voiko kampien ja pedalisten väiin laittaa? onko muita kohteita pyöräs?
bilteman litiumrasva
14
1358
Vastaukset
- Anonyymi
Ohjainlaakereihin
- Anonyymi
Ohjainlaakeriin pannaan vaseliinia, litiumi on liian huokoista. Laakeri ei tarvitse rasvausta vaan vaseliinia pannaan vähän vain suojaksi likaantumista vastaan. Koska ohjainlaakeri, jos se on oikein asennettu, on jo vaseloitu se ei tarvitse silloin mitään. Koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjainlaakeriin pannaan vaseliinia, litiumi on liian huokoista. Laakeri ei tarvitse rasvausta vaan vaseliinia pannaan vähän vain suojaksi likaantumista vastaan. Koska ohjainlaakeri, jos se on oikein asennettu, on jo vaseloitu se ei tarvitse silloin mitään. Koskaan.
Ohjainlaakeri kuivuu ja likaantuu kuten muutkin pyörivät osat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Laakeri ei tarvitse rasvausta
Kaikki laakerit vaativat voitelun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjainlaakeri kuivuu ja likaantuu kuten muutkin pyörivät osat.
Voi että mitä vänkäämistä. Ohjainkaakeriin ei pääse sontaa jos se on ympäri vaseloitu vaisuliini. Umpilaakeri kyllä kerää likaa kitusiinsa jos sitä tyhtyy vasiten rasvailemaan. On nimittäin suunniteltu sillä lailla. Se on patentti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi että mitä vänkäämistä. Ohjainkaakeriin ei pääse sontaa jos se on ympäri vaseloitu vaisuliini. Umpilaakeri kyllä kerää likaa kitusiinsa jos sitä tyhtyy vasiten rasvailemaan. On nimittäin suunniteltu sillä lailla. Se on patentti
Pääsehän ohjainlaakeriin vettä ja likaa. Rasva estää veden pääsemisen laakereihin. Mutta kannattaa käyttää mieluummin Bilteman molybdeenisulfidirasvaa, joka kestää pakkasta paremmin kuin tavallinen vaseliini.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ympäri vaseloitu vaisuliini? mitä tarkoittaa? vaseliiniko estää sontaa eikä kerää mitään, no mikä on vaisuliini?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ympäri vaseloitu vaisuliini? mitä tarkoittaa? vaseliiniko estää sontaa eikä kerää mitään, no mikä on vaisuliini?
Keräähän se. Itseensä. Se sen tarkoitus onkin. Pitää laakeri puhtaana. Vaisuliini on erisnimi.
- Anonyymi
voisko joku pyöräammattilainen nyt luetella mitä yhtä tai kahta yleisrasvaa tarvitaan voiteluihin?
- Anonyymi
Leivän päälle voita tai margariinia. Polkupyörään litiumrasvaa polkimien kierteisiin. Ketjuun ketjurasvaa tai vahaa. Vaha on hyvä talvella ja sottaa vähemmän. Akselinpäihin kuulalaakerirasvaa ja sama toimii ohjainlaakerissa suojarasvana. Hiilikuiturunkoihin kosketuksissa olevissa esineissä on tarjolla omat rasvansa mutta nuo teräs ja alumiinirunkoisiin.
- Anonyymi
Kaikkeen, jossa on kumitiiviste, kannattaa ilmeisesti laittaa normaalia grafiitti/teflonvaseliinia. Sitkostettu rasva, esim. litiumrasva on paras vaihtoehto pitkän huoltovälin kannalta. Normaalien konelaakerien tiivisteet kestävät käsittääkseni litiumia ja muita sitkoaineita.
Myös ne konelaakerit (esim. ohjainlaakeri, napalaakerit) on hyvä ympäröidä vaseliinilla. Eivät ne niin tiiviitä ole, etteikö siitä olisi hyötyä (estää veden pääsyä laakereihin).
Sellaisten osien osalta, joita avataan vähän harvemmin (esim. kammen pultit, polkimen kierteet, keskiölaakeri jne.), voi käyttää keraamista tahnaa (esim. CRC Ceramic Paste keraaminen tahna tai Biltema metalliton tahna/keraaminen tahna).
Korjatkoon joku, jos olen väärässä jonkun asian suhteen.- Anonyymi
Poljinkeskiölaakereihin ei panna mitään rasvoja. Niissä on valmiina kaikki mitä pitääkin olla. Pälysuojien taakse voi laittaa kevyesti jotain rasvaa että pysyy laakerissa kiinni niin kauan että poljinkammet on kiristetty paikoilleen.
- Anonyymi
> Sellaisten osien osalta, joita avataan vähän harvemmin...
Jumiutumisen voi estää hyvin hyvin ohuella kerroksella vaseliinia, ei se sen kummempia aineita tarvitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Sellaisten osien osalta, joita avataan vähän harvemmin...
Jumiutumisen voi estää hyvin hyvin ohuella kerroksella vaseliinia, ei se sen kummempia aineita tarvitse.Saattaa leikata kiinni (reagoida kemiallisesti), mikäli käyttää vääränlaisia aineita kahden erityyppisen metallin välissä, kuten esim. alumiinin ja teräksen välissä. Minä ainakin käytän sellaisissa kohdissa varmuuden vuoksi keraamista tahnaa (esim. satulatolpan osalta tai polkimien kierteiden kohdalla).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751