Tunnen arvottomuutta ja kuoleman halua.

Anonyymi

Koko ajan kun en päässyt tekemään asioita mitä muut ovat saaneet tehdä (kuten päästä armeijaan koska moni on hehkuttanut siitä), tunnen itseni arvottomaksi ja kuolema on ainut keino päästä siitä. Ihmiset kun eivät aevosta niitä jotka eivät pysty tekemään joitain asioita mutta minä haluaisin. Kunpa en olisi koskaan syntynyt.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulta puuttuu oma itsesi arvostus.
      Yritä opetella arvostamaan itseäsi, huolimatta siitä, ettet ole päässyt tekemään kaikkea haluamaasi.

      Voi kuinka paljon on ihmisiä, jotka haluaisivat tehdä vaikka mitä, mutta jostain syystä eivät pysty tai pääse tekemään.
      Toiset pystyvät/pääsevät tekemään jotain, mitä toiset eivät, ja sitten taas toisinpäin.
      Kaikkeen ei edes tarvitse pystyä.

      Et ole ainoa, joka ei ole armeijaa käynyt, ja tiedän, että jotkut kokevat sen alentavan omaa arvoaan ihmisenä.
      Mutta ei elämä yhteen armeijan käyntiin tai käymättömyyteen kaadu.
      Ehkä sinä olet tehnyt jotain, mitä nämä armeijalla hehkuttavat eivät ole tehneet, tai ainakin tulet joskus tekemään.

      Arvosta niitä asioita, joihin pystyt ja joista tykkäät, älä keskity sellaisiin, joihin et pysty.
      Aina on ihmisiä, jotka sinuakin arvostavat juuri sellaisena kuin olet, ja tulee aina arvostamaankin.

      Jos tuntisin sinut, niin varmaankin arvostaisin sinua ihmisenä, arvosta siis itsekin itseäsi. Kivaa viikonloppua.

      • Anonyymi

        En usko ettö olet tota mieltä. Sanot vain sen mitä haluat mun lukevan. Kuitenkin oot niitä ihmisiä jotka alentaa vammaisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko ettö olet tota mieltä. Sanot vain sen mitä haluat mun lukevan. Kuitenkin oot niitä ihmisiä jotka alentaa vammaisia ihmisiä.

        Täytyy sanoa, että olen juurikin tota mieltä.
        En ole ihminen, joka alentaisi muita, en vamman, enkä minkään muunkaan takia.

        Tiedätkös, mistä se johtuu ?
        Johtuu siitä, kun olen itse ollut täysin rappiolla, alkoholisti-sekakäyttäjä, paininut suurimman osan elämästäni mielenterveysongelmien kanssa, tuntenut ja tunnen edelleen näistä ongelmista kärsiviä/kärsineitä ihmisiä.
        Mulla ei ole mitään tarvetta alentaa muita, eikä edes oikeutta alentamiseen, kuten ei olisi kyllä kenelläkään ( valitettavasti sitä tapahtuu ).

        Olin nuorempana itse tilanteessa, jossa tunsin tosi suurta arvottomuutta ja ehkä kenties jonkinlaista kuoleman haluakin.
        Tilanteet ja elämä kuitenkin kulkee eteenpäin, kaikki muuttuu ajan myötä johonkin suuntaan, useimmiten jopa parempaan, vaikka aina ei siltä tunnukaan.

        Vaikka nykyään osaan itseäni arvostaa, silti on edelleen niitä vähän vaikeampiakin aikoja ja ajatuksia. Kaikilla on elämässään ylä- ja alamäkiä, jos joku toisin väittäisi, hän valehtelisi.
        Omalta kohdaltani ainakin pystyn sanomaan, että en tule koskaan valmiiksi, jos niin voi sanoa. Koko elämäni ( loppuelämäni ) menee itseeni tutustumiseen, ja mietin, ehtiikö koskaan täysin tutuksi tullakkaan.

        En sano sitä, mitä haluaisin jonkun lukevan, vaan sanon sen, mitä haluan sanoa, alentamatta yhtään ketään.
        Jokaisella on ihmisarvo, riippumatta siitä millainen on. Kunpa vain jokainen osaisi tätä tärkeintä arvoa kunnioittaa.


    • Anonyymi

      Arvottomuuden tunne on asia, jonka joku on laittanut sinuun, ei asia jonka kanssa olet syntynyt tai joka perustuisi johonkin objektiiviseen tosiseikkaan.
      Tunnen kiukkua sinun puolestasi siitä, että lähelläsi on ollut ihminen, joka on sinulle tämän teon tehnyt.
      Yleensä arvottomuuden kokemus siirtyy ihmisestä toiselle ("lahjana") siksi, että henkilö haluaa päästä siitä itse eroon. Hetkeksi hän voikin päästä, mutta ei pysyvästi. Se joka on sinulle tämän katkeroittavan lahjan antanut, joutuu jonain päivänä katsomaan silmiin sitä muistoa, jossa on itse vastaanottanut lahjan, jota ei olisi halunnut.
      Yleensä ne ovat vanhemmat, jotka tällaista "lahjaa" kantavat mukanaan ja haluavat jossain vaiheessa nakata sen lapselleen. Prosessi voi olla tiedostamaton.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne. Et viestissäsi kertonut oletko hakenut/saanut keskusteluapua. Ulkopuolisen tahon kanssa keskusteleminen voisi auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tuoda myös uusia näkökulmia.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on myös Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Niin mullakin, haluan vaan kuolla, maata arkussa... Ainoa on pieni poikani, minkä takia pitää elää, muuten olisin jo haudassa.

    • Anonyymi

      Itse olin armeijassa keskivertoa kovemmassa paikassa. Mitään kiitosta en siitä koskaan saanut. Epäuskoa ja palkkaa kyllä monesti. Haet ihmisten arvostusta ja itsesi arvostusta. Uskon että olisit aika helposti ohjattavissa parempaan suuntaan. Tarvitset vain hyviä neuvoja ja halun seurata niitä. Älä ota yli inhimillisen vaikeita tavoitteita vaan ole armollinen itsellesi!

    • Anonyymi

      Te vaan sanotte mitö teidän pitää sanoa, ei teitä oikeasti kiinnosta. Ette mua oikeesti arvosta ihmisenä, itse arvostan muita ihmisiä mutta minua kohdellaan jonkin sortin "työvoimana", ei ihmisenä. Tajuatteko miten paljon jotain höiritsee ettei halunnut tulla sellaiseksi kuin nyt on? En usko, te "normaalit" ihmiset olette muka korkealla tasolla ja me vammaiset alempaa ihmiskastia!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2326
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      103
      1377
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      329
      1105
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      109
      1071
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      97
      956
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe