Mitä jos aloittaisin alkoholisti elämisen

Pistän vaan lapset hoitoon ja istun baariin ihan vaan sen vuoksi koska niin voi tehdä ja luvallista,sitähän se lakikin puoltaa.ihmisten terveydellä ei mitään merkitystä..

En tiedä eiköhän se elämä ole jo ohi.

Absolusti eläjällä, kotiäitiys on niin paheksettua ei se mitään mutta en näe mitään merkitystä enää elämisellä jos terveyttä ei SUOJELLA.ei mitään merkistä voin sanoa oon yrittänyt ja kovasti pitää terveyden kunnossa kaikilla.
Myös opiskelusta kannan huolta mutta jos tahallaan halutaan rikkoa perhe eikun vaan istumaan baariin koska odottaa se noutaja tulee.

Miksi edes yritän? Saaneen vaan sanoa?

Noh rehtorillekin sanoin ja voin käydä ensin valitsemassa katsomassa koulut, mihin lapset haluan, että on hyvät materiaalit lapsilla. Kun muutamasta monisteesta otetaan jo pulttia.

Kyselin monisteita lapsille kun koulussa heillä on monisteita ja niistähän piippua ottanut opettaja että rehtoriin ottanut yhteyttä kun näyttävästi ei halua jakaa materiaalia.

Kuin sinkuilla nyt menee? Miten elämän halu kyllä minulla ainakin jo vähän tekee mieli lähtee jo kävelee. Odottaa kun noutaja tulee. Harmittaa kovin tuollaiset ihmiset. Tarviiko edes yrittää? Saaneen sanoa.. en luota lääkäreihin se on ihan selvä arvot voi näyttää hyviltä mutta ei ne kerro kuinka paljon oikeasti tehoa on. Pitääkö venyttää terveyttä huonompaan suuntaa.

Noh mutta näillä ei ole merkitystä ja pitää toimia hajottamalla itsensä koska hallitus on täysi noussut hattuun valta, ylös että joku muu tietää paremmin. Tuskin antavat edes lapsien kouluttautua korkealle koska tehty materiaali, niin kalliiksi että pärjää edes koulussa, sekä koululla ei varaa parempaa.


En tiedä mutta olen hyvin vihainen opettajan huonosta kohtelusta minun osaaminen en todellakaan tule olemaan opettaja. En hallitse niin laajasti koskaan sitä koulua opettajien taitoja joka alalta.

231

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onks sulla varaa istua baarissa?

      Mulla ei kyllä ole, vaikka niinsanottu palkannauttija olenkin.

      • Tottakai olisi miksi ei olisi. Kunhan lapsilla ruoka kaapissa ja istua kun lapset hoidossa ryppään ne rahat jotka olen käyttänyt peleihin tai tulosteisiin ja haen vaan josta spr lahjotukset lapsile joulu vaan rjestyy jos lapset itse juhlan tekee.

        Eikai lapsille vaatteet voi katsoa ilmaiseksi hopesta ja kinuta vielä kirkoska että voi rahoittaa juomisensa.

        Pistää pihalle koulun jälkeen ja jatkaa juomista mikäs siinä eipä siinä tarvitse enää imettää. Hoitakoon ne päikys ja koulussa tuskin huolia tulee eihän tuo mies juo. Voi sitä nyt toinen aloittaa railakkaan elämän.


        Mutta en jaksa enää tuollaisia pyrokraattisia ihmisiä ja kyllähän sanna marininkin harrastus miksi nyt kaikkien muidenkin kotiäitien olisi hyvä istua kyllähän tiedän muutkin istuu iltaa, miksi sitten enää merkitystä???

        Kyllähän itsekin tiedän ihmisiä jotka juo ja mikös ne nyt ihan normaaliaperhe-elämää muista. Ehkä se rauhoittaisi kuitenkin ja paremmin.

        Jos turvallisuus ei kiiinnosta eikä koulu jaksa olen vaan lopen kyllästynyt enää yrittää kun mennä odottaa juomalla koska virus tulee.🤔 kyllähän pitää lapsilla on normaalia kun kaikki muutkin juo eikä se nyt. Eiköhän sitä ihan hyvin itsekin aloittaa muutamalla päivittäin ja juosta alkoholi palvereissa kun en vaan halua luopua alkoholista.

        AA-kerho voihan sitä vähän esittää että haluaa eroon siitä. Pitää sitä alkaa turruttaa päätä.


      • Minulla niin paljon lapsille kehittäviä asioita hommannut mutta voihan nekin myydä pois kunhan muutama lelu kätköissä.

        Se että rahaa tottakai on mutta pistän sen tottakai lapsiin.
        Puheterapia voi mennä päiväkotiin sitä ne toilottanut vaikka puhe edistyi vuodessa 2vuotta kun työstin sen puheterapian kanssa.


      • Se on hyvinkin merkitystä mihin sen rahan pistää.
        900€ joulurahan säästötös-pankkiin sai vuodessa kerättyä. Miksi pitäisi siis enää yrittää? Nythän voi mennä sit vaan istuu baarin en jaksa nähdä vaivaa tuhoon tuomitut elämät jo tiedossa lapsilla miksi sitä enää yksin yrittää muuttaa tää sotevaalitkin on vaan taas yksirahastus kanava.


      • Paljonkohan se tuoppi nykyään on?
        Voihan aina aloittaa muuttamalla kun lapset kärrännyt hoitoihin ja hakea ja esittää
        "Emmä tienyt" eli kaiken sillä saa periksi onhan tämä ohan nähty tv:stäkin sanoa olisi pitänyt tietää.

        Kaikki vaan sanoa noin kuinka kauaksi kantaa eväät onhan tällä tavalla pääministeriksi asti päästy ihan omin silmin nähnyt.


      • Eikä sitä pidä liikaa ottaa ei tästä elämää jaksa katsella pitkään mielummin kun henki lähtis voi vaan toivoa tarpeeksi ikävä tauti iskee onhan se ihmisen oma tahto viety ja kauan aikaa sitten ja vedota sitten että kaikki on naisvihaa kun ei sovi tuohon rooliin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Se on hyvinkin merkitystä mihin sen rahan pistää.
        900€ joulurahan säästötös-pankkiin sai vuodessa kerättyä. Miksi pitäisi siis enää yrittää? Nythän voi mennä sit vaan istuu baarin en jaksa nähdä vaivaa tuhoon tuomitut elämät jo tiedossa lapsilla miksi sitä enää yksin yrittää muuttaa tää sotevaalitkin on vaan taas yksirahastus kanava.

        Millä tavalla lasten elämät on tuhoon tuomittuja? Onko vähän huono päivä? Olet kauhean negatiivinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla lasten elämät on tuhoon tuomittuja? Onko vähän huono päivä? Olet kauhean negatiivinen.

        Eiköhän se ole jo toi huonot opetusmateriaalit, jos ei kunnon välineitä koululla joka on jo tiedossa.
        Siis ihan oikeasti. Mäkinää tulee rehtorilta monisteiden takia kun kysyin opettajalta koska kokeisiin kuulu myös monisteet lukea, jos ei monisteita, muillakin on monisteet koulussa kuulemma tehty ja kokeseen harjoitteluun ja vielä opiskeluun pääsee erikseen.

        Eiköhän selkeä opettaja kiukuttelee monisteista mitä oppilaat tehty tunnilla joita kyselin kun harjoittelee kokeeseen jokainen lisäkysymys ja valoittaminen, mitä kysyä lisää on erityisen tärkeätä pojan kannalta.

        Itsehän opin rinnalla itseopiskelua kun pitää tekstistä ryhjästä kysymyksiä loogisesti, miehelle se on helpompaa sen vuoksi pärjääkin koulussa. Se kun saa tehokkaaksi helpottaa kummasti opettamista moniteissa on valmiit kysymykset.


      • Anonyymi

        Ja niin sinä trollin juoksunaru olet jo kolmatta kertaa asialla oman kommenttisi kanssa🥱🥱😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla lasten elämät on tuhoon tuomittuja? Onko vähän huono päivä? Olet kauhean negatiivinen.

        Valehtelet, ei sul edes ole lapsia😆.


    • Onhan niillä jäänyt materiaalit omaa työtä helpottaakseen ja valmiit suunnitelmat opettajan oppaissa. Sellaisenkin olen tutustunut mutta vaatii rahaa!! Mikä ihme niitä vaivaa saanee vaan kysyä.
      Materiaali on oltava hyvät että kaikki on helpompaa.
      Ei tuu mitään täytyy varmaan lapsille omat kirjat ostaa että voi tehdä minun suunnitelmiani opiskeluita toteuttaa.

      Kyllähän kun koealueen itsekin joutuu näkemään ja opiskelemaan ja opettelemaan opiskelun materiaali on vain helpottaakseen muistamaan opittua ja valoittaa kovin ahaa tuollainkin. Tahon jo opettajan vaihdon vain huonon kohtelun takia. Olen hyvin kyllästynyt sanoin siitäkin kyllä näen kaiken mitä se tekee vaikka en asioista sanoa. Jos rehtori ottaa yhteyttä.

      • Anonyymi

        Ainoastaan idiootti ei kykene vastaustaan kertomaan yhdessä kappaleessaan, vaan vastaa itselleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan idiootti ei kykene vastaustaan kertomaan yhdessä kappaleessaan, vaan vastaa itselleen.

        Onko sinulla joku ongelma?
        Spämmäät noita juttujasi. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan idiootti ei kykene vastaustaan kertomaan yhdessä kappaleessaan, vaan vastaa itselleen.

        Niin no mitäs miehen kekkereihin osallistut. Jokainen kommentti yllyttää jatkamaan lisää tätä fiktiivisen kahdeksan lapsen äititarinaa. Koskee tietysti myös minun kommenttia, mutta hupaisevien raivareiden muodossa. Wait for it.


    • Mä en ymmärrä tätä sun tekstiä. Mutta oikeesti, jos koulut on menny tosi surkeeseen tilaan ja pari paperitehdasta ja muutakin on lopetettu. Niin miksi hallituksella on huoli jostain baareista. Mikään työllistys juttu se ei ole, kun baari ei työllistä kuin sen yhden mikon. Mutta kai se baari kuitenkin niin suuri veron lähde ja toisaalta sellainen peruspalvelu kansalaisille, jota ilman ei voisi elää.

    • Ei kannata, juopoilta harvenee hitaasti mutta varmasti harmaat aivosolut, eikä haima ja maksakaan innosta hypi. Oikeestaan koko kroppa pilaantuu.

      Ja lapset kärsii juopoista vanhemmista.

      • Niih kyllä tiedän mutta se tunnutaan hyväksyvän sen verta usein nähnyt pääministerin lehdessä bilettämässä että katsotaan hyväksyksi kun käy juomassa.
        https://www.seiska.fi/kotimaa/sanna-marinin-bileremmi-koostuu-useista-julkkiksista-viihtyvat-usein-jatkoilla


        Kai sitä nyt perheen äitinä ihan hyvin vaikka päivittäin muuttamissa huurteissa olla kun sammuttaa tiedonlähteensö päästä ja joo kuin sanoinkin kun ei välitetä terveydestä itse uskon että jotain asmaa sairastan tällä hetkellä kun tuntuu loppuvan happi kun hermostuu.



      • Epäilen suuresti pääministerin kiukutelleen asia läpitte. Joten oli pakko hakea rajalta jo lisää työntekijöitä.


      • Se pahuksen taudin kun sairasti silloin 2020/maaliskuussa muistanet varmaan.
        Ei jaksa ottaa yhtään virusta vastaa ja jo israelissa tiedetään 4 rokotus ei auta.

        Pääministeriä ei kuulu suojella joten eiköhän se masto lähde siltäkin kun keuhkot vaurioittaa.


      • Eiköhän moni muukin jätä jo suojelun siltä vähemmältä kun itse vaan tajuaa ei yhtään innosta.
        Aina voi muuttaa asiat paremmalle kyllä hallitus on vaurioittanut monen ihmisen elämän ja ovat vastuussa terveydestämme. Joten olen joku seuraavan taudin aikana kuollut kun joku kehon osa ei toimi.


      • En lähde leikkimään terveydellä taudilla saa pahempaa aikaa kuin hillitysti juomalla.


    • Anonyymi

      "Myös opiskelusta kannan huolta mutta jos tahallaan halutaan rikkoa"

      Kerrohan kenen opiskelusta kannat huolta ja miten ja kuka haluaa rikkoa mitä?

      • Lapsien opiskelusta, tottakai kannan huolta ja tuen.


      • Rikkoa turvallisuutta vähätellään omikroa vaikka minulla ei ole 3 rokotetta.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Rikkoa turvallisuutta vähätellään omikroa vaikka minulla ei ole 3 rokotetta.

        Miksi ei ole 3. rokotetta?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Lapsien opiskelusta, tottakai kannan huolta ja tuen.

        Lapset opiskelevat koulussa, anna heille opintorauha. Huoli ei hyödytä mitään päinvastoin.


      • Pitäisi elää erikseen yhteiskunnasta, ettei joudu ole noiden itsehallitsemisien pohattojen orjana pienellä palkalla.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Pitäisi elää erikseen yhteiskunnasta, ettei joudu ole noiden itsehallitsemisien pohattojen orjana pienellä palkalla.

        Tuo on kyllä totta pohatoilta päät irti ja heidän suvultaan kuolis kaikki pohatat pois


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei ole 3. rokotetta?

        Koska odotin että nuoret saa toisen rokotteensakin😁
        Jos kaikki juossut hakemassa 20 % jäänyt ilman edes nuoret ei olisi ensimäistä saanut joten odotin kun 80% täynnä miksi ihmeessä kuvittelet pitävät rokottamattomien vankina? Koska kirjoitin että odotan kun lapset saanut rokotteet ja odotin 80 % täynnä yli 12 vuotiaista mutta eivät kiinni pitäneet omasta sopimuksesta vaan availivat kesästä lähtien ja suojat lähti jo lapsilla 12.10 koulusta syysloman tienoilla otin lapset pois koulusta koska suojat lähti ja 3vko meni kun alkoin kuuluu venäläinen ruletti kun altistumis ilmoitus tuli. Nyt ne ei ilmoita koulussa enää ollenkaa eikä karanteeneja mutta suojat on mutta tarvitsee lapsillekin FFP2 eikä niitä kotitestejä vielä ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapset opiskelevat koulussa, anna heille opintorauha. Huoli ei hyödytä mitään päinvastoin.

        Ei meillä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei meillä.

        Ennen tuli poliisit hakemaan kouluun, pitäisi varmaan nytkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen tuli poliisit hakemaan kouluun, pitäisi varmaan nytkin.

        Jokainen kerta on sovittu 🥰



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on oppivelvollisuus. Sinun lapsesi pitäisi myös ottaa huostaan, että pääsisivät kouluun.

        Oppivelvoisuus ei koulu pakkoa. Opi asia ja erota toisista.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Oppivelvoisuus ei koulu pakkoa. Opi asia ja erota toisista.

        Teet vain lapsillesi hallaa kun et päästä heitä kouluun.


    • Anonyymi

      Älä rupea juopoksi vaikka tänään itse otankin minusta sinä tarvit nyt hellyyttä ja seksiä ja kyllä kunnon äitiä ja koti emäntää kaikki arvostaa niin jokainen sinkkumies haluaa kunnon naisen omakseen eli arvostavat sinua ja kunnioittavat sinua oikeesti älä ala juopoksi

      • Niih. Sinä kyllä saat aina minut onnelliseksi kun jaksat piristää ja olen hyvin kiitollinen.
        Jospa viimeiseen asti odotan viekö mukulatkin vielä kun odotan turvalliset rokotteet mun lapsien terveyttä ei vaaranneta, jos sitten aloitan kun viimeiseen asti yritän perhe rikkoutuu, jos rikkoutuu kun pitää turvallisuuteni olevan liikaa lapsilleni.
        Kouluuhan ne lapsia tuntuu pakottavan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Niih. Sinä kyllä saat aina minut onnelliseksi kun jaksat piristää ja olen hyvin kiitollinen.
        Jospa viimeiseen asti odotan viekö mukulatkin vielä kun odotan turvalliset rokotteet mun lapsien terveyttä ei vaaranneta, jos sitten aloitan kun viimeiseen asti yritän perhe rikkoutuu, jos rikkoutuu kun pitää turvallisuuteni olevan liikaa lapsilleni.
        Kouluuhan ne lapsia tuntuu pakottavan.

        Sinä tarvitsisit nyt ainakin 6 kielihoitoa ja pari kunnon yhdyntää niin saisit rentoutua ja rauhoittua eikä ajatella mitään vaan nauttia eli voisitteko viedä lapset johonkin hoitoon ja rentoudutte ja nautitte miehesi kanssa viikonlopusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tarvitsisit nyt ainakin 6 kielihoitoa ja pari kunnon yhdyntää niin saisit rentoutua ja rauhoittua eikä ajatella mitään vaan nauttia eli voisitteko viedä lapset johonkin hoitoon ja rentoudutte ja nautitte miehesi kanssa viikonlopusta

        Niih sais opetella varmasti kuutta eri kieltä 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tarvitsisit nyt ainakin 6 kielihoitoa ja pari kunnon yhdyntää niin saisit rentoutua ja rauhoittua eikä ajatella mitään vaan nauttia eli voisitteko viedä lapset johonkin hoitoon ja rentoudutte ja nautitte miehesi kanssa viikonlopusta

        Ei lapsia voi viedä hoitoon korona-aika.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei lapsia voi viedä hoitoon korona-aika.

        Kyllä jomman kumman iso vanhemmille voi viedä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jomman kumman iso vanhemmille voi viedä

        Ei voi viedä kummatkin rahjasia omani ikä jo, miehen vanhemmat kuollut.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei voi viedä kummatkin rahjasia omani ikä jo, miehen vanhemmat kuollut.

        Siis omaavat jo ikää vanhempani.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei lapsia voi viedä hoitoon korona-aika.

        Sanot sinä, joka nyhrää kotona lasten kanssa. Mene töihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanot sinä, joka nyhrää kotona lasten kanssa. Mene töihin.

        Mene itse


    • Anonyymi

      No mun veroeuroilla sen teet jokatapauksessa. Oletko ylpeä että syöt minun selkänahastani. Mässäilet viimeisillä mitä minusta irtoaa. Ruokit sillä perheesi. Ei siinä mitään mutta muistaisit edes kiittää 💩

      • Anonyymi

        Minä olen osaltani sinun perheesi toimeentulon turvannut. Mitä sinä olet hyväkseni tehnyt,tai yhteisen hyväksi?


      • Minun isäni verorahojen ja yritysrahojen ja äitiverorahoilla on sun koulusi maksanut terveysmenosi kun jäin ilman tukea kotona nyt saatte kärsiä vuorostaa minusta.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minun isäni verorahojen ja yritysrahojen ja äitiverorahoilla on sun koulusi maksanut terveysmenosi kun jäin ilman tukea kotona nyt saatte kärsiä vuorostaa minusta.

        Ei tukenut kukaan minuakaan. Ei opiskeluissa tai muutenkaan. Mutta siivoamalla elantoni saan ja sinun laakereillaelämisesi maksan. Rupea vaan alkoholistiksi,kyllä minä siihenkin venyn. 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tukenut kukaan minuakaan. Ei opiskeluissa tai muutenkaan. Mutta siivoamalla elantoni saan ja sinun laakereillaelämisesi maksan. Rupea vaan alkoholistiksi,kyllä minä siihenkin venyn. 💩

        Elä höpisi minulla on myös 5 siskoa jotka verorahat kustanta, joiden lapsia hoidin 4 lapsen jotka kävitöissä ja minun kouluvuosia meni lasten kasvattamiseen 2 vuotta yläasteelta.
        Myös hoidin siihen asti kun sairastuin masennukseen sen jälkeen olen vasta verorahojasi nyhtänyt sen vähäisen mutta kuitenkin sisarukseni on kaikki myös töissä koska autoin heidän omillaan työurillaan.

        Eikä sen puoleen sisareni myös joutui lapsien tultua opiskelamaan.😁
        Joten eiköhän jo sukuni ole ihan tarpeeksi maksanut minun verrahat.

        Exraa on ollut jo etukäteen. Ehkä sinulla on ruuat eteesi kannettu minä kannoin muiden pienten.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Elä höpisi minulla on myös 5 siskoa jotka verorahat kustanta, joiden lapsia hoidin 4 lapsen jotka kävitöissä ja minun kouluvuosia meni lasten kasvattamiseen 2 vuotta yläasteelta.
        Myös hoidin siihen asti kun sairastuin masennukseen sen jälkeen olen vasta verorahojasi nyhtänyt sen vähäisen mutta kuitenkin sisarukseni on kaikki myös töissä koska autoin heidän omillaan työurillaan.

        Eikä sen puoleen sisareni myös joutui lapsien tultua opiskelamaan.😁
        Joten eiköhän jo sukuni ole ihan tarpeeksi maksanut minun verrahat.

        Exraa on ollut jo etukäteen. Ehkä sinulla on ruuat eteesi kannettu minä kannoin muiden pienten.

        Olen viisivuotiaasta asti ollut masentunut. Ollut välillä töissä ,välillä kotiäitinä. Kun viimetteks lähdin työelämään ja erosin huonosta parisuhteesta, sain itsetunnon jota ei minulla sitä ennen ollut koskaan ollut. Tänään olen vahva eikä mikään eteen tuleva pelota. Suosittelen sinulle samaa. Kun teet taas uuden mukulan,laitat pääsi pensaaseen,etkä ota vastuuta omasta elämästäsi,omasta itsestäsi. Laakereilla lepäily aiheuttaa masennusta ja on monesti sen juurisyy.aivan sama mitä työksesi teet,kun koet olevasi tärkeä yhteiskunnalle ja hallitset rahaasioita jotka itse olet työlläsi ANSAINNUT. Se vähäisinkin työn raataja ei ole turhin. Sen jälkeen alkaa karma tuomaan hyvää elämääsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen viisivuotiaasta asti ollut masentunut. Ollut välillä töissä ,välillä kotiäitinä. Kun viimetteks lähdin työelämään ja erosin huonosta parisuhteesta, sain itsetunnon jota ei minulla sitä ennen ollut koskaan ollut. Tänään olen vahva eikä mikään eteen tuleva pelota. Suosittelen sinulle samaa. Kun teet taas uuden mukulan,laitat pääsi pensaaseen,etkä ota vastuuta omasta elämästäsi,omasta itsestäsi. Laakereilla lepäily aiheuttaa masennusta ja on monesti sen juurisyy.aivan sama mitä työksesi teet,kun koet olevasi tärkeä yhteiskunnalle ja hallitset rahaasioita jotka itse olet työlläsi ANSAINNUT. Se vähäisinkin työn raataja ei ole turhin. Sen jälkeen alkaa karma tuomaan hyvää elämääsi.

        Jaa äitini jätti minut kun olin 4v joten minulle on perhe tärkeä ja lapsien terveys.
        Lapsien eteen joudun tekemään harjoituksia eli opiskelua jo omankin kielen kohdalla koska DYSFASIA periytyvä. Osa lapsista oppii ihan rinnalla mutta toisten kanssa se on työtä. Sen vuoksi on erityislapsia ja se että on syy miksi hoidan mielummin itse koska lapset ovat perheeni. Kyllä luovun kaikeasta jos minun itsetuntoni särkyy elä huoli oon varhaiseläkkeellä ollut jo 18vuotiaana.😁
        Muutenkin työni on aina näkymätöntä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Jaa äitini jätti minut kun olin 4v joten minulle on perhe tärkeä ja lapsien terveys.
        Lapsien eteen joudun tekemään harjoituksia eli opiskelua jo omankin kielen kohdalla koska DYSFASIA periytyvä. Osa lapsista oppii ihan rinnalla mutta toisten kanssa se on työtä. Sen vuoksi on erityislapsia ja se että on syy miksi hoidan mielummin itse koska lapset ovat perheeni. Kyllä luovun kaikeasta jos minun itsetuntoni särkyy elä huoli oon varhaiseläkkeellä ollut jo 18vuotiaana.😁
        Muutenkin työni on aina näkymätöntä.

        Kiva kun kerroit😊 tästlähin ymmärrän. Työsi on siten ollut tärkeää mutta ehkä kuitenkin lapset on nyt tehty. Jospa jatkossa keskittyisit itseesi. Harrastuksiin ,luovaan taiteeseen. Ihan mielelläni veroeruilla sen sinulle kustannan👍


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minun isäni verorahojen ja yritysrahojen ja äitiverorahoilla on sun koulusi maksanut terveysmenosi kun jäin ilman tukea kotona nyt saatte kärsiä vuorostaa minusta.

        Mitä himpukkaa tarkoitat: äitiverorahoilla? Tietääkseni lapsilisät, kodinhoitotuki ja sellaiset ovat verovapaata. Vaikka oletkin aivopesty oikeistolaiseksi, niin voisit olla tarkempi ulosannissasi.

        Tiesitkö muuten, että lapsilisätkin ovat sen suuren ja pahan AY-liikkeen aikaansaannoksia?
        Sotien jälkeen SDP ja Keskusta nostivat Suomen hyvinvointi-valtioksi. Kokoomus pidettiin silloin oppositiossa.

        Oikeistopoliitikalla olemme aina köyhtyneet. Kansalaiset kärsivät aina oikeistopoliitiikan tai kommunismin ikeen alla.

        Johtopäätös siis on, että kommunismi ja oikeisto ovat samaa, kansaa kurjistavaa politiikkaa. Kommunistipuolueita kannattavia ei ole enää, kuin muutaman ihmisen joukko. Oikeistopuoleita kannattavia sen sijaan on vaarallisen paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä himpukkaa tarkoitat: äitiverorahoilla? Tietääkseni lapsilisät, kodinhoitotuki ja sellaiset ovat verovapaata. Vaikka oletkin aivopesty oikeistolaiseksi, niin voisit olla tarkempi ulosannissasi.

        Tiesitkö muuten, että lapsilisätkin ovat sen suuren ja pahan AY-liikkeen aikaansaannoksia?
        Sotien jälkeen SDP ja Keskusta nostivat Suomen hyvinvointi-valtioksi. Kokoomus pidettiin silloin oppositiossa.

        Oikeistopoliitikalla olemme aina köyhtyneet. Kansalaiset kärsivät aina oikeistopoliitiikan tai kommunismin ikeen alla.

        Johtopäätös siis on, että kommunismi ja oikeisto ovat samaa, kansaa kurjistavaa politiikkaa. Kommunistipuolueita kannattavia ei ole enää, kuin muutaman ihmisen joukko. Oikeistopuoleita kannattavia sen sijaan on vaarallisen paljon.

        Oikeistopelle ei uskalla kommentoida muuta, kuin omia harhojaan tukevia näkemyksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun kerroit😊 tästlähin ymmärrän. Työsi on siten ollut tärkeää mutta ehkä kuitenkin lapset on nyt tehty. Jospa jatkossa keskittyisit itseesi. Harrastuksiin ,luovaan taiteeseen. Ihan mielelläni veroeruilla sen sinulle kustannan👍

        Niih on hyvin ikävää jos opiskelu jää kielestä kiinni olen huomannut että tunnilla en pysy perässä ja jos opettaja käyttää termejä, jota en ole oppinut vielä en ymmärrä mitä puhutaan

        Maattisia termejä on hyviä esimerkkejä
        Luku, summa, desimaaliluku kun osaan nuo ne on helppo tähänkin kirjoittaa mutta tyhjästä on huono nyhjästä kuin osamäärä en muista mikä oli mutta kun tarkistan muistan.

        Sen vuoksi pärjääminen on erityisen vaikeaa vaikka on akateemisia taitoja. Täytyy opetella sanat muistan ne ulkoa. Laskea osaan vaikka älykkyys on korkea. Se on vaan kielimuuri. Minkä eteen joudun tekemään työtä.

        Olen näkemisen perusteella muistan paremmin joten olen painottanut lasten lukemisiin kuin myös luen päivittäin ja käytän tehokkaita menetelmiä" alias "on erityisen hyvä tukee sanojen löytämisen vaikeutta koska joutuu miettimään monimutkaisemmin"kertomaan kiertäen sana ja taas yrittää arvata mistä sanasta on kyse"

        Sisarukset vaan tukee kehittymistä ja kun tekevät asioita keskenään kuin pelaavat keskenään.

        Tukiviittomia joutu harjoittaa aiemmin mutta aina kun oppi tukiviittoman, se oppi sanankin. Eipä se ole helppoa kun esikoinen oli päiväkodissa ja kärsitään vieläkin hänen vaikeudesta kun päiväkodissa siinä ei ollut yksilöllistä tukea eikä niitä saa siellä sen vuoksi pyrin lapsien omatoimisuuden kehittämiseen ja asiat tapahtuu hitaasti eikä vauhdilla kuin kiireisillä ihmisillä.

        Kehitän myös motorillisia vahvuuksia ja nykyään siihenkin on pelejä.

        Teen paljon sanakortteja kuin käytän myös hyödyksi aliaskortteja. Sanan oppimiseen. Yritän luoda pakan kun mennää luonnossa sinäänsä opin rinnalla minun aikani menee materiaalin tekemiseen mutta pyrin ostaa kehittävää materiaalia.

        Menetelmillä on paljon opetteluun menee aikaa olen vihainen/surullinen koronan hoidosta koska keskittyminen menee vain taistella ihmisten elämän ja oikeuksien puolesta. Älykkyys on korkea kielellisyyden on vain muuri pärjätä elämässä.

        10 vuotiaana oli vielä vaikea kiellellinen erityisvaikeus.

        On ikävää jouduin selvittämään itsenäisesti, miten kieli opitaan koska joudun asiat aina miettimään syvemmin ja eikä arvosteta antamaani tukea. Opin vain kaikkien alojen syvemmän oppia kun joudun lukemaan myös paljon . Sanoja joita en tiedä joudun opettelemaan ulkoa joten kaikki siirtyy pitkäaikaiseen muistiin ja muistan asioita erityisen hyvin tämän vuoksi. Kerrontaa tulee erityisen paljon kun miettiin vaikka tulen hitaasti perässä, en ihmettele ongelmien ratkonta ja tietouden kerääminen kehittää älyykkyyttäni joudun tekemään itse tiedon joka on jo olemassa.

        Myös tunteella on merkitystä oppimiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun kerroit😊 tästlähin ymmärrän. Työsi on siten ollut tärkeää mutta ehkä kuitenkin lapset on nyt tehty. Jospa jatkossa keskittyisit itseesi. Harrastuksiin ,luovaan taiteeseen. Ihan mielelläni veroeruilla sen sinulle kustannan👍

        Ei minusta ole oikein että joudun köyhänä ostamaan tehtävä kirjan esim Geodiaa kun en saa monisteita kun koulu mäkisee monisteista, joita tekee koulussa. Uskon monisteiden olevan varsinkin opettajan kirjasta tai tehtävän kirjoita koska lapsella ei ole tehtävä kirjaa.

        Muutama tehtävä löytyy lukemisen pohjalta mutta tarvitsee enemmän konkreettista meillä ostetaan erityisen paljon jo opiskelun eteenmateriaalia. Sen vuoksi suuttuttaa.
        Ja poden luovuttamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun kerroit😊 tästlähin ymmärrän. Työsi on siten ollut tärkeää mutta ehkä kuitenkin lapset on nyt tehty. Jospa jatkossa keskittyisit itseesi. Harrastuksiin ,luovaan taiteeseen. Ihan mielelläni veroeruilla sen sinulle kustannan👍

        On hyvin ikävää vain yhdestä lapsesta saan vammaistukea mutta perustuu puheterapiaa kuntoutukseen, on vain yhdellä koska kuntoutuksia ei saa koulun erityisluokka muka riittää. Näihän se ei ole, koska eivät edes päiväkirjan mukaan tee töitä vaan puolet tehtävistä ja eikä edes anna monisteita.
        Rahamme ei edes riitä lapsen kuukausittain harrastukseen joten mielummin hommaan välineen lapselle. auto vaatii erityisen paljon jo rahaa pelkintään. Toinen auto on poiskäytöstä. olisi erityisen kiitollinen, jos olisi materiaalia.
        Papunetistä olen haalinut paljon mutta sekin on hankala palvelu pitäisi käydä kaikki sanat läpi. Ymmärrettävää osamaksuja jo kiertyy tulosteista eli musteista.

        https://aijaa.com/zXK23d


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun kerroit😊 tästlähin ymmärrän. Työsi on siten ollut tärkeää mutta ehkä kuitenkin lapset on nyt tehty. Jospa jatkossa keskittyisit itseesi. Harrastuksiin ,luovaan taiteeseen. Ihan mielelläni veroeruilla sen sinulle kustannan👍

        Puhetta vähän paljon kuvia että tunnin laaritus tunnilla on turhaa jos sanoja ei ole oppinut. voi ymmärtää mistä puhutaan ja lapset eivät tee yhtään ylimääräistä vaikka kehittäisi kun koulu "kieltää" koska kuulemma on riittävä.
        Minusta lasten erityisluokat eivät kehitä tänä päivänä vaikka akateemisia taitoja lapsella kuuluisi olla normaali oppimäärä kaikki vedetään yhden oppilaan perusteella. Jokainen tyyliin harjoittelee 3kertotauluja vaikka akateemisen osaamista on eikä ole vieläkään yksilöllistä opettamista esim sanojen opetteluun Lapseni osaa kieltäytyä tehtävistä kun liian helppoja joten lopputulos on ettei tee koulussa mitään vaan kiukuttelee. Lapselle annetaan liikaa valtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä himpukkaa tarkoitat: äitiverorahoilla? Tietääkseni lapsilisät, kodinhoitotuki ja sellaiset ovat verovapaata. Vaikka oletkin aivopesty oikeistolaiseksi, niin voisit olla tarkempi ulosannissasi.

        Tiesitkö muuten, että lapsilisätkin ovat sen suuren ja pahan AY-liikkeen aikaansaannoksia?
        Sotien jälkeen SDP ja Keskusta nostivat Suomen hyvinvointi-valtioksi. Kokoomus pidettiin silloin oppositiossa.

        Oikeistopoliitikalla olemme aina köyhtyneet. Kansalaiset kärsivät aina oikeistopoliitiikan tai kommunismin ikeen alla.

        Johtopäätös siis on, että kommunismi ja oikeisto ovat samaa, kansaa kurjistavaa politiikkaa. Kommunistipuolueita kannattavia ei ole enää, kuin muutaman ihmisen joukko. Oikeistopuoleita kannattavia sen sijaan on vaarallisen paljon.

        Äitinikin oli töissä sisarukset meitä hoisi ja olin päiväkodissa. 🤨
        Siihen saakka kun jätti minut ja isäni, toisen sisaruksen vei mennessään. Isommat oli jo muuttaneet omilleen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Elä höpisi minulla on myös 5 siskoa jotka verorahat kustanta, joiden lapsia hoidin 4 lapsen jotka kävitöissä ja minun kouluvuosia meni lasten kasvattamiseen 2 vuotta yläasteelta.
        Myös hoidin siihen asti kun sairastuin masennukseen sen jälkeen olen vasta verorahojasi nyhtänyt sen vähäisen mutta kuitenkin sisarukseni on kaikki myös töissä koska autoin heidän omillaan työurillaan.

        Eikä sen puoleen sisareni myös joutui lapsien tultua opiskelamaan.😁
        Joten eiköhän jo sukuni ole ihan tarpeeksi maksanut minun verrahat.

        Exraa on ollut jo etukäteen. Ehkä sinulla on ruuat eteesi kannettu minä kannoin muiden pienten.

        Tyypillinen lessuhuora. Valtio maksaa lapsilisiä ja kodinhoitotukea tuhansia euroja perheelle, joka uskoo johonkin satuhahmoon/taikaolentoon. Kaikki ne rahat on pois muilta, hädänalaisilta suomalaisilta.


    • Anonyymi

      Kokeile millaista nyt on juopotella baarissa. Ei kerta vielä juoppoa tee.

      Alkoholisti voi toteuttaa addiktiotaan halvemmalla kotioloissa. Pahimmat pulsut eivät edes pääse baareihin.. norkkuvat kylillä tai "kavereilla".

      Timpalta saat varmasti hyvät kiljun teko-ohjeet. Kiltisti kun pyydät 😇

      xLiner

      • Anonyymi

        Ei se kehtaa kysyä. Tässä siis ihan huomaamaton kiljunteko-ohje:

        7Kg sokeria ja yhden sitruunan mehu. Jos makua haluaa, niin yksi rusinakin. Hifistit laittavat 3 rusinaa. Paketti pikahiivaa ravintosuoloineen.

        Annetaan käydä 3-5 päivään ja juodaan pois, ennen kuin kerkeää kirkastua. Eipähän ole ainakaan ummetusta.

        >Simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kehtaa kysyä. Tässä siis ihan huomaamaton kiljunteko-ohje:

        7Kg sokeria ja yhden sitruunan mehu. Jos makua haluaa, niin yksi rusinakin. Hifistit laittavat 3 rusinaa. Paketti pikahiivaa ravintosuoloineen.

        Annetaan käydä 3-5 päivään ja juodaan pois, ennen kuin kerkeää kirkastua. Eipähän ole ainakaan ummetusta.

        >Simiti<

        Niin ohje siis on 25 litralle, eli riittää jopa viikon. Itselläni on 2x25l pulputtamassa alati. Toinen pönttö on AP-vainaan. Lahjoitti oman kiljupönttönsä minulle, ennen kuin lähti viimeiselle matkalle tapaamaan naisystäväänsä Thaimaahan.

        >Simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kehtaa kysyä. Tässä siis ihan huomaamaton kiljunteko-ohje:

        7Kg sokeria ja yhden sitruunan mehu. Jos makua haluaa, niin yksi rusinakin. Hifistit laittavat 3 rusinaa. Paketti pikahiivaa ravintosuoloineen.

        Annetaan käydä 3-5 päivään ja juodaan pois, ennen kuin kerkeää kirkastua. Eipähän ole ainakaan ummetusta.

        >Simiti<

        Yksi rusina! 😄 On se tarkkaa touhua.. 👍

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi rusina! 😄 On se tarkkaa touhua.. 👍

        xLiner

        Nooh, ei se niin tarkkaa, koska hifistelijät tosiaan laittavat sen 3 rusinaa. Eli 1-3 rusinaa. Jos on ökyrikas, niin sinne voi laittaa 3:n rusinan lisäksi yhden kuivatun luumun.

        Ja kyllä, netistä löytyy ohjeitakin nyt, kun Juha Sipilän hallitus laillisti sen aikoinaan.


    • Anonyymi

      Kannattaa kokeilla!

    • Alkoholistiksi ei voi tulla haluamalla eikä juomalla. Myöskään alkoholismista ei voi millään keinolla välttyä. Sen ratkaisee yksinomaan ja ainoastaan geenikoktail, jonka on perinyt. Siihen ei voi vaikuttaa. 🌹👀

      • Voi vaikuttaa. Se voi altistaa jos sille toelle lähtisi, kyllä minunkin isäni joi🤔
        Oon muutaman kertaan ollut vahtimassa ettei kuole baaritappelussa.


      • Sellainen tappelu pukari oli kun lähetään uhoamaan baarissa. Sinäänsä varmasti oli onnelisempi niinpäin että majoitteli enemmän naisystävän luona käytänössä vain ruuan toi.


      • Se uhoaminen oli vain sitten vain hyvät voimat. Noh sitten sopivat tappelut baarin taakset.

        Ettei siis mitään muuta uhoa ollut. Aina se riita jostain tuli ja selvittivät nyrkein ja meinasi omaankin ottaa tulla jos väliin meni rauhoittumaan. Kerran se joku 40 vuotias neitokainenkin minun kimppuun kävi.

        Ehkä olen huono esiliina koska olin vain 15vuotias.


      • Eipä se mitään kyllä luultiin siskon lapsien äidiksikin kun niitä kaitsin ja sanottiin oon niin nuorena lapset tehnyt. 😅
        Sanoin ei minun ole.


      • Äidillisyys näkyy ettei se baarissa istuminen mitenkään minulle silloin häpeys ollut koska en juonut siellä.
        Sitä näki elämää jo ihan tarpeeksi kuin sanoin yrittäjiä riittää perheessä ihan luvan kanssa oltiin.
        Eipä se ikä ole merkittävä.


      • Itse olin ollut tulipalossa ja kämppä niillä meni ja kaitsin lapsia siellä tiloissa kun sairaalasta pääsin taisin kyllä olla nuorempi joku 14v johonkin siihen sijouttui. Perheeltä oli mennyt asunto.


    • Jos elämä tökkii, sitä pitää jotenkin muuttaa jotta se olisi mieleisempää. Puhun nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä.

      • Teen vauvan🥰


      • valtakunta kirjoitti:

        Teen vauvan🥰

        Se ei ole mikään muutos, vaan tuttua ja turvallista. Se ei siis ole mikään ratkaisu.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Teen vauvan🥰

        Jospa hankkisit elämän. Se elämä ei ole vauvojen tekoa vaan töitä!


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Se ei ole mikään muutos, vaan tuttua ja turvallista. Se ei siis ole mikään ratkaisu.

        Totta. Valtiksen tapauksessa vauvan teko on pakenemista. Vie ajatukset pois omasta surkeasta elämästä estäen hyvän muutoksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Valtiksen tapauksessa vauvan teko on pakenemista. Vie ajatukset pois omasta surkeasta elämästä estäen hyvän muutoksen.

        Vedätkö mies ihan yksin tätä keskustelua fantasiahahmostasi, vai oletko saanut jonkun tolvanan hööpötettyä mukaan?



      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Se on ratkaisu. Vakavaa riskiryhmään kuuluu myös raskaus😮‍💨
        https://thl.fi/fi/-/raskaus-altistaa-vakavalle-koronavirusinfektiolle-raskaana-olevat-lisatty-vakavan-koronataudin-riskiryhmiin

        Jos lasten saaminen on ratkaisu, sun pitäisi olla jo huippuonnellinen ja kaikin puolin tasapainossa. Niin henkisesti kuin taloudellisestikin.

        Suosittelisin minäkin nyt jotain muuta. Miten olisi opiskelu? Sulla on öisin aikaa palstaillakin, silloin ehtisit rauhassa suorittamaan jotain etäopintoja.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos lasten saaminen on ratkaisu, sun pitäisi olla jo huippuonnellinen ja kaikin puolin tasapainossa. Niin henkisesti kuin taloudellisestikin.

        Suosittelisin minäkin nyt jotain muuta. Miten olisi opiskelu? Sulla on öisin aikaa palstaillakin, silloin ehtisit rauhassa suorittamaan jotain etäopintoja.

        xLiner

        Ensin pitää olla raskaana.
        Vuosi tässä on ollut jo ilman ehkäsyjä ei vaan niin helposti raskaaksi tule johtuuko imetyksestä. Voihan tämä olla jo muutenkin jo hormoonit sekaisin.
        Toissa päivänä näytti himmeältä plussa joten nyt sitten odotan kun tuleeko plussa.


        Aikaa öisin otan tietoa koronasta onhan tiedettävä hullun maailman tiedot.


    • Anonyymi

      Alkoholistina elämisen hyödyt on vähäisemmät kuin haitat. Sen sijaan, työskentelee päänsä paremmaksi ja pistää rahansa elämisensä laatuun ja tulevaisuutensa parantamiseen. Asiasta voi keskustella ex-alkoholistien ja ex-nistien kanssa, joita löytyy koulutettuina kokemusasiantuntijoinakin.

    • Anonyymi

      No niin, koko elämän uskottavin provokaatiohahmo, eli peräti kahdeksan lapsen äippä pääsi ääneen ja höynäytettävät tollot perässä. Mukavaa päivää ja jumalan terve👍😂

      • Anonyymi

        Terveterve. Noinko pelottaa että olisikin oikea hahmo? Uliuli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveterve. Noinko pelottaa että olisikin oikea hahmo? Uliuli

        Miksi pitäisi pelottaa? Eipä ole esimerkiksi tuollaista massiivista pesuetta minulla🥱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveterve. Noinko pelottaa että olisikin oikea hahmo? Uliuli

        ” Ensimmäinen nimimerkkini on rose18
        Olen jo 18 vuotta ollut palstoilla.
        Olen Rose. 37v nainen, hiukseni on puoleen väliin pakaroita.minulla on siniset silmät. en ole romani,
        en ole lestadiolainen ja olen kantasuomalainen.
        Ukkokulta löytyy( Parisuhteessa jo 18vuotta) ja kahdeksan yhteisiä lapsia.
        22.02.2020 kihloihin.” Tässä ote kyseisen provohahmon profiilista, ei taida osua oikein keneenkään todelliseen henkilöön. Kun klikkaa kuvaa, niin profiilin kuvaus aukeaa, toiset ei tunnu osaavan sitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Ensimmäinen nimimerkkini on rose18
        Olen jo 18 vuotta ollut palstoilla.
        Olen Rose. 37v nainen, hiukseni on puoleen väliin pakaroita.minulla on siniset silmät. en ole romani,
        en ole lestadiolainen ja olen kantasuomalainen.
        Ukkokulta löytyy( Parisuhteessa jo 18vuotta) ja kahdeksan yhteisiä lapsia.
        22.02.2020 kihloihin.” Tässä ote kyseisen provohahmon profiilista, ei taida osua oikein keneenkään todelliseen henkilöön. Kun klikkaa kuvaa, niin profiilin kuvaus aukeaa, toiset ei tunnu osaavan sitäkään.

        ” Eli Olemme kantasuomalainen ydinperhe ja emme uskovaisia.Jätän jalanjälkeni tänne maapallolle.Kuviani ei saa ottaa omaan käyttöön.” Ja tässä loppukappale, mitä ikinä tällä haetaankin


      • Anonyymi kirjoitti:

        ” Ensimmäinen nimimerkkini on rose18
        Olen jo 18 vuotta ollut palstoilla.
        Olen Rose. 37v nainen, hiukseni on puoleen väliin pakaroita.minulla on siniset silmät. en ole romani,
        en ole lestadiolainen ja olen kantasuomalainen.
        Ukkokulta löytyy( Parisuhteessa jo 18vuotta) ja kahdeksan yhteisiä lapsia.
        22.02.2020 kihloihin.” Tässä ote kyseisen provohahmon profiilista, ei taida osua oikein keneenkään todelliseen henkilöön. Kun klikkaa kuvaa, niin profiilin kuvaus aukeaa, toiset ei tunnu osaavan sitäkään.

        Kuin huomaat olen pistänyt tiedon, etten ole lesta ja sitä hoetaan tämänkin sivun mitalta.
        Juurikin välttämällä asian. Sinistä nimimerikkiä niin klikkaamalla voi nähdä tietoni.


        Ulkonäkö status johtuu täysin siitä, koska minut tullaan tunnistamaan ulkonäön ja nimen perusteella ja sekä iän että olen tunnistettava henkilö ja keskusteluni ei muutu tai elämän, sekä kirjoitan virallisellani nimellä myös lehdissä että osa on jo kommentoinut tunnistettava koska tunnistanut.

        Onhan se erityisen ikävää kun ihmiset kuvittelevat että saavat satuttaa minua koska käsittelen ongelmia yleisesti. Olen erityisen tuohtunut jos turvallisuuteni hajoitetaan.

        Enkä jaa enää jutteluitani koska ihmiset ovat ilkeitä ystävien takia minä jaoin, että löytävät minut.
        https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/28470ac9-e556-4acc-9a06-7e3e1f5bfb3b

        Kyseessä on leikkimielinen lausahduskin mutta totuus on ettei kuviani saa käyttää,jos en anna lupaa.


    • Anonyymi

      Kyllä sitä lapsena lesta lestapaskaa sai kuunnella. Minunko syy sekin oli? Synnyin lestaperheeseen.siellä opetettiin että ainoastaan ja vaan lestat pääsee taivaaseen. Minähän tietty niin uskoin. Minunko vika? Mitä vittua minua syytät? Syytä itseäsi siitä mitä vanhempasi sinun päähäsi takoi! !

      • Anonyymi

        Kaikkia niitä lesta haukkujia kautta ala ja yläasteen säälin. Totta toisaalta että hekin oli omien vanhempiensa tuotteita. Ei ole kyse siitä,vaan toisen alistamisesta,halveksimisesta. Monestikkaan tuskin lapsi voi vanhempien uskomuksista syytä kantaa.minun ajatuksista ette tienneet mitään. En ollut mikään määritelty lesta kuin teidän pahoissa ajatuksissanne.


    • Anonyymi

      Hah😄 nämä senaikaiset luokkalaiset kutsuu tapaamisiin. Jos menisi voisi olla heille shokki. Se lesta noin seksy vielä tuon ikäisenä.😊sitä iloa jääkööt paitsi. On parempaakin tekemistä.

      • Anonyymi

        Koen näin että minulla lestaperheessä syntyneenä on ainoastaan kaltaisieni kanssa oikeus kommentoida uskontoa. Muut ulkopuoliset ,olkaa hiljaa kun ette asioista mitään tiedä.💎


    • Anonyymi

      Holistisen elämän aloittaminen sujuu helposti pikkuhiljaa itsekseen ,lopettaminen onkin sitten eri juttu. Ei välttämättä onnistu ollenkaan.

      • Sinähän kuulostat tosi hyvälle🥰


    • "En tiedä eiköhän se elämä ole jo ohi." Olen joskus miettinyt tuota ajatusta vertaamalla sitä liikenteessä ohitustilanteeseen. Jos on tunne että ehtisinkö niin parempi jättää ohittamatta. Jos ei tiedä onko se elämä ohi niin ehtii tuota miettiä joskus toistekin; siinä elämisen lomassa.

      Mitä meidän pääministerin bilettämiseen tulee niin samaa menoa on myös Briteissä jossa Boris Johnssonia on vaadittu omien toimesta jopa eroamaan.

      Alkoholi ei tästä maasta juomalla lopu mutta lapsuus ei ole ikuista. En osaa paremmin neuvoa mutta jos teillä on ongelmia koulussa opettajan tai rehtorin kanssa ja tuntuu että olette kärsinyt vääryyttä niin kannattaa muistaa että asioiden ei tarvi päättyä rehtoriin.
      Kaupungeissa ja kunnissa löytyy sellainen taho kuin opetustoimi ja sieltä löytyy kyllä virkahenkilöstöä jonka puoleen voi kääntyä. Jos ei sieltä tule apua niin sitten luottamushenkilöihin yhteyttä; opetus tai sivistyslautakunan kautta asiat voivat edetä vaikkakin yleensä hissukseen.

      • Noiden väylien tieto on todella kiva tietää mihin valittaa ongelma on valituksen kesto koska niihin reagoidaan koulussakin on 3 rehtoria/ 4 rehtoria koska tupattu homekoulu lisää yhteinäislkouluun.

        Olen vain hyvin jo vihainen kun väännetään opettaja soittaa toisen lapsesta, pitää näyttöä olla lapselta kuvia lähettää että on puhunut rehtorien kanssa, joten kysyin toiselta opettajalta. Haluaako joku kuvia ettei ole huolissaa.
        Niin rehtori pistää wilma viesti ja yritin soittaa pistin tekstiviestin.

        Kirjoitin pitkän viestin opettajalle vaikka asioita näen en vain niihin reagoi kun annan mennä ohi ja pyysin sitten mahdollista saada:sähköpostii,lähtettää postilla tai lapsi hakisi.
        Joku twitterrissä Jonne(käyttää tätä nimimerkkiä ja joka kerta iskee kiinni kun arvostelee politiikkaa kuin töissä juomista)
        alkoi puolusteleemaan PÄÄMiNISTERIÄ kun sanoin tuosta bilettämisestä ja työssä juomisesta kun vaan yksi kalja "jos se olisi mies , et näin menettelisi" joten olen jo kuullut niin monta kertaan tuota nähnyt ja todellakin sanoin että PM (perheen politiikan ja bilettämisen) toimii monen esikuvana ja FAS lapsia alkaa syntymään tällä menolla ja naisella on merkitystä alkoholi käytössä koska kantaa lapsem . Kyseinen puolustaja vain piilottautui minulta kun kysyin on ostettu palvelu.

        Voin sanoa merkitystä on naiseudella ja varsinkin äitiydellä kunhan vaan kapinoin tuomalla tämän kaksi asiaa, jotka on auki ja väännetään että kapakasta tuo aikuinen taudit lapselle ja niin edespäin.

        Itsekin sairastuin lapsen kautta joten sitten voin ihan hyvin juosta ravintolaan ja olla välittämättä jos kotiäitiyttä näin vähän arvosteta ja hajoitetaan perheen perusturvallisuutta.

        Ehkä täytyisi juurikin tässä tapaukssa saada yhteyttä sosiaaliin että juurikin auttaa noiden valitus lappujen kanssa mutta eipä viimeksi oli byrokraattista kun sosiaalista jouduttiin 3 kertaa hakemaan 3-kerrossänkyä kirjallisesti ei siltikään saatu vaan piti olla oma sosiaalityöntekijä ja kolmannen hakeminen täytti sosiaalityöntekijä ja siltikään ei saatu.

        Joten En usko Bryroktratia auttaa.


      • Siis monisteita lapselle laittaisi "sähköpostiin, postilla tai lapsi hakeisi"

        Noh eipä minun taidotkaa ole tarpeeksi hiotuneet näihin valituksiin ja vie erityisen paljon aikaa henkistä terveyttä olen hyvin väsynyt edes valittamaan enää.


        Koulu vaatii riskiryhmäläisyydestä todistuksen ja viedä, että saa etäopiskeluun mutta voi myös ottaa lapsen pois koulusta anomalla poissa olot mutta painotetaan ettei opettajalla ole vastuuta opettaa ja "monisteetko on opettamista"?

        Minusta erityisen ikävää tästä tekee tuo että terveyttä olen suojellut jo deltalta ja halun suojella myös omikrolta ja toivon että päivittävät rokotteet omikroa kohtaan näin WHO kehoittaa päivittämään rokotteet ja päivityksestä on puhuttu jo joulukuussa. Omikron on jo toinen versio liikkeellä.
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008454193.html

        https://www.verkkouutiset.fi/omikronin-ba-2-muunnos-valtaa-alaa-tarttuu-jopa-alkuperaista-herkemmin/


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Siis monisteita lapselle laittaisi "sähköpostiin, postilla tai lapsi hakeisi"

        Noh eipä minun taidotkaa ole tarpeeksi hiotuneet näihin valituksiin ja vie erityisen paljon aikaa henkistä terveyttä olen hyvin väsynyt edes valittamaan enää.


        Koulu vaatii riskiryhmäläisyydestä todistuksen ja viedä, että saa etäopiskeluun mutta voi myös ottaa lapsen pois koulusta anomalla poissa olot mutta painotetaan ettei opettajalla ole vastuuta opettaa ja "monisteetko on opettamista"?

        Minusta erityisen ikävää tästä tekee tuo että terveyttä olen suojellut jo deltalta ja halun suojella myös omikrolta ja toivon että päivittävät rokotteet omikroa kohtaan näin WHO kehoittaa päivittämään rokotteet ja päivityksestä on puhuttu jo joulukuussa. Omikron on jo toinen versio liikkeellä.
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008454193.html

        https://www.verkkouutiset.fi/omikronin-ba-2-muunnos-valtaa-alaa-tarttuu-jopa-alkuperaista-herkemmin/

        Oletko ajatellut, kauanko pidät lapsesi pois koulusta?

        Jospa tässä kiertää erilaiset virukset vielä 2 vuotta? Tai 5, 10? Missä vaiheessa olet valmis päästämään lapsesi takaisin opiskelemaan, jos tilanne pysyy samana?

        Se on selvä, ettei opettajalla ole mahdollisuutta opettaa kuin paikalla olevaa luokkaa. Tulisi aivan liikaa ylimääräistä työtä, ilman palkkaa. Opettajalla kun on oma elämänsä työpäivän jälkeen. Asia ollut julkisuudessakin esillä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut, kauanko pidät lapsesi pois koulusta?

        Jospa tässä kiertää erilaiset virukset vielä 2 vuotta? Tai 5, 10? Missä vaiheessa olet valmis päästämään lapsesi takaisin opiskelemaan, jos tilanne pysyy samana?

        Se on selvä, ettei opettajalla ole mahdollisuutta opettaa kuin paikalla olevaa luokkaa. Tulisi aivan liikaa ylimääräistä työtä, ilman palkkaa. Opettajalla kun on oma elämänsä työpäivän jälkeen. Asia ollut julkisuudessakin esillä.

        xLiner

        Mun kouluaikoina läksyt piti kysyä kavereilta, jos oli pois. Ei kuormitettu opettajaa.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut, kauanko pidät lapsesi pois koulusta?

        Jospa tässä kiertää erilaiset virukset vielä 2 vuotta? Tai 5, 10? Missä vaiheessa olet valmis päästämään lapsesi takaisin opiskelemaan, jos tilanne pysyy samana?

        Se on selvä, ettei opettajalla ole mahdollisuutta opettaa kuin paikalla olevaa luokkaa. Tulisi aivan liikaa ylimääräistä työtä, ilman palkkaa. Opettajalla kun on oma elämänsä työpäivän jälkeen. Asia ollut julkisuudessakin esillä.

        xLiner

        Eiköhän se riitä pienimmätkin lapset saanut rokotteen suojatehon. Keväällä tässä pitäisi tulla tutkimukset on vasta menossa. En lähde juttuun mukaan ennen kuin saan lapsille kilven.

        https://www.hus.fi/lasten-koronarokotetutkimukseen-etsitaan-osallistujia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun kouluaikoina läksyt piti kysyä kavereilta, jos oli pois. Ei kuormitettu opettajaa.

        xLiner

        Ei minun ole tärkeä saada kuin päivitetyt rokotteet että voi elää normaalisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun kouluaikoina läksyt piti kysyä kavereilta, jos oli pois. Ei kuormitettu opettajaa.

        xLiner

        Kunhan päivitetyt rokoteet pysyvät mukana eikä joudu testi ohjukseksi selviydynkö koronasta niin hyvin voi turvallisesti pitää lapset koulussa jo jos vaihtaisivat näihin FFP2 lapseni olisivat jo koulussa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kunhan päivitetyt rokoteet pysyvät mukana eikä joudu testi ohjukseksi selviydynkö koronasta niin hyvin voi turvallisesti pitää lapset koulussa jo jos vaihtaisivat näihin FFP2 lapseni olisivat jo koulussa.

        Tiedätkö, ffp2:n läpi hengittäminen on aika raskasta koko päivän. Jos siinä on venttiili, se on kevyempää, mutta ei suojaa silloin muita, jotka käyttävät kirurgin maskia.

        Taitavat olla liian kalliita noi ffp2:t koulukäyttöön. Eri asia, jos jokainen ostaa omasta pussistaan ne 2-4 kpl jotka päivän aikana tarvitsee.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiotko saada lapsesi rokotetutkimukseen?

        xLiner

        En aio.
        Keväällä valmistuu tutkimus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, ffp2:n läpi hengittäminen on aika raskasta koko päivän. Jos siinä on venttiili, se on kevyempää, mutta ei suojaa silloin muita, jotka käyttävät kirurgin maskia.

        Taitavat olla liian kalliita noi ffp2:t koulukäyttöön. Eri asia, jos jokainen ostaa omasta pussistaan ne 2-4 kpl jotka päivän aikana tarvitsee.

        xLiner

        Joo mutta ei se yksi FFP2 riitä mikä lapsella on vaan pitää olla koko ryhmällään.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En aio.
        Keväällä valmistuu tutkimus

        Okei, en löytänyt tuosta linkistä päivämäärää.

        Mitä jos tutkimustulos suosittaa, ettei kannata rokottaa pienempiä lapsia? Olisikin enemmän haittaa kuin hyötyä?

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, ffp2:n läpi hengittäminen on aika raskasta koko päivän. Jos siinä on venttiili, se on kevyempää, mutta ei suojaa silloin muita, jotka käyttävät kirurgin maskia.

        Taitavat olla liian kalliita noi ffp2:t koulukäyttöön. Eri asia, jos jokainen ostaa omasta pussistaan ne 2-4 kpl jotka päivän aikana tarvitsee.

        xLiner

        Sen vuoksi yhden lapsen suoja ei riitä.
        Omikro leviää kirurgien takia sen vuoksi työpaikatkin on polvillaaan. Kyllä ne yhteisessä luokassa syö jolloin suojat on alhaalla.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/omikron-leviaa-rajahdysmaisesti-karanteenia-lyhennettava-ratkaisevasti-ettei-koko-yhteiskunta-halvaannu/17cda6ef-b1dd-4fe3-9d40-70e9091f763e


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei, en löytänyt tuosta linkistä päivämäärää.

        Mitä jos tutkimustulos suosittaa, ettei kannata rokottaa pienempiä lapsia? Olisikin enemmän haittaa kuin hyötyä?

        xLiner

        Eipä näitä meillekään olisi tarjottu jos on enempi haittaa kuin hyötyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei, en löytänyt tuosta linkistä päivämäärää.

        Mitä jos tutkimustulos suosittaa, ettei kannata rokottaa pienempiä lapsia? Olisikin enemmän haittaa kuin hyötyä?

        xLiner

        Luin sen jo aika päivää sitten kuin tiesin vuoden vaihteessa tulevan.
        Joten en jaksa tietoa mistä luin vaan pistin että on tutkimus menoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, ffp2:n läpi hengittäminen on aika raskasta koko päivän. Jos siinä on venttiili, se on kevyempää, mutta ei suojaa silloin muita, jotka käyttävät kirurgin maskia.

        Taitavat olla liian kalliita noi ffp2:t koulukäyttöön. Eri asia, jos jokainen ostaa omasta pussistaan ne 2-4 kpl jotka päivän aikana tarvitsee.

        xLiner

        Aikoinaan kemian tehtaalla, Euroopan suurimmassa Coboltti firmassa käytimme aina ja alati ffp 3 luokan hengityssuojaimia. Muut suojaimet ovat leluja.

        >Simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei, en löytänyt tuosta linkistä päivämäärää.

        Mitä jos tutkimustulos suosittaa, ettei kannata rokottaa pienempiä lapsia? Olisikin enemmän haittaa kuin hyötyä?

        xLiner

        Sinäänsä en usko tulevan tuollaista arviota tulevan. Riskiryhmässä olevia lapsia on joille jo vähän pahenpi flunssa kuollettava.

        "Mitä jos tutkimustulos suosittaa, ettei kannata rokottaa pienempiä lapsia? Olisikin enemmän haittaa kuin hyötyä?"


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Eipä näitä meillekään olisi tarjottu jos on enempi haittaa kuin hyötyä.

        Ymmärräthän kuitenkin, että ikäryhmittäinkin haitat ja hyödyt voivat olla erilaiset.

        Veikkaan että myöhemmin tänä vuonna on tarjolla taas uusi rokote, joka toimii paremmin omikronin. Kehittelevät myös rokotetta, joka toimisi kaikkiin muunnoksiin, jota tarvitsisi piikittää vain kerran - saisi ns. elinikäisen suojan.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan kemian tehtaalla, Euroopan suurimmassa Coboltti firmassa käytimme aina ja alati ffp 3 luokan hengityssuojaimia. Muut suojaimet ovat leluja.

        >Simiti<

        Juu niitä minäkin käytän kun tarvitsen. Venttiilillä. Kpl hinta hyvillä pyörii siinä 10 € yläpuolella. Ei ihan halpoja.

        Moottoroitu maski tulee pidemmän päälle halvemmaksi 😉

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, ffp2:n läpi hengittäminen on aika raskasta koko päivän. Jos siinä on venttiili, se on kevyempää, mutta ei suojaa silloin muita, jotka käyttävät kirurgin maskia.

        Taitavat olla liian kalliita noi ffp2:t koulukäyttöön. Eri asia, jos jokainen ostaa omasta pussistaan ne 2-4 kpl jotka päivän aikana tarvitsee.

        xLiner

        Tiedän todella paljon myös puhtaampaa ilmaa hengitetään hengityssuojaimen läpi jos ei vuoda.

        Onhan se nyt hyvin ikävä ettei tukahda virusta joka olisi kaikille helpompaa nopeampaa ja halvempaa yhteiskunnalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan kemian tehtaalla, Euroopan suurimmassa Coboltti firmassa käytimme aina ja alati ffp 3 luokan hengityssuojaimia. Muut suojaimet ovat leluja.

        >Simiti<

        Itseänsä on hyvä suojella.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Noiden väylien tieto on todella kiva tietää mihin valittaa ongelma on valituksen kesto koska niihin reagoidaan koulussakin on 3 rehtoria/ 4 rehtoria koska tupattu homekoulu lisää yhteinäislkouluun.

        Olen vain hyvin jo vihainen kun väännetään opettaja soittaa toisen lapsesta, pitää näyttöä olla lapselta kuvia lähettää että on puhunut rehtorien kanssa, joten kysyin toiselta opettajalta. Haluaako joku kuvia ettei ole huolissaa.
        Niin rehtori pistää wilma viesti ja yritin soittaa pistin tekstiviestin.

        Kirjoitin pitkän viestin opettajalle vaikka asioita näen en vain niihin reagoi kun annan mennä ohi ja pyysin sitten mahdollista saada:sähköpostii,lähtettää postilla tai lapsi hakisi.
        Joku twitterrissä Jonne(käyttää tätä nimimerkkiä ja joka kerta iskee kiinni kun arvostelee politiikkaa kuin töissä juomista)
        alkoi puolusteleemaan PÄÄMiNISTERIÄ kun sanoin tuosta bilettämisestä ja työssä juomisesta kun vaan yksi kalja "jos se olisi mies , et näin menettelisi" joten olen jo kuullut niin monta kertaan tuota nähnyt ja todellakin sanoin että PM (perheen politiikan ja bilettämisen) toimii monen esikuvana ja FAS lapsia alkaa syntymään tällä menolla ja naisella on merkitystä alkoholi käytössä koska kantaa lapsem . Kyseinen puolustaja vain piilottautui minulta kun kysyin on ostettu palvelu.

        Voin sanoa merkitystä on naiseudella ja varsinkin äitiydellä kunhan vaan kapinoin tuomalla tämän kaksi asiaa, jotka on auki ja väännetään että kapakasta tuo aikuinen taudit lapselle ja niin edespäin.

        Itsekin sairastuin lapsen kautta joten sitten voin ihan hyvin juosta ravintolaan ja olla välittämättä jos kotiäitiyttä näin vähän arvosteta ja hajoitetaan perheen perusturvallisuutta.

        Ehkä täytyisi juurikin tässä tapaukssa saada yhteyttä sosiaaliin että juurikin auttaa noiden valitus lappujen kanssa mutta eipä viimeksi oli byrokraattista kun sosiaalista jouduttiin 3 kertaa hakemaan 3-kerrossänkyä kirjallisesti ei siltikään saatu vaan piti olla oma sosiaalityöntekijä ja kolmannen hakeminen täytti sosiaalityöntekijä ja siltikään ei saatu.

        Joten En usko Bryroktratia auttaa.

        Laita ne lapset nyt kouluun. Mietit vain itseäsi, syytät lapsiasi, rehtoria ja pääministeriä viruksestasi. Ihan älytöntä tiedätkö. Kaikenlaisia vanhempia opettajienkin pitää sietää kaiken muun paskan lisäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärräthän kuitenkin, että ikäryhmittäinkin haitat ja hyödyt voivat olla erilaiset.

        Veikkaan että myöhemmin tänä vuonna on tarjolla taas uusi rokote, joka toimii paremmin omikronin. Kehittelevät myös rokotetta, joka toimisi kaikkiin muunnoksiin, jota tarvitsisi piikittää vain kerran - saisi ns. elinikäisen suojan.

        xLiner

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17282929/mita-jos-aloittaisin-alkoholisti-elamisen#comment-112400215


        Lähet nyt vaan toistaa mitä jo sanoin odottavani päivitettyjä rokotteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita ne lapset nyt kouluun. Mietit vain itseäsi, syytät lapsiasi, rehtoria ja pääministeriä viruksestasi. Ihan älytöntä tiedätkö. Kaikenlaisia vanhempia opettajienkin pitää sietää kaiken muun paskan lisäksi.

        Tuota "Jos olisin mies sinä vaan hurraisit kanssani"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu niitä minäkin käytän kun tarvitsen. Venttiilillä. Kpl hinta hyvillä pyörii siinä 10 € yläpuolella. Ei ihan halpoja.

        Moottoroitu maski tulee pidemmän päälle halvemmaksi 😉

        xLiner

        Totta. Moottorimaskin lähtöhinta on tosin aika hurja. Lisäksi jos ei ole aktiivihiilisuotimia, niin imaisee aika kovasti pierun hajun. Kokemusta on.

        Sen jälkeen ryhdyin aina käyttämään "ammoniakki suotimia". Yhden kerran jotenkin oli suolistossa ilmoja pidellyt ja tehtaan hallissa ei kuulu pikku rupsujen äänet. Annoin siis tulla vapaasti ja loppupeleissä työpari ryhtyi huutamaan, että lopeta nyt saatana se piereskely, kun ei voi hengittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita ne lapset nyt kouluun. Mietit vain itseäsi, syytät lapsiasi, rehtoria ja pääministeriä viruksestasi. Ihan älytöntä tiedätkö. Kaikenlaisia vanhempia opettajienkin pitää sietää kaiken muun paskan lisäksi.

        Sairastin 2020/3 koronan ja sain taudin lapselta koulusta olen absolutisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita ne lapset nyt kouluun. Mietit vain itseäsi, syytät lapsiasi, rehtoria ja pääministeriä viruksestasi. Ihan älytöntä tiedätkö. Kaikenlaisia vanhempia opettajienkin pitää sietää kaiken muun paskan lisäksi.

        Tottakai alan meneen istuun baariin sen jälkeen jos joudun pistää lapset kouluun ja muutenkin nyt vaan korostuu bryroktatian tärkeys ja alan sitten lähettämään näitä lappuja.
        on han minulla "3 piikkiä"( yksi sairastettu jonka teko on 6kk-12kk)


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tuota "Jos olisin mies sinä vaan hurraisit kanssani"

        Aina huono asia ettei päästä lapsia kouluun. Yhteiskunnan pitäisi puuttua asiaan. Vetkuttelet ja vatkuttelet typerien koronasyiden kanssa ja ajattelet itsekkäästi epäterveellä tavalla.

        Moni esim. sairaanhoitaja on sairastanut koronan, osa jo kaksi kertaa ja on siitä pitkäaikaisia vaikutuksia. Tauti on kiertänyt perheessä. Silti he vääntäytyvät kolmivuorotyönsä, vaikka ovat väsyneitä JA PÄÄSTÄVÄT LAPSENSA KOULUUN. He eivät ole täysin nössöjä yhteiskuntapummeja.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tottakai alan meneen istuun baariin sen jälkeen jos joudun pistää lapset kouluun ja muutenkin nyt vaan korostuu bryroktatian tärkeys ja alan sitten lähettämään näitä lappuja.
        on han minulla "3 piikkiä"( yksi sairastettu jonka teko on 6kk-12kk)

        teko =teho.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita ne lapset nyt kouluun. Mietit vain itseäsi, syytät lapsiasi, rehtoria ja pääministeriä viruksestasi. Ihan älytöntä tiedätkö. Kaikenlaisia vanhempia opettajienkin pitää sietää kaiken muun paskan lisäksi.

        Enhän nyt kerkeä sitten muuta tehdä pistää lapset kouluun ja hoitoon ja täytellä vain lappuja kuppiloissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina huono asia ettei päästä lapsia kouluun. Yhteiskunnan pitäisi puuttua asiaan. Vetkuttelet ja vatkuttelet typerien koronasyiden kanssa ja ajattelet itsekkäästi epäterveellä tavalla.

        Moni esim. sairaanhoitaja on sairastanut koronan, osa jo kaksi kertaa ja on siitä pitkäaikaisia vaikutuksia. Tauti on kiertänyt perheessä. Silti he vääntäytyvät kolmivuorotyönsä, vaikka ovat väsyneitä JA PÄÄSTÄVÄT LAPSENSA KOULUUN. He eivät ole täysin nössöjä yhteiskuntapummeja.

        sen vuoksi ei kukaan hakeudu töihin alalle koska hallitus levittänyt tämän koko ajan tautia.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tottakai alan meneen istuun baariin sen jälkeen jos joudun pistää lapset kouluun ja muutenkin nyt vaan korostuu bryroktatian tärkeys ja alan sitten lähettämään näitä lappuja.
        on han minulla "3 piikkiä"( yksi sairastettu jonka teko on 6kk-12kk)

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina huono asia ettei päästä lapsia kouluun. Yhteiskunnan pitäisi puuttua asiaan. Vetkuttelet ja vatkuttelet typerien koronasyiden kanssa ja ajattelet itsekkäästi epäterveellä tavalla.

        Moni esim. sairaanhoitaja on sairastanut koronan, osa jo kaksi kertaa ja on siitä pitkäaikaisia vaikutuksia. Tauti on kiertänyt perheessä. Silti he vääntäytyvät kolmivuorotyönsä, vaikka ovat väsyneitä JA PÄÄSTÄVÄT LAPSENSA KOULUUN. He eivät ole täysin nössöjä yhteiskuntapummeja.

        Toinen lausahdus" emmää tiennyt"
        Ja kolmas lausahdus jonka voin opetella .
        " minun olisi tottakain pitänyt tietää"
        Neljäs lausahdus
        " olen erityisen pahoillani"
        5lausahdus jonka voin opetella "THL mitä mieltä on se sitten määrittää" ja pitkittelen asiaa vain ihan kauheasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina huono asia ettei päästä lapsia kouluun. Yhteiskunnan pitäisi puuttua asiaan. Vetkuttelet ja vatkuttelet typerien koronasyiden kanssa ja ajattelet itsekkäästi epäterveellä tavalla.

        Moni esim. sairaanhoitaja on sairastanut koronan, osa jo kaksi kertaa ja on siitä pitkäaikaisia vaikutuksia. Tauti on kiertänyt perheessä. Silti he vääntäytyvät kolmivuorotyönsä, vaikka ovat väsyneitä JA PÄÄSTÄVÄT LAPSENSA KOULUUN. He eivät ole täysin nössöjä yhteiskuntapummeja.

        Kaikki opit on pääministerin oppejamme ja sanontoja ja juurikin hän pidentää taudin levottämistä hallituksensa kera, minäkin joudun pidentää kun ei ole turvallista koulussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner

        Eipä kiinnosta lastensuojelu sitten ovat olleet ennenkin ja näkevät lapset tehnyt läksyjään. Kun koulu ei ole velvollinen tietämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner

        Jospa auttaisivat täyttämään lappuja.🥰 luulen että saan sosiaalista ihan apua tähänkin lopulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner

        Minusta on yksinkertaista että esim turhat lastensuojelu ilmoitukset tulen vetämään eteenpäin minunkin kohdalla on niin moneen kertaan todistanut asiat toisin joten on hyvin ikävää kotiäitiyttä ei arvosteta.🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner

        Turha lastensuojelu on rikos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner

        Joten veikkauksesi tulee olemaan turha joutuu turhista tahallisista ilmoituksista vaan oikeuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner

        Kuin jo aiemmin sanoin alan käymään kouluja läpitte ja katsomaan missä on parhaimmat työ välineet koulussa lapsella ja ilmoitan tästä koulusta eteenpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner

        Joten toivottavasti asiat lähtee paranemaan koska joudun etsimään hyvän koulun. Se on hyvin ikävää ettei arvosteta lapsen oppimista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner

        Toivottavasti opettaja saa potkut.
        Lasten monisteiden kitsoisoilee joten kyllä se on sen verta iso juttu lapseni on erityinen eikä läksyjä tee ennen kuin vahdin vierestä myös itsensäkin pistän etsimään ja siinä kohtaan menee koko päivä etsiä läksyjään ja tehtäviä päiväkirjasta myös opettajat ovat velvollisia kirjoittamaan päiväkirjaa wilmaan juurikin näiden vuoksi kun kotio joutuu siirtymään opiskelmaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että joudut nöyrtymään. Koulu on pian, jollei jo ole ollut yhteydessä lastensuojeluun.

        Sun perustelusi ei kestä tosiasioiden edessä.

        Jos taas koulu ei jaksa puuttua, teet vain karhunpalvelusta lapsillesi. Jäävät jälkeen ja syrjäytyvät yhteiskunnasta.

        xLiner

        Lapseni taas eivät jää jälkeen kovin paljoa muutenkin tulen soittamaan erikoislääkäreille jotka tietää paremmin kun verikokeiden perusteella.


      • Olen hyvin kiitollinen sinun tuesta
        M184🥰💞💞


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Turha lastensuojelu on rikos.

        Sinun tapauksessasi ei todellakaan turha. Pelkästään täällä kirjoittamiesi viestien perusteella lapsesi pitäisi jo olla huostaanotettuja. Opettajat eivät jaksa vääntää kanssasi, olet mahdottoman itsekeskeinen.


    • Anonyymi

      Aloita.

      • Niih sekin olisi työtä kun joutuu ruksaa joka valitus verorahat lähtee joka kupilla kiertoon ja lapset kouluu ja päiväkotiin. Loppuu se heikko-osaisiin päin alistaminen kun valituksia teen ahkeraan.
        Kunhan pitää etsiä kouluja varhaiskasvatus olen jo niinpaljon säästänyt yhteiskunnalta ja säästöä ei tajuta.


      • Sekin on ilmastosäästämistä kun lapset saa paremman koulutuksen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sekin on ilmastosäästämistä kun lapset saa paremman koulutuksen.

        Koulussa lapset saavat paremman koulutuksen kuin sinulta.



      • Tuosta minuutin kohdasta hyvin tulee.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Koulussa lapset saavat paremman koulutuksen kuin sinulta.

        Kuuluu parempaa kouluun mitä saa koululta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koulussa lapset saavat paremman koulutuksen kuin sinulta.

        määriä kävin lapsien 1v2v ja 3v kanssa läpi nyt muistan mitä se "osamäärä"tarkoittaa😁
        Koska se on taas määrästä osia,
        Kyllä meni taas pitkä aika tajuta sana.🤔

        Että näin ne linkittyy, opin vaan samalla itsekkin nyt muistan ilman että on ulkoa oppimista sana.

        Onneksi nämä kehittää tulevaisuutta varten muutenkin kieli ei nyt ole vahvuus onhan minulla vielä 10 VAIKEAKSI DYSFASIA.


      • valtakunta kirjoitti:

        määriä kävin lapsien 1v2v ja 3v kanssa läpi nyt muistan mitä se "osamäärä"tarkoittaa😁
        Koska se on taas määrästä osia,
        Kyllä meni taas pitkä aika tajuta sana.🤔

        Että näin ne linkittyy, opin vaan samalla itsekkin nyt muistan ilman että on ulkoa oppimista sana.

        Onneksi nämä kehittää tulevaisuutta varten muutenkin kieli ei nyt ole vahvuus onhan minulla vielä 10 VAIKEAKSI DYSFASIA.

        Siis 10vuotiaana vielä VAIKEA. Saatte vaan minusta hyvän tutkijan, jos pärjään koulussa ja muistan sanat.

        Oppimateriaali on tehty nykyään selkeäksi.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Siis 10vuotiaana vielä VAIKEA. Saatte vaan minusta hyvän tutkijan, jos pärjään koulussa ja muistan sanat.

        Oppimateriaali on tehty nykyään selkeäksi.

        Mitä tarkoitat?
        Mitä varten 1v 2v ja 3v kanssa pitää tietää "osamäärä" sana.

        Sehän on vasta - onkohan peruskoulun 3 luokan laskentoa? Sen jakolaskua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?
        Mitä varten 1v 2v ja 3v kanssa pitää tietää "osamäärä" sana.

        Sehän on vasta - onkohan peruskoulun 3 luokan laskentoa? Sen jakolaskua.

        Noh kunhan nyt muistelin vaikeita sanoja muistaa vasta sitten kun näki mutta hyvin ne osaa laskee vaikka ei nimeä muista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?
        Mitä varten 1v 2v ja 3v kanssa pitää tietää "osamäärä" sana.

        Sehän on vasta - onkohan peruskoulun 3 luokan laskentoa? Sen jakolaskua.

        Pikkuisten on osattava määrä sana kun kävin oppi ja ilo kirjan niiden kanssa niin laskemista opettaa samalla ja eikä haittaa ole että oppii osamääriäkin tai jodlausta.

        Kyllä minä hyvin niitä opetan kunhan on materiaalia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?
        Mitä varten 1v 2v ja 3v kanssa pitää tietää "osamäärä" sana.

        Sehän on vasta - onkohan peruskoulun 3 luokan laskentoa? Sen jakolaskua.

        Onneksi noi kirjat saa kirjastosta. Nämä on kielelliseen painottamista onhan minulla joku 120 lainausta kirjastosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?
        Mitä varten 1v 2v ja 3v kanssa pitää tietää "osamäärä" sana.

        Sehän on vasta - onkohan peruskoulun 3 luokan laskentoa? Sen jakolaskua.

        Löysin hyvän
        https://images.app.goo.gl/qFFiT6dG3uhwYvoY8


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?
        Mitä varten 1v 2v ja 3v kanssa pitää tietää "osamäärä" sana.

        Sehän on vasta - onkohan peruskoulun 3 luokan laskentoa? Sen jakolaskua.

        Pistetään tämäkin .😁

        https://youtu.be/qXF8yb48Ak8


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Pikkuisten on osattava määrä sana kun kävin oppi ja ilo kirjan niiden kanssa niin laskemista opettaa samalla ja eikä haittaa ole että oppii osamääriäkin tai jodlausta.

        Kyllä minä hyvin niitä opetan kunhan on materiaalia.

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät


      • Anonyymi kirjoitti:

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät

        Sanaston takia tipun koulusta, minkä vuoksi joudun opettelemaan sanat että pärjään sanastossa. Joten tämän vuoksi opetan sitä mukaan kun lapset oppii sanat.

        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät

        Oppimateriaali löytyy kyllä mutta ei tehtäviä valmiina.. Pitää ostaa kirja tehtäviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät

        Miksi sitten koululaisten monisteet ovat tärkeä tuli lisä tukemiseen mitä erikseen pyysin kun noita lapsia on 15v 12v 11v 8v ja 6v(6v minulla on tehtävä kirjoja)


      • Anonyymi kirjoitti:

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät

        Koe alue on koe materiaalia löytyy kyllä netistä eri asia on mitä esim monisteissa on.? Enhän nyt tiedä jos ei niitä ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät

        Opettajan materiaali on taas jo hyvin kallista 70€ Se että väliaisesti tämmöisissä terveyden takia ollaan en kyllä tee kuin välttämyyden.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sanaston takia tipun koulusta, minkä vuoksi joudun opettelemaan sanat että pärjään sanastossa. Joten tämän vuoksi opetan sitä mukaan kun lapset oppii sanat.

        😁

        Sanoja pitää toistaa ja kerrata vain niitä mitä tarvitsee, siinä hetkessä,

        aivan turhaa matkia sellaisia , minkä merkitystä voi ymmärtää vasta jossain 12 vuoden iässä
        ..... esim. matematiikan sanat (=termit, =käsitteet) enimmät ovat sellaisia


      • Anonyymi kirjoitti:

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät

        Netistä löytyy hyvällä tuurilla ne autonohjaus ohjeetkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät

        tuli=tuki


      • Anonyymi kirjoitti:

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät

        Mies kävi äänestää minä en. Minusta turhaa rahan menetystä kuin pääministerin palkka kk/ 17 000 ja 7 erityisneuvoantajan palkat kk/ 10 000


      • Anonyymi kirjoitti:

        jodlata voi, sehän on hauskaa...

        Mutta laskennon termejä ei ole mahdollista ymmärtää, ennen kuin ikää ja kehitystä on tarpeeksi
        sellaisten aika tulee joskus 9-10 ikävuoden paikkeilla.

        Itsellesikin saattaa olla vaikeaa, mitä meinaa
        jaettavat , jakajat , osamäärät

        Kyllä lapseni osaa laskea vaikka on 3v😁 olenhan jo opettanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoja pitää toistaa ja kerrata vain niitä mitä tarvitsee, siinä hetkessä,

        aivan turhaa matkia sellaisia , minkä merkitystä voi ymmärtää vasta jossain 12 vuoden iässä
        ..... esim. matematiikan sanat (=termit, =käsitteet) enimmät ovat sellaisia

        Minä etenen lapsen osaamisen mukaan.

        En ota tuollaista ikäkäyrä asiaa mitä tietyssä iässä oppii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoja pitää toistaa ja kerrata vain niitä mitä tarvitsee, siinä hetkessä,

        aivan turhaa matkia sellaisia , minkä merkitystä voi ymmärtää vasta jossain 12 vuoden iässä
        ..... esim. matematiikan sanat (=termit, =käsitteet) enimmät ovat sellaisia

        Mutta emme ole osamäärissä vielä vaan määrissä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minä etenen lapsen osaamisen mukaan.

        En ota tuollaista ikäkäyrä asiaa mitä tietyssä iässä oppii.

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoja pitää toistaa ja kerrata vain niitä mitä tarvitsee, siinä hetkessä,

        aivan turhaa matkia sellaisia , minkä merkitystä voi ymmärtää vasta jossain 12 vuoden iässä
        ..... esim. matematiikan sanat (=termit, =käsitteet) enimmät ovat sellaisia

        Ja jos hoksaan muistisäännön se on muutekin kehittävää kaikille ei vaan minulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.

        Se on perinnöllinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.

        Etköhän sinä sen ymmärrä.

        https://www.kaypahoito.fi/hoi50085


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.

        Tuki on hyvin tärkeä kotona edettiin puheterapian kanssa 2v puheessa 1vuodessa.
        6vuotiaan elämä vaan helpottuu kun oppisanaston auttaa pärjäämään kavereiden kanssa koulussakin vaikka huomio jo paremmin suuren perheen takia koska joutuu elämään ottamalla huomioon, joka päivä muita ja pienempiä.

        Isoa perhettä ei kannata aliarvioida.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.

        Yllätyin kovin kun aliaskorteilla hyvin arvuutteli minusta kysymyksiä. Erityisen kehittävää.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.

        Normaalisti lapsi ooppii rinnalla sanaston mutta minun töytyy tehdä monikanava opettamista ja pilkkomista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.

        Oppiminen on siitä jännä ei ole yksikanava jolla oppii minä opin näkemällä ja olen kiitollinen sanat on kirjaimia eikä vain puhetta.

        Minun kuuloaisti ei ole luotettava🤨


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.

        Itsekin olin päiväkodissa mutta tuki puuttui kotoa, joten tuen kotona.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Itsekin olin päiväkodissa mutta tuki puuttui kotoa, joten tuen kotona.

        Puheen ja kielen harjoittelu pitää tehdä oikealla tavalla. Siihen varmaan Sulla on asialliset ohjeet.

        Linkkasit ylempänä jotain matematiikka tauluja, niillä ei alle 10 vuotias puhetta harjoitteleva tee mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.

        Kyseinen ei ole kuuloaisti vaan aivoperäinen sanat eivät vaan siirry pitkä kestoiseen muistiin joten kuulo on normaali. Sen vuoksi kyseinen virhe on periytyväinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se otettava iän mukaan, erikoisesti jos on perinnöllistä kielen oppimisvaikeutta.

        Jos ei ota, merkitystä on vain leikkinä, oikean oppimisen kannalta menee hukkaan. Tietysti ajankuluna ja leikkinä se käy.

        Mutta kyllä sanoja jää mieleen äänen kautta mutta hyvin tuskallisesti tämän takia pitää pilkkoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puheen ja kielen harjoittelu pitää tehdä oikealla tavalla. Siihen varmaan Sulla on asialliset ohjeet.

        Linkkasit ylempänä jotain matematiikka tauluja, niillä ei alle 10 vuotias puhetta harjoitteleva tee mitään.

        Elä nyt jaksa höpistä, kyllä ihan hyvin voin opettaa, mitä haluan ja se ei haittaa vaikka lapset osaisi laskea, muutenkin viulunkin soittoa voi kohta harjoittelemaan 3v ihan hyvin osaisi kunhan ostaa se pienemmän viulun. Se on nyt helpompaa..

        Koska tärkeintä on se että lapsien kyky oppia ja halu säilyy joilla on halua oppia ja toiseksi toisia joutuu painostaa joilla on vaikeutta
        Että saa ikäisensä kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puheen ja kielen harjoittelu pitää tehdä oikealla tavalla. Siihen varmaan Sulla on asialliset ohjeet.

        Linkkasit ylempänä jotain matematiikka tauluja, niillä ei alle 10 vuotias puhetta harjoitteleva tee mitään.

        Muutenkin joilla on vaikeutta joutuu paiskimaan enemmän mutta on antoisampaa kun osaavat ja helpottuu elämä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Elä nyt jaksa höpistä, kyllä ihan hyvin voin opettaa, mitä haluan ja se ei haittaa vaikka lapset osaisi laskea, muutenkin viulunkin soittoa voi kohta harjoittelemaan 3v ihan hyvin osaisi kunhan ostaa se pienemmän viulun. Se on nyt helpompaa..

        Koska tärkeintä on se että lapsien kyky oppia ja halu säilyy joilla on halua oppia ja toiseksi toisia joutuu painostaa joilla on vaikeutta
        Että saa ikäisensä kiinni.

        Mikä on ennustus, oppiiko aikanaan lukemaan ja ymmärtämään sanojen tarkoituksia tekstistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ennustus, oppiiko aikanaan lukemaan ja ymmärtämään sanojen tarkoituksia tekstistä.

        Kyllä oppii itsekin opin paremmin lukemalla kuin kuulemalla sanat. kunhan ensin oppisi lukemaan ja tavuja jo osaa kirjaimet oppinut. Malttia ei ole enää tavuja harjoitella, joten teen materiaalia eli tavuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ennustus, oppiiko aikanaan lukemaan ja ymmärtämään sanojen tarkoituksia tekstistä.

        Että kunhan sen lukemaan opettaa sitten alkaa tekstin käsittely samoin kuin kuuntelemisen kanssa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ennustus, oppiiko aikanaan lukemaan ja ymmärtämään sanojen tarkoituksia tekstistä.

        Eli oppii lukemisen ymmärtäminen tukee itsenäistä oppimista joka onerityisen merkittävää ja kuulemisen harjoittelua ei saa jättää pois koska tunnit olisi kuormittavia kun mitään ei ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ennustus, oppiiko aikanaan lukemaan ja ymmärtämään sanojen tarkoituksia tekstistä.

        Eli kyllä minulla on visio, että tulee pärjäämään koulussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ennustus, oppiiko aikanaan lukemaan ja ymmärtämään sanojen tarkoituksia tekstistä.

        Jokainen laji on kieli kuin äidin"kieli" ja sen kun tajuaa se minkä tahansa kielen harjoittelu ei ole enää vaikeaa.
        Sanojen näkeminen on avain pois eli opetella lukemalla ja harjoitella sanat.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä oppii itsekin opin paremmin lukemalla kuin kuulemalla sanat. kunhan ensin oppisi lukemaan ja tavuja jo osaa kirjaimet oppinut. Malttia ei ole enää tavuja harjoitella, joten teen materiaalia eli tavuja.

        Joo, töitä teettää.
        Luulisi nykyään, että löytyy jostakin taitoa opettaa keksimään lapselle se lukemisen "juju"

        tietysti vokaalimerkeistähän se lähtee liikkeelle, konsonanttien kohdalla on vaikeampi hoksata

        -- tulj näläkä, pittää lähteee kaappaan.... (tämä on savvoo... )


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ennustus, oppiiko aikanaan lukemaan ja ymmärtämään sanojen tarkoituksia tekstistä.

        Se vaatii erityisen paljon vaan harjoittelua joten mielummin opetan itse lukemaan koska silminnähtävin osaa oikein sanoa sanatkin.
        Äänteet on huisin tärkeää ja kirjallisuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, töitä teettää.
        Luulisi nykyään, että löytyy jostakin taitoa opettaa keksimään lapselle se lukemisen "juju"

        tietysti vokaalimerkeistähän se lähtee liikkeelle, konsonanttien kohdalla on vaikeampi hoksata

        -- tulj näläkä, pittää lähteee kaappaan.... (tämä on savvoo... )

        Onhan sitä digimateriaalia pelejäkin joilla oppii. Kaikki kirjaimet oppi sillä ja kun tajuva pitäisi on materiaali hukassa joten teen muistikortteja niistä. Tulostan ne
        nippuun ja lopulta voi yhdistää sanoja lapuilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, töitä teettää.
        Luulisi nykyään, että löytyy jostakin taitoa opettaa keksimään lapselle se lukemisen "juju"

        tietysti vokaalimerkeistähän se lähtee liikkeelle, konsonanttien kohdalla on vaikeampi hoksata

        -- tulj näläkä, pittää lähteee kaappaan.... (tämä on savvoo... )

        Siis "tavuja"
        Kirjoittaminen on myös hyvin tärkeää aakkoset materiaalin voi tulostaa ja tehtävä kirjoja ostaa myös lukemisymmärtämistä sain kehitettyä tehtävillä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sanaston takia tipun koulusta, minkä vuoksi joudun opettelemaan sanat että pärjään sanastossa. Joten tämän vuoksi opetan sitä mukaan kun lapset oppii sanat.

        😁

        Sanat oppii kyllä muttei niiden merkitystä. Etenkin kun ne ovat sinultakin hukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, töitä teettää.
        Luulisi nykyään, että löytyy jostakin taitoa opettaa keksimään lapselle se lukemisen "juju"

        tietysti vokaalimerkeistähän se lähtee liikkeelle, konsonanttien kohdalla on vaikeampi hoksata

        -- tulj näläkä, pittää lähteee kaappaan.... (tämä on savvoo... )

        Tämän lukemisen ymmärtämisen 3lk-4lk tein nousi lukemisen ymmärtäminen 9 onhan se hyvin tärkeä myös oppia pilkkoa lukemista.


      • valtakunta
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän lukemisen ymmärtämisen 3lk-4lk tein nousi lukemisen ymmärtäminen 9 onhan se hyvin tärkeä myös oppia pilkkoa lukemista.

        Oho lähti anonyyminä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanat oppii kyllä muttei niiden merkitystä. Etenkin kun ne ovat sinultakin hukassa.

        Merkityksen kyllä oppii koska opetan mieskin on taitavampi kielellisesti hän pystyy minuakin paikkaamaan jos en jotain osaa.🥰
        Lukiosta kirjoitti L ja 5 pisteen esseitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanat oppii kyllä muttei niiden merkitystä. Etenkin kun ne ovat sinultakin hukassa.

        Sanat oppii kirjoista se kehittää sana varastoa kuin opiskelukirjatkin kehittää niitä. Itse en ole noita lukenut koska lapsena keksin vastauksen en lukenut kuin kysymyksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanat oppii kyllä muttei niiden merkitystä. Etenkin kun ne ovat sinultakin hukassa.

        Minulta on asia vain hukassa koska en niiden oppimisen merkitystä tiennyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanat oppii kyllä muttei niiden merkitystä. Etenkin kun ne ovat sinultakin hukassa.

        Nythän ne ei ole enää kohta hukassa oppimisentekniikka on hallinnassa se vaatii vain työtä.🤪
        Eihän siihen mennyt kuin 10 vuotta kun itse ratkaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanat oppii kyllä muttei niiden merkitystä. Etenkin kun ne ovat sinultakin hukassa.

        Asiat tarvitsee pilkontaa.🧐
        Sanojen harjoittelua.
        Elä aliarvioi minua opin kohta kaikki maailman kirjat hoksaa kielen nopeasti kuin olen sanonut ole proffa kun olen kasvattanut lapseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanat oppii kyllä muttei niiden merkitystä. Etenkin kun ne ovat sinultakin hukassa.

        Joten kuin näkee vaan juurikin kirjoitin sinulle syvempää tietoutta. Minulla on keinot hallinnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanat oppii kyllä muttei niiden merkitystä. Etenkin kun ne ovat sinultakin hukassa.

        Jännä muuten tuli mieleen sinulla sanojen merkitys taitaa olla ongelma kun hoksasin hyvän muistisäännön ja monelle muulle kuin tuon syvemmän lukemisen olen hoksannut. Älä alista enää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanat oppii kyllä muttei niiden merkitystä. Etenkin kun ne ovat sinultakin hukassa.

        Jännä muuten tuli mieleen sinulla sanojen merkitys taitaa olla ongelma kun hoksasin hyvän muistisäännön ja kerroin sinulle sen syvemmän merkityksen ja monelle muulle kuin tuon syvemmän lukemisen olen hoksannut. Älä alista enää.


    • Anonyymi

      Ei naisella mene rahaa baarissa, miehet tarjoaa palveluksia vastaan.

      • Onko sinulla asiasta kokemusta kyllä oon nähnyt päinvastaista naiselta rahat viedään. kun saavat juoda.


      • Noh mutta se yksi kiva kommetti poistettiin kuin holismi on kivempi tykkään kovin tämmöisistä ihmisestä olipa ihana kommentti häneltä että sitä miellumin.


      • Joku katkera poisti, koska kehuin hänet päästä varpaisiin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Joku katkera poisti, koska kehuin hänet päästä varpaisiin.

        Jaah ei sitä poistettukkaan siellä se on.🥰💞💞
        Mikä ihme poistettiin.


    • Anonyymi

      Kirjoituksesi on sekava..

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      159
      2446
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      1915
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      106
      1755
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      77
      1411
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      76
      1378
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      21
      1347
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      228
      1086
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      71
      884
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      213
      850
    10. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      46
      810
    Aihe