Auttakaa läskiä laihduttamaan

Nyt on kuulkaas pojat ja tytöt sellainen homma, että Palstis alkaa laihdutuskuurille. Pituutta on 180 cm ja puntari näyttää 100 kg. Ei ole enää terveellisen rajoissa vatsanympärys. Joten nyt tarvitsisin kiperästi tukea ja mahdollisesti armotonta vittuilua painostani, jotta kykenisin ainakin sen 10 kg saamaan pois.

181

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm, se on se vatsanseutu mihin ei saisi pakata. Naisilla saa mennä lantio-takamus seutuun ja miehillä hartioihin ja rinnanympärykseen lihaksiin, niin kaikki taputtaa yhteen karvaisia käsiään.

      En keksi muuta, kun ajatusten tasolla asenne ruokaan uusiksi. Ei vedetä mässyn mässyn, kun se on niin hyvää vaan syödään elääkseen?

      • Minulla on karannut se juuri toisin päin. Ruoka on niin hyvää, että olen paisuttanut itseni ihan muodottomaksi. Alkaa jo haitata työntekoa, kun joutuu lyllertämään.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minulla on karannut se juuri toisin päin. Ruoka on niin hyvää, että olen paisuttanut itseni ihan muodottomaksi. Alkaa jo haitata työntekoa, kun joutuu lyllertämään.

        Mm, niin se mullakin elopaino karannut ylipainon puolelle. En ole liikkunut tarpeeksi, kuluttanut mitä syön. Vaikken hirmusti edes syö.

        Lyllertämään en kyllä joudu. Jalka nousee heittämällä seinälle tai Jylppyä leukaan ja juostakin jaksan.

        Asennemuutos. Se on ekana ja sitten mussutukset uuteen uskoon.

        Mullakin on painonpudotus haaste, pitää saada 3 kiloa mielummin 10 kiloa pois ja pääsen ehkä operoitavaksi (o) (o). Ehkä, pienellä varauksella etten pety pahasti, jos tulee kielteinen vastaus.


      • JasuM kirjoitti:

        Mm, niin se mullakin elopaino karannut ylipainon puolelle. En ole liikkunut tarpeeksi, kuluttanut mitä syön. Vaikken hirmusti edes syö.

        Lyllertämään en kyllä joudu. Jalka nousee heittämällä seinälle tai Jylppyä leukaan ja juostakin jaksan.

        Asennemuutos. Se on ekana ja sitten mussutukset uuteen uskoon.

        Mullakin on painonpudotus haaste, pitää saada 3 kiloa mielummin 10 kiloa pois ja pääsen ehkä operoitavaksi (o) (o). Ehkä, pienellä varauksella etten pety pahasti, jos tulee kielteinen vastaus.

        Minkäs sortin operaatiota olet meinannut tehdä? Pienennystä vai kokonaan pois?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minkäs sortin operaatiota olet meinannut tehdä? Pienennystä vai kokonaan pois?

        Pienennys. Luulen, että sillä pärjään. Omaa psyykeä pitää sen verran rassata, että osaa olla tyytyväinen. Uskon, että kykenen siihen.


      • JasuM kirjoitti:

        Pienennys. Luulen, että sillä pärjään. Omaa psyykeä pitää sen verran rassata, että osaa olla tyytyväinen. Uskon, että kykenen siihen.

        Tiedätkö. Minä en lähtisi juuri tässä elämäntilanteessa tekemään vielä yhtään mitään. Turha niitä on ensin pienentää, jos haluat ne sitten myöhemmin kokonaan pois. Ja kun minulla on sellainen kutina, että haluaisit ne jo nyt kokonaan pois. Odota pari vuotta jotta tiedät mitä haluat tehdä kehollesi.

        Ite otin nuorempana ihan tosi suttuisia tatuointeja. Niitä nyt sitten on toooosi mukava peitellä näin vanhemmiten. Paljon kivempi olisi ollut alkaa ottamaan juuri sellaisia kuvia kun oikeasti haluaa puhtaalle iholle.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Tiedätkö. Minä en lähtisi juuri tässä elämäntilanteessa tekemään vielä yhtään mitään. Turha niitä on ensin pienentää, jos haluat ne sitten myöhemmin kokonaan pois. Ja kun minulla on sellainen kutina, että haluaisit ne jo nyt kokonaan pois. Odota pari vuotta jotta tiedät mitä haluat tehdä kehollesi.

        Ite otin nuorempana ihan tosi suttuisia tatuointeja. Niitä nyt sitten on toooosi mukava peitellä näin vanhemmiten. Paljon kivempi olisi ollut alkaa ottamaan juuri sellaisia kuvia kun oikeasti haluaa puhtaalle iholle.

        En oikeastaan voi odottaa, koska terveydelliset syyt pakottaa tekemään jotain ja mahdollisimman pian. Kivut.

        No jos se on totta, että saa toivoa lopputulosta, niin tietysti pyydän ne pienimmät mahdolliset. Jätän kuitenkin liikkumavaraa myös toiseen suuntaan, että entäs jos kadunkin koko poistoa? Ei niitä takaisin saa. Tällä hetkellä yritän miettiä järkevintä vaihtoehtoa. Ja se on pienennys.

        Mulla ei onneks ole tatuointieni kanssa tuota käynyt. En kadu yhtään näitä ja nämä on just hyvät sellaiset mitkä halusinkin. Ei mitään enempää, ei vähempää.

        Joko se tatska muutes on valmis?


      • JasuM kirjoitti:

        En oikeastaan voi odottaa, koska terveydelliset syyt pakottaa tekemään jotain ja mahdollisimman pian. Kivut.

        No jos se on totta, että saa toivoa lopputulosta, niin tietysti pyydän ne pienimmät mahdolliset. Jätän kuitenkin liikkumavaraa myös toiseen suuntaan, että entäs jos kadunkin koko poistoa? Ei niitä takaisin saa. Tällä hetkellä yritän miettiä järkevintä vaihtoehtoa. Ja se on pienennys.

        Mulla ei onneks ole tatuointieni kanssa tuota käynyt. En kadu yhtään näitä ja nämä on just hyvät sellaiset mitkä halusinkin. Ei mitään enempää, ei vähempää.

        Joko se tatska muutes on valmis?

        Pääasia että olet miettinyt homman loppuun saakka, niin ei tarvitse sitten katua mitään.

        Vielä on tatuointi kesken. Ja olisi juuri tuo vanhan peittäminen vielä edessä. Tosin pitää vielä väriä lisäillä tuohon jo tehtyynkin. Aika pitkä projekti on kokohiha.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Pääasia että olet miettinyt homman loppuun saakka, niin ei tarvitse sitten katua mitään.

        Vielä on tatuointi kesken. Ja olisi juuri tuo vanhan peittäminen vielä edessä. Tosin pitää vielä väriä lisäillä tuohon jo tehtyynkin. Aika pitkä projekti on kokohiha.

        Olen miettinyt. Voisin tehdä leipätyön miettimisestä, tulee niin paljon mietittyä. 😆

        On varmaan hommaa, kun välissä pitää antaa parantuakin ja taas jatkaa. No sitten se on valmis, kun se on valmis. Mun varmaan pitäis jossain kohtaa käydä sävytyksessä. Vetää uudestaan jotkut kohdat. Kärsin hormoneitteni (omien hormonien lisään) takia välillä riehaantuvasta aknesta, niin niin näppylä vie väriä mukanaan, jos erehdyn repäisemään ruvelle.

        Jää pisteitä. 😑


      • JasuM kirjoitti:

        Olen miettinyt. Voisin tehdä leipätyön miettimisestä, tulee niin paljon mietittyä. 😆

        On varmaan hommaa, kun välissä pitää antaa parantuakin ja taas jatkaa. No sitten se on valmis, kun se on valmis. Mun varmaan pitäis jossain kohtaa käydä sävytyksessä. Vetää uudestaan jotkut kohdat. Kärsin hormoneitteni (omien hormonien lisään) takia välillä riehaantuvasta aknesta, niin niin näppylä vie väriä mukanaan, jos erehdyn repäisemään ruvelle.

        Jää pisteitä. 😑

        Minulla on taas kutinaa ja olen parista kohdasta repäissyt ihoa niin, että värit on lähteneet. Pitäisi malttaa olla raapimatta.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minulla on taas kutinaa ja olen parista kohdasta repäissyt ihoa niin, että värit on lähteneet. Pitäisi malttaa olla raapimatta.

        Se käy niin äkkiä. Pyyhekin osaa repiä rupea. Mä suksin nukkumaan. Hyvät yöt mieheen. Palataan.


      • JasuM kirjoitti:

        Se käy niin äkkiä. Pyyhekin osaa repiä rupea. Mä suksin nukkumaan. Hyvät yöt mieheen. Palataan.

        Minulla on vasta päivä menossa. Viime yönä en nukkunut kuin 2 h kun piti sinne baariin päästä. Öitä :).


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En oikeastaan voi odottaa, koska terveydelliset syyt pakottaa tekemään jotain ja mahdollisimman pian. Kivut.

        No jos se on totta, että saa toivoa lopputulosta, niin tietysti pyydän ne pienimmät mahdolliset. Jätän kuitenkin liikkumavaraa myös toiseen suuntaan, että entäs jos kadunkin koko poistoa? Ei niitä takaisin saa. Tällä hetkellä yritän miettiä järkevintä vaihtoehtoa. Ja se on pienennys.

        Mulla ei onneks ole tatuointieni kanssa tuota käynyt. En kadu yhtään näitä ja nämä on just hyvät sellaiset mitkä halusinkin. Ei mitään enempää, ei vähempää.

        Joko se tatska muutes on valmis?

        Aikoinaan laihduin kolme kiloo kun söin paistnrasvaa nälkään ainoastaan ja vettä janoon. Viikossa lähti kolme kiloo eikä tullut jano eikä nälkä. Tosin ei jaksanut mitään tehdä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan laihduin kolme kiloo kun söin paistnrasvaa nälkään ainoastaan ja vettä janoon. Viikossa lähti kolme kiloo eikä tullut jano eikä nälkä. Tosin ei jaksanut mitään tehdä

        Ehkäpä en kokeile tuota. 🤨


      • Anonyymi

        Lisää lihaksia ja viljat pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisää lihaksia ja viljat pois.

        Pitää niitä hiilareita podarinkin saada. Muuten tyhjenee energiavarastot lihaksista. Eikä paska irtoa, jos ei saa kuituja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisää lihaksia ja viljat pois.

        No mä en tiedä paljonko Palstakamu viljoja syö. Mä syön suht vähän. Jälkiuunileipää kerran päivässä 2 palaa eli yksi sellainen vastakkain oleva leipänen. Nuudeleita ehkä kolmesti viikossa pieni pussi, per kerta.

        Satunnaisesti paahtoleipä tai puolison leipoma marjapiirakan palanen.

        Oikeesti tämän vähemmällä syömisellä kuolee. 😬

        Minussa elopainoa tekee nimenomaan lihakset, ei läski. Vaikka läskiäkin on sen verran, että vatsamakkara tulee. Pienet jenkkakahvat.


      • JasuM kirjoitti:

        No mä en tiedä paljonko Palstakamu viljoja syö. Mä syön suht vähän. Jälkiuunileipää kerran päivässä 2 palaa eli yksi sellainen vastakkain oleva leipänen. Nuudeleita ehkä kolmesti viikossa pieni pussi, per kerta.

        Satunnaisesti paahtoleipä tai puolison leipoma marjapiirakan palanen.

        Oikeesti tämän vähemmällä syömisellä kuolee. 😬

        Minussa elopainoa tekee nimenomaan lihakset, ei läski. Vaikka läskiäkin on sen verran, että vatsamakkara tulee. Pienet jenkkakahvat.

        Mistä ne lihakset on peräisin? Harrastatko kehonrakennusta vai?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Mistä ne lihakset on peräisin? Harrastatko kehonrakennusta vai?

        Tehnyt fyysistä työtä ja harrastanut liikuntaa lapsesta asti, mulla on myös sellainen ominaisuus mikä aiheuttaa kipua mutta lihakset kasvaa periaatteessa levossakin. Ne käy ylitöissä. Myotonia tyyppinen idiopaattinen ominaisuus. Tyyliin näin.

        "Ensisijainen oire on lihaksen rentoutumisen hitaus lihasjännityksen jälkeen. Oireet helpottuvat liikettä toistettaessa. Myotonia voi ilmetä niin lievänä, että henkilö itse ei edes tiedä sairastavansa myotoniasairautta. Lihassurkastumia ei juurikaan esiinny. Sairastunut voi näyttää ulkonäöltään hyvinkin lihaksikkaalta. "


      • JasuM kirjoitti:

        Tehnyt fyysistä työtä ja harrastanut liikuntaa lapsesta asti, mulla on myös sellainen ominaisuus mikä aiheuttaa kipua mutta lihakset kasvaa periaatteessa levossakin. Ne käy ylitöissä. Myotonia tyyppinen idiopaattinen ominaisuus. Tyyliin näin.

        "Ensisijainen oire on lihaksen rentoutumisen hitaus lihasjännityksen jälkeen. Oireet helpottuvat liikettä toistettaessa. Myotonia voi ilmetä niin lievänä, että henkilö itse ei edes tiedä sairastavansa myotoniasairautta. Lihassurkastumia ei juurikaan esiinny. Sairastunut voi näyttää ulkonäöltään hyvinkin lihaksikkaalta. "

        Se mitä se tarkalleen on ei ole lähdetty tutkimaan, kallista. Kuulemma tutkitaan vasta paremmin, jos tulee oireita kuten surkastumia tai toimintakykyä heikentäviä vaivoja. Näin sanottiin, viimeksi kuukausi sitten. Mutta jokin tuollainen häikkä, ikään kuin treenaisin 24/7.


      • JasuM kirjoitti:

        Tehnyt fyysistä työtä ja harrastanut liikuntaa lapsesta asti, mulla on myös sellainen ominaisuus mikä aiheuttaa kipua mutta lihakset kasvaa periaatteessa levossakin. Ne käy ylitöissä. Myotonia tyyppinen idiopaattinen ominaisuus. Tyyliin näin.

        "Ensisijainen oire on lihaksen rentoutumisen hitaus lihasjännityksen jälkeen. Oireet helpottuvat liikettä toistettaessa. Myotonia voi ilmetä niin lievänä, että henkilö itse ei edes tiedä sairastavansa myotoniasairautta. Lihassurkastumia ei juurikaan esiinny. Sairastunut voi näyttää ulkonäöltään hyvinkin lihaksikkaalta. "

        En löytänyt Googlesta mitään mikä vihjaisi ko sairauden tekevän yksilöstä lihaksikkaan.


      • JasuM kirjoitti:

        Se mitä se tarkalleen on ei ole lähdetty tutkimaan, kallista. Kuulemma tutkitaan vasta paremmin, jos tulee oireita kuten surkastumia tai toimintakykyä heikentäviä vaivoja. Näin sanottiin, viimeksi kuukausi sitten. Mutta jokin tuollainen häikkä, ikään kuin treenaisin 24/7.

        Tää ominaisuus on kaiketi perinnöllinen. Taipumus, lihakset kasvaa hillittömästi pienellä fyysisellä vaivalla.


      • JasuM kirjoitti:

        Tää ominaisuus on kaiketi perinnöllinen. Taipumus, lihakset kasvaa hillittömästi pienellä fyysisellä vaivalla.

        No sinä et varmaan pistä pahaksi vaikka olisikin vähän enemmän lihasmassaa :)


      • Palstakamu kirjoitti:

        En löytänyt Googlesta mitään mikä vihjaisi ko sairauden tekevän yksilöstä lihaksikkaan.

        Se on myotonia tyyppinen, nimeä mulla ei ole antaa. Mutta häiriö lihaksen rentoutumisessa, lihassoluissa. Etsi lihassairaudet nimellä, löytyy kyllä tuokin piirre.


      • Palstakamu kirjoitti:

        No sinä et varmaan pistä pahaksi vaikka olisikin vähän enemmän lihasmassaa :)

        No en, mutta aina saa vängätä ihmisten kanssa kun kuulevat elopainoni ja näkevät edessään. Et vittu varmana paina niin paljon. Kun painan. Minkäs sille itse voi, että painaa kun hevonen vaikkei hevosen kokoiselle näyttäskään.

        Mikä mua ärsyttää, ettei mitään tutkita jos se maksaa ja siihen ei kuole.


      • JasuM kirjoitti:

        No en, mutta aina saa vängätä ihmisten kanssa kun kuulevat elopainoni ja näkevät edessään. Et vittu varmana paina niin paljon. Kun painan. Minkäs sille itse voi, että painaa kun hevonen vaikkei hevosen kokoiselle näyttäskään.

        Mikä mua ärsyttää, ettei mitään tutkita jos se maksaa ja siihen ei kuole.

        Minulla on hormonaalinen häiriö. Kunnallinen ei ruvennut määräämään lääkkeitä "kun ei ne hormonit niin tärkeitä ole ja kun sulla ei ole mitään oireita". Parasta oli kun olin ojentanut juuri listan oireistani, jotka olin oikein paperille kirjoittanut. Menin sitten yksityiselle, joka määräsi lääkityksen. Pysyvänä haittana jäi polvien kulumat, jotka olisivat vain pahentuneet ilman lääkitystä. Jonkin verran polvivaivat helpottaneet lääkityksen myötä, mutta eihän ne enää kuntoon tule. Tuo hormonihäiriö vaikuttaa myös luustoon, joten voi vaan toivoa ettei tule mitään vaivoja iän myötä.


      • JasuM kirjoitti:

        No en, mutta aina saa vängätä ihmisten kanssa kun kuulevat elopainoni ja näkevät edessään. Et vittu varmana paina niin paljon. Kun painan. Minkäs sille itse voi, että painaa kun hevonen vaikkei hevosen kokoiselle näyttäskään.

        Mikä mua ärsyttää, ettei mitään tutkita jos se maksaa ja siihen ei kuole.

        Itseasiassa luulen, että mun fibromyalgiaksi dignosoidut kivut liittyy tuohon lihasten häiriöön, lihaskudoskipuja. Ne kasvaa, tulee kipuja kuten treenatessakin.

        Olen ihan varma, että tälle löytyy joku diagnoosikin, mutta suomessa ei ole ihmistä jota kiinnostaa tutkia tai jonka äly riittää selvittämään ongelman. Ulkomailla ollaa pidemmällä näissä jutuissa.


      • JasuM kirjoitti:

        Itseasiassa luulen, että mun fibromyalgiaksi dignosoidut kivut liittyy tuohon lihasten häiriöön, lihaskudoskipuja. Ne kasvaa, tulee kipuja kuten treenatessakin.

        Olen ihan varma, että tälle löytyy joku diagnoosikin, mutta suomessa ei ole ihmistä jota kiinnostaa tutkia tai jonka äly riittää selvittämään ongelman. Ulkomailla ollaa pidemmällä näissä jutuissa.

        Täällä lääketiede on aina helpoimman kautta diagnosoimista, vitut siitä on diagnoosi edes oikea. Tehdään siitä sopiva. Jeph.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minulla on hormonaalinen häiriö. Kunnallinen ei ruvennut määräämään lääkkeitä "kun ei ne hormonit niin tärkeitä ole ja kun sulla ei ole mitään oireita". Parasta oli kun olin ojentanut juuri listan oireistani, jotka olin oikein paperille kirjoittanut. Menin sitten yksityiselle, joka määräsi lääkityksen. Pysyvänä haittana jäi polvien kulumat, jotka olisivat vain pahentuneet ilman lääkitystä. Jonkin verran polvivaivat helpottaneet lääkityksen myötä, mutta eihän ne enää kuntoon tule. Tuo hormonihäiriö vaikuttaa myös luustoon, joten voi vaan toivoa ettei tule mitään vaivoja iän myötä.

        Näin just. Hienoa, kun pääsee syntymään vahinkoa. 🤬

        Kysytään mikäs sulla? Sitten todetaan, joo ei me kyllä tätä aleta tutkimaan. Hyvinhän sä olet kestänyt ja ota tosta vähän kipuun. Sama noissa hormooneissa.

        Hoidetaan väärää diagnoosia mielummin, kun tutkitaan todellista syytä.

        Mullekin lyötiin näkemättä niveliä diagnoosi kulumista, sitten kuvien myötä huomattiin ettei niitä ookkaan. Onkin ihan eri vaiva. Kondromalasia. Ja kysta. 😆

        No mutta, edes kulumat ja ahtauma löytyi oikein. 👍


      • JasuM kirjoitti:

        Näin just. Hienoa, kun pääsee syntymään vahinkoa. 🤬

        Kysytään mikäs sulla? Sitten todetaan, joo ei me kyllä tätä aleta tutkimaan. Hyvinhän sä olet kestänyt ja ota tosta vähän kipuun. Sama noissa hormooneissa.

        Hoidetaan väärää diagnoosia mielummin, kun tutkitaan todellista syytä.

        Mullekin lyötiin näkemättä niveliä diagnoosi kulumista, sitten kuvien myötä huomattiin ettei niitä ookkaan. Onkin ihan eri vaiva. Kondromalasia. Ja kysta. 😆

        No mutta, edes kulumat ja ahtauma löytyi oikein. 👍

        Siis nivelrikoista, lonkassa ja polvessa. Koita ei sitten ollutkaan, lainkaan. 😂


      • JasuM kirjoitti:

        Itseasiassa luulen, että mun fibromyalgiaksi dignosoidut kivut liittyy tuohon lihasten häiriöön, lihaskudoskipuja. Ne kasvaa, tulee kipuja kuten treenatessakin.

        Olen ihan varma, että tälle löytyy joku diagnoosikin, mutta suomessa ei ole ihmistä jota kiinnostaa tutkia tai jonka äly riittää selvittämään ongelman. Ulkomailla ollaa pidemmällä näissä jutuissa.

        Näitä on televisio-ohjelmat täynnä, että vasta ulkomaita myöten saadaan oikea diagnoosi. Samahan se on tämän homeallergian kanssa mikä minulla on. Suomalainen lääketiede ei tunnusta homeallergiaa olevan olemassa. Hoidoksi määrätään käyttäytymisterapiaa, jossa ihmistä tsempataan olemaan ajattelematta vaivaa. Ulkomailla tuo on sitten ihan oikeasti tunnustettu diagnoosi. Suomessa vaan kun joka rakennus on jo rakentaessa homeessa, joten on helpompi lakaista ongelma maton alle. Ihanko oikeasti he kuvittelevat homekoulujen oppilaidenkin olevan jonkinlaisessa jaetussa psykoosissa?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Näitä on televisio-ohjelmat täynnä, että vasta ulkomaita myöten saadaan oikea diagnoosi. Samahan se on tämän homeallergian kanssa mikä minulla on. Suomalainen lääketiede ei tunnusta homeallergiaa olevan olemassa. Hoidoksi määrätään käyttäytymisterapiaa, jossa ihmistä tsempataan olemaan ajattelematta vaivaa. Ulkomailla tuo on sitten ihan oikeasti tunnustettu diagnoosi. Suomessa vaan kun joka rakennus on jo rakentaessa homeessa, joten on helpompi lakaista ongelma maton alle. Ihanko oikeasti he kuvittelevat homekoulujen oppilaidenkin olevan jonkinlaisessa jaetussa psykoosissa?

        No se on just näin. Serkun piti käydä ulkomailla, jotta häne EDS myönnettiin todeksi eikä mielisairaudeksi. Teettää testit yms. Ja sitten kehutaan maan lääketiedettä edelläkävijäksi.

        Kun oikeesti ketään ei kiinnosta tai kukaan ei rahoita, jos jotakuta lääketieteitä opiskelevaa tai tutkijaa kiinnostaa tietää eikä olettaa.

        Täällä kaikki on päävikaa, mitä ei haluta tunnustaa tai perehtyä.


      • JasuM kirjoitti:

        No se on just näin. Serkun piti käydä ulkomailla, jotta häne EDS myönnettiin todeksi eikä mielisairaudeksi. Teettää testit yms. Ja sitten kehutaan maan lääketiedettä edelläkävijäksi.

        Kun oikeesti ketään ei kiinnosta tai kukaan ei rahoita, jos jotakuta lääketieteitä opiskelevaa tai tutkijaa kiinnostaa tietää eikä olettaa.

        Täällä kaikki on päävikaa, mitä ei haluta tunnustaa tai perehtyä.

        Jep. Ja hoidoksi määrätään mielialalääkkeitä tai rauhoittavia kun ei muuta osata.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Jep. Ja hoidoksi määrätään mielialalääkkeitä tai rauhoittavia kun ei muuta osata.

        Juuri näin. Mullakin on vanhanajan mielialalääkkeet ja synteettiset opioidit kipuun.


      • JasuM kirjoitti:

        Juuri näin. Mullakin on vanhanajan mielialalääkkeet ja synteettiset opioidit kipuun.

        Yks lääke minkä lopetin teki musta hyperin. Kävin ylikierroksilla kuin adhd, enkä kyennyt rauhoittimaan. Oli kyllä pirtee olo, mutta pikkasen meni överiksi.


      • JasuM kirjoitti:

        Yks lääke minkä lopetin teki musta hyperin. Kävin ylikierroksilla kuin adhd, enkä kyennyt rauhoittimaan. Oli kyllä pirtee olo, mutta pikkasen meni överiksi.

        Ja lopetin vasta yhden kokeilussa olleen päälääkkeen millä kipujakin hoidetaan, niin nyt on olo normaali. Seesteinen minä itseni. Lääkkeen kanssa vaivun johonkin alakuloon, saan kiukunpuuskia herkästi. Ei kiva.


      • JasuM kirjoitti:

        Ja lopetin vasta yhden kokeilussa olleen päälääkkeen millä kipujakin hoidetaan, niin nyt on olo normaali. Seesteinen minä itseni. Lääkkeen kanssa vaivun johonkin alakuloon, saan kiukunpuuskia herkästi. Ei kiva.

        Periaatteessa mielialalääkkeet ovat käsittääkseni toimiva hoitokeino kipuihinkin, mutta ongelmana on oikean lääkkeen löytäminen. Jokainen kun reagoi lääkkeisiin eri tavalla ja sitten monet lääkkeet aiheuttavat enemmän haittoja kuin hyötyjä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Periaatteessa mielialalääkkeet ovat käsittääkseni toimiva hoitokeino kipuihinkin, mutta ongelmana on oikean lääkkeen löytäminen. Jokainen kun reagoi lääkkeisiin eri tavalla ja sitten monet lääkkeet aiheuttavat enemmän haittoja kuin hyötyjä.

        Juu, kyllä. Kokeiltu on nimenomaan löytää sopivaa. Reagoin herkästi pieniinkin annoksiin.

        Näinhän se on.


      • JasuM kirjoitti:

        Juu, kyllä. Kokeiltu on nimenomaan löytää sopivaa. Reagoin herkästi pieniinkin annoksiin.

        Näinhän se on.

        Toiset reagoi herkemmin. Ite syön maksimiannoksella masennuslääkettä, mutta minimiannoksella antipsykoottia.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Toiset reagoi herkemmin. Ite syön maksimiannoksella masennuslääkettä, mutta minimiannoksella antipsykoottia.

        Juu. Yksilöllistä.

        Vissiin toimii annostukset?


      • Palstakamu
        JasuM kirjoitti:

        Juu. Yksilöllistä.

        Vissiin toimii annostukset?

        Jep. Matalammalla mielialalääkeannoksella masennun. Korkeammalla antipsykoottiannoksella haitat ylittää hyödyt. Venlafaxin oli toinen mielialalääke mitä kokeilin ja se on sopinut minulle erinomaisesti. Olen syönyt sitä vuosikausia. Antipsykootteja sen sijaan minun piti kokeilla melkein kaikkia tunnettuja. Mikään niistä ei auttanut minua ja sain hirveästi haittavaikutuksia. Yksikin lääke aiheutti sen, että en pystynyt välillä nielaisemaan ollenkaan. Toinen lääke aiheutti impotenssia. Yksi kusetti jatkuvasti. Ja monet noista tekivät minusta zombien. Tuijotin vain tyhjyyteen, enkä reagoinut mihinkään ympärillä tapahtuvaan enkä pystynyt keskustelemaan ihmisten kanssa. Viimeisenä vaihtoehtona kokeiltiin Serdolectia ja siitä en ole saanut muita haittavaikutuksia kuin lievästi pidentyneen QT-ajan. Sekään ei ole ihan vaaraton, kun jos QT-aika kaasvaa liikaa, sydänkohtauksen riski kasvaa. Mutta QT-aika on pysynyt normaalin rajoissa, joten ei tässä pitäisi ihan heti kuolla sydäriin :D

        Ja nyt elämä tuntuu eri helpolta, kun on lääkitys kohdillaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Jep. Matalammalla mielialalääkeannoksella masennun. Korkeammalla antipsykoottiannoksella haitat ylittää hyödyt. Venlafaxin oli toinen mielialalääke mitä kokeilin ja se on sopinut minulle erinomaisesti. Olen syönyt sitä vuosikausia. Antipsykootteja sen sijaan minun piti kokeilla melkein kaikkia tunnettuja. Mikään niistä ei auttanut minua ja sain hirveästi haittavaikutuksia. Yksikin lääke aiheutti sen, että en pystynyt välillä nielaisemaan ollenkaan. Toinen lääke aiheutti impotenssia. Yksi kusetti jatkuvasti. Ja monet noista tekivät minusta zombien. Tuijotin vain tyhjyyteen, enkä reagoinut mihinkään ympärillä tapahtuvaan enkä pystynyt keskustelemaan ihmisten kanssa. Viimeisenä vaihtoehtona kokeiltiin Serdolectia ja siitä en ole saanut muita haittavaikutuksia kuin lievästi pidentyneen QT-ajan. Sekään ei ole ihan vaaraton, kun jos QT-aika kaasvaa liikaa, sydänkohtauksen riski kasvaa. Mutta QT-aika on pysynyt normaalin rajoissa, joten ei tässä pitäisi ihan heti kuolla sydäriin :D

        Ja nyt elämä tuntuu eri helpolta, kun on lääkitys kohdillaan.

        Karseita oireita lääkkeistä. Mulla se Venla just teki sitä hyperiä. Adhd elohiiri. 😃

        Onko testosteronista tullut mitään häikkiä? Nekin kuulemma voi sydämeen vaikuttaa.

        Sydäreitä saaneet miehet, joilla on ollut testosteronihoito. 😑

        Ite mietin sillon joskus niitä testoja, mitä mä nyt en sitten voi käyttää ettei lähde henki. Että mimmonenkohan köntti musta olis tullut niillä, kun muutenkin lihas kasvaa, jos viittiin vähänkään lihasta käyttää. Varmaan aika karsee näky olis, lyhyt tappi ja köntti lihakset. 😂

        Niistäkin tulee jäätäviä sivuoireita mitä olen käyttäjiltä kuullut. Ei kiitos. Pärjään omillani.


      • JasuM kirjoitti:

        Karseita oireita lääkkeistä. Mulla se Venla just teki sitä hyperiä. Adhd elohiiri. 😃

        Onko testosteronista tullut mitään häikkiä? Nekin kuulemma voi sydämeen vaikuttaa.

        Sydäreitä saaneet miehet, joilla on ollut testosteronihoito. 😑

        Ite mietin sillon joskus niitä testoja, mitä mä nyt en sitten voi käyttää ettei lähde henki. Että mimmonenkohan köntti musta olis tullut niillä, kun muutenkin lihas kasvaa, jos viittiin vähänkään lihasta käyttää. Varmaan aika karsee näky olis, lyhyt tappi ja köntti lihakset. 😂

        Niistäkin tulee jäätäviä sivuoireita mitä olen käyttäjiltä kuullut. Ei kiitos. Pärjään omillani.

        Ainut sivuoire testosteronihoidosta on ollut hemoglobiinin nousu 10 yksiköllä. Vasta oli valtamediassa artikkeli siitä kuinka hoito demonisoidaan ihan syyttä suotta, eikä vaarat ole läheskään niin korkeat kuin perinteisesti Suomessa on annettu ymmärtää. Mutta ulkomailla taas kerran ollaan näissä asioissa jo pidemmällä. Tuntuu hassulta että Suomessakin naisille määrätään hormonihoitoja pienellä kynnyksellä, jopa vaarallisia sellaisia, kuten veritulppia aiheuttavat E-pillerit. Sitten kun onkin miehistä kyse, niin sitten se onkin yhtäkkiä vaarallista. Kuva testosteronihoidon vaarallisuudesta tulee sen väärinkäytöstä kehonrakennuspiireissä. Mutta niin kuin moni muukin aine, se on suhteellisen turvallista noudattamalla annostusohjeita.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ainut sivuoire testosteronihoidosta on ollut hemoglobiinin nousu 10 yksiköllä. Vasta oli valtamediassa artikkeli siitä kuinka hoito demonisoidaan ihan syyttä suotta, eikä vaarat ole läheskään niin korkeat kuin perinteisesti Suomessa on annettu ymmärtää. Mutta ulkomailla taas kerran ollaan näissä asioissa jo pidemmällä. Tuntuu hassulta että Suomessakin naisille määrätään hormonihoitoja pienellä kynnyksellä, jopa vaarallisia sellaisia, kuten veritulppia aiheuttavat E-pillerit. Sitten kun onkin miehistä kyse, niin sitten se onkin yhtäkkiä vaarallista. Kuva testosteronihoidon vaarallisuudesta tulee sen väärinkäytöstä kehonrakennuspiireissä. Mutta niin kuin moni muukin aine, se on suhteellisen turvallista noudattamalla annostusohjeita.

        Uskon tämän kyllä. Mutta mitä tulee FtM testoihin, niin tilanne on monella tavalla eri, kun anatomia loukkaantuu.

        Tulee kipuja, sukuelinten kuivumista yms.

        Taaskin yksilöllisesti toki. Miehille luontaista testosteronia ei aiheuta samanlaisia oireita. Mutta hemoglobiini nousee kaikilla.


      • JasuM kirjoitti:

        Uskon tämän kyllä. Mutta mitä tulee FtM testoihin, niin tilanne on monella tavalla eri, kun anatomia loukkaantuu.

        Tulee kipuja, sukuelinten kuivumista yms.

        Taaskin yksilöllisesti toki. Miehille luontaista testosteronia ei aiheuta samanlaisia oireita. Mutta hemoglobiini nousee kaikilla.

        Joo, tuosta puolesta en tiedä mitään. Joskus olen myös törmännyt siihen, että FtM-tapauksissa käytetään tosi korkeita testoannostuksia. En tiedä onko Suomessa näin. Mutta tosiaan tuohon en ota mitään kantaa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Joo, tuosta puolesta en tiedä mitään. Joskus olen myös törmännyt siihen, että FtM-tapauksissa käytetään tosi korkeita testoannostuksia. En tiedä onko Suomessa näin. Mutta tosiaan tuohon en ota mitään kantaa.

        En minäkään tarkkaan tiedä, mutta olen ollut aika järkyttynyt oireista mitä ne voi tehdä. Ihan helvettiä olis, jos on muutenkin kipuja ympäri kroppaa.

        Luontaisilla kulkee hyvin.


      • JasuM kirjoitti:

        En minäkään tarkkaan tiedä, mutta olen ollut aika järkyttynyt oireista mitä ne voi tehdä. Ihan helvettiä olis, jos on muutenkin kipuja ympäri kroppaa.

        Luontaisilla kulkee hyvin.

        Hormonit ovat niin herkkä alue, että ei kannata mennä sotkemaan sitä mikä jo hyvin toimii. Tietenkin jos se jonkun tuskaa kamppailussa sukupuolensa kanssa helpottaa, niin mikäs siinä. Mutta sitten pitää olla valmis sivuvaikutuksiin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Hormonit ovat niin herkkä alue, että ei kannata mennä sotkemaan sitä mikä jo hyvin toimii. Tietenkin jos se jonkun tuskaa kamppailussa sukupuolensa kanssa helpottaa, niin mikäs siinä. Mutta sitten pitää olla valmis sivuvaikutuksiin.

        Jep. 👍


    • Anonyymi

      Syöt 3kk vain nutriet ruokaa ja liikut paljon ja teet raskaita hommia

    • Anonyymi

      Taas? Jojoilu se vasta syökin terveyttä.
      Ensimmäisenä: Lopeta vuorotyö ja kaikenlainen ressaaminen, sekä nuku hyvin.

      • Aika säännöllinen rytmi minulla on. Teen yöt töitä ja nukun päivällä.

        Edellinen laihis loppui ennen kuin se alkoikaan. Nyt pitäisi jostain löytää tahto onnistua ja pysyä painossa. Tiedän kyllä mikä ongelmani on. Roskaruoka ja mässy. Ne kun jättäisin pois, niin ei olisi mitään ongelmaa painon kanssa. Olen vaan tainnut kehittää roskaruokariippuvuuden.


    • Anonyymi

      180 cm ja 100kg niin heti 25-30 kg pois

      • Painoin lukion lopussa 70 kg. Aika rimpula olin tuolloin. Oma ihanne paino olisi 85 kg, mutta jos nyt edes sen 10 kiloa saisi alkuun pois.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Painoin lukion lopussa 70 kg. Aika rimpula olin tuolloin. Oma ihanne paino olisi 85 kg, mutta jos nyt edes sen 10 kiloa saisi alkuun pois.

        Oletko sinä käynyt lukion? Ei uskoisi.


      • Anonyymi

        Höpsis, korkeintaan 15 kg, kyllä miehenpitää mieheltä näyttää, eikä heinäseipäältä.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Painoin lukion lopussa 70 kg. Aika rimpula olin tuolloin. Oma ihanne paino olisi 85 kg, mutta jos nyt edes sen 10 kiloa saisi alkuun pois.

        180cm ja 100kgei ihan kauhea ylipaino ole, jos sulla on myös lihaksia jaloissa, käsissä ja rintakehässä. Silloin se jäisi jo lievän ylipainon puolelle.
        Mä pudottelen painoani nyt, keittoruuilla missä on mukana paljon juureksia, eikä kala- tai kesäkeittoon lisätä edes lorausta kermaa. Uuni juureksia paahdettuna ja savustettua kalaa, tai uunikalaa.

        Jätskit olen jättänyt vähemmälle, viimeisen vuodenaikana jäde oli lähes päivittäinen lohtu mulle. Jotkut syö suklaata suruunsa, mä kermaista vaniljajäätelöä Ainojädeä pääasiassa. 0,9-1,8 litraa viikonaikana. (lohturuokana) Mulla vielä 2kg pudotettavaa ja hirmuisesti pitää kuntoa lisätä, 10kg lenkki on jo hengästyttävä mulle. Enkä jaksa aina sitäkään juosta toisten vauhdissa, raivostuttavaa! Pari vuotta sitten; mä juoksin veljieni kanssa vaivatta 10-15 km lenkkejä, eikä mennyt pahasti edes maitohapoille.

        Aloitus ja säännöllisyys liikunnassa... on pitkän tauon jälkeen raskainta/vaikeinta, mutt kyllä se siitä, kun ett anna periksi.

        Mä käyn joskus pelkällä hölkkälenkillä tai kävelen raittiissa ilmassa, sekin on jotain parempaa kuin sisällä kyhjöttäminen. Harmi ettei mulla ole tällä hetkellä koiraa huollettavana; olis ihan pakko mennä lenkille muutaman kerran vuorokaudessa. Jouluksi kotiin, niin on koirakin mitä ulkoiluttaa, lastenvaunuja olen työnnellyt muutaman km kerrallaan, en ole sentään juossut lastenvaunujen kanssa.


      • Anonyymi

        20 vuotta mulla on ollut nuo 180 cm 100 kg. Helppo sanoa, että heti pois 30 kg.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä käynyt lukion? Ei uskoisi.

        Et ole tainnut lukiota käydä? Sehän on vaan yläaste 2.


      • Niistähän poika nenäsi.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Niistähän poika nenäsi.

        Älä sukupuolita, senkin maksamakkara.


    • Maailmahan on täynnä tyyppejä joilla on mielestään ratkaisut ja keinot kaikkiin maailman suuriin ongelmiin mutta jotka samaan aikaan eivät pysty hallitsemaan oman kehonsa energiavarastoja itseään tyydyttävälle tasolle.

      Ennen kuin ihmettelet miten saat painoa pois kannattaisi ehkä miettiä millä keinoin sen lisääntyminen päättyisi. Ja tuo jälkimmäinen on aika lähellä ensimmäistä mutta silti oikea ratkaisu ja se edellinen väärä.

      Syö oikeaa ruokaa, älä liikaa eikä ihan yksipuolisesti. On kyllä niin ensimmäisen maailman ongelma tehdä syömisestä vaikeaa kun kaikkea on tarjolla.

    • Oliko ikävä?

      • Ikävä?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ikävä?

        😁😁😁


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ikävä?

        Noh jos ei yhtään ikävä tule puhekavereita.en ihmettele sinulla riittää seura😄


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh jos ei yhtään ikävä tule puhekavereita.en ihmettele sinulla riittää seura😄

        Ai sillä tavalla ikävä. Ajattelin että ikävä ruokaa :D

        Nyt kun mainitsit, niin puhuinkin sinusta täällä yksi päivä. Että olet niitä harvoja joiden kanssa olen juuri sellainen kuin olen oikeassa elämässäkin. Sinussa on jotain niin aitoa, että unohdan trollaamisen hetkeksi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ai sillä tavalla ikävä. Ajattelin että ikävä ruokaa :D

        Nyt kun mainitsit, niin puhuinkin sinusta täällä yksi päivä. Että olet niitä harvoja joiden kanssa olen juuri sellainen kuin olen oikeassa elämässäkin. Sinussa on jotain niin aitoa, että unohdan trollaamisen hetkeksi.

        Häkellyin, kiitos. Minulle on tärkeintä että ihmiset ovat aitoja ihmisiä. Monet ongelmat estää sillä, eikä joudu kärsimään valinnasta.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ai sillä tavalla ikävä. Ajattelin että ikävä ruokaa :D

        Nyt kun mainitsit, niin puhuinkin sinusta täällä yksi päivä. Että olet niitä harvoja joiden kanssa olen juuri sellainen kuin olen oikeassa elämässäkin. Sinussa on jotain niin aitoa, että unohdan trollaamisen hetkeksi.

        Olen kyllästynyt koronaan ,halua PM pois johdosta.
        Kuntakin on tulessa koko Suomessa hälyytystilassa.
        Vaikka sairaalaan ja aluelääkärille lähetin viestiä pitäisi lapset turvassa.
        Korona altistuksia on tullut joka viikko koulusta.
        Anelin loppuvuoden jo pois lapset. Olen jo väsynyt hyvin väsynyt.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ai sillä tavalla ikävä. Ajattelin että ikävä ruokaa :D

        Nyt kun mainitsit, niin puhuinkin sinusta täällä yksi päivä. Että olet niitä harvoja joiden kanssa olen juuri sellainen kuin olen oikeassa elämässäkin. Sinussa on jotain niin aitoa, että unohdan trollaamisen hetkeksi.

        Ei hirveästi en kuullosta iloiselta kun pelko on voimakas.
        Mutta piristit kivasti elämääni.tässä hetkessä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ai sillä tavalla ikävä. Ajattelin että ikävä ruokaa :D

        Nyt kun mainitsit, niin puhuinkin sinusta täällä yksi päivä. Että olet niitä harvoja joiden kanssa olen juuri sellainen kuin olen oikeassa elämässäkin. Sinussa on jotain niin aitoa, että unohdan trollaamisen hetkeksi.

        Tottakai moni kuvittelee että sanna saa heittäytyä joka asiassaettei tiedä" mutta on kyllä jo kaksi vuotta pitänyt opetella säännöt ei ne nyt niin paljon vaihtele kelakin on
        Elokuussa ilmoittanut altistumisesta exittesti kuuden päivän päästä.😒

        Joten suututtaa tuo päättömät valinnat.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ai sillä tavalla ikävä. Ajattelin että ikävä ruokaa :D

        Nyt kun mainitsit, niin puhuinkin sinusta täällä yksi päivä. Että olet niitä harvoja joiden kanssa olen juuri sellainen kuin olen oikeassa elämässäkin. Sinussa on jotain niin aitoa, että unohdan trollaamisen hetkeksi.

        Itse olen laihtunut 13 kiloa ( vähän yli kuukausi jo mennyt) liikkumatta. On se hassua kun syömällä laihtuu mutta toimii. Tohtori now ohjeilla.
        Mies löysi netistä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Häkellyin, kiitos. Minulle on tärkeintä että ihmiset ovat aitoja ihmisiä. Monet ongelmat estää sillä, eikä joudu kärsimään valinnasta.

        Näinhän se on. Elämä on paljon helpompaa ja mukavampaa, kun on suoraan sitä mitä on. Toiset sitten tykkäävät ja toiset eivät, mutta eipähän tarvitse arvailla.


      • valtakunta kirjoitti:

        Olen kyllästynyt koronaan ,halua PM pois johdosta.
        Kuntakin on tulessa koko Suomessa hälyytystilassa.
        Vaikka sairaalaan ja aluelääkärille lähetin viestiä pitäisi lapset turvassa.
        Korona altistuksia on tullut joka viikko koulusta.
        Anelin loppuvuoden jo pois lapset. Olen jo väsynyt hyvin väsynyt.

        Ja nythän pelotellaan jo sillä koronan uudella muodolla. Sanovat että rajoitukset tulisivat takaisin. Ei varmaan ole helppoa lasten kanssa, kun rajoitusten takia joutuu enemmän olemaan kotona. Hyppii katras sitten seinille, kun ei ole tekemistä :D


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ai sillä tavalla ikävä. Ajattelin että ikävä ruokaa :D

        Nyt kun mainitsit, niin puhuinkin sinusta täällä yksi päivä. Että olet niitä harvoja joiden kanssa olen juuri sellainen kuin olen oikeassa elämässäkin. Sinussa on jotain niin aitoa, että unohdan trollaamisen hetkeksi.

        Jos sanna ei olisi pääministeri ei sitten edes harmittais mutta on aiheuttanut hengen vaaran ja vienyt henkiä viruksella päätöttömillä teoilla. Hallituksessa pitäisi olla puikoissa kiinni, että kieloilla estetään ihmisiä hakemasta virus.


      • valtakunta kirjoitti:

        Itse olen laihtunut 13 kiloa ( vähän yli kuukausi jo mennyt) liikkumatta. On se hassua kun syömällä laihtuu mutta toimii. Tohtori now ohjeilla.
        Mies löysi netistä.

        Vau! Onnea. Motivoi itseäkin. Löysin taloyhtiön kuntosalin ja siellä on kuntopyörä. Meinasin sillä polkea öisin jos en ole töissä, niin jospa se vähän edes nopeuttaisi laihtumista.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei hirveästi en kuullosta iloiselta kun pelko on voimakas.
        Mutta piristit kivasti elämääni.tässä hetkessä.

        Kiva kuulla sinunkin kuulumisia. Varsinkin kun et ole tainnut niin paljoa palstalla olla viimeaikoina.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Vau! Onnea. Motivoi itseäkin. Löysin taloyhtiön kuntosalin ja siellä on kuntopyörä. Meinasin sillä polkea öisin jos en ole töissä, niin jospa se vähän edes nopeuttaisi laihtumista.

        Niih. Kuntoa kyllä saa kerättyä. Ruokani on vain puuro aamulla makeutettu marjoilla ja 100g lihaa vuokaa ja paljon vähäkalorisia kasviksia ja illalla kreikkalaista jugurttia pistän taas jotain hedelmää lisäksi, joskus pitsan(vähä kalorinan) pizzan puolikas. En juo paljoa maitoa kahvii kyllä pistän ja suositus on kyllä joku 3 lasia,enkä leipää syö( joskus yksi leipä kun kamala nälkä). Teetä juon enemmän mutta en ota sokeria enkä maitoa.

        Siinä se minun ruoka lista on . Päänsääntöisesti. Jos herkuttelen käytännössä en syö kuin jonkin 10 namia ja vie illasta ruuan suhteessa. No mutta 13 kiloa jos ei jo 14kiloa. Kun noin 4-5 päivässä lähtee kilo sitä on iloinen.😄 ja motivoi jatkamaan.

        Liikkua en nyt edes pakota itseäni kun en jaksa liikaa on mielen päällä ja paljon touhua.


      • valtakunta kirjoitti:

        Niih. Kuntoa kyllä saa kerättyä. Ruokani on vain puuro aamulla makeutettu marjoilla ja 100g lihaa vuokaa ja paljon vähäkalorisia kasviksia ja illalla kreikkalaista jugurttia pistän taas jotain hedelmää lisäksi, joskus pitsan(vähä kalorinan) pizzan puolikas. En juo paljoa maitoa kahvii kyllä pistän ja suositus on kyllä joku 3 lasia,enkä leipää syö( joskus yksi leipä kun kamala nälkä). Teetä juon enemmän mutta en ota sokeria enkä maitoa.

        Siinä se minun ruoka lista on . Päänsääntöisesti. Jos herkuttelen käytännössä en syö kuin jonkin 10 namia ja vie illasta ruuan suhteessa. No mutta 13 kiloa jos ei jo 14kiloa. Kun noin 4-5 päivässä lähtee kilo sitä on iloinen.😄 ja motivoi jatkamaan.

        Liikkua en nyt edes pakota itseäni kun en jaksa liikaa on mielen päällä ja paljon touhua.

        Muista kuitenkin syödä kunnolla. Ei sitä jaksa ihan vaan kituuttamalla. Tai sitten lisää vaikka kasviksia. Ite puputan valkokaalia ja siihen kylkeen vaikka kurkkua tai ananasta tai tomaattia, jos muuta ei tee mieli. Pysyy aineenvaihdunta yllä, eikä mene vatsa ummelle.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Muista kuitenkin syödä kunnolla. Ei sitä jaksa ihan vaan kituuttamalla. Tai sitten lisää vaikka kasviksia. Ite puputan valkokaalia ja siihen kylkeen vaikka kurkkua tai ananasta tai tomaattia, jos muuta ei tee mieli. Pysyy aineenvaihdunta yllä, eikä mene vatsa ummelle.

        Noh itselläni kyllä joka päivä suolisto pelaa.
        Että joka kerta vaan lähtee myös painoa. Kun on kasviksia syönyt lihan kaa ja menee puntariin, jaahas sitä laihtui 200g syömällä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Muista kuitenkin syödä kunnolla. Ei sitä jaksa ihan vaan kituuttamalla. Tai sitten lisää vaikka kasviksia. Ite puputan valkokaalia ja siihen kylkeen vaikka kurkkua tai ananasta tai tomaattia, jos muuta ei tee mieli. Pysyy aineenvaihdunta yllä, eikä mene vatsa ummelle.

        Sellaiselta se tuntuu.🤔


      • Palstakamu kirjoitti:

        Muista kuitenkin syödä kunnolla. Ei sitä jaksa ihan vaan kituuttamalla. Tai sitten lisää vaikka kasviksia. Ite puputan valkokaalia ja siihen kylkeen vaikka kurkkua tai ananasta tai tomaattia, jos muuta ei tee mieli. Pysyy aineenvaihdunta yllä, eikä mene vatsa ummelle.

        Perunaakaa en syö.😅 on nyt vaan paljon kasviksia jossa on proteenikasvis aika paljon.

        Noh mutta toimii. Voin sanoa kyllä minä taidan nopeata laihtua. Ajattelin sitten siirtyä liikkumaan ja syömään muutakin kun paino on hyvä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Muista kuitenkin syödä kunnolla. Ei sitä jaksa ihan vaan kituuttamalla. Tai sitten lisää vaikka kasviksia. Ite puputan valkokaalia ja siihen kylkeen vaikka kurkkua tai ananasta tai tomaattia, jos muuta ei tee mieli. Pysyy aineenvaihdunta yllä, eikä mene vatsa ummelle.

        En osaa samoa paljon mitään mytta suosin kovin ehkä olen höyhen kevyt.
        Ja voin mieluusti pukea sen hääasun miestä varten.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Muista kuitenkin syödä kunnolla. Ei sitä jaksa ihan vaan kituuttamalla. Tai sitten lisää vaikka kasviksia. Ite puputan valkokaalia ja siihen kylkeen vaikka kurkkua tai ananasta tai tomaattia, jos muuta ei tee mieli. Pysyy aineenvaihdunta yllä, eikä mene vatsa ummelle.

        Sinäänsä tämä motivoi todella.
        🥰🥰🥰

        Minulle on tullut huimausta ja epäilen johtuvan rokotteesta kun silloin ne alkoi. Ensimmäisen kerran meinasin pyörtyä kun otin rokotteen ja toisen kerran kun nauroin yhtä-äkkiä ja viimeksi hermostuin . Ja kun nousen äkkiä ylös meinaan pyörtyä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Muista kuitenkin syödä kunnolla. Ei sitä jaksa ihan vaan kituuttamalla. Tai sitten lisää vaikka kasviksia. Ite puputan valkokaalia ja siihen kylkeen vaikka kurkkua tai ananasta tai tomaattia, jos muuta ei tee mieli. Pysyy aineenvaihdunta yllä, eikä mene vatsa ummelle.

        Pistin jo mielelle vauvan tilaukseen🥰 tahtoisin niin kovin ison perheen kun en taas viitsisi enää jälkeen 40 kympin tehdä. Jos silloin voisi vaan keskittyä sitten lapsien lapsiin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Pistin jo mielelle vauvan tilaukseen🥰 tahtoisin niin kovin ison perheen kun en taas viitsisi enää jälkeen 40 kympin tehdä. Jos silloin voisi vaan keskittyä sitten lapsien lapsiin.

        Siis miehelle ei mielelle.


      • valtakunta kirjoitti:

        Perunaakaa en syö.😅 on nyt vaan paljon kasviksia jossa on proteenikasvis aika paljon.

        Noh mutta toimii. Voin sanoa kyllä minä taidan nopeata laihtua. Ajattelin sitten siirtyä liikkumaan ja syömään muutakin kun paino on hyvä.

        Minä olen polkenut kuntopyörää samalla kun katon Netflixiä. Siinä tulee liikuntaa ihan huomaamatta.

        Ite olen vetänyt proteiinin himossa maustamatonta soijajogurttia tai raejuustoa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinäänsä tämä motivoi todella.
        🥰🥰🥰

        Minulle on tullut huimausta ja epäilen johtuvan rokotteesta kun silloin ne alkoi. Ensimmäisen kerran meinasin pyörtyä kun otin rokotteen ja toisen kerran kun nauroin yhtä-äkkiä ja viimeksi hermostuin . Ja kun nousen äkkiä ylös meinaan pyörtyä.

        Ennemmin veikkaan tuosta laihiksesta johtuvan. Eihän sinulla vaan ole natrium kalium tasapaino sekaisin? Pahimmassa tapauksessa se voi käydä sydämenkin päälle.


      • valtakunta kirjoitti:

        Pistin jo mielelle vauvan tilaukseen🥰 tahtoisin niin kovin ison perheen kun en taas viitsisi enää jälkeen 40 kympin tehdä. Jos silloin voisi vaan keskittyä sitten lapsien lapsiin.

        Ohhoh. Vieläkö mies suostuu?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ennemmin veikkaan tuosta laihiksesta johtuvan. Eihän sinulla vaan ole natrium kalium tasapaino sekaisin? Pahimmassa tapauksessa se voi käydä sydämenkin päälle.

        Noh en ole tässä nyt vasta ylikuukausi tämän ruoka jutun ja sydämen rytmihäiriöt ovat kauemmin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ohhoh. Vieläkö mies suostuu?

        Tottakai suostuu vaikka vastaan paneekin väliin.
        Kyllä se minut haluaa pitää onnellisena. Ja lupasi alkuaikoina 12 lasta. Vielä kerkeis.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ohhoh. Vieläkö mies suostuu?

        Minusta on mahtava tämä pikkuinen hoksaa vaikka mitä. Tajuaa varoa pöytiäkin, ettei nouse vain suorille jaloille.
        Jännä kun se osaa taas kävellä sen verran aikaisessa vaiheessa kun siskon poika 6päivää nuorempi vasta ryömi taakseppäin noin 2-3vko.
        Fiksu poika tästä tulee. Osaa jo vaatia katsomaan ikkunastakin. 11kk tuli vasta täyteen.

        Ja kyllä se tajunnut jo taistella pulloilla, kauheita noi sisaret kun taas tekivät ne miekat pahveista tämäkin pikku ritari vetelee jo pulloilla kuin vanha tekiä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minusta on mahtava tämä pikkuinen hoksaa vaikka mitä. Tajuaa varoa pöytiäkin, ettei nouse vain suorille jaloille.
        Jännä kun se osaa taas kävellä sen verran aikaisessa vaiheessa kun siskon poika 6päivää nuorempi vasta ryömi taakseppäin noin 2-3vko.
        Fiksu poika tästä tulee. Osaa jo vaatia katsomaan ikkunastakin. 11kk tuli vasta täyteen.

        Ja kyllä se tajunnut jo taistella pulloilla, kauheita noi sisaret kun taas tekivät ne miekat pahveista tämäkin pikku ritari vetelee jo pulloilla kuin vanha tekiä.

        Oho. Kylläpä aika menee nopeasti. Vastahan hän syntyi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ohhoh. Vieläkö mies suostuu?

        Osaa jo leikkiä palloilla. Lenteli kyllä kaiki lelut ja osaa napsia pöydän reunalta tavaraa.
        On se jo fiksu iäkseen.😁myös puntarilla käy säännöllisesti äitinsä tapaa, meillä on niin paljon lapsia että opitaan jo heti ne hyvät ja huonot tavat.
        Kirjoistakin tykkää katsella mutta ei malttia kuunella.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ennemmin veikkaan tuosta laihiksesta johtuvan. Eihän sinulla vaan ole natrium kalium tasapaino sekaisin? Pahimmassa tapauksessa se voi käydä sydämenkin päälle.

        Ainiin joka kerta kun syön ruokaani kasvis ruokaa tulee osingolle.😅 ja tykkää kovin. Joten jaan aina ruokani.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Oho. Kylläpä aika menee nopeasti. Vastahan hän syntyi.

        Niinpä. Sehän tässä on noissa lapsissa aika menee hurjana eteenpäin.
        Vauva aika on hyvin lyhyt mutta imetän vieläkin sisäänsä se suojaa vauvaa hyvin myös rokotteen suojan saa siitä.


      • Toivon kovin että voisin ystävieni kanssa jutella.
        Mikä sinulla on? Noh jaan viimeksi kirjoitin orpolle. Pistäisi sen sannan valtakunnan oikeuteen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Niinpä. Sehän tässä on noissa lapsissa aika menee hurjana eteenpäin.
        Vauva aika on hyvin lyhyt mutta imetän vieläkin sisäänsä se suojaa vauvaa hyvin myös rokotteen suojan saa siitä.

        Meitä on eri mittaisia. Ja varmaan pituuskasvua seurataan jo ihan neuvolan toimesta.

        Minä lähden tästä polkemaan kuntopyörää. Tulee nykyään harrastettua monesti yöllä, kun teen yötyötä niin rytmit on mitä on :D. Hyviä yön jatkoja.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Oho. Kylläpä aika menee nopeasti. Vastahan hän syntyi.

        Pienten kanssa aika menee nopeasti se on muistettava.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Meitä on eri mittaisia. Ja varmaan pituuskasvua seurataan jo ihan neuvolan toimesta.

        Minä lähden tästä polkemaan kuntopyörää. Tulee nykyään harrastettua monesti yöllä, kun teen yötyötä niin rytmit on mitä on :D. Hyviä yön jatkoja.

        Tarkoitin vauva aika, on lyhyt aika.
        Kyllä hän on oikean mittainen.

        Noh iltoja sinne, öitä sinne


      • Palstakamu kirjoitti:

        Oho. Kylläpä aika menee nopeasti. Vastahan hän syntyi.

        Muuten minusta on mahtava auttaa kyllä lupaan että paino katoo ainakin tuolla ruualla. Suosin kokeilemaan.
        Nälkä ruuasta lähtee.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Meitä on eri mittaisia. Ja varmaan pituuskasvua seurataan jo ihan neuvolan toimesta.

        Minä lähden tästä polkemaan kuntopyörää. Tulee nykyään harrastettua monesti yöllä, kun teen yötyötä niin rytmit on mitä on :D. Hyviä yön jatkoja.

        Muutenkin ostetaan kasvikset pakasteesta niin nopeasti valmista.

        Suosin tekemään yhden annoksen syömään. 40 min /200c
        pidän itselläni on valmiiksi lasivuokia yhden ihmisen.

        Liha/kana eka ja pistän mausteet ja sit kasviksia. Hernemaissi paprikaa(en paljon), tomaattia yhden viipaloin, parsaa, kukkakaalia, myös oon keittojuureksia väliin pistänyt ja vihreä papua. Sipuliakin, paprikaa ja uuniin.😁

        1200kcal ruoka-annos koko on. Onhan se nyt iso askel ja kokeilla ja varmasti yllätyt.

        Nih mutta eiköhän ne kaikki ravintoaineet tule. Niin joo en ole pohtinut enää näitä sen kummemmin mutta tuolta voi seurata. Väliin linssi keittoa mutta syön yleensä sitä mihin tykästyn.


        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/vertaile?&c=2331&c=2034&c=2230&c=2157&c=2168&c=2217&&portionUnit=G&portionSize=100

        Kokeile ihmeessä.


    • Anonyymi

      Itse olen pysynyt hoikkana koko ikäni kahdella perusjutulla.
      Nukun aina ohi aamupalan, eli yksi ateria päivässä vähemmän. Lisäksi syön vain silloin kun on nälkä. Siis oikea nälkä. Joskus kun on mielenkiintoista hommaa, niin yksi nälkä saattaa unohtuakin.

    • Itsellä paino putosi kun en lähtenyt laihduttamaan. Muutin vain elintapoja ja niitä vähän kerrallaan. Ei mitään epämääräisiä juttuja kuten "syön terveellisesti" tai "liikun enemmän" vaan pienin konkreettisin askelin kuten leivän päälle salaattia eikä aina makkaraa. Kerran viikossa kasvispäivä jne. Liikuntaharrastusten määrä pysynyt samana mutta muuta arkiliikuntaa pyrkinyt lisäämään.

      Haasteena itsellä on jatkuva viisivuorotyö joten hiukan pitää soveltaa esim ateriarytmissä.. Pudotin 85kg:sta 80:n kiloon; ehkä tuossakin on muutama kilo 175cm mittaiselle liikaa mutta ihan hyvä jos tuossa pysyy.

    • Anonyymi

      Kannattaa jättää joulun jälkeen tuon laihdutuksen aloittaminen, ei käy niin hermoon sitten, kun syömisiä joutuu kontrolloimaan. Eikä liika stressi asiasta auta hommassa, tekee itselleen hallaa, jos liian kovalla kiireellä menee tuossa asiassa, kilot tulee vaan nopeammin takas. Pikkuhiljaa vähentää suolasta ja rasvasta ruokaa vähemmäksi, samaten sokeria sisältäviä, veden juonnin lisääminenkin nopeuttaa aineenvaihduntaa. Jos rupeaa liikaa vähentää syömisiä, tulee vaan huono olo, saattaa ratketa syömään enempi. Proteiinia sisältäviä juomia vois ottaa, auttaa lisäämään lihasvoimaa. Pitää muistaa nukkua kunnolla ja rentoutuakin, sekin on laihduttamisessa tärkeää. Tsemppiä hommaan.

    • Anonyymi

      Helppoa, ÄLÄ SYÖ.

      • Anonyymi

        Huono neuvo. Aineenvaihdunta menee säästöliekille. Pitää nimenomaan syödä, mutta oikein.


      • Anonyymi

        Ei se noin yksioikoista ole.


    • Anonyymi

      Tukahduttamaan kaali-säätilaa. Laidunmaa, hätätila sakkauttaa. Hätälasku-mandaatti:laatuaika. Tämänkaltaista:hauduta kaalia. Tämänkaltaisia:hauduttaa kala. Tämänkaltaisia: haukata laadut. Taklata tähdikäs lauantaiaamu. Kiitää kalastamaan, lauhduttaa. Nälkämaa haudatuksi laitattaa. Salaattia, kuihduttaa, nälkämaa. Nälkämaa hiuduttaa, kaltaistaa. Tukahduttaa saaliita nälkämaa: salaattikaali kauhduttaa nämä. Laukkaamaan, laihduttaa, tiätsä. Laukkaamaan, ilahduttaa, tiätsä. Takautuma, nähdä salaattikaali. Auttamatta nähdä kausaalilaki. Maltaaksi, kamalaksi aikatauluttaa hädän. Laaditaan takkuilu-hätäsatama.

      • Anonyymi

        Mainio! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainio! :D

        anagrammeja


    • Anonyymi

      Nuo laihdutuskuurit vaikuttaa hiukan huonosti sopivan kenellekään, tuppaa se pois saatu paino tulemaan takaisin kuitenkin kuurin loputtua monessa tapauksessa. Kun muistaisikin pitää katseen siinä kokonaisvaltaisessa hyvinvoinnissa ja terveydessä, mieluummin kuin ainoastaan siinä rasvakudoksen määrässä, tai tuo jälkimmäinen kun monella laihduttajalla tuntuu päällimmäisenä olevan mielessä. Terveydelle haitallisista ruokailutottumuksista on mahdollista aika nopeasti päästä eroon, niin kuin vaikka karkin syönti; sokerinhimo helpottaa viikossa parissa, kun jaksaa sen skarpata. Ravinnolla on todella moninaiset vaikutukset terveyteen, muutoinkin kuin tuon liiallisen energian saannin näkyminen vyötäröllä.

      • Keskivartalolihavuus kun vaan on yhteydessä niin moniin sairauksiin. Rasvamaksankin saa kuulemma lyhyessä ajassa sulatettua. Mutta tosiaan se koitin kivi on saada paino pysymään poissa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Keskivartalolihavuus kun vaan on yhteydessä niin moniin sairauksiin. Rasvamaksankin saa kuulemma lyhyessä ajassa sulatettua. Mutta tosiaan se koitin kivi on saada paino pysymään poissa.

        Tuli tuosta rasvamaksasta mieleen tuo ei-alkoholiperäinen rasvamaksatauti (NAFLD), kun et kai pahemmin alkomaholia taida käyttää, ehkä tuossa nyt olisi hyvää tietoa ainakin, jos kiinnostaisi: https://www.kaypahoito.fi/hoi50123, aiheeseen ainakin liittyen, sieltä poimittuna: "Lisääntynyt vähäkuituisten hiilihydraattien käyttö (esim. sokerilla makeutetut virvoitusjuomat, energiajuomat, makeiset ja vähäkuituinen (kuitua < 6 grammaa 100 grammassa) leipä) on pitkittäistutkimusten mukaan tärkein ruokavalioperäinen syy lihavuuden lisääntymiseen..."


    • Anonyymi

      On v ähän hassua tuo juu että rokokote3 rokote 1 ja kaksi milloin tulee rokote verssio 10?

    • Anonyymi

      Sellasia helppoja keinoja ei taida olla. Laohduttaminen on 90%:sti henkisen puolen juttu, jos nyt ei oikeasti satu olemaan jotain oikeaa aineenvaihdunnallista tai hormonaalista sairautta. Ei se varmasti ole kenelläkään kiinni siitä, etteikö tietäisi miten teoriassa laihdutetaan.

      Nämä jutut mikä toimii on aika yksilökohtasia. Mä ite olen aina ollut nopea syöjä ja se johtaa helposti liian isoihin annoskokoihin, kun nälkä ei ehdi. Mulle toimii sellanen ajatuksen kanssa syöminen. Ei musta ikinä rauhallista syöjää tule, mutta olen oppinut ottamaan ensi sen "oikean kokoisen" ja sitten odotan, ennen kun haen lisää. Yleensä mulla nälkä menee ohi, kun en ryntää hakemaan heti lisää. Mahan vetosuuskin pienenee yllättävän nopeasti kun syö pienempiä annoksia.

      Toi ajatuksen kanssa syöminen toimii mulla myös herkkuihin. Jos mulla tulee mieliteko niin mä mietin, että haluanko ihan tosissani sen herkun. Yritän oikeen tosissani miettiä miltä se maistuu jne. ja mä en oikeestaan aidosti edes tykkää valtaosasta herkuista. Mä vaan mässytän niitä siihen herkkuhimooni maistamatta edes varsinaisesti miltä ne maistuu. Nykyään jos mä seison herkkuhyllyn edess, olen ns. luvan kanssa ostamassa jotain hyvää ja mistä mä nyt tykkäisin, niin se on oikeesti vaikeeta. Loppujen lopuksi niitä juttuja, joista ihan aidosti tykkään on tosi vähän. Nykyään tulee aika useesti jopa tehtyä ne herkut ite, että maistuu muukin kuin vain sokeri.

      Toi ite tekeminen on myös mulle toimiva juttu. Teen kaikki "roskaruoat" ja mätöt ite. En osta juuri koskaan valmiina tai eineksinä tollasia ruokia. Silleen saan pikkusen terveellisemmin tehtyä, mutta hallittua varsinkin sitä annoskokoa ja karsittua pois sellaset täysin turhat kalorit.

      Tossa nyt muutama juttu, joiden kautta mulla itellä katos aikanaan lopulta varsin kivuttomasti 30 kiloa.

      • Helposti tulee harrastettua tuota ruuan hotkimista ja nieleskelemistä. Pitäisi oppia pureskelemaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Helposti tulee harrastettua tuota ruuan hotkimista ja nieleskelemistä. Pitäisi oppia pureskelemaan.

        Niinhän nuo monet sanovat. Täytyy kuitenkin todeta, että musta ei ikinä tule sellasta rauhallista huolellisesti ruokani pureskelijaa. Oon kyllä yrittänyt, mutta se ei vaan tunnu yhtään mun jutulta.

        Oon rauhottanu ruokailutahtiani tosiaan tolla, että mä keskityn maistamaan miltä se ruoka maistuu, otan ruokaa vähemmän kerralla suuhun ja sit odotan hetken aina ennen sitä seuraavaa suupalaa.


    • Anonyymi

      Kataoin uutissa oli aika jännitävä elokuva oli tyttö-näyttelijäkin haastateltavana, ketoi että näyttelin aika ilkeää hahmoa jäninitys jutussa :D

    • Anonyymi

      Oletko makeannälkäinen?
      Korvaa sokeri jollain makeutusaineella esim stevialla. Mä ainakin luulen, että se on olllut syynä miksi mulla ei ole makenhimoa lainkaan. En mä sitä steviaakaan siis käytä mihinkään muuhun kuin kahviin.

      ExW.

      • Anonyymi

        Minulla ainakin stevia jättää karvaan maun suuhun. Siis jos lisään mustaan kahviin tuota makeutusainetta, se maistuu kitkerämmälle eikä makealle. Pari muutakin ihmistä on kertonut samasta havainnostaan.
        Useammat taas voivat käyttää sitä makeutusaineena, ilman havaittavaa kitkeryyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ainakin stevia jättää karvaan maun suuhun. Siis jos lisään mustaan kahviin tuota makeutusainetta, se maistuu kitkerämmälle eikä makealle. Pari muutakin ihmistä on kertonut samasta havainnostaan.
        Useammat taas voivat käyttää sitä makeutusaineena, ilman havaittavaa kitkeryyttä.

        Niin no onhan niitä muitakin makeutusaineita.

        Ajattelin vain, että kun ainakin puhutaan sokeririippuvuudesta, että noin sen voi ehkä katkaista.

        W.


      • Minulla tahtoo makeutusaineet lisätä ruuan himoa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minulla tahtoo makeutusaineet lisätä ruuan himoa.

        En oikein usko, että olisi noin oikeasti.

        W.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En oikein usko, että olisi noin oikeasti.

        W.

        Se maistuu makealta, mutta sitten siitä ei saa kuitenkaan kehon himoitsemia kaloreita. Sitten tulee herkästi syötyä enemmän kuin olisi tarkoitus. En tiedä että onko muilla näin.

        Mutta mitä hittoa Wuppis! Missä olet piilotellut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein usko, että olisi noin oikeasti.

        W.

        Tutkimusten mukaan muuten on. Se makean maku herättää aivoissa jotain, joka sitten täytyy saada täytettyä oikealla makealla. Tai jotain tuon suuntaista.

        Makeutusaineet 👎

        xLiner


      • Wuu sanoi tuolla toisaalla, ettei edes muista palstasotaamme. Eli hänen poistumisensa ei liittynyt minuun.


    • Anonyymi

      Ihan pelkästään kuntopyörää polkemalla ja juoksumatolla lähtee 10 kg noin 6 viikossa jos treenaat 5 kertaa viikossa. Älä syö sokeria eikä mitään roksa ruokaa eikä herkkuja niin varmana paino putoo. Itse olen pudottanut 34 kg pelkästään kuntopyörää polkemalla.

      • Tuo onkin hyvä idea. Siinä voisi samalla vaikka katsoa Netflixistä jotain sarjaa, eikä huomaisikaan kun kalorit palaa.


      • Anonyymi

        Kilo rasvaa on n. 7000 kcal. 10*7000kcal=70 000 kcal.

        70 000kcal/(5 pv/vko*6vko) => Jos laihtuisit vain liikunnan takia sinun pitäisi kuluttaa 2333 kcal/pv. Tuo vastaa 3-4h hyvin kovatehoista liikuntaa 5pv/vko ja kuuden viikon ajan. Jos liikkuisit 3-4h/pv kovalla teholla olisit kovakuntoinen!!! Hyvin matalatehoinen liikunta voisi viedä esim. 6h/pv.

        Veikkaan, että joko olet todella iso ja siksi kuluttat paljon tai sitten olet samalla vähentänyt hiilarien syömistä, jolloin kropasta poistuu vettä (tiedän tapauksia, jolla vaikutus on ollut 4-6kg. Silti vaikka vettä olisi poistunut ohessa 5-10kg/6vko on kova suoritus.


    • Anonyymi

      Viime vuonna mulle tuli 10 kg lisää painoa mutta tänä vuonna ne lähti koska poljin paljon kuntopyörää.

    • Anonyymi

      Itse aion ensi viikolla alkaa salilla käymään taas pitkästä aikaa koska siellä on juoksumatto ja vois puntteja nostella taas koska en ole 2 vuoteen salille pässyt korona takia. Kotona on kuntopyörä niin sillä on paino pudonnut.

    • Anonyymi

      Itsestä voin kertoa sen verran, että lihoomaan olen itsekin päässyt, koska ei jaksanut loputtomiin pitää yllä itsekuria, eikä jaksanut kilpailla tästä "ihannemiehen" tasosta, joka näyttäisi nykyään olevan ainakin elokuvien ja televisosarjojen perusteella lihaksikas. Elokuvat ja tv-sarjat luovat nykypäivänä kovia ulkonäköpaineita miehille.

    • Anonyymi

      Jeeee!
      Aloita vaikka näin:
      Pidä kirjaa mitä suuhusi laitat.
      Vähennä aluksi syömisesi puoleen mitä olet tottunut suuhusi panemaan.
      Vähintään 3-kertaa viikossa reipasta kävelyä,,vähintään 45 minuuttia kerralla.
      Sokeri ja pullat pois kokonaan, samoin kalja,,juomaksi vain vesi.
      Vehnää sisältävät leivät kokonaan pois, 100% ruisleipä kyllä käy.
      Leivän päälle ei levitteitä vain juusto riittää salaattia.
      Syö 2- tunnin välein hedelmiä marjoja,,,siitä se lähtee paino putoamaan.
      1 kilo viikossa pois on sopiva vauhti,,ensin lähtee 2-3 kiloa kun nestettä poistuu ja sen jälkeen 1kilo/ viikko.
      Tästä tulee elämän tapa ja paino ei palaa hetkessä takaisin.

    • Anonyymi

      Laihduin kerran 35 kg 4,5 kuukaudessa. Sokeri tuotteet kun jättää niin laihtuu itsestään vaikka ei paljon kuntoilisi. Itse kyllä kuntoilin pari tuntia monta kertaa viikossa. Itsellä on paha limsat että niistä kyllä lihoo jos juo ja juon yleensä paljon mutta olen kyllä sit kuntoillut etten ole lihonut. Nyt painan 92 kg, olen painanut 129 kiloakin.

      • Anonyymi

        No juu kyllähän tuo onnistuu, mutta ei se terveellinen tahto ole, jos nyt ei painoa ole tyyliin yli 150 kiloa.

        Itse laihdutin aikanaan 85 kilosta 55kiloon 5 kk:dessa. Jälkikäteen laskin niitä mun kaloreitani ja mä elin noin 800/päivä ja silti vedin yli kymmenen kilometrin lenkkejä joka päivä ja kävin myös salilla kolmesti viikossa. Siinä touhussa ei ollut järjen hiventä.


    • Anonyymi

      Juo 2 viikkoa pelkkää viinaa. Ei muutra ja sitä on juotava koko hereilläolo aika. Varmasti laihtuu, vai oletko muka nähnyt lihavaa, tosijuoppoa?

    • Anonyymi

      Elämäntapauudistus, laihdutuskuurit ei kannata.

      Hampparit, chipsit, pizza, pullat, viinerit, limut (myös makeutetut), alkoholi yms. pois. Säännöllisesti normaalia terveellistä ruokaa. Lisää kasviksia, syö ainakin suositellut 500g per päivä. Lisää liikuntaa, vähintään 30min päivässä kuntopyörää, kävelyä mitä vaan mistä tulee hiki. Säännöllisesti myös unta pollaan, se on kaiken a ja o.

      • Meinasin laihdutuskuurin vetäistä, jotta pääsen ensin tavoitepainoon. Sitten kyttään puntaria, ettei paino pääse takaisin nousemaan. Meinasin onnistua tässä pienentämällä ruoka-annoksia ja jättämällä roskaruuan.


    • Anonyymi

      Pysyviä muutoksia tulee vain pysyvillä muutoksilla elitapoihin. Faktat on hyvä tunnustaa heti alkuun.
      Enemmään protskua ja kasviksia, vähemmä höttöä.

    • Kaveri laittoi viestiä, että tilataan pitsaa. Ensimmäinen este ylitetty.

    • Anonyymi

      Laita hakun sairaalan ruoka aijat. tulee ne. Alhalla siitä on joka päivälle viikon ruuat. Joten malli on hyvä noudatat sitä laihdut vuodessa ylipainoa 10kg. 3 vuodessa ylipainoa 30kg. 5 vuotta meni 40kg.Ja pysyy kun henkilöt syö! Juuri sairalan kellon aikjen mukaan. Safkat viikon listat valmiina. Tee itse tai osta kaupasta ne. Voit sorvaa ajat aamuainen 8.lounas 11.30. välipala kello 14. ilalinen 16.30.ilta pala kelo 19.TAKAAN LAIHDUT PYSYVÄSTI KUN SYÖT RUOKA RYTMILLÄ.NÄLKÄÄ ET NÄE.MUTTA ET LAPAA SUHUSI SIT MITÄN AIKA VÄLI KELLO 19-ILTA AAMU 8.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa, että ap tarvitsee ulkopuolista tsemppiä laihduttamiseen. Trubaduurilaatikossahan pyörii muodikkaita laifstail-ohjelmia missä joku julkkiskoutsi/elämäntapalääkäri/palomies/fitness/ aerobikkaaja yrittää piiskata tavismattimaijaa löytämään itsestään uusia kerroksia. Hae sinne, pääset telkkariin vetämään massikan rengasta. Vau. Jos et tätä ota vittuiluna, sitten on turha yrittääkään. Laihduttamista siis. Eli huomenna ostoskärryyn niitä valmishampurilaisia ja muuta mukavaa? :) kuinka vaivatonta, heittää mikroon ja hetken.. lyhyen hetken päästä konemaisesti kurkusta alas ja sitten mukavaa köllöttelyähkyä! Aah, voi että:) - cu-

    • Anonyymi

      Hei,
      ei mitään laihduttamista, käy katsomassa sivustolla Just mulle sopiva-siellä on ihania vaatteita ja ne sopivat kaikenkokoisille.
      Suositelen,ostin ihanan tunikan ja jumppa-asun ja katson vielä mitö muuta sieltä löytyy.'Suositelen.

    • En pidä pyöreistä naisista, mutta ei ole syytä aukoa päätäänkään sinulle.. ..asian ydin ja tärkein pointti on oma mielipiteesi/päätöksesi.. ..ihminen pystyy lähes mihin vaan kun oikeasti päättää niin.. ..ja ylipaino on oikeastaan haitallisinta/vaarallisinta mitä ihminen voi itselleen tehdä…paljon pahempi kuin esim. tupakointi..

      • Minä olen mies ;)


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minä olen mies ;)

        Mulla kävi sekin mielessä viestini jälkeen, mutta en viitsinyt korjailla enää….et sä siinä tapauksessa ihan järkky läski ole….lihasmassa on painavaa…mulla katosi lihasmassaa noin 15,5 kg kun olin koomassa prätkäkolarin jälkeen, enkä omasta mielestäni näyttänyt yhtään pienemmältä..


      • o_0a kirjoitti:

        Mulla kävi sekin mielessä viestini jälkeen, mutta en viitsinyt korjailla enää….et sä siinä tapauksessa ihan järkky läski ole….lihasmassa on painavaa…mulla katosi lihasmassaa noin 15,5 kg kun olin koomassa prätkäkolarin jälkeen, enkä omasta mielestäni näyttänyt yhtään pienemmältä..

        Niin no joillakin on sitä lihasta, toisilla ei. Lisäksi minulla kertyy paino erityisesti vatsan alueelle, joten ei hyvä.

        Vai koomassa. Miltä koomassa olo tuntuu? Huomaako sitä ajankulua, vai onko se vaan silmänräpäys?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Niin no joillakin on sitä lihasta, toisilla ei. Lisäksi minulla kertyy paino erityisesti vatsan alueelle, joten ei hyvä.

        Vai koomassa. Miltä koomassa olo tuntuu? Huomaako sitä ajankulua, vai onko se vaan silmänräpäys?

        Niin no, en minäkään varsinaisesti niin lihaksikas ollut näkyvästi, mutta elämäni urheilleena ja liikuntaa harrastaneena sitä lihastakin oli jonkin verran.. ..ei mitään mielikuvia koomasta..eikä oikein voikaan olla kun aivotkin lepäävät silloin..siksi se onkin paljon parempaa lepoa kuin nukkuminen…eikä mua ole ikinä väsyttänytkään sen kooman jälkeen..siis nukuttanut. .enkä huomannut kuolemaakaan eli se ei ole yhtään mikään juttu sille joka kuolee..se on ainoastaan läheisten/tuttujen ongelma.. ..eikä koomasta herääminen tapahdu kuten elokuvissa vaan vaatii aikaa…mulla herääminen kesti noin kaksi viikkoa koomalääkityksen lopettamisen jälkeen..


      • o_0a kirjoitti:

        Niin no, en minäkään varsinaisesti niin lihaksikas ollut näkyvästi, mutta elämäni urheilleena ja liikuntaa harrastaneena sitä lihastakin oli jonkin verran.. ..ei mitään mielikuvia koomasta..eikä oikein voikaan olla kun aivotkin lepäävät silloin..siksi se onkin paljon parempaa lepoa kuin nukkuminen…eikä mua ole ikinä väsyttänytkään sen kooman jälkeen..siis nukuttanut. .enkä huomannut kuolemaakaan eli se ei ole yhtään mikään juttu sille joka kuolee..se on ainoastaan läheisten/tuttujen ongelma.. ..eikä koomasta herääminen tapahdu kuten elokuvissa vaan vaatii aikaa…mulla herääminen kesti noin kaksi viikkoa koomalääkityksen lopettamisen jälkeen..

        Jännä miten erilaisia kuolemakokemuksia ihmisillä on. Toiset sanoo että se on ihan kuin virrat vaan sammutettaisiin, toiset taas trippailevat aikansa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Jännä miten erilaisia kuolemakokemuksia ihmisillä on. Toiset sanoo että se on ihan kuin virrat vaan sammutettaisiin, toiset taas trippailevat aikansa.

        Mulla ei ole oikeastaan minkäänlaista kokemusta..ainoastaan tieto että niin on tapahtunut.. ..jos jollain joku kokemus niin se täytyy olla mielikuvituksen tuote…aivot on ihme paikka..siellä voi tapahtua vaikka ja mitä.. ..ihminen on vain läjä kemiallisia yhdisteitä ja vähän sähkövirtaa..kuollessa toiminnot vain loppuvat eli tavallaan virrat poikki ja se oli siinä…


      • o_0a kirjoitti:

        Mulla ei ole oikeastaan minkäänlaista kokemusta..ainoastaan tieto että niin on tapahtunut.. ..jos jollain joku kokemus niin se täytyy olla mielikuvituksen tuote…aivot on ihme paikka..siellä voi tapahtua vaikka ja mitä.. ..ihminen on vain läjä kemiallisia yhdisteitä ja vähän sähkövirtaa..kuollessa toiminnot vain loppuvat eli tavallaan virrat poikki ja se oli siinä…

        Ehkä et vaan muista kooman takia?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ehkä et vaan muista kooman takia?

        Kait sekin mahdollista…ainakin pää on niin vituillaan ettei ikinä palaa kolarihetken tasolle.. ..ja uskon kaikilla olevan päässään ihan helvetisti asioita/tietoa jota eivät vain saa ulos/käyttöönsä..pää on tosi mystinen paikka..


      • o_0a kirjoitti:

        Kait sekin mahdollista…ainakin pää on niin vituillaan ettei ikinä palaa kolarihetken tasolle.. ..ja uskon kaikilla olevan päässään ihan helvetisti asioita/tietoa jota eivät vain saa ulos/käyttöönsä..pää on tosi mystinen paikka..

        Kyllähän se varmasti jälkensä jättää, kun aivot saa kyytiä.


    • Anonyymi

      Liike on lääke. Istumatyötä tekevänä alkoi tuossa koronasulun alkupuolella pakki turvota, kun työmatkapyöräily jäi etähommien vuoksi pois. Tovi tuli ihmeteltyä että kuinkas nyt on ruvennut läskistymään, vaikka ruokailutavat ei ole muuttuneet. Piti sitten ruveta päivittäin hupipolkemaan se sama 40min, mikä aiemmin meni työmatkoja sotkiessa.

      Tuli toimistolla tietysti taaperrettua palaverista toiseen yms, niin otin sitten tavaksi myös kotitoimiston jälkeen käydä ensialkuun tunnin kävelyillä, nykyään kulkee jo hölkkäkin kivutta. Se kymmenisen kiloa mikä ehti asettua keskivartaloon on sulanut nyt pois. Ruokailutapoja ei onneksi tarvinnut muuttaa, riitti kun alkoi liikkumaan rahtusen enemmän kuin ennen.

    • Anonyymi

      Sinänsä aika pikkuinen olet, jos vertailukohdaksi ottaisi vaikka Suomen vahvimman miehen :) ei toki BMI hänelläkään oikein terveyden kannalta hyvissä lukemissa ole (sehän ei kaikkea toki kerro), mutta on tuo vaan upea Mies...

    • Anonyymi

      Jos itsekuria löytyy niin laihtuminen on helppoa. Salille vaan treenaamaan, kun ostaa sellaisen 6-12 kuukauden jäsenyyden heti niin sitten on pakko käydä salilla tai rahat menee hukkaan koska ei niistä rahoja saa takas. Silloin pitäisi motivaatiota löytyy sitten käydä salilla ja treenata. Itse olen ostin aina 12 kuukauden jäsenyyden, se maksaa 400 euroa täällä ja 5 kertaa viikossa kävin salilla 7 vuoden ajan. Ensi viikolla ostan taas jäsenyyden koska oli korona taukoa enkä käynyt sen takia salilla.

    • Anonyymi

      Mikähän oliai oikwin hycä joulun konvenhti-rasian nimi: Luciferin Herkkupala?

    • Anonyymi

      Ollen yrittänyt miettiä että mikä olisi lapsillekin sopivan jännittävä elokuva, mutta kun itselläni kaikki jutut liian jännittäviä lapsille,

    • Anonyymi

      Vähennä Hk:n sinisen syönti yhteen pakettiin päivässä.

      - Sheena

      • En tykkää makkarasta. Se maistuu vaan lisäaineilta.


    • Anonyymi

      Skitsofrenialääkkeet lihottaa :(

      • Jep. Ja masennuslääkkeet kanssa. Lihomiseni alkoi aikoinaan kun aloitin masennuslääkkeiden syömisen.


    • Anonyymi

      Jos elokuvan nimenä on Kloonien Hyökkäys, een ohjelmalle.i kuulstanimikään kovin hyvälle lassten ohjelmalle.

    • Anonyymi

      Tokko se armoton vittuilu auttaa, vaikka meitä on moneksi.

      Itsellä on toiminut koko lyhykäisen elämän ajan se, että syö vasta kun on nälkä tai helvetillinen nälkä. Ei napostella ja välipalat on hedelmiä tai pähkinöitä, yleensä vetelen omenia.

      Oikeastaan olen painoindeksin mielestä siinä ja siinä normaalin painon alarajalla, yhtä hyvin voisi tulkita lievästi alipanoiseksi, mutta en valita.

      Toivotan määrätietoisuutta ja armollisuutta itseä kohtaan projektiisi!

      • Kiitos :)


      • Palstakamu kirjoitti:

        Kiitos :)

        Ole hyvä! Lähti toi viesti muumina kun oli aikakatkaisu kirjannut ukkelin ulos eikä tullut kateltua tarkemmin.

        Mutta kokeile hedelmiä välipalana/naposteluna, ainakin itelle toimii hyvin vatsan rauhoittajana ja veren sokerin palauttajana. Jostain syystä noi omenat on mun juttu, kumma homma sekin, mutta hyvä kun toimii :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Ole hyvä! Lähti toi viesti muumina kun oli aikakatkaisu kirjannut ukkelin ulos eikä tullut kateltua tarkemmin.

        Mutta kokeile hedelmiä välipalana/naposteluna, ainakin itelle toimii hyvin vatsan rauhoittajana ja veren sokerin palauttajana. Jostain syystä noi omenat on mun juttu, kumma homma sekin, mutta hyvä kun toimii :)

        Itsekin uskon hedelmiin, vaikka jotkut puristit niitä karttavatkin hedelmäsokerin vuoksi. Ne kuitenkin tuntuvat pitävän hyvin nälkää, mikä tekee niistä erinomaisia välipaloja. Vastaavasti kasviksista joku kurkku tai tomaatti tuntuu myös tehoavan makeanhimoon.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Itsekin uskon hedelmiin, vaikka jotkut puristit niitä karttavatkin hedelmäsokerin vuoksi. Ne kuitenkin tuntuvat pitävän hyvin nälkää, mikä tekee niistä erinomaisia välipaloja. Vastaavasti kasviksista joku kurkku tai tomaatti tuntuu myös tehoavan makeanhimoon.

        No joo, se hedelmäsokeri on kyllä laihduttamisen kannalta huono homma, mutta luultavasti silti parempi kuin monet helpot vaihtoehdot välipalaksi. Tomaattia on monesti tosiaan suositeltu, tosin siinäkin on sitä hedelmäsokeria paljon.

        Tosin toi hedelmäsokerikammo on vähän fuulaa sinänsä, kun mulla menee sen 2-3 omenaa päivässä plus normaalit lounaat yms. ja silti kaikki rasva-arvot on huippu-urheilijan tasolla. Kuten totesin aiemmin, syö vasta kun on nälkä, se kai se homma on mun kroppani kohdalla.


      • randombypasser kirjoitti:

        No joo, se hedelmäsokeri on kyllä laihduttamisen kannalta huono homma, mutta luultavasti silti parempi kuin monet helpot vaihtoehdot välipalaksi. Tomaattia on monesti tosiaan suositeltu, tosin siinäkin on sitä hedelmäsokeria paljon.

        Tosin toi hedelmäsokerikammo on vähän fuulaa sinänsä, kun mulla menee sen 2-3 omenaa päivässä plus normaalit lounaat yms. ja silti kaikki rasva-arvot on huippu-urheilijan tasolla. Kuten totesin aiemmin, syö vasta kun on nälkä, se kai se homma on mun kroppani kohdalla.

        Itekin kokeilen nyt kehontahtista syömistä sen sijaan, että tuijottaisin kelloa. Saa nähdä miten toimii. Jos niperrän jotain kolmen tunnin välein, siitä tulee vaan paha mieli kun ei saa kunnolla syödä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Itekin kokeilen nyt kehontahtista syömistä sen sijaan, että tuijottaisin kelloa. Saa nähdä miten toimii. Jos niperrän jotain kolmen tunnin välein, siitä tulee vaan paha mieli kun ei saa kunnolla syödä.

        Toivotan sitä määrätietoisuutta ja kärsivällisyyttä sekä etenkin armollisuutta itseä kohtaan! Itse olen koko ikäni syönyt vasta kun on nälkä, niin helppohan mun on huudella taustalta. Ei ole ollut kelloruokailua paitsi tietty koulussa ja intissä, duunissa on aina voinut siirrellä lounastaukoa massun mukaan. Ja varttuneemmalla iällä tosiaan nakertelen omenia välipalaksi pahimpaan nälkään :)


    • Anonyymi

      Olen tehnyt pitkän aikaa töitä yötä päivää.. palautumista ei juuri tapahdu. Treenitkin jääneet ihan pakosta väliin. Ehkä kerran viikkoon.

      Paino ei ole noussut, mutta kropan malli on muuttunut. Saan kurottua vatsamakkararinkulan. Olo on väsynyt ja kankea. Vitutuskäyrä korkealla ja pinna lyhyt, yhtään en nyt jaksa toisten typeröintejä.

      Pomon kanssa pidin palaverin, lomaa tai heippa. Sain lomaa, vaikka kiire jatkuu.. Osaajia ei vaan saa.

      Asiaan 😁

      Eli paino ei tipu eikä kunto kohenee, jos elämässä on stressitekijöitä. Stressi nostaa painoa, sekoittaa hormonitoiminnan jne.

      Toisaalta taas itselle kevyt liikunta (suhteellista) auttaa jaksamaan henkisesti ja fyysisesti. Väsyneessä elämän jaksossa ei sovi repiä treenejä kovaa, loukkaantumisriski on suuri. Ja "ylikunto", uupuminen.

      Kuntopyörä on hyvä rasvansulatukseen. 45 min-tunti, niin kropan rasvat lähtee polttoaineeksi. Punttitreeni taas kuluttaa treenin jälkeenkin energiaa, kun kroppa korjaa lihassoluja.

      Suosittelen aina liikuntaa ja ravinnon tarkkailua yhdessä, kun tavoite on painon pudotus. Liian vähillä kaloreilla lähtee lihas, siksi hyvät syömiset.

      Mitä hitaammin paino putoaa oikeilla tavoilla, sen pysyvämpää painon pudotus on. Kilo tai 1,5 /kk on hyvä tahti. Toki ensin lähtee enemmän, jos on paljon läskiä, nesteitä ja suoli täynnä...

      LOW-dieetit sotkee vain aineenvaihdunnan, josta seuraa lihominen uudestaan. Kun elimistö tottuu vähään ruokaan, se ottaa ravinnosta aivan kaiken talteen jatkossa. Lihoo vielä helpommin. Tilanteen korjaamiseen voi mennä useampikin vuosi, jona aikana paino vaan nousee..

      Mutta kyllähän sä noi tiesitkin. Kunhan omia ajatuksiani selkeytän.

      Koitan rentoutua ja nollata työasiat. 🥳

      xLiner

      • Kiitos ajatuksista. Hyvää lomaa. Nyt vaan aivot nollalle ja rentoudut vaan :)


    • Anonyymi

      Vähennä sokerin määrää. Liiku enemmän, älä syytä itseäsi. Muuta asennetta ja tapaa käyttää päiväsi omaksi hyödyksi. Nautinto voi olla myös sellainen asiat, jota et ymmärrä vielä? Nautinto voi olla asia, josta saat hyvän mielen itsellesi.

      • Saan parhaan mielen ruuasta. Syödessä olen onnellinen. Ongelma on siinä mitä kehitän tilalle. Nuorempana olin laiha kun vedin ketjussa tupakkaa. Sitten tilalle tuli syöminen. Aika näyttää.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Saan parhaan mielen ruuasta. Syödessä olen onnellinen. Ongelma on siinä mitä kehitän tilalle. Nuorempana olin laiha kun vedin ketjussa tupakkaa. Sitten tilalle tuli syöminen. Aika näyttää.

        Ehkä joku vakava seikka voisi muuttaa sinun ajattelun toiseksi? Elimistön kenkkuilu, kakkos tyypin diabetes, syöpä tmv. Jolloin olisit pakotettu muuttamaan ajatuksesi toisenlaiseksi? Toisilla muutokset tapahtuu pakotettuina, varsinkin jos on vielä halu elää, pelko menettää mahdollisuus sille toimii hyvänä motivaattorina.


    • Anonyymi

      Pienennä ruoka annoksen kokoa ja syö saman verran joka aterialla, vaikka jäisi pieni nälkä, niin anna jäädä.
      Näläntunne menee hetken päästä ohi ja jos illalla ennen nukkumaan menoa tuntuu, että tekis mieli jotain vielä syödä ja vatsa meinaa kurnia, niin älä silti syö mitään ennen nukkumaan menoa.

      • Tämä pitäisi muistaa väsyneenäkin. Just ennen nukkumaanmenoa vetäsin kaksi leipää ja laitoin päälle joulukinkkua. Siinä tuli sitten syötyä parin aterian edestä kerralla. No nyt herätessä sitten söin kevyemmin...


    • Anonyymi

      Syö poika syö.

    • Anonyymi

      Ihminen, joka tarkkailee painoansa, jättää elonsa elämättä.

      -palstan suuri ajattelija-

    • Anonyymi

      Alle 160-kiloiset punnitaan neuvolassa. Terv. Aikuinen (160 ja 50 )

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      90
      1831
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1466
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1260
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1039
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      66
      959
    6. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    7. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      936
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      913
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe