Läpi näkyy ja haisee.

Anonyymi

"Amerikkalaismedia: ”Flunssa tulossa takaisin oltuaan vuoden tauolla”
"Koronavirus jotenkin työnsi syrjään muut virukset."

Yksi maailman vanhimmista ja suurimmista medioista, amerikkalainen Associated Press, raportoi hiljattain flunssakauden saapuneen taas ajallaan Amerikkaan ”oltuaan vuoden tauolla.”

Viime vuoden olemattomalle flunssakaudelle media kertoo oletettavaksi syyksi koulujen sulkemiset, sosiaaliset etäisyydet, maskit ja matkustuskiellot, jotka eivät kuitenkaan rokotteiden ohella estäneet koronaa leviämästä. Lisäksi yhdeksi syyksi kerrotaan, että koronavirus jotenkin työnsi muut virukset syrjään.

Kuluneena vuonna ainoastaan yksi lapsi kuoli flunssaan Amerikassa, kun taas sitä aiempana vuonna määrä oli 199."

https://tinyurl.com/yckv37wj

6

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ne piilottaa sinun muroihin mikrosirujakin.

• Anonyymi

Seemiläinen korostus ..

• Suomen kielen ja siten suomalaistenkin kyvyttömyys erottaa jokseenkin vaaratonta flunssaa (nuhakuumetta) hyvinkin vaarallisesta influenssasta aiheuttanee Suomessa turhia kuolemantapauksia.

Artikkelissa kerrottiin influenssasta.

• Anonyymi

Jonnekin se katosi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonnekin se katosi?

Influenssat tarttuvat samalla tavalla kuin COVID-19 mutta vaativat paljon suuremman altistuksen tarttuakseen eli niiden R0 on paljon pienempi kuin koronalla. Joten kun ryhdyttiin torjumaan koronaa maskeilla ja rajoituksilla niin samat toimenpiteet torjuivat tehokkaammin influenssojen kuin koronan tarttumista.

Influenssan ja nuhakuumeen (tavallinen "flunssa") ero on selitetty myös tässä influenssaa käsittelevässä artikkelissa.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00570

• Anonyymi

Aloituksen linkki on sivustoon partisaani.com, jossa sivuston laatija on ilmeisesti tarkoitushakuisesti kääntänyt englanninkielistä tekstiä väärin. Lyhytlinkin sisältö on siis tämä:

https://www.partisaani.com/news/world/2022/01/01/amerikkalaismedia-flunssa-tulossa-takaisin-oltuaan-vuoden-tauolla/

Influenssa ja flunssa ovat edelleenkin kaksi eri asiaa, kuten tuossa aiemmin viitatussa Duodecimin artikkelissa ja myös esimerkiksi Wikipediassa kerrotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe