Se on antoisa matka, huolimatta siitä että se on myös henkisesti pelottava ja ristiriitainenkin matka.
Toisinaan törmää hämmentyneisiin ihmisiin, joille meinaa olla vaikea ymmärtää tällaisia tapahtumia, joista yleensä seuraa jonkinlaisia elämänmuutoksia väistämättä.
Miten teidän lähipiirissä tai omassa elämässä, onko nämä asiat tulleet vastaan ja löytyykö ymmärrystä?
Linkitän yhden ihmisen tarinan, joka hiukan sivuaa omaanikin, koska yhtäläisyyksiä löytyy kokemusperistä. Vaikka oma elämäni ei vaadi suhteen päättämistä, niin joillain sekin voi tulla kyseeseen.
https://www.etlehti.fi/artikkeli/ihmiset/muunsukupuolinen-kuisma-heikkila-64-vaikeinta-oli-kertoa-lapsille
Oman seksuaalisuuden löytömatka
297
1123
Vastaukset
Seksuaalisuus aiheuttaa hämmennystä ihan heteroissakin. En voi kuvitellakaan miten vaikeaa on, kun identiteettikin on hakusessaan.
Mutta se mikä on hienoa, yhteiskunnassamme koko ajan paremmin ymmärretään myös seksuaalista erilaisuutta. Joku palstalla aikanaan sanoi ettei nuorisopiireissä enää tunnettaisi niin tärkeänä sukupuolista suuntautumista. Että ajat olisivat muuttuneet niin vapaamielisiksi jokaisen olla mitä on. Tiedä siitä sitten.. olenhan jo vanha kurppa.
Lapset ja nuoret suhtautuvat asiaan neutraalimmin kuin me kurppaikäiset. Nykyään on "muotia" olla seksuaalisestikin yksilöllinen lumihiutale. Kaikki sallitaan niin kauan kuin se ei ole laitonta.
Ymmärrän että sinun ei ole ehkä vielä hyvä aika tulla kaapista, mutta kyllähän sinun on tehtävä se ennemmin tai myöhemmin lapsillesikin. Ihan oman mielenterveytesi takia. Ero ei ehkä ole sinulla myöskään ajankohtainen, mutta sinä ehdottomasti tarvitset mielenrauhan. Jo tuo että asia on vallannut sinut kertoo sen intesiteetin, millä voimalla aihe vaivaa sinua.
Tämä ei nyt ole mikään kannustuspuhe, mutta sinun on aika siirtyä sanoista tekoihin.. jossakin vaiheessa. Mutta tuo pakonomainen aiheessa riippuminen? Pistää miettimään että haetko jonkinlaista astinlautaa täältä palstalta vai puratko vain paineita joita epäselvä tilanne aiheuttaa? En sano pahalla ja mielestäni on hyvä että palstalla on myös tätä aihetta koskevaa keskustelua.. mutta aiheen taustalla tuntuu olevan aina sinä.
Toki ymmärrän, että aihe on sinulle läheinen ja omakohtainen. Ja sellaisista on hyvä avautua. Tulisikos sinun kuitenkin ottaa ja keskustella asiasta sen puolisosi kanssa. Asia häntäkin koskettaa aika oleellisesti.No sen verran kaapista, etten elä kaapissa. Perheeni tietää kyllä, etten ole hetero ja että voisin seurustella naisen kanssa siinä missä miehenikin kanssa. Vakavasti, vaikka koko elämäni loppuun.
Tuttavat ei kaikki tiedä, mutta osa tietää. Myös transmaskuliinisuudestani. Olen mm. facebookissa kertonut entisille työkavereilleni asiasta samassa yhteydessö, kun työkaverini kertoi olleen koulutuksessa, missä vähemmistö lapsia neuvottiin mitenkin kohtaamaan perheineen.Ja sitten tuo miksi minä. AV kuten jotkut muutkin usein takertuu tähän vähemmistöön kuulumiseeni tavalla tai toisella. Joten huomaan että asiasta on syytä yhä puhua, näyttää olevan edelleen hämmentävää, mm. sukupuoleni osalle.
Olis hyvä, jos muutkin uskaltaisi ja viitsisi kertoa kokemuksiaan aiheesta.- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ja sitten tuo miksi minä. AV kuten jotkut muutkin usein takertuu tähän vähemmistöön kuulumiseeni tavalla tai toisella. Joten huomaan että asiasta on syytä yhä puhua, näyttää olevan edelleen hämmentävää, mm. sukupuoleni osalle.
Olis hyvä, jos muutkin uskaltaisi ja viitsisi kertoa kokemuksiaan aiheesta.Miksi tarve tunkea tätä SUN juttua joka paikkaan vaikka olisit mitä? Ei täällä muut tee sitä. Alkaahan pelkkä maneeri jo ajan saatossa hämmentää pinttyneimmätkin, että mitä varten toi yks vaan itseään korostaa???
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
No sen verran kaapista, etten elä kaapissa. Perheeni tietää kyllä, etten ole hetero ja että voisin seurustella naisen kanssa siinä missä miehenikin kanssa. Vakavasti, vaikka koko elämäni loppuun.
Tuttavat ei kaikki tiedä, mutta osa tietää. Myös transmaskuliinisuudestani. Olen mm. facebookissa kertonut entisille työkavereilleni asiasta samassa yhteydessö, kun työkaverini kertoi olleen koulutuksessa, missä vähemmistö lapsia neuvottiin mitenkin kohtaamaan perheineen.Kova paikka suhteessa olevalle miehisellä miehelle. Epäilen ettei sitä miestä ole olemassakaan tai olet itse se ja elät päinvastoin naisen kanssa ja haluatkin salaa miehen.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tarve tunkea tätä SUN juttua joka paikkaan vaikka olisit mitä? Ei täällä muut tee sitä. Alkaahan pelkkä maneeri jo ajan saatossa hämmentää pinttyneimmätkin, että mitä varten toi yks vaan itseään korostaa???
Ei tämä ole vain MUN juttua, vaan monen muunkin. Yhtälailla kun te osa jauhatte vapaasta seksistä ilman sitoumuksia, minä voin puhua vähintään yhtä tärkeästä ja leimaavasta aiheesta. :)
- Anonyymi
Avatumisessakin on rajansa.
Samat tekstit kiertävät kuukausia. Lukijaa pidetään tyhmänä jos toistoa suoritetaan eikä älytä lopettaa. Anonyymi kirjoitti:
Kova paikka suhteessa olevalle miehisellä miehelle. Epäilen ettei sitä miestä ole olemassakaan tai olet itse se ja elät päinvastoin naisen kanssa ja haluatkin salaa miehen.
Miksi se olisi kova paikka, jos ymmärtää enemmän asioita kun ne joille se on kova paikka?
Anonyymi kirjoitti:
Samat tekstit kiertävät kuukausia. Lukijaa pidetään tyhmänä jos toistoa suoritetaan eikä älytä lopettaa.No älkää puhuko enää seksisuhteistanne, sillähän se loppuu.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ei tämä ole vain MUN juttua, vaan monen muunkin. Yhtälailla kun te osa jauhatte vapaasta seksistä ilman sitoumuksia, minä voin puhua vähintään yhtä tärkeästä ja leimaavasta aiheesta. :)
(Älä yleistä. En ole koskaan puhunut mistään vapaasta seksistä. Kannatan avioliittoja, liittoja, joissa omistauduttu yhdelle ihmiselle.)
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Miksi se olisi kova paikka, jos ymmärtää enemmän asioita kun ne joille se on kova paikka?
Mies haluaa avovaimonsa olevan nainen mikäli mies on hetero ja heteroina suhteeseen päädytty.
Anonyymi kirjoitti:
(Älä yleistä. En ole koskaan puhunut mistään vapaasta seksistä. Kannatan avioliittoja, liittoja, joissa omistauduttu yhdelle ihmiselle.)
Yleistän tietysti, kuten muutkin täällä tekee.
Anonyymi kirjoitti:
Mies haluaa avovaimonsa olevan nainen mikäli mies on hetero ja heteroina suhteeseen päädytty.
Avomies tietää avovaimonsa olevan nainen, toisin kun ne jotka ei tyhmyyttään ymmärrä termejä.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
No älkää puhuko enää seksisuhteistanne, sillähän se loppuu.
Kuka puhuu mitä ja missä? Täysin outo heitto, mikä sikäli ei ollut yllätys. Mä puhun täällä politiikasta. Jos jotain puhun. En avaa seksiaiheita, mutta yleensä, niin kuin tässä, niitä silmille heitetään.
Anonyymi kirjoitti:
Kuka puhuu mitä ja missä? Täysin outo heitto, mikä sikäli ei ollut yllätys. Mä puhun täällä politiikasta. Jos jotain puhun. En avaa seksiaiheita, mutta yleensä, niin kuin tässä, niitä silmille heitetään.
Älä jaksa politiikkaa jauhaa päivästä toiseen, ketään ei kiinnosta joka päivä politikoida, eikä puhua seksisuhteista tms.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Yleistän tietysti, kuten muutkin täällä tekee.
Tiesin.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Älä jaksa politiikkaa jauhaa päivästä toiseen, ketään ei kiinnosta joka päivä politikoida, eikä puhua seksisuhteista tms.
Yritä päästä tuosta ylikorostuneesta seksiasiakirjoittamisesta eroon.
Anonyymi kirjoitti:
Yritä päästä tuosta ylikorostuneesta seksiasiakirjoittamisesta eroon.
En kaipaa sun neuvoja. Motivoi itsesi pysymään asiassa.
- Anonyymi
Käärme ajettu ulos piipusta. Näin se selviää joka kerta.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Mitä teet aloituksia jos et kestä totuutta :D
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Kaipaat. Suorastaan kutsuit tänne.
- Anonyymi
Etkö osaa muuta sanoa? :D
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Älä tyrkytä tapojasi.
Jos mies on hetero, avomiehenä se ei jätkää kattele. Siksipä tuo esitelty suhde ei ole edes totta, minkä me kyllä täällä jo tiedämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies on hetero, avomiehenä se ei jätkää kattele. Siksipä tuo esitelty suhde ei ole edes totta, minkä me kyllä täällä jo tiedämme.
Mies heterona haluaa naisellisen naisen. Ei asua äijän kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä teet aloituksia jos et kestä totuutta :D
Sinä et vaan osaa pysyä aiheessa, mene muualle pätemään.
Anonyymi kirjoitti:
Puhut nyt vaan puolestasi.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Syytä Lydiaa, antoi mullekin bannin kiroilusta viime viikolla. :D
Asuinkumppaniasi vain kirpaisee…:)
Joskushan tuollaisessa suhteessa harmittaa kun ei saa oikeaa.
Sitten kannattaa poistaa :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat tekstit kiertävät kuukausia. Lukijaa pidetään tyhmänä jos toistoa suoritetaan eikä älytä lopettaa.Täällä netissä avautumisilla ei ole rajaa. Tänne saa laittaa niin paljon kuin haluaa. Se on oma valinta antaako niiden häiritä vai ei. Aloittaja ei ole vastuussa teidän miellyttämisestä.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Jaah aihe kuin aihe :)
Anonyymi kirjoitti:
Asuinkumppaniasi vain kirpaisee…:)
Joskushan tuollaisessa suhteessa harmittaa kun ei saa oikeaa.
Sitten kannattaa poistaa :)Lydia ei ole kumppanini.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Sinähän tässäkin olet -jälleen- näköjään aiheena.
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän tässäkin olet -jälleen- näköjään aiheena.
Ja yrität väkisin päästä aiheeksi?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Lydia ei ole kumppanini.
Pieni Lyydia on vakoiluohjelma, joka pitää Mart:sta. Miten suloinen pari :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä netissä avautumisilla ei ole rajaa. Tänne saa laittaa niin paljon kuin haluaa. Se on oma valinta antaako niiden häiritä vai ei. Aloittaja ei ole vastuussa teidän miellyttämisestä.
Eikä keskustelija aloittajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrittele "jätkä". Ajatteletko, että oma määrittelysi toimii muidenkin suhteissa?
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrittele "naisellinen nainen". Ajatteletko, että oma määrittelysi toimii muidenkin suhteissa?
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrittele "jätkä". Ajatteletko, että oma määrittelysi toimii muidenkin suhteissa?
- SheenaMiksi vaihdat nimimerkkiä kesken kaiken. Määrittele itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaHeteromies voisi tässä kohtaa määritellä jätkän ja naisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaHeteromiesten suhteissa toimii näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heteromiesten suhteissa toimii näin.
Älä yleistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä yleistä
Sitten se ei ole hetero. Hyvin simppeliä. Ette vain tunnusta nyt itsellenne jotain ja siksi tästä elämästä on tehty yksi iso show koska jollain porukalla jumittaa. Jos jotain pitää koko ajan vakuuttaa/vakuutella niin olisko syytä olla itselleen ihan vaan rehellinen? Miettikääs itsenne mielestä erikoistapaukset tätä.
Anonyymi kirjoitti:
Heteromiesten suhteissa toimii näin.
Heteromiehiä kuten naisia on monenmoisia, ainoa heteroksi määrittelevä asia on sukupuolielimet näin kärjistäen. Ihmisen persoona taas voi olla mitä vaan, eikä se tee heterosta yhtään vähempää heteroa, jos tykkää poikamaisista naisista.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Heteromiehiä kuten naisia on monenmoisia, ainoa heteroksi määrittelevä asia on sukupuolielimet näin kärjistäen. Ihmisen persoona taas voi olla mitä vaan, eikä se tee heterosta yhtään vähempää heteroa, jos tykkää poikamaisista naisista.
Lauri Tähkä laulaa ”itselleni rehellinen”. Kuunteles se ja pane asiat järjestykseen. Oikeita asioita vastaan ei kannata taistella. Sen jälkeen ei enää tarvita miljoonia aloituksia anonyymien meressä. Jätän tämän vaan tähän.
Anonyymi kirjoitti:
Lauri Tähkä laulaa ”itselleni rehellinen”. Kuunteles se ja pane asiat järjestykseen. Oikeita asioita vastaan ei kannata taistella. Sen jälkeen ei enää tarvita miljoonia aloituksia anonyymien meressä. Jätän tämän vaan tähän.
Itselleni ja muillekin rehellinen. Kannustan muitakin olemaan. Ja siksi puhun asiasta kunnes päätän lopettaa puhumisen.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Itselleni ja muillekin rehellinen. Kannustan muitakin olemaan. Ja siksi puhun asiasta kunnes päätän lopettaa puhumisen.
Harmittaa vaan sun puolesta kun näkee ettei ole hyvä olla omissa nahkoissaan. Sen sä tuot ihan itse esille kun päivästä toiseen asiat aloitukset kiertävät samaa kiekkaa. Näytin eräälle mielen ammattilaiselle näitä nimimerkin kirjoituksia täältä ja sanoin, että seuraahan kannanottoja ja tekstejä.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Sitten on niitä auttavia puhelimia, mihin saa soittaa. Sun ei tarvii sinne edes itseäs esitellä vaan voit kertoa asiasi ja jutella mikä painaa. Siellä olis puolueetonta kuuntelijaa?
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaa vaan sun puolesta kun näkee ettei ole hyvä olla omissa nahkoissaan. Sen sä tuot ihan itse esille kun päivästä toiseen asiat aloitukset kiertävät samaa kiekkaa. Näytin eräälle mielen ammattilaiselle näitä nimimerkin kirjoituksia täältä ja sanoin, että seuraahan kannanottoja ja tekstejä.
Omissa nahoissa on hyvä olla, ihmiset ympärillä sen sijaan joskus kuvottaa. Enkä tarkoita perhettäni.
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on niitä auttavia puhelimia, mihin saa soittaa. Sun ei tarvii sinne edes itseäs esitellä vaan voit kertoa asiasi ja jutella mikä painaa. Siellä olis puolueetonta kuuntelijaa?
Niin eli näistä asioista ei saa puhua ilman, että ne käännetään henkilöä vastaan? Voi helvetti.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Niin eli näistä asioista ei saa puhua ilman, että ne käännetään henkilöä vastaan? Voi helvetti.
Millä tavalla vastaan? Kyse on yleishuolesta.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Tuokin, että olet hyvään tarkoitukseen jatkuvasti hyökkäävä ja aggressiivinen, ei kerro osaltaan hyvää…
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Koet näköjään, että koko maailma vastustaa sinua. Tuot sen tunteen esille.
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla vastaan? Kyse on yleishuolesta.
Älä kanna minusta huolta, mulla on läheisiä sitä varten.
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin, että olet hyvään tarkoitukseen jatkuvasti hyökkäävä ja aggressiivinen, ei kerro osaltaan hyvää…
Näen rivien läpi ja osaan lukea välitkin.
Anonyymi kirjoitti:
Koet näköjään, että koko maailma vastustaa sinua. Tuot sen tunteen esille.
Ei koko maailma, jotkut kyllä yrittää kovastikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heteromies voisi tässä kohtaa määritellä jätkän ja naisen.
Voisi tietysti, muttei sillä ole mitään merkitystä mihinkään, etenkään toisten ihmisten suhteisiin.
- Sheena Suatana kirjoitti:
No sen verran kaapista, etten elä kaapissa. Perheeni tietää kyllä, etten ole hetero ja että voisin seurustella naisen kanssa siinä missä miehenikin kanssa. Vakavasti, vaikka koko elämäni loppuun.
Tuttavat ei kaikki tiedä, mutta osa tietää. Myös transmaskuliinisuudestani. Olen mm. facebookissa kertonut entisille työkavereilleni asiasta samassa yhteydessö, kun työkaverini kertoi olleen koulutuksessa, missä vähemmistö lapsia neuvottiin mitenkin kohtaamaan perheineen.No sittenhän kaiken pitäisi olla sinun kohdalla kunnossa ja elämä raiteillaan. Aidosti en tiennyt ettet ole kaapissa.. syyllistyin olettamukseen. Pahoillani siitä olen.
Jäänyt sellainen kuva että avaudut vain palstalla ja väärä vaikutelma siis. Aikamoisen paskamyrskyn sait taas osaksesi.
Älä nyt sitten ota henkilökohtaisesti kaikkia huuteluita.
Mulle olet ihan just sellainen kuin olet. Vain olen pidemmän aikaa ihmetellyt että seksuaalinen identiteettikriisisi .. jos sitä sellaiseksi voin kutsua.. on aina tapetilla.
Hyvähän niistäkin on puhua ja keskustella julkisesti, varsinkin tälläisellä keski-ikäisten saitilla. Mutta ymmäräthän ettei kaikkia kiinnosta aihe samassa mittakaavassa ja jotkut jo nousevat takajaloilleenkin aiheesta.
Tyhmimpiä ovat ne jotka väittävät sinua joksikin muuksi kuin olet. Niistä ei kannata vällätä ollenkaan. Olet otollinen kiusanteon kohde, kun otat asioita palstalta henkilökohtaisesti. Tai sitten vain esität.. mistäpä minä tietäisin. Tein jo oletusvirheen suhteesi ja siitä olen pahoillani.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä netissä avautumisilla ei ole rajaa. Tänne saa laittaa niin paljon kuin haluaa. Se on oma valinta antaako niiden häiritä vai ei. Aloittaja ei ole vastuussa teidän miellyttämisestä.
Eikä keskustelijat ole vastuussa AP:n miellyttämisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi tietysti, muttei sillä ole mitään merkitystä mihinkään, etenkään toisten ihmisten suhteisiin.
- SheenaMikä merkitys sinun kommentteillasi on? Ei mitään merkitystä meille muille.
Pikku-pirpana kirjoitti:
No sittenhän kaiken pitäisi olla sinun kohdalla kunnossa ja elämä raiteillaan. Aidosti en tiennyt ettet ole kaapissa.. syyllistyin olettamukseen. Pahoillani siitä olen.
Jäänyt sellainen kuva että avaudut vain palstalla ja väärä vaikutelma siis. Aikamoisen paskamyrskyn sait taas osaksesi.
Älä nyt sitten ota henkilökohtaisesti kaikkia huuteluita.
Mulle olet ihan just sellainen kuin olet. Vain olen pidemmän aikaa ihmetellyt että seksuaalinen identiteettikriisisi .. jos sitä sellaiseksi voin kutsua.. on aina tapetilla.
Hyvähän niistäkin on puhua ja keskustella julkisesti, varsinkin tälläisellä keski-ikäisten saitilla. Mutta ymmäräthän ettei kaikkia kiinnosta aihe samassa mittakaavassa ja jotkut jo nousevat takajaloilleenkin aiheesta.
Tyhmimpiä ovat ne jotka väittävät sinua joksikin muuksi kuin olet. Niistä ei kannata vällätä ollenkaan. Olet otollinen kiusanteon kohde, kun otat asioita palstalta henkilökohtaisesti. Tai sitten vain esität.. mistäpä minä tietäisin. Tein jo oletusvirheen suhteesi ja siitä olen pahoillani.En ota henkilökohtaisesti, mutta ojennan henkilökohtaisesti. Tuntuu ettei täällä voi mitään vähänkään vakavemmin keskustella, kun aina on lauma määkijöitä sotkemassa mutuillaan.
Se minua ärsyttää.- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Älä kanna minusta huolta, mulla on läheisiä sitä varten.
No miksi olet sitten tässä?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Näen rivien läpi ja osaan lukea välitkin.
Luulottelet ja sitten vain hyökkäät kuin piikkisika muurahaiskarhun panssariin.
Anonyymi kirjoitti:
No miksi olet sitten tässä?
Miten teidän lähipiirissä tai omassa elämässä, onko nämä asiat tulleet vastaan ja löytyykö ymmärrystä?
Oli aloituksen kysymys. Siihen missä on kysymysmerkki yleensä haetaan vastauksia. Perus asia, pitäis ymmärtää.Anonyymi kirjoitti:
Luulottelet ja sitten vain hyökkäät kuin piikkisika muurahaiskarhun panssariin.
Koska tartut asiaan minun sijasta?- Anonyymi
Olisit iloinen, että saat yksinäisyytesi huomiota. Täällä olijat näkevät mitä tarvitse, ja siksihän siinä minuutti tolkulla odotatkin, tuleeko ketjuusi uusi kommentti. Olisit iloinen, että voit keskustella!
Suatana kirjoitti:
En ota henkilökohtaisesti, mutta ojennan henkilökohtaisesti. Tuntuu ettei täällä voi mitään vähänkään vakavemmin keskustella, kun aina on lauma määkijöitä sotkemassa mutuillaan.
Se minua ärsyttää.No niin. Aihepiiri on monelle tuntematon ... myös itselleni. Joten mutulla menen minäkin ja sillä mitä olen sinua lukenut. En tunne transsukupuolisia. Aikanaan .. 20 vuotta sitten yksi transu eli mies joka pukeutui naiseksi oli puolituttu ja asia on kai eri kuin transsukupuolisuus. No olen kyllä rehellisesti aika pihalla näistä kuvioista. Ja aihe ei ole minulle henkilökohtainen, joten kiinnostukseni on aika vähäistä.
Olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
En ota henkilökohtaisesti, mutta ojennan henkilökohtaisesti. Tuntuu ettei täällä voi mitään vähänkään vakavemmin keskustella, kun aina on lauma määkijöitä sotkemassa mutuillaan.
Se minua ärsyttää.Teet oletuksia. Hutkit luudalla sinne tänne sokeasti. Et erota hyvää pahasti. Niputat kaikki samaan ryppääseen.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Koska tartut asiaan minun sijasta?Siihenhän on jo vastattu! Ei voi mitään jos kultainen Lydiamme poistaa kaiken. Kutsu Lydiaa.
- Anonyymi
Enhän niin ole sanonutkaan. Jokainen on itsensä paras ymmärtäjä. Mutta viestintuojaakaan ei saa teloa.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Se minua ärsyttää.Ymmärrän ärsytyksesi... mutta siihen nuo provoilijat juuri tähtäävätkin. Ärsyttämiseen, ei keskusteluun.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän ärsytyksesi... mutta siihen nuo provoilijat juuri tähtäävätkin. Ärsyttämiseen, ei keskusteluun.
- SheenaTaidatte nyt itse ärsyyntyä ja nähdä sellaista mitä ei ole.
Pikku-pirpana kirjoitti:
No niin. Aihepiiri on monelle tuntematon ... myös itselleni. Joten mutulla menen minäkin ja sillä mitä olen sinua lukenut. En tunne transsukupuolisia. Aikanaan .. 20 vuotta sitten yksi transu eli mies joka pukeutui naiseksi oli puolituttu ja asia on kai eri kuin transsukupuolisuus. No olen kyllä rehellisesti aika pihalla näistä kuvioista. Ja aihe ei ole minulle henkilökohtainen, joten kiinnostukseni on aika vähäistä.
Olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.Joo. Lähinnä siinä mutuilussa ikävä puoli on ne ajatukset, että heti on joku ongelma tai kriisi, jos minä puhun viehtymyksistäni naisiin aivan kuten heteronaiset puhuu viehtymyksistään miehiin.
Miksi se on ongelma, kun heterot jankuttaa itselleen sokeina yhtenään näitä asioita, eikä kukaan tee samanlaista numeroa asiasta, kun jos minä puhun miesten sijaan naisista.
Heteromormatiivisuus tekee ihmiset sokeiksi. Ja saa näyttämään muut olevan kriisissä, outoina, kun he puhuu muusta kun hetero hommista.
Jos laittaisin mies joka kohtaan mihin laitan nainen, kukaan ei kommentois mitään mikä sua Suatana vaivaa? :)Anonyymi kirjoitti:
Enhän niin ole sanonutkaan. Jokainen on itsensä paras ymmärtäjä. Mutta viestintuojaakaan ei saa teloa.
Keskittykää aiheeseen, eikä minuun.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Avomies tietää avovaimonsa olevan nainen, toisin kun ne jotka ei tyhmyyttään ymmärrä termejä.
Avovaimo 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Keskittykää aiheeseen, eikä minuun.
Harmi ettei sun suhteissa mene hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidatte nyt itse ärsyyntyä ja nähdä sellaista mitä ei ole.
Homoja syrjitään ja heterot yrittävät aivopestä heitä heteroiksi yhä vain edelleen. Todella noloa, että asia on oikeasti niin vaikka pian on vuosi 2022.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Homoja syrjitään ja heterot yrittävät aivopestä heitä heteroiksi yhä vain edelleen. Todella noloa, että asia on oikeasti niin vaikka pian on vuosi 2022.
- SheenaTodellakin noloa. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avovaimo 🤣🤣🤣
Heheheheheeee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avovaimo 🤣🤣🤣
Aika karvainen noin niinku avovaimoksi.
Suatana kirjoitti:
Joo. Lähinnä siinä mutuilussa ikävä puoli on ne ajatukset, että heti on joku ongelma tai kriisi, jos minä puhun viehtymyksistäni naisiin aivan kuten heteronaiset puhuu viehtymyksistään miehiin.
Miksi se on ongelma, kun heterot jankuttaa itselleen sokeina yhtenään näitä asioita, eikä kukaan tee samanlaista numeroa asiasta, kun jos minä puhun miesten sijaan naisista.
Heteromormatiivisuus tekee ihmiset sokeiksi. Ja saa näyttämään muut olevan kriisissä, outoina, kun he puhuu muusta kun hetero hommista.
Jos laittaisin mies joka kohtaan mihin laitan nainen, kukaan ei kommentois mitään mikä sua Suatana vaivaa? :)Totta tuokin puoli. Mielestäni on kyllä ihan normia puhua siitä mitä halajaa.
Kai se suurin ongelma niille mutuilijoille on eritoten se seikka että elät parisuhteessa miehen kanssa vaikka haluaisit parisuhteen naisen kanssa. Mutta kuten olet jo sanonut, rakastat kumppaniasi ja teillä on yhteisiä lapsia ja perhe. Koti. Elämä.
Olen kyllä sivusta jonninverran seurannut sun juttuasi.. he eivät ymmärrä että olet sitonut itsesi kuvioon etkä halua rikkoa sitä.
Sinulle on tärkeämpää muiden onnellisuus kuin omasi. Lapsesi ovat sinun tärkeimmät. Ja rakastat kumppaniasi. Ristiriitainen tilanne.Pikku-pirpana kirjoitti:
Totta tuokin puoli. Mielestäni on kyllä ihan normia puhua siitä mitä halajaa.
Kai se suurin ongelma niille mutuilijoille on eritoten se seikka että elät parisuhteessa miehen kanssa vaikka haluaisit parisuhteen naisen kanssa. Mutta kuten olet jo sanonut, rakastat kumppaniasi ja teillä on yhteisiä lapsia ja perhe. Koti. Elämä.
Olen kyllä sivusta jonninverran seurannut sun juttuasi.. he eivät ymmärrä että olet sitonut itsesi kuvioon etkä halua rikkoa sitä.
Sinulle on tärkeämpää muiden onnellisuus kuin omasi. Lapsesi ovat sinun tärkeimmät. Ja rakastat kumppaniasi. Ristiriitainen tilanne.Noniin, sinä olet ymmärtänyt mut oikein. Se on harvinaista täällä.
Niin, minä pysyn tässä suhteessa niin kauan kun rakastan puolisoani, vaikka se joskus mietityttäisikin miten paljon rakastan ja joskus olen lopen väsynyt hänen asenteisiinsa. Mutta hän ja lapset on mun elämäni keskipiste. Mikään naisen tahtominen ei saa mennä rakkauden edelle.
Eri asia, jos rakkaus loppuu ja erotaan. Sen jälkeen voin kuunnella halujani naisten suhteen. Nyt voin myöntää niiden halujen olemassa olon, mutten toimia niiden lietsomana.Suatana kirjoitti:
Noniin, sinä olet ymmärtänyt mut oikein. Se on harvinaista täällä.
Niin, minä pysyn tässä suhteessa niin kauan kun rakastan puolisoani, vaikka se joskus mietityttäisikin miten paljon rakastan ja joskus olen lopen väsynyt hänen asenteisiinsa. Mutta hän ja lapset on mun elämäni keskipiste. Mikään naisen tahtominen ei saa mennä rakkauden edelle.
Eri asia, jos rakkaus loppuu ja erotaan. Sen jälkeen voin kuunnella halujani naisten suhteen. Nyt voin myöntää niiden halujen olemassa olon, mutten toimia niiden lietsomana.Ja mulle se, että sanon nämä ääneen ujostelematta on asia joka mut pysymään rehellisenä ja aitona. Vaikeneminen kaihertaisi ja tuntuisi, että esitän jotain muuta kun mitä olen. En halua olla kaapissa, mutten myöskään toimia kuin mielipuoli halujen vallassa.
Arvoilla ja tunteilla on merkitystä ja sillä, että puoliso voi luottaa minuun. Epätäydellisenäkin.Suatana kirjoitti:
Ja mulle se, että sanon nämä ääneen ujostelematta on asia joka mut pysymään rehellisenä ja aitona. Vaikeneminen kaihertaisi ja tuntuisi, että esitän jotain muuta kun mitä olen. En halua olla kaapissa, mutten myöskään toimia kuin mielipuoli halujen vallassa.
Arvoilla ja tunteilla on merkitystä ja sillä, että puoliso voi luottaa minuun. Epätäydellisenäkin.Kyllähän kaikki on periaatteessa hyvin jos kykenet olemaan itsellesi rehellinen. Yritin tuossa ketjuasi lukiessani kuvitella itseni sinun saappaisiisi.. minulla ei riittäisi rohkeus eikä selkäranka tilanteeseesi. Kai.
Joten ei muuta kuin jatka valitsemallasi tiellä. Ehkä löydät sen kultaruukun sateenkaaren päästä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Kyllähän kaikki on periaatteessa hyvin jos kykenet olemaan itsellesi rehellinen. Yritin tuossa ketjuasi lukiessani kuvitella itseni sinun saappaisiisi.. minulla ei riittäisi rohkeus eikä selkäranka tilanteeseesi. Kai.
Joten ei muuta kuin jatka valitsemallasi tiellä. Ehkä löydät sen kultaruukun sateenkaaren päästä.Rehellinen juu. Itselleni ja perheelleni. Mun onni, että kumppani ei ole vanhanaikainen ja asenteellinen mies, mitä tulee näihin sukupuolisuus ja seksuaalisuus asioihin. Hän on nuorempaa sukupolvea ja tietyllä tapaa askeleita edellä aikaansa muutenkin, visionäärinen.
Jonkun muun kanssa tilanne olisi katastrofi.
Elän heterosti niin kauan, kun olen heterosuhteessa ja se oli mukava myöntää miehellenikin. Anopillekin, etten ole tavanomainen naisellinen naisidentiteetti nainen. Ymmärsi oitis miksi en meikkaa, miksi pukeudun miesten vaatteisiin, olen sänkipää ja kaikkea muuta kuin lady. :)
Ja hän sanoi, että hyväksyy ilmanmuuta lesbot, homot ja biit. Sekä poikamaisen olemukseni ja persoonani.
Kiva ettei tarvi ujostella omiaan asian kanssa.
Yllättävän hyvin olen saanut tuoda itseni julki kotona, paremmin kun odotin. Myös tuttavat on enimmäkseen okei asioiden kanssa.
Niin, toivon että mun onneni jatkuu tässä perheessä, osana sitä. Kun voin olla rehellinen, ei tule noidankehää ja pakkomielteitä.
Kamalinta on jos pitää teeskennellä.Suatana kirjoitti:
Rehellinen juu. Itselleni ja perheelleni. Mun onni, että kumppani ei ole vanhanaikainen ja asenteellinen mies, mitä tulee näihin sukupuolisuus ja seksuaalisuus asioihin. Hän on nuorempaa sukupolvea ja tietyllä tapaa askeleita edellä aikaansa muutenkin, visionäärinen.
Jonkun muun kanssa tilanne olisi katastrofi.
Elän heterosti niin kauan, kun olen heterosuhteessa ja se oli mukava myöntää miehellenikin. Anopillekin, etten ole tavanomainen naisellinen naisidentiteetti nainen. Ymmärsi oitis miksi en meikkaa, miksi pukeudun miesten vaatteisiin, olen sänkipää ja kaikkea muuta kuin lady. :)
Ja hän sanoi, että hyväksyy ilmanmuuta lesbot, homot ja biit. Sekä poikamaisen olemukseni ja persoonani.
Kiva ettei tarvi ujostella omiaan asian kanssa.
Yllättävän hyvin olen saanut tuoda itseni julki kotona, paremmin kun odotin. Myös tuttavat on enimmäkseen okei asioiden kanssa.
Niin, toivon että mun onneni jatkuu tässä perheessä, osana sitä. Kun voin olla rehellinen, ei tule noidankehää ja pakkomielteitä.
Kamalinta on jos pitää teeskennellä.Sulla on asiat vallan hyvin. Oikeastaan paremmin kuin osasin odottaakaan. Eli mielestäni sinulla on monta syytä olla onnellinen. Mutta oletko sinä? Siinä kysymys johon en edes halua vastausta. Minulle riittää että sinä tiedät vastauksen itse.
Se että saa olla ihan oma itsensä on arvokasta elämässä. Niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Valheessa eläminen on kiduttavaa.
Itse syyllistyin itsepetokseen pitkän ajan. Senkin tajusin vasta jälkeenpäin. Mutta minulle riitti kun olin tyytyväinen. Vasta nyt, kun olen aidosti onnellinen, ymmärrän mistä jäin paitsi. Silti en vaihtaisi päivääkään pois.
Minun on hyvä olla juuri tälläisenä ja se miten elin päiväni ennen tätä päivää, teki minusta tälläisen. Tiedän toimineeni oikein. Se varmuus siitä, että kannatti jättää itsensä hieman taka-alalle maksaa itsensä takaisin nyt. Minun on hyvä olla minä. Ja olen onnellinen. Jos ymmärrät mitä tällä ajan takaa..Sairaudet ne mättää kyllä. 16 diagnoosia on aika paljon pysyviä epämukavuuksia. Onneksi osa iän ja hormonien myötä helpottuukin.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Sairaudet ne mättää kyllä. 16 diagnoosia on aika paljon pysyviä epämukavuuksia. Onneksi osa iän ja hormonien myötä helpottuukin.
Oletko koskaan ajatellut että mieltäsi työstämällä voisi kehosikin oireilu rauhoittua?
Pikku-pirpana kirjoitti:
Sulla on asiat vallan hyvin. Oikeastaan paremmin kuin osasin odottaakaan. Eli mielestäni sinulla on monta syytä olla onnellinen. Mutta oletko sinä? Siinä kysymys johon en edes halua vastausta. Minulle riittää että sinä tiedät vastauksen itse.
Se että saa olla ihan oma itsensä on arvokasta elämässä. Niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Valheessa eläminen on kiduttavaa.
Itse syyllistyin itsepetokseen pitkän ajan. Senkin tajusin vasta jälkeenpäin. Mutta minulle riitti kun olin tyytyväinen. Vasta nyt, kun olen aidosti onnellinen, ymmärrän mistä jäin paitsi. Silti en vaihtaisi päivääkään pois.
Minun on hyvä olla juuri tälläisenä ja se miten elin päiväni ennen tätä päivää, teki minusta tälläisen. Tiedän toimineeni oikein. Se varmuus siitä, että kannatti jättää itsensä hieman taka-alalle maksaa itsensä takaisin nyt. Minun on hyvä olla minä. Ja olen onnellinen. Jos ymmärrät mitä tällä ajan takaa..No kun saisin terveyteni jotenkin paremmaksi, niin ei hätää. Ihmissuhteet ei ole ikinä yksinkertaisia eikä aina edes helppoja ja mukavia, mutta uskon että ei ne tämän mukavemmin olis kenenkään toisenkaan kanssa.
Jokaisella on rasittavat juttunsa.
Joo, omaa aikaa kaipaan usein. Niin että saisin olla miten tykkään, missä tykkään. Sen ajan otan, kun lapset on isompia ja pärjää ilman mun kyttäävää silmäparia.
Puolisoni antaa itsestään minkä jaksaa, joko tyydyn tai en. Eipä siinä muuta voi. Jokainen rakastaa tavallaan.
Ymmärrän, itse ajattelen jokseenkin samoin. Aikansa kantaa mikä kannettava on, sitten helpottaa joskus kun vastuu on kannettu kunnialla loppuun.Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut että mieltäsi työstämällä voisi kehosikin oireilu rauhoittua?
Tietysti, sitähän mä teen. Työstän mieltäni. Kulumat, rikot ja ahtaumat, keskushermosto vauriot ei kuule työstämällä mieltä parane.
Suatana kirjoitti:
Tietysti, sitähän mä teen. Työstän mieltäni. Kulumat, rikot ja ahtaumat, keskushermosto vauriot ei kuule työstämällä mieltä parane.
Ei diabetes eikä verenpainetauti, eikä endometrioosi, IBS, PCOS:kaan.
Suatana kirjoitti:
Ei diabetes eikä verenpainetauti, eikä endometrioosi, IBS, PCOS:kaan.
Tuskin TOS:kaan paranee psyykeä ronkkimalla?
Luotan magneettikuviin, röntgeniin ja verikokeisiin, lääkäriin. Että hän osaa diagnoosit.Suatana kirjoitti:
No kun saisin terveyteni jotenkin paremmaksi, niin ei hätää. Ihmissuhteet ei ole ikinä yksinkertaisia eikä aina edes helppoja ja mukavia, mutta uskon että ei ne tämän mukavemmin olis kenenkään toisenkaan kanssa.
Jokaisella on rasittavat juttunsa.
Joo, omaa aikaa kaipaan usein. Niin että saisin olla miten tykkään, missä tykkään. Sen ajan otan, kun lapset on isompia ja pärjää ilman mun kyttäävää silmäparia.
Puolisoni antaa itsestään minkä jaksaa, joko tyydyn tai en. Eipä siinä muuta voi. Jokainen rakastaa tavallaan.
Ymmärrän, itse ajattelen jokseenkin samoin. Aikansa kantaa mikä kannettava on, sitten helpottaa joskus kun vastuu on kannettu kunnialla loppuun.Niin. Minä kannoin vastuuni. Kunnialla tai jotakin. Mutta tänään voin hyvin juuri koska tein sen mitä pitikin tehdä. Laitoin itseni sivuun. Sen päätöksen kanssa minun on hyvä elää. Olin tyytyväinen. Sitten tuli hetki kun tajusin.. tämä oli tässä.
Ymmärrän tässä asiassa sinua kai aika hyvin. Meillä siis on jotakin yhteistä.
Ja minä olen yksi itsekeskeisimmistä ihmisistä joita tiedän. Mutta itsekästä minusta ei saa tekemälläkään. Sekin saattaa olla meillä yhteinen piirre.Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin. Minä kannoin vastuuni. Kunnialla tai jotakin. Mutta tänään voin hyvin juuri koska tein sen mitä pitikin tehdä. Laitoin itseni sivuun. Sen päätöksen kanssa minun on hyvä elää. Olin tyytyväinen. Sitten tuli hetki kun tajusin.. tämä oli tässä.
Ymmärrän tässä asiassa sinua kai aika hyvin. Meillä siis on jotakin yhteistä.
Ja minä olen yksi itsekeskeisimmistä ihmisistä joita tiedän. Mutta itsekästä minusta ei saa tekemälläkään. Sekin saattaa olla meillä yhteinen piirre.Kyllä mä luulen, että tässä asiassa olemme samankaltaiset. Ja on tärkeää toimia juuri kuten oikeaksi itse kokee, vaikka muut sanoisi mitä asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaikki lukijat tietää kaikki sun hahmot ja mistä sä puhut! Kirjoigus tyylistä tietää who are you! Ei normijärkinen ihminen puhuis noin paljon paskaa, olet vajukki!!!!!!
Suatana kirjoitti:
Kyllä mä luulen, että tässä asiassa olemme samankaltaiset. Ja on tärkeää toimia juuri kuten oikeaksi itse kokee, vaikka muut sanoisi mitä asiaan.
Tasan näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heteromies voisi tässä kohtaa määritellä jätkän ja naisen.
Tätä säätelee heteromiehellä aitomieshprmooni ja naispuolella aito naishormooni! Se on saletti!
Anonyymi kirjoitti:
Tätä säätelee heteromiehellä aitomieshprmooni ja naispuolella aito naishormooni! Se on saletti!
Voi perse mitä juttua. 😂
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No niin. Aihepiiri on monelle tuntematon ... myös itselleni. Joten mutulla menen minäkin ja sillä mitä olen sinua lukenut. En tunne transsukupuolisia. Aikanaan .. 20 vuotta sitten yksi transu eli mies joka pukeutui naiseksi oli puolituttu ja asia on kai eri kuin transsukupuolisuus. No olen kyllä rehellisesti aika pihalla näistä kuvioista. Ja aihe ei ole minulle henkilökohtainen, joten kiinnostukseni on aika vähäistä.
Olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.Olet sama kuin tuo suatana! Hshaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika karvainen noin niinku avovaimoksi.
Tai karvaton!
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Eli et.
- Anonyymi
Yle radio suomi
https://areena.yle.fi/audio/1-50365816 - Anonyymi
Etelään makustavat yriävät löytää ruskeuksesta oman Kongolaisen tdellisen oman itsensä.
Luultavasti oikea itse onkin joku Kongolainen nainen, jokainen etelä-eurooppaan makustva mieskin pohjilmmiltan. - Anonyymi
Mitä löytämistä? Mulla oli syntymästä lähtien nainen kehossa. Ei se löydy. Se on ollut ja tiennyt. Ei ole tapahtunut mitään ahaa-elämystä tai hätkäyttävää? Olisiko pitänyt?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Tuo on sukupuolisuutta, entäs seksuaalisuus?
Samassa lähetyksessä tullut.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Niin?
Vastaus sun kysymykseen.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Niin eli ei mitään vastausta.
Millähän tavoin neiti näin sanoo?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Niin eli ei mitään vastausta.
Eli et ymmärrä naisen sisäistä seksuaalisuutta, joka on kehossa? Selvä.
Anonyymi kirjoitti:
Eli et ymmärrä naisen sisäistä seksuaalisuutta, joka on kehossa? Selvä.
Pitäiskö ymmärtää?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Pitäiskö ymmärtää?
Sano sinä?
- Anonyymi
Juu tiesin tämänkin. Ei jatketa. Kivaa päivää kuiteskin. No hard feelings.
- Anonyymi
Suksi sitten Venäjälle :) hahahahah
- Anonyymi
Niin koska tutusti kaikki on minäminäminäminäminä :)
- Anonyymi
Harashooo Kalinka!
- Anonyymi
Mietin vaan tätä nykypäivää, että pitääkö kaikesta olla koko ajan hämmentymässä.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Niinpä. Ja varsinkaan toisten ihmisten asioista.
Siksihän ne voisi pitää itsellään eikö?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Niinpä. Ja varsinkaan toisten ihmisten asioista.
Toisten ihmisten asioista ei hämmenny kun niitä ei kuule :)
Anonyymi kirjoitti:
Siksihän ne voisi pitää itsellään eikö?
Ei voi, kun maailma tarvii niitä jotka uskaltaa nostaa kissan pöydälle ja puhua, eikä vaieta kuoliaaksi.
- Anonyymi
Sulla on vaan levy hirttänyt h…tin pahasti kiinni.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ei voi, kun maailma tarvii niitä jotka uskaltaa nostaa kissan pöydälle ja puhua, eikä vaieta kuoliaaksi.
Kerro miksi sulla on jatkuva paha olo? Että maailma kuule.
Anonyymi kirjoitti:
Kerro miksi sulla on jatkuva paha olo? Että maailma kuule.
Paha olo? Pitääkö olla paha olo, että saa puhua?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Hirveä tarve yhden asian kimpussa. Lisäksi olet usein valittanut elämäsi pahaa oloa. Moni sen näkee.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ilmeisesti myös on, koska et pääse ulos ja irti siitä vaan jutut kiertää kehää.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Kuin myös.
Kommentoin vain kun on keskustelu laukaistu ilmoille. Teen huomioita siitä mitä näen. Ei siitä pidä neidin pahastua ollenkaan.
Anonyymi kirjoitti:
Hirveä tarve yhden asian kimpussa. Lisäksi olet usein valittanut elämäsi pahaa oloa. Moni sen näkee.
Ja sinä et ikinä tee niin?
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti myös on, koska et pääse ulos ja irti siitä vaan jutut kiertää kehää.
Oliko muuta asiaa, jos ei niin lopetan vuoropuhumisen sun kanssa. Et edisty, et kehity.
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoin vain kun on keskustelu laukaistu ilmoille. Teen huomioita siitä mitä näen. Ei siitä pidä neidin pahastua ollenkaan.
Älä sitten jatkuvasti pahastu. Neiti.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ja sinä et ikinä tee niin?
En tee. Hyvin harvoin edes kommentoin.
Elämässä on miljoonia osa-alueita. Anonyymi kirjoitti:
En tee. Hyvin harvoin edes kommentoin.
Elämässä on miljoonia osa-alueita.Miltä tuntuu olla täydellinen?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Miltä tuntuu olla täydellinen?
Miksi pakenet aina äärilaita-ajatteluun?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Miltä tuntuu olla täydellinen?
Ihminen voi kulkea keskellä tietä olematta sen suurempaa tai kummempaa.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pakenet aina äärilaita-ajatteluun?
En pakene, tunnistan vaan egosentrisyytesi.
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen voi kulkea keskellä tietä olematta sen suurempaa tai kummempaa.
Teeppä niin.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Älä sitten jatkuvasti pahastu. Neiti.
Enhän minä pahastu. Luet ihmisiä väärin. Olen keskustelemassa synnyistä syvistä.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Oliko muuta asiaa, jos ei niin lopetan vuoropuhumisen sun kanssa. Et edisty, et kehity.
Lopettele vain. Minä saatan hetken vielä keskustella. Näkemiin sinulle tyttökulta.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
En pakene, tunnistan vaan egosentrisyytesi.
Ja väärin tunnistettu taas. Lokeroit väkeä ymmärtämättä näitä. As usual.
Anonyymi kirjoitti:
Enhän minä pahastu. Luet ihmisiä väärin. Olen keskustelemassa synnyistä syvistä.
Et keskustele yhtään aiheesta vaan ihan muuta.
Anonyymi kirjoitti:
Ja väärin tunnistettu taas. Lokeroit väkeä ymmärtämättä näitä. As usual.
Mene pois.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Mene pois.
Onko tämä keskustelupalsta? Ai ei vai. Oho.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Sun kanssa ei onnistu mikään. Olet tyhmä.
Tanssikaamme sitten tangoa :)))
Anonyymi kirjoitti:
Tanssikaamme sitten tangoa :)))
End of story. Kiitti ketjun pilaamisesta. Olet siinä speciaali.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Olisit iloinen, että täällä on edes yksi kanssakeskustelija. Kiittämätöntä..
Anonyymi kirjoitti:
Olisit iloinen, että täällä on edes yksi kanssakeskustelija. Kiittämätöntä..
Juu jatka keskenäs. Mä lopetan.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Kiitos jos spesiaali. Kyselen yleensä hyvin tärkeät yksityiskohdat juuri keskustelun kannalta. Harmillisesti kovin usein vain juuri sinun kanssa mikään onnistuu, koska poltat varapääreesikin kahdessa sekunnissa.
Olisikohan täällä vaikka joku muu välillä paikalla? Joku rauhallisempi vanha rouva tai aina niin hyvin tahdikas Interlocutrise? Anonyymi kirjoitti:
Kiitos jos spesiaali. Kyselen yleensä hyvin tärkeät yksityiskohdat juuri keskustelun kannalta. Harmillisesti kovin usein vain juuri sinun kanssa mikään onnistuu, koska poltat varapääreesikin kahdessa sekunnissa.
Olisikohan täällä vaikka joku muu välillä paikalla? Joku rauhallisempi vanha rouva tai aina niin hyvin tahdikas Interlocutrise?No ehkäpä kaltaisesi sinua sietää tai säälistä sitten yrittää, mä en viitti.
- Anonyymi
Voi hyvää päivää…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tämä talitiainen ei ole kyllä hyvää vointia nähnytkään kun kiusaa täällä jotain transnaista. Mitähän ne valveutuneet feministipiiritkin tällaisesta sanoisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tämä talitiainen ei ole kyllä hyvää vointia nähnytkään kun kiusaa täällä jotain transnaista. Mitähän ne valveutuneet feministipiiritkin tällaisesta sanoisi
Miehen aloitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehen aloitus.
Ei ole kuin mukavan neidin :)
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
En ole sun kultasi.
Onneksi etoo, etkä tule olemaan!
- Anonyymi
Tämän jutun saksalaisten tekemä taitaa olla LEXX 2.0 Super Nova, vaikka tv-sarja niin tämä jakso katsoa kuin elokuva: https://www.youtube.com/watch?v=oF3VEC3pJCI
- Anonyymi
Vol. 20 000.
- Anonyymi
Oma seksuaalisuus löytyi jo varhain. Ajat sitten myös tiesin, että ihmisiä on erilaisia seksuaalisen suuntautuneisuuden (samoin sukupuolen) suhteen, se on normi.
Usein etenkin palstan "innoittamana" mietin millainen maailma olisi, jos ihmiset saisivat olla oikeasti sellaisia kuin on, ilman tytöt/naiset sitä, pojat/miehet tätä - soopaa. Ilman nais-/miesstereotypioita ja jankusta "naisellisuudesta" tai "miehekkyydestä". Ja etenkin ilman käsitystä siitä, että vain heteroseksuaalisuus on normi.
- Sheena- Anonyymi
Ja mitä löytyi?
- Anonyymi
Heterous on normi, koska se tuntuu normaalilta hyvin suuren joukon mielestä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. :)
"Usein etenkin palstan "innoittamana" mietin millainen maailma olisi, jos ihmiset saisivat olla oikeasti sellaisia kuin on, ilman tytöt/naiset sitä, pojat/miehet tätä - soopaa. Ilman nais-/miesstereotypioita ja jankusta "naisellisuudesta" tai "miehekkyydestä". Ja etenkin ilman käsitystä siitä, että vain heteroseksuaalisuus on normi."
-Samaa mietin usein. Nytkin.- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
"Usein etenkin palstan "innoittamana" mietin millainen maailma olisi, jos ihmiset saisivat olla oikeasti sellaisia kuin on, ilman tytöt/naiset sitä, pojat/miehet tätä - soopaa. Ilman nais-/miesstereotypioita ja jankusta "naisellisuudesta" tai "miehekkyydestä". Ja etenkin ilman käsitystä siitä, että vain heteroseksuaalisuus on normi."
-Samaa mietin usein. Nytkin.Kertoisitko vielä kerran lyhyesti, että oletko sinä biologisesti mies, joka haluaa olla nainen? 45 vuotias olet biosi mukaan, mutta mitä muuta?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
-Samaa mietin usein. Nytkin.Kysyt ja vastaat itse.
- Anonyymi
No tämän nyt pitäisi olla päivänselvää
Anonyymi kirjoitti:
Vähän kun puolustaisi natsi Saksaa ja holokaustia. Moni kannatti sitäkin ja listi vähemmistönä, juutalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heteroseksuaalisuus on opetettu normi.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heteroseksuaalisuus on opetettu normi.
- SheenaEli dissaat sisäisen kehon tuntemuksen? Heterous tunteena olisi siis valhe, koska se on mielestäsi vain opetettu.? Nyt taisi mennä niin hongikkoon, että puun kyljet kolisi. Jotain rajaa valheilla, sieltäkin. Huh huh. Ilta pimenee, niin sheenoilla jutut sakenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli dissaat sisäisen kehon tuntemuksen? Heterous tunteena olisi siis valhe, koska se on mielestäsi vain opetettu.? Nyt taisi mennä niin hongikkoon, että puun kyljet kolisi. Jotain rajaa valheilla, sieltäkin. Huh huh. Ilta pimenee, niin sheenoilla jutut sakenee.
Tässä(kään) ketjussa useampi hetero ei puhu ollenkaan kehonsa tuntemuksista. Ainoastaan dissaa muiden tuntemuksia heidän kehostaan ja seksuaalisuudestaan. Kaikenlisäksi väittäen, että heterous on normi. Heterous on täysin yhtä normaalia kuin homouskin - molemmat luonnollisia. Mutta homoja on syrjitty kautta aikain - ja kukapa heitä muut syrjisi kuin heterot. Opettaen että heterous on normi. Vaikka homous on ihan yhtä normaalia - ei niin yleistä kuin heterous, mutta paljon yleisempää kuin heterot kuvittelevat.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä(kään) ketjussa useampi hetero ei puhu ollenkaan kehonsa tuntemuksista. Ainoastaan dissaa muiden tuntemuksia heidän kehostaan ja seksuaalisuudestaan. Kaikenlisäksi väittäen, että heterous on normi. Heterous on täysin yhtä normaalia kuin homouskin - molemmat luonnollisia. Mutta homoja on syrjitty kautta aikain - ja kukapa heitä muut syrjisi kuin heterot. Opettaen että heterous on normi. Vaikka homous on ihan yhtä normaalia - ei niin yleistä kuin heterous, mutta paljon yleisempää kuin heterot kuvittelevat.
- SheenaSelvitäpä tämä ongelma ihan vain oman pääsi sisällä sillä se on sun kuvitelmaa.
Ja sitten iltateelle.
Kaikkea sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvitäpä tämä ongelma ihan vain oman pääsi sisällä sillä se on sun kuvitelmaa.
Ja sitten iltateelle.
Kaikkea sitä.Sinulla on ongelma.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on ongelma.
- SheenaKerrot täällä ihan huuhaavalheita totena. Jep se on kyllä aika iso ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on ongelma.
- SheenaJa pidä ap se nimimerkkisi. Turha välillä pyöriä ”sheenana” tai no ole välillä pujis!
Anonyymi kirjoitti:
Ja pidä ap se nimimerkkisi. Turha välillä pyöriä ”sheenana” tai no ole välillä pujis!
Ota lääkkeet kahjo.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
En ole, vaan bionainen.
Et tasan ole nainen, vaikka nämä turhatipuset ostaa juttusi koska haluaa, mutta mistä lie saaneet tämän henkilökohtaisen aspektia tähän kaikki rimat alittavaan hyökkäilyyn, varmaan kuvittelevat tuntevansa henkilökohtaisesti
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ota lääkkeet kahjo.
Tutun kuuloista silloin kun et mahda itsellesi mitään. Pidä vähän palstalta taukoa. Ehkä rauhoitut?
Anonyymi kirjoitti:
Et tasan ole nainen, vaikka nämä turhatipuset ostaa juttusi koska haluaa, mutta mistä lie saaneet tämän henkilökohtaisen aspektia tähän kaikki rimat alittavaan hyökkäilyyn, varmaan kuvittelevat tuntevansa henkilökohtaisesti
Sinäkin oot apina etkä ihminen, vaikka ihmistä teeskentelet. Wohohwoho.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrot täällä ihan huuhaavalheita totena. Jep se on kyllä aika iso ongelma.
Sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen syrjintä ei ole vale. Naisten syrjintä ei ole vale. Mustien ihmisten syrjintä ei ole vale. Valheellista sen sijaan on väittää, ettei ketään, kuten homoja syrjitä.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pidä ap se nimimerkkisi. Turha välillä pyöriä ”sheenana” tai no ole välillä pujis!
😂😂😂😂
- Sheena
- Anonyymi
Jpmoom kpd yull''m jäåäyröö' 10b eöo te4inien siis kanssa asioissa jotain hassuja, mikäs siinä.
Elokuvio saksaqlaisilta tuo LEXX supernova, elokuvamainen juttu: aurinko räjähtää kyllä kohta noin 7min wnää aur4inko räjähtää novaksi, kaikki kuoleva - Anonyymi
Kun ihminen tekee satoja aloituksia yhden alueen ympäriltä, tiedämme psykologian kautta, että hän kokee alitajunnassaan itsessään jotain hyvin väärää, on hämmentynyt ja alituiseen hukassa. Aihe nousee tasaisesti esille, koska mieli kaipaa jopa tuntemattomien tukea, sanoja, olen ok vaikka henkilö kokee itsensä sisällä takovaa pahaa oloa omasta olemisestaan.
Mulle on turha tuota aivopesu paskaa suoltaa, mun mieltäni kyseenalaistaa ja ronkkia tuolla soopalla.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Satoja? Voi nyt vittu miten surkia matikkapää, jäitkö luokalles koskaan?
Olitko koskaan kultaisen käytösopin tunneilla? Mietipäs hetki rumaa puhettasi.
Anonyymi kirjoitti:
Käytös oli aina 9 ja 10. Nykyään en koe tarvetta miellyttää.
Anonyymi kirjoitti:
Mietitkö koskaan miksi liioittelet?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Mulle on turha tuota aivopesu paskaa suoltaa, mun mieltäni kyseenalaistaa ja ronkkia tuolla soopalla.
Tuota…ihan pieni huomautus tähän kohtaan, että neiti itse on aloituksellaan kutsunut tänne keskustelijoita miettimään ja pohdiskelemaan tilannetta. Jos keskustelu kuitenkin herättää pahaa oloa ehkä neidin on syytä jättää paikka hetkeksi? Jokaisella on omat ajatuksensa tässä ja niistä keskustellaan.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Eihän sillä mitään yritetä, mutta näinhän se on.
Anonyymi kirjoitti:
Tuota…ihan pieni huomautus tähän kohtaan, että neiti itse on aloituksellaan kutsunut tänne keskustelijoita miettimään ja pohdiskelemaan tilannetta. Jos keskustelu kuitenkin herättää pahaa oloa ehkä neidin on syytä jättää paikka hetkeksi? Jokaisella on omat ajatuksensa tässä ja niistä keskustellaan.
Miksi sitten ruodit minua, etkä sitä mistä aloituksessa kysyin? Ilkeyttäsi?
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sillä mitään yritetä, mutta näinhän se on.
Ei ole, olen lukenut sen verran psykologiaa itsekin ettei mene tuo höpinä minuun täydestä. Yrität manipuloida.
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa asian pohjustus? Mitä kysymys, johon haetaan vastauksia?
Kuten.. "Miten teidän lähipiirissä tai omassa elämässä, onko nämä asiat tulleet vastaan ja löytyykö ymmärrystä?"- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ei ole, olen lukenut sen verran psykologiaa itsekin ettei mene tuo höpinä minuun täydestä. Yrität manipuloida.
Hyökkäät etkä tunnusta tuota tosi asiaa.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Keskustelu kietoutuu itsesi ansiosta aina sinuun vaikka kaikki yrittäisivät sitä välttää. Elät ”minäminäminä”- kulttuurissa. Lisäksi aloitustaan ON omasta näkökulmasta eli lähtöisin vain ja ainoastaan sinun päästäsi.
Anonyymi kirjoitti:
Hyökkäät etkä tunnusta tuota tosi asiaa.
Ei voi tunnustaa paskapuheita todeksi. Liian suora moiseen.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Yritämme tarjota apureittejä. Apu ei ole ilkeyttä. Miksi otat sen aina niin? Siinäkin yksi kysymys lisää??
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelu kietoutuu itsesi ansiosta aina sinuun vaikka kaikki yrittäisivät sitä välttää. Elät ”minäminäminä”- kulttuurissa. Lisäksi aloitustaan ON omasta näkökulmasta eli lähtöisin vain ja ainoastaan sinun päästäsi.
Koitappa olla esimerkillinen poikkeus. Et pysty?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Käytös oli aina 9 ja 10. Nykyään en koe tarvetta miellyttää.
Hyvä olisi aikuisenakin edes jotkut käytöstavat omata. Onneksi sun ei tarvii lapsille niitä opettaa.
Anonyymi kirjoitti:
Yritämme tarjota apureittejä. Apu ei ole ilkeyttä. Miksi otat sen aina niin? Siinäkin yksi kysymys lisää??
Pyysinkö apua? En. Tyrkytät sitä silti, miksi?
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä olisi aikuisenakin edes jotkut käytöstavat omata. Onneksi sun ei tarvii lapsille niitä opettaa.
Taidan osata paremmin kun sinä.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Pyysinkö apua? En. Tyrkytät sitä silti, miksi?
Miksi et hyväksy toisia ihmisiä täällä? Miksi muiden pitäisi hyväksyä sinut jos itse et kykene samaan? Olet todella ilkeä hyville ihmisille.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Koitappa olla esimerkillinen poikkeus. Et pysty?
Kiertovastaus sulta.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
#seurataan
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa asian pohjustus? Mitä kysymys, johon haetaan vastauksia?
Kuten.. "Miten teidän lähipiirissä tai omassa elämässä, onko nämä asiat tulleet vastaan ja löytyykö ymmärrystä?"Jostainhan aloitus kumpuaa.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et hyväksy toisia ihmisiä täällä? Miksi muiden pitäisi hyväksyä sinut jos itse et kykene samaan? Olet todella ilkeä hyville ihmisille.
Itse aloitit.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Vaikeat asiat ovat vaikea myöntää. Ei se haittaa.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Itse aloitit.
Oletko ala-asteella? Lapset sanovat noin voi nyt pesukarhun per…ekarva!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on mies, joten tuo neidittely on sikäli harhaista ja lapsellista. Ehkä joku päivä hiffaat, että kenen kanssa täällä päivät pitkät tinkaat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on mies, joten tuo neidittely on sikäli harhaista ja lapsellista. Ehkä joku päivä hiffaat, että kenen kanssa täällä päivät pitkät tinkaat
Me kolme tiedämme sen jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me kolme tiedämme sen jo.
Ja tässä oivalluksessa kesti kauankin?
No sun tutkimusreissua olen seurannut sivusta ja ihan niin läheinen en ole, että osaisin siitä tarkemmin mitään sanoa, mutta tiedän, että tuollaiset matkst kannattaa vaan yksinkertaisesti käydä läpi. 😊
Itsellä ei seksuaalisuus ole ollut epäselvä, eikä oikeastaan sukupuolisuuskaan, mutta minulle sukupuoliroolitus kulttuurissa on aiheuttanut aikoinaan paljonkin ristiriitaisuutta omaa identiteettiä kohtaan. Nykynuorisolla varmaan tälläinen ei niinkään vaikuta, mutta kun tutkii itseään, voi löytää itsensä ihan muualta lokeroituneena, mitä itse haluaa.
Muistan kyllä, että ennenkuin oma seksuaalinen ja sukupuolinen identiteetti oli selvää itselle, muitten ihmisten vastaavat erikoisuudet ahdisti. Esimerkiksi jos joku selkeästi oli homoseksuaali, sitä pelkäsi ja vältteli. Itseä ja omaa seksuaalisuutta ja sukupuolta kohtaan esitetyt hyökkäykset meni ihon alle ja sitä omaa minuuttaan alkoi puollustaa, ihan kuin se sanomisesta mihinkään muuttuisi... mutta jos ei tiedä mitä itse on, sitä on itsestään epävarma ja kun on epävarma, defenssit nostaa päätään.
Mutta huomaan, että todella monella ihmisellä oma minuus on kaikellatapaa hakusessaan. Niin seksuaali-kuin sukupuoli-identiteetti.Yym, niin meinaatko sitä ettet ole kuten äijien äijät asiaa? Toksista maskuliinisuutta?
Minusta taas se on sun vahvuus ja tekee susta mielenkiintoisemman, kun äijien äijät voi koskaan olla. Sanokoon muut tytöksi ja naiseksi ilkeyttään, mutta minä näen vahvuutena femiinit piirteet, jos niitä on pakko niiksi sanoa edes.Suatana kirjoitti:
Yym, niin meinaatko sitä ettet ole kuten äijien äijät asiaa? Toksista maskuliinisuutta?
Minusta taas se on sun vahvuus ja tekee susta mielenkiintoisemman, kun äijien äijät voi koskaan olla. Sanokoon muut tytöksi ja naiseksi ilkeyttään, mutta minä näen vahvuutena femiinit piirteet, jos niitä on pakko niiksi sanoa edes.No täällä kaikki höpinä kärjistyy, ei sitä tai tötä mun vähän keskivertoa feminiinisempää puolta huomaa irl. Ja onko sillä ollut vaikutusta irl? Vaikeaa sanoa sitä vaikka, että onko se vaikuttanut edellisiin suhteisiin miten, mutta ne ihmiset, keiden kanssa olen tekemisissä, tykkää siitä. Lapset on läheisiä, puhuu paljon kaikenlaista minulle ja samoin muut.
Ei mua täällä hyökkäykset haittaa ja toisaalta ne vaan vahvistaa sitä mitä olen, siis kokonaisuutena. 😊
Vähän säälittää vaan muut, joille tämä tuntuu olevan uhka, mutta se ei olekaan minun ongelma. 😄interlocutrice kirjoitti:
No täällä kaikki höpinä kärjistyy, ei sitä tai tötä mun vähän keskivertoa feminiinisempää puolta huomaa irl. Ja onko sillä ollut vaikutusta irl? Vaikeaa sanoa sitä vaikka, että onko se vaikuttanut edellisiin suhteisiin miten, mutta ne ihmiset, keiden kanssa olen tekemisissä, tykkää siitä. Lapset on läheisiä, puhuu paljon kaikenlaista minulle ja samoin muut.
Ei mua täällä hyökkäykset haittaa ja toisaalta ne vaan vahvistaa sitä mitä olen, siis kokonaisuutena. 😊
Vähän säälittää vaan muut, joille tämä tuntuu olevan uhka, mutta se ei olekaan minun ongelma. 😄Niin ja onko se edes femiiniä, että pohtii asioita, on eri mieltä joistain äijäkkäistä asioista, on herkkä, kaipaa herkkyyttä ja hellyyttä, osaa puhua ja itkeä? Se on inhimillisyyttä. Hyvää sellaista.
Kyllä sinä ihan miehekäs mies olet, en pukisi mekkoon. Olet vaan herkempi näyttämään sisintäsi ja miettimään sitä, kyseenalaistamaan ylipäänsä asioita. 👍Suatana kirjoitti:
Niin ja onko se edes femiiniä, että pohtii asioita, on eri mieltä joistain äijäkkäistä asioista, on herkkä, kaipaa herkkyyttä ja hellyyttä, osaa puhua ja itkeä? Se on inhimillisyyttä. Hyvää sellaista.
Kyllä sinä ihan miehekäs mies olet, en pukisi mekkoon. Olet vaan herkempi näyttämään sisintäsi ja miettimään sitä, kyseenalaistamaan ylipäänsä asioita. 👍Jotenkinhan se pitää sanoittaa ja ihmisissä on feminiinisiä ja maskuliinisia piirteitä. Moni vaan sekoittaa ne ulkoisiin asioihin...
Stereotyyppisesti vaikka feminiinisyys tarkoittaa sitä mekkoa, vaikka eihän mekko tee kenestäkään yhtään mitään.
Sukupuoliroolitus ja kulttuurin mukana päähän jo pienestäpitäen ajetut ajatukset vaan sotkee ja aiheuttaa ristiriitoja.
Joillekin ihmisille onkin selkeämpää rajata kaikki kahteen lootaan. Miehiin ja naisiin. Ja rajanveto on selkeää... vaikka sotisi kuinka omaa halua vastaan... tai seksuaalista Tai sukupuolista identiteettiä vastaan.
Miehillä tuo yllämainittu laatikkoon sullominen on varsinkin aika julmaa. On koodit mihin joko kuulut tai jos et, niin olet uhka koodille. Kauhiaa... 😀 Siks nää Välikset ja muut juntit tytöttelre mua jne. Olen heidän edustamaa miestä kohtaan uhka. 😁interlocutrice kirjoitti:
Jotenkinhan se pitää sanoittaa ja ihmisissä on feminiinisiä ja maskuliinisia piirteitä. Moni vaan sekoittaa ne ulkoisiin asioihin...
Stereotyyppisesti vaikka feminiinisyys tarkoittaa sitä mekkoa, vaikka eihän mekko tee kenestäkään yhtään mitään.
Sukupuoliroolitus ja kulttuurin mukana päähän jo pienestäpitäen ajetut ajatukset vaan sotkee ja aiheuttaa ristiriitoja.
Joillekin ihmisille onkin selkeämpää rajata kaikki kahteen lootaan. Miehiin ja naisiin. Ja rajanveto on selkeää... vaikka sotisi kuinka omaa halua vastaan... tai seksuaalista Tai sukupuolista identiteettiä vastaan.
Miehillä tuo yllämainittu laatikkoon sullominen on varsinkin aika julmaa. On koodit mihin joko kuulut tai jos et, niin olet uhka koodille. Kauhiaa... 😀 Siks nää Välikset ja muut juntit tytöttelre mua jne. Olen heidän edustamaa miestä kohtaan uhka. 😁Näinpä se on. Ahtaat lootat mihin väkisin pitää mahduttaa sukupuoli.
Itsekin joskus mietin niitä transsukupuolen transitioita. Että pitäiskö mennä ja lähetteenkin pyysin ja peruin, kun kuitenkaan en halua lokeroitua joko tai. Ja ottaa jompaa kumpaa "roolia". Välimalli kun koen kerran olevani, en kumpaakaan ja samalla kumpaakin. :D
Joo, olen huomannut tuon sinun tytöttelyn. Uhkaksi kokemisen. Tuossa taannoin kysyinkin, että ootko sä kussut jonkun aamupuuroon, kun rallatus tuntui olevan ylimmillään.Suatana kirjoitti:
Näinpä se on. Ahtaat lootat mihin väkisin pitää mahduttaa sukupuoli.
Itsekin joskus mietin niitä transsukupuolen transitioita. Että pitäiskö mennä ja lähetteenkin pyysin ja peruin, kun kuitenkaan en halua lokeroitua joko tai. Ja ottaa jompaa kumpaa "roolia". Välimalli kun koen kerran olevani, en kumpaakaan ja samalla kumpaakin. :D
Joo, olen huomannut tuon sinun tytöttelyn. Uhkaksi kokemisen. Tuossa taannoin kysyinkin, että ootko sä kussut jonkun aamupuuroon, kun rallatus tuntui olevan ylimmillään.No itse mä olen sitä mieltä, että tää ulkoinen kroppa on mitä on, tällä mennään, eikä se oikeasti määrittele mitään. Se pääkopan sisältö sitten merkkaa enempi ja sen kun saa toimimaan synkassa sen ulkoisen kanssa, saadaan toimiva kombo.
Itsestään kaikenlaisien piirteiden löytyminen aiheuttaa tunteita ja niihin reagoi miten kukakin reagoi, mutta vahva suositukseni on antaa itselleen aikaa. Ei ole kiire, vaikka kuinka keski-iän kriisi pukkaa päälle. Toi sun aloituksen linkin tyyppi on hyvä esimerkki. 😊interlocutrice kirjoitti:
No itse mä olen sitä mieltä, että tää ulkoinen kroppa on mitä on, tällä mennään, eikä se oikeasti määrittele mitään. Se pääkopan sisältö sitten merkkaa enempi ja sen kun saa toimimaan synkassa sen ulkoisen kanssa, saadaan toimiva kombo.
Itsestään kaikenlaisien piirteiden löytyminen aiheuttaa tunteita ja niihin reagoi miten kukakin reagoi, mutta vahva suositukseni on antaa itselleen aikaa. Ei ole kiire, vaikka kuinka keski-iän kriisi pukkaa päälle. Toi sun aloituksen linkin tyyppi on hyvä esimerkki. 😊Jep. Joka päivä voi oppia jotain uutta itsestäänkin. Itseasiassa siksi mä Kuisman valitsinkin esimerkiksi, kun hän on jo iäkkäämpi ollut oivaltaessaan itsensä.
Ettei ole mitenkään tavatonta ettei jo tyyliin syntyessään tiedosta kaikkea itsestään. Vaikka moni on skeptinen sen suhteen.
Kaikki pitäis tiedostaa suurinpiirtein heti, kun puhumaan oppii. Eikä vasta vanhempana.
Tuomitsevaa sekin.
Kiva, että sinä otit kantaa. Arvostan.- Anonyymi
interlocutrice kirjoitti:
Jotenkinhan se pitää sanoittaa ja ihmisissä on feminiinisiä ja maskuliinisia piirteitä. Moni vaan sekoittaa ne ulkoisiin asioihin...
Miehillä tuo yllämainittu laatikkoon sullominen on varsinkin aika julmaa. On koodit mihin joko kuulut tai jos et, niin olet uhka koodille. Kauhiaa... 😀 Siks nää Välikset ja muut juntit tytöttelre mua jne. Olen heidän edustamaa miestä kohtaan uhka. 😁Nimenomaan olet uhka, hyvä 😁
Jep. Joka päivä voi oppia jotain uutta itsestäänkin. Itseasiassa siksi mä Kuisman valitsinkin esimerkiksi, kun hän on jo iäkkäämpi ollut oivaltaessaan itsensä.
Ettei ole mitenkään tavatonta ettei jo tyyliin syntyessään tiedosta kaikkea itsestään. Vaikka moni on skeptinen sen suhteen.
Kaikki pitäis tiedostaa suurinpiirtein heti, kun puhumaan oppii. Eikä vasta vanhempana.
Tuomitsevaa sekin.
Kiva, että sinä otit kantaa. Arvostan.Kerkeen vielä tuumimaan, ennenkuin meen säbään...
Niin, siis sehän se vielä on, että meidät jo syntyessään kasvatetaan muottiin. Ei siinä kysellä mitä oot, vaan silleen se menee. Eikä se toisaalta väärinkään ole. Ei tiettyyn pisteeseen asti.. Itsekin olet vanhempi ja kasvatat lapsiasi oman näkemyksen mukaan ja siihen ne kasvaa, ei voi mitään. Mutta uskon, että annat myös paremmat mahkut löytää se ihan oma identiteetti ja omakuva, kuin omat vanhempasi. 😊
Sinulle esim. Oma isäsi on tärkeä, mutta sieltä tulee myös vahvat roolituksetkin ja ristiriitaa, mitä varmaan nyt oit käynyt mm. Läpi..
Mielellään mä näihinaloituksiin vastaankin. Hyviä juttuja. Tärkeitä. 😊👌Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan olet uhka, hyvä 😁
- SheenaSiis minut koetaan niin, mutta en uhkaa kenenkään minuutta tai seksuaalisuutta tms. Minun mielipiteet vaan uppoaa tiettyjen ihon alle. 😄
Kerkeen vielä tuumimaan, ennenkuin meen säbään...
Niin, siis sehän se vielä on, että meidät jo syntyessään kasvatetaan muottiin. Ei siinä kysellä mitä oot, vaan silleen se menee. Eikä se toisaalta väärinkään ole. Ei tiettyyn pisteeseen asti.. Itsekin olet vanhempi ja kasvatat lapsiasi oman näkemyksen mukaan ja siihen ne kasvaa, ei voi mitään. Mutta uskon, että annat myös paremmat mahkut löytää se ihan oma identiteetti ja omakuva, kuin omat vanhempasi. 😊
Sinulle esim. Oma isäsi on tärkeä, mutta sieltä tulee myös vahvat roolituksetkin ja ristiriitaa, mitä varmaan nyt oit käynyt mm. Läpi..
Mielellään mä näihinaloituksiin vastaankin. Hyviä juttuja. Tärkeitä. 😊👌Kyllä ja 70-luvulla ja 80-luvulla oli aika raamikasta viellä sukupuoliset asiat, seksuaalisuuskin.
Vanhemmat on 50-lukulaisia ja heillä vahvat periaatteet. Joita kyllä horjutan kovasti. :D
Nojuu, en varmasti ole niin ehdoton ja rajoittunut näissä sukupuolisuuden ja seksuaalisuuden asioissa, kun moni muu ikäiseni saattaa olla. Vaikka mullakin on omat mörköni ja kipeät kokemukseni, mitkä muokkaa näkemyksiäni voimakkaastikin.
Mutta periaate on, lapset elää itse elämänsä ja minä voin jutella asioista, pyytää miettimään vaihtoehtoja, mutta he aikuisena etenkin itse päättää. Vaikka en tykkäisi päätöksistään.
Siinä kohtaa yritän muistaa itseni ja epämukavuuden kun tuputetaan jotain mikä ei itselle maittanut.
Varmasti teen virheitä, mutta olen pyytänyt lasten sanoa suoraan kun tunnun painostavalta tai liian ehdottomalta, jotta pysähdyn miettimään asiaa heidän kannaltaan.
Isä on tärkeä, mutta myös ärsyttävä ja saakin mut pullikoimaan välillä. Hyvää säbää. 😊- Anonyymi
Siis minut koetaan niin, mutta en uhkaa kenenkään minuutta tai seksuaalisuutta tms. Minun mielipiteet vaan uppoaa tiettyjen ihon alle. 😄
Kivaa peli-iltaa!
- Anonyymi
Siis minut koetaan niin, mutta en uhkaa kenenkään minuutta tai seksuaalisuutta tms. Minun mielipiteet vaan uppoaa tiettyjen ihon alle. 😄
Aivan niin, et todellakaan uhkaa.
Melkein naurattaa, kun pelkästään nikkisi feminiinimuoto aiheuttaa joissakuissa suurta vastustusta, osuu ja uppoaa, saa haukkumaan.
- Sheena - Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Kyllä ja 70-luvulla ja 80-luvulla oli aika raamikasta viellä sukupuoliset asiat, seksuaalisuuskin.
Vanhemmat on 50-lukulaisia ja heillä vahvat periaatteet. Joita kyllä horjutan kovasti. :D
Nojuu, en varmasti ole niin ehdoton ja rajoittunut näissä sukupuolisuuden ja seksuaalisuuden asioissa, kun moni muu ikäiseni saattaa olla. Vaikka mullakin on omat mörköni ja kipeät kokemukseni, mitkä muokkaa näkemyksiäni voimakkaastikin.
Mutta periaate on, lapset elää itse elämänsä ja minä voin jutella asioista, pyytää miettimään vaihtoehtoja, mutta he aikuisena etenkin itse päättää. Vaikka en tykkäisi päätöksistään.
Siinä kohtaa yritän muistaa itseni ja epämukavuuden kun tuputetaan jotain mikä ei itselle maittanut.
Varmasti teen virheitä, mutta olen pyytänyt lasten sanoa suoraan kun tunnun painostavalta tai liian ehdottomalta, jotta pysähdyn miettimään asiaa heidän kannaltaan.
Isä on tärkeä, mutta myös ärsyttävä ja saakin mut pullikoimaan välillä. Hyvää säbää. 😊Lueskelin löytämäni aikakausilehtiä 60-70-luvulta. Jotenkin niistä huokui vapaus, ajan muutoshenkisyys. Miehillä oli leopardikuoseja, villejä kukkia ym perinteisesti naisellisena pidettyjä juttuja. Kun oikein suuntasin ajatukset lapsuuteen, niin silloin osa miehistä, pukeutui rohkeammin kuin nyt, pitivät pitkiä hiuksia ja kiharoita, ja räikeän värisiä vaatteita. Kukaan ei ahdistunut niin, että olisi homoiksi ja naisiksi hakuttu. Ihmiset myös osasivat käyttäytyä.
Kyllä ja 70-luvulla ja 80-luvulla oli aika raamikasta viellä sukupuoliset asiat, seksuaalisuuskin.
Isä on tärkeä, mutta myös ärsyttävä ja saakin mut pullikoimaan välillä. Hyvää säbää. 😊Juu. Juuri näin...
Syitä on monia, miksi johonkin lootaan sullotaan, mutta ei se ole varsinsisesti kenenkään vika, itse sieltä pitää osata katsoakin itseään. Ja silloin vierellä olijoille jää vaan läsnäolo ja kuuntelijan rooli, jos osaa siinä olla. 😊
Kyllä säkin vedät hyvin. Kuullostaa hyvältä. Tytöistä tulee tyytyväisiä eläjiä. 😊👌Anonyymi kirjoitti:
Kivaa peli-iltaa!
Kiits. Pari maalia ja kaks-kolme syöttöä, sekä hiki tuli. 😅
Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin, et todellakaan uhkaa.
Melkein naurattaa, kun pelkästään nikkisi feminiinimuoto aiheuttaa joissakuissa suurta vastustusta, osuu ja uppoaa, saa haukkumaan.
- SheenaJoo. Kynikselle se tuppaa jo olemaan liikaa. 😀
Vaikka vahinko se oli, että tuli tää nikki, ei ollut tarkoitus, mutta eipä haittaa mua. 😁interlocutrice kirjoitti:
Juu. Juuri näin...
Syitä on monia, miksi johonkin lootaan sullotaan, mutta ei se ole varsinsisesti kenenkään vika, itse sieltä pitää osata katsoakin itseään. Ja silloin vierellä olijoille jää vaan läsnäolo ja kuuntelijan rooli, jos osaa siinä olla. 😊
Kyllä säkin vedät hyvin. Kuullostaa hyvältä. Tytöistä tulee tyytyväisiä eläjiä. 😊👌Toivotaan, että tytöt sanovat suoraan, kun tötöilen ja osaan mennä itseeni. 😅
Suatana kirjoitti:
Toivotaan, että tytöt sanovat suoraan, kun tötöilen ja osaan mennä itseeni. 😅
No vaikuttavat juttujen perusteella suorilta tapauksilta ja itsekin ajallaan ainakin osaat mietiskellä. :o)
- Anonyymi
No h niin Salvardor-malimaista sarkasmia, kun löytää itsensä rusketuessaaan joku timitusjohtaja: olenkin oikeasti kongolainen hyvin ruskettunut pikkutyttö.
- Anonyymi
En todellakaan lähde tilaamaan ja poistamaa jotain kerskusy-köikomisarioiden omaisuuksia aivan nappia painamalla vaikka mahdollistlisi..
- Anonyymi
Ei silkkinen puku muta silk-shirt purpppuran värinen kauluspaita sekkä joku jätti nato- takki musta ;:D
musiikki: https://www.youtube.com/watch?v=7wRHBLwpASw - Anonyymi
Tyhmien ihmisten tyhmiä juttuja. Sairasta jopa.
- Anonyymi
Ajattele asiaa näin, se tyhmyys on ihan meidän ongelmamme 😉 Sinun ei tarvitse kantaa siitä huolta yhtään 😉
-Palstahessu
- Anonyymi
Aloittaja on fiksu ja ottaa tärkeitä asioita keskusteltavaksi.
Nuo typerät joka väliin tunkevat kiusanhenget ovat
typeriä, keskenkasvuisia mielipiteineen. - Anonyymi
Kolumbuksen löytöretket ja peruna:
” Peruna rantautui Eurooppaan 1500-luvun alussa Amerikasta Kolumbuksen laivojen mukana. Ensimmäisten mukuloiden alkukodiksi on dna-analyysin perusteella varmistunut Andien sijasta Lounais-Chilen tasanko.
Perunakasvi muistuttaa ulkonäöltään chileläistä sukulaistaan. Yhdennäköisyys kiistettiin kuitenkin pitkään, koska tutkijat epäilivät, ettei peruna olisi selvinnyt ankarasta laivamatkasta Magalhãesin salmen kautta Eurooppaan. Andien rinteitä Titicaca-järven ympäristössä pidettiin todennäköisempänä lähtöpaikkana. Yhdysvaltain maatalouden tutkimuslaitoksessa työskentelevä kasvitieteilijä David M. Spooner palauttaa nyt pähkäilyt perunan alkuperästä lähtöruutuun. Spoonerin mukaan mukulat säilyvät itämiskykyisinä vuosia, joten pitkä laivamatka ei ollut mikään este. Varmin todiste, joka puhuu Chilen puolesta, ovat perimän yhtäläisyydet. Eurooppalaisen potun geenistö muistuttaa enemmän Chilen alamaiden kuin Andien kantamuotoa.
Suomeen peruna tuli 1700-luvulla. Se nimettiin meillä päärynän mukaan. Ensimmäiset perunat istutettiin Uudellamaalle ja Varsinais-Suomeen 1730-luvulla.” Lähde: Tiede- Anonyymi
Kolumbus teki tärkeitä löytömatkoja ja kuljetteli tarvittaessa perunaa ympäriinsä, josta mekin saamme tänä päivänä nauttia.
- Anonyymi
No aika monikin nainen näyttää tuon ikäisenä just tuollaiselta androgyyniltä, en minä häntä mieheksi erehtyisi luulemaan, Rento ja vaivaton lookki.
- Anonyymi
Kuvanmuokkausohjelmalla saa vaikka vaivattoman apinalookin!
Anonyymi kirjoitti:
Olen enimmäkseen naisellistanut itseäni kuvanmuokkauksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, netissä on helppo esittää ketä tahansa vaikka vuosikausia ja urpot vaan fiilistelee, että joo-oh. Kyllähän tuo mies selvästi on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, netissä on helppo esittää ketä tahansa vaikka vuosikausia ja urpot vaan fiilistelee, että joo-oh. Kyllähän tuo mies selvästi on
Olihan tästä tyypistä kirjoitettu tuossa toisella palstalla ja joku oli laittanut lehteenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan tästä tyypistä kirjoitettu tuossa toisella palstalla ja joku oli laittanut lehteenkin.
Aattelin, että joo, ton kanssa olen joutunut itsekin keskustelemaan. Sama kaveri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä palstalla ja mihin lehteen? Onko kyse niistä toisenlaisista kirjelmistä?
- Anonyymi
Varsinaisessa omassa lähipiirissäni ei ole kukaan seksuaalisuutensa tai sukupuoli-identiteettinsä kanssa kipuillut. Lähipiirissäni on niin hetero-, homo- kuin biseksuaalejakin ja myös erilaisia sukupuoli-identiteettejä, mutta itse sitä mahdollista kipuiluvaihetta en ole kenenkään rinnalla läpielänyt.
Tunnen kyllä ihmisiä, jotka ovat vaihtaneet sukupuoltaankin "vanhalla" iällä, parisuhteen ja lastenkin jälkeen. Joskus on tullut mietittyä, että miten siihen itse reagoisin. Sinällään mä hyväksyn kyllä kaikki. Tai pikemmin ajattelen, ettei ole mun asiani olla hyväksymättä. Voin olla ystävä ja läheinen kenelle vaan.
Oma kumppani olisi kuitenkin osin eri juttu. Mä olen itse kuitenkin hetero, joten naiseksi itseään muuttava kumppani lopettaisi sen parisuhteen. Vaikka varmasti voisin toisesta välittää samalla tavoin niin naiset eivät mua seksuaalisesti kiinnosta. En kykenisi elämään parisuhteessa ilman seksiä ja läheisyyttä, enkä myöskään kykenisi hakemaan noita parisuhteen ulkopuolelta. Eli se olisi sen parisuhteen loppu. Ystävyys voisi ehkä kenties olla mahdollista pahimman pölyn laskeuduttua.
Kyllähän tuollainen ilmoitus taatusti aiheuttaisi suruprosessin, kaikkine klassisine surun vaiheineen - vihaa myöten. Tunnen kuitenkin itseni ja tiedän, että mä pääsisin ajan kanssa niistä yli.Sukupuolensa korjaus onkin parisuhteessa helposti iso asia, järkytyskin.
Minä nyt taas en ole sukupuoltani muovaamassa mihkään eli en kehoani miehistä. Rintoja kyllä pienennytän heti kun mahdollista. Saattaa tulla kyseeseen jopa osana kipujeni hoitoa. Se on vielä avoin.
En nyt sitten tiedä mikä järkytys se on, jos kumppani leikkuuttaa hiukset lyhyiksi ja pukeutuu miehekkäämmin, kuin mekkoihin ja hörhelöihin!? Ihme jos se jonkun sydämen särkee. :)- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Sukupuolensa korjaus onkin parisuhteessa helposti iso asia, järkytyskin.
Minä nyt taas en ole sukupuoltani muovaamassa mihkään eli en kehoani miehistä. Rintoja kyllä pienennytän heti kun mahdollista. Saattaa tulla kyseeseen jopa osana kipujeni hoitoa. Se on vielä avoin.
En nyt sitten tiedä mikä järkytys se on, jos kumppani leikkuuttaa hiukset lyhyiksi ja pukeutuu miehekkäämmin, kuin mekkoihin ja hörhelöihin!? Ihme jos se jonkun sydämen särkee. :)Riippuu varmasti siitäkin miten raju se muutos on. Voihsn kumppani muuttua käytännössä eri ihmiseksi, kuin johon rakastui, monin muinkin eri tavoin. Silloin on minusta ihan normaalia jollain tasolla järkyttyä.
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu varmasti siitäkin miten raju se muutos on. Voihsn kumppani muuttua käytännössä eri ihmiseksi, kuin johon rakastui, monin muinkin eri tavoin. Silloin on minusta ihan normaalia jollain tasolla järkyttyä.
No ei mun persoona ole muuttunut. Habitus vain. Kyllä mun sukupuolikokemukset on jo lapsuudessa vakiintuneet. Etten ole perus pirkko.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
No ei mun persoona ole muuttunut. Habitus vain. Kyllä mun sukupuolikokemukset on jo lapsuudessa vakiintuneet. Etten ole perus pirkko.
No mä nyt en puhunut sinusta, vaan ihan yleisellä tasolla ja omasta näkökulmastani. Mä olen heteronainen, eli sinällään sun tilantees ei ole sellainen, johon voisin itse joutua.
Jos mun kumppanini (mies) muuttuis tyyliin feminiinisemmäksi kuin minä olen, niin kyllä se jonkun tason ongelmia aiheuttais. Vaikkakaan mä en edes ole ikinä pitänyt erityisen maskuliinisista miehistä. Muutos myös kovin pitkälle maskuliiniseen suuntaan olis mulle hankala sulattaa. Luultavasti en kokisi miestä enää viehättäväksi Anonyymi kirjoitti:
No mä nyt en puhunut sinusta, vaan ihan yleisellä tasolla ja omasta näkökulmastani. Mä olen heteronainen, eli sinällään sun tilantees ei ole sellainen, johon voisin itse joutua.
Jos mun kumppanini (mies) muuttuis tyyliin feminiinisemmäksi kuin minä olen, niin kyllä se jonkun tason ongelmia aiheuttais. Vaikkakaan mä en edes ole ikinä pitänyt erityisen maskuliinisista miehistä. Muutos myös kovin pitkälle maskuliiniseen suuntaan olis mulle hankala sulattaa. Luultavasti en kokisi miestä enää viehättäväksiOk.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ok.
Hmm ... sä olet ilmeisesti niin tottunut siihen, että ihmiset tässäkin aloituksessa kommentoivat sun tilannettas, ettet tunnista kun joku yrittää käydä sitä asiallista keskustelua yleisellä tasolla.
Anonyymi kirjoitti:
Hmm ... sä olet ilmeisesti niin tottunut siihen, että ihmiset tässäkin aloituksessa kommentoivat sun tilannettas, ettet tunnista kun joku yrittää käydä sitä asiallista keskustelua yleisellä tasolla.
Tai hyökkää heti seuraavassa lauseessa ja puolustaudun jo etukäteen. Ikävä kyllä.
- Anonyymi
Jokainen saa olla mitä on, kunhan kertoo sen kumppanilleen ennen yhteen muuttamista ja seksuaalisia kokemuksia. Ainoa ehto ystävyydelleni.
Mulle ainakin oli järkytys; huomata olevani menossa avioliittoon bi-miehen kanssa.
Asia paljastui mulle vahingossa; kun hän jäi ns. rysänpäältä kiinni meidän kodissamme ja minun ostamasta sängyssä. Mun ei pitänyt tulla silloin kotiin, siis ennakkotietojen mukaan, mutt sairastuin keskenpäivää.
Mulla on muutenkin kumma taipumus ihastua juuri bi-miehiin... ei onneksi kuitenkaan sotkeutua heihin pahemmin, kun aina olen vähän varpaillani.
Puhtaasti ystävinä, menettelevät... mutt edes flirttailua en heidän taholtaan sulata, jos olen tietoinen heidän taipumuksistaan; `molemmat sukupuolet kelpaa´!
Mä olen ainakin omasta mielestäni puhtaasti hetero ja vaadin mieheltä uskollista parisuhdetta. Mun ego ei kestä kolmatta pyörää parisuhteessa, se loppuu silloin lyhyeen... ei jatkoon. Kerran mennyt, on ainiaaksi kadonnut mun elämästäni, mä en anna uutta mahdollisuuta haavoittaa mua. Se on minusta puhdasta itsesuojelua.
Viimeeksi mun elämästäni poistunut on Mimmin isä, jonka luottamuksen mä puolestani petin uskottelemalla; olevani yhä koukussa häneen! Virhearvio häneltä.
trollikkaJuu, olen seurustellut itsekin bi miehen kanssa, nykyinenkin on ainakin bi positiivinen, jollei ihan suoraan biseksuaalinen. Voi siis tykästyä ihmiseen sukupuolettomasti jossain määrin. Biromanttisuudeksi taidetaan sanoa. :)
Yllätykset, kuten pettäminen on missä vaan tilanteessa epämukava yllätys.- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Juu, olen seurustellut itsekin bi miehen kanssa, nykyinenkin on ainakin bi positiivinen, jollei ihan suoraan biseksuaalinen. Voi siis tykästyä ihmiseen sukupuolettomasti jossain määrin. Biromanttisuudeksi taidetaan sanoa. :)
Yllätykset, kuten pettäminen on missä vaan tilanteessa epämukava yllätys.joku hin kkk-lohikäärmekin tarvitsee sitten jotain naamavoidetta purkissa itse3lleen kaupasta :D
- Anonyymi
naisten kosmetiikka tai nin osastollakaupassa ostamassa jotain utttuja muiden ruokkien kanssa.
- Anonyymi
Tällä viipaloituu vihreät matosetkin kyllä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/150292f1-71b8-41f3-8e6d-48b44af52204
Transforsaamio - Anonyymi
Aloitukseen voi vastata vain yhdellä tavalla.
https://www.youtube.com/watch?v=UZBp1EgyJTQ
En ole muuten puuttunut mutta onhan se outoa jos asuu sellaista sukupuolta edustavan kanssa joka ei sukupuolensa ansiosta kiinnosta ja joutuu unelmoimaan jostain muusta kuin siitä omasta armaasta. Liian monimutkaista ja halpokasta?
Melkein henkistä pettämistä?
AVEt siis pysty ymmärtämään, että yksi mies voi olla kiinnostava, koska tunteet, kun muut miehet ei ole?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Et siis pysty ymmärtämään, että yksi mies voi olla kiinnostava, koska tunteet, kun muut miehet ei ole?
No en pysty täysin ymmärtämään, jos rakastaa jotain ei tarvitse muita edes ajatella tai himoita?
Ei edes niitä naisia joten...
AV Miksi miessukupuolen pitäisi yleisesti kiinnostaa, miksei riitä että yksi ihminen joka on mies kiinnostaa?
Mitä tarkoitat muista unelmoimalla? Viittaatko naisihastuukseeni, josta unelmoin vai mihin?Anonyymi kirjoitti:
No en pysty täysin ymmärtämään, jos rakastaa jotain ei tarvitse muita edes ajatella tai himoita?
Ei edes niitä naisia joten...
AVNiin, et pysty ymmärtämään vaikka itsekin viehätyt muistakin naisista kuin vain omastasi?
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Miksi miessukupuolen pitäisi yleisesti kiinnostaa, miksei riitä että yksi ihminen joka on mies kiinnostaa?
Mitä tarkoitat muista unelmoimalla? Viittaatko naisihastuukseeni, josta unelmoin vai mihin?Kyllä, itselleni on tärkeää luottaa vastapuoleen enkä olisi kovin otettu jos hän näkisi kosteita unia naisista. Tartteisi antaa varmaan naisille se oma tila ja etsiä jotain uutta tilalle.
AV Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, itselleni on tärkeää luottaa vastapuoleen enkä olisi kovin otettu jos hän näkisi kosteita unia naisista. Tartteisi antaa varmaan naisille se oma tila ja etsiä jotain uutta tilalle.
AVMutta olen fantasioinut aina naisista, aina. Luuletkos, että olisin ikinä kajonnut miehiin, jos olisin ymmärtänyt naisten olevan se joihin tunnen fyysisesti lujemmin vetoa?
Tahallaanhan ihminen rakastuu toiseen ihmiseen ja ihastuu johku toiseen. Onneksi muut osaa nämä tunnepuolen jutut täydellisesti ja tietää jatkuvasti millä estää tunteilu. Et varmaan ole ikinä ihastunut kehenkään parisuhteessa ollessasi? Etkä ihaillut ketään muuta, kuin kumppaniasi?
Jos näin on, nostan hattua. Olen ihastunut kolmesti parisuhteessa ollessani johku toiseen. Kerran jopa lähtenyt lätkimään sen johdosta.- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Niin, et pysty ymmärtämään vaikka itsekin viehätyt muistakin naisista kuin vain omastasi?
Sinkkuna luvallista mutta odotan yhä, olen kärsivällinen. En halua muita naisia kun on vielä mahdollista palata yhteen, uskollinen kuin Hachiko kunnes jompikumpi päättää toisin.
Katsella saa, ei unelmoida liian syvällisesti. Haittaisi arkipäivää.
AV Anonyymi kirjoitti:
Sinkkuna luvallista mutta odotan yhä, olen kärsivällinen. En halua muita naisia kun on vielä mahdollista palata yhteen, uskollinen kuin Hachiko kunnes jompikumpi päättää toisin.
AVIhastuminen ei lupaa kysy. Tiedät sen itsekin, vaikka siveyden sipuliksi vanhoilla päivilläsi olet heittäytynytkin.
Pettäminen on aivan eri tason asia. En ole pettänyt kumppaniani. Vai oliko se pettämistä, että ihastuin Lilliin? Sinäkö et yhtään ihastunut?- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ihastuminen ei lupaa kysy. Tiedät sen itsekin, vaikka siveyden sipuliksi vanhoilla päivilläsi olet heittäytynytkin.
Pettäminen on aivan eri tason asia. En ole pettänyt kumppaniani. Vai oliko se pettämistä, että ihastuin Lilliin? Sinäkö et yhtään ihastunut?En siinä mielessä että olisin halunut tavata tai tietää hänestä yhtään enempää.
Kiva ihminen, samanlaisia tuhansia ympärillä. Henkinen ihastuminen on fyysistä syvällisempää. Kannattaa varoa ettei parisuhteen aikana altistu moisille haihatuksille:)
Koronaa vastaan voi käyttää hengityksen suojainta ja etäisyyttä, mitäs keksittäisiin ihastumiseen?
AV Anonyymi kirjoitti:
En siinä mielessä että olisin halunut tavata tai tietää hänestä yhtään enempää.
Kiva ihminen, samanlaisia tuhansia ympärillä. Henkinen ihastuminen on fyysistä syvällisempää. Kannattaa varoa ettei parisuhteen aikana altistu moisille haihatuksille:)
Koronaa vastaan voi käyttää hengityksen suojainta ja etäisyyttä, mitäs keksittäisiin ihastumiseen?
AVLuuletko sitten etten itse ymmärtänyt ottaa etäisyyttä, kun tunteet alkoi korventaa liikaa?
Kyllä minä ymmärrän, en ole taukki.
Lukaiseppa huviksesi tuo.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/moni-ihastuu-vaikka-on-parisuhteessa-tutkimuksen-mukaan-se-on-yleensa-hyva-asia/8235766Anonyymi kirjoitti:
En siinä mielessä että olisin halunut tavata tai tietää hänestä yhtään enempää.
AVJa meissä on se ero, että hänenlaisia on sinusta tuhansia ympärillä. Kiva ihminen. Minusta taas hänenlaisiaan ei juuri ole, hän on erityinen ja siksi minulle ihastuttava.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Luuletko sitten etten itse ymmärtänyt ottaa etäisyyttä, kun tunteet alkoi korventaa liikaa?
Kyllä minä ymmärrän, en ole taukki.
Lukaiseppa huviksesi tuo.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/moni-ihastuu-vaikka-on-parisuhteessa-tutkimuksen-mukaan-se-on-yleensa-hyva-asia/8235766"Tutkijat huomauttavat, että osallistujat ovat vastauksissaan saattaneet alleviivata ihastumisen hyviä puolia hillitäkseen kokemiaan ristiriitaisia tunteita, syyllisyyttä ja huolta. Jotkut kokivat jo pelkän ihastumisen kumppanin pettämiseksi ja pelkäsivät asian paljastumisen luovan kitkaa suhteeseen".
Ihastuminen ei ole mielestäni pettämistä jos se on terveellä tasolla ja oma kumppani menee aina ajatuksissa ihastuksen edelle.
AV - Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ja meissä on se ero, että hänenlaisia on sinusta tuhansia ympärillä. Kiva ihminen. Minusta taas hänenlaisiaan ei juuri ole, hän on erityinen ja siksi minulle ihastuttava.
Niin, hän taisi olla erityinen juuri sinulle.
En ihastu helposti edes noin ihastuttavaan persoonaan.
AV Anonyymi kirjoitti:
Niin, hän taisi olla erityinen juuri sinulle.
En ihastu helposti edes noin ihastuttavaan persoonaan.
AVTaidan ihastua vielä harvemmin. Ihastukset mahtuu sormieni 10 lukumäärään ja käsittää kaikki aikuisikäni ihastukset tai sanotaan teinistä tähän päivään. Lapsena ihastuin vielä harvemmin.
Lasken nyt seurustelukumppanit, kaikki intiimit siis tuohon 10 mukaan. 7 3
Yksi teinipoika ja kaksi naista.Anonyymi kirjoitti:
"Tutkijat huomauttavat, että osallistujat ovat vastauksissaan saattaneet alleviivata ihastumisen hyviä puolia hillitäkseen kokemiaan ristiriitaisia tunteita, syyllisyyttä ja huolta. Jotkut kokivat jo pelkän ihastumisen kumppanin pettämiseksi ja pelkäsivät asian paljastumisen luovan kitkaa suhteeseen".
Ihastuminen ei ole mielestäni pettämistä jos se on terveellä tasolla ja oma kumppani menee aina ajatuksissa ihastuksen edelle.
AVNiin ja meneehän se, jos kerran suhteeseen jäädään ja sitä ylläpidetään rakkaudesta.
Suatana kirjoitti:
Taidan ihastua vielä harvemmin. Ihastukset mahtuu sormieni 10 lukumäärään ja käsittää kaikki aikuisikäni ihastukset tai sanotaan teinistä tähän päivään. Lapsena ihastuin vielä harvemmin.
Lasken nyt seurustelukumppanit, kaikki intiimit siis tuohon 10 mukaan. 7 3
Yksi teinipoika ja kaksi naista.Jos lasken lapsuutenikin ihastukset, niin yhteensä 14 kertaa olen eläissäni ihastunut, enkä joka kerta edes vahvasti. Vaan hetkellisesti ja ohimenevästi.
Vahvoja ihastuksia on 6 kappaletta. Sellaisia sukat pyörii jaloissa ja pitkään lääpällään. Kaikenkaikkiaan, näistä 14:sta.Suatana kirjoitti:
Jos lasken lapsuutenikin ihastukset, niin yhteensä 14 kertaa olen eläissäni ihastunut, enkä joka kerta edes vahvasti. Vaan hetkellisesti ja ohimenevästi.
Vahvoja ihastuksia on 6 kappaletta. Sellaisia sukat pyörii jaloissa ja pitkään lääpällään. Kaikenkaikkiaan, näistä 14:sta.Ja jos kysyt, mistä muistan nuo. Niin juuri siitä kun harvoin ihastun ja kun todella ihastun mietin ihastustani ihmisenä ja miksi hänestä pidän. Näen hänessä aina jotain uniikkia ja hyvää. Jotain mitä en kaikista löydä.
Kivoja ihmisiä sen sijaan on paljon, ihastuttavia vähän.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVKuules nyt, olen suhteessa tai en, niin ihastumisia tulee ja menee, eikä ne johda yhtikäs mihinkään yleensä. Joskus harvoin heistä joku jää ystäviini kuuluvaksi, mutt heitäkin on muutama olemassa. Eikä ystävyyteen liity mitään sukupuolisuhdetta milloinkaan.
Ymmärrä sitt miten haluat! Mä kuitenkin olen ymmärtänyt sun jutuistasi, ett sullakin on ollut useampikin nainen elämäsi aikana.
Ilmeisesti sinäkin olet joskus jotenkin ollut ihastunut naiseen, sulla vaan ihastus on ollut kohtalokas. Eli ett ole osannut pitää näppejäsi irti! Sorry ett mä suomennan sulle, meitä on niitäkin, jotka emme anna ihastuksen rikkoa parisuhdetta. Mun kokemukseni mukaan se heikompi osapuoli kiusauksille on aina ollut MIES.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tutkijat huomauttavat, että osallistujat ovat vastauksissaan saattaneet alleviivata ihastumisen hyviä puolia hillitäkseen kokemiaan ristiriitaisia tunteita, syyllisyyttä ja huolta. Jotkut kokivat jo pelkän ihastumisen kumppanin pettämiseksi ja pelkäsivät asian paljastumisen luovan kitkaa suhteeseen".
AVMistä se kertoo, jos varattu ihminen huomaa ihastuvansa johonkin toiseen?
Psykoterapian erikoispsykologi, psykoterapeutti Lotta Heiskanen Väestöliiton parisuhdetiimistä ei ota kantaa keskustelupalstalle kirjoittaneen naisen tilanteeseen, mutta sanoo yleisellä tasolla, että pitkissä suhteissa on aivan normaalia ihastua muihin kuin omaan puolisoon.
– Ihastuminen toiseen ei tarkoita välttämättä, että omassa suhteessa olisi jotakin pielessä. Se tarkoittaa vain, että ihmisellä on kyky huomata viehättävyyttä ympärillään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuules nyt, olen suhteessa tai en, niin ihastumisia tulee ja menee, eikä ne johda yhtikäs mihinkään yleensä. Joskus harvoin heistä joku jää ystäviini kuuluvaksi, mutt heitäkin on muutama olemassa. Eikä ystävyyteen liity mitään sukupuolisuhdetta milloinkaan.
Ymmärrä sitt miten haluat! Mä kuitenkin olen ymmärtänyt sun jutuistasi, ett sullakin on ollut useampikin nainen elämäsi aikana.
Ilmeisesti sinäkin olet joskus jotenkin ollut ihastunut naiseen, sulla vaan ihastus on ollut kohtalokas. Eli ett ole osannut pitää näppejäsi irti! Sorry ett mä suomennan sulle, meitä on niitäkin, jotka emme anna ihastuksen rikkoa parisuhdetta. Mun kokemukseni mukaan se heikompi osapuoli kiusauksille on aina ollut MIES.
trollikkaSuatana on mies.
Anonyymi kirjoitti:
Suatana on mies.
Olisinkin, niin palsta akat olis ihmeissään mun kanssani. 😇
Tuosta linkistä tuli sellainen mieleen että ennen mentiin alkutaival kuten yleensä on käsikirjoitettu ja sitten kun aikaa alkaa jäämään siinä nelissäkymmenissä niin pysähdytään miettimään. Koskee seksuaalisuuden lisäksi myös esim työelämää, elintapoja tai harrastuksia. Eikä nämä pysähdykset aina johda muutokseen tai ne ovat pieniä. Ainoa muutos saattaa olla että esim. mummi ja pappa joutuvat selittämään lapsenlapsille että naulakon kumipuvut on sukellusretkiä varten.
Kyllä minulta ymmärrystä löytyy, tuolla tutkimusmatkalla ihminen tavoittelee onneaan joten kaikki tuki tuollaiselle itsensä etsimiselle. Se pystynkö ymmärtämään niin en ole varma. Itselläni kun sukupuoli ja suuntaus on ollut selvä niin en oikein uskalla isoon ääneen sanoa että osaisin varmasti ymmärtää mitä toisen ihmisen sielun sopukoissa liikkuu. Toivottavasti ymmärrys riittää.
Jälkipolven kaveriporukoissa löytyy aika monta vähemmistöön kuluvaa ja kyllä ne kahvia juo nekin kun niiltä kysyy. Samoin nuoruudessa kaveriporukkaan kuului nuorimies joka ei ollut häissä miniän majavan perään vaan yritti iskeä bestmaniä.
Saa sitten nähdä jos emännän löydän ja hän ilmoittaa että nykyää ei hänelle esim yksi kumppani riitä. Vaikea sanoa miten siihen suhtautuisi jos itse tyhjenteli kuivausrumpua samalla kun makuukammarissa touhuaisi lentopallon aloituskuusikon verran porukkaa.Mielestäni on hyvä, että Suotana antaa kasvot tälle ongelmavyyhdille.
Samalla hän määrittelee tarkasti kehykset, jossa hän elää.
Olisi turhauttavaa keskustella fiktiivisestä henkilöstä, jolle keksittäisiin elämä ja sitten jossitellaan mitä se ajattelee ja mitä sen pitäisi tehdä.- Anonyymi
Kyllä sieluttomalla on nimimerkki. Ei sillä juuri muuta enää olekaan.
- Anonyymi
Minua joskus harmittavat nuoret naiset jos kokevat itsensä rumaksi jos ovat lihavia jne... mutta niin kaikki eivät vaikuttaa siihen itse jos on möhkö-maha niin..
Ketjusta on poistettu 57 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412461Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3891984Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381664Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1161496Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens141391Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01062Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211003Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau121002- 65888
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63875