Vaikia tehtävä

Anonyymi

Mites tällänen tehtävä tehdään? Ei aukea vaikka kuinka vääntelis.

9. Lentopallo lähtee 1,6 metrin korkeudesta 20 asteen kulmassa alkunopeudella 72 km/h. Ylittääkö se 9 metrin päässä olevan 2,4 metriä korkean verkon? (Vast: Kyllä, kyseisellä kohdalla korkeus lattiasta on 3,75 m)
(Vihje: Laske ensin kyseinen ajanhetki t ja sen avulla y-koordinaatti kyseisellä hetkellä.)

5

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaihe 1: Jaa nopeus komponentteihin ja laske vaakasuuntaisen nopeuden perusteella, kuinka pian pallo on verkon kohdalla.

Vaihe 2: Laske pystysuuntaisen lähtönopeuden, lähtökorkeuden ja putoamiskiihtyvyyden perusteella kuinka korkealle pallo nousee tuossa ajassa.

• Anonyymi

Mihinkäs ilmanvastus ja nostovoima unohtui. Molemmat ovat todellisuudessa merkittävässä roolissa kyseisessä tilanteessa, kun pallo pyörii nopeasti tarkoituksenmukaisen akselin ympäri lentonsa aikana.
        Ei kylläkään vaikuta sihen että pallo lentää verkon yli, ellei vastustavan joukkueen pelaajan käsi sitä sitä ennen pysäytä. Mutta korkeuslaskelma menee uusiksi jos nuo seikat unohtuivat.

Ps, onko ihan varma ettei verkon etäisyys ollutkin 9,0 m 9 m sijasta? Aika iso ero epätarkkuudessa lähtötiedossa, jolla on merkittävä vaikutus lopputulokseen.
        3,75 m on molemmissa vaihtoehdoissa väärä vastaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihinkäs ilmanvastus ja nostovoima unohtui. Molemmat ovat todellisuudessa merkittävässä roolissa kyseisessä tilanteessa, kun pallo pyörii nopeasti tarkoituksenmukaisen akselin ympäri lentonsa aikana.
        Ei kylläkään vaikuta sihen että pallo lentää verkon yli, ellei vastustavan joukkueen pelaajan käsi sitä sitä ennen pysäytä. Mutta korkeuslaskelma menee uusiksi jos nuo seikat unohtuivat.

Ps, onko ihan varma ettei verkon etäisyys ollutkin 9,0 m 9 m sijasta? Aika iso ero epätarkkuudessa lähtötiedossa, jolla on merkittävä vaikutus lopputulokseen.
        3,75 m on molemmissa vaihtoehdoissa väärä vastaus.

tehtävänannossa ei mainittu akseslia, luulen ettei sitä ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tehtävänannossa ei mainittu akseslia, luulen ettei sitä ole

Ei tehtävänanto liity mitenkään siihen mitä todellisuudessa tapahtuu, ja kuitenkin jälkimmäistä kommentoit. Lentopallossa pallolle annetaan aina kierrettä, jotta vastapuolen joukkueella olisi suurempi mahdollisuus epäonnistua.

• Anonyymi

Tuollainen tehtävä tehdään oppikirjan kirjoittajan työpöydällä aivan helposti. Kun kasvat isoksi niin saatat sinäkin päästä värkkäämään tuommoisia tehtäviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      58
      3679
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2093
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe