Mites tällänen tehtävä tehdään? Ei aukea vaikka kuinka vääntelis.
9. Lentopallo lähtee 1,6 metrin korkeudesta 20 asteen kulmassa alkunopeudella 72 km/h. Ylittääkö se 9 metrin päässä olevan 2,4 metriä korkean verkon? (Vast: Kyllä, kyseisellä kohdalla korkeus lattiasta on 3,75 m)
(Vihje: Laske ensin kyseinen ajanhetki t ja sen avulla y-koordinaatti kyseisellä hetkellä.)
Vaikia tehtävä
5
115
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihe 1: Jaa nopeus komponentteihin ja laske vaakasuuntaisen nopeuden perusteella, kuinka pian pallo on verkon kohdalla.
Vaihe 2: Laske pystysuuntaisen lähtönopeuden, lähtökorkeuden ja putoamiskiihtyvyyden perusteella kuinka korkealle pallo nousee tuossa ajassa.- Anonyymi
Mihinkäs ilmanvastus ja nostovoima unohtui. Molemmat ovat todellisuudessa merkittävässä roolissa kyseisessä tilanteessa, kun pallo pyörii nopeasti tarkoituksenmukaisen akselin ympäri lentonsa aikana.
Ei kylläkään vaikuta sihen että pallo lentää verkon yli, ellei vastustavan joukkueen pelaajan käsi sitä sitä ennen pysäytä. Mutta korkeuslaskelma menee uusiksi jos nuo seikat unohtuivat.
Ps, onko ihan varma ettei verkon etäisyys ollutkin 9,0 m 9 m sijasta? Aika iso ero epätarkkuudessa lähtötiedossa, jolla on merkittävä vaikutus lopputulokseen.
3,75 m on molemmissa vaihtoehdoissa väärä vastaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkäs ilmanvastus ja nostovoima unohtui. Molemmat ovat todellisuudessa merkittävässä roolissa kyseisessä tilanteessa, kun pallo pyörii nopeasti tarkoituksenmukaisen akselin ympäri lentonsa aikana.
Ei kylläkään vaikuta sihen että pallo lentää verkon yli, ellei vastustavan joukkueen pelaajan käsi sitä sitä ennen pysäytä. Mutta korkeuslaskelma menee uusiksi jos nuo seikat unohtuivat.
Ps, onko ihan varma ettei verkon etäisyys ollutkin 9,0 m 9 m sijasta? Aika iso ero epätarkkuudessa lähtötiedossa, jolla on merkittävä vaikutus lopputulokseen.
3,75 m on molemmissa vaihtoehdoissa väärä vastaus.tehtävänannossa ei mainittu akseslia, luulen ettei sitä ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tehtävänannossa ei mainittu akseslia, luulen ettei sitä ole
Ei tehtävänanto liity mitenkään siihen mitä todellisuudessa tapahtuu, ja kuitenkin jälkimmäistä kommentoit. Lentopallossa pallolle annetaan aina kierrettä, jotta vastapuolen joukkueella olisi suurempi mahdollisuus epäonnistua.
- Anonyymi
Tuollainen tehtävä tehdään oppikirjan kirjoittajan työpöydällä aivan helposti. Kun kasvat isoksi niin saatat sinäkin päästä värkkäämään tuommoisia tehtäviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504158
- 583679
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382093- 292076