Mitä ajankulua keksitte?

Anonyymi

Mitä sinkut teette vapaa-aikana yksin ollessanne, miten saatte ajan kulumaan, minne ihmisten ilmoille menette viihtyäksenne?

Asun itse pikkupaikkakunnalla. Kaikki asiat on jo moneen kerta nähty ja koettu, ei ole koko paikkakunnalla mitään katsomista ja tekemistä, jota ei jo olisi tehnyt. Istumista yksina jossain puistonpenkillä, kahvilassa tai rannalla ei todellakaan viitsi vuositolkulla jatkaa.

Ideoita...?

106

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole mitään ongelmaa yksin olemisessa.

      • Anonyymi

        Mitä teet yksin nimenomaan siellä ihmisten ilmoilla eli toisten joukossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä teet yksin nimenomaan siellä ihmisten ilmoilla eli toisten joukossa?

        Viimeksi luin kirjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi luin kirjaa.

        Ok. Kahvilassa ja kirjastossa varsinkin jotkut käy lukemassa. Sellaista olen ajatellut, että voisi joskus kokeilla itsekin sen sijaan, että yksin kotona aina lueskelisi.


    • Anonyymi

      Tietyllä tavalla vaikea vastata, kun en oikeastaan koskaan tunne itseäni yksinäiseksi jne. Oikeastaan päin vastoin ja välillä tuntuu, että kaipaisin enemmän yksinäisyyttä.

      Vaan siis mitä teen ... no en mitään kovin ihmeellistä. Teen töitä, harrastan ja olen kotona.

      Mä olen tällainen introvertti tietokonenö.tti (mikähän tuossakin sanassa on sensuroimisen arvoista). Työt on tässä aiemmin olleet pitkälti etätöitä ja nyt on oikeastaan varsin mukavaa, kun on osin palattu toimistolle. Tota omaa työtiimiä on jopa ollut ikävä 😂. Sen sosiaalisen tilanteen lisäksi mä en normaalipäivinä oikeastaan kaipaa mitään muuta kuin omaa rauhaa.

      • Anonyymi

        Ok, eli viihdyt pääasiassa töissä ja kotosalla, etkä juuri käy edes ulkona yksin niin, että pitäisi miettiä, mitä siellä ihmisten joukossa tekisi.

        Jos jollain on jotain ideoita sinkkuillanviettoon ihmisten ilmoilla, niin kertokaa, mitä ajankulua olette keksineet yksiksenne. Mulla on lähinnä nolo ja orpo olo haahuilla yksinäni ilman päämäärää ja varsinaista tekemistä, kun kaikilla muilla ympärillä olevilla on juttuseuraa, pöytäseuraa ym. Ja itsekin kyllä viihdyn yksin kotona, mutta ihmisten ilmoilla yksin lähinnä tylsistyy. Ainakin, kun on kaiken pikkupaikkakunnalla jo nähnyt.

        Lähdettekö sinkut yksin esim. muille paikkakunnille? Jos, niin onko yhtään erilaisempaa ollut elämä, kun harrastaa solotrippejä? Itse olen käynyt vain yhdellä verrattain pitkällä solotripillä. Mutta iski se orpous jossain vaiheessa sielläkin. Mutta oli se silti ajankuluna parempaa kuin ainainen omalla tylsällä paikkakunnalla haahuileminen. Ehkä se mielekkyys sitten löytyy sellaisista matkoista ja pitää jatkaa matkustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, eli viihdyt pääasiassa töissä ja kotosalla, etkä juuri käy edes ulkona yksin niin, että pitäisi miettiä, mitä siellä ihmisten joukossa tekisi.

        Jos jollain on jotain ideoita sinkkuillanviettoon ihmisten ilmoilla, niin kertokaa, mitä ajankulua olette keksineet yksiksenne. Mulla on lähinnä nolo ja orpo olo haahuilla yksinäni ilman päämäärää ja varsinaista tekemistä, kun kaikilla muilla ympärillä olevilla on juttuseuraa, pöytäseuraa ym. Ja itsekin kyllä viihdyn yksin kotona, mutta ihmisten ilmoilla yksin lähinnä tylsistyy. Ainakin, kun on kaiken pikkupaikkakunnalla jo nähnyt.

        Lähdettekö sinkut yksin esim. muille paikkakunnille? Jos, niin onko yhtään erilaisempaa ollut elämä, kun harrastaa solotrippejä? Itse olen käynyt vain yhdellä verrattain pitkällä solotripillä. Mutta iski se orpous jossain vaiheessa sielläkin. Mutta oli se silti ajankuluna parempaa kuin ainainen omalla tylsällä paikkakunnalla haahuileminen. Ehkä se mielekkyys sitten löytyy sellaisista matkoista ja pitää jatkaa matkustelua.

        Mistä keksit, etten käy lainkaan ulkona? En tainnut sanoa mitään tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä keksit, etten käy lainkaan ulkona? En tainnut sanoa mitään tuollaista.

        Sanoin, että "etkä juuri käy edes ulkona yksin". Sen kuvan siis sain, ettet juuri käy ulkona ilman muiden ihmisten seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin, että "etkä juuri käy edes ulkona yksin". Sen kuvan siis sain, ettet juuri käy ulkona ilman muiden ihmisten seuraa.

        Enhän mä sanonut mitään tuon tyylistäkään. En puhunut ulkonakäymisestä halaistua sanaa. Noin yleisesti ottaen keskustelu toimisi paremmin, jos lukisi toisen tekstin ihan ajatuksen kanssa, eikä kehittelisi sihen omiaan. Pidemmän päälle ei meinaan ole kovin rakentavaa vain koko ajan oikaista niitä toisen omia kehitelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän mä sanonut mitään tuon tyylistäkään. En puhunut ulkonakäymisestä halaistua sanaa. Noin yleisesti ottaen keskustelu toimisi paremmin, jos lukisi toisen tekstin ihan ajatuksen kanssa, eikä kehittelisi sihen omiaan. Pidemmän päälle ei meinaan ole kovin rakentavaa vain koko ajan oikaista niitä toisen omia kehitelmiä.

        Sivusta ...

        Tuo on niin totta. Mikään ei oikeastaan ole rasittavampi tapa käydä keskusteluakuin joutua alottamaan tyyliin lauseella: "Enhän mä sanonut mitään tuollaista". Siinä tulee hyvin nopeasti tunne, ettei toinen oikeasti halua edes keskustella, vaan vain esittää omia ajatuksiaan. Kysymys toimii aidossa keskustelussa paljon paremmin kuin oletus. Esimerkiksi: "Mitä sä sitten harrastat" tai "Käytkö lainkaan ulkona", jne.

        Itse ainakin turhaudun hyvin nopeasti, jos toinen vain olettaa, eikä vaivaudu kysymään. Se tappaa keskustelun ja keskusteluinnon hyvin nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän mä sanonut mitään tuon tyylistäkään. En puhunut ulkonakäymisestä halaistua sanaa. Noin yleisesti ottaen keskustelu toimisi paremmin, jos lukisi toisen tekstin ihan ajatuksen kanssa, eikä kehittelisi sihen omiaan. Pidemmän päälle ei meinaan ole kovin rakentavaa vain koko ajan oikaista niitä toisen omia kehitelmiä.

        "välillä tuntuu, että kaipaisin enemmän yksinäisyyttä. Vaan siis mitä teen ... no en mitään kovin ihmeellistä. Teen töitä, harrastan ja olen kotona."

        Pyydän anteeksi, jos kerran meni pieleen, mutta niin minä lauseesi ymmärsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "välillä tuntuu, että kaipaisin enemmän yksinäisyyttä. Vaan siis mitä teen ... no en mitään kovin ihmeellistä. Teen töitä, harrastan ja olen kotona."

        Pyydän anteeksi, jos kerran meni pieleen, mutta niin minä lauseesi ymmärsin.

        Jos kaipaa enemmän yksinäisyyttä niin miten sen voi tulkita niin, että yksinäisyyttä olisi tarpeeksi? Eikö tuo lause ihan itsessään pidä sisällään ajatuksen siitä, ettei aikaa selvästikään aina yksin vietetä? Jos on aina yksin niin miten yksinäisyyttä voisi vielä lisätä?

        Ja todellakin, en tee mitään kauhean ihmeellistä, käyn töissä, harrastan ja olen kotona. En todellakaan tajua miten nuo liittyvät ulkonakäymiseen. Paitsi tietysti, jos sitä pitää jotenkin erityisen ihmeellisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaipaa enemmän yksinäisyyttä niin miten sen voi tulkita niin, että yksinäisyyttä olisi tarpeeksi? Eikö tuo lause ihan itsessään pidä sisällään ajatuksen siitä, ettei aikaa selvästikään aina yksin vietetä? Jos on aina yksin niin miten yksinäisyyttä voisi vielä lisätä?

        Ja todellakin, en tee mitään kauhean ihmeellistä, käyn töissä, harrastan ja olen kotona. En todellakaan tajua miten nuo liittyvät ulkonakäymiseen. Paitsi tietysti, jos sitä pitää jotenkin erityisen ihmeellisenä.

        Kannattaisi sinunkin vilkaista sitä aloitusta, mitä siellä kysyttiin, eikä puhua asian vierestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaipaa enemmän yksinäisyyttä niin miten sen voi tulkita niin, että yksinäisyyttä olisi tarpeeksi? Eikö tuo lause ihan itsessään pidä sisällään ajatuksen siitä, ettei aikaa selvästikään aina yksin vietetä? Jos on aina yksin niin miten yksinäisyyttä voisi vielä lisätä?

        Ja todellakin, en tee mitään kauhean ihmeellistä, käyn töissä, harrastan ja olen kotona. En todellakaan tajua miten nuo liittyvät ulkonakäymiseen. Paitsi tietysti, jos sitä pitää jotenkin erityisen ihmeellisenä.

        "Eikö tuo lause ihan itsessään pidä sisällään ajatuksen siitä, ettei aikaa selvästikään aina yksin vietetä"

        Niin sanoinkin, ettei kommenyoija juuri yksin aikaa vietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Tuo on niin totta. Mikään ei oikeastaan ole rasittavampi tapa käydä keskusteluakuin joutua alottamaan tyyliin lauseella: "Enhän mä sanonut mitään tuollaista". Siinä tulee hyvin nopeasti tunne, ettei toinen oikeasti halua edes keskustella, vaan vain esittää omia ajatuksiaan. Kysymys toimii aidossa keskustelussa paljon paremmin kuin oletus. Esimerkiksi: "Mitä sä sitten harrastat" tai "Käytkö lainkaan ulkona", jne.

        Itse ainakin turhaudun hyvin nopeasti, jos toinen vain olettaa, eikä vaivaudu kysymään. Se tappaa keskustelun ja keskusteluinnon hyvin nopeasti.

        Noinhan se aika pitkälti menee. Mä en oikeastaan jaksa enää kekustelupalstoilla vaivautua selittämään mitä tarkoitin, jos joudun alottamaan sillä, etten tosiaan sanonut mitään oletetun kaltaista, jollwi sitten suoraan kysytä onko ymmärretty oikein. Kokemuksen mukaan sitä ei ole paljon hyötyä, jos siitä seuraavastakin tekstistä vain vedetään lisää olettamuksia. Se ei rakenna keskustelua millään tavalla järkevästi. IRL vielä jaksaa oikaistakin, kun siellä virkkeet ovat yleensä suht lyhyitä, eikä toinen osapuoli kerro kerralla kappaletolkulla kuvitelmia, jotka pitäisi jatkossa kiistää.

        Neutraaliin ja olettamista vapaaseen tekstiin jaksaa vastata syvemminkin, analysoida ja esittää ajatuksia. Lisäkysymyksiin myös tietysti on helppo vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi sinunkin vilkaista sitä aloitusta, mitä siellä kysyttiin, eikä puhua asian vierestä.

        Jos vastaukseni ei kiinnosta, niin eihän siihen silloin ole mitään pakkoa reagoida. Ei ole mitään pakkoa olettaa yhtään mitään vaan voi antaa "asian vierestä" menneen vastauksen vain olla. Itse en vastauksessani esittänyt yhtään olettamaa sinusta. En myöskään ajatellut tekstiäni täydellisen tyhjentäväksi vastaukseksi yhtään mihinkään. Se oli keskustelun avaus, päällimmäisistä mieleen tulleista ajatuksita. Toki olisin voinut kirjoittaa vaikka romaanin aiheesta, jos olisin kokenut sen millään tasolla järkeväksi. Typeränä oletin, että osaisit esittää kysymyksiä, jos vastaus oli mielestäsi asiaton. No, mutta näin sitä taas oppi uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö tuo lause ihan itsessään pidä sisällään ajatuksen siitä, ettei aikaa selvästikään aina yksin vietetä"

        Niin sanoinkin, ettei kommenyoija juuri yksin aikaa vietä.

        Sekin on totaalisen väärä olettama noista teksteistä. Vaikka ihminen viettäisi 95%:a ajasta yksinään niin hän voisi silti kaivata lisää yksinäisyyttä. Oikeastaan vain 100%:n erakko ei voisi kaivata lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "välillä tuntuu, että kaipaisin enemmän yksinäisyyttä. Vaan siis mitä teen ... no en mitään kovin ihmeellistä. Teen töitä, harrastan ja olen kotona."

        Pyydän anteeksi, jos kerran meni pieleen, mutta niin minä lauseesi ymmärsin.

        Sivusta.

        Pah, minä en kysyisi tuollaisella keskustelijalta enää mitään. Muutoinkin hän halusi kertoa vain yenemmän itsestään ja kuinka hyvin menee, kuin ajatella ongelmaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vastaukseni ei kiinnosta, niin eihän siihen silloin ole mitään pakkoa reagoida. Ei ole mitään pakkoa olettaa yhtään mitään vaan voi antaa "asian vierestä" menneen vastauksen vain olla. Itse en vastauksessani esittänyt yhtään olettamaa sinusta. En myöskään ajatellut tekstiäni täydellisen tyhjentäväksi vastaukseksi yhtään mihinkään. Se oli keskustelun avaus, päällimmäisistä mieleen tulleista ajatuksita. Toki olisin voinut kirjoittaa vaikka romaanin aiheesta, jos olisin kokenut sen millään tasolla järkeväksi. Typeränä oletin, että osaisit esittää kysymyksiä, jos vastaus oli mielestäsi asiaton. No, mutta näin sitä taas oppi uutta.

        Melkoinen kiukkupylly olet. Ei jatkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta.

        Pah, minä en kysyisi tuollaisella keskustelijalta enää mitään. Muutoinkin hän halusi kertoa vain yenemmän itsestään ja kuinka hyvin menee, kuin ajatella ongelmaasi.

        Toinen sivusta ...

        Minustataas aloittajan olisi ehdottomasti kannattanut kysyä enemmän vaikka niistä harrastuksia, kun toinen on kerta noin upeassa tilanteessa. Eihän toinen samoissa ongelmissa painiva selvästikään ole kykenevä toimivia ratkaisuehdotuksia antamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoinen kiukkupylly olet. Ei jatkoon!

        Ap:han se tuossa kiukutteli ja valitti, että väärin vastattu. Eihän hänen tosiaankaan olisi tarvinut lainkaan reagoida, kun sai omasta mielestään väärän vastauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap:han se tuossa kiukutteli ja valitti, että väärin vastattu. Eihän hänen tosiaankaan olisi tarvinut lainkaan reagoida, kun sai omasta mielestään väärän vastauksen.

        Noin mäkin tulkitsen. Ainoa näkemäni kiukuttelu tuli alottajan puolelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on totaalisen väärä olettama noista teksteistä. Vaikka ihminen viettäisi 95%:a ajasta yksinään niin hän voisi silti kaivata lisää yksinäisyyttä. Oikeastaan vain 100%:n erakko ei voisi kaivata lisää.

        Oliko niitä ideoita antaa, mitä aloituksessa pyydettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko niitä ideoita antaa, mitä aloituksessa pyydettiin?

        Aloittajahan olisi voinut kysyä tarkennusta, jos häntä olisi kiinnostanut tietää. Vaan siis eihän hän halunnut itsekään keskustella tuon ihmisen kanssa aloituksensa aiheesta. Hän halusi vain keskustella omista oletuksistaan ja siitä, että sai väärän vastauksen. Ei tietenkään saa ehdotuksia, kun tärkeintä oli ilmaista miten väärin hänelle vastattiin. Senkin olisi ihan hyvin voin kuitata vaan sanomalla väärin vastattu.

        Täma sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajahan olisi voinut kysyä tarkennusta, jos häntä olisi kiinnostanut tietää. Vaan siis eihän hän halunnut itsekään keskustella tuon ihmisen kanssa aloituksensa aiheesta. Hän halusi vain keskustella omista oletuksistaan ja siitä, että sai väärän vastauksen. Ei tietenkään saa ehdotuksia, kun tärkeintä oli ilmaista miten väärin hänelle vastattiin. Senkin olisi ihan hyvin voin kuitata vaan sanomalla väärin vastattu.

        Täma sivusta.

        Ihan aiheesta on näemmä osa sinkkuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan aiheesta on näemmä osa sinkkuina.

        Samaa mieltä. Eihän tollasta olettamista kovin moni pidempään kumppaniltaan jaksaisi. Erehdyt vastaamaan vähän "väärin" niin heti alkaa tollanen olettaminen. Ei ihmisten välinen kommunikaatio toimi, jos käytös on tollasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajahan olisi voinut kysyä tarkennusta, jos häntä olisi kiinnostanut tietää. Vaan siis eihän hän halunnut itsekään keskustella tuon ihmisen kanssa aloituksensa aiheesta. Hän halusi vain keskustella omista oletuksistaan ja siitä, että sai väärän vastauksen. Ei tietenkään saa ehdotuksia, kun tärkeintä oli ilmaista miten väärin hänelle vastattiin. Senkin olisi ihan hyvin voin kuitata vaan sanomalla väärin vastattu.

        Täma sivusta.

        No siis juuri noin. Olishan se ollut aivan eri asia kirjoittaa vaikkapa: "Ok, eli viihdyt pääasiassa töissä ja kotosalla? Käytkö ulkona yksin niin, että pitäisi miettiä, mitä siellä ihmisten joukossa tekisi?" Tuo olisi ollut keskustelun kannalta paljon hedelmällisempi tapa kirjoittaa. Nyt tuo olettama on heti tuossa ketju alussa tuomassa mielikuvan, että ei tähän ketjuun ole oikeutta vastata sillä mitä ajatuksia omaan mieleen herää.

        Tämä sellaisen suusta, joka aloitti lukemaan ketjua ja totesi, että en taida vastata muuta kuin tämän. 😕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen sivusta ...

        Minustataas aloittajan olisi ehdottomasti kannattanut kysyä enemmän vaikka niistä harrastuksia, kun toinen on kerta noin upeassa tilanteessa. Eihän toinen samoissa ongelmissa painiva selvästikään ole kykenevä toimivia ratkaisuehdotuksia antamaan.

        "Mitä teet yksin nimenomaan siellä ihmisten ilmoilla eli toisten joukossa?" oli seuraava aloittajan kysymys, jos lukee ketjun alusta asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis juuri noin. Olishan se ollut aivan eri asia kirjoittaa vaikkapa: "Ok, eli viihdyt pääasiassa töissä ja kotosalla? Käytkö ulkona yksin niin, että pitäisi miettiä, mitä siellä ihmisten joukossa tekisi?" Tuo olisi ollut keskustelun kannalta paljon hedelmällisempi tapa kirjoittaa. Nyt tuo olettama on heti tuossa ketju alussa tuomassa mielikuvan, että ei tähän ketjuun ole oikeutta vastata sillä mitä ajatuksia omaan mieleen herää.

        Tämä sellaisen suusta, joka aloitti lukemaan ketjua ja totesi, että en taida vastata muuta kuin tämän. 😕

        Jopa anteeksi pyydettiin väärin ymmärrystä. Se ei vain kelvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä teet yksin nimenomaan siellä ihmisten ilmoilla eli toisten joukossa?" oli seuraava aloittajan kysymys, jos lukee ketjun alusta asti.

        "Ok, eli viihdyt pääasiassa töissä ja kotosalla, etkä juuri käy edes ulkona yksin niin, että pitäisi miettiä, mitä siellä ihmisten joukossa tekisi.

        Jos jollain on jotain ideoita sinkkuillanviettoon ihmisten ilmoilla, niin kertokaa, mitä ajankulua olette keksineet yksiksenne. Mulla on lähinnä nolo ja orpo olo haahuilla yksinäni ilman päämäärää ja varsinaista tekemistä, kun kaikilla muilla ympärillä olevilla on juttuseuraa, pöytäseuraa ym. Ja itsekin kyllä viihdyn yksin kotona, mutta ihmisten ilmoilla yksin lähinnä tylsistyy. Ainakin, kun on kaiken pikkupaikkakunnalla jo nähnyt.

        Lähdettekö sinkut yksin esim. muille paikkakunnille? Jos, niin onko yhtään erilaisempaa ollut elämä, kun harrastaa solotrippejä? Itse olen käynyt vain yhdellä verrattain pitkällä solotripillä. Mutta iski se orpous jossain vaiheessa sielläkin. Mutta oli se silti ajankuluna parempaa kuin ainainen omalla tylsällä paikkakunnalla haahuileminen. Ehkä se mielekkyys sitten löytyy sellaisista matkoista ja pitää jatkaa matkustelua."

        Missä ihmeessä sinä tuollaisen kysymyksen näet? Tuossa hyvin selkeästi heti alkukappaleessa osoitetaan, että tuo jolle vastataan ei selvästikään käy muualla kuin töissä ja kotonaan, eikä koskaan tuollaisia juttuja mieti. Kysymystä tuossa alkukappaleessa ei ole.

        Loput koko vastauksesta on osoitettu aivan muille ihmisille kuin sille, jonka viestiin on vastattu. Tuon ihmisen kanssa, jolle vastattiin, ei yritettykään keskustella. Hänet dissattiin kokonaan jo ensimmäisessä kappaleessa ja sysättiin heti jatkossa täysin syrjään koko keskustelusta. Paljon asiallisempaa olisi ollut olla vastaamatta hänelle lainkaan, kun asenne kerta oli tuo "vittuako mulle vastaat, kun et mistään mitään tiedä".

        Muille kirjoitetut vastaukset eivät ole olennaisia. Tuo kysymys, johon viittaat on kirjoitettu 10.50 ja tämä lanka, jossa nyt juttelemme, on aloitettu 10.48. On aika erikoista olettaa aiemmin kirjoitetun olevan vastinen myöhemmin kirjoitettuun, varsinkin kun se myöhemmin kirjoitettu oli vielä kirjoitettu vastaukseksi ihan eri tekstiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa anteeksi pyydettiin väärin ymmärrystä. Se ei vain kelvannut.

        Pyydettiin anteeksi joo, mutta ei edelleenkään yritetty keskustella. Aloittaja oli jo dissannut tuon tyypin kokonaan tuossa ensimmäisessä vastauksessaan. Mitä tämän olisi pitänyt tehdä? Alkaa yrittää keskustella aloittajan kanssa, vaikkei tämä edelleenkään osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa kaskusteluun? Hän varmaankin olisi kysynyt mitä sitten tarkoitettiin, jos olisi kiinnostanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydettiin anteeksi joo, mutta ei edelleenkään yritetty keskustella. Aloittaja oli jo dissannut tuon tyypin kokonaan tuossa ensimmäisessä vastauksessaan. Mitä tämän olisi pitänyt tehdä? Alkaa yrittää keskustella aloittajan kanssa, vaikkei tämä edelleenkään osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa kaskusteluun? Hän varmaankin olisi kysynyt mitä sitten tarkoitettiin, jos olisi kiinnostanut.

        Oukeastaan tuo aiemmin laittasi kohta, jossa aloittaja kysyy suoraan toiselta vastaajalta, osoittaa juuri nimenomaan sen asenteen. Tuo toinen vastasi "oikein", häneltä voi kysyä, hänen kanssa voi puhua. Sen sijaan tässä langassa toinen dissattiin kokonaan, eikä häneltä kysytty yhtään mitään, sillä hän vastasi "väärin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ok, eli viihdyt pääasiassa töissä ja kotosalla, etkä juuri käy edes ulkona yksin niin, että pitäisi miettiä, mitä siellä ihmisten joukossa tekisi.

        Jos jollain on jotain ideoita sinkkuillanviettoon ihmisten ilmoilla, niin kertokaa, mitä ajankulua olette keksineet yksiksenne. Mulla on lähinnä nolo ja orpo olo haahuilla yksinäni ilman päämäärää ja varsinaista tekemistä, kun kaikilla muilla ympärillä olevilla on juttuseuraa, pöytäseuraa ym. Ja itsekin kyllä viihdyn yksin kotona, mutta ihmisten ilmoilla yksin lähinnä tylsistyy. Ainakin, kun on kaiken pikkupaikkakunnalla jo nähnyt.

        Lähdettekö sinkut yksin esim. muille paikkakunnille? Jos, niin onko yhtään erilaisempaa ollut elämä, kun harrastaa solotrippejä? Itse olen käynyt vain yhdellä verrattain pitkällä solotripillä. Mutta iski se orpous jossain vaiheessa sielläkin. Mutta oli se silti ajankuluna parempaa kuin ainainen omalla tylsällä paikkakunnalla haahuileminen. Ehkä se mielekkyys sitten löytyy sellaisista matkoista ja pitää jatkaa matkustelua."

        Missä ihmeessä sinä tuollaisen kysymyksen näet? Tuossa hyvin selkeästi heti alkukappaleessa osoitetaan, että tuo jolle vastataan ei selvästikään käy muualla kuin töissä ja kotonaan, eikä koskaan tuollaisia juttuja mieti. Kysymystä tuossa alkukappaleessa ei ole.

        Loput koko vastauksesta on osoitettu aivan muille ihmisille kuin sille, jonka viestiin on vastattu. Tuon ihmisen kanssa, jolle vastattiin, ei yritettykään keskustella. Hänet dissattiin kokonaan jo ensimmäisessä kappaleessa ja sysättiin heti jatkossa täysin syrjään koko keskustelusta. Paljon asiallisempaa olisi ollut olla vastaamatta hänelle lainkaan, kun asenne kerta oli tuo "vittuako mulle vastaat, kun et mistään mitään tiedä".

        Muille kirjoitetut vastaukset eivät ole olennaisia. Tuo kysymys, johon viittaat on kirjoitettu 10.50 ja tämä lanka, jossa nyt juttelemme, on aloitettu 10.48. On aika erikoista olettaa aiemmin kirjoitetun olevan vastinen myöhemmin kirjoitettuun, varsinkin kun se myöhemmin kirjoitettu oli vielä kirjoitettu vastaukseksi ihan eri tekstiin.

        Mä koin ton kopioimasi vastauksen hyvin samalla tavalla. Toi oli suoraan rinnastettavissa reaalielämässä siihen, että olet esittänyt kysmyksen, joku vastaa siihen, toteat tuolle vastaajalle että et sä nyt oikein taida tietää tästä mitään ja käännyt puhumaan siinä toisella puolellasi olevalle kiinnittämättä siihen aiempaan vastaajaan enää mitään huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä koin ton kopioimasi vastauksen hyvin samalla tavalla. Toi oli suoraan rinnastettavissa reaalielämässä siihen, että olet esittänyt kysmyksen, joku vastaa siihen, toteat tuolle vastaajalle että et sä nyt oikein taida tietää tästä mitään ja käännyt puhumaan siinä toisella puolellasi olevalle kiinnittämättä siihen aiempaan vastaajaan enää mitään huomiota.

        Just vähän tollanen mielikuvahan tuosta kieltämättä tuli. Tosi ikävä alotus koko ketjulle, eikä kyllä kauheesti olis itsellänikään tehnyt mieli alkaa selventää, kun toinen vaikuttaa oikeen tekevän tarkotuksella selväksi, ettei kiinnosta kysyä ja keskustella asiallisesti. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, eli viihdyt pääasiassa töissä ja kotosalla, etkä juuri käy edes ulkona yksin niin, että pitäisi miettiä, mitä siellä ihmisten joukossa tekisi.

        Jos jollain on jotain ideoita sinkkuillanviettoon ihmisten ilmoilla, niin kertokaa, mitä ajankulua olette keksineet yksiksenne. Mulla on lähinnä nolo ja orpo olo haahuilla yksinäni ilman päämäärää ja varsinaista tekemistä, kun kaikilla muilla ympärillä olevilla on juttuseuraa, pöytäseuraa ym. Ja itsekin kyllä viihdyn yksin kotona, mutta ihmisten ilmoilla yksin lähinnä tylsistyy. Ainakin, kun on kaiken pikkupaikkakunnalla jo nähnyt.

        Lähdettekö sinkut yksin esim. muille paikkakunnille? Jos, niin onko yhtään erilaisempaa ollut elämä, kun harrastaa solotrippejä? Itse olen käynyt vain yhdellä verrattain pitkällä solotripillä. Mutta iski se orpous jossain vaiheessa sielläkin. Mutta oli se silti ajankuluna parempaa kuin ainainen omalla tylsällä paikkakunnalla haahuileminen. Ehkä se mielekkyys sitten löytyy sellaisista matkoista ja pitää jatkaa matkustelua.

        Voin käydä yksin kylpylässä tai muissa kaupungeissa. Olen myös aina yötä, minne menenkin.

        Muuten pystyn menemään myös pubiin yksin, sillä saan aina juttuseuraa kun olen puhelias ihminen :)

        56v Nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin käydä yksin kylpylässä tai muissa kaupungeissa. Olen myös aina yötä, minne menenkin.

        Muuten pystyn menemään myös pubiin yksin, sillä saan aina juttuseuraa kun olen puhelias ihminen :)

        56v Nainen

        Pidähän hyvä huoli itsestäsi niiltä pubireissuilta palatessa, ettet päädy 'iltapäivälehden otsikoksi'.


    • Anonyymi

      Voisitko pyytää vastakkaisen sukupuolen mukaan kanssasi istumaan eli sitten teitä olis kaksi eli kaksi sinkkua yhdessä kaksin pikkupaikkakunnalla

      • Anonyymi

        Tottakai voisin. Ja usein saankin juttuseuraa, vaikka missä olisin. Mutta nyt nimenomaan pyysin uusia ideoita siihen YKSIN viihtymiseen siellä ihmisten ilmoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai voisin. Ja usein saankin juttuseuraa, vaikka missä olisin. Mutta nyt nimenomaan pyysin uusia ideoita siihen YKSIN viihtymiseen siellä ihmisten ilmoilla.

        No kun pussailee niin aikaa ei tajua kun on niin kivaa ja kun on se vastakkainen sukupuoli mukana niin se keksii tai keksitte yhdessä tekemistä


    • Anonyymi

      Siis aloituksen pointti oli siinä, että minne vielä keksisi mennä ihmisten ilmoille yksinään. Mutta koska ehdotuksia ei ole, niin koitan sitten itse keksiä lisää.

      • Anonyymi

        Hiihtämään? Jäälle? Onko nuotiopaikat ja retkipaikat katsottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiihtämään? Jäälle? Onko nuotiopaikat ja retkipaikat katsottu?

        No nyt tuli kunnon ehdotusta ulkona tekemiseen! Nuo kiinnostavat kyllä, varsinkin tuo nuotiopaikka ja retkeily, mutta pelkoa on vähän tuohon yksin luonnossa olemiseen vielä, minkä takia asiat ovat jääneet riippumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli kunnon ehdotusta ulkona tekemiseen! Nuo kiinnostavat kyllä, varsinkin tuo nuotiopaikka ja retkeily, mutta pelkoa on vähän tuohon yksin luonnossa olemiseen vielä, minkä takia asiat ovat jääneet riippumaan.

        Retkipaikat on hyvin merkitty ja muutaman tunnin reititkin. Ja sitten vain noudatat, ettet roskaa, kannat pois sen, minkä vietkin. Mitään pelättävää ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Retkipaikat on hyvin merkitty ja muutaman tunnin reititkin. Ja sitten vain noudatat, ettet roskaa, kannat pois sen, minkä vietkin. Mitään pelättävää ei ole.

        >> Mitään pelättävää ei ole. <<

        Hmm... Oman paikkakuntani pururadallakin on naiset saaneet epämääräistä seuraa. Ja onpa seudulla nähty luonnon petojakin.

        Jonkun retken tai vaelluksen varmaan silti joskus vielä teen. Mutta en ehkä näillä seuduilla, jossa asun nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Mitään pelättävää ei ole. <<

        Hmm... Oman paikkakuntani pururadallakin on naiset saaneet epämääräistä seuraa. Ja onpa seudulla nähty luonnon petojakin.

        Jonkun retken tai vaelluksen varmaan silti joskus vielä teen. Mutta en ehkä näillä seuduilla, jossa asun nyt.

        Näin on, kaikenlaista hiipparia ja naistenseuraajaa löytyy myös pikkupaikkakunnilla, eikä muita ihmisiä halmeillakaan apua antamaan. En menisi naisena yksin pururadoille ja metsään.


    • Anonyymi

      Kirjoita kirja.

      • Anonyymi

        On muuten kirjoitettu jo. Toista jo suunnittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten kirjoitettu jo. Toista jo suunnittelen.

        Sitten runoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten kirjoitettu jo. Toista jo suunnittelen.

        Kirjaa muuten yleensä kirjoitetaan sisätiloissa eikä yleensä ihmisten ilmoillakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjaa muuten yleensä kirjoitetaan sisätiloissa eikä yleensä ihmisten ilmoillakaan.

        Aika moni kirjoittelee kahviloissa, lounasravintoloissa, jne. Toiset tarvitsevat yksinäisyyttä luomiseen, mutta toiset taas saavat inspiraatiota ihmisistä ympärillä.

        Tämä sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten kirjoitettu jo. Toista jo suunnittelen.

        Voi, sinun kanssasi olisi varmasti mukava jossain istua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, sinun kanssasi olisi varmasti mukava jossain istua.

        Kiitos vain, mutta ei näköjään joidenkin kommentoijien mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vain, mutta ei näköjään joidenkin kommentoijien mielestä.

        Niistä ei tule välittää! Tähän joukkoon mahtuu niitä, joiden tarve ja harrastus on aiheuttaa toisille pahaa mieltä.


    • Mä olen tehnyt pitkin viikkoa, ja viime viikkoja, niin paljon puuhommia että otin jo eilen ihan chillisti ja kattelin Youtubesta jotain WW2-dokkareita putkeen. Alkoi väsymys painamaan, kun torstai-iltana menin nukkumaan klo 19 ja heräsin perjantaina noin 6.30 eli 11,5h yöunet tuli kuin itsestään tolla happihyppelyllä, melatoniinilla ja Ataraxilla.

      Pelasin eilen illalla jonkin aikaa rallicrossia parin virolaisen kanssa, ja varmaan tänäänkin katsastan jossain vaiheessa mikä meininki peliauloissa on. Nyt on vain se, kun tulee niin pirusti, että on ainainen pieni pelko sähkökatkoksista. Tänään olen selkeästikin jämähtänyt koneelle kuuntelemaan musiikkia, lukemaan palstaa, someja, eri valtamedioita yms. 😅 Ellen sitten löydä taas jotain mielenkiintoista katsottavaa, kun noi Simpsonit-maratonit on jo vähän nähty.

      Rallicrossista sen verran, että meistä kolmesta mä olin ehkä nopeudessa ja tasaisuudessa keskimmäiseksi paras, mutta en välttämättä aina ohitustilanteissa onnistunut tai uskaltanut, ja toisinaan jokerilenkkitaktiikat meni ihan pieleen. Siinähän ajetaan neljä neljän kierroksen alkuerää, jotka kerryttävät pisteitä osaltaan kierrosaikojen ja osaltaan ratasijoitusten perusteella. Sitten on 6krs semifinaali, jonka lopputulos (=ratasijoitus) kerryttää lisää pisteitä, ja lopuksi on niin ikään 6krs finaali josta jaetaan pisteet myös sijoituksen mukaan.

      Kun noissa alkuerissä aloin huomaamaan, että nopein kuski meinasi päästä pistejohtoon, niin annoin tarkoituksella tälle toiselle kuskille paremmat mahdollisuudet esim. estelemällä parasta kuskia ekassa mutkassa. Ja sitten kun he olivat lopulta perätysten ja taistelivat sijoituksista, niin sattuihan siinä jokunen rengasrikko tai rata-alueiden ylittämisestä seurannut aikasakko, joka vain hyödynsi mua. Hajoita ja hallitse. 😁
      Alkuerien jälkeen semifinaaliin lähdettiin muistaakseni niin että parhaalla kuskilla oli 16 pistettä kasassa, ja toisella virolaisella sekä mulla 15 pistettä. Kuitenkin noiden finaalien pidempi kierrosmäärä tekee sen, että selkeästi nopeampi kuski kyllä yleensä pääsee karkuun, jos kukaan ei lähtökohtaisesti halua kolaroida samalla omaa autoa rikkoen. Mahtoiko mennä niin, että olin semifinaalissa toinen kun tämä suunnilleen mun kanssa tasoissa ajanut virolainen kärsi rengasrikon ahneuksissaan ja keskeytti. Finaalissa olin maaliviivalla kolmas, mutta tämä toinen virolainen sai muistaakseni 20 sekunnin aikasakon ratarajoista, joka nosti mut siinäkin toiseksi, kuten myös loppupisteissä 😅

      Tavallaan olen ylpeä omasta nokkeluudestani ja strategiastani, mutta hauskempaa toi on isommalla porukalla ja niin että nopeimman ja hitaimman välinen nopeusero ei ole mitenkään massiivinen. Ja sekin riippuu paljon autoista ja radoista, sekä siitä että onko säätäminen sallittua vai vetääkö kaikki oletus-setupeilla. Rengas rengasta vasten taistelut on aina kivempia kuin "kabinettimestaruudet" 😂

      • Pelataan hei illalla Bickyn ja hänen pojan kanssa rallicrossia. Koodaan sulle snäpissä kun ehtoolla perustetaan private lobby 👌

        Sulla on kyllä hyvä toi ns. racecraft vähän kuten Alain Prostilla, Sebastien Loebilla, Alonsolla, Dixonilla jne. Sitten on näitä Trulli/Bottas/Will Power tyylisiä kuskeja, ketkä loistaa yhdellä kierroksella mutta sulavat kisoissa tai aiheuttavat joukkokolareita suhmuroimalla kisoissa kärkipäässä hitaalla autolla.

        Ja silloin toissa talvena kun niitä Daytona-kilpurin säätöjä mietittiin, niin kieltämättä mä olin vähän epäuskoinen sun ideoihin, mut piru vie kyllä ne renkaat kesti pitkään eikä tarvinnut jatkuvasti käydä tankilla varikolla 👌 Eikä me paalupaikkaa saavutettu luokassamme, mutta taisi se mun aika-ajoveto olla hiukan nopeampi kuin sun paras simu-kierros, mutta tietty silloin oli tosi kuuma ja auringonpaahteinen päivä mikä saattoi parantaa pitoa verrattuna sun ruuduntakaisen työmaan olosuhteisiin tiimimme simukuskina.


      • paksuniska-make kirjoitti:

        Pelataan hei illalla Bickyn ja hänen pojan kanssa rallicrossia. Koodaan sulle snäpissä kun ehtoolla perustetaan private lobby 👌

        Sulla on kyllä hyvä toi ns. racecraft vähän kuten Alain Prostilla, Sebastien Loebilla, Alonsolla, Dixonilla jne. Sitten on näitä Trulli/Bottas/Will Power tyylisiä kuskeja, ketkä loistaa yhdellä kierroksella mutta sulavat kisoissa tai aiheuttavat joukkokolareita suhmuroimalla kisoissa kärkipäässä hitaalla autolla.

        Ja silloin toissa talvena kun niitä Daytona-kilpurin säätöjä mietittiin, niin kieltämättä mä olin vähän epäuskoinen sun ideoihin, mut piru vie kyllä ne renkaat kesti pitkään eikä tarvinnut jatkuvasti käydä tankilla varikolla 👌 Eikä me paalupaikkaa saavutettu luokassamme, mutta taisi se mun aika-ajoveto olla hiukan nopeampi kuin sun paras simu-kierros, mutta tietty silloin oli tosi kuuma ja auringonpaahteinen päivä mikä saattoi parantaa pitoa verrattuna sun ruuduntakaisen työmaan olosuhteisiin tiimimme simukuskina.

        Joo, pelataan ihmeessä ✌ Mutta varokaa millaiset setupit mulla on Fiestaan tallennettuna, enkä tarvittaessa pelkää käyttää chrome horneja kuten idolini Paul Tracy aktiiviurallaan. 😈

        Ja ihan totta tuo minkä nostit esille, ja se pätee myös ihan tavanomaiseen ralliin. Ei ole mitenkään epätavallista, että esim. 8 hengen porukassa olen raa'assa nopeudessa ehkä top 4-5:n tuolla puolen, mutta yllättävän usein tulee "abandoned" tai "terminal damage" ilmoituksia näyttöön, ja lopulta löydän itseni podiumilta 😁 Eihän se Loebikaan yleensä liiemmin riehunut ralliautollaan, vaan napsi tasaisesti hyviä pätkäsijoituksia ja osakilpailupisteitä. Samaten Ogier, vaikka hänestä pidän jotenkin vähemmän, mutta arvostan kuskina kyllä 😃

        Juu ja Daytona-kisa oli tosiaan sen 24h pitkä, ja silloin auto on yleensä yksi iso kompromissi. Luulen että rengaskulmat ja -paineet, sekä turbon matalempi ahtopaine olivat ne ratkaisevat valinnat mitä silloin tehtiin, vaikkakin varmaan kisan alussa se tuntuikin turhauttavalta kun ei voinut/kannattanut ajaa ihan flat out ja repiä autosta kaikkea irti 😊😊😊😊😊


      • Anonyymi

        Miehillä on paljon tyhjää tuollaisia yhteisharrastuksia, joita naisilla ei ole.

        Voisihan tästä heittää aloittajalle, että lähtee raveihin ja pelaa kaikki rahansa :) Sitten hän voisi selostaa tähän sivun mitan joka lähdön, mikä hevonen petti ja turvan verran hävisi.

        Kiinnostaisiko? ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehillä on paljon tyhjää tuollaisia yhteisharrastuksia, joita naisilla ei ole.

        Voisihan tästä heittää aloittajalle, että lähtee raveihin ja pelaa kaikki rahansa :) Sitten hän voisi selostaa tähän sivun mitan joka lähdön, mikä hevonen petti ja turvan verran hävisi.

        Kiinnostaisiko? ;)

        Joo, eipä se erityisen kiinnostava harrastus ole jos ajattelisi että olisi yhteinen harrastus naisen kanssa, eikä se kovin seksikkäänä (eikä edes ymmärrettävänä!) näyttäydy yleensä naisille. Ja oikeastaan mieluusti pidänkin sen omana/miesten juttuna. Yhden exän sain houkuteltua kokeilemaan suht helposti ajettavaa R5-luokan Skoda Fabiaa asfaltilla, mutta samalla lailla meni pöpelikköön kuin mä ekoilla kerroilla kaverini luona joskus 4-5 vuotta sitten 😂

        Mä muuten kävin raveissa eksän kanssa kerran, ja hän ilmeisesti jotain pikkuvoittoja saikin, mutta mä en pelannut. Enkä oikein muutenkaan viihtynyt siellä, kun suuren osan ajasta eksäni jutteli muille paikalla oleville tutuilleen, ja välillä kähmi/pussaili mua näyttävästi niin että kaikki varmasti huomaa 🙄 Silti jotenkin ulkopuolinen fiilis kaikkinensa, enkä kunnolla pystynyt keskittymään varsinaiseen asiaan, eli raveihin, ennakkosuosikkeihin, aikatauluihin jne.

        Raveista en ymmärrä paljoakaan, enkä ole koskaan itse ratsastanut missään muodossa, mutta, aihepiirinä se tavallaan on kiinnostava ja kiehtova. Tavallaan kadehdin sellaisia eläkeikäisiä, nahkatakkiin pukeutuneita, Menneniltä tuoksuvia äijiä, jotka tapaavat toisiaan säännöllisesti juurikin ravien merkeissä, juovat kahvia samalla jne. Siihen maailmaan olisi kiva päästä sisälle, mutta pitää nyt vähän kattella. Kuitenkaan lajina ei kiinnosta läheskään niin paljoa, kuin moottoriurheilu.


      • Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

        Joo, eipä se erityisen kiinnostava harrastus ole jos ajattelisi että olisi yhteinen harrastus naisen kanssa, eikä se kovin seksikkäänä (eikä edes ymmärrettävänä!) näyttäydy yleensä naisille. Ja oikeastaan mieluusti pidänkin sen omana/miesten juttuna. Yhden exän sain houkuteltua kokeilemaan suht helposti ajettavaa R5-luokan Skoda Fabiaa asfaltilla, mutta samalla lailla meni pöpelikköön kuin mä ekoilla kerroilla kaverini luona joskus 4-5 vuotta sitten 😂

        Mä muuten kävin raveissa eksän kanssa kerran, ja hän ilmeisesti jotain pikkuvoittoja saikin, mutta mä en pelannut. Enkä oikein muutenkaan viihtynyt siellä, kun suuren osan ajasta eksäni jutteli muille paikalla oleville tutuilleen, ja välillä kähmi/pussaili mua näyttävästi niin että kaikki varmasti huomaa 🙄 Silti jotenkin ulkopuolinen fiilis kaikkinensa, enkä kunnolla pystynyt keskittymään varsinaiseen asiaan, eli raveihin, ennakkosuosikkeihin, aikatauluihin jne.

        Raveista en ymmärrä paljoakaan, enkä ole koskaan itse ratsastanut missään muodossa, mutta, aihepiirinä se tavallaan on kiinnostava ja kiehtova. Tavallaan kadehdin sellaisia eläkeikäisiä, nahkatakkiin pukeutuneita, Menneniltä tuoksuvia äijiä, jotka tapaavat toisiaan säännöllisesti juurikin ravien merkeissä, juovat kahvia samalla jne. Siihen maailmaan olisi kiva päästä sisälle, mutta pitää nyt vähän kattella. Kuitenkaan lajina ei kiinnosta läheskään niin paljoa, kuin moottoriurheilu.

        Mutta sinähän olet ravien koko idean sisäistänyt, tuota se oli, kun vastentahtoisesti niihin exäni kanssa osallistuin. Läpimurto tuli, kun ystävätär oli mukana ja pelasimme kaksareita parhaista hevosennimistä ja voitimme yllättäjällä enemmän kuin miehet. Sen jälkeen ymmärsin, ettei niinkään ne hevoset, vaan rahapelin jännitys siitä sen teki. En kuitenkaan ole suhteen jälkeen kertaakaan raveihin osallistunut, kun hevosistakaan en ole koskaan pitänyt, vaan pelännyt.

        Rallipelejä olen kokeillut ja niinhän siinä kävi, etten radalla alkuunkaan pysynyt ja jatkuvasti oli pöpelikössä. Peleistä voisin addiktoitua helpostikin, mutta ajoin siinä pelissä myös mummon päälle, josta järkytyin (oli sentään lasten peli). Siihen se sitten jäi:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehillä on paljon tyhjää tuollaisia yhteisharrastuksia, joita naisilla ei ole.

        Voisihan tästä heittää aloittajalle, että lähtee raveihin ja pelaa kaikki rahansa :) Sitten hän voisi selostaa tähän sivun mitan joka lähdön, mikä hevonen petti ja turvan verran hävisi.

        Kiinnostaisiko? ;)

        Tosiaan. Ravit on ihan kiinnostava ehdotus myös. Ilman rahapanoksia kyllä. Täällä ei sellaisia järjestetä, mutta menen kyllä ehdottomasti raveihin, jos vaan tilaisuus tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan. Ravit on ihan kiinnostava ehdotus myös. Ilman rahapanoksia kyllä. Täällä ei sellaisia järjestetä, mutta menen kyllä ehdottomasti raveihin, jos vaan tilaisuus tulee.

        Niihin voi panostaa pienellä rahalla, kuten eurolla. Pelikassalta voi kysyä neuvoa . Väliajat tutkitaan käsikirjaa ja vihjeitä, joka rytmittää ravin tapahtumat. Muutoin tulee pitkästyminen ja ulkopuolinen olo. Jos voitto sattuu, noustaan seisomaan ja tuulettaan kovalla äänellä, jotta kaikki näkevät, kuka teki voittoa:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinähän olet ravien koko idean sisäistänyt, tuota se oli, kun vastentahtoisesti niihin exäni kanssa osallistuin. Läpimurto tuli, kun ystävätär oli mukana ja pelasimme kaksareita parhaista hevosennimistä ja voitimme yllättäjällä enemmän kuin miehet. Sen jälkeen ymmärsin, ettei niinkään ne hevoset, vaan rahapelin jännitys siitä sen teki. En kuitenkaan ole suhteen jälkeen kertaakaan raveihin osallistunut, kun hevosistakaan en ole koskaan pitänyt, vaan pelännyt.

        Rallipelejä olen kokeillut ja niinhän siinä kävi, etten radalla alkuunkaan pysynyt ja jatkuvasti oli pöpelikössä. Peleistä voisin addiktoitua helpostikin, mutta ajoin siinä pelissä myös mummon päälle, josta järkytyin (oli sentään lasten peli). Siihen se sitten jäi:)

        Olen mä sen juu periaatteessa sisäistänyt, ainoa tietotaito mikä puuttuu, on hevosten ja ohjastajien ennakoidut voimasuhteet yms. Lajin ja pelien säännöt tajuan kyllä, mutta veikkaukset on paljon vaikeampia kuin lajeissa joissa kehtaan kutsua itseäni melkeinpä asiantuntijaksi 😅 Helpompi oli veikata, kuka voittaa 250 kierroksen Indycar-kisan Texasin ovaalilla, kuin mikä hevonen pärjää täältä alle 10km päässä Metsämäessä parhaiten kahdella kierroksella vai mitä ne ravaa 😂

        Seuralaiseni tosiaan pelasi kai enemmän tuurilla, ja kyseli vinkkejä hänelle tutulta mieheltä joka ymmärsi lajista häntä enemmän. Mä en periaatteessakaan kysynyt mitään tältä tyypiltä, enkä myöskään näyttäytynyt häviäjänä sen takia, että en pystynyt toisen lääppimiseltä keskittymään taulukoihin ja jotenkin perustelemaan itselleni ja muille omia veikkauksiani, sen sijaan että olisin mennyt tyylillä "kokeillaan hei tota hevosta" 🙄

        Eikä rahapelit sinänsä edes kiinnosta mua (ja erittäin hyvä niin, kö-höm) mutta jollain pienellä panoksella toki säilyy paremmin jännitys seurata eriä ja pyöriä kisapaikalla. Olen mäkin joskus veikannut jotain, mutta silloin olen ollut raveissa yksin tai yli 80v sukulaismiehen kanssa. Näyttäytyy "häviäjänä" silloin ihan eri valossa, jos veikkaukset ei osukaan kohdalle.

        ---
        Juu, mä olen täysin addiktoitunut noihin peleihin, ja ihan hyvä niin, sillä onhan se aika tervehenkinen harrastus kuitenkin. Enkä mäkään yökausia pelaa, vaan ehkä pari-kolme tuntia päivässä/illassa jos jaksaa. Ei sitä välttämättä kannata edes käynnistää yhden tai kahden pätkän takia, vaan parhaimman fiiliksen saa juurikin noista useamman kisan/pätkän rallicupeista onlinessa, taikka rallicrossista jossa ajetaan samaan aikaan radalla ja useita lähtöjä samalla radalla.

        Vielä enemmän taisin olla joskus 3-4 vuotta sitten addiktoitunut Forza seiskaan, mutta sen onlinesta en tykkää, ja yksinpelissä tahkottu niin järjetön määrä miljoonia ja autoja talliin, ettei sitä nykyisin paljoa tule pelailtua. Joskus jotain ovaalikisoja konetta vastaan, AI:n ollessa 100 (unbeatable). Mitä se btw ei ole 😁

        Mä ostin Xbox Onen, rattisysteemit yms. 2018 kesällä kun olin kaverini luona kokeillut näitä useita kertoja, ja nämä on niin paljon kehittyneempiä kuin omat silloiset Xbox360:n pelit ja jonkinlaista force feedbackia tuottava ratti, että vaati aikansa päästä sinuiksi, varsinkin rallissa. Ja toki nyttemmin tästäkin kombinaatiosta on uudempia versioita olemassa kuten uusimman sukupolven Xbox/Pleikkari ja niihin yhteensopivat ratit.

        Eikä ollut ruusuilla tanssimista munkaan ekat kerrat 😁 Kaveri nyt ei ollut säätänyt autoja ollenkaan, joten oletus-säädöillä ajaessa pitää tavallaan ymmärtää miksi se auto on siinä tilanteessa paska, sopeuttaa omaa ajotyyliään siihen, ja välttää tiettyjä virheliikkeitä. Niitä ei voi viedä omalla luonnollisella, vähän puskevalla, etupäätä runttaavalla, ja mieluiten hyvää lateral gripiä hyödyntävällä ajotavalla. Takavetoisilla eritoten pitää olla todella varovainen kaasun kanssa, siinä missä nelivetoja parhaimmillaan oikaistaan suoraksi runttaamalla kaasu pohjaan oikea-aikaisesti. Mä nyt olen viettänyt paljon aikaa virtuaalisessa "autotallissani" ralliautojen parissa ja aina välillä käynyt testilenkeillä, joten alkaa lähes kaikissa luokissa olla vähintään joku auto, josta löytyy tallennettuna hyvät setupit kaikkiin 12 maahan joissa ralleja ajetaan tossa pelissä. Ja olen myös säätänyt ratin asteita, feedbackia yms. mieluisammaksi. Kyllä 540 astetta riittää, en tajua miksi kaveri veivaa kaksin käsin jotain herkkää keskimoottorista Lanciaa 900 asteen rattisäädöillä yms 🙄 No, en ole viitsinyt neuvoakaan kun olen voittanut hänet viime aikoina (okei, yli vuosi sitten) aika lailla murskalukemin 😁


    • Anonyymi

      Pilkille!

      • Anonyymi

        Tämä neiti ei kyllä pilki kuin iltaisin ennen nukahtamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä neiti ei kyllä pilki kuin iltaisin ennen nukahtamista.

        Kokeile! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä neiti ei kyllä pilki kuin iltaisin ennen nukahtamista.

        On hyvin jännää kun ahven tempaisee ja samalla aurinko paistaa ja ruisleipää on suussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvin jännää kun ahven tempaisee ja samalla aurinko paistaa ja ruisleipää on suussa!

        Pilkillä ois kivaa kaverin kanssa varmaankin. Olen kyllä pilkkivideoita katsellut. On se aika orpoa yksin kököttää ahventa odottamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkillä ois kivaa kaverin kanssa varmaankin. Olen kyllä pilkkivideoita katsellut. On se aika orpoa yksin kököttää ahventa odottamassa.

        Niin ja kalat pitää ottaa pilkistää ja kädet käy haisemaan kalalta. Eikä siinäkään vielä kaikki, vaan ne pitää myös itse perata. Teen sen, mutta miestä tarvitsisin juuri tuohon. Ja extraa, jos mies osaisi valmistaa tuoreesta kalasta aterian, niin siivoaosin mielelläni jäljet ja olisin enemmän kuin tyytyväinen:)


    • No sinkkuna polkupyöräilin, usein suunnittelin jonkun lenkin jonka ajelin, tanssin, moottoripyöräilin, nysväsin pihatöissä, puutarhassa tai siivoilin kotia, tuunasin jotain vanhaa pintaa uusiksi, kövin karaokessa jne.

      Välillä kävin ajelemassa autolla milloin mihinkin ihan vaan huvikseen.

      • Anonyymi

        Autoajelua kannatetaan!


    • Anonyymi

      Rengasreissu!

    • Anonyymi

      Nyt voi kokeilla ulkona myrskyssä juoksemista.

      • Anonyymi

        😂 Ei kiitos. Riittää pakolliset pyöräreissut joka säällä. Lomalla voisi kokeilla. Ei kuitenkaan jyrkänteen lähellä.


    • Anonyymi

      Hommaa mies ja vinguta sitä.

      • Anonyymi

        Eihän silloin enää yksin olisi. Mutta on se mielessä käynyt ikävinä päivinä, että pitäisikö kuitenkin luopua sinkkuudestaan. Olen kumminkin itse osani valinnut vapaaehtoisesti.


    • Anonyymi

      Käyn kalassa. Eli käyn siikaa onkimassa lähes joka päivä. Herään 05.00, teen eväät pakkaan repun ja virvelit mukaan ja poljen kymmenen kilsaa meren rantaan. Sitten puran varusteet ja laitan onget valmiiksi, mato koukkuun ja hetiän pohja ongen veteen.

      Sitten istun siellä rannalla 6-10 tuntia ja odotan että siika nappaa Vavan päässä on siikakello joka ilmoittaa että siika on ottanut madon ja koukun suuhunsa eikä se karkuun enää pääse.

      Nyt on paras aika onkia siikaa ja olen saanut jo 11 kpl siikoja. Joskus ei tule siikaa ollenkaan, joskus 1 päivässä ja joskus voi tulla 2-10 siikaa. Ranalla voi olla muitakin onkijoita ja niitten kanssa jutellaan ja kulutetaan aikaa. Siiat vien kotiin ja savustan ja teen graavia.

      • Anonyymi

        Ahven ☝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahven ☝️

        Ei ku siikaa. Ahventa ti tule nyt meren rannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ku siikaa. Ahventa ti tule nyt meren rannalta.

        No jos muina päivinä tulee? Tuo tiistai voi olla poikkeus.


    • Anonyymi

      Joskus aikoinaan, en viihtynyt omalla paikkakunnalla, jossa ei ollut mitään elämää, vaan ajoin toiselle paikkakunnalle, jossa osallistuin sinkkutapahtumiin.
      Yksin ollessa on mukava istua terassilla tai torilla, katsella ihmisvilinää ja palkita itsensä herkullisella kahvileivoksella. Luen tietenkin kaikki sanomalehdet, oikeastaan se on paikan valinnan edellytys. On myös mukava käydä katsastamassa paremman tavaratalon kosmetiikka ja tehdä kirpputorilta löytöjä. Kaupungin tapahtumakalenterista tutkin, onko ilmaisia tapahtumia/esittelyjä joihin osallistua. Yksinolo ei haittaa, jos on tehnyt itselleen jonku tehtävän.

      • Anonyymi

        Ok. Luontoa, kalan narraamista ym. ja toiselle paikkakunnalle aika ajoin.

        Tämä viihtymättömyys omalla pikkupaikkakunnalla on todella minunkin ongelmani. Mutta olen myös autoton, joten sinne toiselle paikkakunnalle on sitten julkisilla minun aina lähdettävä. Oma viehätyksensä tietysti siinäkin touhussa.


    • Anonyymi

      Ei todellakaan mitään pulmia viihtymisen kanssa.

      Vapaa-ajalla harrastan liikuntaa. Sen parissa tapaa ihmisiäkin. Tapaan myös perhettä ja ystäviä, kirjoittelen viestejä/puhun puhelimessa, ellen tapaa.

      Kotona pidän järjestystä yllä, siivous kuuluu harrastuksiini myös, teen ruokaa, luen kirjoja/lehtiä. Tekemistä on paljon, kaikkea ei ehdi.

    • Anonyymi

      Outoa. Oma aika ei riitä kaikelle kivalle. Ompelen.askartelen,järjestelen ja aina päivät loppuu liian lyhyeen🙄

      • Anonyymi

        Ei tässä vissiin ollut lupa kertoa, jos ei itsellä ole tollasia alottajan kaltasia ongelmia.


      • Anonyymi

        Aloituksessa kysyttiin nimenomaan ideoita siihen, mitä puuhaa keksisi, kun haluaa tehdä jotain uutta, yksin ja pois kotoa. Muutakin siis kuin sitä ainaista istuskelua puistossa tai kahvilassa. Ja ihan hyviä ehdotuksia onkin jo tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä vissiin ollut lupa kertoa, jos ei itsellä ole tollasia alottajan kaltasia ongelmia.

        Siis vain ongelmaiset saavat kertoa, että heilläkin sama ongelma, ei tiedä mitä tehdä, just.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä vissiin ollut lupa kertoa, jos ei itsellä ole tollasia alottajan kaltasia ongelmia.

        Ei ole kukaan kieltänyt. Mutta ei se myöskään mitään hyödytä, jos asian sivusta vastaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis vain ongelmaiset saavat kertoa, että heilläkin sama ongelma, ei tiedä mitä tehdä, just.

        Siltähän se vähän vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Aika kuluu, vaikkei tekisi mitään.

      Sinulla taitaa olla enemmänkin sosiaalinen ongelma käsillä kuin mikään muu. Minulla on sinkku työkaveri, joka alvariinsa valittaa, ettei ole ystäviä eikä mitään tekemistä. Vaikka ehdotan mitä tahansa, niin sitä hän ei voi tehdä, aina löytyy jokin syy. Se on usein "yksin en voi" -syy.

      Edellisestä puolestaan tuli mieleen lapset, jotka sanovat äidilleen "ei ole mitääään tekemistä". Kun äiti ehdottaa tekemistä, lapsi ei halua tehdä, ei innostu.

      Sinun on ihan itse keksittävä jotain kivaa tekemistä ihmisten ilmoilla. Mene vaikka seurakuntaan vapaaehtoiseksi tai muuhun vapaaehtoistyöhön, siellä tapaa ihmisiä.

    • Anonyymi

      Kiitos ideoista kommentoijille.

      Aloittaja

    • Mäkin oon sinkku ja pieneltä paikkakunnalta. Mitäkö tehdä, jotta aika kuluisi vai? Noh vaikee lähtee ehdottaan paljoakaan kun noi "pohjatiedot" niin niukat. Jos oot yksinäs oleskellut kahviloissa sun muissa ihmisten ilmoilla,,niin mitäs jos kattoisit jonkun mielenkiintoisen oloisen ja menisit jutulle?

      Joku harrastus ehkä,, tai itsensä sivistäminen kolutuksella/kurssilla..

      Onhan noita tekemisiä,,toi korona nyt toki rajoittaa, mut silti.

      Iloa ja valoa mieleen,,, kevät aikaa ja mielet raikaa ;)

    • Anonyymi

      Minä tiedän ratkaisun tuollaiseen jos on tylsää, nimittäin ruoanlaitto, mutta se pitää tehdä näiden ohjeiden mukaan, on muuten myös urheilullinen harrastus myöskin:

      Eli:

      Teet aina ruoaksi vain yhden ruokalusikallisen esim. puurohiutaleita tai riisiä.
      Pelkästään 1 ruokalusikallinen kerrallaan, ja syöt sen lusikallisen puuroa ja peset astiat.

      Sitten juokset olohuoneeseen, jossa toteat että: jopas tulikin jo taas nälkä, pitääpä mennä tekemään ruokaa, mutta:

      Matkan varrella kipaiset WC:ssä, sitten keittiöön jälleen keittämään ruokalusikallinen puuroa.

      ... jatkat tätä toimintaa koko päivän: sänky-vessa-keittiö-olohuone-vessa-keittiö-olohuone........... sänky, sitten kun aamulla heräät aloitat uuden päivän samalla RESEPTILLÄ.

      Tulee liikuntaa ja aikaa kuluu.

    • Anonyymi

      Yksin parempi olla kun kinastella koko ajan jostain.

      • Anonyymi

        Olen 100% samaa mieltä kanssasi.


    • Anonyymi

      Tuollainen liikunnallinen ruokailujärjestelmä soveltuu myös jos juo paljon kahvia: keittää aina vain puoli kupillista kerrallaan, niin voi käydä keittämässä monta kymmentäkin kertaa kahvia päivän aikana, kyllä aikaa kuluupi.

    • Anonyymi

      Yksinolo on ihanaa!

      Trollaan netissä, luen kirjoja ja uutisia, käyn lenkillä, salilla ja uimahallissa.. aikaa vaan ei ole tarpeeksi kaikkeen mitä haluaisin tehdä.

      Viime aikoina olen keräillyt kriisivarastoa. Jos selviämme näistä ajoista ilman pahimpia uhkakuvia, mm. aggregaatilla, varavirtalähteillä ja valopetroolilämmittimellä on käyttöä myöhemmin mökillä.

      xLiner

    • Anonyymi

      Itse huomasin vahingossa tuon liikunnallisen ruokajärjestelmän kun laitoin kanapataan aivan liikaa riisiä, niin vähän väliä piti käydä syömässä täysi lautasellinen sitä, vähintään tunnin välein, koska oli vähän energiaa siinä ravinnossa...

    • Anonyymi

      Voit keksiä jotain aivan uutta, jos et osaa sellaista vielä, niin opettele.

      Itselläni oli erikoisempi juttu, ei kyllä ollut tarvetta opetella, kun opetettu koulussa: tein tuollaisesta suuresta komeasta jenkkiauton takavalosta valaisimen, säädettävän, siis himmentimellä olevan, jonka saa myös välkkymään musiikin tahtiin, on audio-sisäänmeno.

    • Anonyymi

      Ihmisten ilmoilla tulee aina tehtyä jotain, jotain liikuntaa tai ostoksia. Hyvin harvoin sitä tulee pelkästään oltua. No ehkä joku hellepäivä, jäätelöä ja ihmisten kattelua vaan. Todella harvoin sellaista. Kirjastossa lehtiä tuli ennen luettua, nyt vähemmän. Ja koronahan vei tuon pois.

    • Anonyymi

      Pilkki, kesällä vapakalastus, valokuvaus ja sitähän tekee kaikki, rivissä kuvataan auringonlaskuja, tarjousten perässä juokseminen, erilaiset näyttelyt ja luennot, joku yhdistys tietenki, liikuntakurssit joilla voi tutustua ihmisiin, Puistojumpat ja kahvistreenit....

    • Tällä hetkellä, kun on lapsia ja elää ruuhkavuosia, ei ole ongelmaa että joutuisi miettimään mitä tekisi. 😆

      Jos tulee mahdollisuus, voin aivan hyvin käydä itsekseni ostoksilla, syömässä, leffassa, keikalla, risteilyllä, ulkomaan reissulla, liikkumassa. Noista kaikkia paitsi kahta olenkin tehnyt sinkkuuden aikana yksin, ja kaikkia ystävän tai lasten kanssa. Pihaa tai kotia voi laittaa myös yksin, vaikka tietysti seuran kanssa kumpikin on kivempaa.

      Pidätkö ap liikunnasta? Jos pidät, sählyä, jääkiekkoa, jalkapalloa, pesäpalloa, kamppailulajeja ja uintia löytyy ohjattuna myös aikuisille. Pidätkö lapsista? Jos omasta taustasta löyty joku laji tai partio, apuohjaajia usein kaivataan ja samalla tutustuu toisiin ohjaajiin. Jos pidät musiikista työväenopisto tai kirkkokuoro ehkä tarjoaa jotain. Samoin työväenopistossa löytyy kuvista, puutöitä, käsitöitä (paljon naisia! 😉), kielten opiskelua. Sinkkutapahtumista voi etsiä seuran lisäksi myös toisia kaverisinkkuja, jonka kanssa voi käydä yöelämässä tai matkoilla (jos oma kaveripiiri on vakiintunutta).

      Jos matkustat yksin, ei kukaan kiinnitä sinuun mitään erityistä huomiota, koska et kulje käsikynkkää jonkun toisen kanssa. Joukossa on paljon Business-matkustajia, jotka kulkee ilman seuraa ja et muutenkaan ole maailman ainoa sinkku. Itse lähtisin omatoimimatkaille (käyn lasten kanssa, ennen koronaa, myös omatoimimatkoilla), mutta jos et ole tottunut matkustaja ja yksin lähteminen hirvittävää, osta jonkun matkanjärjestäjän valmismatka ja osallistu järjestettyyn ohjelmaan.

    • Anonyymi

      Pelaan pleikkaria usein ja välillä viihdytän yksinhuoltaja naisia makkarissa. KEsällä kyllä veneilen myös vapaa-ajalla.

    • Touhuan mitä sattuuta, en mitään erityistä, ei ole ollut koskaan ongelmaa viihtyä ittekseni.

      Ei kysymys ole siitä, että olisi/pitäisi olla paljon erilaisia virikkeitä ja mahdollisuuksia touhuta, vaan siitä, että kykenee sietämään yksin olemista ja näennäistä tylsyyttä. Käytännössä sama kuin mitä rahasta sanotaan: "Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot".

      Opettele rakastamaan ja arvostamaan sitä mitä sulla jo on, niin mieli seestyy ja ymmärrät paremmin mitä tarvitset tai mitä sellaista tarvitset, mitä sinulla ei ehkä vielä ole.

    • Anonyymi

      Teen ihan mitä tahansa. Voin vain olla sohvaperunana kotona telkun äärellä tai touhuta jotain kotosalla tai pyytää jonkun kahville. Ostoksilla olo on myös yksi vaihtoehto joko yksin tai jonkun kanssa. Liikuntaa voi harrastaa myös yksin. Tänään uhmasin myrskyö ja olin 10 kilometrin hiihtolenkillä. Sitä sinäkin varmaan voit tehdä siellä missä asutkaan. Onnistuu varmaan vielä missä päin Suomea tahansa, jos minä hiihdin tänään täällä pääkaupunkiseudulla. :)

    • Mäkin oon asunut pikkupaikkakunnalla lähes koko ikäni. Mun juttu on urheilu.... lähinnä säbä. Ja voisin hääriä sen parissa kuinka paljon vaan. Tänään meni päivä naapuripitäjän turnauksessa toimarina. Höntsävuoroja pari kertaa viikkoon ja joka toinen viikko puulaakia. Kesällä katusäbää.

      Lisäksi kavereita, sukulaisia mesta täynnä. Omakotitalo ja vähän ekstrahommia maalla.

      Ajasta mulla on uupelo, ei tekemisestä ja häpeningeistä.

      Mutta oonkin aika sosiaalinen... jos en olisi, olisin vähän pihalla varmaan....🤔

    • Anonyymi

      Jos yhteiskunnan asiat ärsyttävät niin voi alkaa piirtelemään ja maalailemaan irvikuvia kaikista poliitikoista :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe