Polttopullojen teko-ohjeita

Anonyymi

Ukrainassa naiset torilla tekivät ahkarasti polttopulloja täyttämällä pulloja styroxrouheella. Lisäksi tarvitaan bensaa tai dieseliä sekaan ja sopiva sytytin pullon kylkeen. Vuotava puteli voi olla sytyttäjälleen vaarallinen joten ei kannata kokeilla.
Sodan aikana ei käytetty styroxia vaan pelkkä bensaa tai paloöljyä.
Mitä se styrox siinä apuaineena hyödyttää?

15

1439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile polttaa styroksia, niin näet.

• Anonyymi

Joskus olen yrittänyt styroxia polttaa. Palaa huonosti ja hitaasti. Siinä on todennäköisesti aineksia jotka reagoivat bensiinin kanssa räjähdyksenomaisesti.
        Terva on lisänä vain savun synnyttämiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus olen yrittänyt styroxia polttaa. Palaa huonosti ja hitaasti. Siinä on todennäköisesti aineksia jotka reagoivat bensiinin kanssa räjähdyksenomaisesti.
        Terva on lisänä vain savun synnyttämiseen.

Ei, vaan sekä styrox että terva ajavat saman asian: tekevät nesteestä tahmeampaa/tarttuvampaa. Tervan tapauksessa savunmuodostus oli vain positiivinen sivuvaikutus, ei itse tarkoitus.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan sekä styrox että terva ajavat saman asian: tekevät nesteestä tahmeampaa/tarttuvampaa. Tervan tapauksessa savunmuodostus oli vain positiivinen sivuvaikutus, ei itse tarkoitus.

Näin. Olisi minunkin pitänyt täsmentää, että koita polttaa styroksia bensaan liuotettuna.

Köyhän miehen napalmia. ; )

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Näin. Olisi minunkin pitänyt täsmentää, että koita polttaa styroksia bensaan liuotettuna.

Köyhän miehen napalmia. ; )

Oiskohan palmitiivihappo tai polystyreeni paljoa styroksia kalliimpaa? Jälkimäistä on vaikeampi saada palamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Oiskohan palmitiivihappo tai polystyreeni paljoa styroksia kalliimpaa? Jälkimäistä on vaikeampi saada palamaan.

Styroksi on polystyreeniä. Polystyreeni olisi vain helpompaa saada bensapulloon liukenemaan paloina kuin stryroksiksi vaahdotettuna.

• Anonyymi

Styrox tekee nesteestä liisteriä joka tarttuu kohteeseen paremmin kuin neste.

• Anonyymi

Tuo liene tärkein syy. Eräässä toisessa ketjussa taidettiin puhua tuloksen muistuttavan napalmia. Kun esimerkiksi vihollissotilaan niskaan jysähtää polttopullo, josta leviää tahmeaa palavaa liisteriä soltun päälle on vaikeampaa välttää vakavat palovammat.

• Anonyymi

Suomessa käytettiin sotien aikaan styroksin sijaan tervaa. Ajaa saman asian.

• Anonyymi

Ukrainassa on monia uskontoja joten minkä uskonnon edustajat teki niitä

• Anonyymi

Ei liity uskontoon mitenkään.

• Anonyymi

Valmistuksen kannalta styrox-rouhetta on vaikea saada pulloon, olisiko helpompi liuottaa ensin styrox-palat bensiiniin isommassa astiassa ja sitten pullottaa liuennut seos ?

• Anonyymi

Muodostunut mössö on sellaista ettei sitä saa pulloon kaadettua.

• Kehittyneemmissä olosuhteissa kannattanee käyttää polystyreenipuikkoja tai -rakeita. Toisaalta, kehittyneemmissä olosuhteissa on kai napalmiakin tarpeeksi saatavana, sekä kunnon kuorikanistereita ja sytyttimiä.

Kehitysmaa-asehan tuo Molotovin cocktail on. Tehdään sillä, mitä on.

• Anonyymi

polttopulloja? aikoinaan täällä suomessa eräs uutisten lukija puhui koko ajan panomiehistä ja polttopilluista, vaikka piti sanoa palomies ja polttopullo :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      34
      2755
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2591
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2564
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2094
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      40
      1961
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      313
      1742
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1526
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1123
    Aihe