Leikkaako 5W laaseri valkoista muovia.

Anonyymi

Hei Olen tilaamassa jouluksi 5W ladattavaa laaseria. Kysyn sitä että, meneekö kaapin valkoinen muovi ovi rikki, jos siihen osottaa vihreällä, 5W, 532Nm, laaserilla.

9

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et tule saamaan sitä rajan yli.

    • Anonyymi

      Tullipostista ei tule lävitse edes 5 mW (milliwatin) laserpointteri joten taidat höpötellä. Näitä valvotaan varsin tarkasti. Ainoa tapa saada tehokkaampaa tavaraa maahan on joko käydä itse hakemassa tai rakentaa laite itse komponenteista, joille komponenteille ei siis rajoitusta ole.

      Viiden watin laser on nelosluokan laite, jolla ei osoitella mitään kaapin ovia normaalissa huonetilassa maallikkojen toimesta. Säteen heijastuma maalipinnasta voi riittää aiheuttamaan silmävaurion.

      https://www.stuk.fi/aiheet/laserit/laserluokat

      Youtubessa on videoita siitä, mitä eritehoiset laserit tekevät pinnoille.

      • Eikä vain silmävaurion vaan tuollainen laser voi hetkessä sokaista silmän kokonaan loppuiäksi.


      • Anonyymi

        Ihanko tosissas luulet aloittajan olevan tosissaan?


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa samalla säiliö vihreää väriä että saa ladattua taas täyteen

    • Anonyymi

      "Hei Olen tilaamassa jouluksi 5W ladattavaa laaseria. Kysyn sitä että, meneekö kaapin valkoinen muovi ovi rikki, jos siihen osottaa vihreällä, 5W, 532Nm, laaserilla."

      Kysyjä ei liene tosissaan, mutta jos sattuisi olemaan niin katastrofin ainekset paistavat kysymyksestä varsin selvästi.

    • Anonyymi

      eihän se 5 W paljon sinänsä ole, mutta jos saat sen tehon fokusoitua sanotaan nyt vaikkapa 0,5 mm² pinta-alalle, niin silloin tehotiheys on 10 W/mm² eli 10 MW/m² eli aika tehokas on...

      • Anonyymi

        Itse kokeillut fokusoitavalla 0.5W punaisella laserilla. Kun sen suuntaa hiilenpalaseen läheltä silmät hyvin suojattua ja säätää fokusta niin kausn että heijastuma takaisin huoneeseen alkaa väreilemään (fokuksessa) niin parikymmentä sekuntia tuota hoitoa saa hiilen syttymään hehkuvaksi. Ilmeisesti laserdiodi on tarkoitettu kirjoittavaan dvd-asemaan.

        Tuo laite on siis ajalta ennen tullin ryhdistäytymistä. Varsin vaarallinen laite vaikka tuon säde näyttää ilmassa paljon vähemmän kirkkaalta kuin 10milliwatin vihreä laser. Tehokkaammat vihreät laserit jäivätkin sitten tullin haaviin ja päätyivät tuhottaviksi. Onneksi eivät olleet kalliita...


    • Anonyymi

      Mitä oikein ajattelit tehdä laaserilla? Ei 5W laaseri sovi mihinkään Star Wars leikkeihin taikka turhiin asioihin. Jos ajattelit hankkia leikkilaaserin, niin saat Clash Olsonilta avaimenperälaaserin. 5W laaseri sokeuttaa, leikkaa tummaa, poksauttaa ilmapalloja, sytyttää tulitikkuja ja aiheuttaa iholle palovamman hetkessä. Maailmassa on paljon muutakin nähtävää, kuin mitkään lamput.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe