mukaudutteko siihen mitä muut tekee?

Anonyymi

maantiefillarilla
-imuhousut/puku ainoa oikea vaatetus
-ei jalkaa "
-ei lokasuojia "
maastopyörä / fatbikella
-ei lokasuojia
-ei tararkkaa
-ei tuulipukua tai muuta ei niin muodikasta kudetta
listahan on loputon...
voisitte kertoa miten eroatte valtavirrasta pyöräillesänne, uskallatteko vai miksi on must mennä "muodin" mukaan

36

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ei sit mitään v¤ttuiluja koska nyt keskutellaan aikuismaisesti

• Anonyymi

En käytä kypärää maantiepyörällä ajaessani. Melko harvoin tulee ketään muuta maantiepyörällä toista vastaavaa vastaan.....

• Itse en osaa tuohon maantiepuoleen kommentoida, mutta kommentoin omalta osaltani tuota maastopyörä puolta.

Itse tosiaan ajan aktiivisesti polku/maastoajoa, maastoon/maastopyörään ei kuulu lokarit eikä tarakka, maastossa ajeassa molemmat tiellä ja turhat sekä myös pienenä lisäpainona, pienet "mutaläpät" voi pyörässä olla pahimmat kurat vastaanottamassa.

vaatetuksena tarkoituksenmakainen vaatetus, jossa kohtuulliset kestävyys (kaatumiset/tarttuvat oksat yms.) ominaisuudet, mutta myös rennot ja hyvät liikevarat. Hieman vaativammassa maastossa pitää vaatteiden alle mahtua vielä eriasteisia suojia). Kenkinä vain (maasto)pyöräilyyn tarkoitetut kengät, kädessä ajohanskat sekä päässä suojaava kypärä.

• Anonyymi

Aika tiukka asenne lokareihin. Itse suosin niiden käyttöä koska vähentävät pyykkäämisen tarvetta huomattavasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika tiukka asenne lokareihin. Itse suosin niiden käyttöä koska vähentävät pyykkäämisen tarvetta huomattavasti.

Jokainen tietysti tekee oman maun mukaan. Itse en tosiaan varsinaisessa maastoajossa lokasuojia käytä, enkä juuri muutenkaan (yhdet pienet"mutakaaret" tosiaan myös löytyy, jotka joskus käytössä).
        Yhdet "irtolokarit" myös löytyy, jotka saa parissa minuutissa kiinnitettyä tarvittaessa, mutta taitaa olla vuoden verran kun niitäkään on viimeksi tullut käytettyä. Ja itselläni nuo ajovaatteet on hyvin pitkälti vain ajokäytössä olevia, joten likaantumisella ei ole kauhean isoa väliä.

Varmasti henkilöllä joka käyttää polkupyörää liikkumisvälineenä, niin sillä että vaatteet ovat määränpäässy puhtaahkot/kuivahkot kuin itselläni jolla polkupyörä on hyvin pitkälti harrasteväline.

• Anonyymi

Pitkä etulokari nyt hajoaa maasturista aika nopeasti jos vähänkin ajaa paikoissa joissa oksat yms yltää ajoväylälle. Pikakiinnitteistä takalokaria käytän itse likaisilla keleillä, olematon paino ei tietysti haittaa koska ilman sitä paljon isompi paino kertyy satulaan ja selkään.

• Anonyymi

Lukkopolkimet Jopossa

• Anonyymi

Minulla ei fatbikessä ole mitään muuta kuin jalka. En ole nähnyt siitä olevan vaivaa. Maantiepyörässä (retkipyörä) on tavanomaiset varusteet plus pieni runkolaukku johon saa kännykän yms pientä tavaraa.
      Vaatetuksen milloin mitäkin. Housut täytyy vaan olla sellaiset missä ei saumat/taskujen saumat paina satulaa vasten ja kapeat lahkeet ihan vaan siksi ettei jää ketjujen väliin. Välillä kenkinä maastossa jopa Sievin turvajalkineet nilkkaa tukevalla varrella😁..kesällä voi olla reikäinen T-paita.
      Kypärä on mutta käytän vähän. Taatusti erotun valtavirrasta.

• Anonyymi

Enpä ole huomannut, että tällaisestakin pitäisi ottaa jotain stressiä.

Pyöräilyvarusteisiini on kuulunut kypärä niin kauan kuin niitä on kunnollisia kaupasta saanut. Nuorena jouduin autoilijan kiilaamaksi ja pusikkoon lentäessä tuli sellainen tunne, että tätä voisi tehdä turvallisemminkin.

Muita vaatteita ja varusteita on sään ja matkan mukaan. Yleensä käytän muuhunkin sopivia vaatteita, esim. nyt ajoasuna on hiihtopuku ja jaloissa Sievin matalavartiset talvi-turvakengät. Pyörässä ei ole lukkopolkimia ja kelit on mitä Helsingissä sattuvat olemaan... Käsissä heijastavasta kankaasta tehdyt rukkaset ja kypärän alla ohut myssy. Näillä mennään päivittäisessä ajossa tällä hetkellä.

• Anonyymi

Kun palstalle eksyy ihan oikea pyöräilijä, talvellakin ajava, aletaan saada asiallisia vastauksia.

Kiitos näistä, tänne provoiluiden keskelle, kun lykraperseet joutuvat katselemaan lasin takaa oikeaa pyöräilyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun palstalle eksyy ihan oikea pyöräilijä, talvellakin ajava, aletaan saada asiallisia vastauksia.

Kiitos näistä, tänne provoiluiden keskelle, kun lykraperseet joutuvat katselemaan lasin takaa oikeaa pyöräilyä.

On se hauska että on ihmisiä mitkä katsovat omaavansa kyvyn määritellä mikä on "oikeaa" ja mikä "ei oikeaa" pyöräilyä.
        Jokainen pyörällä liikkuja kun harjoittaa tuota pyöräilyä omista lähtökohdista.
        Joillekkin polkupyörä on "vain" kulkuväline paikasta A paikkaan B, toisille se taasen on harrasteväline, niin masstossa kuin maantiellä ja osalle se on jopa kilpaurheiluväline ja sillä ajaminen on kilpailuun valmistavaa urheilusuoritusta (taikka itse kilpailemista).

Jus tuokin vietsi taasen ei ole täyttä provoilua, niin mikä sitten...

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

On se hauska että on ihmisiä mitkä katsovat omaavansa kyvyn määritellä mikä on "oikeaa" ja mikä "ei oikeaa" pyöräilyä.
        Jokainen pyörällä liikkuja kun harjoittaa tuota pyöräilyä omista lähtökohdista.
        Joillekkin polkupyörä on "vain" kulkuväline paikasta A paikkaan B, toisille se taasen on harrasteväline, niin masstossa kuin maantiellä ja osalle se on jopa kilpaurheiluväline ja sillä ajaminen on kilpailuun valmistavaa urheilusuoritusta (taikka itse kilpailemista).

Jus tuokin vietsi taasen ei ole täyttä provoilua, niin mikä sitten...

No ei kai ehkä aina ole kannanotoissa kysymys "oikeasta" ja "väärästä" vaan "viisaasta" ja "vähemmän viisaasta" valinnasta?

Esimerkiksi fatbike yhdeksänvuotiaalle tytölle parin kilometrin koulumatkapyöräksi voi olla viisas valinta tai sitten ei. Lähes kymmenkertainen polkutehon tarve tavanomaiseen pyörään verrattuna voi tehdä tytöstä urheilijan tai mahdollisesti pyöräilyliikunnan/urheilun vieroksujan tai vihaajan? No ei ehkä yksin tuollainen asia.

Lumi- jääkeleillä fatbike ok valinta lapsille, ei kuitenkaan välttämätön tai ylivertainen.

Maastopyöräilystä ei ole nyt kysymys noissa kannanotoissa. Sora-/hiekkatietä ja asfalttia tuo kyseinen matka. Nyt kelirikkoaikana 500 m pehmeää hiekkatietä imee renkaita niin, että tyttö haaveili voivansa vaihtaa olemusta eli haaveili voivansa olla koulun vieressä asuva luokkatoverinsa.

• Anonyymi

Jos joku haluaa satsata "oikeisiin" pyöräily aarteisiin ja varusteisiin niin sitä vaan, ei minua haittaa.
      Minä voi ajella maastopyöräillä vaikka kotiverkkareissa ja kumppareissa. Usein on tullutkin poljettua isot Nokian kumpparit jaloissa. Eipä haittaa vaikka suo maastossa joutuu taluttamaan pyörää, ei kastu varpaat.

• Tuo ajovarusteiden/vaatteiden tarve riippuu paljolti maastosta ja ajotavasta.
        Jos maastopyörä on "vain" liikkumaväline luonnossa (jossa tarkoituksessa se onkin erittäin mainio peli), niin vaikkapa kumisaappaat ovat ihan mahdollinen ajojalkine, eipä siinä mitään. Mutta jos taasen itse ajosuorite on pääosissa ja eteneminen sitten sen mukaista ja hankalassakin maastossa, niin sitten vaikkapa ajokenkien pitää olla siihen vartavasten suunnitellut jotka toimivat yhdessä polkimien kanssa mahdollisimman hyvin (eli Flat taikka lukkopoljinkengät siitä riippuen minkälaiset polkimet pyörässä on).

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

Tuo ajovarusteiden/vaatteiden tarve riippuu paljolti maastosta ja ajotavasta.
        Jos maastopyörä on "vain" liikkumaväline luonnossa (jossa tarkoituksessa se onkin erittäin mainio peli), niin vaikkapa kumisaappaat ovat ihan mahdollinen ajojalkine, eipä siinä mitään. Mutta jos taasen itse ajosuorite on pääosissa ja eteneminen sitten sen mukaista ja hankalassakin maastossa, niin sitten vaikkapa ajokenkien pitää olla siihen vartavasten suunnitellut jotka toimivat yhdessä polkimien kanssa mahdollisimman hyvin (eli Flat taikka lukkopoljinkengät siitä riippuen minkälaiset polkimet pyörässä on).

Mulle on ajosuorite tärkein maastossa ä, siksi ostin läskipyörän, silti kenkinä jotkut Sievin turvajalkineet puolikorkealla varrella ja ehkä joku villapaita keväällä ja kesällä ihan joku resu T-paita mutta en välttämättä aja silmät viiruina vaan nautiskellen, välillä tietysti voi ottaa hieman jalat hapoille.

• Anonyymi

Maastokamppeet ymmärrän hyvin jotta loksut, tarakat ja seisontajalat eivät kuulu asiaan. Ovat turhakkeita pöpelikössä ja pikemminkin vaaran aiheuttajia.
      Sitten moni suhaa asfaltilla työ- ja kauppamatkaa kapearenkaisella jossa ei sitten ole näitä ed. mainittuja varusteita. Mukavaa varmaan ottaa koiranpaskoja naamalle ja mennä reppuselässä muodin mukana....

• Anonyymi

Itseasiassa maastossa pärjää vaikka on lyhyet lokarit ja tarakka. Mulla itselläni jopa läski pyörässä peili. Välillä se kääntyy mutta saa sen kohdennettua uudelleen. Seisontatuen olen kyllä karsinut pois.

• Anonyymi

Mukavin asuste nyt sattuu olemaan pyöräilyasu kesällä. Kylmissä olosuhteissa yhdistelen pyöräily ja hiihto kamoja.

Ei minulla ole muissakaan pyörissä jalkaa. Cyklossa kokeilin joskus, mutta enemmän haittaa kuin hyötyä.

Yhteenkään maantiepyörän runkooni ei mahdu lokasuojat. Cyklocrossarissa on tilaa lokasuojille, kun pyörä on varusteltu retkeilyyn.

Takatarakka on välillä ollut kiinni myös maantiepyörässä, kun olen ajanut sillä työmatkaa. Topeakin pikakiinnitteinen sellainen.

Tuulipuku on /C:stä pyöräillessä ja välillä jopa vaarallinen, kun tarttuu väärään paikkaan.

• ”Perinteinen” tuulipuvun yläosa ei nyt muutenkaan toimi pyöräillessä (siis vähääkään nopeuden noustessa), kun siitä ajaessa pääsee aina jonkinverran ilmaa läpi (kankaasta, hihoista ja kaula-aukosta) ja sen takia se alkaa pussiutumaan selkäpuolelta. On ajoasu mikä tahansa, niin selkäpuolelta pitää ilman päästä poistumaan helpommalla kuin etupuolelta sitä tulee ajoasun sisään (eli joko selkäpuolelta kankaan pitää olla ilmaaläpäisevämpää, taikka siellä tulee olla aukkoja jotka on suunniteltu ilman poistumista silmälläpitäen).
        Kyllä pyöräilyyn tarkoitetut asusteet on pyöräilyssä ne toimivimmat.
        Tosin itse käytän ajohousuina tällähetkellä Revolution Racen erilaisia vaellus/retki housuja jotka toimii minun ajokäytössä erinomaisesti.

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

”Perinteinen” tuulipuvun yläosa ei nyt muutenkaan toimi pyöräillessä (siis vähääkään nopeuden noustessa), kun siitä ajaessa pääsee aina jonkinverran ilmaa läpi (kankaasta, hihoista ja kaula-aukosta) ja sen takia se alkaa pussiutumaan selkäpuolelta. On ajoasu mikä tahansa, niin selkäpuolelta pitää ilman päästä poistumaan helpommalla kuin etupuolelta sitä tulee ajoasun sisään (eli joko selkäpuolelta kankaan pitää olla ilmaaläpäisevämpää, taikka siellä tulee olla aukkoja jotka on suunniteltu ilman poistumista silmälläpitäen).
        Kyllä pyöräilyyn tarkoitetut asusteet on pyöräilyssä ne toimivimmat.
        Tosin itse käytän ajohousuina tällähetkellä Revolution Racen erilaisia vaellus/retki housuja jotka toimii minun ajokäytössä erinomaisesti.

Höpö höpö.. itselläni on pääasiassa metsästykseen/ulkoilun tarkoitetut housut. Swedteam Lynx housut, maksoi jotain 60e. Toimineet jo 8 vuotta ja edelleen ehjät, väri hieman haalistunut runsaista pesukerroista.. lisäksi Tokmannin pitkähihainen paita ja Lidlin huppari tai EMP:ltä tilattu Slipknot-huppari. Ei ala pussittamaan selkäpuolelta ja jos kovemmassa vauhdissa menee pussille niin menkööt.
        Eli ei tarvitse olla nimenomaan pyöräilyyn tehtyjä vaatteita. Välttämättä kaikkien kropalle edes löydy hyvin istuvaa ..mutta jos joku haluaa satsata nimenomaan pyöräilyyn valmistettuihin vaatteisiin/varusteisiin niin toki saa näin tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.. itselläni on pääasiassa metsästykseen/ulkoilun tarkoitetut housut. Swedteam Lynx housut, maksoi jotain 60e. Toimineet jo 8 vuotta ja edelleen ehjät, väri hieman haalistunut runsaista pesukerroista.. lisäksi Tokmannin pitkähihainen paita ja Lidlin huppari tai EMP:ltä tilattu Slipknot-huppari. Ei ala pussittamaan selkäpuolelta ja jos kovemmassa vauhdissa menee pussille niin menkööt.
        Eli ei tarvitse olla nimenomaan pyöräilyyn tehtyjä vaatteita. Välttämättä kaikkien kropalle edes löydy hyvin istuvaa ..mutta jos joku haluaa satsata nimenomaan pyöräilyyn valmistettuihin vaatteisiin/varusteisiin niin toki saa näin tehdä.

Ei tarvitse ei, mutta mikä on mukavin asu pyöräillessä, niin se on (yllätys yllätys) pyöräilyyn suunniteltu asu. 😂 Kurjuutta voi toki maksimoida, itse en tee niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse ei, mutta mikä on mukavin asu pyöräillessä, niin se on (yllätys yllätys) pyöräilyyn suunniteltu asu. 😂 Kurjuutta voi toki maksimoida, itse en tee niin.

Asiahan on pihvi. Kesällä lycraa ja talvella lämpimät vaippahousut ja alle merinoo. Päällimäiseksi kevyt mutta lämmin ja hyvin hengittävä talvipyöräilytakki. Jalkoihin 45NRTH Wölvhammer. Kyllä kelpoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin niin mutta ei kaikille, itse sen verran harteikas että jos ostan hartioista sopivan niin hihat tolkuttomat pitkät. Kaikki pyöräily vaatteet on suunniteltu syömäpuikoille.
        Itse en tunne mitenkään kirjaksi oloani vaikka vaatteet on Lidlistä tai Tokmannilta. Itseasiassa parempaa hupparia en ole löytänyt edes kalliimmistakaan vaatteista mitä on tuo Lidlistä ostettu huppari, vuori on sellainen että hengittää ja ulkopinta kestää hyvin pientä sadetta ja huppu hyvä sekä hyvät vetoketjutaskut ja "äänetön" kangas eli ei kahise.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt en oikein tajunnut kommenttia. Itsekkin sanoin käyttäväni RevolutionRacen ulkoilu/vaellushousuja jotka toimivat hyvin maastopyöräilyssä (tosin niilläkin osassa malleista kerrottu pyöräily yhtenä käyttöalueena).
        Ja jos ylä-asu ei ole liian "tuulenpitävä", niin silloin ei ole "pussittumisongelmaa", mutta itse kommentoin noiden perinteisten tuulipukujen käyttöä pyöräilyssä, koska ne eivät tuon "takapussin"muodostumisen takia yleensä sovellu pyöräilyn hivenenkään suuremmissa nopeuksissa.

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

Nyt en oikein tajunnut kommenttia. Itsekkin sanoin käyttäväni RevolutionRacen ulkoilu/vaellushousuja jotka toimivat hyvin maastopyöräilyssä (tosin niilläkin osassa malleista kerrottu pyöräily yhtenä käyttöalueena).
        Ja jos ylä-asu ei ole liian "tuulenpitävä", niin silloin ei ole "pussittumisongelmaa", mutta itse kommentoin noiden perinteisten tuulipukujen käyttöä pyöräilyssä, koska ne eivät tuon "takapussin"muodostumisen takia yleensä sovellu pyöräilyn hivenenkään suuremmissa nopeuksissa.

No joo, ehkä ymmärsin väärin..ja lisäksi jotkut tuulipuvut yms joissa on "silkkinen" vuori on sellaisia hiki-asuja että pahempaa saa hakea.
        Itse tykkään vaatteista, takeista joissa verkkomainen vuori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo, ehkä ymmärsin väärin..ja lisäksi jotkut tuulipuvut yms joissa on "silkkinen" vuori on sellaisia hiki-asuja että pahempaa saa hakea.
        Itse tykkään vaatteista, takeista joissa verkkomainen vuori.

Makuasioista on turha kiistellä, sanoi kissa kun p...nsä nuoli.

"Varsinaisten pyöräilyvarusteiden" eduista ei voi olla kuin yhtä mieltä. Mutta siitä, tarvitsevatko _kaikki_ pyöräilijät niitä, jokainen saa olla ihan omaa mieltänsä. Itse esimerkiksi käytän kesällä pyöräilykenkiä ja lukkopolkimia aina, mutta pyöräilyhousuja en juuri ollenkaan, koska nojapyörä.

Talvella taas käytän normi pyörän kanssa muiden vaatteiden alla pyöräilyhousuja, mutta lukkopolkimia en koskaan. Silloin ei myöskään tarvitse pyöräilykenkiä, joten voi pyöräillä niillä kengillä, joihin ei mene hiekoitussepeliä ajaessa.

• Anonyymi

Kissa hoitaa hygieniaansa nuolemalla ja silloin se sulkee kielensä rauhaset eli ei maistele, kuten ruokaillessa.

Näin se tekee myös ihmistä nuollessa eli siirtää kokkarit ihmiseen.

Oliona kissa on ihmistä viisaampi.

• Anonyymi

Paitsi minä, minä olen ihmistä kun viisaampi, en kehu mutta näin se vaan on.

• Anonyymi

Kissat jos nuolevat ihmistä, ne yrittävät kai saada jotakin, eivät ne ihmisen hygieniaa hoida.

Mistä olet saanut käsityksesi.

Minä annan säännöllisesti kissoilleni kasvojeni rasvat niiden turkkiin pyyhkimällä nuoltavaa. Ovat siitä mielissään. Kai siitä jotakin saavat??

"Oliona kissa on ihmistä viisaampi."
        No meissä on kissoissa ja ihmisissä niin monenlaista viisautta. Yleistykset ovat vaarallisia.
        Viisaus myös vaihtelee kovin paljon meissä ihmisissäkin yksilöittäin.

Ja kissoissa on tosi tyhmiä yksilöitä.

Vaikea allekirjoittaa tuo väitteesi, vaikka siinä on ajatusta. Paljon riippuu siitä, miten tässä tapauksessa määritellään "viisaus".

• Anonyymi

Ainahan on näitä jotka "pärjää kyllä vähemmälläkin" joka lajissa. Sehän on ok aloittaessa, mutta jos myöhemmin hankkii uutta tilalle niin "tuulipuku" on ihan vaan änkyröintiä.
      Vrt. suunnistus: voi suunnistaa perusverkkareissa ja lenkkareilla, mutta pajjon parempi ja turvallisempi on mennä siihen tehdyillä kamoilla. Löysät raskaat verkkarit tarttuu kaikkeen ja valuvat polviin märkänä, lenkkarit vastaavat pullataikinaa suon jälkeen ja luistavat sinne tänne.
      Hankki sellaiset kuin tarvitsee, mutta herrojen kotkotuksista jaarittaminen on vain hölmöyttä.

• Anonyymi

Jotkut eivät vaan halua satsata rahaa varusteisiin. Ei ole köyhällä varaa. Kirpaisee jos sen pyörän saa edes hankittua.

• Anonyymi kirjoitti:

Jotkut eivät vaan halua satsata rahaa varusteisiin. Ei ole köyhällä varaa. Kirpaisee jos sen pyörän saa edes hankittua.

Aivan, ja silloin niitä ei luonnollisestikkaan hanki/kannata hankkia.
        Mutta sitten on taasen myöskin hyvin turha kritisoida jos/kun osa ihmisistä hankkii nemenomaisesti pyöräilyyn tarkoitettuja varusteita.
        Jokainen tekee omien halujensa, tarpeitensa sekä varojensa mukaan.

• Anonyymi

Itse laitoin lokasuojat sen jälkeen, kun tien pinnasta nousi naula renkaan kautta ja osui sääreen, mennen ihosta läpi. Onneksi on korona-aika eli oli desinfektiopyyhkeitä mukana, joilla rautalangalla sain tukittua verenvuodon.

Alamäki ja reilu 40 vauhtia, tuollainen naula tulee kuin luoti.

• Anonyymi

Aikamoinen sattuma, lähes "lottovoitto".

Mutta ajattelemisen aihetta muille lokasuojien tarpeellisuudesta kaduilla ja teillä tuolla nopeudella ajettaessa. No fatbikellä ei tuohon nopeuteen pääse kuin hetkeksi.

• Anonyymi

Lokasuojat ovat sangen mainiot kapistukset. Taisi pudota kaksikin lokasuojaa fatbikestä ennen kuin tein sellaisen joka kestää. Pudokkaat olivat ainoastaan yhdestä pisteestä satulatolpassa kiinni. Itsetehty on tukevammin siinä satulatolpassa. Ilman lokkareita kuraa lentää persiille ja naamaan aivan perhanasti. Etupäässä minulla on runkoputkessa lokari ja pieni löysä lippa etuhaarukassa.
      Joku viisasteli että saattaa mennä joku risu lokarin väliin. Minulla on mennyt pari kertaa joku oksa tai muu kalikka pinnojen väliin. Siitä kuuluu vain kolinaa ja puunpalasia viuhuu ilmassa. En silti aja umpikiekoilla.
      Vaatteissa tosiaan talvella hiihtovaatteet ovat mainiot. Tänään työmatkalla 8km oli hiihtovaatteet ja pitkä urheilukerrasto. Ohut pipo ja tuubihuivi kaulalla. Pakkasella lisää kerrastoa ja kovalla pakkasella toppavehkeet.

• Anonyymi

Hyvän ja halvan kypärän saa tehtyä ihan itse alumiinifoliosta ja parista Tenasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      30
      6160
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      19
      3244
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1380
    4. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      18
      1335
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1216
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      164
      1183
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      130
      1031
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      44
      1018
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      916
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      145