uinti cooper

tipsu

niin eli uinti cooperista, jos joku ois sen täällä uinu niin millanen se on teidän mielestä ja miten kauan meni uida? siis cooper, 12min tätsiä...

itelläni meni 900m...muttaq mites onko sitä muut kokeillu? niin siis mitä tykkäsitte?

20

13776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uiskari

      Hei,
      mä treenaan just nyt triatlonin kisaan kovaa 750m uintia.
      Sopisiko se uinnin koopperin testiksi?

      Mulla meni tänään 13min10sek tohon 750m kovaan vetoon, mutta urheilijoilla siihen taitaa mennä alle 10min?!

    • exotical

      mut eikös uinti cooper oo 6 min eikä 12. Itelläni meni 350 m/6 min pidän sitä ihan kohtalaisena tuloksena ottaen huomioon, etten treenaa mitenkään hirveästi n. kerran viikossa jos aina sitäkään :)

      • öö...

        mun mielestä se oli 12min...


      • rape
        öö... kirjoitti:

        mun mielestä se oli 12min...

        on taulukko jossa uinticooperin aika on 6min. Itellä menee n. 400m paikkeille. En ainakaan samaa tahtia jaksais toista 6 minuuttia.


      • tekniko
        rape kirjoitti:

        on taulukko jossa uinticooperin aika on 6min. Itellä menee n. 400m paikkeille. En ainakaan samaa tahtia jaksais toista 6 minuuttia.

        Vilasees tota yläolevaa linkkiä. Kato nääs sielä on taasen ihan erilaane aika. Ei sillä en määkää tahro jaksaa sitä uira.


    • uiskari

      tossa 12min ajassa tarttis kuntouimarin uida ainakin 600m että olis hyvä.
      Taulukkoa en ole koskaan nähnyt, tehdään se !

      12min
      huippu 2000m
      hyvä 1800m
      syvä 1500m
      heikko 1000m

      Vaiko eikö?

      • Eea

      • rgereth
        Eea kirjoitti:

        Taulukko, joka on testattu keskivertoihmisillä löytyy täältä

        http://www.co.jyu.fi/~sou/pdfs/cooperin_uintitesti.pdf

        lähde www.vesiliikunta.com.

           

        Itse olen uinticooperin uintut aina 12 minuutilla, ja olen harrastanut uintia nyt 10 vuotta.


      • sekka

        Kuten juoksussa, uinnin Cooper-testissä uidaan 12 minuuttia. Matti Rajakylä ui reilun kilometrin 12 minuuttissa, mutta miespuoliselle kuntoilijalle hyvä tulos liikkuu 600 metrin hujakoilla.

        Miten vitussa voi olla heikko alle 1000m mitä helevettiä.


      • kilpauimari
        sekka kirjoitti:

        Kuten juoksussa, uinnin Cooper-testissä uidaan 12 minuuttia. Matti Rajakylä ui reilun kilometrin 12 minuuttissa, mutta miespuoliselle kuntoilijalle hyvä tulos liikkuu 600 metrin hujakoilla.

        Miten vitussa voi olla heikko alle 1000m mitä helevettiä.

        ja en kyllä ole tuota 12min testiuintia uinut mutta 800m vapaauinnin virallinen aika on jotain yhdeksän ja puolenminuutin minuutin kieppeillä kun taas 30min testiuinnissa on mennyt ~2300~m


      • Havanais

        Oletkos huomioinut uimarin iän testituloksissa?


      • saukko64
        Havanais kirjoitti:

        Oletkos huomioinut uimarin iän testituloksissa?

        Molemmille ajoille löytyy taulukot. Rajat on eri ikäisille erilaiset ja miehille ja naisille.


      • diipdaapa

        Aika tiukka toi sun arvio.
        Ton mukaan maailman paras pitkänmatkan uimari ois syvältä, sillä maailmanennätys on "vain" 14min ja risat 1500m matkalla


    • medusal

      Itsellä taittuu 800m tuolla 12min ajalla aika hyvä keski-ikäiselle naiselle.

    • Kilpa-uimari

      Löysin tän nyt täältä googlea käyttämällä.Mutta uiskari ei todellakaa tonni oo huono matka, koska meijän ryhmä joka treenaa 5 krt viikossa ja ikähaarukka on 11-15 vuotiaat nii tossa ajassa kerkee uimaa ehkä tonnin? Ja puolessa itse kerkeän uimaan 2000 ja vähän päälle.. (: että näin

    • Normaalilla matkavauhdilla menee noin 670 m eli kyllä siitä on varaa nostaa jonkin verran, mutta ei ole tosiaan tullut koskaan testattua 12 min pätkää.

    • ASD-->

      Oon 9 luokalla eli 15v ja meillä sai 10 uinticoopperista jos ui yli 600m... ite uin siihen 12 minuuttiin 450m

    • anbioaml

      paljonko sait tolla 450 ? numerona siis

    • Itellä

      meni seiskaluokalla 450m kahteentoista minuuttiin. Parhaalla oli joku 500m.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe