päähinettä, pipoa, hattua, pantaa, mitään? Minulla on kyllä valtava pipo, en välitä, että tukka menee lättään.
Käytätkö pakkasella
60
308
Vastaukset
- Anonyymi
Pipoa ja huppa, joskus korvaläppiä.
W.- Anonyymi
Viisautta! Kysymys on terveydestä, ei kauneudesta.
- Anonyymi
Pyöräillessä minulla on tuubihuivista muotoitu pipo, tuulenpitävä windstopperi ja pyöräilykypärä.
Jos on alle -15 tai tuulee ja on alle -10 pakkasta, niin laitan pyöräilykypärän päälle tuulenpitävän kypärämyssyn.
On lämmin yhdistelmä ja tuntuu, kuin pää olisi uunissa. Tottakai pipo pakkassäässä. Minulla on monta siskon neulomaa pipoa ihan ohuista todella paksuun. Niitä käytän koko talvikauden.
Niin valtava pipo, että tukka mahtuu sen sisään. Pidän kyllä pipon reunoilta kireällä. Saatan jopa erikseen vannettaa sen, että on varmasti kunnolla kiristetty.
- Anonyymi
Oikein kylmällä karvainen toppalakki jossa on korvaläpät, solmitaan vielä leuan alta kiinni. Kommandopipo alle, niin varmasti pärjää.
Tai neulottu korvaläpällinen. Mulla on herkät korvat, alkaa äkkiä särkemään jos kylmä pääsee läpi.
On mulla neulepipojakin, eri kokoisia, mutta ne ei ole hyviä kunnon pakkasilla.
Iso kaulahuivikin toimii joskus.
xLiner - Anonyymi
Mun mielestä päätä ei tarvi hautoo, että en käytä.
- Anonyymi
Hui!
- Anonyymi
Pipo ja huppu riittää alle 10 asteen pakkaseen. Tarpeen mukaan lisäillään kypärämyssy. Kovilla pakkasilla on tyylikäs ruotsalainen pakkashattu.
- Sheena - Anonyymi
Korvaläppiä ja huppua. Pipo kiristää.
Kun tänään hiihdin pakkasessa, mietin miten säätä eilen säätiedotuksessa liioiteltiin. Oikein hehkutti kuinka pakkasta tänään on.
Ihana hiihtää, aurinko paistoi, ei tuullut yhtään eikä kylmyys tuntunut missään. Juu käytän. Pannumyssyä.
- Anonyymi
Ai päässä? Voit olla aika veikeän näköinen hilleri sitten
Anonyymi kirjoitti:
Ai päässä? Voit olla aika veikeän näköinen hilleri sitten
Mä olen aina veikeän näköinen. Ihmisiä naurattaa, kun vastaan tulee. Koittaa peittää virnuilua.
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Mä olen aina veikeän näköinen. Ihmisiä naurattaa, kun vastaan tulee. Koittaa peittää virnuilua.
Kunnon hattu päähän…
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon hattu päähän…
On mulla, kissamyssy, korvatkin. Villalankaa ja fleece vuori.
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
On mulla, kissamyssy, korvatkin. Villalankaa ja fleece vuori.
Sama ku mulla! 😲Onko harmaa villainen??
Anonyymi kirjoitti:
Sama ku mulla! 😲Onko harmaa villainen??
Ei tää on kokomusta. Emp:stä joskus tilannut.
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Ei tää on kokomusta. Emp:stä joskus tilannut.
Mä ostin kerran ihan torilta, joltain markkinoilta. Erittäin pätevä myssy, sivuviilekkeet yltää leuan alle ja muutenkin takaa kokonaan niskaan ja korvat on söpöt! :D
Anonyymi kirjoitti:
Mä ostin kerran ihan torilta, joltain markkinoilta. Erittäin pätevä myssy, sivuviilekkeet yltää leuan alle ja muutenkin takaa kokonaan niskaan ja korvat on söpöt! :D
Tässäkin on sivut poskien suojana ja solmittavat nauhat, jotka on pätkässy. Niskaan just hyvä mitoitus. Korvat lurpottaa päälaella. 😋
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Tässäkin on sivut poskien suojana ja solmittavat nauhat, jotka on pätkässy. Niskaan just hyvä mitoitus. Korvat lurpottaa päälaella. 😋
Hahah, ihan samat myssyt sitten todellakin. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahah, ihan samat myssyt sitten todellakin. :D
Tää näyttää vähän sudelta. Korvat on pystyt ja mustanharmaa väri. Päälysvilla melko pitkää, mustat nauhat joo :D
- Anonyymi
Kakaran kusivaippaa käytät,kun on näköjään kusta tullut päähän paljon.
Anonyymi kirjoitti:
Tää näyttää vähän sudelta. Korvat on pystyt ja mustanharmaa väri. Päälysvilla melko pitkää, mustat nauhat joo :D
Sun pipo kuulostaa söpömmältä. 🥴
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Mukavan lapsekas. 😛
Oma äiti sanoi ettei aikuinen vois enää tätä pitää ku ”siinähän on korvatkin…” 😄 no höh, miksipä ei? Kyllä pidetään 😄
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Sun pipo kuulostaa söpömmältä. 🥴
Lurppakorvat on yhtä hyvät 😀
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Mukavan lapsekas. 😛
Niin on, hyväntuulen hattu 😛
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kakaran kusivaippaa käytät,kun on näköjään kusta tullut päähän paljon.
No olipa nyt aika tuhma. 😠
Anonyymi kirjoitti:
Oma äiti sanoi ettei aikuinen vois enää tätä pitää ku ”siinähän on korvatkin…” 😄 no höh, miksipä ei? Kyllä pidetään 😄
Hyvin voi pitää. 🐱
Anonyymi kirjoitti:
No olipa nyt aika tuhma. 😠
Mä otin linjan noihin provoihin. En kommentoi kun emojilla. Ei niitten tähen kannata suonta päästä katkoa. Näin ynnäsin riehuttuani. 😊
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Menny pesussa lurppaan. 😆
Vähän vanutettu, kertoo, että oot pitänyt kun on käytetty 😊😁
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Mä otin linjan noihin provoihin. En kommentoi kun emojilla. Ei niitten tähen kannata suonta päästä katkoa. Näin ynnäsin riehuttuani. 😊
Se lisää terveyttä ☺️😄
Anonyymi kirjoitti:
Vähän vanutettu, kertoo, että oot pitänyt kun on käytetty 😊😁
Olen juu pitänyt useamman talven jo, enkä raaski luopua vaikka alkaa olla jo nuhrunen. 😋
Anonyymi kirjoitti:
Se lisää terveyttä ☺️😄
Joo ja palstaviihtyvyyttä. Eihän mun tartte tosiaan alentua samalle tasolle, kun härnääjät. Ja pilata muittenkin ilma räyhäämällä. 🥴
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Mulle kaikki hymyilee peittelemättä kun tulevat hiihtolenkillä vastaan. :) Olen kyllä aika näky hatussani ja ei niin sporttisissa varusteissa. Kyllä minäkin hymyilisin. :D
Anonyymi kirjoitti:
Mulle kaikki hymyilee peittelemättä kun tulevat hiihtolenkillä vastaan. :) Olen kyllä aika näky hatussani ja ei niin sporttisissa varusteissa. Kyllä minäkin hymyilisin. :D
Heh, mikäpä siinä jos saa ihmiset iloisiksi pelkällä olemuksella. 😃
Nuorempana en käyttänyt pipoa enkä muutakaan päähinettä, vaikka pakkasta oli 20 astetta. Pipo oli jotenki noloo, jostain syystä, en muista...
Sama homma, tosin jos pidempään oli ulkosalla, niin kyllä siinä kohden yleensä joutu ns. noloilemaan. Aika urvelo sitä on ollut, mutta hitto kun sen tukan piti olla hyvin joka jumalan tilanteessa...
randombypasser kirjoitti:
Sama homma, tosin jos pidempään oli ulkosalla, niin kyllä siinä kohden yleensä joutu ns. noloilemaan. Aika urvelo sitä on ollut, mutta hitto kun sen tukan piti olla hyvin joka jumalan tilanteessa...
Joo, mullakin piti tukka näkyä.
Mieleni kuitenkin muuttui eräänä tuulisena pakkasyönä, kun kävelin 4 tuntia kapakasta kotiin. Yritin suojata korviani jäätävältä tuulelta ja mietin, että nyt voisin vetää vaikka ämpärin päähäni, jotta kylmyys hetkeksi helpottaisi.
Mutta eipä löytynyt matkan varrelta ämpäreitä.- Anonyymi
Carl-Gustaf kirjoitti:
Mieleni kuitenkin muuttui eräänä tuulisena pakkasyönä, kun kävelin 4 tuntia kapakasta kotiin. Yritin suojata korviani jäätävältä tuulelta ja mietin, että nyt voisin vetää vaikka ämpärin päähäni, jotta kylmyys hetkeksi helpottaisi.
Mutta eipä löytynyt matkan varrelta ämpäreitä.Tyyli se tyyli :)
Carl-Gustaf kirjoitti:
Mutta eipä löytynyt matkan varrelta ämpäreitä.Mulla oli mieli pääosin jo muuttunut, reilu parikymppisenä, mutta yksi episodi oli ratkaiseva, hiukan vastaava kuin sulla, vain vähän lyhyempi matka :)
Asuttiin tuolloin Lauttasaaressa, puolisko oli väsähtänyt aiemmin, mutta minä jäin vielä kaverien kanssa keskustaan örveltämään, tappiin asti ns. No sitten kolmen huitteilla julkisia ei enää Laruun mennyt ja taksijonot oli vähemmän hauskat. Tuumin, että paskat, kävelen himaan. Montaa astetta pakkasta ei ollut, mutta kuinka ollakaan kevyehkö lumi/räntämyräkkä napakalla tuulella alkoi juuri sopivasti. Kävelin kyllä himaan, mutta tukka oli jäinen sohjomöykky, vaatteet etupuolelta läpimärät ja puolireidestä lähtien kaikki alaspäin läpimärkää joka puolelta.
Kumma etten tullut kipeäksi, mutta se lienee niiden muutaman viskigrogin ansiota jotka otin heti kotiin päästyäni. Sittemmin on pipo pysynyt päässä :)
Juu, on parempi käyttää, kun tykkää pitää nahkatukkaa, mitä nyt sitä ei jaksa ajella joka päivä. Mutta ei se sänki paljon lämmitä sekään...
- Anonyymi
Pikku pakkasilla villapipoja joskus korvaläppiäkin, erikseen sekä yhdistelmänä.
Yli -20 asteen pakkasella kypärämallista pyöreää pörröistä kettulakkia, jostain 70luvulta, ainoastaan vuorit uusittu.
Ihan käyttökelpoinen, isoäidin ostama ja mä halusin sen perintönä itselleni.
trollikka Jos on kylmä, on ihan sama miltä tukka näyttää, paitsi jos olen johonkin hienoihin juhliin just menossa (ei tapahdu niin usein, että sillä olisi kokonaisuuteen merkitystä).
Ehdottomasti siis pipo päässä.- Anonyymi
Hyvin harvoin käytän. Vain kovassa tuulessa ja tai lumisateessa ja sillonkin yleensä vedän päähäni hupun. Päähineen mä laitan päähäni, vasta kun alkaa oikeasti tuntua, että tarvitsen ja se on harvoin se.
Syy ei ole kampaus tai mikään muukaan yhtä hassu. Syy on se, että koen päähineet valtaosin epämiellyttäviksi ja suorastaan liian kuumiksi. Heti jos teen vähänkään enemmän työtä, niin mun pääni "kiehuu" kaikenmaailman päähineissä. On kuuma, hiki, kutittaa ja on kailenkaikkiaan todella epämiellyttävä olla. Panta ja korvaläpät oikeastaan ainoita, joita voisin käyttää. Tosin pantakin kutisisi otsalta.- Anonyymi
Karvahattu paras
Kohokas latistukoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karvahattu paras
Kohokas latistukoonKeittää, hiostaa, kutittaa ... ei hyvä. Huppu mulla paras, sillon kun tarvii. Lähes aina sekin lähtee kyllä pois, heti jos pitää vähän jotain tehdäkin.
- Anonyymi
Pahinta on avopäin kun oikein terävä viima käy otsalohkoon. Se vetää melkein kuin laserilla. Ei ole leikkimistä. Suojatkaa päänne millä tahaan, vaikka vaarin housuilla.
- Anonyymi
Kyllä se tuntuu tietenkin otsalohkossa ja sitten kun menee toiseen suuntaan, niin takaraivossa. Mutta en mä silti käyttäis mitää hautovaa pipoo tai muutakaan lakkia. Ei mulla oo koskaan korvatkaan jäätyneet vaikka kovasti punaset usein onkin. Ja joskus lunituiskussa on tukka ollu jäässä. Ei mulla kuitenkaan oo mitenkään kylmä ollu ja useita tunteja ulkona oon ollu.
- Anonyymi
Kommandopipoo. Tumma, muhkea kerrosvaatetus, tuplahanskat ja usb- lämmitetyt nyrkkiraudat molemmissa käsissä. Kyllä mä vaan ihmettelen vallan suuresti, kun ei tarvitse kassalla maksaa ostoksiaan. Usein saan myös hyvin tilaa kassajonoissa. Pelkääköhän muut, etten näe eteeni niin hyvin kommandopipon pienistä silmäreijistä?
- Anonyymi
Tuohan on selvää budjettipukeutumista, tekee hyvää bisneksille 😁
- Anonyymi
Sus- tai supkarvalakki iha paras -20 - -33°C pakkasella. Pipo riittää lämpimämmällä kelillä.
- Anonyymi
On paljon pipoja, myös ite kudottuja. Alpakka on kivan pehmeän tuntuista, yks Perussa tehty, sellainen korvaläpällinen versio. Joitain urheilupipoja jotka keinokuitua tai sekoitetta. Villapipot lämpimämpiä, eivätkä niin sähköistä hiuksiakaan. Myös tekoturkisvuorisia karvahattuja. Niin ja yks sellainen saksalainen, jossa on niinku kypärä ja karvahattu integroitu yhteen, sitä vois liukkailla käyttää pyöräillessä, taas oli nollakeliä luvassa. Ja kypärähuppuja, ja niitä tuubihuiveja tietenki.
Kahdella värillä neulottu patenttineule eli brioche tuolla Ravelryssa ainakin vähän aikaa sitten oli suosittua https://img0.etsystatic.com/130/0/6608605/il_570xN.867455018_cgsf.jpg- Anonyymi
Todella kaunis, mistä löytisi tuohon myssyyn teko-ohje?
trollikka - Anonyymi
Varmaan lämmin muttei sovellu allergikolle. Mulla huivi kietaistu pään ympärille niin että suojaa kasvoja ja sitten vielä iso kriittisiltä kohdilta kaksinkertainen myssy päässä, niin tarkenee hyvin. Kovin kaunis näky en kyllä ole, mutta se ei kai ole tärkeintä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella kaunis, mistä löytisi tuohon myssyyn teko-ohje?
trollikkaRavelry, sinne pitää kirjautua sisään.
Tuo nimenomainen malli on maksullinen, jotain 7 euron luokkaa, mutta paljon myös ilmaisia malleja. Jotku elää suunnittelemalla noita neuleita, noitahan ei sitte ilmeisesti sais ku omaan käyttöön vaan neuloo noilla ohjeilla. Novitan sivuiltakin taitaa pari tuontyyppistä ohjetta löytyä, mutta ei mikään aloittelijan juttu tuo kuvio tai tekniikka.
Patenttineule kahdella langalla on jonkin verran vaativa, tuossahan on nuo palmikot vielä. Pipo on käännettävä, eli värit vaihtuu toisinpäin. Ohjeet ovat englanninkielisiä. Yhteenaikaan tuli selailtua paljon noita ohjeita ihan ajankululuksi. Aivan järjettömän hienoja palmikkocardigan-ohjeita esim. on tuolla. Jotku H&M neuleet ei oikein iske enää nähtyään noita.
- Anonyymi
Pipovalinnat ja miten käytät niitä peilaa aika paljon itseäsi oletkos huomannut? Mitä mielikuvia saa aikaan karvanaama kanuunankuula upotettuna topattuun patjaan 😃
- Anonyymi
Löytyy joka pakkaseen sopiva. Alle -20 kun laskee, niin karvalakki käyttöön. Ihan karpomallikin löytyy.
Mutta kuinka moni voi lähteä kylille pystykorvakinthailla? Mullapa löytyy semmosetkin.
Ja jos haluan tosissaan herättää kateutta, niin susiturkki päälle :)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226352Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604052Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503345Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4852871Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2781868Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341546- 871426
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1721369Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141323