Varhaiskasvatuksessa työpaikka kiusaamista

Anonyymi

Olen lähdössä varhaiskasvatuksesta kokonaan työpaikka kiusaamis epidemian takia. Onko muilla kokemusta? Olen parille hoitajalle jutellut, jotka kävivät läpi saman painajaisen.

37

1736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse lähdin samasta syystä. Kiusaaminen varhaiskasvasvatuksessa vain pahenee. On hullua, että nämä ovat paikkoja, johon vanhemmat vie lapsiaan. Itse en suostu päästää lapsiani päiväkoteihin, johtuen aikuisten kohtaamasta kiusaamisesta.

    • Anonyymi

      Kuulostaa tutulta. Päiväkodeissa kiusataan aikuisia ihan harrastukseksi.

    • Anonyymi

      Vaihdoin muihin hommiin oltuani pari vuotta päiväkodissa töissä. Pahinta aikaa elämässäni. Päiväkodin hoitajat ja opettajat ovat oikeita ammatti kiusaajia. Myös läheisten mielenterveys aivan mennyttä päiväkodin työilmapiirin takia. Työ on muutenkin rankkaa ja siihen lisää inhottavat työntekijät ei kiitos.

    • Anonyymi

      Normaalisti työssä on oltava looginen ja rauhallinen, mutta päiväkodissa omaa mielenrauhaa on vaikea säilyttää. Olen joutunut taistelemaan, ettei vahingossa tule mottaistua kiusaajaa. Vaikeaa, kun aina joku valittaa tyhjästä tai keksii tulla kyttäämään.

    • Anonyymi

      Mä sain traumat 3 kk päiväkoti harjottelusta joka johti terapiaan.

      • Anonyymi

        Eikös tuossa vois iha oikeuteen viedä?


    • Anonyymi

      Olen ollut työttömänä muutaman vuoden, koska en suostu menemään takaisin päiväkotiin töihin. Minulla riittää tarinoita varhaiskasvatuksesta. Ihmiset eivät lopeta töitä ihmiset lopettavat esimiehiä ja myrkyllisiä työ yhteisöjä.

    • Anonyymi

      Huomaatteko miten esimerkiksi mannerheimin sivuilla puhutaan siitä, miten ehkäistä kiusaamista lasten keskuudessa, mutta kukaan ei kiinnitä huomiota aikuisten kiusaamiseen, josta lapset ottavat mallia. Varhaiskasvatuksen suurin ongelma on henkilöstö ei lapset. Ihmiset lähtevät työpaikka kiusaamisen takia ei lasten. Mitään ei yritetä tehdä tai parantaa mitä tulee aikuisten keskiseen kiusaamiseen, sitä kutsutaan ”palautteeksi” tai ”kritiikiksi” näillä korteilla piilotetaan kiusaamista ja henkilöstön suurta egoa.

      • Anonyymi

        Tuli huomattua etsiessäni tietoa työpaikka kiusaamisesta varhaiskasvatuksessa. Paljon lapsista kaikkea, mutta aikuisten kokemuksista ei puhuttu.


    • Anonyymi

      Sain kenkään, koska työ yhteisössä 6 aikuista keksi minusta jatkuvasti valitettavaa ja meni esimiehen luokse, joka päätti ottaa minut jatkuvasti puheille. Kun kuulin syytöksistä olin ihan pihalla, koska en muistanut mitään semmoista tapahtuneen. Kysyin suoraan saisinko esimerkin, koska en muistanut tilannetta jossa olisi tapahtunut mitään mistä minua syytettiin. Johtaja ei pystynyt edes antamaan kunnon esimerkkiä, vaan teki päätöksensä sen perusteella mitä muut sanoivat. Valheita oli joka ikinen syytös, jonka takia en muistanut mitään niistä. Kehtasi vielä kysyä onko muistissani vikaa. Minulla on ollut aina super hyvä muisti, jonka takia epäilyni nousi melkein heti. Tiesin jo ensimmäisellä kerralla kun johtaja tuli puhumaan, että minusta yritetään päästä eroon. Kysyin tädiltä joka työskentelee liitolla saako puheiden perusteella irtisanoa. Täti sanoi että ei saa missään nimessä. Jos nyt voisin olisin tehnyt ilmoituksen paikasta ja työntekijöistä. Pilasivat kokemukseni varhaiskasvatuksesta kokonaan ja jätti ihan järkyt traumat. Olen vihainen joka kerta kun muistan ne valheet, koska toivon että olisin puolustanut itseäni, mutta en puolustanut itkin vain. Tiedän faktana sen etten tehnyt mitään mistä minulle valitettiin. Käytin kuukausia asioiden läpi käymiseen ja yritin muistella missä vaiheessa näitä asioita on tapahtunut ei tullut mieleen. Siinä vaiheessa, kun johtaja mainitsi että olen muka myöhässä, vaikka lähden aina hyvään aikaan ja bussi on ollut pikkuisen myöhässä muutaman kerran, tiesin että minusta yritetään päästä eroon. Moni muukin oli monena päivänä myöhässä vielä minua paljon enemmän ja silti minä saan valituksen. Nyt tiedän tulevaisuudessa mihin kiinnittää huomiota. Syytän itseäni vain siitä, et annoin ihmisten kohdella minua huonosti.

      • Anonyymi

        Minulla oli vähän samantapainen kokemus yksityisellä päiväkodilla. Toivottavasti olet saanut apua traumaasi.


    • Anonyymi

      Näitä lukiessa tulee fyysisesti huono olo. Tulee Flash backejä

    • Anonyymi

      Miksi ihmiset yhdistävät nämä ilmiöt johonkin tiettyyn alaan. Sosiaaliset ongelmat ja kaikenlainen kiusaaminen kusipäisyys ja muu perseily on sosiaaliseen tapakulttuuriin liittyvä ilmiö joka ei johdu alasta. Ehkä tietysti jotain eroa voi olla siinä onko kyse matalamman vai korkeamman koulutustason aloista.

      Mutta jos haluaa suomen työelämälle tyypillisistä ongelmista eroon on muutettava ulkomaille. Tosin omalta kohdalta voin todeta että itse törmäsin näihin ongelmiin vasta aikuisiällä työelämässä. Peruskouluajat ja opiskeluajat olivat suhteellisen normaalia aikaa. Ei mitään ongelmia. Oikeastaan tosi positiivista ja mukavaa aikaa oli tuo alkuelämä tässä mielessä. Mutta auta armias kun sitten tutustuin suomalaiseen aikuisten ihmisten työelämään. Aika vitun järkyttävää paskaa. Aivan sama mikä ala. Se ei ole alasta kiinni.

      Tavallinen suomalainen aikuinen on valitettavasti pääsääntöisesti henkisesti lapsen tasolle jämähtänyt umpimielinen asennevammainen mulkku, sosiaalisesti disabled. Samaa luonnehdintaa voi käyttää kokonaisista työyhteisöistä. Siinä sitten yrität survoa itsesi vihamielisestä tiilimuurista läpi kun yrität alkaa tekemään töitä sellaisten saatanan inhottavien passiivisaggressiivisten selän takana juonittelevien ihmisten kanssa. Ei siitä tule mitään. Ja useimmat kaikista inhottavimmista sosiaalivikaisista kokevat yleensä olevansa itse kiusaamisen uhreja.

      Nykyisin boostaavana tekijänä on lisäksi tämä ällöttävä kaikkialle levinnyt mielenterveysperseily. Se mahdollistaa tavallisille ihmisille sellaisen pandoran lippaan tekosyitä sosiaalisessa elämässään perseilyyn ettei mitään rajaa. Aikuisilta ei muka voi enää edes vaatia aikuisuutta ja sosiaalista vastuuntuntoa koska kaikki voivat henkisesti niin pahoin koko ajan, ja on diagnoosit takataskussa. Tavallisten aikuisten ei omasta mielestään tarvitse edes yrittää vähän skarpata kun aina löytyy se joku lapsuustrauma ja sosiaalisten tilanteiden pelkotila josta on oikein lääkärin lausunto todisteena.

      Oikeasti kyse on vain asennevammoista ja haluttomuudesta ottaa vastuuta omasta käytöksestä. Näistä ongelmista pääsisi hyvin helposti eroon vain päättämällä että no niin käyttäydytään kunnolla. Ei siihen tarvita muuta kuin tahtotila. Mutta sitä ei ole missään.

      • Anonyymi

        Öö hyi saatana mitä ihmettä. Siis syytteletkö ihmisiä mielenterveys ongelmista? NYT PUHUTAAN HILJAISEMMISTA YLI YSTÄVÄLLISISTÄ työntekijöistä joita kiusataan oikein porukalla. Miten helvetissä kukaan säilyttää mielenterveytensä paikassa jossa joutuu sietämään ilkeilyä koko ajan SAATANA MAHDOTONTA. Hulluksi tulee pienemmästäkin!!! Ole ystävällinen muille VARSINKIN hiljaisemmalle työntekijälle koska voin sanoa ettei nämä työntekijät halua sinun tai muiden draamassa olla mukana!!!!!! IHMINEN VOI OLLA HILJAISEMPI JA SILTI OMATA MAHTAVAT vuorovaikutus taidot. Lopeta se syrjiminen kaikki ei ole aina pälättämässä niinkuin sinä. Saatana tuommoset pirkot pilaa tän maailman. Odotan innolla sitä päivää kun vanha generaatio kuolee pois ja voimme aloittaa maailman jossa saa olla oma itsensä ja silti tulla kohdelluksi hyvin. Se saatanan sosiaalinen kortti loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öö hyi saatana mitä ihmettä. Siis syytteletkö ihmisiä mielenterveys ongelmista? NYT PUHUTAAN HILJAISEMMISTA YLI YSTÄVÄLLISISTÄ työntekijöistä joita kiusataan oikein porukalla. Miten helvetissä kukaan säilyttää mielenterveytensä paikassa jossa joutuu sietämään ilkeilyä koko ajan SAATANA MAHDOTONTA. Hulluksi tulee pienemmästäkin!!! Ole ystävällinen muille VARSINKIN hiljaisemmalle työntekijälle koska voin sanoa ettei nämä työntekijät halua sinun tai muiden draamassa olla mukana!!!!!! IHMINEN VOI OLLA HILJAISEMPI JA SILTI OMATA MAHTAVAT vuorovaikutus taidot. Lopeta se syrjiminen kaikki ei ole aina pälättämässä niinkuin sinä. Saatana tuommoset pirkot pilaa tän maailman. Odotan innolla sitä päivää kun vanha generaatio kuolee pois ja voimme aloittaa maailman jossa saa olla oma itsensä ja silti tulla kohdelluksi hyvin. Se saatanan sosiaalinen kortti loppuu.

        No tuossapa oikein hyvä esimerkki ihmisestä joka peräänkuuluttaa muilta sosiaalisia taitoja mutta ei osaa itse edes tulkita aivan ymmärrettävää tekstiä oikein. Työpaikat ovat täynnä sosiaalisesti aivan kädettömiä ihmisiä jotka eivät osaa tulkita edes alkeellisimpia vuorovaikutustilanteita oikein. Mutta kaikki viat on muissa. Eikä ole vain suomalaisten ongelma.

        Sosiaalisen älyn puute ei ole mielenterveyshäiriö.


      • Anonyymi

        Siis…mitä. Jotkut ovat hiljaisempia kuin toiset meitä on eri persoonia. Eikä sitä vain korjata että ollaan vähemmän sosiaalisia sillä että sanot itsellesi ”no niin käyttäydy” ??? Ei hiljaisuus ole huonoa käytöstä juuri toisin päin. Eikä persoonassa ole kyse käytöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuossapa oikein hyvä esimerkki ihmisestä joka peräänkuuluttaa muilta sosiaalisia taitoja mutta ei osaa itse edes tulkita aivan ymmärrettävää tekstiä oikein. Työpaikat ovat täynnä sosiaalisesti aivan kädettömiä ihmisiä jotka eivät osaa tulkita edes alkeellisimpia vuorovaikutustilanteita oikein. Mutta kaikki viat on muissa. Eikä ole vain suomalaisten ongelma.

        Sosiaalisen älyn puute ei ole mielenterveyshäiriö.

        Sä oot just se kiusaaja työpaikalla joka vähättelee muiden persoonia ja kuvittelee olevansa oikeutettu sanomaan muille minkälaisia he saavat olla tai muuten ovat sosiaalisesti kädettömiä.


    • Anonyymi

      Ei kai nämä kiusaajat ole lahkolaisia?

      • Anonyymi

        Kuka uskonnon uhri se siihen tulee nillittää? Tyhmä ihminen luulee että nakkijonotappelus johtuu nakkikioskista.

        Kiusaaminen ei johdu lahkolaisuudesta eikä varhaiskasvatusalasta eikä soster- alasta eikä rakennusalasta eikä asiakaspalvelualasta eikä siivousalasta eikä kulttuurialasta eikä esimiestyöskentelystä eikä johtamisen ongelmista. Tällaisiin asioihin takertuminen on aidan seipäisiin takertumista.

        Ongelma on ihmisten kusipäisyys yksilöinä. Ja kun tarpeeksi monta kusipäistä yksilöä lyöttäytyy yhteen saadaan kusipäinen työyhteisö. Ja sitä kautta muotoutuukin sitten kusipäinen organisaatio. Sillä ei ole merkitystä missä roolissa ihminen sattuu olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka uskonnon uhri se siihen tulee nillittää? Tyhmä ihminen luulee että nakkijonotappelus johtuu nakkikioskista.

        Kiusaaminen ei johdu lahkolaisuudesta eikä varhaiskasvatusalasta eikä soster- alasta eikä rakennusalasta eikä asiakaspalvelualasta eikä siivousalasta eikä kulttuurialasta eikä esimiestyöskentelystä eikä johtamisen ongelmista. Tällaisiin asioihin takertuminen on aidan seipäisiin takertumista.

        Ongelma on ihmisten kusipäisyys yksilöinä. Ja kun tarpeeksi monta kusipäistä yksilöä lyöttäytyy yhteen saadaan kusipäinen työyhteisö. Ja sitä kautta muotoutuukin sitten kusipäinen organisaatio. Sillä ei ole merkitystä missä roolissa ihminen sattuu olemaan.

        Se on empatian puute ja narsismi mikä teettää. Kiusaamiseen ei uskalleta puuttua. Ryhmäilmiö tosiaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Suomalaisia ovat. Kaikki suomalaiset on iso egoisia kylmiä olioita. Hävettää olla tästä maasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka uskonnon uhri se siihen tulee nillittää? Tyhmä ihminen luulee että nakkijonotappelus johtuu nakkikioskista.

        Kiusaaminen ei johdu lahkolaisuudesta eikä varhaiskasvatusalasta eikä soster- alasta eikä rakennusalasta eikä asiakaspalvelualasta eikä siivousalasta eikä kulttuurialasta eikä esimiestyöskentelystä eikä johtamisen ongelmista. Tällaisiin asioihin takertuminen on aidan seipäisiin takertumista.

        Ongelma on ihmisten kusipäisyys yksilöinä. Ja kun tarpeeksi monta kusipäistä yksilöä lyöttäytyy yhteen saadaan kusipäinen työyhteisö. Ja sitä kautta muotoutuukin sitten kusipäinen organisaatio. Sillä ei ole merkitystä missä roolissa ihminen sattuu olemaan.

        Ja kuka antaa tuommoisten kusipäiden jatkaa kiusaamista JOHTO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuka antaa tuommoisten kusipäiden jatkaa kiusaamista JOHTO

        Autoritaarinen suomalainen syyttää aina kaikesta suurta johtajaa. Suuri johtaja, joku isähahmo tai emo on vastuussa kaikesta. Tavanomainen suomalainen aikuinen rivityöskentelijä tai rivikansalainen ei halua kasvaa aikuiseksi vaan änkeää itsensä lapsen asemaan jottei tarvitsisi olla vastuussa omasta käytöksestä yksilönä.

        Suomalaiset haluavat pitää itseään individualisteina mutta tämähän on oikein tyypillistä kollektivistista ajattelua. Lapsen tasolle jääneet aikuiset tarvitsevat suuren auktoriteetin jonka vastuulle sysäävät vastuun kaikesta mahdollisesta.

        Lapsen tasolle jättäytyneet vastuuntunnottomat vinkukaulat ne siellä päiväkodeissakin hoitelevat lapsiamme. Itse heittäydytään hankalaksi. Itse heittäydytään uhreiksi. Ihan itse kiusataan ja liittoudutaan oikein kiusaaviksi kuppikunniksi. Itse ei yksilöinä olla vastuussa edes omasta käytöksestä. Itse ei ymmärretä edes alkeita siitä mitä aikuisena eläminen ja oleminen tarkoittaa. Ei viitsitä kunnioittaa muita. Ei viitsitä skarpata. Perseillään ja vittuillaan miten sattuu.

        Ja sitten kun ei osata tulla toimeen toisten lapsen tasolle jääneiden vastuuntunnottomien aikuisten kanssa syytetään esimiestä ja johtoa. Vingutaan että mikset esimies lopeta meidän käytöstä. Miksei johto lopeta työyhteisön aikuisten itse aiheuttamia ja ylläpitämiä ongelmia. Esimiehille ja johdolle asetetaan lapsellisia toiveita ja vaatimuksia että siellä johdossa pitäisi olla yliluonnollisia kykyjä kontrolloida monikymmenpäisen ja mahdollisesti satojen ja tuhansien aikuisten rivityöntekijöiden omaa käytöstä. Yksilöt eivät hahmota oma vastuutaan omasta käytöksestään lainkaan.

        Johto ei ole vastuussa sinun käytöksestäsi. Sinä itse olet vastuussa omasta käytöksestäsi ja siitä miten kohtelet muita työntekijöitä. Ja varsinkin siitä miten työyhteisönä otatte uuden työntekijän vastaan. Miten perehdytätte, miten kohtelette, miten alatte tekemään töitä uuden ihmisen KANSSA.

        Hyvä esimerkki ole Hesburgerin taannoinen työpaikkailmapiiriin liittyvä kohina. Hesen työntekijäkaarti oikeasti kuvittelee että Yksi henkilö, Heikki Salmela on syyllinen Hesen työyhteisöissä ja esimiestyöskentelyssä ilmeneviin ongelmiin.

        Aikuiset ihmiset vaativat että Salmelalla pitäisi olla Jumalallisia voimia selvänäkökykynsä avulla osata seurata kaikkien tuhansien Hesburger- ravintoloiden Suomessa ja ulkomailla sijaitsevien henkilökuntien välisiä sosiaalisia kuvioita ja puuttua niihin heti kun kristallipallostaan havainnoi jossakin vaikkapa kiusaamista. Itse ei olla vastuussa mistään. Itse sallitte kiusaamista työpaikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoritaarinen suomalainen syyttää aina kaikesta suurta johtajaa. Suuri johtaja, joku isähahmo tai emo on vastuussa kaikesta. Tavanomainen suomalainen aikuinen rivityöskentelijä tai rivikansalainen ei halua kasvaa aikuiseksi vaan änkeää itsensä lapsen asemaan jottei tarvitsisi olla vastuussa omasta käytöksestä yksilönä.

        Suomalaiset haluavat pitää itseään individualisteina mutta tämähän on oikein tyypillistä kollektivistista ajattelua. Lapsen tasolle jääneet aikuiset tarvitsevat suuren auktoriteetin jonka vastuulle sysäävät vastuun kaikesta mahdollisesta.

        Lapsen tasolle jättäytyneet vastuuntunnottomat vinkukaulat ne siellä päiväkodeissakin hoitelevat lapsiamme. Itse heittäydytään hankalaksi. Itse heittäydytään uhreiksi. Ihan itse kiusataan ja liittoudutaan oikein kiusaaviksi kuppikunniksi. Itse ei yksilöinä olla vastuussa edes omasta käytöksestä. Itse ei ymmärretä edes alkeita siitä mitä aikuisena eläminen ja oleminen tarkoittaa. Ei viitsitä kunnioittaa muita. Ei viitsitä skarpata. Perseillään ja vittuillaan miten sattuu.

        Ja sitten kun ei osata tulla toimeen toisten lapsen tasolle jääneiden vastuuntunnottomien aikuisten kanssa syytetään esimiestä ja johtoa. Vingutaan että mikset esimies lopeta meidän käytöstä. Miksei johto lopeta työyhteisön aikuisten itse aiheuttamia ja ylläpitämiä ongelmia. Esimiehille ja johdolle asetetaan lapsellisia toiveita ja vaatimuksia että siellä johdossa pitäisi olla yliluonnollisia kykyjä kontrolloida monikymmenpäisen ja mahdollisesti satojen ja tuhansien aikuisten rivityöntekijöiden omaa käytöstä. Yksilöt eivät hahmota oma vastuutaan omasta käytöksestään lainkaan.

        Johto ei ole vastuussa sinun käytöksestäsi. Sinä itse olet vastuussa omasta käytöksestäsi ja siitä miten kohtelet muita työntekijöitä. Ja varsinkin siitä miten työyhteisönä otatte uuden työntekijän vastaan. Miten perehdytätte, miten kohtelette, miten alatte tekemään töitä uuden ihmisen KANSSA.

        Hyvä esimerkki ole Hesburgerin taannoinen työpaikkailmapiiriin liittyvä kohina. Hesen työntekijäkaarti oikeasti kuvittelee että Yksi henkilö, Heikki Salmela on syyllinen Hesen työyhteisöissä ja esimiestyöskentelyssä ilmeneviin ongelmiin.

        Aikuiset ihmiset vaativat että Salmelalla pitäisi olla Jumalallisia voimia selvänäkökykynsä avulla osata seurata kaikkien tuhansien Hesburger- ravintoloiden Suomessa ja ulkomailla sijaitsevien henkilökuntien välisiä sosiaalisia kuvioita ja puuttua niihin heti kun kristallipallostaan havainnoi jossakin vaikkapa kiusaamista. Itse ei olla vastuussa mistään. Itse sallitte kiusaamista työpaikalla.

        HMM itse olin päiväkodissa ihan hiljaa ja yritin olla yli ystävällinen ja miellyttää kaikkia olla aina samaa mieltä ja olla sanomatta mitään, hymyilin aina ja välttelin kaikkien muiden keskusteluja ja yllätys yllätys silti minua kiusattiin. Että joo ja tiedän lähipiiristä hiljaisia hoitajia jotka eivät halua ongelmia joita kiusataan. Eli olet taas väärässä. Onneksi olkoon epäonnistuit kiusaamisen puolustamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HMM itse olin päiväkodissa ihan hiljaa ja yritin olla yli ystävällinen ja miellyttää kaikkia olla aina samaa mieltä ja olla sanomatta mitään, hymyilin aina ja välttelin kaikkien muiden keskusteluja ja yllätys yllätys silti minua kiusattiin. Että joo ja tiedän lähipiiristä hiljaisia hoitajia jotka eivät halua ongelmia joita kiusataan. Eli olet taas väärässä. Onneksi olkoon epäonnistuit kiusaamisen puolustamisessa.

        Mikset vain ollut oma itsesi sen sijaan että yrität olla jotain muuta kuin olet? Todennäköisesti ne muut näkivät käytöksesi toisin kuin mitä halusit olla. Ongelmahan on kommunikaation puute. Jos olet hiljaa nysväämässä vältellen muiden keskusteluja älä nyt hyvä ihminen ihmettele jos se herättää epäluottamusta. Eivät muut pysty tutustumaan sinuun jos välttelet keskustelemasta heidän kanssaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisia ovat. Kaikki suomalaiset on iso egoisia kylmiä olioita. Hävettää olla tästä maasta

        Aivan samaa mieltä kanssasi suomalaiset on erittäin narsisteja psykopaatteja kieroutuneita valheen vankeja vetää teatteria että ovat niin hyviä työntekijöitä ja alta paljastuu häiriintynyt persoona joka on vihamielinen kateellinen valehtelija työ kiusaaminen on yleisempää kuin koulu kiusaaminen siitä pitäisi päästä eroon jotta kaikki voisi käydä töissä eikä vain marmottaa työttömistä Sanna marinin pitäisi mielummin puuttua siihen eikä työttömyys lopu ellei kiusaaminen lopu oon miettinyt pitkään miksi suomalaiset ovat niin vihamielisiä kateellisia valehtelijoita mistä johtuu ilkeys tympeys mihin ihmisyys on kadonnut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on empatian puute ja narsismi mikä teettää. Kiusaamiseen ei uskalleta puuttua. Ryhmäilmiö tosiaan.

        Samaa mieltä Suomessa varsinkin nais vastaisessa työssä on kiusaamista selän takana juoruamassa viha miehisyyttä varsinkin varhaiskasvatus alalla surullista mutta olen huomannut että suomalaiset on suurin osa narsisteja ei empatiaa niin surullista ulkomailta työ elämässä ei tälläistä kiusaamista ole kouluissa eikä työssä miettikää se johtuu kasvatuksesta suurin osa kasvatettu päin mäntyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä kanssasi suomalaiset on erittäin narsisteja psykopaatteja kieroutuneita valheen vankeja vetää teatteria että ovat niin hyviä työntekijöitä ja alta paljastuu häiriintynyt persoona joka on vihamielinen kateellinen valehtelija työ kiusaaminen on yleisempää kuin koulu kiusaaminen siitä pitäisi päästä eroon jotta kaikki voisi käydä töissä eikä vain marmottaa työttömistä Sanna marinin pitäisi mielummin puuttua siihen eikä työttömyys lopu ellei kiusaaminen lopu oon miettinyt pitkään miksi suomalaiset ovat niin vihamielisiä kateellisia valehtelijoita mistä johtuu ilkeys tympeys mihin ihmisyys on kadonnut

        Samaa mieltä. Hirveää porukkaa. En voi ymmärtää miten voikin olla niin älyttömän ilkeää ja kateellista porukkaa.


    • Anonyymi

      Itse haen englannin kieliseen päiväkotiin siinä toivossa, etten joudu suomalaisten hoitajien kanssa tekemisiin. Fakta on, että suomalaisen kanssa on vaikeaa tehdä töitä.

    • Anonyymi

      Suomalaiset naiset varsinkin blondit ovat ihan saatanan ahdistavia työ kavereita. Aina luulee tietävänsä kaiken ja olevansa muiden yläpuolella

    • Anonyymi

      Suomalaiset on narsisteja varsinkin naiset hyi hitto kieroja valehtelijoita suurin osa kieroutuneita ja sama pätee naapureihin sisään päin kääntyneitä kyllä hävettää olla suomalainen eikä toi tule muuttumaan Suomessa kandee lähteä ulkomaille töihin ja vielä se että osaavat huijata kieroilua selkäsi takana miettivät omaa napaansa ei edes lapsiinsa mieti ei tulisi tollaisia ihmisiä jos äidit olisi empaattisia helliä huolehtivia perheestään

      • Anonyymi

        Varsinkin suomalaiset heteronaiset on aivan kamalia muita naisia kohtaan. Osa omia lapsiaankaan kohtaan todella kylmiä ja julmia.


    • Anonyymi

      Jo kolmas työpaikka, josta löytyy 50 naispuolinen ihmishirviö. Kateellinen, moukka, narsisti, huomionhakuinen persoona, laiska & lintsari. Suuret puheet, muttei mitään fiksua sanottavaa. Voi v_ttu.

    • Anonyymi

      Eipäs yllätä nämä touhut

    • Anonyymi

      Varhaiskasvatuksessa on tällä hetkellä epäpäteviä opettajia, jotka luulet osaavansa työnsä parempi kuin oikeat, pätevät ja kokeneita varhaiskasvatuksen kandeja ja maistereita. kaikki minun tuntemani pätevät ovat jättäneet tämän ala ja lähtevät yrityksiin tai ulkomaille.
      Pahin syrjintä on kun menet uusina työntekijänä kiusaajien tiimin. Esimies väittää tuntevansa tämän tiimin vahvana, koska lastenhoitaja siinä ovat vakituisia porukka. Koska ovat olleet siellä muutama vuottaa, niin esihenkilö ymmärtää heitä paremmin kuin sinä uusi. Näin olleen, saavat kiusaa uuden työntekijän menneen tulleen.
      Kuka voisi tehdä väitöskirjan sitä, miten tämä epäpätevä väki tekee pahaa jälki lapsille, eikä ole perillä tämä alan periaatteista?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe