Hassut kristityt

Anonyymi

Kristityt väittävät että heidän uskonsa perustuu raamattuun. Kuitenkin he eivät seuraa Raamatun opastusta. Monesti he tekevät päinvastoin.
matt. 6: 5-13 "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.
Raamatun jakeessa kehotetaan menemään yksin omaan huoneeseen lausumaan Isä meidän-rukousta. Mitä tekevät kristityt: Kokoontuvat kirkkoon, jossa lausuvat rukouksen yhteen ääneen.
Mark. 12: 28-30 Muuan lainopettaja oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: "Mikä käsky on kaikkein tärkein?" Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra. Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
Jeesuksen mielestä Jumala on ainoa Herra ja vain Häntä kuuluu rakastaa. Mitähän profeetta Jeesus ajattelee siintä että kristityt ovat nostaneet hänet Jumalan rinnalle?

93

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      << Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.<<

      'Isä meidän' on Jahven rukous - Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala ei todellakaa 'saata meitä kiusaukseen', kuten tämä rukous on alkuperäisenä kuulunut. Se on laitettu vain Raamatussa Jeesuksen sanomaksi.

      Ja muuten Jeesuksen opetuksilla ei ole mitään tekemistä kristittyjen kanssa, koska heidän oppinsa ei perustu taivasten valtakuntaan, vaan Paavalin luomaan syntien valtakuntaan, jossa Jumalana on Jahve, jota Jeesus vastusti, ja jolle Jeesus on kristinuskossa uhrilahjana puhumansa taivasten valtakunnan Isän hahmossa.

      • Mutta mikä on sen oikea muoto? Onkohan rukous pantu nyt vain oikeaan muotoon ja virhe korjattu?


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Mutta mikä on sen oikea muoto? Onkohan rukous pantu nyt vain oikeaan muotoon ja virhe korjattu?

        Alkuperäinen oikea muoto, mutta paavi sanoi, että se pitää muuttaa, koska se kuulostaa siltä kuin Jumala itse houkuttelisi kiusaukseen. Mutta niinhän se onkin, kun Jahve on kerran Jumalana (Saatana). Oikea muoto: älä saata kiusaukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen oikea muoto, mutta paavi sanoi, että se pitää muuttaa, koska se kuulostaa siltä kuin Jumala itse houkuttelisi kiusaukseen. Mutta niinhän se onkin, kun Jahve on kerran Jumalana (Saatana). Oikea muoto: älä saata kiusaukseen.

        Mehän emme sitä tiedä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen oikea muoto, mutta paavi sanoi, että se pitää muuttaa, koska se kuulostaa siltä kuin Jumala itse houkuttelisi kiusaukseen. Mutta niinhän se onkin, kun Jahve on kerran Jumalana (Saatana). Oikea muoto: älä saata kiusaukseen.

        Tämä oli uutta ja mielenkiintoista tietoa. Kristityt ovat siis kaikki Saatananpalvojia. En tiennytkään tuota ennen. Onko olemassa jokin kristillinen lahko joka ei palvo Saatanaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli uutta ja mielenkiintoista tietoa. Kristityt ovat siis kaikki Saatananpalvojia. En tiennytkään tuota ennen. Onko olemassa jokin kristillinen lahko joka ei palvo Saatanaa?

        Jokainen fanaattinen uskovainen kutsuu muita "Saatanan palvojiksi", eikö se ole jo aika nähty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli uutta ja mielenkiintoista tietoa. Kristityt ovat siis kaikki Saatananpalvojia. En tiennytkään tuota ennen. Onko olemassa jokin kristillinen lahko joka ei palvo Saatanaa?

        Ei ole, koska kristinusko nimenomaan on vain se, joka palvoo tosi Jumalaa teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana, jos ei ole tuota Jumalan ristiinnaulitsemista, kuten Jehovilla ei ole silloin ei ole kyseessä kristinusko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, koska kristinusko nimenomaan on vain se, joka palvoo tosi Jumalaa teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana, jos ei ole tuota Jumalan ristiinnaulitsemista, kuten Jehovilla ei ole silloin ei ole kyseessä kristinusko.

        Mutta Jahve - Jeesuksen sanoin Perkele - on Jumalana kaikissa juutalaisuuteen perustuvissa uskonnoissa, kuten islam, juutalaisuus itse sekä Jehovantodistajat, mutta heillä ei ole tuota tosi Jumalan uhraamista Jahvell.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jokainen fanaattinen uskovainen kutsuu muita "Saatanan palvojiksi", eikö se ole jo aika nähty?

        Et nyt ymmärrä. Tuo on ihan Raamatun oppia, eikä mikään mielipide mistään uskonnosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt ymmärrä. Tuo on ihan Raamatun oppia, eikä mikään mielipide mistään uskonnosta.

        - Luterilaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Helluntailaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Katolilaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Ortodoksit ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Ateistit ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Gnostilaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Kristityt ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Muslimit ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Juutalaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!

        Joko riittää? Onhan näitä kuultu viimeiset 2000 vuotta.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        - Luterilaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Helluntailaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Katolilaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Ortodoksit ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Ateistit ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Gnostilaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Kristityt ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Muslimit ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!
        - Juutalaiset ovat saatananpalvojia. Ei ole mielipide!

        Joko riittää? Onhan näitä kuultu viimeiset 2000 vuotta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1120254/huutavat-saarnaajat
        Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? Vai onko seurakunta huonokuuloista?
        (Kts. esim. TV7:n ulkomaiset ohjelmat, joissa osa saarnamiehistä huutaa, kirkuu, pomppii ja juoksee lavalla.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1120254/huutavat-saarnaajat
        Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? Vai onko seurakunta huonokuuloista?
        (Kts. esim. TV7:n ulkomaiset ohjelmat, joissa osa saarnamiehistä huutaa, kirkuu, pomppii ja juoksee lavalla.)

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17345806/juutalaisia-ei-saa-kaannyttaa-helluntailaisiksi
        toiselta palstalta:
        Ei se huutaminen ja mesominen tee julistuksesta yhtään sen parempaa ja tehokkaampaa. Minulle tuollainen käytös vain lyö vain vastarinnan ja inhon päälle kyseistä julistajaa vastaan. Ja olen kuullut myös muiden sanovan samaa. Kierrän kaukaa tällaiset julistajat.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12279202/huutaminen-kokouksissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17345806/juutalaisia-ei-saa-kaannyttaa-helluntailaisiksi
        toiselta palstalta:
        Ei se huutaminen ja mesominen tee julistuksesta yhtään sen parempaa ja tehokkaampaa. Minulle tuollainen käytös vain lyö vain vastarinnan ja inhon päälle kyseistä julistajaa vastaan. Ja olen kuullut myös muiden sanovan samaa. Kierrän kaukaa tällaiset julistajat.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12279202/huutaminen-kokouksissa

        Rauhaa rakastavia juutalaisia ei tietenkään voi käännyttää helluntailaisuuteen, ainoastaan niitä, jotka pitävät huutamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17345806/juutalaisia-ei-saa-kaannyttaa-helluntailaisiksi
        toiselta palstalta:
        Ei se huutaminen ja mesominen tee julistuksesta yhtään sen parempaa ja tehokkaampaa. Minulle tuollainen käytös vain lyö vain vastarinnan ja inhon päälle kyseistä julistajaa vastaan. Ja olen kuullut myös muiden sanovan samaa. Kierrän kaukaa tällaiset julistajat.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12279202/huutaminen-kokouksissa

        Toiselta palstalta:
        "Minua on aina kummastuttanut se kuinka saarnaajat huutaa? Onko heillä itsellään huono kuulo tai ihan jopa kuurot korvat?
        Koska tuskin kaikilla kuulijoilla on kuulolaitetta jonka vuoksi he huutaisivat..

        Olen kuullut ja tiedän että huutaminen on vihaa.Näinkö saarnaajat purkavat vihaansa läsnäoleviin kuulijoihin?

        Äitini pruukasi aina sanoa:Älä huura pirä muuten suutas auki..

        Minulle tulee ainakin kovin paha olla jos saarnaajat huutaa täysillä.Vielä en ole ihan niin kuuro ja tuskin muutkaan kuulijat.Mutta uskon että huutaminen on ainoastaan ja vain vallankäyttöä jonka takana on käsittelemätön viha."
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/2831664/saarnaajilla-huono-kuuloko-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17345806/juutalaisia-ei-saa-kaannyttaa-helluntailaisiksi
        toiselta palstalta:
        Ei se huutaminen ja mesominen tee julistuksesta yhtään sen parempaa ja tehokkaampaa. Minulle tuollainen käytös vain lyö vain vastarinnan ja inhon päälle kyseistä julistajaa vastaan. Ja olen kuullut myös muiden sanovan samaa. Kierrän kaukaa tällaiset julistajat.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12279202/huutaminen-kokouksissa

        Juutalaisilla oli huonoja kokemuksia Hitleristä, joka aina huusi puheissaan kansalle. Joten - juutalaisille ei huutomissiota. Miksi olet lainkaan yllättynyt siitä, että juutalaisia ei voida käännyttää helluntailaisuuteen? Ainoa asia, joka auttaa, on rauhallisuus, eikä huuto kurkku suorana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17345806/juutalaisia-ei-saa-kaannyttaa-helluntailaisiksi
        toiselta palstalta:
        Ei se huutaminen ja mesominen tee julistuksesta yhtään sen parempaa ja tehokkaampaa. Minulle tuollainen käytös vain lyö vain vastarinnan ja inhon päälle kyseistä julistajaa vastaan. Ja olen kuullut myös muiden sanovan samaa. Kierrän kaukaa tällaiset julistajat.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12279202/huutaminen-kokouksissa

        Ja sitten on vielä se ihmettely, että juutalaisia ei voi käännyttää helluntailaisuuteen. Pitäisi ensin rauhoittua ja yrittää sitten uudelleen. Jos lopetat huutamisen, ehkä onnistut paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17345806/juutalaisia-ei-saa-kaannyttaa-helluntailaisiksi
        toiselta palstalta:
        Ei se huutaminen ja mesominen tee julistuksesta yhtään sen parempaa ja tehokkaampaa. Minulle tuollainen käytös vain lyö vain vastarinnan ja inhon päälle kyseistä julistajaa vastaan. Ja olen kuullut myös muiden sanovan samaa. Kierrän kaukaa tällaiset julistajat.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12279202/huutaminen-kokouksissa

        Keinotekoinen pellehermannien hyppiminen ja hurmoksen aikaansaama riehuminen ei tule Jumalasta, vaan on kiihottamisella aikaansaatua villitsevien henkin aiheuttamaa.

        Raamattu varoittaa hurmoslahkojen sirkustempuista ja väärästä ilosta. Väärä hurmosilo koukuttaa ihmisen ja sitä pitää hakea aina vain lisää ja juosta kaatajien ja kiihottajien perässä paikasta toiseen. Se ei anna todellista rauhaa ihmiselle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17345806/juutalaisia-ei-saa-kaannyttaa-helluntailaisiksi


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jokainen fanaattinen uskovainen kutsuu muita "Saatanan palvojiksi", eikö se ole jo aika nähty?

        Ja asettaa itsensä korkeammalle. Samanlaisia ovat kuin muutkin. Kukaan ei pysty kymmentä käskyä noudattamaan.mutta kovia ovat toisia arvostelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1120254/huutavat-saarnaajat
        Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? Vai onko seurakunta huonokuuloista?
        (Kts. esim. TV7:n ulkomaiset ohjelmat, joissa osa saarnamiehistä huutaa, kirkuu, pomppii ja juoksee lavalla.)

        Ja niin huutaa myös lahkopellet ulkomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiselta palstalta:
        "Minua on aina kummastuttanut se kuinka saarnaajat huutaa? Onko heillä itsellään huono kuulo tai ihan jopa kuurot korvat?
        Koska tuskin kaikilla kuulijoilla on kuulolaitetta jonka vuoksi he huutaisivat..

        Olen kuullut ja tiedän että huutaminen on vihaa.Näinkö saarnaajat purkavat vihaansa läsnäoleviin kuulijoihin?

        Äitini pruukasi aina sanoa:Älä huura pirä muuten suutas auki..

        Minulle tulee ainakin kovin paha olla jos saarnaajat huutaa täysillä.Vielä en ole ihan niin kuuro ja tuskin muutkaan kuulijat.Mutta uskon että huutaminen on ainoastaan ja vain vallankäyttöä jonka takana on käsittelemätön viha."
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/2831664/saarnaajilla-huono-kuuloko-

        Näin juuri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keinotekoinen pellehermannien hyppiminen ja hurmoksen aikaansaama riehuminen ei tule Jumalasta, vaan on kiihottamisella aikaansaatua villitsevien henkin aiheuttamaa.

        Raamattu varoittaa hurmoslahkojen sirkustempuista ja väärästä ilosta. Väärä hurmosilo koukuttaa ihmisen ja sitä pitää hakea aina vain lisää ja juosta kaatajien ja kiihottajien perässä paikasta toiseen. Se ei anna todellista rauhaa ihmiselle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17345806/juutalaisia-ei-saa-kaannyttaa-helluntailaisiksi

        Mutta mielisairautta aiheuttaa.


    • Anonyymi

      <<Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra. Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
      Jeesuksen mielestä Jumala on ainoa Herra ja vain Häntä kuuluu rakastaa. Mitähän profeetta Jeesus ajattelee siintä että kristityt ovat nostaneet hänet Jumalan rinnalle?<<

      Nuo 'ainoa Herra' jutut on suoraan Jahvelta, joka mustasukkaisena määräsi Jeesuksen (ihmeidentekijän) surmattavaksi (5.Moos.13), koska tämä houkutteli toisen Jumalan luokse ja opetti taivasten valtakunnasta. Jeesus sanoo Raamatussa, että Jahve on itse perkele (Joh.8).

      Ja sitten Jeesuksen mielestä taivasten valtakunnan Isä on ainoa, joka tietää jokaisen hiuksenkin päästämme, hän ei puhu Jahvesta, ja jonka tahtomia tekoja ihmisen pitää toteuttaa omallatunnollaan - voit jättää myös tuon 'rakastaa' sanan pois, nimittäin Jeesuksen opetus ei ole mikään palvontakultti, kuten Jahven kultti on.

      • Anonyymi

        <<voit jättää myös tuon 'rakastaa' sanan pois, nimittäin Jeesuksen opetus ei ole mikään palvontakultti, kuten Jahven kultti on.<<

        Jeesuksen opetus ei ole muutenkaan mitään lässytystä, vaan vaatimusta tosi toimintaan totuuden ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Esimerkkiä hän itse näytti heittelemällä temppelissä sen aikaisten pankkiirien pöytiä ja ajamalla ruoskan kanssa ulos markkinatorimeiningin eli uhrieläinten myyjät päätyen nauloilla hakatuksi ristiin varoittavana esimerkkinä kaikkien ateistien suurimpana martyyrina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<voit jättää myös tuon 'rakastaa' sanan pois, nimittäin Jeesuksen opetus ei ole mikään palvontakultti, kuten Jahven kultti on.<<

        Jeesuksen opetus ei ole muutenkaan mitään lässytystä, vaan vaatimusta tosi toimintaan totuuden ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Esimerkkiä hän itse näytti heittelemällä temppelissä sen aikaisten pankkiirien pöytiä ja ajamalla ruoskan kanssa ulos markkinatorimeiningin eli uhrieläinten myyjät päätyen nauloilla hakatuksi ristiin varoittavana esimerkkinä kaikkien ateistien suurimpana martyyrina.

        Profeetta Jeesus ei tee hallaa temppelissä muutoin kuin että keskeyttää kaupustelun. Hän ei keskeytä uhraamista tms.
        Jesaja oli toinen profeetta, joka puhui temppelin tuhosta. Nyt oli Jeesuksen vuoro. Jesaja taisi olla ainoa profeetta, joka selvisi hengissä. Jeesus kuoli, kuten muut kollegansakin.


      • Muutkin profeetat tekivät ihmeitä.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Profeetta Jeesus ei tee hallaa temppelissä muutoin kuin että keskeyttää kaupustelun. Hän ei keskeytä uhraamista tms.
        Jesaja oli toinen profeetta, joka puhui temppelin tuhosta. Nyt oli Jeesuksen vuoro. Jesaja taisi olla ainoa profeetta, joka selvisi hengissä. Jeesus kuoli, kuten muut kollegansakin.

        Menepä nyt wikipediasta lukemaan Pyhä Stefanos sivu, joka sai kuolemantuomion opetettuaan Jeesuksen opetuksia Jerusalemin asukkaille, niin näet, että mitä Jeesus opetti.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Muutkin profeetat tekivät ihmeitä.

        Mitä siitä sitten?! Ihmeet ovat tieteen selittämiä ilmiöitä, ja jos ihmeitä ei tapahtuisi, niin tiede olisi väärässä (derministiset lait ovat korvautuneet tieteessä jo sata vuotta sitten vain tilastollisilla laeilla tutkimuksen edettyä).


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Muutkin profeetat tekivät ihmeitä.

        Et kai sinä nyt kuvittele, että kristinuskoa sanotaan saatananpalvonnaksi, koska Jeesus teki ihmeitä? (mulkosilmähymiö)

        Ei liity siihen, vaan siihen, että Jeesus on tosi Jumalana - puhumanaan taivasten valtakunnan Isänä - uhrilahja teurastettuna lampaana Jahvelle, jonka Jeesus sanoo Raamatussa (Johanneksen evankelliumin 8. luku) olevan itse Perkele. Ja tämä on myös arkeologisin todistein todistettu (Baal-jumala).

        Molemmista käytetään Raamatussa nimeä 'Jumala'. Mutta Augsburgin tunnustuksen mukaan 'tosi Jumala' (Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä on uhrina 'vihaiselle Jumalalle' (Jahve).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai sinä nyt kuvittele, että kristinuskoa sanotaan saatananpalvonnaksi, koska Jeesus teki ihmeitä? (mulkosilmähymiö)

        Ei liity siihen, vaan siihen, että Jeesus on tosi Jumalana - puhumanaan taivasten valtakunnan Isänä - uhrilahja teurastettuna lampaana Jahvelle, jonka Jeesus sanoo Raamatussa (Johanneksen evankelliumin 8. luku) olevan itse Perkele. Ja tämä on myös arkeologisin todistein todistettu (Baal-jumala).

        Molemmista käytetään Raamatussa nimeä 'Jumala'. Mutta Augsburgin tunnustuksen mukaan 'tosi Jumala' (Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä on uhrina 'vihaiselle Jumalalle' (Jahve).

        Ja koska vihainen Jumala on Saatana, niin joutuu pelkäämään helvetin tuomiota, ja tätä on lepyteltävä ihmisuhri- ja jumalauhrilahjalla, ja anottava, ettei tämä saattaisi kiusaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska vihainen Jumala on Saatana, niin joutuu pelkäämään helvetin tuomiota, ja tätä on lepyteltävä ihmisuhri- ja jumalauhrilahjalla, ja anottava, ettei tämä saattaisi kiusaukseen.

        Kyllähän jokaisen nyt pitäisi ymmärtää, ettei taivasten valtakunnan Isä Jumalalla ole helvettiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kai sinä nyt kuvittele, että kristinuskoa sanotaan saatananpalvonnaksi, koska Jeesus teki ihmeitä? (mulkosilmähymiö)

        Ei liity siihen, vaan siihen, että Jeesus on tosi Jumalana - puhumanaan taivasten valtakunnan Isänä - uhrilahja teurastettuna lampaana Jahvelle, jonka Jeesus sanoo Raamatussa (Johanneksen evankelliumin 8. luku) olevan itse Perkele. Ja tämä on myös arkeologisin todistein todistettu (Baal-jumala).

        Molemmista käytetään Raamatussa nimeä 'Jumala'. Mutta Augsburgin tunnustuksen mukaan 'tosi Jumala' (Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä on uhrina 'vihaiselle Jumalalle' (Jahve).

        Tapettiinko muutkin profeetat, koska nämä tekivät ihmeitä?
        Olivatko muutkin profeetat antisemitistejä käyttäessään ankaria sanoja?
        Uhrattiinko heidätkin tosi jumalina Jahvelle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menepä nyt wikipediasta lukemaan Pyhä Stefanos sivu, joka sai kuolemantuomion opetettuaan Jeesuksen opetuksia Jerusalemin asukkaille, niin näet, että mitä Jeesus opetti.

        Raamattuun on talletettu ne kirjoitukset, jotka uskovat Jeesuksen olevan kärsivä messias.
        Stefanos opettaa, että uhrit ovat turhia, koska hän uskoo Jeesuksen olevan lunastaja, eikä näe temppelillä enää suurta merkitystä, koska hän uskoo ruumiinsa olevan jumalan temppeli ja että tuon rakennuksen käy kohta huonosti, "niin kuin se Nasaretilainen profeetta meille sanoi".


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Muutkin profeetat tekivät ihmeitä.

        Ihmeitä esiintyy kaikissa ainakin yleisimmissä uskonnoissa ja myös lahkoissa. Tutkittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän jokaisen nyt pitäisi ymmärtää, ettei taivasten valtakunnan Isä Jumalalla ole helvettiä.

        Taivaan kuningattarella!


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Muutkin profeetat tekivät ihmeitä.

        Mitä ihmeitä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeitä ?

        No, Mooses jakoi meren kahtia ja Elia herätti henkiin lesken pojan ja profeetat "ennustivat".


    • Anonyymi

      helluntailaisethan ne kadunkulmissa rukoilee, kovaääniset ja mikrofonit mukana, ja erilaista viestiä, lukemista, traktaatteja, jne.

      • Anonyymi

        Kattos jumalatonkin on saanut evankeliumia, HYVÄ!


      • Anonyymi

        Mikä ihme helluntalaisvouhka nyt on menossa?! Ihan samaa tosi Jumalan uhrikulttia joka ainoa ja Jahve Jumalana.


    • Anonyymi

      Kumarra sinä vain sitä Allahiasi ja anna kristittyjen elää rauhassa.

      • Anonyymi

        Taas hassuja kristittyjen ajatuksia. Mukamas olisi joku toinen Jumala jonka nimi on Allah. On vain yksi Jumala, Maailmojen luoja ja Kaikkivaltias. Hän on God englanniksi, Allah arabiaksi, Dios espanjaksi, Jumala suomeksi, Theos kreikaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas hassuja kristittyjen ajatuksia. Mukamas olisi joku toinen Jumala jonka nimi on Allah. On vain yksi Jumala, Maailmojen luoja ja Kaikkivaltias. Hän on God englanniksi, Allah arabiaksi, Dios espanjaksi, Jumala suomeksi, Theos kreikaksi.

        Ja kaikilla yhteinen nimi: Jahve. Yhdessäkään uskonnossa ei ole Jumalana Jeesuksen puhuma hyvä taivasten valtakunnan Isä Jumala. Mutta totta, Jumalia on vain yksi, vaikka kaksi käyttääkin tuota nimeä Raamatussa, koska Jahve Jeesuksen sanoin Raamatusta onkin perkele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikilla yhteinen nimi: Jahve. Yhdessäkään uskonnossa ei ole Jumalana Jeesuksen puhuma hyvä taivasten valtakunnan Isä Jumala. Mutta totta, Jumalia on vain yksi, vaikka kaksi käyttääkin tuota nimeä Raamatussa, koska Jahve Jeesuksen sanoin Raamatusta onkin perkele.

        Ja tämä onkin aika uskomatonta, että perkele Jumalan nimellä on saanut tällaisen yksinvaltiuden Raamatusta. Löytyy kohdasta Jahve, wikipedia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä onkin aika uskomatonta, että perkele Jumalan nimellä on saanut tällaisen yksinvaltiuden Raamatusta. Löytyy kohdasta Jahve, wikipedia.

        Mutta Jahve ei ole Luojajumala, joka suojasi ikuisen elämän, kun ihminen tuli luomiskertomuksen mukaan tiedolla jumalien kaltaiseksi, koska siinä on kyse hyvän ja pahan tiedon erottamisesta, Jahve perustuu vain pahaab tietoon, koska koska tällä on avaimet helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jahve ei ole Luojajumala, joka suojasi ikuisen elämän, kun ihminen tuli luomiskertomuksen mukaan tiedolla jumalien kaltaiseksi, koska siinä on kyse hyvän ja pahan tiedon erottamisesta, Jahve perustuu vain pahaab tietoon, koska koska tällä on avaimet helvettiin.

        Jos kysyt, että miksi näin.on, niin se liittyy tämän päivän tieteen tietämiin asioihin ylimaallisesta älystä. Jahve ei edusta todellakaan ylimaallista älyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kysyt, että miksi näin.on, niin se liittyy tämän päivän tieteen tietämiin asioihin ylimaallisesta älystä. Jahve ei edusta todellakaan ylimaallista älyä.

        Eikä Jahve minkään opetuksen mukaan olekaan sisäisesti meissä, kuten Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isästä, joka tietää jokaisen hiuksemmekin ja säätelee sisältäpäin kohtalomme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Jahve minkään opetuksen mukaan olekaan sisäisesti meissä, kuten Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isästä, joka tietää jokaisen hiuksemmekin ja säätelee sisältäpäin kohtalomme.

        Toisinsanoen, tiede on todistanut Jumalan olemassaolon, mutta nuo tieteen todistamat asiat eivät vastaa kuvaa tulivuorenjumala Jahvesta, mutta sopivat Jeesuksen puhumaan taivasten valtakunnan Isä Jumalaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikilla yhteinen nimi: Jahve. Yhdessäkään uskonnossa ei ole Jumalana Jeesuksen puhuma hyvä taivasten valtakunnan Isä Jumala. Mutta totta, Jumalia on vain yksi, vaikka kaksi käyttääkin tuota nimeä Raamatussa, koska Jahve Jeesuksen sanoin Raamatusta onkin perkele.

        Jeesuksen jumala on sama kuin kaikissa muissakin uskonnoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jahve ei ole Luojajumala, joka suojasi ikuisen elämän, kun ihminen tuli luomiskertomuksen mukaan tiedolla jumalien kaltaiseksi, koska siinä on kyse hyvän ja pahan tiedon erottamisesta, Jahve perustuu vain pahaab tietoon, koska koska tällä on avaimet helvettiin.

        He tulivat jumalien kaltaisiksi kun oppivat lisääntymään.
        Tässä sitä nyt ollaan jumalan kaltaisena ja äitini teki sen minkä jumalakin, lapsen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Jahve minkään opetuksen mukaan olekaan sisäisesti meissä, kuten Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isästä, joka tietää jokaisen hiuksemmekin ja säätelee sisältäpäin kohtalomme.

        Brahmanilainen oppi on kantautunut Jeesuksen korviin jos hän oikeasti tällaista opetti eikä se ole vain myöhempää keksintöä.
        Jos Jeesuksen opetukset kiinnostavat enemmän, niin kannattaa vaihtaa aihe kokonaan Brahmaniin, Vishnuun ja Shivaan ja tutustua hindulaiseen filosofiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikilla yhteinen nimi: Jahve. Yhdessäkään uskonnossa ei ole Jumalana Jeesuksen puhuma hyvä taivasten valtakunnan Isä Jumala. Mutta totta, Jumalia on vain yksi, vaikka kaksi käyttääkin tuota nimeä Raamatussa, koska Jahve Jeesuksen sanoin Raamatusta onkin perkele.

        Suksi kuuseen senkin noita.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        He tulivat jumalien kaltaisiksi kun oppivat lisääntymään.
        Tässä sitä nyt ollaan jumalan kaltaisena ja äitini teki sen minkä jumalakin, lapsen.

        Lopeta jo nuo valheittesi kirjoittamiset.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jeesuksen jumala on sama kuin kaikissa muissakin uskonnoissa.

        Muissa uskonnoissa ei ole Jumalaa vaan Saatana, joka käyttää Jumal- nimeä, puhuu synnistä (syntien valtakunta) ja tuomitsee ihmisiä helvettiin (on avaimet sinne Jumalalla ei ole). Ei sellainen ole Jumala, vaikka se käyttäisikin Jumalan nimeä saadakseen sieluja helvettiinsä.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        He tulivat jumalien kaltaisiksi kun oppivat lisääntymään.
        Tässä sitä nyt ollaan jumalan kaltaisena ja äitini teki sen minkä jumalakin, lapsen.

        <<He tulivat jumalien kaltaisiksi kun oppivat lisääntymään.<<

        Tämä oli kai vitsi?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Suksi kuuseen senkin noita.

        Jos totuus tuntuu noin pahalta, niin kannattaa käydä ensimmäisenä polttamassa se oma Raamattu, eikä ampua viestintuojaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos totuus tuntuu noin pahalta, niin kannattaa käydä ensimmäisenä polttamassa se oma Raamattu, eikä ampua viestintuojaa.

        Mutta totta - noituudesta se Jeesuskin tuomittiin kuolemaan, kun kertoi, että hänet lähetettiin tuomaan tietoa ihmisille pelastukseksi. (Eikä se todellakaan ollut hänen henkensä.) Ja jos haukut minuakin noidaksi, kun tuon tietoa Raamatusta, niin en ainakaan ole sitten huonommassa kastissa kuin Jeesuskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos totuus tuntuu noin pahalta, niin kannattaa käydä ensimmäisenä polttamassa se oma Raamattu, eikä ampua viestintuojaa.

        Minä kyllä tiedän mitä raamatussa lukee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<He tulivat jumalien kaltaisiksi kun oppivat lisääntymään.<<

        Tämä oli kai vitsi?

        Ei ollenkaan!
        Kertomus on kanaanilaisten ja käärme kertoo sen minkä vain jumala tietää ja osaa ja se on kuinka elämää luodaan.
        Adam ja Eva huomaavat seksuaalisuutensa ja niin heistä tuli jumalan kaltaisia.
        Taivaan kuningatar on hedelmällisyyden jumala, jonka viestinviejänä käärme on toiminut eikä hänellä ole mitään syytä räyhätä ihmisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muissa uskonnoissa ei ole Jumalaa vaan Saatana, joka käyttää Jumal- nimeä, puhuu synnistä (syntien valtakunta) ja tuomitsee ihmisiä helvettiin (on avaimet sinne Jumalalla ei ole). Ei sellainen ole Jumala, vaikka se käyttäisikin Jumalan nimeä saadakseen sieluja helvettiinsä.

        Sama jumala on kaikissa uskonnoissa.
        Kaikki tiet vievät Roomaan


      • MrHyvis kirjoitti:

        Lopeta jo nuo valheittesi kirjoittamiset.

        Luomiskertomus on väärennös, kai sen tiesit?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Luomiskertomus on väärennös, kai sen tiesit?

        Luomiskertomus ei ole väärennös..kai sen tiesit.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Luomiskertomus ei ole väärennös..kai sen tiesit.

        Olen liian lukenut uskoakseni jokaisen myytin.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Olen liian lukenut uskoakseni jokaisen myytin.

        Sitäkös äkkiä turpoaa ja pöhöttyy omasta viisaudesta ,mutta se minkä Jumala antaa tiedoksi ja varmuudeksi Henkeen on sitä oikeaa viisautta ja viisauden lähteestä.
        On nimittäin ällistyttävä olotila kun Jumala aukaisee oikean viisauden arkun.
        Siinä häviää oma minä ja olemus ja on vain Totuus.
        Ei omasta viisaudesta vaan Jumalan viisaudesta käsin.
        Siihen kannattaa pyrkiä sillä silloin elämä on elämisen arvoista ja tuntee ja tietää myös mitä on elämä.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Sitäkös äkkiä turpoaa ja pöhöttyy omasta viisaudesta ,mutta se minkä Jumala antaa tiedoksi ja varmuudeksi Henkeen on sitä oikeaa viisautta ja viisauden lähteestä.
        On nimittäin ällistyttävä olotila kun Jumala aukaisee oikean viisauden arkun.
        Siinä häviää oma minä ja olemus ja on vain Totuus.
        Ei omasta viisaudesta vaan Jumalan viisaudesta käsin.
        Siihen kannattaa pyrkiä sillä silloin elämä on elämisen arvoista ja tuntee ja tietää myös mitä on elämä.

        Jumala kertoi, että hän on nainen!


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jumala kertoi, että hän on nainen!

        Kyllä tämä on erisukupuolinen, kun loi ihmisen omaksi kuvakseen mieheksi ja naiseksi. Ei siellä lue, että mieheksi SEKÄ naiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä on erisukupuolinen, kun loi ihmisen omaksi kuvakseen mieheksi ja naiseksi. Ei siellä lue, että mieheksi SEKÄ naiseksi.

        Vai onko oikea sana muu sukupuolinen? En ole perehtynyt näihin termeihin.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Luomiskertomus ei ole väärennös..kai sen tiesit.

        No niinpä - ja siellä Jumala sanoo ihmisen tulleen tiedolla jumalien kaltaiseksi ja se todistaa täydellisesti Paavalin perisyntiväitteen valheeks, johon koko kristinuskon tosi Jumalan uhraaminen perustuu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä - ja siellä Jumala sanoo ihmisen tulleen tiedolla jumalien kaltaiseksi ja se todistaa täydellisesti Paavalin perisyntiväitteen valheeks, johon koko kristinuskon tosi Jumalan uhraaminen perustuu!

        Jumalien kaltaisiksi he tulivat alkuperäisen kertomuksen mukaan kun oppivat kuinka lapsia tehdään.



      • Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä - ja siellä Jumala sanoo ihmisen tulleen tiedolla jumalien kaltaiseksi ja se todistaa täydellisesti Paavalin perisyntiväitteen valheeks, johon koko kristinuskon tosi Jumalan uhraaminen perustuu!

        Et ymmärrä asioista mitään niin anna olla.
        Kirjoituksesi paljastaa ,ettäet ymmärrä edes perusasioita.


    • Oikein hyvä aloitus. Esitetään väitteitä ja perustellaan niitä Raamattuun vedoten. Tässä on montakin kohtaa joihin voisin puuttua, mutta jos keskittyisin tällä kertaa vaikka tuohon ensimmäiseen väitteeseen.

      Matteuksen evankeliumin opetusta siis aloittaja tulkitsee siten, että yksikään kristitty ei saisi koskaan rukoilla missään muualla kuin omassa kotonaan. Kaikki julkiset tilat ja jopa kirkkotilat ovat kiellettyjä rukouspaikkoja Jeesuksen mukaan. Tai jotain sen suuntaista.

      Tämä on mielestäni liian pinnallinen tulkinta. Kun Jeesus ajoi rahanvaihtajat ja kaupustelijat pois Jerusalemin temppelistä hän sanoi: "Minun huoneeni on oleva rukouksen huone. Mutta te teette siitä rosvojen luolan." Kannattaa huomata, että tässä Jeesus sanoo temppelin olevan "rukouksen huone". Aloittaja väittää, että kristittyjen kokoontuminen kirkkoon rukoilemaan ( eli rukoushuoneeseen ) on päinvastoin kuin mitä Jeesus opetti. Mutta onko todella näin?

      En tiedä onko nykyajan keskiverto ihmisen kristinuskon tietämys poikkeuksellisen huono, mutta minulle ainakin tulee mieleen ilman Raamattuakin, että kirkkoon saa mennä rukoilemaan. Luulisi tämän olevan yleistä tietoa monille jo esim. jos on katsonut elokuvia. Varsinkin amerikkalaisissa ja englantilaisissakin elokuvissa ja TV-sarjoissa näkee usein, että joku menee ahdistuksissaan rukoilemaan kirkkoon.

      Oletetaan siis, että kirkossa saa rukoilla, jopa Isä Meidän-rukousta. Mitä Jeesus siis tarkoitti tässä Matteuksen evankeliumin kohdassa? Jeesus selvästi kieltää rukoilemasta tietyllä tavalla: "älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin." Ei saa siis jotenkin olla tekopyhä, epäaito, kun rukoilee.

      Jeesus sanoo myös, että ei saisi rukoilla siten, että asiaan vaikuttaa se, että ihmiset näkevät rukoilijan. Että rukoillaan ikään kuin ihmisille, ei Jumalalle.

      Ja lause "Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet" voisi tarkoittaa, että tekopyhä rukoilija haluaakin juuri sitä, että hänet huomataan. Hän ehkä haluaa, että ihmiset nimenomaan näkevät kuinka hän rukoilee, kuinka hän on pyhä ja hieno ihminen. Tekopyhä rukoilija haluaa huomiota ja saa sen, ja se on palkka, jonka hän on jo saanut.

      En usko, että Jeesus kieltää rukoilemasta rukoushuoneessa, eli kirkossa. Kirkko on juuri rukousta varten. Mutta Jeesus kieltää tekopyhyyden, sen että käytetään Jumalaa ja Jumalan rukoilemista omiin itsekeskeisiin ja turhamaisiin tavoitteisiin.

      Raamatusta löytyy toinenkin kohta, jossa rukoillaan temppelissä. En muista missä se on, mutta siinä on fariseus eturivissä joka rukoilee, kiittäen Jumalaa siitä, että hän ei ole kuin syntinen kuin muut, vaan hän on hyvä ihminen, joka antaa kymmenykset kaikesta jne. Ja temppelin nurkassa rukoilee publikaani hiljaa rintaansa lyöden: " Olen syntinen. Armahda minua Jumala." Jeesuksen mukaan tämä publikaani lähtee temppelistä vanhurskaana, mutta fariseus taas ei.

      Tämän Jeesuksen opetuksen idea on: "Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.”

      Luulen, että tässä aloittajan asiassa on kyse vähän samasta asiasta. Älkää rukoilko kuin tekopyhät, kerskaten hyvyydestänne, vaan rukoilkaa nöyrästi, huomatkaa syntisyytenne ja tunnustakaa se Jumalalle, jotta saatte syntinne anteeksi. Tämä nöyryys on sydämen asia. Se ei ole paikasta kiinni. Se voi tapahtua kirkossa tai oman kodin hiljaisuudessa.

      Mutta tekopyhän rukous ei voi tapahtua hiljaisuudessa tai salassa. Sen täytyy aina tapahtua julkisesti, joko kirkossa tai kaduilla. Sen idea ei olekaan vedota Jumalaan, vaan siinä vedotaan ihmisiin, haetaan heidän suosiotaan.

      Nykyaikana monet papit ja piispatkin, erityisesti nais- sellaiset, rukoilevat mielellään Jumalan tahdon vastaisia rukouksia julkisesti, jotka eivät ole Jeesuksen opetuksen mukaisia, nöyriä ja oman syntisyyden tunnustavia. Heistäkin voimme sanoa, että he totisesti ovat jo palkkansa saaneet, eli ovat saaneet ihmisten huomion ja usein myös suosion. Jeesuksen opetus voi siis kohdistua myös joihinkin nykyajan evlut-kirkon pappeihin ja piispoihin.

      Sen sijaan ne papit, jotka puhuvat synnistä ja katumisen tarpeesta, he eivät saa suurten ihmisjoukkojen suosiota. Mutta he saavat vanhurskauden ja myös Jumalan suosion.

      Kysymys kuuluukin: kumpaan ryhmään sinä haluat kuulua, tekopyhiin vai vanhurskaisiin?

      • En ainakaan niihin, jotka syyttää naisia jopa säästä! 🤣


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        En ainakaan niihin, jotka syyttää naisia jopa säästä! 🤣

        Kiitos kommentistasi. Olen samaa mieltä kanssasi, että naisia ei tarvitse syyttää säästä. Käsittääkseni Jeesus ei sitä ole noissa Matteuksen jakeissa tehnytkään. :)

        Luin huvikseni aloittajan siteerausta edeltäviä jakeita Matteuksen 6.luvun alusta. Ne ovat mielenkiintoisia:

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne. Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet." ( Matt. 6:1-2 )

        Jeesus puhuu "hurskaista teoista" ja siitä tavasta miten ne tulisi tehdä, jotta saisi "palkkaa taivaalliselta Isältä". Köyhien auttaminen on hurskas teko. Mutta siitä ei saisi toitottaa, sitä ei saisi tehdä julkisesti ihmisten kiitosten toivossa. Ja taas Jeesus toistaa, että sellaista tekevät ovat jo saaneet palkkansa, mikä tuntuisi viittaavan juuri siihen mitä edellisessä viestissäni sanoin: tekopyhä haluaa ihmisten kiitosta, se on hänen palkkansa, ja sen hän on jo saanut.

        Sama teema jatkuu jakeissa 3 ja 4: "Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

        Sen sijaan köyhiä pitäisi auttaa salassa, niin että muut ihmiset eivät sitä tiedä, ja niin että vain Jumala tietää että almuja on annettu. Ja tällä tavalla tehty hurskas teko saa palkinnon Jumalalta.

        Jos nykyaikana joku antaa kirkon jumalanpalveluksessa rahaa kolehtiin, ja hän tekee sen vilpittömästi, se ei ole kiellettyä. Se voi olla hurskas teko, vaikka se ei ole täysin salassa tehty.

        Mutta jos joku vaikka heiluttaa isoa rahanippua kädessä hyvissä ajoin ennen kuin kolehti ehtii omalle kohdalle tai jollain muulla tavoin koittaa saada muiden huomiota omalle almujen antamiselleen, se ei enää ole hurskas teko.

        Voimme pohtia kuinka paljon evlut-kirkossa seurakunnan jäsenet ja myös diakonia auttavat köyhiä ja muita hädänalaisia salassa ja huomaamatta. Oletan että tätä saattaa tapahtua paljon enemmän kuin mitä yleensä luullaan.

        Mietin, että olisiko parempi, että vilpitön auttaminen saisi enemmän julkisuutta jollain tavalla? Ehkä yksittäisten ihmisten esilletuominen ei ole järkevää, mutta varmasti joitain tilastoja voisi tuoda enemmän esiin ja tehdä niistä isompia uutisia. Tämä siis sillä oletuksella, että se voisi kannustaa muitakin ihmisiä olemaan avokätisempiä avustuksissaan.

        No niin. Joka tapauksessa noiden jakeiden jälkeen alkaa se aloittajan siteeraus jakeessa 5: "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."

        Pitäisi olla aika selvää, että nämä kaikki jakeet puhuvat samasta teemasta. Eikä kyseessä siis ole niinkään paikka, vaan se sydämen asenne, mikä asiaan liittyy.

        Mielestäni tässä Jeesuksen opetuksessa on hyperbolaa, eli asioita liioitellaan ja asetetaan vastakkain voimakkaasti, jotta sanoma tulisi selväksi. Vastakkain on fariseukset ja Jeesukseen uskovat, julkinen ja "salattu", ihmisiltä saatu palkka ( kiitos ) ja Jumalalta saatu palkka.

        Synagoga tai kirkko on Jumalan palveluksen paikka, ja siten pyhä paikka. Siinä mielessä myös paikka voi olla tärkeä. En voi välttyä ajatukselta, että Jeesus haluaa kiinnittää huomion Jumalan pyhyyden käyttämiseen omien itsekkäiden halujen edistämiseen. Tekopyhyys on aina huono asia, tapahtui se missä vain, mutta pyhässä paikassa se on erityisen huono asia. Jumalanpalveluksessa tulisi päähuomio olla yksin Jumalassa, Hänen kunniassa, pyhyydessä ja hyvyydessä, ei ihmisen kunniassa jne.

        Ihminen voi tehdä väärin ja syntiä missä vain, mutta kirkossa se on jotenkin enemmän väärin. Samoin vanhurskas ihminen voi tehdä oikein missä vain ja se puolestaan on yhtä oikein missä paikassa tahansa.


      • On vähän eri asia miten juutalaiset rukoilevat temppeleissään.

        Kyse oli tässä kristityistä.


      • Anonyymi

        <<En tiedä onko nykyajan keskiverto ihmisen kristinuskon tietämys poikkeuksellisen huono, mutta minulle ainakin tulee mieleen ilman Raamattuakin, että kirkkoon saa mennä rukoilemaan.<<

        Niin, mutta kun se kirkon seurakunta palvoo Jeesusta teurastettuna uhrilampaana Jahvelle, jota tämä vastusti. Ja uhrilampaan tekijä (tappaja) on sama henkilö kuin joka teki myös tämän seurakunnan ja kirkon uskonnon.


      • Anonyymi

        <<Kysymys kuuluukin: kumpaan ryhmään sinä haluat kuulua, tekopyhiin vai vanhurskaisiin?<<

        Kerro ensin, että mitä 'vanhurskas' sana tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Olen samaa mieltä kanssasi, että naisia ei tarvitse syyttää säästä. Käsittääkseni Jeesus ei sitä ole noissa Matteuksen jakeissa tehnytkään. :)

        Luin huvikseni aloittajan siteerausta edeltäviä jakeita Matteuksen 6.luvun alusta. Ne ovat mielenkiintoisia:

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne. Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet." ( Matt. 6:1-2 )

        Jeesus puhuu "hurskaista teoista" ja siitä tavasta miten ne tulisi tehdä, jotta saisi "palkkaa taivaalliselta Isältä". Köyhien auttaminen on hurskas teko. Mutta siitä ei saisi toitottaa, sitä ei saisi tehdä julkisesti ihmisten kiitosten toivossa. Ja taas Jeesus toistaa, että sellaista tekevät ovat jo saaneet palkkansa, mikä tuntuisi viittaavan juuri siihen mitä edellisessä viestissäni sanoin: tekopyhä haluaa ihmisten kiitosta, se on hänen palkkansa, ja sen hän on jo saanut.

        Sama teema jatkuu jakeissa 3 ja 4: "Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

        Sen sijaan köyhiä pitäisi auttaa salassa, niin että muut ihmiset eivät sitä tiedä, ja niin että vain Jumala tietää että almuja on annettu. Ja tällä tavalla tehty hurskas teko saa palkinnon Jumalalta.

        Jos nykyaikana joku antaa kirkon jumalanpalveluksessa rahaa kolehtiin, ja hän tekee sen vilpittömästi, se ei ole kiellettyä. Se voi olla hurskas teko, vaikka se ei ole täysin salassa tehty.

        Mutta jos joku vaikka heiluttaa isoa rahanippua kädessä hyvissä ajoin ennen kuin kolehti ehtii omalle kohdalle tai jollain muulla tavoin koittaa saada muiden huomiota omalle almujen antamiselleen, se ei enää ole hurskas teko.

        Voimme pohtia kuinka paljon evlut-kirkossa seurakunnan jäsenet ja myös diakonia auttavat köyhiä ja muita hädänalaisia salassa ja huomaamatta. Oletan että tätä saattaa tapahtua paljon enemmän kuin mitä yleensä luullaan.

        Mietin, että olisiko parempi, että vilpitön auttaminen saisi enemmän julkisuutta jollain tavalla? Ehkä yksittäisten ihmisten esilletuominen ei ole järkevää, mutta varmasti joitain tilastoja voisi tuoda enemmän esiin ja tehdä niistä isompia uutisia. Tämä siis sillä oletuksella, että se voisi kannustaa muitakin ihmisiä olemaan avokätisempiä avustuksissaan.

        No niin. Joka tapauksessa noiden jakeiden jälkeen alkaa se aloittajan siteeraus jakeessa 5: "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."

        Pitäisi olla aika selvää, että nämä kaikki jakeet puhuvat samasta teemasta. Eikä kyseessä siis ole niinkään paikka, vaan se sydämen asenne, mikä asiaan liittyy.

        Mielestäni tässä Jeesuksen opetuksessa on hyperbolaa, eli asioita liioitellaan ja asetetaan vastakkain voimakkaasti, jotta sanoma tulisi selväksi. Vastakkain on fariseukset ja Jeesukseen uskovat, julkinen ja "salattu", ihmisiltä saatu palkka ( kiitos ) ja Jumalalta saatu palkka.

        Synagoga tai kirkko on Jumalan palveluksen paikka, ja siten pyhä paikka. Siinä mielessä myös paikka voi olla tärkeä. En voi välttyä ajatukselta, että Jeesus haluaa kiinnittää huomion Jumalan pyhyyden käyttämiseen omien itsekkäiden halujen edistämiseen. Tekopyhyys on aina huono asia, tapahtui se missä vain, mutta pyhässä paikassa se on erityisen huono asia. Jumalanpalveluksessa tulisi päähuomio olla yksin Jumalassa, Hänen kunniassa, pyhyydessä ja hyvyydessä, ei ihmisen kunniassa jne.

        Ihminen voi tehdä väärin ja syntiä missä vain, mutta kirkossa se on jotenkin enemmän väärin. Samoin vanhurskas ihminen voi tehdä oikein missä vain ja se puolestaan on yhtä oikein missä paikassa tahansa.

        <<"Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

        Sen sijaan köyhiä pitäisi auttaa salassa, niin että muut ihmiset eivät sitä tiedä,<<

        Kiitos, että otat esille Jeesuksen opetuksia, mutta tämä ei tarkoita tuota. Löydät merkityksen, kun keksit, että minkä takia todella ujo ei punastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Olen samaa mieltä kanssasi, että naisia ei tarvitse syyttää säästä. Käsittääkseni Jeesus ei sitä ole noissa Matteuksen jakeissa tehnytkään. :)

        Luin huvikseni aloittajan siteerausta edeltäviä jakeita Matteuksen 6.luvun alusta. Ne ovat mielenkiintoisia:

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne. Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet." ( Matt. 6:1-2 )

        Jeesus puhuu "hurskaista teoista" ja siitä tavasta miten ne tulisi tehdä, jotta saisi "palkkaa taivaalliselta Isältä". Köyhien auttaminen on hurskas teko. Mutta siitä ei saisi toitottaa, sitä ei saisi tehdä julkisesti ihmisten kiitosten toivossa. Ja taas Jeesus toistaa, että sellaista tekevät ovat jo saaneet palkkansa, mikä tuntuisi viittaavan juuri siihen mitä edellisessä viestissäni sanoin: tekopyhä haluaa ihmisten kiitosta, se on hänen palkkansa, ja sen hän on jo saanut.

        Sama teema jatkuu jakeissa 3 ja 4: "Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

        Sen sijaan köyhiä pitäisi auttaa salassa, niin että muut ihmiset eivät sitä tiedä, ja niin että vain Jumala tietää että almuja on annettu. Ja tällä tavalla tehty hurskas teko saa palkinnon Jumalalta.

        Jos nykyaikana joku antaa kirkon jumalanpalveluksessa rahaa kolehtiin, ja hän tekee sen vilpittömästi, se ei ole kiellettyä. Se voi olla hurskas teko, vaikka se ei ole täysin salassa tehty.

        Mutta jos joku vaikka heiluttaa isoa rahanippua kädessä hyvissä ajoin ennen kuin kolehti ehtii omalle kohdalle tai jollain muulla tavoin koittaa saada muiden huomiota omalle almujen antamiselleen, se ei enää ole hurskas teko.

        Voimme pohtia kuinka paljon evlut-kirkossa seurakunnan jäsenet ja myös diakonia auttavat köyhiä ja muita hädänalaisia salassa ja huomaamatta. Oletan että tätä saattaa tapahtua paljon enemmän kuin mitä yleensä luullaan.

        Mietin, että olisiko parempi, että vilpitön auttaminen saisi enemmän julkisuutta jollain tavalla? Ehkä yksittäisten ihmisten esilletuominen ei ole järkevää, mutta varmasti joitain tilastoja voisi tuoda enemmän esiin ja tehdä niistä isompia uutisia. Tämä siis sillä oletuksella, että se voisi kannustaa muitakin ihmisiä olemaan avokätisempiä avustuksissaan.

        No niin. Joka tapauksessa noiden jakeiden jälkeen alkaa se aloittajan siteeraus jakeessa 5: "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."

        Pitäisi olla aika selvää, että nämä kaikki jakeet puhuvat samasta teemasta. Eikä kyseessä siis ole niinkään paikka, vaan se sydämen asenne, mikä asiaan liittyy.

        Mielestäni tässä Jeesuksen opetuksessa on hyperbolaa, eli asioita liioitellaan ja asetetaan vastakkain voimakkaasti, jotta sanoma tulisi selväksi. Vastakkain on fariseukset ja Jeesukseen uskovat, julkinen ja "salattu", ihmisiltä saatu palkka ( kiitos ) ja Jumalalta saatu palkka.

        Synagoga tai kirkko on Jumalan palveluksen paikka, ja siten pyhä paikka. Siinä mielessä myös paikka voi olla tärkeä. En voi välttyä ajatukselta, että Jeesus haluaa kiinnittää huomion Jumalan pyhyyden käyttämiseen omien itsekkäiden halujen edistämiseen. Tekopyhyys on aina huono asia, tapahtui se missä vain, mutta pyhässä paikassa se on erityisen huono asia. Jumalanpalveluksessa tulisi päähuomio olla yksin Jumalassa, Hänen kunniassa, pyhyydessä ja hyvyydessä, ei ihmisen kunniassa jne.

        Ihminen voi tehdä väärin ja syntiä missä vain, mutta kirkossa se on jotenkin enemmän väärin. Samoin vanhurskas ihminen voi tehdä oikein missä vain ja se puolestaan on yhtä oikein missä paikassa tahansa.

        Jeesus yrittää vain sanoa, että se on sinussa ja sinua mitä teet ja se on sydämen asia. Mutta jos teet sen muulla tavalla, on sydämessäsi muuta. Ei se myöskään silmässä ole, joka viettelee, vaan sinua ja snussa.

        Kysy ihmisiltä heidän arvomaailmaa ja kuulet heidän ylevän hienoja ajatuksia. Pyydä heitä sitten katsomaan rahapussiinsa ja vastaamaan, että mihin he rahansa käyttävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<En tiedä onko nykyajan keskiverto ihmisen kristinuskon tietämys poikkeuksellisen huono, mutta minulle ainakin tulee mieleen ilman Raamattuakin, että kirkkoon saa mennä rukoilemaan.<<

        Niin, mutta kun se kirkon seurakunta palvoo Jeesusta teurastettuna uhrilampaana Jahvelle, jota tämä vastusti. Ja uhrilampaan tekijä (tappaja) on sama henkilö kuin joka teki myös tämän seurakunnan ja kirkon uskonnon.

        Ei ainoastaan teurastettuna lampaana, vaan myös teurastettuna tosi Jumalana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Kysymys kuuluukin: kumpaan ryhmään sinä haluat kuulua, tekopyhiin vai vanhurskaisiin?<<

        Kerro ensin, että mitä 'vanhurskas' sana tarkoittaa?

        Se on yhtä kuin oikeamielinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<En tiedä onko nykyajan keskiverto ihmisen kristinuskon tietämys poikkeuksellisen huono, mutta minulle ainakin tulee mieleen ilman Raamattuakin, että kirkkoon saa mennä rukoilemaan.<<

        Niin, mutta kun se kirkon seurakunta palvoo Jeesusta teurastettuna uhrilampaana Jahvelle, jota tämä vastusti. Ja uhrilampaan tekijä (tappaja) on sama henkilö kuin joka teki myös tämän seurakunnan ja kirkon uskonnon.

        "Niin, mutta kun se kirkon seurakunta palvoo Jeesusta teurastettuna uhrilampaana Jahvelle, jota tämä vastusti. "

        Kiitos kommentistasi. Se tuntuu olevan hiukan aiheen vierestä. Lisäksi se vaikuttaa olevan täydellisessä ristiriidassa kristinuskon perusteiden kanssa, ainakin siinä määrin mitä itse olen ehtinyt niihin perehtyä.

        Mietin, että onko esittämäsi ajatus vain oma ainutlaatuinen tulkintasi vai onko se jonkin kristinuskon suuntauksen mukainen tapa ajatella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<"Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

        Sen sijaan köyhiä pitäisi auttaa salassa, niin että muut ihmiset eivät sitä tiedä,<<

        Kiitos, että otat esille Jeesuksen opetuksia, mutta tämä ei tarkoita tuota. Löydät merkityksen, kun keksit, että minkä takia todella ujo ei punastu.

        Kiitos kommentistasi. Omasta mielestäni teksti itse kertoo merkityksensä aivan tarpeeksi selvästi. Hyvät teot tulisi tehdä salassa, niin että vain Jumala voi ne nähdä. Ja silloin Jumala palkitsee ne.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Se on yhtä kuin oikeamielinen.

        Se tarkoittaa olla oikeudenmukainen.


      • Anonyymi
        Yksi.uskis kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Omasta mielestäni teksti itse kertoo merkityksensä aivan tarpeeksi selvästi. Hyvät teot tulisi tehdä salassa, niin että vain Jumala voi ne nähdä. Ja silloin Jumala palkitsee ne.

        Milloin hyväksi määrittelemäsi teko -julkisesti tai salaa tehtynä - on oikeudenmukainen ja milloin se voisi hyvänä tekonakin olla epäoikeudenmukainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoittaa olla oikeudenmukainen.

        Olemme molemmat oikeassa.
        Ne ovat synonyymeja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milloin hyväksi määrittelemäsi teko -julkisesti tai salaa tehtynä - on oikeudenmukainen ja milloin se voisi hyvänä tekonakin olla epäoikeudenmukainen?

        Ehkä taka-ajatukset pilaavat hyvän työn?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milloin hyväksi määrittelemäsi teko -julkisesti tai salaa tehtynä - on oikeudenmukainen ja milloin se voisi hyvänä tekonakin olla epäoikeudenmukainen?

        Kiitos kommentistasi. On vaikea kuvitella, minun ainakaan, että vilpitömästä myötätunnosta ja uskosta ja Jumalan tottelemisesta nouseva almujen anto köyhille olisi epäoikeudenmukaista.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Omasta mielestäni teksti itse kertoo merkityksensä aivan tarpeeksi selvästi. Hyvät teot tulisi tehdä salassa, niin että vain Jumala voi ne nähdä. Ja silloin Jumala palkitsee ne.

        Miksi hyvä teko pitää palkita?

        Tee hyvä teko odottamatta mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Olen samaa mieltä kanssasi, että naisia ei tarvitse syyttää säästä. Käsittääkseni Jeesus ei sitä ole noissa Matteuksen jakeissa tehnytkään. :)

        Luin huvikseni aloittajan siteerausta edeltäviä jakeita Matteuksen 6.luvun alusta. Ne ovat mielenkiintoisia:

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne. Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet." ( Matt. 6:1-2 )

        Jeesus puhuu "hurskaista teoista" ja siitä tavasta miten ne tulisi tehdä, jotta saisi "palkkaa taivaalliselta Isältä". Köyhien auttaminen on hurskas teko. Mutta siitä ei saisi toitottaa, sitä ei saisi tehdä julkisesti ihmisten kiitosten toivossa. Ja taas Jeesus toistaa, että sellaista tekevät ovat jo saaneet palkkansa, mikä tuntuisi viittaavan juuri siihen mitä edellisessä viestissäni sanoin: tekopyhä haluaa ihmisten kiitosta, se on hänen palkkansa, ja sen hän on jo saanut.

        Sama teema jatkuu jakeissa 3 ja 4: "Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

        Sen sijaan köyhiä pitäisi auttaa salassa, niin että muut ihmiset eivät sitä tiedä, ja niin että vain Jumala tietää että almuja on annettu. Ja tällä tavalla tehty hurskas teko saa palkinnon Jumalalta.

        Jos nykyaikana joku antaa kirkon jumalanpalveluksessa rahaa kolehtiin, ja hän tekee sen vilpittömästi, se ei ole kiellettyä. Se voi olla hurskas teko, vaikka se ei ole täysin salassa tehty.

        Mutta jos joku vaikka heiluttaa isoa rahanippua kädessä hyvissä ajoin ennen kuin kolehti ehtii omalle kohdalle tai jollain muulla tavoin koittaa saada muiden huomiota omalle almujen antamiselleen, se ei enää ole hurskas teko.

        Voimme pohtia kuinka paljon evlut-kirkossa seurakunnan jäsenet ja myös diakonia auttavat köyhiä ja muita hädänalaisia salassa ja huomaamatta. Oletan että tätä saattaa tapahtua paljon enemmän kuin mitä yleensä luullaan.

        Mietin, että olisiko parempi, että vilpitön auttaminen saisi enemmän julkisuutta jollain tavalla? Ehkä yksittäisten ihmisten esilletuominen ei ole järkevää, mutta varmasti joitain tilastoja voisi tuoda enemmän esiin ja tehdä niistä isompia uutisia. Tämä siis sillä oletuksella, että se voisi kannustaa muitakin ihmisiä olemaan avokätisempiä avustuksissaan.

        No niin. Joka tapauksessa noiden jakeiden jälkeen alkaa se aloittajan siteeraus jakeessa 5: "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."

        Pitäisi olla aika selvää, että nämä kaikki jakeet puhuvat samasta teemasta. Eikä kyseessä siis ole niinkään paikka, vaan se sydämen asenne, mikä asiaan liittyy.

        Mielestäni tässä Jeesuksen opetuksessa on hyperbolaa, eli asioita liioitellaan ja asetetaan vastakkain voimakkaasti, jotta sanoma tulisi selväksi. Vastakkain on fariseukset ja Jeesukseen uskovat, julkinen ja "salattu", ihmisiltä saatu palkka ( kiitos ) ja Jumalalta saatu palkka.

        Synagoga tai kirkko on Jumalan palveluksen paikka, ja siten pyhä paikka. Siinä mielessä myös paikka voi olla tärkeä. En voi välttyä ajatukselta, että Jeesus haluaa kiinnittää huomion Jumalan pyhyyden käyttämiseen omien itsekkäiden halujen edistämiseen. Tekopyhyys on aina huono asia, tapahtui se missä vain, mutta pyhässä paikassa se on erityisen huono asia. Jumalanpalveluksessa tulisi päähuomio olla yksin Jumalassa, Hänen kunniassa, pyhyydessä ja hyvyydessä, ei ihmisen kunniassa jne.

        Ihminen voi tehdä väärin ja syntiä missä vain, mutta kirkossa se on jotenkin enemmän väärin. Samoin vanhurskas ihminen voi tehdä oikein missä vain ja se puolestaan on yhtä oikein missä paikassa tahansa.

        Tämä kommentti oli siis minun kirjoittama. Mietin sitä niin pitkään, että sivusto heitti minut ulos.


    • Anonyymi

      Alustaja suuntaa arvostelunsa itseasiassa Jeesusta vastaan, että Hän ei osaisikaan johtaa meitä Hänen lampaitaan kaikkinaiseen totuuteen, vaikka on luvannut!

      • Anonyymi

        No, kyllä ne, jotka kuulevat hänen äänensä, ovat saaneet vastaanottaa hänen lähettämäkseen lupaaman totuuden Hengen. Tosin joukko vaikuttaa varsin pieneltä, kuten hänet on laitettu Matteuksen evankeliumiin (7. luku) sanomaakin, että, tosi harva.


      • Anonyymi

        kyllä Jeesus "osaisi", jos joku muuta väittää, vaan Jeesus sanoo:

        "te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia"
        ja
        "kavahtakaa, vääriä profeettoja, jotka tulevat luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä
        ovat raatelevaisia susia"

        kyllähän Jeesus tietää meidät, eryhtyväisiksi inhimilliseksi ihmiseksi, ei kai Jeesus muuten olis varoittanut , eksytyksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä Jeesus "osaisi", jos joku muuta väittää, vaan Jeesus sanoo:

        "te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia"
        ja
        "kavahtakaa, vääriä profeettoja, jotka tulevat luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä
        ovat raatelevaisia susia"

        kyllähän Jeesus tietää meidät, eryhtyväisiksi inhimilliseksi ihmiseksi, ei kai Jeesus muuten olis varoittanut , eksytyksistä.

        https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo

        Kristityt vastustavat kyseistä videota. Kyse on kuitenkin heidän uskonnostaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe