Tähtisädetikku vai tähtisadetikku?

Anonyymi

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kielipoliisi on ymmartanut vaarin , siina syy.

    • Anonyymi

      sen täytyy olla joku muu nimittäjä kuin sade tai säde kuten juhannussima tai juhan nussima

    • Anonyymi

      Ihan sama minulle lukihäiriöiselle jokainen tietä mitä tarkoitan kun kirjotan tähtisädetikku!

    • Olettaisin, että tähtisadetikku on alkuperäinen muoto. Tähtisädetikku on syntynyt vokaalisoinnun takia vähän kuin "tälläinen". Tässä on erikoinen tilanne, että molempi on periaatteessa mahdollinen. Mieti, jos itse olisit tyhjästö luomassa tuota, miksi nimeäisit sen tähtisädetikku.

      • Anonyymi

        Säteitähän ne kipinät tekee kuten pakkauksen kuvassakin, ei siinä mitään sadetta ole.


    • Anonyymi

      Ettekö ole koskaan polttaneet tähtisadetikkuja, siitähän nimen omaan sataa niitä säkeniä.

      • Anonyymi

        Tähtisädetikku on varmaan väärin kuultu tai luettu, ja siitä jäänyt elämään.


      • Anonyymi

        Ei sada mitään, kipinät lentää säteinä eri suuntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sada mitään, kipinät lentää säteinä eri suuntiin.

        Ei vaan ne satavat, kuin sade. Ei siitä säteitä lähde. Esimerkkkinä lasersäde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan ne satavat, kuin sade. Ei siitä säteitä lähde. Esimerkkkinä lasersäde.

        Kaikki valo kulkee säteinä ja kipinät vielä lentääkin säteittäin eikä vaan sada alas. Siinä vaiheessa kun tippuvat, ovat jo sammuneet.


    • Anonyymi

      Auringonpäistettä ja tahtisilmää jatkossa.

    • Anonyymi

      Tähtisadetikku on oikein. Samalla nimellä sitä myydään.

      • Anonyymi

        Vain harvat, lähes kaikki oikein kirjoitettu. Äänestyksissa sädemuotoa kannatti 84 ja 58%.


    • Anonyymi

      Tahtisadetikku puolestaan on tahtipuikko, jolla kapellimestari huitoo ympärilleen tahtisadetta.

    • Anonyymi

      Pieniäpä on tähtien säteet jos tikku niitä luo. No, onneksi ei sentään puhuta halkaisijasta.

      Kumpi kuulostaa runollisemmalta?

    • Anonyymi

      Jos olisi kyseessä tähhtisädetikku niin astronomit voisivat olla innoissaan kun tähtien säteen voi mitata ihan kotioloissa.

      • Anonyymi

        Kukaan ei olisi innoissaan jos tähtiä alkaisi sataa maahan.


    • Anonyymi

      Lapsuudessani 60-luvulla puhuttiin sädetikuista, jotkut vanhemmat ihmiset kutsuivat myös pengaalitikuiksi.

      • Anonyymi

        Omassa lapsuudessa 50-luvulla puhuttiin pengaalivaloista. Ne jäivät vähitellen pois käytöstä kun sädetikut tulivat.

        Pengaalivalot olivat samantapaisia, mutta isompia, värillisiä, näyttävämpiä ja hankalampia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lue siitä paketista mitä siinä seisoo.
      Jos siinä sanotaan jotain penggaalista niin se on väärin. Siinä pitää lukea bengaali jne.

    • Anonyymi

      Kopioin otsikon olevinaan lehdestä, mutta molemmissa tähti, kummallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe