Mites tällänen tehtävä tehdään? Ei aukea vaikka kuinka vääntelis.
9. Lentopallo lähtee 1,6 metrin korkeudesta 20 asteen kulmassa alkunopeudella 72 km/h. Ylittääkö se 9 metrin päässä olevan 2,4 metriä korkean verkon? (Vast: Kyllä, kyseisellä kohdalla korkeus lattiasta on 3,75 m)
(Vihje: Laske ensin kyseinen ajanhetki t ja sen avulla y-koordinaatti kyseisellä hetkellä.)
Vaikia tehtävä
5
112
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihe 1: Jaa nopeus komponentteihin ja laske vaakasuuntaisen nopeuden perusteella, kuinka pian pallo on verkon kohdalla.
Vaihe 2: Laske pystysuuntaisen lähtönopeuden, lähtökorkeuden ja putoamiskiihtyvyyden perusteella kuinka korkealle pallo nousee tuossa ajassa.- Anonyymi
Mihinkäs ilmanvastus ja nostovoima unohtui. Molemmat ovat todellisuudessa merkittävässä roolissa kyseisessä tilanteessa, kun pallo pyörii nopeasti tarkoituksenmukaisen akselin ympäri lentonsa aikana.
Ei kylläkään vaikuta sihen että pallo lentää verkon yli, ellei vastustavan joukkueen pelaajan käsi sitä sitä ennen pysäytä. Mutta korkeuslaskelma menee uusiksi jos nuo seikat unohtuivat.
Ps, onko ihan varma ettei verkon etäisyys ollutkin 9,0 m 9 m sijasta? Aika iso ero epätarkkuudessa lähtötiedossa, jolla on merkittävä vaikutus lopputulokseen.
3,75 m on molemmissa vaihtoehdoissa väärä vastaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkäs ilmanvastus ja nostovoima unohtui. Molemmat ovat todellisuudessa merkittävässä roolissa kyseisessä tilanteessa, kun pallo pyörii nopeasti tarkoituksenmukaisen akselin ympäri lentonsa aikana.
Ei kylläkään vaikuta sihen että pallo lentää verkon yli, ellei vastustavan joukkueen pelaajan käsi sitä sitä ennen pysäytä. Mutta korkeuslaskelma menee uusiksi jos nuo seikat unohtuivat.
Ps, onko ihan varma ettei verkon etäisyys ollutkin 9,0 m 9 m sijasta? Aika iso ero epätarkkuudessa lähtötiedossa, jolla on merkittävä vaikutus lopputulokseen.
3,75 m on molemmissa vaihtoehdoissa väärä vastaus.tehtävänannossa ei mainittu akseslia, luulen ettei sitä ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tehtävänannossa ei mainittu akseslia, luulen ettei sitä ole
Ei tehtävänanto liity mitenkään siihen mitä todellisuudessa tapahtuu, ja kuitenkin jälkimmäistä kommentoit. Lentopallossa pallolle annetaan aina kierrettä, jotta vastapuolen joukkueella olisi suurempi mahdollisuus epäonnistua.
- Anonyymi
Tuollainen tehtävä tehdään oppikirjan kirjoittajan työpöydällä aivan helposti. Kun kasvat isoksi niin saatat sinäkin päästä värkkäämään tuommoisia tehtäviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084787Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744031476- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14963tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11948Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876