Terve,
Kuinka tempeä valmistetaan?
tempen valmistus?
8
2466
Vastaukset
- minä vain
Ei sellaista ole olemassakaan kuin tempe. Tempehiä, kylläkin..
- Asafoetida
Tempe(h) on homesienityyppisellä (ei pidä pelästyä!) sienellä (Rhizopus oligosporus) fermentoitua tofua.
Jos löydät 'hapanjuuren' myyjän, kerro meille muillekin!
Ohje:
http://www.tempeh.info/maketempeh/how-to-make-tempeh.html- tempeleläinen
Kerron toki jos löydän.. täytyy nyt ensin opetella tofun teko ja sitten edetä pidemmälle. ;)
- Marjaana
Minä olen tuonut juuren Indonesiasta ja on toiminut jo monta vuotta.
Missä päin vaikutatte? Voisin lohkaista palan jos joku haluaisi? Minä säilytän varajuurta pakkasessa, en tiedä toimiiko enää. Käyttöjuurena on kuivunutta tempeä, jonka herätän sumutetun sideharson sisällä.- tempeleläinen
Moi, Lahdessa ainakin minä vaikutan.. olisihan se tarpeellista ja kiinnostavaa ehdottomasti! Saako sinulta myös valmistuksen suhteen vinkkejä? =)
- Asafoetida
Miksi en ole tullut ajatelleeksi - noinhan se menee hapanjuurenkin kanssa! (Tätini on testamentannut yli 100 vuotta vanhan hapanjuurensa minulle. Se oli Karjalan evakon, isoäitini, kuormassa.)
Minä 'vaikutan' (???) tosin Australiassa... Ja hapantaikinani yleensä epäonnistuvat lämpötilan yms vuoksi...
Onneksi tempeä/tempehiä saa kadun toiselta puolelta eikä hintakaan ole paha.
Mutta koska 'vaikutan' (???????) siellä sun täällä ruokakeskusteluissa, kenties voisit, Marjaana, laittaa sähköpostia. Luottamuksellisuus taataan - eli sinun yhteystietojasi en anna kenellekään; haluaisin kuitenkin voida lähettää sinulle mahdollisesti kiinnostuneiden osoitteita. - Marjaana
Minä olen Jyväskylässä, joten täältä saisi juurta. Sähköpostiviesteily ei taida auttaa.
Hyvä ohje esimerkiksi täällä:
http://www.tempeh.info/maketempeh/how-to-make-tempeh.html
Eli minulla se kuivunut, sumuttamalla herätetty juuri ajaa saman asian kuin ohjeen "tempeh starter".
Itse oion verrattuna sivun ohjeeseen, mutta ohjeen noudattaminen taannee hyvän lopputuloksen. Saattaa olla alueellisia erojakin valmistustavoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789