Lämmitimmä leivinuunia ja yksi panimma uuniin etnisen hernekeiton.
Liotetut herneet, mausteet ja savupalviluita reilusti mukaan.
Illalla ennen maatepanoa hernesoppa uuniin.
Seuraavan päivän puolipaiväseksi oli tosi etninen hernekeitto.
Sekaan hakattua sipulia, sinappia ja ketsuppia.
Sen etnisemmäksi ei ruoka tule.
Leivinuuni
4
867
Vastaukset
- Anonyymi
Hyi miten pahalta kuulostaa sipulia ja ketsuppia hernarissa. Ei .....tti. Kumpikaan ei kuulu hernariin. Sinappia (Ruoveden herkun konjakkisinappi) jokainen laittaa omalle lautaselleenn halutessaan ei sitä kattilaan laiteta.
- Anonyymi
Lautasellepa ne mausteet laitetaan. Ainakin raaka sipuli ja ketsuppi (meira).
Älä ole hölmö.
- Anonyymi
Hernekeitto on siis Etnistä ruokaa, Ruotsin armeijasta peräisin.
Mausteina käytetään usein suolaa, mustapippuria, meiramia ja sinappia, vihanneslisukkeina sipulia ja porkkanaa.- Anonyymi
Ruotsin armeija oli suomalaisten armeija vuodesta 1626.
Sieltä se hernekeittokin tuli suomalaisten etniseksi ruuaksi.
Suomalaisia emme ole, olkaamme siis Ruotsalaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313109EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402951- 1051341
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1371071Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621047Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661037- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373959- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22763