Testaa luontosuhteesi - leikkimielinen hupailu

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/art-2000008692720.html

Enpä yllättynyt:
Olet juureva!

Sinä taidat olla sellainen vanhan ajan luontoihminen! Muut näkevät kukkia ja ötököitä, sinä näet niittyleinikkejä ja omenakemppejä. Tunnet nimeltä lähilammen joutsenparin, tiedät parhaat rouskupaikat ja pakastat joka syksy muutaman kilon itse kerättyjä karpaloita.

117

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen juureva ilmoittautuu.

      • Jaa tää meni aivan rehupunttihommiksi tämä aloitus 😂


      • Kyllä nyt kyllä juurevaa pukkaa
        Olet juureva!

        Sinä taidat olla sellainen vanhan ajan luontoihminen! Muut näkevät kukkia ja ötököitä, sinä näet niittyleinikkejä ja omenakemppejä. Tunnet nimeltä lähilammen joutsenparin, tiedät parhaat rouskupaikat ja pakastat joka syksy muutaman kilon itse kerättyjä karpaloita.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä nyt kyllä juurevaa pukkaa
        Olet juureva!

        Sinä taidat olla sellainen vanhan ajan luontoihminen! Muut näkevät kukkia ja ötököitä, sinä näet niittyleinikkejä ja omenakemppejä. Tunnet nimeltä lähilammen joutsenparin, tiedät parhaat rouskupaikat ja pakastat joka syksy muutaman kilon itse kerättyjä karpaloita.

        Ei varmaan kukaan citykani tule tuota testiä tekemäänkään, ei tänne kuittaa kuin juurevat :)


      • Hyvät juuret on nyt kyllä kehittynyt palstalle. En kyllä viherpeukalo ole mutta hillaa poiminut ja maantiedosta koulussa tykännyt ja marjoja myös poiminut. Mutta sienien en ole poiminut sieniä. Paitsi nyt paperista tehtyjä sieniä päiväkodissa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Hyvät juuret on nyt kyllä kehittynyt palstalle. En kyllä viherpeukalo ole mutta hillaa poiminut ja maantiedosta koulussa tykännyt ja marjoja myös poiminut. Mutta sienien en ole poiminut sieniä. Paitsi nyt paperista tehtyjä sieniä päiväkodissa.

        Täällä taitaa olla sen verran paljon sellaista porukkaa, jotka on lapsuudessaan saanut kontaktia luontoon ja/tai maatilaan, että painopiste on juureva, ainakin rekattujen osalta.


      • randombypasser kirjoitti:

        Täällä taitaa olla sen verran paljon sellaista porukkaa, jotka on lapsuudessaan saanut kontaktia luontoon ja/tai maatilaan, että painopiste on juureva, ainakin rekattujen osalta.

        Itsekin haluan viedä lapsiakin luontoon kun itsellä on jäänyt kuitenkin sen verta hyviksi muistoiksi mutta en yksin uskalla.


      • randombypasser kirjoitti:

        Täällä taitaa olla sen verran paljon sellaista porukkaa, jotka on lapsuudessaan saanut kontaktia luontoon ja/tai maatilaan, että painopiste on juureva, ainakin rekattujen osalta.

        Olen lapsena ollut paljon metsässä erityisesti mökillä, mutta lapsuus on kyllä tullut vietettyä Larussa ja Etelä-Espoossa. Siis juureni ovat juurevan urbaanit. 😂

        Jos sienestää, jos marjastaa, jos on ollut edes puoliksi hereillä bilsan tunneilla, juureva taitaa olla perus-tulos.


      • valtakunta kirjoitti:

        Itsekin haluan viedä lapsiakin luontoon kun itsellä on jäänyt kuitenkin sen verta hyviksi muistoiksi mutta en yksin uskalla.

        Muksut kannattaakin opettaa metsän tavoille, osaavat sitten aikuisena itsenäisesti nauttia luonnosta. Ja aikanaan ehkä viedä oman jälkikasvunsa metsään myös :)

        Hmmm, sinä taisit sen verran kauempana, että myös metsän isommat pedot eivät ole vain lehtiotsikoita... Siinä tosiaan on syytäkin olla hieman varuillaan, vaikka yleensä nuo juoksevat karkuun ihmistä.


      • Emberizi kirjoitti:

        Olen lapsena ollut paljon metsässä erityisesti mökillä, mutta lapsuus on kyllä tullut vietettyä Larussa ja Etelä-Espoossa. Siis juureni ovat juurevan urbaanit. 😂

        Jos sienestää, jos marjastaa, jos on ollut edes puoliksi hereillä bilsan tunneilla, juureva taitaa olla perus-tulos.

        No eläs nyt, onhan siellä Larussa kärki kuitenkin aika luontoa, on itse asiaa edelleen, kävin männä suvena kattelemassa kun on aikanaan tovi siellä tullut asustettuakin. Etelä-Espoohan on... Hetkinen, Soukan rannat, Suvisaaristo, Kivenlahden reunat, ei ihan kaupunkia kuitenkaan, ei etenkään Suvisaaristo.

        No enpä sanoisi, että bilsan tunneilla pääsee kyllä lähellekään juurevaa, kyllä se tosiaan edellyttää oma-aloitteista mielenkiintoa oikean luonnon päälle, sitä että haluaa ottaa selvää siitä mitä bilsantunneilla on sanottu, sen pitää kiinnostaa paria puolukkaa, mustikkaa ja kantarellia enemmän. Sit se joko tarttuu tai ei.

        Itte olen elänyt lapsuuteni Kirkkonummen alueella ja sitten tietty mökillä Pirkanmaalla, aina naama mullassa ja sammalessa, kala koukussa, mustikat suussa ja kantarellit kainalossa, palokärjeen huutoa ihmetellen samalla kun kettu kusee kengille ja lehmä nuolee sormia. Noin kärjistettynä, ihan hippasen 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Muksut kannattaakin opettaa metsän tavoille, osaavat sitten aikuisena itsenäisesti nauttia luonnosta. Ja aikanaan ehkä viedä oman jälkikasvunsa metsään myös :)

        Hmmm, sinä taisit sen verran kauempana, että myös metsän isommat pedot eivät ole vain lehtiotsikoita... Siinä tosiaan on syytäkin olla hieman varuillaan, vaikka yleensä nuo juoksevat karkuun ihmistä.

        Kommentoisin tuohon, että kyllä sudet pyörii pohjois-Espoo ja Kirkkonummikin. Pari kertaa olen tiellä jolkottava susi tullut vastaan muutaman vuoden sisällä. Eka katsoin, että karannut susikoirako se tietä pitkin hölkkää, mutta susi se oli.

        Silti en pelkää mennä metsään. Ei lasten kanssa tarvitse mennä umpi-metsään. Riittää kun mene 1-2km lähimetsästä sisään. Jos tietää ennalta, mistä löytyy mustikat, puolukat ja sienet kokee lapset onnistumisen elämyksiä kun löytävät satoa ja jos ei löydy, reissuun voi varata pienet retkieväät.


      • randombypasser kirjoitti:

        Muksut kannattaakin opettaa metsän tavoille, osaavat sitten aikuisena itsenäisesti nauttia luonnosta. Ja aikanaan ehkä viedä oman jälkikasvunsa metsään myös :)

        Hmmm, sinä taisit sen verran kauempana, että myös metsän isommat pedot eivät ole vain lehtiotsikoita... Siinä tosiaan on syytäkin olla hieman varuillaan, vaikka yleensä nuo juoksevat karkuun ihmistä.

        vanhempani on jostain maanikavaarasta ja sallasta vaikka Ruotsiin muuttivat jotain jotain ennen 70luvun työnperässä ja muuttivat myöhemmin Etelä-Suomeen. ennen kuin synnyin niin kaikki sukulaiset sijoittuu pohjoiseen ja myös jokin jätti sukuhaara siellä on.

        Että vain yksi sisaruksista asuu siellä pohjosissa ja siellä olen sitten metsissä kun miehellään vanhemmilla maatilat ollut tai kun isä vienyt lakkaa ja kyläileen ja kun aikuisikä alkoi ei sitä sit enempää, en ole oikein käynyt.
        Kesät tullut kuitenkin käytyä.

        Myös isäni asuu metsän keskellä missä taas en viihtynyt mutta asuin virallisesti. 14 km tuli käveltyä kaupunkiin hoitaa sisaren lapsia joten enemmän sitten majoilin sisarilla hoitamassa lapsia ja taxillakin kuljin kouluun kun ei lilja-auto hirveän usein liikkunut.
        Myös sain lilja-auto kortin liikkumiseen.

        Eli olen elänyt aika matkailijan oloisesti etten paikalla ollut kun tarvittiin toisessa paikassa myös pohjoisissa kävin hoitaa kun yksi sisaruksista asuu kuin seilaten.


      • randombypasser kirjoitti:

        Muksut kannattaakin opettaa metsän tavoille, osaavat sitten aikuisena itsenäisesti nauttia luonnosta. Ja aikanaan ehkä viedä oman jälkikasvunsa metsään myös :)

        Hmmm, sinä taisit sen verran kauempana, että myös metsän isommat pedot eivät ole vain lehtiotsikoita... Siinä tosiaan on syytäkin olla hieman varuillaan, vaikka yleensä nuo juoksevat karkuun ihmistä.

        En nyt ole kokenut karhun kanssa kohtaamisia mutta kyllä ne pelotti kävin juoksemassa 16v-17 v pururadan pohjosissa päivittäin helppoa kun ei ole ihmiset kyyläämässä.

        Mutta siellä kävi myös kiertävä tivoli.🥰 matkustellut suomen sisällä oon paljon.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei varmaan kukaan citykani tule tuota testiä tekemäänkään, ei tänne kuittaa kuin juurevat :)

        Veto.. taidan olla citykani. En tosin ole vielä testiä tehnyt. Lähetkö mukaan vetoon?


      • Emberizi kirjoitti:

        Kommentoisin tuohon, että kyllä sudet pyörii pohjois-Espoo ja Kirkkonummikin. Pari kertaa olen tiellä jolkottava susi tullut vastaan muutaman vuoden sisällä. Eka katsoin, että karannut susikoirako se tietä pitkin hölkkää, mutta susi se oli.

        Silti en pelkää mennä metsään. Ei lasten kanssa tarvitse mennä umpi-metsään. Riittää kun mene 1-2km lähimetsästä sisään. Jos tietää ennalta, mistä löytyy mustikat, puolukat ja sienet kokee lapset onnistumisen elämyksiä kun löytävät satoa ja jos ei löydy, reissuun voi varata pienet retkieväät.

        Tuota en laske ihmeeksi reissuksi. Pieni lenkki metsän kautta tuon eskarin kanssa otettu kotiin päin tultaessa. Myös tehtiin leikkinuotiokin.🥰

        Mutta haluan kyllä ihan kunnon taitoja ja pitempiä retkiä. 2kertaa miehen kanssa köyty ja lapsethan isommat leikkivät metsässä paljon.


      • Emberizi kirjoitti:

        Olen lapsena ollut paljon metsässä erityisesti mökillä, mutta lapsuus on kyllä tullut vietettyä Larussa ja Etelä-Espoossa. Siis juureni ovat juurevan urbaanit. 😂

        Jos sienestää, jos marjastaa, jos on ollut edes puoliksi hereillä bilsan tunneilla, juureva taitaa olla perus-tulos.

        Hei.. mä olen kanssa lapsuuteni viettänyt Etelä-Espoossa. Olen Kivenlahden flikkoja. Tosin muutin pois jo olikohan -89 tai ehkä jo aiemmin.

        Ala-asteen kävin Larun koulussa.. kyll tää muailma on pien...


      • randombypasser kirjoitti:

        Muksut kannattaakin opettaa metsän tavoille, osaavat sitten aikuisena itsenäisesti nauttia luonnosta. Ja aikanaan ehkä viedä oman jälkikasvunsa metsään myös :)

        Hmmm, sinä taisit sen verran kauempana, että myös metsän isommat pedot eivät ole vain lehtiotsikoita... Siinä tosiaan on syytäkin olla hieman varuillaan, vaikka yleensä nuo juoksevat karkuun ihmistä.

        Eipä minulla ole kehittynytkään näitä kirjallisuuden taitoja enemmän halkohommiakin tehnyt käytännössä töitä tai leikkinyt ja katsonut tv:tä sisnsä minulla aika rikastapahtuma lapsuus vaikka ei ollut omaisuutta itsellä kuin vaateet päällä ja muistotavaroita.
        Jännä juttu.


      • Emberizi kirjoitti:

        Kommentoisin tuohon, että kyllä sudet pyörii pohjois-Espoo ja Kirkkonummikin. Pari kertaa olen tiellä jolkottava susi tullut vastaan muutaman vuoden sisällä. Eka katsoin, että karannut susikoirako se tietä pitkin hölkkää, mutta susi se oli.

        Silti en pelkää mennä metsään. Ei lasten kanssa tarvitse mennä umpi-metsään. Riittää kun mene 1-2km lähimetsästä sisään. Jos tietää ennalta, mistä löytyy mustikat, puolukat ja sienet kokee lapset onnistumisen elämyksiä kun löytävät satoa ja jos ei löydy, reissuun voi varata pienet retkieväät.

        Eipä ole susi tai karhu vielä tullut kohdalle, mutta oli mulla tyttis Nuuksion reunalla, jonka tiluksilla Nuuksion nallukka kävi herkkupalan toivossa hiukan lammasaitoja heittelemässä sivuun. Mutta on niitä epeleitä tosiaan täällä etelässäkin, vaikka harvemmassa.

        Enemmän etelässä kannattaa pelätä hirviä ja syksyllä kauriita, niillä on välillä vanne aika tiukalla kun väärään aikaan osuu lähelle.

        Ainoan kerran kun mettä jännitti, oli eksän porukoilla Pohjamaalla yksin puolukassa, kun äkkäsin että joku iso pentele oli siellä maata ja murkkupesää kuopinut, jäljistä päätellen ei edes kovin montaa hetkeä aikaisemmin kuin paikalle satuin. Karhuja oli siinä lähettyvillä nähtykin, niin eipä ollut vaikea arvat kuka mahdollisesti oli tontilla piipahtanut. Pikkasen oli kuulo herkällä samalla kun puolukkaa ämpäriin tuli ladottua :)


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hei.. mä olen kanssa lapsuuteni viettänyt Etelä-Espoossa. Olen Kivenlahden flikkoja. Tosin muutin pois jo olikohan -89 tai ehkä jo aiemmin.

        Ala-asteen kävin Larun koulussa.. kyll tää muailma on pien...

        On se pieni. 😂


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Veto.. taidan olla citykani. En tosin ole vielä testiä tehnyt. Lähetkö mukaan vetoon?

        Mmmm, lähden! Ai niin, mitäs meillä on vedossa panoksena?

        Ja btw, kun ehdit oluthyllylle, niin etsi Olvin uusi Solero, hyvin värikäs puolen litran tölkki. Väittää olevansa IPAa, mutta oli kyllä niin nöyrä, etten itse siitä IPAa löytänyt.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hei.. mä olen kanssa lapsuuteni viettänyt Etelä-Espoossa. Olen Kivenlahden flikkoja. Tosin muutin pois jo olikohan -89 tai ehkä jo aiemmin.

        Ala-asteen kävin Larun koulussa.. kyll tää muailma on pien...

        No mitä huttua?!?! Eihän täälä ny joka toinen voi olla asunut nuoruuttaan Espoossa ja/tai Larussa... Täähän on ihan karmee palsta... 🤣


      • valtakunta kirjoitti:

        Eipä minulla ole kehittynytkään näitä kirjallisuuden taitoja enemmän halkohommiakin tehnyt käytännössä töitä tai leikkinyt ja katsonut tv:tä sisnsä minulla aika rikastapahtuma lapsuus vaikka ei ollut omaisuutta itsellä kuin vaateet päällä ja muistotavaroita.
        Jännä juttu.

        Elämä on rikasta, kun sen sellaisena ottaa, ei siihen muita mittareita olekaan :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Mmmm, lähden! Ai niin, mitäs meillä on vedossa panoksena?

        Ja btw, kun ehdit oluthyllylle, niin etsi Olvin uusi Solero, hyvin värikäs puolen litran tölkki. Väittää olevansa IPAa, mutta oli kyllä niin nöyrä, etten itse siitä IPAa löytänyt.

        Niin. Mitäs me laitetaan panokseksi.. meinasin jotakin tuohon yhteiseen palstaharrastukseemme liittyvää.. eli juuri niihin oluisiin..

        Ajatuksia?


      • valtakunta kirjoitti:

        Tuota en laske ihmeeksi reissuksi. Pieni lenkki metsän kautta tuon eskarin kanssa otettu kotiin päin tultaessa. Myös tehtiin leikkinuotiokin.🥰

        Mutta haluan kyllä ihan kunnon taitoja ja pitempiä retkiä. 2kertaa miehen kanssa köyty ja lapsethan isommat leikkivät metsässä paljon.

        Kunhan itse nyt edes ne sienet tunnistaisi.
        😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No mitä huttua?!?! Eihän täälä ny joka toinen voi olla asunut nuoruuttaan Espoossa ja/tai Larussa... Täähän on ihan karmee palsta... 🤣

        Lapsuuteni tosiaan vietin Kivenlahdessa. Olin yläasteella kun muutin pois.

        Espoo oli hyvä paikka olka lähiölapsi. Avainlapsi.


      • randombypasser kirjoitti:

        Elämä on rikasta, kun sen sellaisena ottaa, ei siihen muita mittareita olekaan :)

        Näen ison perheen joista välitän sen vuoksi minulle on kaikki tärkeitä. 🥰💞

        Hassua kyllä olen nyt asunut paikallaa 7vuotta ja sitä ennen perheenä muuttanut 6 kertaa. Lapsen koulun ja asuinsijan mukaan.

        Nyt meille on 1v, 2v ja 4v kanssa huippuhetki käydä viemässä roskiksen. Korona ja selkäkipu on rajoittanut selkäkipu meni kävelyynkin oon varannut sen vuoksi lääkäri ajan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Mitäs me laitetaan panokseksi.. meinasin jotakin tuohon yhteiseen palstaharrastukseemme liittyvää.. eli juuri niihin oluisiin..

        Ajatuksia?

        Menee siis Espoo-lähtöiseksi...
        Valitse kumman eväillä lähdetään pelaamaan, jätetään se toinen seuraavan vedon kohteeksi... Mulla on molempiin vajaa 10km matka, niin jos (kun) otan kuokkaani, saan haettua vetovoitot helposti 😂

        https://www.omapanimo.fi/
        https://www.fatlizard.beer/


      • valtakunta kirjoitti:

        Kunhan itse nyt edes ne sienet tunnistaisi.
        😁

        Ooo, se on helppoa, riippuen tietty mitä lähiseudullasi kasvaa niiin, että on mielekästä kerätä. Eikä kannata kerätäkään kuin sellaisia, mistä pitää. Ja no tietty tunnistaa, mutta tekemällä ja lukemalla oppii äkkiä ne tyypillisimmät ja sitten onkin jo kori täynnä turvallisia herkkuja 😉


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Lapsuuteni tosiaan vietin Kivenlahdessa. Olin yläasteella kun muutin pois.

        Espoo oli hyvä paikka olka lähiölapsi. Avainlapsi.

        Kivenlahtihan oli ihan pahisseutua -80 ja -90 -luvuilla, sähän oot ihan lähiöjengilapsi 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Menee siis Espoo-lähtöiseksi...
        Valitse kumman eväillä lähdetään pelaamaan, jätetään se toinen seuraavan vedon kohteeksi... Mulla on molempiin vajaa 10km matka, niin jos (kun) otan kuokkaani, saan haettua vetovoitot helposti 😂

        https://www.omapanimo.fi/
        https://www.fatlizard.beer/

        Oma panimo.

        Eli mä väitän olevani citykani. Ja sinä väität etten ole.

        Mrenikö näin..?


      • valtakunta kirjoitti:

        Näen ison perheen joista välitän sen vuoksi minulle on kaikki tärkeitä. 🥰💞

        Hassua kyllä olen nyt asunut paikallaa 7vuotta ja sitä ennen perheenä muuttanut 6 kertaa. Lapsen koulun ja asuinsijan mukaan.

        Nyt meille on 1v, 2v ja 4v kanssa huippuhetki käydä viemässä roskiksen. Korona ja selkäkipu on rajoittanut selkäkipu meni kävelyynkin oon varannut sen vuoksi lääkäri ajan.

        Selän kanssa kannattaa tosiaan olla varovainen ja ottaa pikimmiten yhteys lääkäriin, se voi viedä jalat alta pahimmillaan 😲


      • randombypasser kirjoitti:

        Kivenlahtihan oli ihan pahisseutua -80 ja -90 -luvuilla, sähän oot ihan lähiöjengilapsi 😂

        Juu ja olin vielä sieltä toiselt puolelt. En edes Aliksesta.
        Tosin äitee lemppasi minut pihalle joskus ysillä. Muutin stadiin. Surullinen tarina.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Oma panimo.

        Eli mä väitän olevani citykani. Ja sinä väität etten ole.

        Mrenikö näin..?

        Juuri näin, mutta et sitten fuskaa testissä saadaksesi hyviä oluita ilmatteks 🤣


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu ja olin vielä sieltä toiselt puolelt. En edes Aliksesta.
        Tosin äitee lemppasi minut pihalle joskus ysillä. Muutin stadiin. Surullinen tarina.

        No auts ☹
        Alis oli aika paha, silloon joskus, sanotaan ettei ole hyviä, mutta sitäkin vauhdikkaampia muistoja siitä. Nyttemmin rauhottunut kummasti, vaikka vielä siellä hiipii sijoitettuja otuksia joille mömmöt maistuu paremmin kuin kahvi. Vähenemään päin ovat, kuitennii.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ooo, se on helppoa, riippuen tietty mitä lähiseudullasi kasvaa niiin, että on mielekästä kerätä. Eikä kannata kerätäkään kuin sellaisia, mistä pitää. Ja no tietty tunnistaa, mutta tekemällä ja lukemalla oppii äkkiä ne tyypillisimmät ja sitten onkin jo kori täynnä turvallisia herkkuja 😉

        Kaikki kuulostaa helpolta mutta itselle se ei ole helppoa olen arka noissa pelko väärin tunnistaa sen verta suuri olen hyvin pelokas omissa taidoissa muissa asioissa paitsi lapsien kasvatuksessa.

        Sen vuoksi haluankin kovemmin oppia. Sen vuoksi meen opiskeleen sovin jo päiviäkin tavata enkä tee yksin koska pelkään yksin.. Se on hyvin järkyttävää kuinka erilainen olen monelle. Itsevarmuuteni näkyy vain asioissa joissa olen varma.

        Muuten panikoin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juuri näin, mutta et sitten fuskaa testissä saadaksesi hyviä oluita ilmatteks 🤣

        En fuskaa. Mutta kerrottaneen.. olen lapsuuteni kesät viettänyt maalaistaloissa kesälapsena.. ja olen yhden talven ollut maatalousoppilaitoksessa. Eli emäntäkoulussa.
        Tosin olen ihan citykani. Joka osaa lypsää.. tai osasi joskus aikanaan. No mä menen tekemään sen testin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kaikki kuulostaa helpolta mutta itselle se ei ole helppoa olen arka noissa pelko väärin tunnistaa sen verta suuri olen hyvin pelokas omissa taidoissa muissa asioissa paitsi lapsien kasvatuksessa.

        Sen vuoksi haluankin kovemmin oppia. Sen vuoksi meen opiskeleen sovin jo päiviäkin tavata enkä tee yksin koska pelkään yksin.. Se on hyvin järkyttävää kuinka erilainen olen monelle. Itsevarmuuteni näkyy vain asioissa joissa olen varma.

        Muuten panikoin.

        Niinhän se tosiaan kuulostaa ja helppo minun sanoa, kun olen alle kouluikäisenä jo osannut poimia useita turvallisia sieniä metsästä ja tunnistaa mahdolliset hämäävästi samankaltaiset. Olen kasvanut siihen, se on osa minua.

        Onneksi yleisimmät hyvät ruokasienet ovat myös helposti opittavissa, erityisesti jos on joku kokeneempi vielä mukana antamassa lisäturvaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En fuskaa. Mutta kerrottaneen.. olen lapsuuteni kesät viettänyt maalaistaloissa kesälapsena.. ja olen yhden talven ollut maatalousoppilaitoksessa. Eli emäntäkoulussa.
        Tosin olen ihan citykani. Joka osaa lypsää.. tai osasi joskus aikanaan. No mä menen tekemään sen testin.

        Hmm, olet kyllä melko erityinen Kivenlahden likaksi, ellet nyt sitten syntynyt 1920-luvulla.
        Lypsävä citykani... Ei onnistu, kyllä susta taitaa juureva tulla 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Juuri näin, mutta et sitten fuskaa testissä saadaksesi hyviä oluita ilmatteks 🤣

        Tossa testissä oli kyllä joku virhe.. väitti minua juurevaksi. Usko tai älä.
        Kaikki saa näköjään testistä saman tuloksen. Huijausta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tossa testissä oli kyllä joku virhe.. väitti minua juurevaksi. Usko tai älä.
        Kaikki saa näköjään testistä saman tuloksen. Huijausta.

        Jep, testissä on vika 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        No auts ☹
        Alis oli aika paha, silloon joskus, sanotaan ettei ole hyviä, mutta sitäkin vauhdikkaampia muistoja siitä. Nyttemmin rauhottunut kummasti, vaikka vielä siellä hiipii sijoitettuja otuksia joille mömmöt maistuu paremmin kuin kahvi. Vähenemään päin ovat, kuitennii.

        Eli sä olet epsoolainen kans lähtöisiltäsi.. jeh.
        Hittolainen. Ei ole todellista.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jep, testissä on vika 🤣

        No mä hävisin. Miten voin maksaa velkani?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eli sä olet epsoolainen kans lähtöisiltäsi.. jeh.
        Hittolainen. Ei ole todellista.

        Oikestaan Kirkkonummelaine, mutta Espoo ehti tulla tutuksi. Ja nyt olen sitten hyvin virallisestikin Espoolainen. Shit... 😁


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä hävisin. Miten voin maksaa velkani?

        Jaa'a, no siis Oma Panimo oli diilin kohde. Juupelis, itsehän asun melkein naapurikorttelissa ja toisaalta paikallisista marketeista saa OP:n (🙄) tuotteita muutenkin aika hyvin. Paras diilihän olisi käydä porukassa panimolla maistelemassa tuokkoset, etenkin jos joku muu kuin minä maksaa 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Jaa'a, no siis Oma Panimo oli diilin kohde. Juupelis, itsehän asun melkein naapurikorttelissa ja toisaalta paikallisista marketeista saa OP:n (🙄) tuotteita muutenkin aika hyvin. Paras diilihän olisi käydä porukassa panimolla maistelemassa tuokkoset, etenkin jos joku muu kuin minä maksaa 😂

        Eli siis.. tarkoittaako tämä että mun pitää tyrkätä itseni Espooseen yhden oluen takia..

        Mä hävisin vedon. Olin varma että voittaisin, mutta tappio mikä tappio. Mä olen sulle oluen velkaa.. mutta ...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eli siis.. tarkoittaako tämä että mun pitää tyrkätä itseni Espooseen yhden oluen takia..

        Mä hävisin vedon. Olin varma että voittaisin, mutta tappio mikä tappio. Mä olen sulle oluen velkaa.. mutta ...

        Hmmm, harkitsemisen arvoista, mutta myös liki legendaarista, yhden oluen takia takaisin Espooseen, vai mitä? 😂

        No eiköhän me keksitä myös jotain rakentavampaa, mutta mun tarttee nukkua ainakin yhden olu... yön yli, huomenna on taas aikanen herätys.

        Joten nyt nati nati, huomenna on uusi päivä 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Hmmm, harkitsemisen arvoista, mutta myös liki legendaarista, yhden oluen takia takaisin Espooseen, vai mitä? 😂

        No eiköhän me keksitä myös jotain rakentavampaa, mutta mun tarttee nukkua ainakin yhden olu... yön yli, huomenna on taas aikanen herätys.

        Joten nyt nati nati, huomenna on uusi päivä 😉

        Hyvää yötä velan myötä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kivenlahtihan oli ihan pahisseutua -80 ja -90 -luvuilla, sähän oot ihan lähiöjengilapsi 😂

        Ei tuo koskenut kun ehkä 1-2 korttelia eikä oikeasti sitäkään. Kirkkonummelaiset teinit kävi Espoon puolella pesäpallomailojen kanssa tappelemassa uimahallikuljetuksella. Kuvasi perustuu varmaan noista reissuista pyöriviin huhuihin…. ? Asuin itse Tapiolan ja Olarin välissä, mutta liikuin paljon Espoonlahti-Kivenlahtialueella 5lk alkaen ja useampi kaveri asui tuolla. Alueella oli muutama vuokrataloyhtiö, jossa oli muutama paljon häiriöitä aiheuttava asukas, mutta muuten hyvin rauhallista.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvää yötä velan myötä.

        Tuossa katselin, että Oma panimolla on verkkokauppa.. jeah. Jos sää katsahdat niiden valikoimaa ja valitset voittosi sieltä verkkokaupasta.. mä voisin yrittää järkätä niin että saan ostettua sinun nimiisi .. nouto varmaankin siulta onnistuu sieltä panimolta.. vai? Toki se vaatii hieman järjestelyjä ja ehkä minun pitää selittää tilanne sinne panimon suuntaan..

        Ihan vakavissani olen maksamassa velkaani. Olisi helppoa vaan kohauttaa olkaa, että mitä sitten.. minä ehkä olen pienikokoinen mutta sanani mittainen. Tästä tuli nyt kunnia asia..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tuossa katselin, että Oma panimolla on verkkokauppa.. jeah. Jos sää katsahdat niiden valikoimaa ja valitset voittosi sieltä verkkokaupasta.. mä voisin yrittää järkätä niin että saan ostettua sinun nimiisi .. nouto varmaankin siulta onnistuu sieltä panimolta.. vai? Toki se vaatii hieman järjestelyjä ja ehkä minun pitää selittää tilanne sinne panimon suuntaan..

        Ihan vakavissani olen maksamassa velkaani. Olisi helppoa vaan kohauttaa olkaa, että mitä sitten.. minä ehkä olen pienikokoinen mutta sanani mittainen. Tästä tuli nyt kunnia asia..

        Juu, uskotaan :)

        Eiköhän toi nouto järjesty mainitsemallasi tavalla, en näe miksei, etenkin jos selittää että lahjaksi menossa ja mokomakin vedon voittaja hakee tuotteen, tosin ikä tarkistettava noudettaessa ;)

        Tuota en ainakaan ole vielä maistanut, joten sillä mennään eli Rantaraitti IPL:
        https://kauppa.omapanimo.fi/products/rantaraitti-ipl-5-5-espoon-paras-olut-2020


      • Emberizi kirjoitti:

        Ei tuo koskenut kun ehkä 1-2 korttelia eikä oikeasti sitäkään. Kirkkonummelaiset teinit kävi Espoon puolella pesäpallomailojen kanssa tappelemassa uimahallikuljetuksella. Kuvasi perustuu varmaan noista reissuista pyöriviin huhuihin…. ? Asuin itse Tapiolan ja Olarin välissä, mutta liikuin paljon Espoonlahti-Kivenlahtialueella 5lk alkaen ja useampi kaveri asui tuolla. Alueella oli muutama vuokrataloyhtiö, jossa oli muutama paljon häiriöitä aiheuttava asukas, mutta muuten hyvin rauhallista.

        No oli siellä Kivenlahdessa vähän laajemminkin sitä hulinaa, mutta joo, selkeästi rajautuneilla alueilla. Ja oli se vielä vuosituhanteen vaihteessakin paikoitellen arveluttavaa seutua, etenkin jos viikonloppuna hämärän aikaan siellä kirmasi, mutta nyttemmin rauhoittunut.

        Muistan hyvin noi Kirkkonummelaisten toivioretket Espoon puolelle, matkat suuntautui päivästä riippuen joko Kivenlahteen tai Espoon keskukseen. Toisinaan olivat lähettäneet tanssikutsut Espoolaisille etukäteen. Oli aika villejäkin reissuja, itse en tosin ottanut niihin osaa, mutta aika moni kaveri/luokkatoveri kylläkin. Oli mailoja, laudan pätkiä, kettinkejä, nyrkkirautoja, äkkäsipä vesselit jonkun kerran tyhjentää vaahtosammuttimenkin Espoolaisten niskaan. Kultainen nuoruus? 😁

        Tontunmäen tytsyjä siis?


      • randombypasser kirjoitti:

        No oli siellä Kivenlahdessa vähän laajemminkin sitä hulinaa, mutta joo, selkeästi rajautuneilla alueilla. Ja oli se vielä vuosituhanteen vaihteessakin paikoitellen arveluttavaa seutua, etenkin jos viikonloppuna hämärän aikaan siellä kirmasi, mutta nyttemmin rauhoittunut.

        Muistan hyvin noi Kirkkonummelaisten toivioretket Espoon puolelle, matkat suuntautui päivästä riippuen joko Kivenlahteen tai Espoon keskukseen. Toisinaan olivat lähettäneet tanssikutsut Espoolaisille etukäteen. Oli aika villejäkin reissuja, itse en tosin ottanut niihin osaa, mutta aika moni kaveri/luokkatoveri kylläkin. Oli mailoja, laudan pätkiä, kettinkejä, nyrkkirautoja, äkkäsipä vesselit jonkun kerran tyhjentää vaahtosammuttimenkin Espoolaisten niskaan. Kultainen nuoruus? 😁

        Tontunmäen tytsyjä siis?

        Ei osu kaupungin osa. 😂 Olen ollut urheileva kiltti nuori. Siis en käynyt bileissä kuin lukioaikana kotibileissä ja Kivenlahden rannassa (treenit loppui pe 21 ja seuraavan treenit oli la 7.30, eli ei ihan joka viikoista ollut). Se rannan meno oli kyllä ihan päätöntä. Joka toinen puska heilui ja teinit oli ihan kantokunnossa.


      • Emberizi kirjoitti:

        Ei osu kaupungin osa. 😂 Olen ollut urheileva kiltti nuori. Siis en käynyt bileissä kuin lukioaikana kotibileissä ja Kivenlahden rannassa (treenit loppui pe 21 ja seuraavan treenit oli la 7.30, eli ei ihan joka viikoista ollut). Se rannan meno oli kyllä ihan päätöntä. Joka toinen puska heilui ja teinit oli ihan kantokunnossa.

        Joo, se ranta-alue oli legendaarinen ja on ehkä suunnilleen ainoa nurkka siellä jossa yhä edelleen miliisit ravaa kesäisin laittelemassa lapsukaisia ojennukseen.

        Jaa ei Tonttis? Hmmm, en nyt muista mitä muuta sille välille jää, Olarinluoma, Gräsa ja Niittari ainakin, mutta taitaa olla jotain muitakin alueita. Ei tartte vastata, mutta seuraava veikkaukseni olisi ehdottomasti Niittari, mitä mietin jo alkuunsa 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, se ranta-alue oli legendaarinen ja on ehkä suunnilleen ainoa nurkka siellä jossa yhä edelleen miliisit ravaa kesäisin laittelemassa lapsukaisia ojennukseen.

        Jaa ei Tonttis? Hmmm, en nyt muista mitä muuta sille välille jää, Olarinluoma, Gräsa ja Niittari ainakin, mutta taitaa olla jotain muitakin alueita. Ei tartte vastata, mutta seuraava veikkaukseni olisi ehdottomasti Niittari, mitä mietin jo alkuunsa 😁

        No ei ole Niittari, vaikka ei kovin kauas mene.


      • Emberizi kirjoitti:

        No ei ole Niittari, vaikka ei kovin kauas mene.

        Ei siihen paljon kyllä jää enää paikkoja, mutten kyllä muista jokaisen kylän osan kulman tai nurkan nimeä. Olikohan se yksi siinä Suvi jotain, siinä tais olla se pk-seudun ainoa Rolls vuonna miekka ja kilpi. Ja Jeda olis likellä kans, mut länärin väärällä puolella.

        Vähän tekis mieli jo vilkasta googlettimesta karttaa, mutta jätän annan olla, jää jotain korvan taakse kaihertamaan 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei siihen paljon kyllä jää enää paikkoja, mutten kyllä muista jokaisen kylän osan kulman tai nurkan nimeä. Olikohan se yksi siinä Suvi jotain, siinä tais olla se pk-seudun ainoa Rolls vuonna miekka ja kilpi. Ja Jeda olis likellä kans, mut länärin väärällä puolella.

        Vähän tekis mieli jo vilkasta googlettimesta karttaa, mutta jätän annan olla, jää jotain korvan taakse kaihertamaan 😂

        Hah hah, nyt et saa nukuttua ensi yönä, kun vaivaa 😂 Sorry! Älä sano täällä ääneen paikkaa, mutta ehkä päästän sinut pahasta ja kerron, että kyse on 70-80 luvun punatiilinen sävytteinen rivarialue. Siis uudempi alue kuin itse vanha Olari. Niittarin ostari oli siihen aikaan parakin näköinen matala rakennus eikä kehä 2 ollut tietoakaan.


      • Emberizi kirjoitti:

        Hah hah, nyt et saa nukuttua ensi yönä, kun vaivaa 😂 Sorry! Älä sano täällä ääneen paikkaa, mutta ehkä päästän sinut pahasta ja kerron, että kyse on 70-80 luvun punatiilinen sävytteinen rivarialue. Siis uudempi alue kuin itse vanha Olari. Niittarin ostari oli siihen aikaan parakin näköinen matala rakennus eikä kehä 2 ollut tietoakaan.

        Joo, nään painajaisia Epsoon lähiöalueista 😂

        Tuo hiukan soittaa kelloja, mutta ehkä väsymyksen takia sutii tyhjää yläkerrassa. Toki onhan huomenna uusi hyvä päivä käyttää palkallista aikaa seutukuntaa ristiinrastiin ajaen 😁

        Jöö, pidän suuni kiinni enkä ehdottele enempiä, ettet joudu kiusaukseen korjata arvauksiani 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, uskotaan :)

        Eiköhän toi nouto järjesty mainitsemallasi tavalla, en näe miksei, etenkin jos selittää että lahjaksi menossa ja mokomakin vedon voittaja hakee tuotteen, tosin ikä tarkistettava noudettaessa ;)

        Tuota en ainakaan ole vielä maistanut, joten sillä mennään eli Rantaraitti IPL:
        https://kauppa.omapanimo.fi/products/rantaraitti-ipl-5-5-espoon-paras-olut-2020

        Alan huomenna selvittelemään asiaa. Ny tuutumaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Alan huomenna selvittelemään asiaa. Ny tuutumaan.

        Hyvää Yötä!


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Alan huomenna selvittelemään asiaa. Ny tuutumaan.

        Ei kiirusta sen kanssa, hyvät yöt 😴


      • Emberizi kirjoitti:

        Hyvää Yötä!

        Samoin, hyvät yöt 😴


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, nään painajaisia Epsoon lähiöalueista 😂

        Tuo hiukan soittaa kelloja, mutta ehkä väsymyksen takia sutii tyhjää yläkerrassa. Toki onhan huomenna uusi hyvä päivä käyttää palkallista aikaa seutukuntaa ristiinrastiin ajaen 😁

        Jöö, pidän suuni kiinni enkä ehdottele enempiä, ettet joudu kiusaukseen korjata arvauksiani 👍

        Hah hah!Jos haastetta ei ole riittävästi, voit seuraavaksi alkaa päätellä tien nimiä. 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei kiirusta sen kanssa, hyvät yöt 😴

        He-hee.. soitin Oma panimoon ja saat tilauksen noudettua tilausnumerolla. Eli minä teen tilauksen, maksan sen ja sinä voit noutaa sen sieltä. En nyt todellakaan ajata sinua yhden oluen perässä sinne.. joten olisikos neljä semmoinen sopiva..?


      • Emberizi kirjoitti:

        Hah hah!Jos haastetta ei ole riittävästi, voit seuraavaksi alkaa päätellä tien nimiä. 😂

        Noo, kiltisti tein tänään sitä mitä työnantajan vinkkelistä kuuluukin tehdä, enkä lähtenyt kruisailemaan Olarin-Tapiolan välimaastoa ristiinrastiin. Toki siellä asuu joitain tuttuja, voisin tietty niiltä kysyä sopivia sijainteja nuohottavaksi, mutta josko mulle riittäis se espoolaisuus 🤣

        Tai tietty... Jos leikki jää kutkuttamaan, niin voithan heittää ympäripyöreitä vihjeitä, niin saatan kiinnostua arvailemaan. Ja ehkä ajelemaankin sinne-sun-tänne 😁

        Tosin lauantai on varattu Porkkalalle, kun lupailevat myrskyä, siellä saattaa rannikon jäätikkö paukkua komeasti, olkoonkin että tuulee väärästä suunnasta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        He-hee.. soitin Oma panimoon ja saat tilauksen noudettua tilausnumerolla. Eli minä teen tilauksen, maksan sen ja sinä voit noutaa sen sieltä. En nyt todellakaan ajata sinua yhden oluen perässä sinne.. joten olisikos neljä semmoinen sopiva..?

        Eläs nyt villiinny, yksi on ihan riittävästi, sopii leikkimieliseen teemaankin, pitäähän sitä muodollisen voittajankin nähdä vähän vaivaa.
        Eikä mulla ole kotoa tonne matkaa kuin poronkusema suunnilleen, olin itseasiassa aikanaan töissä useamman vuoden saman alueen toisella laidalla, alle puolen kilsan päässä, joten on tutut kulmat 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Eläs nyt villiinny, yksi on ihan riittävästi, sopii leikkimieliseen teemaankin, pitäähän sitä muodollisen voittajankin nähdä vähän vaivaa.
        Eikä mulla ole kotoa tonne matkaa kuin poronkusema suunnilleen, olin itseasiassa aikanaan töissä useamman vuoden saman alueen toisella laidalla, alle puolen kilsan päässä, joten on tutut kulmat 😁

        Jaa.. selvä pyy.
        Tuumasin vain että ehkä sä et viitsi edes hakea sitä jos on vain yksi puteli kyseessä..
        Mutta tuolta kantilta kun asiaa, niin koko homma saa minut hymyilemään. Leikkimielellä tässä liikenteessä tottakai...

        Hauska .. kun kerroin sinne panimoon mistä on kyse, niin ukko hieman häkeltyi. Sanoi että kannattaa tämänkaltaisia vetoja.. heh.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa.. selvä pyy.
        Tuumasin vain että ehkä sä et viitsi edes hakea sitä jos on vain yksi puteli kyseessä..
        Mutta tuolta kantilta kun asiaa, niin koko homma saa minut hymyilemään. Leikkimielellä tässä liikenteessä tottakai...

        Hauska .. kun kerroin sinne panimoon mistä on kyse, niin ukko hieman häkeltyi. Sanoi että kannattaa tämänkaltaisia vetoja.. heh.

        Ymmärrän tuon alkuperäisen ajatuksesi, mutta musta tämä vitsinä vain paranee, jos menen noutamaan tasan yhtä olutta. Mun huumorintaju on ehkä vähän omituinen toisinaan, mutta se tasan yksi olut osuu siihen kuivakkaan ja lakoniseen brittihuumoriosaan aivoistani ja saa mut hihittelemään koko ajatukselle 😁

        Ja vitsi paranee aina vain, jos tuo sama veijari on ojentamassa mulle sitä vedolla voitettua yhtä olutta 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Ymmärrän tuon alkuperäisen ajatuksesi, mutta musta tämä vitsinä vain paranee, jos menen noutamaan tasan yhtä olutta. Mun huumorintaju on ehkä vähän omituinen toisinaan, mutta se tasan yksi olut osuu siihen kuivakkaan ja lakoniseen brittihuumoriosaan aivoistani ja saa mut hihittelemään koko ajatukselle 😁

        Ja vitsi paranee aina vain, jos tuo sama veijari on ojentamassa mulle sitä vedolla voitettua yhtä olutta 🤣

        Tilaus on noudettavissa tilausnumerolla #1686. Oli ilo leikkiä kanssasi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tilaus on noudettavissa tilausnumerolla #1686. Oli ilo leikkiä kanssasi.

        Check.

        Jotta sketsi pysyy kasassa, täytyy tämä hakea heti huomenna, mutta aivan täydellinen punchline syntyisi siitä, että joku muu ehtii hakea palkinnon ennen minua 🤣

        Kuin myös, odotan seuraavaa sopivaa tilaisuutta vastaavaan kolikonheittoon 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Check.

        Jotta sketsi pysyy kasassa, täytyy tämä hakea heti huomenna, mutta aivan täydellinen punchline syntyisi siitä, että joku muu ehtii hakea palkinnon ennen minua 🤣

        Kuin myös, odotan seuraavaa sopivaa tilaisuutta vastaavaan kolikonheittoon 👍

        Niih.. mutta kuka vaivautuisi.. yksi alle neljän euron puteli..
        Mutta jos menet huomenna, katsahda palsta. Ne ilmoittaa mulle sähköpostilla, kun tilaus on noudettavissa.. ja mä ilmoitan sen sitten palstalle..
        Cmoon.. eiköhän se ole huomenna. .. kyseessä on yksi olut.

        Oikeasti.. töissä porukat piti mua ihan pöhkönä kun kerroin tästä. Ja mulla oli riemukasta.

        Eli seuraavaan kertaan.. ny mä taivun vaakaan. Öitä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niih.. mutta kuka vaivautuisi.. yksi alle neljän euron puteli..
        Mutta jos menet huomenna, katsahda palsta. Ne ilmoittaa mulle sähköpostilla, kun tilaus on noudettavissa.. ja mä ilmoitan sen sitten palstalle..
        Cmoon.. eiköhän se ole huomenna. .. kyseessä on yksi olut.

        Oikeasti.. töissä porukat piti mua ihan pöhkönä kun kerroin tästä. Ja mulla oli riemukasta.

        Eli seuraavaan kertaan.. ny mä taivun vaakaan. Öitä.

        Jos on yhtä häiriintynyt huumoriveikko kuin minä, niin varmasti noutaa mun nenun edestä. Tai tällasella uhoamisella itte ainakin vetäisin välistä, todellakin vetäisin, tyynesti ja kikattaen 😂

        On se flinda siellä huomenna odottamassa, kruisailen tontille huomenna, saatan onnistua siinä jopa heti kun puoti aukeaa klo 14, olen ajoreitillä kohtalaisen lähellä kuitenkin. Paitsi jos päiväohjelma menee reisille, kuten sillä tapana on, mutta mitäpä sitä miekkonen tekisi ilmaisen oluen vuoksi 😁

        Saat sitten huomisen jälkeen naurattaa duuniporukkaa lisää 😉

        Hyvää yötä 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Noo, kiltisti tein tänään sitä mitä työnantajan vinkkelistä kuuluukin tehdä, enkä lähtenyt kruisailemaan Olarin-Tapiolan välimaastoa ristiinrastiin. Toki siellä asuu joitain tuttuja, voisin tietty niiltä kysyä sopivia sijainteja nuohottavaksi, mutta josko mulle riittäis se espoolaisuus 🤣

        Tai tietty... Jos leikki jää kutkuttamaan, niin voithan heittää ympäripyöreitä vihjeitä, niin saatan kiinnostua arvailemaan. Ja ehkä ajelemaankin sinne-sun-tänne 😁

        Tosin lauantai on varattu Porkkalalle, kun lupailevat myrskyä, siellä saattaa rannikon jäätikkö paukkua komeasti, olkoonkin että tuulee väärästä suunnasta.

        Joo ehkä jätän vinkit tähän. 😉 En ehkä halua kovin tarkasti antaa elämäni liittyviä yksityiskohtia, sellaisia mistä voisi liikaa yhdistää. Ei kai tuolla nyt isoa väliä ole missä muutaman neliökilometrin aluella juuri asui ~30v sitten. Kyse nyt ei ole kuin ehkä, veikkaisin, noin 0.5km *0.5-1km kokoisesta alueesta.

        Et kai sinä uskalla jäälle mennä enää? Merivirtojen takia voi ihan yht’äkkiä kantava jää muuttua railoksi tai railon aluksi. Sen verran on nähnyt keväällä eri vuosina pelastuslaitoksen koptereita hakemassa kevät auringossa paikallisista järvistä hypotermisiä ukkoja, että suhtaudun kevätjäihin kunnioituksella. Muistan yhden kevään yhden järven, josta noukittiin 6 uhkarohkeaa uimasta jäähileistä…


      • Emberizi kirjoitti:

        Joo ehkä jätän vinkit tähän. 😉 En ehkä halua kovin tarkasti antaa elämäni liittyviä yksityiskohtia, sellaisia mistä voisi liikaa yhdistää. Ei kai tuolla nyt isoa väliä ole missä muutaman neliökilometrin aluella juuri asui ~30v sitten. Kyse nyt ei ole kuin ehkä, veikkaisin, noin 0.5km *0.5-1km kokoisesta alueesta.

        Et kai sinä uskalla jäälle mennä enää? Merivirtojen takia voi ihan yht’äkkiä kantava jää muuttua railoksi tai railon aluksi. Sen verran on nähnyt keväällä eri vuosina pelastuslaitoksen koptereita hakemassa kevät auringossa paikallisista järvistä hypotermisiä ukkoja, että suhtaudun kevätjäihin kunnioituksella. Muistan yhden kevään yhden järven, josta noukittiin 6 uhkarohkeaa uimasta jäähileistä…

        Jep, vinkkailut kyllä riittää :)

        En luultavasti edes haaveile jäille menosta, kun olen kohtalaisen varma, ettei siellä mainittavasti jäitä enää olekaan, mitä nyt ehkä omakotitalon kokoisia jäälauttoja paukkaamassa rantakallioita vasten. Ehkä. Tosin tuuli on pohjoisen puolelta, niin eiköhän ne mahdolliset jäälautat ajelehdi rannasta kauniisti kohden isompia selkiä.

        Jos on teräsjäätä kunnolla, niin sitten voin harkita, mutta teräsjää olisi kyllä melkoinen yllätys.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niih.. mutta kuka vaivautuisi.. yksi alle neljän euron puteli..
        Mutta jos menet huomenna, katsahda palsta. Ne ilmoittaa mulle sähköpostilla, kun tilaus on noudettavissa.. ja mä ilmoitan sen sitten palstalle..
        Cmoon.. eiköhän se ole huomenna. .. kyseessä on yksi olut.

        Oikeasti.. töissä porukat piti mua ihan pöhkönä kun kerroin tästä. Ja mulla oli riemukasta.

        Eli seuraavaan kertaan.. ny mä taivun vaakaan. Öitä.

        Homma hanskassa, flinda poimittu talteen ja aika hyvää on, sanottakoon 😁

        Itse noutohan oli hupaisa. Lompsin sisään puotiin ja kaveri kyseli mitä sais olla. Sanoin, että olis nouto, numerolla 1686, isohko lasti eli kokonainen pullo olutta. Kaveri oli hetken hoomoilasena kunnes nappasi jutun juonesta kiinni ja totesi "ai niin sä oot se". Wou, i'm local celebrity 😂

        No tietty mun piti sit kertoa mikä juttu tää kuvio oli, kun ne oli sitä eilen porukalla ihmetelleet. Keissistä tuli sitten kai jonkinlainen elävä legenda niille, mutta hyvässä mielessä, tietty. Lähtiessä lupailin, että mahdolliset seuraavatkin vedot maksetaan heidän tuotteissaan 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Homma hanskassa, flinda poimittu talteen ja aika hyvää on, sanottakoon 😁

        Itse noutohan oli hupaisa. Lompsin sisään puotiin ja kaveri kyseli mitä sais olla. Sanoin, että olis nouto, numerolla 1686, isohko lasti eli kokonainen pullo olutta. Kaveri oli hetken hoomoilasena kunnes nappasi jutun juonesta kiinni ja totesi "ai niin sä oot se". Wou, i'm local celebrity 😂

        No tietty mun piti sit kertoa mikä juttu tää kuvio oli, kun ne oli sitä eilen porukalla ihmetelleet. Keissistä tuli sitten kai jonkinlainen elävä legenda niille, mutta hyvässä mielessä, tietty. Lähtiessä lupailin, että mahdolliset seuraavatkin vedot maksetaan heidän tuotteissaan 😉

        Nice. Osaan sieluni silmin kuvitella tilanteen.. hauska.. oikeasti. Tää oli ihan parasta.

        Hei kiitos.. oli oikeasti ilo leikkiä kanssasi. Mutta olet sä kova tyyppi...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Nice. Osaan sieluni silmin kuvitella tilanteen.. hauska.. oikeasti. Tää oli ihan parasta.

        Hei kiitos.. oli oikeasti ilo leikkiä kanssasi. Mutta olet sä kova tyyppi...

        Siis se oli ehkä parasta koko tässä leikissä, oikeesti, kävellä sisään ja kertoa et mulle oli semmoi tilaus, kokonainen yks flinda, numerolla... Ja sit kundi tiskin takana on et häh, ai joo, sä oot se tyyppi. Vähänkö repesin, meillä oli kyllä pirun hauskaa jutella kuviosta, se maistu jopa paremmalta kuin se olut, joka sekin oli hyvä.

        Kiitos itsellesi, tosi mahtava käänne pieneen leikkimieliseen jubailuun, mä ootan seuraavaa mahdollisuutta, voittaa tai hävitä jokunen olut, tottahan me vedot vielä lyödään jostain. Musta on siistiä odottaa sitä hetkeä ja niitä naamoja, jolloin kävelen sinne uudelleen sisään ja kerron, että oli taas vedot, mut nyt mä hävisin ja tarttis postittaa vähän olutta toisaalle... 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Siis se oli ehkä parasta koko tässä leikissä, oikeesti, kävellä sisään ja kertoa et mulle oli semmoi tilaus, kokonainen yks flinda, numerolla... Ja sit kundi tiskin takana on et häh, ai joo, sä oot se tyyppi. Vähänkö repesin, meillä oli kyllä pirun hauskaa jutella kuviosta, se maistu jopa paremmalta kuin se olut, joka sekin oli hyvä.

        Kiitos itsellesi, tosi mahtava käänne pieneen leikkimieliseen jubailuun, mä ootan seuraavaa mahdollisuutta, voittaa tai hävitä jokunen olut, tottahan me vedot vielä lyödään jostain. Musta on siistiä odottaa sitä hetkeä ja niitä naamoja, jolloin kävelen sinne uudelleen sisään ja kerron, että oli taas vedot, mut nyt mä hävisin ja tarttis postittaa vähän olutta toisaalle... 😂

        Hee.. löysin sinusta sielunveljen.. musta on ihan sikamageeta leikkiä.. mut olisin mä voinu konkretisoida sulle neljä tai vaikka kuusikin olutta...

        Homman kauneus piilee sen yksinkertaisuudessa.
        Hitto kun olisin saanut olla kärpäsenä katossa, kun hait voittosi. Olisin maksanut siitä ilosta kymmenkertaisesti.. näin hauskaa mulla ei ole ollut nettimaailmassa vielä kertaakaan..
        Täällä smiley on about korvasta korvaan.

        Exä kävi tuossa syömässä ja sekin oli ihan hä, kun kerroin tästä meidän leikistä. Töissä porukat kans ihan pitävät minua sekona. Ja mä nautin kun saan vähän hämmentää. Ai että...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hee.. löysin sinusta sielunveljen.. musta on ihan sikamageeta leikkiä.. mut olisin mä voinu konkretisoida sulle neljä tai vaikka kuusikin olutta...

        Homman kauneus piilee sen yksinkertaisuudessa.
        Hitto kun olisin saanut olla kärpäsenä katossa, kun hait voittosi. Olisin maksanut siitä ilosta kymmenkertaisesti.. näin hauskaa mulla ei ole ollut nettimaailmassa vielä kertaakaan..
        Täällä smiley on about korvasta korvaan.

        Exä kävi tuossa syömässä ja sekin oli ihan hä, kun kerroin tästä meidän leikistä. Töissä porukat kans ihan pitävät minua sekona. Ja mä nautin kun saan vähän hämmentää. Ai että...

        Tää oli nimenomaan siistiä, vedosta sinällään viis, tuskin edes neljää, mutta se lopputulema, oikein kaunista brittiläistä kuivaa huumoria, montypythonilainen punchline, ai siis niinku yks olut?!?!?! 😂

        Mulle iso osa sketsiä oli juuri se yksi olut, se että mitä, kundi ajaa matkan panimoon ja ottaa sen yhden oluen? Joku dorka (kyllä), mutta siis yksi olut, oletko nyt ihan varma? Ihanihan varma? Juu'u... (dorka...) 😂

        Tarinanahan tää on hieno, hiton hyvä, odotan riemulla osaa 2 ja mitä mielenkiintoista se pitää sisällään. Puoli olutta? 🤣


    • Rehellisyyden nimissä en mää nyt liikaa metsän kasvustoja tunne, mutta mökillä on oma joutsenpari vastaisella pellolla joka kevät, nyt jo kymmennettä vuotta, jos tulevat taas tontille. Parhaiden sienipaikkojen tietäminen (ja löytäminen) potenssiin kaksi on varovainen arvio ja vaikken karpaloita poimi, niin muuta marjaa on pakastimet täynnä, jakelen niitä sellaisenaan tahi mehuiksi keitettynä ystäville. Pitäis oppia ittekin syömään enemmän marjoja, mutta aika kiven takana on, onneksi niitä voi keräillä ja jaella omaksi ilokseen niille, jotka eivät ehkä yhtälailla pysty niitä keräilemään.

    • Anonyymi

      Täällä kolmas juureva. 👋

    • Anonyymi

      Olet romantikko!
      Sinulle luonto on pyhä, vähän mystinen paikka, jonka keskellä ihminen tuntee pienuutensa. Tykkäät vaeltaa jylhissä maisemissa sibeliaanisesti ja ottaa valokuvia. Kun tarvitset voimaa, halaat haavikon isointa vartta. Sinussa ei lähimetsä mene hukkaan.

      Ex-palstalainen

      • No ohhoh, se meni sitten varmaan testin täysillä pisteillä 😲
        Hyvä ettei kaikki ole juurevia...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No ohhoh, se meni sitten varmaan testin täysillä pisteillä 😲
        Hyvä ettei kaikki ole juurevia...

        Jaa, no minähän en mikään romantikko ole, mutta luontosuhteeni saattaa sellainen ollakin.

        Ex-palstalainen W.


    • Anonyymi

      Ihan oon luonnonoikku ja eri parin kengät

    • Anonyymi

      Kuolema tuloo

      Jos ei saa parisuhdetta aikaseks

      • Jaa no tokko nyt sentään, ei henki sillä ittekseen lähde, ettei ole parisuhdetta.


      • Elä tuollaista sano sitten pitää lähtee seikkailemaan . 😅
        Missä on enemmän väkeä.


    • Olet juureva!
      Sinä taidat olla sellainen vanhan ajan luontoihminen! Muut näkevät kukkia ja ötököitä, sinä näet niittyleinikkejä ja omenakemppejä. Tunnet nimeltä lähilammen joutsenparin, tiedät parhaat rouskupaikat ja pakastat joka syksy muutaman kilon itse kerättyjä karpaloita.

      • Ja vielä yksi... Ollaan kaikki ihan juureksia... Valitsen olevani peruna 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Ja vielä yksi... Ollaan kaikki ihan juureksia... Valitsen olevani peruna 🤣

        Heh, no tämähän sopii sitten tunnariksi sulle ja meille muillekin juurekkaille. :D

        https://youtu.be/lQ6uY3kxNPY


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Heh, no tämähän sopii sitten tunnariksi sulle ja meille muillekin juurekkaille. :D

        https://youtu.be/lQ6uY3kxNPY

        Eli täällä meitä luuhaa, kasa pikkuperunoita, lauletaan ja tanssitaan yhdessä 😂


    • Juu juu juureva juu

      • Sinäkin... Tää menee ihan mahottomaks 😂


    • Anonyymi

      Citypirkkoja ja eräpupuja on metsät täynnään 🤣😂😅

    • Anonyymi

      Juureva.

      Luontotietous on hallinassa ja yhteys luontoon mutta sekään ei estä minus vihaamasta ulkoilua hyi.

      Luonto voi minun puolesta metsittyä ja eläimet pitää metsänsä, olen kaupunkilainen.

    • Anonyymi

      Juureva täälläkin :) Ehdin jo kauhistella, etten sentään niin surkea pitäisi olla näissä. Epäilen, että kustannusten näkeminen erotti minut metsänhengistä. t.sxth

    • Anonyymi

      Oho. Ketjun luettuani huomaan että Espoolaiset juureutuneet tälle palstalle. Eikö tämä näy muualla Suomessa? :'D t.sxth

      • Ei näy, ei enää, Espoolaiset ovat salaa kaapanneet tämän omiin tarkoituksiinsa 😂


    • Anonyymi

      Juureva tuli kans, marjoja ja sieniä tullu poimittua kyllä.

    • Anonyymi

      Traumaattinen ihan ilman mitään testejä, mitä tekee metsällä joka latautunut jonkun muistolla ja jolle ei ole perijää.

    • Anonyymi

      Juureva minäkin 🤷‍♀️

      - Sheena

    • Anonyymi

      Teinpä sitten tällaisenkin testin:

      "Missä henkiset juuresi sijaitsevat?
      Sielusi on pääkaupunkiseudulta!
      Sinulla on helsinkiläinen sielu. Olet aika ylpeä pääkaupunkilaisuudestasi, tai sitten sinut vain tulkitaan väärin – ihan vain sen takia, että et tiedä, missä Oulu tai Kuopio sijaitsee, koska sinun ei tarvitse tietää ja koska et aio koskaan käydä siellä päin. Mutta vaikka maineesi on leso, olet yllättävän sympaattinen, avoin ja ystävällinen. Teitä helsinkiläissieluja asuu pienessä tilassa ja päällekkäin niin paljon, että teidän on ollut vähän pakko sopeutua elämään muiden kanssa. "

      🤔😂🙄🤐😬👌

      ...

      - Sheena

      • Sielusi on Karjalasta!

        Tarkkaan ottaen ilmeisesti Etelä-Karjalasta. Se on sellainen välitön, utelias, iloinen sielu, ainakin pinnalta – sisältä se saattaa salaa räytyä. Sinulle keskeistä on, että sinusta tykätään, että meininki säilyy mukavana ja ettei kukaan ainakaan luule, että pidät itseäsi muita parempana. Olet oikein hyvä. Jatka samaan malliin!

        Jaa jaa, no kaipa se sitten nuin on 😳


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sielusi on Karjalasta!

        Tarkkaan ottaen ilmeisesti Etelä-Karjalasta. Se on sellainen välitön, utelias, iloinen sielu, ainakin pinnalta – sisältä se saattaa salaa räytyä. Sinulle keskeistä on, että sinusta tykätään, että meininki säilyy mukavana ja ettei kukaan ainakaan luule, että pidät itseäsi muita parempana. Olet oikein hyvä. Jatka samaan malliin!

        Jaa jaa, no kaipa se sitten nuin on 😳

        Ehkä paremmin osui sinulla 🤔

        Tietysti tiedän missä Oulu ja Kuopio on.. Etelä-Karjala ja Laatokan Karjalakin 🙄.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä paremmin osui sinulla 🤔

        Tietysti tiedän missä Oulu ja Kuopio on.. Etelä-Karjala ja Laatokan Karjalakin 🙄.

        - Sheena

        No perinnetietämyksen perusteella, kuten myös sukunimen jälkiä seuraamalla on aika todennäköistä, että aidin isän puolelta sukuni on Laatokan Karjalasta ja juurikin tuo samainen äidin isä on tiettävästi syntynyt Viipurissa, ennenkö se jäi naapurin haltuun.

        Ou mai gaad, olenko siis venakko, ryssä, kasakkain sukua, jesakamandeera sentäs 😲🤣


    • Jes, testiii!

      "Olet romantikko!
      Sinulle luonto on pyhä, vähän mystinen paikka, jonka keskellä ihminen tuntee pienuutensa. Tykkäät vaeltaa jylhissä maisemissa sibeliaanisesti ja ottaa valokuvia. Kun tarvitset voimaa, halaat haavikon isointa vartta. Sinussa ei lähimetsä mene hukkaan."

      Heh, minä, joka olen kaikista ihmisistä vähiten romantikko... :) Mutta kun nyt tarkemmin ajattelin, niin luonnon suhteen kyllä taidan sittenkin olla. Kuljen kyllä luonnossa lähes aina kameran kanssa ja saan etenkin metsistä voimaa. Jos en ole viikkoon käynyt metsässä, niin kyllähän se tuntuu huonona olona. Marjastus ja sienestys on joo tavallaan kivoja, mutta en mä niiden takia, saati metsästyksen tai kalastuksen takia, metsissä tai luonnossa rymyä :)

      • Mun häiriintynyt mieleni näkee tuossa "Kun tarvitset voimaa, halaat haavikon isointa vartta" hiukan toimittajien kaksimielisyyden nostavan päätään...

        Mutta jäit siis sittenkin kiinni, olet metsäromantikko, testihän ei VOI antaa väärää tulosta 🤣

        Tekasepa sitten seuraavaksi tuo mitä Sheena tuossa mainosti ilman linkkiä eli Missä henkiset juuresi sijaitsevat?
        https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007797659.html


      • randombypasser kirjoitti:

        Mun häiriintynyt mieleni näkee tuossa "Kun tarvitset voimaa, halaat haavikon isointa vartta" hiukan toimittajien kaksimielisyyden nostavan päätään...

        Mutta jäit siis sittenkin kiinni, olet metsäromantikko, testihän ei VOI antaa väärää tulosta 🤣

        Tekasepa sitten seuraavaksi tuo mitä Sheena tuossa mainosti ilman linkkiä eli Missä henkiset juuresi sijaitsevat?
        https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007797659.html

        Juu, hieman kieli poskessa on taidettu noita luonnehdintoja vääntää ;)

        No eiköhän mun tulos ollut tuossa testissä pässinlihaa. Olisinpa ollut järkyttynyt muusta tuloksesta😌

        Sielusi on Varsinais-Suomesta!
        Kyllä, ja sehän on hyvä asia! Vaikka sielussanne asuukin siellä epäilevä pikku pessimisti, oikeasti aurinko paistaa teille päin useammin ja kirkkaammin kuin muualle maahan. Jotkut voivat pitää sinua ilkeänä, mutta se johtuu vain asiallisen suorasta ilmaisustasi ja pätkivästä ilmaisustasi. Sinun henkinen kotisi on kuitenkin siellä, mistä suomalainen sivistys alun perin kumpuaa ja mistä joulurauha leviää yli maan.


        "Sielusi on Varsinais-Suomesta!
        Kyllä, ja sehän on hyvä asia! Vaikka sielussanne asuukin siellä epäilevä pikku pessimisti, oikeasti aurinko paistaa teille päin useammin ja kirkkaammin kuin muualle maahan. Jotkut voivat pitää sinua ilkeänä, mutta se johtuu vain asiallisen suorasta ilmaisustasi ja pätkivästä ilmaisustasi. Sinun henkinen kotisi on kuitenkin siellä, mistä suomalainen sivistys alun perin kumpuaa ja mistä joulurauha leviää yli maan."
        Vaan nyt saunaan. Hieman hitaanlaisesti mulla toimii taas tää palsta, aikamoista vääntöä, että saan kommentin tehtyä 🤔


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, hieman kieli poskessa on taidettu noita luonnehdintoja vääntää ;)

        No eiköhän mun tulos ollut tuossa testissä pässinlihaa. Olisinpa ollut järkyttynyt muusta tuloksesta😌

        Sielusi on Varsinais-Suomesta!
        Kyllä, ja sehän on hyvä asia! Vaikka sielussanne asuukin siellä epäilevä pikku pessimisti, oikeasti aurinko paistaa teille päin useammin ja kirkkaammin kuin muualle maahan. Jotkut voivat pitää sinua ilkeänä, mutta se johtuu vain asiallisen suorasta ilmaisustasi ja pätkivästä ilmaisustasi. Sinun henkinen kotisi on kuitenkin siellä, mistä suomalainen sivistys alun perin kumpuaa ja mistä joulurauha leviää yli maan.


        "Sielusi on Varsinais-Suomesta!
        Kyllä, ja sehän on hyvä asia! Vaikka sielussanne asuukin siellä epäilevä pikku pessimisti, oikeasti aurinko paistaa teille päin useammin ja kirkkaammin kuin muualle maahan. Jotkut voivat pitää sinua ilkeänä, mutta se johtuu vain asiallisen suorasta ilmaisustasi ja pätkivästä ilmaisustasi. Sinun henkinen kotisi on kuitenkin siellä, mistä suomalainen sivistys alun perin kumpuaa ja mistä joulurauha leviää yli maan."
        Vaan nyt saunaan. Hieman hitaanlaisesti mulla toimii taas tää palsta, aikamoista vääntöä, että saan kommentin tehtyä 🤔

        Ehkä vähän on pitänyt värittää, ei muuten tule lukijoita eli testien tekijöitä.

        No kappas, sehän meni toinen testi täysin maaliin, napakymppiä pukkaa 😉

        Se on se netin hitaus siellä lännessä, täällä pk-seudulla bitti liikkuu niin että vinkuu.


    • Anonyymi

      Nin testi päätteli mun olevan juurevan.
      trollikka

    • Anonyymi

      Juureva. Mielikaupunkini Helsinki ja se todella on. Mielimaani Itävalta. Olen maalainen, joka tahtoo palvelujen kuitenkin olevan lähettyvillä. Osui oikeaan.

      • Urbaani maalainen niin sanotusti, arvostaa sitä toista puolta, osaa nauttia luonnosta, mutta haluaa elää arkensa mukavuuksien äärellä. Ja... Juureva = Espoolainen 🤣


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1716
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1240
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1198
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1096
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1072
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      997
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      904
    Aihe