Voiko palstailu masentaa

Anonyymi

Niin masentaako teitä palstan jutut?

28

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en ala tässä alleviivailemaan, että mikä ärsyttää vai ärsyttääkö mikään

    • Anonyymi

      Ihan kaikkea siltä ja väliltä.
      t.sxth

    • Anonyymi

      Laittaa kiinni, jos palstailu tuntuu masentavalta. Jos on masentunut ja pahenee palstalla... ei hyvä.

      Täällä näyttää olevan tylsiä kaikentietäviä tai alapääjutuista innostuvia tänään paikalla. Muutama muru joukossa, mutta piilossa nyhräävät.

    • Anonyymi

      Eikö todellinen elämä olekaan palstalla? 😮

    • Anonyymi

      Jos palstalta joku löytää kumppanin niin muut palstalaiset masentuu.

    • Anonyymi

      Voi se masentaakin. Miksipä ei, mutta jos huomaa sellaista, kannattaa sulkea saitti.

      Mä huomasin, että oon ollut jo tovin alakuloinen. On ollut raskas syksy ja oon ottanut ihan liikaa kaikkea kuraa niskaan. Sitä joskus vaan tulee.

      Mutta aion nyt jeesata itseäni ulos tästä masiksesta. Raakkaan ylimääräisiä hommua pois ja aion tehdä vaan välttämättömät ja mukavat hommat. Syön hyvin, nukun hyvin ja laitan korkin täysin kiinni toviksi aikaa, ettei sitä kautta tule mitään shaibaa.

      Eli suojelen itseäni masikselta ja huonolta vibalta. Ansaitsen sen.

      • Suojelu kuulostaa erittäin hyvältä!

        Sulla on hyvät eväät tuohon. Voimia!


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Suojelu kuulostaa erittäin hyvältä!

        Sulla on hyvät eväät tuohon. Voimia!

        Joo. Kyllä sitä voi funtsia jo hyvissäajoin, jos tunnistaa itsessään uupumusta, masennusta tms.

        https://youtu.be/JNI41-hDlak

        Tää Kerkko Koskisen biisi on hyvä tähän... se kuulemma kertoo ihmisestä itsestään. 👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Kyllä sitä voi funtsia jo hyvissäajoin, jos tunnistaa itsessään uupumusta, masennusta tms.

        https://youtu.be/JNI41-hDlak

        Tää Kerkko Koskisen biisi on hyvä tähän... se kuulemma kertoo ihmisestä itsestään. 👌

        Juu, muistan hyvin tuon biisin.

        Itse pidän sitä kuitenkin pelastusrenkaana, eräänlaisena itsepetoksena. (johtuu mielialasta)


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Juu, muistan hyvin tuon biisin.

        Itse pidän sitä kuitenkin pelastusrenkaana, eräänlaisena itsepetoksena. (johtuu mielialasta)

        Joo. Jokainen saa omat kuvansa biiseistä. 😊

        Mutta hyvä välillä olla itselleen se suojeleva aikuinen. Eikä vaan vaativa äkäpussi. Siihen vahingossa sortuu. Sit vaan vähän "päänsilitystä" ja mukavia juttuja... taidan muuten varata hierojallekin ajan... ois käyttämättömiä hierontaetuja firman puolesta. 😁👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Jokainen saa omat kuvansa biiseistä. 😊

        Mutta hyvä välillä olla itselleen se suojeleva aikuinen. Eikä vaan vaativa äkäpussi. Siihen vahingossa sortuu. Sit vaan vähän "päänsilitystä" ja mukavia juttuja... taidan muuten varata hierojallekin ajan... ois käyttämättömiä hierontaetuja firman puolesta. 😁👌

        Hierontaan, ehdottamasti kyllä! Olit käynyt leffassakin hyvässä seurassa. Juuri tälläisiä pitää olla.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Hierontaan, ehdottamasti kyllä! Olit käynyt leffassakin hyvässä seurassa. Juuri tälläisiä pitää olla.

        Joo. Tässä on jo liian pitkä aika juostu vaan muitten asioilla ja töissä, että nyt on ehdottomasti mun vuoro.

        Tällänen aikakausi on joskus ennenkin ollut ja jos ei sitä vierivää lumipalloa puhkaise itse ja tee jotain korjausliikkeitä, niin ei sitä muutkaan tee.. höpöttävät vaan, että teet liikaa ja liikaa... ja voisitko sitten kun tulet tänne käydä sitä ja tätä, sekä tuoda....


    • Kaiketi kaiken muun lisäksi palstailu voi myös "masentaa", jos sillä tarkoitetaan mielialan alentumista. Ihmisen elämään kuitenkin kuuluvat ajoittaiset mielialan laskut, kuten myös sen nousut.

      Palstailun vaikutukset mielialaan tapahtuvat kahdessa eri luokassa, joita voimme tässä yhteydessä kutsua välittömiksi ja välillisiksi mielialavaikutuksiksi.

      Välittömät mielialavaikutukset syntyvät palstaa lukiessa ja siihen kirjoittaessa. Sen sijaan välilliset mielialavaikutukset ovat luonteeltaan seurannaisvaikutuksia palstatoiminnan aikaansaamasta käyttäytymisestä. Toisin sanoen mielialaan vaikuttaa myös palstalla sanotun innoittama, mutta välittömän palstavaikuttamisen ulkopuolinen toiminta. Tällaista välittömän palstavaikuttamisen innoittamaa, mutta sen ulkopuolista toimintaa on esimerkiksi treffeillä käyminen, joko palstalaisen taikka jonkun muun kanssa, jos innoke treffeille lähtemiseen on saatu palstalta.

      On selvää, että sinkkupalstalla voi olla välittömiä vaikutuksia mielialaan, mutta mitä pidemmälle palstan välilliset vaikutukset menevät, sitä suuremmalla syyllä ne vaikuttavat mielialaan, joko sitä nostaen taikka entisestään laskien.

      • Saako tiedustella, onko sinulla ollut muitakin nimimerkkejä käytössäsi?


      • elisakettu kirjoitti:

        Saako tiedustella, onko sinulla ollut muitakin nimimerkkejä käytössäsi?

        Minä käytän nykyään tätä, enkä ole muuta käyttänyt vuosiin.


      • rytmimunat kirjoitti:

        Minä käytän nykyään tätä, enkä ole muuta käyttänyt vuosiin.

        Mutta olet kirjoittanut myös toisilla palstoilla, eikö? :-D


    • Ei ainakaan tällä hetkellä. Itse asiassa tämä piristää, saa siirrettyä omia raskaita ajatuksiaan muuhun, kevyempään.

      Silloin masentaa, kun huomaa keskustelijoiden mitätöivän toisen arvoa, toistuvasti. Tai mitätöidään kenen tahansa ihmisarvoa typerine aloituksineen ja kommenttteineen.

    • Ei masenna, eihän ne yleensä kovin henkilökohtaisia ole. Muutenkin maailmassa sattuu ja tapahtuu, elämä riepottelee pientä ihmistä miten sattuu, niissä on enemmän aihetta mielipahaan.

    • Anonyymi

      Ehkä vaan päädyn tänne silloin, kun masentaa. Palsta ei oikeastaan masenna

    • Anonyymi

      Sinkkua pitäisi katsoa kulmien ali.

    • Anonyymi

      Täällä on joulu juhannus ja pääsiäinen yhtä aikaa

    • Anonyymi

      Enää ei harmita yhtään. Huomenna tulee eläke ja ostan ainakin 6 laatikollista kaljaa. Niin ja vielä yhden lihapiirakan, kun ei kehtaa pelkkää kaljaa hakea. Sitäpaitsi pitäähän sitä 3:n ja 4:n laatikon välissä syödäkin, koska tulee hiuko.

    • Täällä levitetään räikeästi disinformaatiota ja pyritään manipuloimaan ihmisjoukkoja.
      Sen jälkeen kun katsoo uutisia, missä hörhöt nousevat barrikadeille vastustamaan ilkeitä pilluministereitä ja tappavia myrkkypiikkejä, niin kyllähän se vähän masentaa.

      • Anonyymi

        Ei se minua masenna. Lähinnä vain herättää sääliä kyseisiä ihmisen irvikuvia kohtaan. Kyseiset ihmispolot uskovat mielummin netin salaliitto-hörhöjä, kuin koulutettuja ammattilaisia.

        Itse olen hakenut 3 covid-piikkiä ja siihen kylkeen vielä influenssa rokotuksen. Mitään isompia sivuoireita ei edes ole tullut, ei edes sarvet ole kasvaneet päähäni. Tulevaisuudessakaan ei voi tästä "kokeellisesta" piikistä tulla, koska on jo poistuneet elimistöstäni.

        mRNA rokotteitahan on jo 90-luvulta asti käytetty ja tutkittu, joten se siitä kokellisuudesta. Oli muuten aurattu kaikki kävelytiet huolellisesti ja kävinkin reippailemassa, koska on hyvä ilma.

        Kyllä kunto nousee, koska vaatteitakin oli toistakymmentä Kg päällä. Pelkät Sievin talvimallin turvajalkineet painavat 3,5Kg/kpl.


    • Anonyymi

      Palssta piristää mielen.

    • Anonyymi

      Ei. Ihmiset jotka tänne kirjoittaa sen tekee.

    • En tiedä kun vasta tulin.

    • Miten palsta voi masentaa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      124
      1826
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1133
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1097
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      915
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      822
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      779
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      724
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      700
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe