Tiedän että he, joista kyse, eivät lue tätä...

Anonyymi

Mutta, jonnekin on pakko purkaa paha olo.

Minun pitäisi olla nukkumassa, mutta en voi, koska kuvotus ja ahdistus puskee pintaan. En halua mennä töihin, sillä Sinä - Te; Aviopari tulette olemaan siellä joko huomenna tai ylihuomenna. Luultavasti ainakin pari kertaa tälläkin viikolla, kuten olette siellä käyneet siitä asti, kun töissä aloitin.

Älkää luulko, te jotka luette tämän täällä palstalla, että olen suhteessa kumpaankaan näistä ihmisistä. En ole. En edes tunne heitä... He käyvät työpaikallani ja jostain syystä tuo mies on iskenyt silmänsä minuun. En ole varsinaisesti asiakaspalvelu -tehtävissä työpaikallani, joten mitään syytä tuolla miehellä ei ole tulla kyyläämään työpisteelleni. Alussa se hämmensi minua ja tervehdin häntä muutaman kerran, kuten hyviin tapoihin kuuluu. Hän yritti tulla työtilaani jonkin asian varjolla, mutta tein selväksi kohteliaasti ettei sinne ole asiakkailla lupaa tulla. Sen jälkeen työpaikallani käydessään tuo mies alkoi pysähtyä joka kerta työpisteeni eteen seisomaan ja tuijottamaan häiritsevän pitkäksi aikaa. Minä tervehdin häntä. Vain tervehdin... En edes erityisen ystävällisesti. Nyökkäsin päätäni tai sanoin "hei". Pikkuhiljaa minua alkoi ahdistaa vain enemmän ja enemmän nuo viikoittain ainakin pari kolme kertaa tapahtuvat "kohtaamiset". En ymmärtänyt kuitenkaan mikä minua siinä niin ahdisti.

En ole hyvä lukemaan ihmisiä, enkä tajunnut pitkään aikaan, mikä tuohon oli syynä, kunnes työkaverit huomauttivat asiasta. Naureskelivat, kuinka "se on ihastunut sinuun! Heh, heh..." - mihin minä, että "no ei kai sentään..." - mutta kyllä. Ilmeisesti hän on. Ihastunut... En halua sitä. En ole flirttaillut. En ole flirttailevaa tyyppiä. Olen eleetön ja usein kuvailtu kylmäksi kapakalaksi. Käytökseltäni siis. En ole edes erityisen nätti tai millään tavalla näyttävä pukeutumiseltani, käytökseltäni, tai muutenkaan. Ei minuun kiinnitetä huomiota. Siis yleensä. Enkä halua huomiota. En varsinkaan työympäristössä. En asiakkailta, en työkavereilta.

Aloin yrittää vältellä häntä. En voi poistua työpisteeltäni, mutta aloin esittää etten huomaa häntä. Mutta hän tulee seisomaan ja tuijottamaan minua työpisteeni läheisyyteen niin pitkäksi aikaa, että saa jonkin reaktion. Olen yrittänyt olla "huomaamatta", kun havaitsen hänen olevan paikalla. Hän menee pois ja tulee siihen uudelleen ja vain seisoo ja tuijottaa niin kauan, että jossain vaiheessa satun vilkaisemaan hänen suuntaansa. Sen jälkeen hän poistuu ikään kuin olisi jotenkin voiton riemuinen. Ihan kuin olisi saanut jonkin varmistuksen tai jotain, siitä että välillämme olisi jotain ja minä olisin hänestä kiinnostunut... En tervehdi häntä enää. Jos en voi millään välttää katsekontaktia, yritän olla mahdollisimman tympeän ja ynseän näköinen. Mutta ilmeisesti tuolle ei vain mene jakeluun, etten ole kiinnostunut ja välillämme ei ole, ei ole koskaan ollut - eikä tule ikinä olemaan yhtään mitään.

En ole hullu. En kuvittele. Työkaverini ovat huomanneet tuon käytöksen, ja nyt myös vaimonsa on huomannut asian... Ja mitä tekee hän? Tuijottaa vihaisesti MINUA! Minua, joka en hänen miehensä huomiota halua! En ole hänestä kiinnostunut. En, vaikka olisi viimeinen mies maailmassa. Tuo oksettava lyhyt kaljupainen, vastenmielinen tamppi! En ymmärrä mitä vaimonsakaan on hänessä koskaan nähnyt. Käytöskin on vastenmielistä. Vastenmielistä minua ja luultavasti vuosien ajan monta muutakin naista kohtaan. Ja vastenmielistä vaimoaan kohtaan. Miten se kehtaa?! Vaimonsa edessä? Miten vitussa???! Hyi helvetti.

Toivon, että miehellä on edes paljon rahaa, että vaimo saa suhteesta edes "jotain". Vaimo olisi saanut jonkun paremmankin. Kuka tahansa olisi parempi kuin tuo. Tuo iljetys, joka vaimonsa edessä kyttää vieraita naisia ja luo heihin jotain mielikuvitus suhteita. Voin kuvitella, että hän on näitä, jotka kirjoittelee tuonne etsintäkuulutus -palstalle kauppojen kassoilla työskenteleville ja muualla kohtaamilleen naisille "katseemme on kohdanneet usein" - tyyppisiä vonkausviestejä... Tuon vastenmielisen miehen pitäisi olla onnellinen, että on kelvannut jollekin. Vieläpä nätille naiselle. En ymmärrä miksi vaimo katselee tuota käytöstä. Tulisi seisomaan äijänsä taakse ja kysyisi oikein isoon ääneen "no mitäs siellä näkyy?! Mikä on niin kiinnostavaa?!" - tai jotain... Tekisi lopun tuosta ukkonsa inhottavasta käytöksestä. Tekisi selväksi, että on huomannut sen, eikä hyväksy sitä.

Minua oksettaa. Sydän hakkaa ja ahdistaa. En halua mennä töihin. En halua nähdä tuota iljettävää miestä siellä. Harkitsen vakavasti lopputilin ottamista. Kunpa vain löytäisin toisen työn, niin minä lähtisin ja lujaa!

1

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seuraavan kerran pariskunnan tullessa työpaikallenne, pyydä iljetyksen vaimoa, millä tahaansa tekosyyllä, työpisteellesi. Keksi edeltäpäin asioita, aivan mitä tahaansa työhöhsi liittyvää neutraalia hölynpölyä, jotta saat hänet vierellesi. tuo saattaisi pitää iljetyksen loitolla.

      Tai sitten, iljetyksen saapuessa tuijottelemaan, sano niin kovalla äänellä että kaikki, vaimonsakin, kuulevat: "Huomenta herra XXXX. Oliko teillä jotain asiaa josta meidän kaikkien pitäisi tietää? " Tule ulos työpisteeltäsi ja reippaasti katsot kaikkia muita työntekijöitä kun te kaikki odotatte iljetyksen vastausta.
      Sitten kävelet iljetyksen vaimon luo ja pyydät häntä tarkistamaan mitä olet juuri ollut tekemässä näyttöpäätteelläsi.

      Pahinta mitä voit tehdä on kutistua hiireksi nurkkaasi, tuo antaa luvan iljetykselle jatkaa henkistä pahoinpitelyään.

      Sinun on taisteltava oikeanlaisesti työpaikkasi puolesta.
      Iljetyksen käytös on niin oksettavan kieroa ettei sitä voi oikeastaan syyttää värinteosta tai painostuksesta, vielä tässä vaiheessa.
      Joten sinun on vastattava sen kieroiluun oikealla tavalla. Saada kaikien huomio iljetykseen ja sen painostuksella saada iljetys pois niskasi päältä.

      Pelko ja ahdistus ei auta tilannetta yhtään. Päinvastoin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe