Eroon nirsoilusta ja kasvisruoka mukaan ruokavalioon?

Anonyymi

Kuten otsikko kertoo, kaipaisin vinkkejä.
Minulle ei ole koskaan maistunut ns.terveellinen ruoka. Ja tässä kohtaa tarkoitan vihanneksia, kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Koulussa itkin kun opettaja pisti syömään salaatit. Nykyään ruokavaliooni ei kuulu edellämainituista kuin banaani ja keitetyt herneet. Toki esim. keittojuurekset menee siinä keiton ohessa, mutta tähän lista sitten loppuukin. Olen pian jo 30 vuotias perusterve urheilua harrastava, jonka tavoitteena olisi vielä joskus oppia syömään niinkuin muutkin. Niin, ettei tarvitsisi noutopöydässä skipata salaattipöytää ja jättää annoksien kasvisosaa lautaselle.

Eniten ehkä ajatus kylmästä, märästä ja rouskuvasta inhottaa (esim.salaatti, kurkku).
Nyt niitä vinkkejä. Miten sujauttaa terveellinen ruoka muun ruuan sekaan? Tai millä niksillä vois oppia syömään näitä? Kaikki käyttöön!

Kiitos!

4

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ekana mulle tulee mieleen kasvispitsa. Täysjyvätortillapohjalle Muttipolpa tomaattisosetta. Täytteeksi paprikasiivuja, kesäkurpitsapaloja ja ihan mitä vaan. Päälle tietty juustoraastetta .

      Mä olen ollut vuosikymmeniä kasvissyöjä, mutta inhoan lehtisalaattia, kiinankaalia ja kesäkeittoa. Kurkkukaan ei ole mun ykkös favorite.

      Mä olen kokeillut mm. hapankaali- ja pinaattipitsaa. Ihan hyviä molemmat.

    • Anonyymi

      Reilusti marjoja hedelmiä omena appelsiini banaani, ja juurekset porkkana peruna

      lanttu fenkooli sipulit ja kaalit. Eipä tarvitse valitella vaivoja. Kalaa kunnolla ja viiliä

      kotonatehtyä. 2dl purkista saat 1l valmista ,viilin oltava täysmaitoon tehtyä ei kevytviiliä.
      helppoa huh kuin olla ja voi. tw Kokki

      • Anonyymi

        Miten sinä sen 2 dl viilipurkin saat jatketuksi yhdeksi litraksi? Jatkatko kaiken kerralla vai laittamalla vähän seuraavaksi päiväksi sekoittamalla maidon kanssa, vai kuinka tämä jatkaminen tapahtuu?


    • Anonyymi

      Oletko koskaan keittänyt kasviksia oikein? Jos kiehutat esim. parsakaalin paljossa vedessä ja liian kauan, sitä ei syö sikakaan vinkumatta!
      Oikea tapa on keittää tai höyryttää kasvikset vain vähän aikaa niin että ne säilyttävvt värinsä ja pysyvät rapeahkoina. Kokeile, tuohon eitarvita ajastinta.
      Porkkanat kypsyvät sopivasti mikrossa muutamassa minuutissa. Ne eivät tarvise muuta kuin pisaran öljyä ja pisaran soijakastiketta. Kokeile bataattia, pese hyvin ja leikkaa siivuikis, kypsyy mikrossa nopeasti.
      Aivan varmasti tulet positiivisesti yllättymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe