Tänään on siis päivä jota juhlittiin vuoteen 1994 saakka Suomen itsenäisyyspäivänä.
No jokatapauksessa sain päähäni valmistaa etnistä ruokaa juhlapäivänä.
Kyseessä on kaalikeitto (Суп из капусты) alkuperäiseen reseptiin on lisätty lihaa, mieluiten lammasta..
Valko kaali - 300 g Porkkana - 1-2 kpl. Sipuli - 1 kpl. Perunat - 5-6 kpl. Sitruunamehu - 3-5 rkl. Kasviöljy - 30 ml Suola, mustapippuri ja chili, laakerin lehti
Tomaattikastike - 1-2 rkl.
Itsenäisyyden muistopäivän ateria
5
263
Vastaukset
- Anonyymi
Heh, öyhöttäjä tekee ”etnistä ruokaa”, johon laittaa tomaattia ja chiliä...juhlitko tällä Amerikoiden etnisyyttä? Entä sitruuna...Välimerellinen etnisyys?
- Anonyymi
Mausteiden käyttö on vasta viimeaikoina yleistynyt Suomessa.
Muualla maalmassa se on satojen vuosien perinne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mausteiden käyttö on vasta viimeaikoina yleistynyt Suomessa.
Muualla maalmassa se on satojen vuosien perinne.Löysin vanhan avaukseni jota moitittiin.
Venäläisen keittiön kaalikeittoa, Суп из капусты ei siis ole suomalaista vaan Venäläistä tai Ukrainalaista kansallisruokaa.
Öyhöttäjä siis moittii minua öyhöttäjäksi en tiedä millä perusteella, menisit neuvomaan Venäläisiä Venäläisen keittiön resepteistä.
Kapea on sivistysphja etnisistä ruuista.
- Anonyymi
Uskon, että maistui!
- Anonyymi
vodka polkalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161