Jos sähköauto on ekologinen niin sen käyttöiän pitäis olla yli 30 vuotta

Anonyymi

Siis pelkän sähköauton akun pitää kestää tuon 30 vuotta. Jos ostan kalliin sähköauton niin käytän samaa autoa kymmeniä vuosia. Auton vaihtaminen muutaman välein kun on typerää. Tuollaista tekevät vain teeskentelevät ”ekologisia” vaikka ovat oikeasti ympäristörikollisia.

61

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et sinä persaukinen pummi osta yhtään mitään. Ainoa mitä osaat on palstojen spämmääminen jonninjoutavalla paskalla. Sähköautot tulevat ja tuollaisen säälittävän reppanan nillitys ei siihen asiaan vaikuta yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Jos sähköautot tulevat niin on vain järkevää, että niiden pitää kestää käyttöä yli 30 vuotta. Jos sähköautot ovat oikeasti ekologisia niin niiden pitää kestää vielä kauemmin kuin polttomoottoriautot, joista monet kestävät käyttöä tuon 30 vuotta. Ekologisinta on se, että vaihtaa autoa todella harvoin.

        Ja kalliimpien yli 50 tonnin sähköautojen pitäisi kestää yli 50 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähköautot tulevat niin on vain järkevää, että niiden pitää kestää käyttöä yli 30 vuotta. Jos sähköautot ovat oikeasti ekologisia niin niiden pitää kestää vielä kauemmin kuin polttomoottoriautot, joista monet kestävät käyttöä tuon 30 vuotta. Ekologisinta on se, että vaihtaa autoa todella harvoin.

        Ja kalliimpien yli 50 tonnin sähköautojen pitäisi kestää yli 50 vuotta.

        Ylipäätään ekologisuus mitataan käyttövuosien määrällä. Mitä kauemmin tuotetta käyttää sitä ekologisempi tuote on. Mitä vähemmän tarvitsee ostaa niin sitä parempi.

        Esimerkiksi autoissa pyrkimyksenä on, että ihmiset vähentävät uusien autojen ostamista ja autoja käytetään nykyistä kauemmin. Eli autojen keski-ikää pitäisi kasvattaa, ei laskea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään ekologisuus mitataan käyttövuosien määrällä. Mitä kauemmin tuotetta käyttää sitä ekologisempi tuote on. Mitä vähemmän tarvitsee ostaa niin sitä parempi.

        Esimerkiksi autoissa pyrkimyksenä on, että ihmiset vähentävät uusien autojen ostamista ja autoja käytetään nykyistä kauemmin. Eli autojen keski-ikää pitäisi kasvattaa, ei laskea.

        Vittu mikä pässi. 50 vuotta käytetty hiilivoimala on ekologisempi kuin 49 vuotta vanha tuulivoimala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu mikä pässi. 50 vuotta käytetty hiilivoimala on ekologisempi kuin 49 vuotta vanha tuulivoimala.

        Nyt ei ollut kyse voimaloista vaan kotona käytettävistä tavaroista. Ja autokin on pelkkä tavara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään ekologisuus mitataan käyttövuosien määrällä. Mitä kauemmin tuotetta käyttää sitä ekologisempi tuote on. Mitä vähemmän tarvitsee ostaa niin sitä parempi.

        Esimerkiksi autoissa pyrkimyksenä on, että ihmiset vähentävät uusien autojen ostamista ja autoja käytetään nykyistä kauemmin. Eli autojen keski-ikää pitäisi kasvattaa, ei laskea.

        Paikallisessa maakunnalisessa lehdessä oli jokin aika sitten uutinen, että sähköauton akusto voi sipata jopa vuodessa, vaikka joku täällä taannoin vannoi, että se taatusti kestää auton koko iän. Kyllä se minulle passaa, että viherfasistit ostaa sähköautoja.

        Sen akuston vaihto saattaa kustantaa jopa kolmasosan auton hinnasta. Veikkaan, että tulevaisuudessa on autoliikkeissä aika paljon vaihtoautoja, joissa akusto alkaa olla sökö.

        Eihän se akusto sippaa kerralla. Kyllä käyttäjä huomaan, koska se alkaa hiipumaan, ja vaihtaa auton uuteen. Ei sitä välttämättä autoliike huomaa. Seuraava omistaja alkaa pikkuhiljaa ihmettelemään, ja sitten tapellaan kuka maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikallisessa maakunnalisessa lehdessä oli jokin aika sitten uutinen, että sähköauton akusto voi sipata jopa vuodessa, vaikka joku täällä taannoin vannoi, että se taatusti kestää auton koko iän. Kyllä se minulle passaa, että viherfasistit ostaa sähköautoja.

        Sen akuston vaihto saattaa kustantaa jopa kolmasosan auton hinnasta. Veikkaan, että tulevaisuudessa on autoliikkeissä aika paljon vaihtoautoja, joissa akusto alkaa olla sökö.

        Eihän se akusto sippaa kerralla. Kyllä käyttäjä huomaan, koska se alkaa hiipumaan, ja vaihtaa auton uuteen. Ei sitä välttämättä autoliike huomaa. Seuraava omistaja alkaa pikkuhiljaa ihmettelemään, ja sitten tapellaan kuka maksaa.

        Tällä palstalla on tarkoitus keskustella ilmastonmuutoksesta, ei sinun heikosta taloudellisesta asemastasi. On tullut selväksi, ettei sinulla ole varaa ostaa sähköautoa koskaan. Mene purkamaan pahaa oloasi mielenterveyspalstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on tarkoitus keskustella ilmastonmuutoksesta, ei sinun heikosta taloudellisesta asemastasi. On tullut selväksi, ettei sinulla ole varaa ostaa sähköautoa koskaan. Mene purkamaan pahaa oloasi mielenterveyspalstalle.

        Ja sinun pitää hyväksyä, että myös sähköauto saastuttaa. Sähköauton valmistaminen on erittäin saastuttavaa, joten sen käyttöiän pitää olla kymmeniä vuosia. Pelkän akun pitäisi kestää yli 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun pitää hyväksyä, että myös sähköauto saastuttaa. Sähköauton valmistaminen on erittäin saastuttavaa, joten sen käyttöiän pitää olla kymmeniä vuosia. Pelkän akun pitäisi kestää yli 30 vuotta.

        Ja tietenkin kun akku on lopussa vain akku vaihdetaan, ei autoa.


      • Anonyymi

        Köyhää aina mollataan.
        Luuletko, että tässä maailmassa tehdään mitään kuluttajan parhaaksi?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on tarkoitus keskustella ilmastonmuutoksesta, ei sinun heikosta taloudellisesta asemastasi. On tullut selväksi, ettei sinulla ole varaa ostaa sähköautoa koskaan. Mene purkamaan pahaa oloasi mielenterveyspalstalle.

        Se heikko taloudellinen asema nyt on vähintään puolella kansasta vielä heikompi kuin minulla. Kyllä minä pystyisin sähköauton ostamaan vaikka käteisellä, mutta kun siinä ja yleensäkkin uuden auton ostamisessa ei ole mitään järkeä.

        Minä maksoin vähän ajetusta Mersusta 4,5 vuotta sitten 4300 euroa. Se oli järkivalinta. Uudessa autossa hinta putoaa ensimmäisen vuoden aikana enemmä, kuin minä omastani maksoin, kulki se sitten millä tahansa energialla.

        Siitä on yli 40 vuotta kun viimeksi ostin uuden auton, ja sähköautoa en osta ikinä, koska tiedän sen heikkoudet. Minulle sanoi joskus yksi autoasentaja, että akkuporakoneen akku kestää 5 vuotta, käytti sitä tai ei.

        Minulla on laadukas akkuporakone, joka on 21 vuotta vanha, ja olen käyttänyt sitä vähän. Yli kymmeneen vuoteen sen akku ei ole enään latautunut.

        Jotta kannattaisi ostaa sähköauto, sille akustolle pitäisi saada niin kova takuu, että yksikään valmistaja ei sitä myönnä. Takuun pitäisi olla 10 vuotta ja 200 000 km. Niin kauan pitäisi akuston kestää, jotta ostamisessa olisi järkeä.

        Kyllä se mielenterveys on pettänyt yhä useammalla ilmastouskovaisella, ja lisää tulee niitä joilla pettää. Vähemmän se minulla on vaarassa, koska minä en ukso ilmastohoureisiin. Minä kun tiedän, mitä tuolla yläilmoissa todellisuudessa tapahtuu.

        Olisi se tieto muillekkin tarjolla, mutta kun halutaan mieluummin uskoa olemattomiin uhkiin. Joko silloin pistää miettimään, kun CO2 pitoisuus on 500 ppm, eikä mitään katastrofaalista ole tapahtunut. Ei siihen mene nykytahdilla kuin korkeintaan 40 vuotta.

        Ilmastoseonneet luottaa valtioiden lupauksiin. Lupauksia on helppo antaa, mutta se että pystytäänkö ne täyttämään, onkin aivan eri asia. Lupauksiin luottavia on aina huijattu, ja maalitolpat siirtyy, kun lupauksia on mahdotonta täyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun pitää hyväksyä, että myös sähköauto saastuttaa. Sähköauton valmistaminen on erittäin saastuttavaa, joten sen käyttöiän pitää olla kymmeniä vuosia. Pelkän akun pitäisi kestää yli 30 vuotta.

        Sähköauto ei käytön aikana saastuta yhtään. Pakoputkiromut tupruttavat kasvihuonekaasujen lisäksi myös myrkkyjä hengitysilmaan.

        Nopein tapa siirtyä puhtaaseen teknologiaan on moninkertaistaa polttoaineiden hinnat. Ammattiliikenteeseen voidaan myöntää verohelpotuksia. Pääasia että yksityishenkilöiden saastuttaminen saadaan kuriin. Se on tällä hetkellä suurin ongelma ympäristön näkökulmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se heikko taloudellinen asema nyt on vähintään puolella kansasta vielä heikompi kuin minulla. Kyllä minä pystyisin sähköauton ostamaan vaikka käteisellä, mutta kun siinä ja yleensäkkin uuden auton ostamisessa ei ole mitään järkeä.

        Minä maksoin vähän ajetusta Mersusta 4,5 vuotta sitten 4300 euroa. Se oli järkivalinta. Uudessa autossa hinta putoaa ensimmäisen vuoden aikana enemmä, kuin minä omastani maksoin, kulki se sitten millä tahansa energialla.

        Siitä on yli 40 vuotta kun viimeksi ostin uuden auton, ja sähköautoa en osta ikinä, koska tiedän sen heikkoudet. Minulle sanoi joskus yksi autoasentaja, että akkuporakoneen akku kestää 5 vuotta, käytti sitä tai ei.

        Minulla on laadukas akkuporakone, joka on 21 vuotta vanha, ja olen käyttänyt sitä vähän. Yli kymmeneen vuoteen sen akku ei ole enään latautunut.

        Jotta kannattaisi ostaa sähköauto, sille akustolle pitäisi saada niin kova takuu, että yksikään valmistaja ei sitä myönnä. Takuun pitäisi olla 10 vuotta ja 200 000 km. Niin kauan pitäisi akuston kestää, jotta ostamisessa olisi järkeä.

        Kyllä se mielenterveys on pettänyt yhä useammalla ilmastouskovaisella, ja lisää tulee niitä joilla pettää. Vähemmän se minulla on vaarassa, koska minä en ukso ilmastohoureisiin. Minä kun tiedän, mitä tuolla yläilmoissa todellisuudessa tapahtuu.

        Olisi se tieto muillekkin tarjolla, mutta kun halutaan mieluummin uskoa olemattomiin uhkiin. Joko silloin pistää miettimään, kun CO2 pitoisuus on 500 ppm, eikä mitään katastrofaalista ole tapahtunut. Ei siihen mene nykytahdilla kuin korkeintaan 40 vuotta.

        Ilmastoseonneet luottaa valtioiden lupauksiin. Lupauksia on helppo antaa, mutta se että pystytäänkö ne täyttämään, onkin aivan eri asia. Lupauksiin luottavia on aina huijattu, ja maalitolpat siirtyy, kun lupauksia on mahdotonta täyttää.

        Sinä olet persaukinen ja omillaan toimeen tuleville ihmisille kateellinen hörhö. Keskituloinen palkansaaja kykenee hankkimaan sähköauton siinä missä uuden pakoputkiautonkin. Pakoputkiautoa ei vaan kukaan täysijärkinen enää 2020-luvulla hanki.

        Ihan turhaan siis häiriköit tällä palstalla. Autotehtaat tuottavat sähköautoja kiihtyvään tahtiin, ja se on hyvä niin.

        Mene nostalgiapalstalle marisemaan lankapuhelimista ja lyijyllisestä bensiinistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään ekologisuus mitataan käyttövuosien määrällä. Mitä kauemmin tuotetta käyttää sitä ekologisempi tuote on. Mitä vähemmän tarvitsee ostaa niin sitä parempi.

        Esimerkiksi autoissa pyrkimyksenä on, että ihmiset vähentävät uusien autojen ostamista ja autoja käytetään nykyistä kauemmin. Eli autojen keski-ikää pitäisi kasvattaa, ei laskea.

        Sama pitäisi olla kaikkien tuotteiden kohdalla. Kestämään kauemmin. Mutta nykysuuntaus on juuri päinvastainen. Lyhyt käyttöikä ja korjaus ei kannata. Kännykät ja tietokoneet. Ei muuta kuin uusi tilalle parin vuoden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet persaukinen ja omillaan toimeen tuleville ihmisille kateellinen hörhö. Keskituloinen palkansaaja kykenee hankkimaan sähköauton siinä missä uuden pakoputkiautonkin. Pakoputkiautoa ei vaan kukaan täysijärkinen enää 2020-luvulla hanki.

        Ihan turhaan siis häiriköit tällä palstalla. Autotehtaat tuottavat sähköautoja kiihtyvään tahtiin, ja se on hyvä niin.

        Mene nostalgiapalstalle marisemaan lankapuhelimista ja lyijyllisestä bensiinistä.

        Ja silti valtaosa hankkii ”pakoputkiauton” myös 2020-luvulla ja vain pieni vähemmistö sähköauton. Kannattaa muistaa, että käytettyjä autoja myydään noin 9 kertaa uusia autoja enemmän. Valtaosa ostaa autonsa käytettynä, lähinnä hyvätuloiset ostavat uusia autoja. Keskituloiset ajavat yli 10 vuotta vanhoilla autoilla ja ajavat yli 10 vuotta vanhoilla autoilla tulevaisuudessakin. Pikemminkin tulevaisuudessa ajetaan paljon nykyistä vanhemmilla autoilla.

        Tällä hetkellä polttomoottoriautoja myydään kymmeniä kertoja enemmän kuin sähköautoja, jos huomioidaan myös käytettyjen myynnit. Polttomoottoriautoilla ajetaan Suomessa ainakin vuoteen 2050 saakka. Luultavasti kauemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto ei käytön aikana saastuta yhtään. Pakoputkiromut tupruttavat kasvihuonekaasujen lisäksi myös myrkkyjä hengitysilmaan.

        Nopein tapa siirtyä puhtaaseen teknologiaan on moninkertaistaa polttoaineiden hinnat. Ammattiliikenteeseen voidaan myöntää verohelpotuksia. Pääasia että yksityishenkilöiden saastuttaminen saadaan kuriin. Se on tällä hetkellä suurin ongelma ympäristön näkökulmasta.

        "Sähköauto ei käytön aikana saastuta yhtään."
        Niin mutta tarvittava sähkö saastuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto ei käytön aikana saastuta yhtään. Pakoputkiromut tupruttavat kasvihuonekaasujen lisäksi myös myrkkyjä hengitysilmaan.

        Nopein tapa siirtyä puhtaaseen teknologiaan on moninkertaistaa polttoaineiden hinnat. Ammattiliikenteeseen voidaan myöntää verohelpotuksia. Pääasia että yksityishenkilöiden saastuttaminen saadaan kuriin. Se on tällä hetkellä suurin ongelma ympäristön näkökulmasta.

        Et varmaan ole tutustunut sähköautojen valmistukseen. Sähköautojen valmistus on erittäin saastuttavaa ja tuhoaa valtavasti luontoa. Sähköauton valmistus vastaa päästöiltään 100 000 km ajoa bensa-autolla. Sähköautojen ekologisuus on huijausta.

        Pikemminkin ihmisten pitäisi käyttää entistä vähemmän rahaa autoihin ja käyttää autoja entistäkin kauemmin. Autobudjettia pitäisi leikata, ei lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet persaukinen ja omillaan toimeen tuleville ihmisille kateellinen hörhö. Keskituloinen palkansaaja kykenee hankkimaan sähköauton siinä missä uuden pakoputkiautonkin. Pakoputkiautoa ei vaan kukaan täysijärkinen enää 2020-luvulla hanki.

        Ihan turhaan siis häiriköit tällä palstalla. Autotehtaat tuottavat sähköautoja kiihtyvään tahtiin, ja se on hyvä niin.

        Mene nostalgiapalstalle marisemaan lankapuhelimista ja lyijyllisestä bensiinistä.

        Lukea et siis osaa, mutta tuollaista hysteeristä asenteellista paskaa kyllä osaat suoltaa. Minä kun kerroin jo kommentin alussa, että pystyn kyllä ostamaan sähköauton, mutta kun siinä ei olle mitään järkeä. En minä nyt ala myymään sijoituksia palvellakseni ilmastoidiootteja.

        Et vissiin katsonut videota, joka tuonne aiemmin oli linkitetty. Siinä kyllä tuli täysin selväksi, minkä arvoinen on käytetty sähköauto. Se kaveri oli saattanut maksaa siitä 8 vuotta vanhasta Teslasta jopa 15 000 euroa, ja pääsi ajamaan sillä 1600 km.

        Sitten olisi akunvaihto maksanut 20 000 euroa. Sellaisia miinoja ne Helsingin päättäjät suunnittelee köyhien ostavan. Käytettyä sähköautoa ei kannata ottaa ilmankaan. Se voi sipata koska tahansa.

        Minulla on edelleen järki päässä. Oletkohan sinä koskaan edes ollut täysjärkinen, kun suhtaudut tuolla tavalla järkeviin autohankintoihin. Minä olen jo kauan tiennyt, että sähköauton akusto tuskin kestää edes 10 vuotta.

        Teslaan vaihto siis maksaa 20 000 euroa. Sellaisen auton käypä arvo on nolla, ja niitä muka pitäisi köyhien ostaa. Ei sellaiseen riskinottoon ole vara edes keskituloisella. Hybridillä pystyy kuitenkin ajamaan, vaikka akusto sippaisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tietenkin kun akku on lopussa vain akku vaihdetaan, ei autoa.

        Se akku kun ei vaan ole samanlainen kuin nykyautoissa. Koko alusta on akkua täynnä ja erittäin työläs vaihtaa. Siihen sitten jäähdytys-/lämmitysjärjestelmien vaihdot ja muut sähköhärpäkkeiden vaihdot niin osineen ja töineen on jo hintavampi kuin uusi auto. Ja kun tietää erään hyvin myydyn ja kalliin auton laaduttomuuden, niillä ajeta kymmeniä vuosia niin kuin nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet persaukinen ja omillaan toimeen tuleville ihmisille kateellinen hörhö. Keskituloinen palkansaaja kykenee hankkimaan sähköauton siinä missä uuden pakoputkiautonkin. Pakoputkiautoa ei vaan kukaan täysijärkinen enää 2020-luvulla hanki.

        Ihan turhaan siis häiriköit tällä palstalla. Autotehtaat tuottavat sähköautoja kiihtyvään tahtiin, ja se on hyvä niin.

        Mene nostalgiapalstalle marisemaan lankapuhelimista ja lyijyllisestä bensiinistä.

        Miksi jäätyä Teslaan kun dieselauto on Webastolla erittäin lämmin ja lämpiää myös puhelimella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti valtaosa hankkii ”pakoputkiauton” myös 2020-luvulla ja vain pieni vähemmistö sähköauton. Kannattaa muistaa, että käytettyjä autoja myydään noin 9 kertaa uusia autoja enemmän. Valtaosa ostaa autonsa käytettynä, lähinnä hyvätuloiset ostavat uusia autoja. Keskituloiset ajavat yli 10 vuotta vanhoilla autoilla ja ajavat yli 10 vuotta vanhoilla autoilla tulevaisuudessakin. Pikemminkin tulevaisuudessa ajetaan paljon nykyistä vanhemmilla autoilla.

        Tällä hetkellä polttomoottoriautoja myydään kymmeniä kertoja enemmän kuin sähköautoja, jos huomioidaan myös käytettyjen myynnit. Polttomoottoriautoilla ajetaan Suomessa ainakin vuoteen 2050 saakka. Luultavasti kauemminkin.

        Kannattaa huomioida, että kaikki autot ovat olleet joskus uusia. Ilman uusia autoja ei ole käytettyjäkään. Kiihtyvään tahtiin autokantaan tällä hetkellä ilmestyvät sähköautot ovat 10–20 vuoden kuluttua köyhienkin ostettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköauto ei käytön aikana saastuta yhtään."
        Niin mutta tarvittava sähkö saastuttaa.

        Tuulisähkö ei saastuta lainkaan. Se on aurinkoenergiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukea et siis osaa, mutta tuollaista hysteeristä asenteellista paskaa kyllä osaat suoltaa. Minä kun kerroin jo kommentin alussa, että pystyn kyllä ostamaan sähköauton, mutta kun siinä ei olle mitään järkeä. En minä nyt ala myymään sijoituksia palvellakseni ilmastoidiootteja.

        Et vissiin katsonut videota, joka tuonne aiemmin oli linkitetty. Siinä kyllä tuli täysin selväksi, minkä arvoinen on käytetty sähköauto. Se kaveri oli saattanut maksaa siitä 8 vuotta vanhasta Teslasta jopa 15 000 euroa, ja pääsi ajamaan sillä 1600 km.

        Sitten olisi akunvaihto maksanut 20 000 euroa. Sellaisia miinoja ne Helsingin päättäjät suunnittelee köyhien ostavan. Käytettyä sähköautoa ei kannata ottaa ilmankaan. Se voi sipata koska tahansa.

        Minulla on edelleen järki päässä. Oletkohan sinä koskaan edes ollut täysjärkinen, kun suhtaudut tuolla tavalla järkeviin autohankintoihin. Minä olen jo kauan tiennyt, että sähköauton akusto tuskin kestää edes 10 vuotta.

        Teslaan vaihto siis maksaa 20 000 euroa. Sellaisen auton käypä arvo on nolla, ja niitä muka pitäisi köyhien ostaa. Ei sellaiseen riskinottoon ole vara edes keskituloisella. Hybridillä pystyy kuitenkin ajamaan, vaikka akusto sippaisikin.

        Sinähän et persaukisena tasan tarkkaan osta yhtään minkäänlaista sähköautoa. Sen vuoksi olet kateellinen tavallisille palkansaajille, joilla on varaa ostaa omilla rahoillaan nollapäästöinen sähköauto.

        Painu helvettiin häiriköimästä. Meitä ei kiinnosta sinun heikko taloudellinen asemasi pätkän vertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa huomioida, että kaikki autot ovat olleet joskus uusia. Ilman uusia autoja ei ole käytettyjäkään. Kiihtyvään tahtiin autokantaan tällä hetkellä ilmestyvät sähköautot ovat 10–20 vuoden kuluttua köyhienkin ostettavissa.

        Nykyisellä uusien autojen myyntimäärillä autokannan uusiutumiseen menee noin 30 vuotta. Eli vaikka jokainen uusi auto olisi sähköauto niin tuo yli 30 vuotta menee siihen, että lähes kaikki autot olisi sähköautoja. Mutta valtaosa uusista autoista on edelleen polttomoottoriautoja.

        10-20 vuoden päästä sekä keskituloiset että köyhät ostavat edelleen polttomoottoriautoja. Eikä ole mitään järkeä haaskata rahojaan sähköautojen tapaiseen ylihintaiseen roskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisellä uusien autojen myyntimäärillä autokannan uusiutumiseen menee noin 30 vuotta. Eli vaikka jokainen uusi auto olisi sähköauto niin tuo yli 30 vuotta menee siihen, että lähes kaikki autot olisi sähköautoja. Mutta valtaosa uusista autoista on edelleen polttomoottoriautoja.

        10-20 vuoden päästä sekä keskituloiset että köyhät ostavat edelleen polttomoottoriautoja. Eikä ole mitään järkeä haaskata rahojaan sähköautojen tapaiseen ylihintaiseen roskaan.

        Ja vain noin 10% uusista autoista on täyssähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän et persaukisena tasan tarkkaan osta yhtään minkäänlaista sähköautoa. Sen vuoksi olet kateellinen tavallisille palkansaajille, joilla on varaa ostaa omilla rahoillaan nollapäästöinen sähköauto.

        Painu helvettiin häiriköimästä. Meitä ei kiinnosta sinun heikko taloudellinen asemasi pätkän vertaa.

        Tavalliset palkansaajat eivät sähköautoa tule ostamaan kymmeniin vuosiin. Ja sitten tavallinen palkansaaja ostaa yli 10 vuotta käytetyn sähköauton. Köyhät eivät osta autoa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän et persaukisena tasan tarkkaan osta yhtään minkäänlaista sähköautoa. Sen vuoksi olet kateellinen tavallisille palkansaajille, joilla on varaa ostaa omilla rahoillaan nollapäästöinen sähköauto.

        Painu helvettiin häiriköimästä. Meitä ei kiinnosta sinun heikko taloudellinen asemasi pätkän vertaa.

        Mistä sinä krooninen valehtelija päättelet, että olen persaukinen, ja kadehdin palkansaajia. Tässä maassa on satojatuhansia palkansaajia, jotka saa palkkaa vähemmän kuin minä eläkettä. Sinä tietämätön ilmastofanaatikko kuvittelet, että sähköauto ei saastuta.

        Täälläkin on tänäänkin kerrottu, että sen valmistus saastuttaa luontoa todella paljon. Kun on kuitenkin lähtenyt seuraamaan sairasta Gretaa, niin se toinen todellisuus ei mene sinne korvien väliin millään. Ilmastoahdistus ja hukkumisen pelko on ottanut vallan.

        Mielettömän kummallinen tuo kuvitelma, että kaikki jotka ei halua ostaa sähköautoa, on persaukisia. Onko sinulla itselläsi jo sähköauto vai kuulutko niihin, jotka todellekin on persauksia. Nollapäästöistä autoa ei ole olemassa. Se on vaan sinun harhakuvasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavalliset palkansaajat eivät sähköautoa tule ostamaan kymmeniin vuosiin. Ja sitten tavallinen palkansaaja ostaa yli 10 vuotta käytetyn sähköauton. Köyhät eivät osta autoa ollenkaan.

        Jos se tavallinen palkansaaja erehtyy ostamaan yli 10 vuotta vanhan sähköauton, niin sen täytyy saada täysin varmat todisteet siitä, koska siihen on vaihdettu akusto vai onko vaihdettu koskaan, Jos siitä ei ole todisteita, niin miinan ostaa.

        Sen todistaa pätevästi tuo tänne linkitetty video, jossa täysin arvoton 8 vuotta vanha Tesla räjäytetään kait protestina. Minä olen tuon ongelman tiennyt jo kauan.

        Myös silloin, jos ostaan hybridin, on syytä etukäteen selvittää, kuinka paljon akuston vaihto siihen maksaa. Voi sekin maksaa muutamia tonneja. Ilmastoidealismi voi tulla kalliiksi. Minä en siihen miinaan menisi. Akut vanhenee, vaikka ei edes ajaisi.


      • Anonyymi

        Tavalliset palkansaajat eivät ole niin typeriä, että haaskaisivat ylihintaiseen ja käyttökelvottomaan sähköautoon. Varsinkin kun suurella osalla palkansaajia ei ole edes latauspaikkaa kotona.

        Tavalliset palkansaajat eivät sähköautoa osta vielä kymmeniin vuosiin. Ja järkevä ostaa sähköauton vasta kun se todistettavasti kestää käyttöä minimissään 20 vuotta, mieluiten jopa 30 vuotta.

        Ja muuten, tavallinen palkansaaja ajaa 13 vuotta vanhalla autolla. Ja tulevaisuudessa vieläkin vanhemmalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun akku on lopussa tai rikki niin auto lähetetään taivasmatkalle.
        https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4

        Nätisti räjähti tesla :-)
        Nettiautossa vm 2013 teslan hinta n. 40 000€. Vm 2014 35 000 - 40 000 € .
        Akuston vaihto yli 20 000€!
        Tulee hintaa niin paljon, että parempi ajaa vaikka V8 bensa-autolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavalliset palkansaajat eivät ole niin typeriä, että haaskaisivat ylihintaiseen ja käyttökelvottomaan sähköautoon. Varsinkin kun suurella osalla palkansaajia ei ole edes latauspaikkaa kotona.

        Tavalliset palkansaajat eivät sähköautoa osta vielä kymmeniin vuosiin. Ja järkevä ostaa sähköauton vasta kun se todistettavasti kestää käyttöä minimissään 20 vuotta, mieluiten jopa 30 vuotta.

        Ja muuten, tavallinen palkansaaja ajaa 13 vuotta vanhalla autolla. Ja tulevaisuudessa vieläkin vanhemmalla autolla.

        Tavallinen palkansaaja tienaa nettona vähintään 2500 euroa ja ajaa maksimissaan 4 vuotta vanhalla autolla. Tiedän tämän kokemuksesta, koska olen muutaman auton uutena hankkinut, tosin noin 30 prosenttia korkeammalla tulotasolla. Mutta koska rahaa on jäänyt siitä huolimatta sijoitustoimintaan, niin pienemmät tulotkin olisivat riittäneet uusien autojen hankintaan.

        Autotehtaat suoltavat sähköautoja ja niitä me jatkossa ostelemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen palkansaaja tienaa nettona vähintään 2500 euroa ja ajaa maksimissaan 4 vuotta vanhalla autolla. Tiedän tämän kokemuksesta, koska olen muutaman auton uutena hankkinut, tosin noin 30 prosenttia korkeammalla tulotasolla. Mutta koska rahaa on jäänyt siitä huolimatta sijoitustoimintaan, niin pienemmät tulotkin olisivat riittäneet uusien autojen hankintaan.

        Autotehtaat suoltavat sähköautoja ja niitä me jatkossa ostelemme.

        Älä höpise taas paskaa. Keskimääräisen autoilija auto on 13 vuotta vanha ja tuollaisella normaali keskituloinen ajaa. Köyhät ajavat yli 20 vuotta vanhoilla autoilla. Tämän näkee tilastoistakin. Suomalaisittain 10 vuotta vanha auto on uudehko auto ja niillä on suuri kysyntä, koska niitä keskituloiset enimmäkseen ostavat.

        Ja sinun "kokemuksesi" on täyttä paskaa. Ja uusiin autoihin rahansa tuhlaamalla ei ikinä tule jäämään mitään rahaa sijoituksiin. Jos tulot on 2500 euroa nettona niin autoon kannattaa maksimissaan laittaa 200 euroa kuussa. Jos leikkaa autoon menevää rahaa niin jää enemmän rahaa sijoituksiin. Autoon rahojen laittaminen on ihan sama kuin vetäisi rahoja vessasta alas.

        Varsinkin sähköautonkin vaihtaminen 4 vuoden välein on ympäristörikos ja taloudellinen itsemurha keskituloiselle. Jos uuden sähköauton ostaa niin järkevintä on käyttää tätä samaa sähköautoa yli 20 vuotta, jos se vain kestää niin kauan. Sitä EI kannata vaihtaa uuteen.

        Sähköauton kannattaa ostaa vain, jos sähköautot todistettavasti kestävät kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen palkansaaja tienaa nettona vähintään 2500 euroa ja ajaa maksimissaan 4 vuotta vanhalla autolla. Tiedän tämän kokemuksesta, koska olen muutaman auton uutena hankkinut, tosin noin 30 prosenttia korkeammalla tulotasolla. Mutta koska rahaa on jäänyt siitä huolimatta sijoitustoimintaan, niin pienemmät tulotkin olisivat riittäneet uusien autojen hankintaan.

        Autotehtaat suoltavat sähköautoja ja niitä me jatkossa ostelemme.

        Siis vielä enemmän rahaa jää sijoituksiin, jos EI osta uutta autoa, vaan ajaa vanhalla autolla. Eli tuo tekstisi on vain hyvä perustelu, miksi uutta autoa EI kannata ostaa. Ei ainakaan keskituloisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis vielä enemmän rahaa jää sijoituksiin, jos EI osta uutta autoa, vaan ajaa vanhalla autolla. Eli tuo tekstisi on vain hyvä perustelu, miksi uutta autoa EI kannata ostaa. Ei ainakaan keskituloisen.

        Ja autoa ei koskaan kannata ostaa autoliikkeestä, vaan suoraan yksityiseltä. Eikä merkkihuoltoa kannata käyttää. Itse en ole koskaan ostanut autoa autoliikkeestä enkä käytä merkkihuoltoa. Molemmat ovat ammattimaisia huijareita. Ja samanlaisia huijareita on leasingyrityksetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköauto ei käytön aikana saastuta yhtään."
        Niin mutta tarvittava sähkö saastuttaa.

        3senkaat ja jarrupalat ne saastuttaa vitun dami


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on tarkoitus keskustella ilmastonmuutoksesta, ei sinun heikosta taloudellisesta asemastasi. On tullut selväksi, ettei sinulla ole varaa ostaa sähköautoa koskaan. Mene purkamaan pahaa oloasi mielenterveyspalstalle.

        "Tällä palstaina pitää saada on tarkoitus keskustella ilmastonmuutoksesta, ei sinun heikosta taloudellisesta asemastasi. On tullut selväksi, ettei sinulla ole varaa ostaa sähköautoa koskaan. Mene purkamaan pahaa oloasi mielenterveyspalstalle."

        Sinä et näytä ymmärtävän asiaa. Ongelmana on jatkuva tyotannon kasvu. Aina pitää saada uutta ja muodikasta. Onhan se kiva ostaa uusi kallis romu, joka on käyttökelpoinen vuoden pari ja saada naapurit vihreäksi kateudesta.
        Se on kuitenkin ekologisen tuhon tie.
        Hiidi dioksidia ei autoilla estetä, vaan haaskataan luonnonvaroja tuottaen entistä vaikeammin hävitettävää jätettä.

        Teidän asenteenne on pahasti pielessä, eikä älynne ei riitä näkemään missä vika on. Se on liian yksinkertainen.


    • Anonyymi

      Sähköauto on huijausta, ei siinä kasva kunto, luomu auto se pitää olla.

    • Anonyymi

      Sähköauto on kuin nykyajan kännykkä. - Kukaan ei halua viiden vuoden ikäistä...

      • Anonyymi

        Kallis kertakäyttötuote. Takuuajan päättymisen jälkeen riski. En ostaisi käytettyä, ellen saisi todella halvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallis kertakäyttötuote. Takuuajan päättymisen jälkeen riski. En ostaisi käytettyä, ellen saisi todella halvalla.

        Jos en saisi takuuta akulle, en ostaisi millään hinnalla.


    • Anonyymi

      Mitä siitä sähköautosta kiistelemään. Sähköauto on välivaihe ennen vetyautoa.No siinäkin käytetään sähköä. Tuo, että sähköautolla pitäisi pystyä ajamaan 30 vuotta on täyttä puppua. Moottori on tosin sähköinen, mutta kaikki on täynnä mekaniikkaa joka varmasti kuluu ajan myötä kuten nykyisissä menopeleissä.

      • Anonyymi

        Sitten tuo mekaniikkaa korjataan ja jatketaan samalla autolla ajoa. Näinhän tehdään polttomoottoriautoillakin, jotka usein kestävät yli 30 vuotta. Moottorissa vain vaihdellaan osia, mutta autoa ei vaihdeta. Voidaan jopa vaihtaa koko moottori, edes moottorin hajoaminen ei aina tarkoita auton vaihtoa.


      • Anonyymi

        Vetyteknologia on niin lastenkengissä, että siitä ei kannata vielä edes haaveilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyteknologia on niin lastenkengissä, että siitä ei kannata vielä edes haaveilla.

        Olet ajastasi jäljessä.
        "12.10.2021
        Vetyautojen maailmanennätys murskaksi – Mirai ylsi yhdellä tankkauksella hervottomaan 1 360 kilometrin matkaan"

        Ja Suomi on ajastaan jäljessä:
        "Vetytankki on auton vahvuus, mutta Suomessa myös sen heikkous. Auton nimittäin pystyy tankkaamaan täyteen noin viidessä minuutissa, mutta Suomessa ei ole ainoatakaan vetyä tarjoavaa tankkausasemaa.
        Sen sijaan esimerkiksi Tallinnassa tankkaus onnistuu, samoin Riiassa. Myös Keski-Euroopassa on jo olemassa vetyautojen tankkausasemien verkosto."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ajastasi jäljessä.
        "12.10.2021
        Vetyautojen maailmanennätys murskaksi – Mirai ylsi yhdellä tankkauksella hervottomaan 1 360 kilometrin matkaan"

        Ja Suomi on ajastaan jäljessä:
        "Vetytankki on auton vahvuus, mutta Suomessa myös sen heikkous. Auton nimittäin pystyy tankkaamaan täyteen noin viidessä minuutissa, mutta Suomessa ei ole ainoatakaan vetyä tarjoavaa tankkausasemaa.
        Sen sijaan esimerkiksi Tallinnassa tankkaus onnistuu, samoin Riiassa. Myös Keski-Euroopassa on jo olemassa vetyautojen tankkausasemien verkosto."

        Kirjoitat asiaa todellakin. Suomessa nyhjätään akkusähköautojen puolesta. Tilanne on kestämätön.
        On lähdetty menemään ns. perse edellä puuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ajastasi jäljessä.
        "12.10.2021
        Vetyautojen maailmanennätys murskaksi – Mirai ylsi yhdellä tankkauksella hervottomaan 1 360 kilometrin matkaan"

        Ja Suomi on ajastaan jäljessä:
        "Vetytankki on auton vahvuus, mutta Suomessa myös sen heikkous. Auton nimittäin pystyy tankkaamaan täyteen noin viidessä minuutissa, mutta Suomessa ei ole ainoatakaan vetyä tarjoavaa tankkausasemaa.
        Sen sijaan esimerkiksi Tallinnassa tankkaus onnistuu, samoin Riiassa. Myös Keski-Euroopassa on jo olemassa vetyautojen tankkausasemien verkosto."

        Katso vaikka AGA:n hinnastosta:
        50 l vetypullon täyttö 100€. Tuohon hintaan saa yhden kilogramman vetyä.
        Bensaa saa samalla hinnalla tankkiin 50 litraa, joka vastaa suunnilleen 40 kg vetyä.

        Vetyautot ja koko vetytalous on silkkaa huuhaata.


    • Anonyymi

      Monessa laitteessa pitää nykyisin olla ilmoitettuna energiatehokkuus. Mitä hyötyä on esimerkiksi energiatehokkaasta kodinkoneesta, jos sen todellinen käyttökestävyys on paljon huonompi kuin vähemmän energiatehokkaan

    • Anonyymi

      Tilanne alkaa muuttua sitten, kun sähköauton pääoma-, käyttö- ja korjauskustannukset alkavat olla samaa luokkaa kuin nyt esimerkiksi 10000 euroa maksavalla käytetyllä polttomoottoriautolla. Polttomoottorilla varustettuihin autoihinkin tulee kalliita remontteja ajan kuluessa mutta esimerkiksi nokkahihnan vaihdon kustannukset on kerrottava varmaan kahdellakymmenellä ennenkuin ollaan sähköauton akuston vaihdon hinnoissa.

      Sitä odotellessa sähköautot ovat kalliita turhakkeita ja niitä ostavat ne omakotitaloissa asuvat, joilla on ylimääräistä rahaa tai tarve harrastaa näkyvää hyvesignalointia. Me muut odottelemme sitä että hinnat laskevat, lastentaudeista päästään eroon ja latauspisteitä alkaa ilmaantua taloyhtiöiden parkkipaikoille sekä kadunvarsiin.

      • Anonyymi

        "latauspisteitä alkaa ilmaantua taloyhtiöiden parkkipaikoille sekä kadunvarsiin."

        Minkä takia niitä latauspisteitä pitäisi alkaa ilmaantua taloyhtiöiden parkkipaikoille sekä kadunvarsiin. Eihän tuolla bensaakaan myydä eikä dieseliä. Niitä varten on jakeluasemat.


    • Anonyymi

      Helsingissä oli aikanaan sähköbussit, trollikat. Tosin linja taisi olla pelkästään linja 14. No ne poistettiin. Ihmettelin silloin ja vielä enemmän nykyisin tuota poistopäätöstä. Varmaan olisi enemmän nykyaikaa kuin silloin. No, nuo senaikaiset vaativat ajojohtimet, joten ei nykyisiin sähköbusseihin verrattavissa. Mutta tuolla linjalla olisi erinomainen vieläkin. Mutta silloin elettiin toista aikaa ja dieselbussi korvasi sähköbussin.

      • Anonyymi

        Ei dieselbussi mitään sähköbussia korvannut. Trollikat vain poistettiin käytöstä koska ne olivat Helsingin kapeilla kaduilla hankalia ja lähinnä kokeiluvehkeitä.


    • Anonyymi

      TM 27.03.2021

      Volvo tutki asiaa saman kokoisella sähkö- ja bensa-autolla. lopputulos oli seuraava:
      "Tällä laskutavalla sähköauton ja polttomoottoriauton päästöt kohtaavat 146 000 kilometrin kohdalla. Sen jälkeen sähköauto on puhtaampi."

      Tässä oli huomioitu koko elinkaaren aikainen päästömäärä.

    • Anonyymi

      Erilaiset romutuskampanjat ja suomalaisten vanhojen autojen päästövaikutusten liioittelu mediassa, sekä valtion haluttomuus antaa veroetuja E85:lle, aiheetta käyttövoimaverotetulle biokaasulle ja muille vanhemmille ajoneuvoille sovellettaville ekologisemmille polttoaineille kertoo huolestuttavasti markkinatalouden naamioimisesta ympäristöseikoilla. Päästöt alenisivat hetkessä rajusti ja helposti muuttamalla ekopolttoaineiden käytön edullisemmaksi tavalliselle kansalaiselle. Kaasuautoilun suosio kasvoi käyttövoimaveron käyttöönottoon saakka, ja E85-polttoaineen hintaero bensiiniin on monissa muissa EU-maissa huomattavasti suurempi, kuin suomessa. Ylipäätään ekologisuus mitataan käyttövuosien määrällä. Mitä kauemmin tuotetta käyttää sitä ekologisempi tuote on. Mitä vähemmän tarvitsee ostaa niin sitä parempi.

    • Anonyymi

      Kertakäyttöhyödyke jonka hinta putoaa nopeasti. Kuin kännykkä. Kallis ostaa ja arvoton myydessä.

    • Anonyymi

      Hybridi voisi kiinnostaa, täyssähköauto ei. Hybridi ei muutu poikkeusoloissa sähkökatkon tullessa tai kovilla pakkasilla hyödyttömäksi toisin kuin täyssähköauto.

    • Anonyymi

      Nykyiset sähköautojen akut kestävät keskimäärin selvästi enemmän ajokilometrejä kuin polttomoottori.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole pelkästään vaan myös vuosista. Akut kun kuluvat ajamattakin. Ja suuri osa suomalaisista ajaa melko vähän kilometrejä autolla. Itsekin ajan autolla alle 10 000 km vuodessa.


      • Anonyymi

        No tietysti jos sellaisen unen sattuu näkemään.


      • Anonyymi

        Mun polttomoottoriauton moottori on aika paljon huokeampi vaihtaa kuin sähköauton alusto. Joka akku siis voi hajota vaihtokuntoon jos talvella sattuu auton pohja ottamaan kiinni jääpolanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun polttomoottoriauton moottori on aika paljon huokeampi vaihtaa kuin sähköauton alusto. Joka akku siis voi hajota vaihtokuntoon jos talvella sattuu auton pohja ottamaan kiinni jääpolanteeseen.

        Siis sähkömoottoriauton AKUSTO.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe