Että sinun pitää herätä aamulla viideltä töihin?
Voiko käydä niin
34
<50
Vastaukset
- Anonyymi
ei tarvii kun on vapaa mut ehkä kuudelta
sivu - Anonyymi
Nyt ei tarvitse on sitten iltavuoro.
Ei, mulla on joustava työaika. Yleensä aloitan mielummin ysiltä. Yhden kerran aikaeron takia jouduin olemaan palaverissa 5.30 (paikallinen aika heillä 19.30, kun muu ei onnistunut).
- Anonyymi
Linja-autonkuljettajista monet heräävät jopa ennen viittä aamulla.
- Anonyymi
Ei just nyt. Oon lomalla. Mut voin pieraista ja kääntää kylkee tuohon aikaan.
Kuljetustyöntekijöille tuo ei ole aika eikä mikään. Eikä leipomoyrittäjille ja -työntekijöille.
Puhumattakaan hälytystyöntekijöistä, jotka kömpii sängystä suoraan taksiin kun puhelu tulee.- Anonyymi
Ehei :)
- Anonyymi
Jos työnantaja ehdottelisi tuollaisia, niin se on tsoronnoo.
Saavat etsiä muita tekijöitä.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Sä laittaisit puolestasi silikoonijutskan menemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä laittaisit puolestasi silikoonijutskan menemään.
Niistä ei luovuta.
Kyllä ihmisellä harrastuksia pitää olla!
-keinovaginamies-
- Anonyymi
Voi käydä, muttei onneks huomenna :)
- Anonyymi
Onko maailmasi vähän ankea?
- Anonyymi
Pitääkö herätä aamulla viisi kertaa viideltä töihin?
Ei nyt tartte, mut ehkä taas joku päivä. 8-16 työaika olis ok.
Joskus oli vuosia kiertävä työaika ja tuli 5.50 vuoroja. Piti olla töissä jo 5.50 avaamassa ovia perheille. Työmatka oli 50 km suunta, talvella heräsin jo 3.30 yöllä tekemään lumityöt, että pääsi tielle. Sitten kurvasin metsän keskellä pikkuteitä välillä järkkyjen olosuhteiden läpi landelta töihin 50 km päähän.
Kaikkee sitä on viittinytkin.
Iltavuoro päättyi 17.30 ja sitten himassa oli noin 18.30...aamulla 7 töihin. Sitten 5.50...sitten 8.00..jne.JasuM kirjoitti:
Joskus oli vuosia kiertävä työaika ja tuli 5.50 vuoroja. Piti olla töissä jo 5.50 avaamassa ovia perheille. Työmatka oli 50 km suunta, talvella heräsin jo 3.30 yöllä tekemään lumityöt, että pääsi tielle. Sitten kurvasin metsän keskellä pikkuteitä välillä järkkyjen olosuhteiden läpi landelta töihin 50 km päähän.
Kaikkee sitä on viittinytkin.
Iltavuoro päättyi 17.30 ja sitten himassa oli noin 18.30...aamulla 7 töihin. Sitten 5.50...sitten 8.00..jne.Ja välillä oli viikonloppuja, menin 12 töihin ja pääsin 20.00 tai tuurilla 19.45. Tein yksin työvuoron. Ei ollu muita töissä.
Silloin ketutti ajaa lumimyrskyssä tuo 50 km pikkuteitä könyten, ei valoja missään vain metsää pitkiä pätkiä. Sinne kun ois auto zipannu tai hirvi loikamnu eteen. Niitäkin näki jolkottavan, kuten muitakin mettänelukoita.JasuM kirjoitti:
Ja välillä oli viikonloppuja, menin 12 töihin ja pääsin 20.00 tai tuurilla 19.45. Tein yksin työvuoron. Ei ollu muita töissä.
Silloin ketutti ajaa lumimyrskyssä tuo 50 km pikkuteitä könyten, ei valoja missään vain metsää pitkiä pätkiä. Sinne kun ois auto zipannu tai hirvi loikamnu eteen. Niitäkin näki jolkottavan, kuten muitakin mettänelukoita.Just. Hämeessä kun noita pikkumetsäteitä riittää, peurat juoksentelee yms. Eikä välttis mitään valojakaan. Onhan noita samanlaisia teitä tietysti pitkin Suomea. Veemäisintä sitten kun auratkaan ei ole kulkenut, hiippaset jonnekin korpeen kuten esimerkiksi kotihoito joutuu tekemään ympäri ämpäri metsästäessään mummujen ja pappojen mökkejä. Eikä sitä työaikaa ole laskettu edes siihen käyntiaikaan, eikä eteentehtäviä lumitöitä.
Itsekkin tehnyt vuorotöitä sen verta kauan että tiedän miten kettumaista se joskus voi olla. Mutta onhan meitä, satoja tuhansia samassa veneessä.elisakettu kirjoitti:
Just. Hämeessä kun noita pikkumetsäteitä riittää, peurat juoksentelee yms. Eikä välttis mitään valojakaan. Onhan noita samanlaisia teitä tietysti pitkin Suomea. Veemäisintä sitten kun auratkaan ei ole kulkenut, hiippaset jonnekin korpeen kuten esimerkiksi kotihoito joutuu tekemään ympäri ämpäri metsästäessään mummujen ja pappojen mökkejä. Eikä sitä työaikaa ole laskettu edes siihen käyntiaikaan, eikä eteentehtäviä lumitöitä.
Itsekkin tehnyt vuorotöitä sen verta kauan että tiedän miten kettumaista se joskus voi olla. Mutta onhan meitä, satoja tuhansia samassa veneessä.Näinpä. Nyt kun miettii miten pieni palkka jäi käteen tuosta työstä, niin pidän itseeni kahelina. Mutta olin asuntovelallinen, joten joka penni piti kerätä talteen. :)
Silloin oli helppoo, kun ei ollut lapsia. Lasten kanssa ei olis onnistunutkaan tuollanen jobi.elisakettu kirjoitti:
Just. Hämeessä kun noita pikkumetsäteitä riittää, peurat juoksentelee yms. Eikä välttis mitään valojakaan. Onhan noita samanlaisia teitä tietysti pitkin Suomea. Veemäisintä sitten kun auratkaan ei ole kulkenut, hiippaset jonnekin korpeen kuten esimerkiksi kotihoito joutuu tekemään ympäri ämpäri metsästäessään mummujen ja pappojen mökkejä. Eikä sitä työaikaa ole laskettu edes siihen käyntiaikaan, eikä eteentehtäviä lumitöitä.
Itsekkin tehnyt vuorotöitä sen verta kauan että tiedän miten kettumaista se joskus voi olla. Mutta onhan meitä, satoja tuhansia samassa veneessä.Joskus olin kotipalvelussakin lyhyen aikaa, olin myös ateriapalvelussa ja just pitkin maaseudun pikkuteitä johku metsämökkiin piti löytää tie perille. Mitään navigaattoreita ei ollut. :)
JasuM kirjoitti:
Näinpä. Nyt kun miettii miten pieni palkka jäi käteen tuosta työstä, niin pidän itseeni kahelina. Mutta olin asuntovelallinen, joten joka penni piti kerätä talteen. :)
Silloin oli helppoo, kun ei ollut lapsia. Lasten kanssa ei olis onnistunutkaan tuollanen jobi.Oikeasti, olen ihmetellyt ja monelle sanonutkin, miten hoitoalalla olevat jaksavat jos on vielä pieniä lapsia (tai no vaikka isompiakin)?
Työolosuhteet ei suinkaan ole helpottuneet, eri vuoromuotoja ja tehtävänsiirtoja tullut lisää, kiire on normi ja vielä kiireenkiire suurempi normi. Aamuvuoro jatkuu illalla jos sijaista ei saada, sama iltavuorosta yövuoroon. Ja jatkuvasti tarjotaan ylitöinä lisävuoroja, kun ei niihin tulijoita ole. Mutta pitiäsi joskus vapaallakin olla. Levätä. Olla sen perheenkin kanssa.
Ymmärrän sen, että olet vaikka opiskelijana ja jäät niinsanotusti taloon, sitä haluaa pitää kiinni niistä saaduista työvuoroista, kun ei ole varmuutta, milloin työ loppuu tai mistä saa muuta tilalle. Sitten huomaakin yllättäen olevansa "koukussa".elisakettu kirjoitti:
Oikeasti, olen ihmetellyt ja monelle sanonutkin, miten hoitoalalla olevat jaksavat jos on vielä pieniä lapsia (tai no vaikka isompiakin)?
Työolosuhteet ei suinkaan ole helpottuneet, eri vuoromuotoja ja tehtävänsiirtoja tullut lisää, kiire on normi ja vielä kiireenkiire suurempi normi. Aamuvuoro jatkuu illalla jos sijaista ei saada, sama iltavuorosta yövuoroon. Ja jatkuvasti tarjotaan ylitöinä lisävuoroja, kun ei niihin tulijoita ole. Mutta pitiäsi joskus vapaallakin olla. Levätä. Olla sen perheenkin kanssa.
Ymmärrän sen, että olet vaikka opiskelijana ja jäät niinsanotusti taloon, sitä haluaa pitää kiinni niistä saaduista työvuoroista, kun ei ole varmuutta, milloin työ loppuu tai mistä saa muuta tilalle. Sitten huomaakin yllättäen olevansa "koukussa".Jaksaa riippuen hoitotyöstä, jos työmatka on lyhyt. Tai näin mulla. Pitkät työmatkat on rasite. Syö äkkiä päivästä pari tuntia naps vaan.
Nyt onkin kello 17 oltava jo hakemassa muksut kotiin. Eli ei voi töissä olla 16 pidempään ellei ole lähellä mistä ehtii 17 mennessä hakemaan muksut. Olipa ip tai päiväkoti.
Rajaa töitä kummasti, jos puolison työ on mitä sattuu työpäiviä. Ettei kykene hakemaan tai viemään vaan yksi aina vie ja hakee, meillä minä.JasuM kirjoitti:
Jaksaa riippuen hoitotyöstä, jos työmatka on lyhyt. Tai näin mulla. Pitkät työmatkat on rasite. Syö äkkiä päivästä pari tuntia naps vaan.
Nyt onkin kello 17 oltava jo hakemassa muksut kotiin. Eli ei voi töissä olla 16 pidempään ellei ole lähellä mistä ehtii 17 mennessä hakemaan muksut. Olipa ip tai päiväkoti.
Rajaa töitä kummasti, jos puolison työ on mitä sattuu työpäiviä. Ettei kykene hakemaan tai viemään vaan yksi aina vie ja hakee, meillä minä.Raksalla on joku kuorma myöhässä tai raksaukot tekee urakkaa, niin eipä nosse löhde kotiin ennen kun on päivän nostot tehty. Käsivoimin ei ukot jaksa kovin isoja kuormia paikoilleen nostaa. Niinpä ollaa vaikka 15h töissä, jos tarttee.
JasuM kirjoitti:
Jaksaa riippuen hoitotyöstä, jos työmatka on lyhyt. Tai näin mulla. Pitkät työmatkat on rasite. Syö äkkiä päivästä pari tuntia naps vaan.
Rajaa töitä kummasti, jos puolison työ on mitä sattuu työpäiviä. Ettei kykene hakemaan tai viemään vaan yksi aina vie ja hakee, meillä minä.Hoitotöissäkään kun ei ole automaatio, että saa sitä päivätyötä. Käsittääkseni ainakin joillakin sote-paikoissaa tehdään työsopimus, jossa joka tapauksessa sitoudutaan tekemään vuorotyötä, oli se alkuun missä muodossa tahansa. Ja työnantaja saa siirtää sinut muuhun yksikköön, jos on tarvetta. Joka saattaa olla kauempana tai sitten vuorotyötä. Työnantajan ongelmahan ei ole työntekijän kotiolosuhteet, ne ovat työntekijän ongelma. Tästä olen kuullut juuri puhuttavan, että joutuu jatkuvasti etsimään henkilöä, ts toista työntekijää vuoronvaihtoon: esimerkiksi yövuoronsa kanssaan muuhun vuoroon.
Minusta se kuulostaa stressaavalle.elisakettu kirjoitti:
Hoitotöissäkään kun ei ole automaatio, että saa sitä päivätyötä. Käsittääkseni ainakin joillakin sote-paikoissaa tehdään työsopimus, jossa joka tapauksessa sitoudutaan tekemään vuorotyötä, oli se alkuun missä muodossa tahansa. Ja työnantaja saa siirtää sinut muuhun yksikköön, jos on tarvetta. Joka saattaa olla kauempana tai sitten vuorotyötä. Työnantajan ongelmahan ei ole työntekijän kotiolosuhteet, ne ovat työntekijän ongelma. Tästä olen kuullut juuri puhuttavan, että joutuu jatkuvasti etsimään henkilöä, ts toista työntekijää vuoronvaihtoon: esimerkiksi yövuoronsa kanssaan muuhun vuoroon.
Minusta se kuulostaa stressaavalle.Juu se on varmasti perseestä. Siksipä aikoinaan valitsin päiväkotityön ja päivävuorot. Vuoropäiväkodissakin olen ollut, vaan en menis enää.
Jonkun pitää hoitaa ne sairaanhoitajien ja lääkärienkin lapset, ne on yötä päiväkodissa sitten tai haetaan yöllä kotiin. Oliko se 21 vai 22 mennessä, muuten vasta aamulla.JasuM kirjoitti:
Juu se on varmasti perseestä. Siksipä aikoinaan valitsin päiväkotityön ja päivävuorot. Vuoropäiväkodissakin olen ollut, vaan en menis enää.
Jonkun pitää hoitaa ne sairaanhoitajien ja lääkärienkin lapset, ne on yötä päiväkodissa sitten tai haetaan yöllä kotiin. Oliko se 21 vai 22 mennessä, muuten vasta aamulla.En sanois mukavaksi lapsuudeksi. Mutta elämä on valintoja.
Hyvät yöt. :)JasuM kirjoitti:
Juu se on varmasti perseestä. Siksipä aikoinaan valitsin päiväkotityön ja päivävuorot. Vuoropäiväkodissakin olen ollut, vaan en menis enää.
Jonkun pitää hoitaa ne sairaanhoitajien ja lääkärienkin lapset, ne on yötä päiväkodissa sitten tai haetaan yöllä kotiin. Oliko se 21 vai 22 mennessä, muuten vasta aamulla.En sanois mukavaksi lapsuudeksi. Mutta elämä on valintoja.
Hyvät yöt. :)JasuM kirjoitti:
Raksalla on joku kuorma myöhässä tai raksaukot tekee urakkaa, niin eipä nosse löhde kotiin ennen kun on päivän nostot tehty. Käsivoimin ei ukot jaksa kovin isoja kuormia paikoilleen nostaa. Niinpä ollaa vaikka 15h töissä, jos tarttee.
Juu, urakkatyöt. Ja erikoisosaajat ei lähde minnekään se on varma.
JasuM kirjoitti:
En sanois mukavaksi lapsuudeksi. Mutta elämä on valintoja.
Hyvät yöt. :)Yöt - Lempeitä unia :)
- Anonyymi
On se kauheaa kun pitää tehdä töitä niin kauheaa vaan sitähän kunnolliset tekevät
- Anonyymi
Nykyäänhän näitä kauppojaki auki 24h, ei ole mitään järkeä tehdä joistakuista yöeläjiä palvelun takia joka ei tarpeellinen, ihmislaji ei ole nokturnaalinen kuitenkaan, siinähän tulee jo d-vitamiinin puutoskin jos ei juuri koskaan ole päivänvalon aikaan ulkona.
- Anonyymi
On tullut aikoinaan vuorotöitä tehdessä herättyä aamulla neljän maissa, ett ehti ennen aamu kuutta töihin tehtaalle. Ja työharjoittelua tehdessä joskus piti viiden korvilla veivata pyörällä yhden tienvarteen odottelemaan, ett pääsi kurssikaverin auton kyydissä ajoissa työharjoitteluun.
- Anonyymi
Ei ennee voi käydä niin.
Nukun kyllä huonosti mutta ei se ennee kenellekkään kuulu.
Viimmw yönäkin taisin olla ihan unissaan jo..
Kauheeta ajatella että ei tosioon kauvoo ennee viiti pitee roolia yllä , mutta minkäs tiet kun vihoikskin pistee niin onko ärtymisen merkki sitten mistä?
Vihhoon yhtä erikoisesti.
Hän on pilannut elämäni jo varmosti kymmenen kertoo.
Pitäköön huolta vain itsestään. - Anonyymi
Työttömiä olette kaikki.
- Anonyymi
Vähän aikaisemmin täytyy. Ja saa olla tyytyväinen jos työtunnit jää alle kymmeneen. Vituttaa olla puolilta öin kotona kun tietää että ehtii muutaman tunnin nukkua, kun taas mennään.
Otan kohta loparit.. 🤬
xLiner
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1709847Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513219Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja482991- 622728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012115- 1142073
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251943Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641546Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121316- 281271