"Yllättävä tutkimus: Mutaatiot eivät olekaan satunnaisia – ”Muuttaa radikaalisti ymmärtämystämme evoluutiosta”"
https://tekniikanmaailma.fi/yllattava-tutkimus-mutaatiot-eivat-olekaan-satunnaista-muuttaa-radikaalisti-ymmartamystamme-evoluutiosta/
Jospa viimein puhuttaisiin HAJONNASTA kuin mutaatioista.
Ei ole kahta samanlaista ja luonto sitten "valitsee" ne menestyjät siitä erilaisuudesta.
Mikä on ymmärryksessä vialla?
3
104
Vastaukset
- Anonyymi
"Tiimi havaitsi, että dna:n vauriot korjautuvat näillä perimän alueilla ”erityisen tehokkaasti”.
Tutkijaryhmä esittää raportissaan, että lituruoho olisi kehittänyt itselleen kehityshistoriansa havinoissa kyvyn suojella kaikista tärkeimpiä geenejänsä mutaatioilta jäädäkseen henkiin."
Eli eri alueilla DNA korjaus toimii vähän eri teholla ja siksi mutaatioita esiintyy toisilla alueilla vähemmän kuin toisilla. Muutoksia taitaa silti tapahtua satunnaisesti, mutta korjausmekanismi ei päästä niitä kaikilla alueilla yhtä paljoa läpi. Näin minä asian ymmärsin. - Anonyymi
"Satunnainen" on tietenkin väärä sana, kyllä mutaatiot tapahtuvat atomitasolla deterministisesti. Niin tarkkaan mekanismeja ei kuitenkaan voida tuntea, että mutatoitumista voisi varsinaisesti ennustaa.
Kvanttimaailmassa satunnaisuus on oikeasti satunnaista. - Anonyymi
Uskovaisen aivoissa tapahtuu verrokkiryhmää useammin mutaatioita 🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349