Ei jaksa/viitsi koskaan paistaa kinkkua, ostain valmiiksi paistetun oikean

Anonyymi

Ei ole tullut laitettua kinkkua kuin kerran, sen 20 vuoden aikana olisi hyvä jos saisi valmiiksi paistetun murean. Noutaisi jostakin.

Olisi hyvä palvelu

11

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ei itse paista kinkkua ei tiedä miten herkullinen tuoksu on paistuvan kinkun tuoksu.

      • Anonyymi

        Itse en ole ikinä paistanut kinkkua eikä sitä tehty koskaan lapsuudenkodissakaan. Kinkut on aina ostettu valmiiksi savustettuna. Kyllä, itse haluan savustettua kinkkua enkä normaalia kinkkua. Enkä tee laatikoitakaan, nekin ostetaan valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole ikinä paistanut kinkkua eikä sitä tehty koskaan lapsuudenkodissakaan. Kinkut on aina ostettu valmiiksi savustettuna. Kyllä, itse haluan savustettua kinkkua enkä normaalia kinkkua. Enkä tee laatikoitakaan, nekin ostetaan valmiina.

        Sen jälkeen, kun 18 olen täyttänyt ei meidän kotona ole saarioisten äidit kokanneet edes arkena saatikka jouluna. Kaikki tehty pakastimeen valmiiksi ja tänään kaupasta tuli ostettua kinkku ja se odottaa parvekkeella paistamista. Ei ole savustettu kinkku joulukinkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen, kun 18 olen täyttänyt ei meidän kotona ole saarioisten äidit kokanneet edes arkena saatikka jouluna. Kaikki tehty pakastimeen valmiiksi ja tänään kaupasta tuli ostettua kinkku ja se odottaa parvekkeella paistamista. Ei ole savustettu kinkku joulukinkkua.

        Meillä ei ole koskaan ostettu valmiiksi paistettua kinkkua. Haluamme sen paistuvan kinkun tuoksun ja sen paistoliemen talteen kastikkeen tekoa varten ja jos siitä sitten vielä jää loput menee hernekeittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen, kun 18 olen täyttänyt ei meidän kotona ole saarioisten äidit kokanneet edes arkena saatikka jouluna. Kaikki tehty pakastimeen valmiiksi ja tänään kaupasta tuli ostettua kinkku ja se odottaa parvekkeella paistamista. Ei ole savustettu kinkku joulukinkkua.

        Joulukinkkua on sellainen kinkku jota itse haluaa syödä. Pakastepizzakin on jouluruokaa, jos itse haluaa syödä sitä jouluna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole ikinä paistanut kinkkua eikä sitä tehty koskaan lapsuudenkodissakaan. Kinkut on aina ostettu valmiiksi savustettuna. Kyllä, itse haluan savustettua kinkkua enkä normaalia kinkkua. Enkä tee laatikoitakaan, nekin ostetaan valmiina.

        No monet menee vain joululounalle eikä kotiin hanki jouluruokia!

        Itse en taas en mene firman joululounaalle, koska se vie pohjan koko jouluateriasta kotona.
        Pikkujoulut on mielestäni vitsi joka ei naurata eli mitään tekemistä joulun kanssa.

        Olenpa kuullut ihmettelyä kun firma järjestää pikkujoulut keskellä työviikoa ja jotkut ihmettelevät miten pystyy tulemaan seuraavana päivänä työhön?
        Itse ihmettelen miksi pitää sitä kinnkua ja laatikoita syödä niin paljon ettei jaksaisi tulla töihin? Suomalainern tapa käyttäytyä noutopöydässä, kun ruokaa koskaan nähnytkään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No monet menee vain joululounalle eikä kotiin hanki jouluruokia!

        Itse en taas en mene firman joululounaalle, koska se vie pohjan koko jouluateriasta kotona.
        Pikkujoulut on mielestäni vitsi joka ei naurata eli mitään tekemistä joulun kanssa.

        Olenpa kuullut ihmettelyä kun firma järjestää pikkujoulut keskellä työviikoa ja jotkut ihmettelevät miten pystyy tulemaan seuraavana päivänä työhön?
        Itse ihmettelen miksi pitää sitä kinnkua ja laatikoita syödä niin paljon ettei jaksaisi tulla töihin? Suomalainern tapa käyttäytyä noutopöydässä, kun ruokaa koskaan nähnytkään...

        Ja toiset eivät syö ollenkaan perinteisiä jouluruokia vaan syövät mitä itseä huvittaa. Sushiakin voi syödä jouluna.


    • Anonyymi

      Valmiiksi paistetut kinkut on kuin iso köntti vetistä leikkelemakkaraa. Ei sukuakaan oikealle joulukinkulle.

    • Anonyymi

      Murea kinkku on kuiva kinkku josta vesi kiehutettu kokonaan pois.
      Todella karmeaa nieltävää. Haju ja makukin puuttuu kokonaan!

      Paistaminen ei paljoa vaadi eli uuniin laittamisen ja uunista ottamisen kun aika ja kypsyys oikea! Kätevää!
      Paisto tuo huoneistoon tuoksuja joka luo tunnelmaa ja makuaisteille lisää elämystä, varsinkin mehevän kinkun myötä. Suosittelen kokeilemaan ja "ylimääräistä" kinkkua voi pakastaa rasioihin ja käyttää erinäisten arkiruokien lisänä pitkin kevät talvea.

      Kaupoista saa valmista jos se tärkeää!

    • Anonyymi

      Kyllähän kaupoista saa, sinakin paremmista. Valmiiksi siivutettuns leikkeenä saa varmaan jokaisesta ruokakaupasta

    • Anonyymi

      Kävin eilen lihakaupasta ostamassa valmiiksi paistetun kinkun hieman paksumpia siivuja. Inhottaa kärryyttää tässä pienessä huoneistossa, jossa keittiö avokeittiö olohuoneen kanssa, kinkkua tuntikausia uunissa. Se äklö haju jää päiväkausiksi huonekaluihin ja vaatteisiin. Ei auta pitää tuuletinta hurruuttamassa tuntikausia, se ei kerkeä poistamaan hajua.
      Te jotka paistatte kinkun kotona, muistakaa ettei sitä kinkun rasvaa laiteta viemäristöön!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe