Polttopullojen teko-ohjeita

Anonyymi

Ukrainassa naiset torilla tekivät ahkarasti polttopulloja täyttämällä pulloja styroxrouheella. Lisäksi tarvitaan bensaa tai dieseliä sekaan ja sopiva sytytin pullon kylkeen. Vuotava puteli voi olla sytyttäjälleen vaarallinen joten ei kannata kokeilla.
Sodan aikana ei käytetty styroxia vaan pelkkä bensaa tai paloöljyä.
Mitä se styrox siinä apuaineena hyödyttää?

15

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile polttaa styroksia, niin näet.

      • Anonyymi

        Joskus olen yrittänyt styroxia polttaa. Palaa huonosti ja hitaasti. Siinä on todennäköisesti aineksia jotka reagoivat bensiinin kanssa räjähdyksenomaisesti.
        Terva on lisänä vain savun synnyttämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus olen yrittänyt styroxia polttaa. Palaa huonosti ja hitaasti. Siinä on todennäköisesti aineksia jotka reagoivat bensiinin kanssa räjähdyksenomaisesti.
        Terva on lisänä vain savun synnyttämiseen.

        Ei, vaan sekä styrox että terva ajavat saman asian: tekevät nesteestä tahmeampaa/tarttuvampaa. Tervan tapauksessa savunmuodostus oli vain positiivinen sivuvaikutus, ei itse tarkoitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan sekä styrox että terva ajavat saman asian: tekevät nesteestä tahmeampaa/tarttuvampaa. Tervan tapauksessa savunmuodostus oli vain positiivinen sivuvaikutus, ei itse tarkoitus.

        Näin. Olisi minunkin pitänyt täsmentää, että koita polttaa styroksia bensaan liuotettuna.

        Köyhän miehen napalmia. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Näin. Olisi minunkin pitänyt täsmentää, että koita polttaa styroksia bensaan liuotettuna.

        Köyhän miehen napalmia. ; )

        Oiskohan palmitiivihappo tai polystyreeni paljoa styroksia kalliimpaa? Jälkimäistä on vaikeampi saada palamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oiskohan palmitiivihappo tai polystyreeni paljoa styroksia kalliimpaa? Jälkimäistä on vaikeampi saada palamaan.

        Styroksi on polystyreeniä. Polystyreeni olisi vain helpompaa saada bensapulloon liukenemaan paloina kuin stryroksiksi vaahdotettuna.


    • Anonyymi

      Styrox tekee nesteestä liisteriä joka tarttuu kohteeseen paremmin kuin neste.

      • Anonyymi

        Tuo liene tärkein syy. Eräässä toisessa ketjussa taidettiin puhua tuloksen muistuttavan napalmia. Kun esimerkiksi vihollissotilaan niskaan jysähtää polttopullo, josta leviää tahmeaa palavaa liisteriä soltun päälle on vaikeampaa välttää vakavat palovammat.


    • Anonyymi

      Suomessa käytettiin sotien aikaan styroksin sijaan tervaa. Ajaa saman asian.

    • Anonyymi

      Ukrainassa on monia uskontoja joten minkä uskonnon edustajat teki niitä

      • Anonyymi

        Ei liity uskontoon mitenkään.


    • Anonyymi

      Valmistuksen kannalta styrox-rouhetta on vaikea saada pulloon, olisiko helpompi liuottaa ensin styrox-palat bensiiniin isommassa astiassa ja sitten pullottaa liuennut seos ?

      • Anonyymi

        Muodostunut mössö on sellaista ettei sitä saa pulloon kaadettua.


      • Kehittyneemmissä olosuhteissa kannattanee käyttää polystyreenipuikkoja tai -rakeita. Toisaalta, kehittyneemmissä olosuhteissa on kai napalmiakin tarpeeksi saatavana, sekä kunnon kuorikanistereita ja sytyttimiä.

        Kehitysmaa-asehan tuo Molotovin cocktail on. Tehdään sillä, mitä on.


    • Anonyymi

      polttopulloja? aikoinaan täällä suomessa eräs uutisten lukija puhui koko ajan panomiehistä ja polttopilluista, vaikka piti sanoa palomies ja polttopullo :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1709
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1648
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1122
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1037
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 7
      972
    Aihe