Keripukkiko

Anonyymi

Mä luin tässä keripukista. Ja tajusin että mistä ihmeestä mä saan c vitamiinia edes??
Oonko vaarassa saada keripukin kun mun kuukauden ruokiin on kuulunut vaan mehu missä ei vitamiinia, joku synteettinen askorbiinihappo. Tonnikalaa, pastaa, leipää, kanamunia todella vähän, juustoa, salaattia kurkkua joskus. Multitabs, rautatabu, kanaa, keltaistaöljyä, sipulitenrenkaita, harvoin perunaa ja porkkanoita, suklaata.. fetapasteijoita, Jaffaa, riisiä. Joskus lohia.
Et eihä tuossa tule c vitamiinia.
Multitabsissa on ceetä aa 80mg kuitenkin.
Nii ja joskus 2 kertaa kuukaudessa ostan sitä koneessa puristettua appelsiinimehua.

Mulla on vähä väliä ollut ihme kipuja joka läpäsee koko jalan ja käden. Ikenet on aina vuotanut. Onko hätä päivää?
Nyt juon appelsiinitäysmehua ja jätän sen toisen mehun pois.

5

155

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nii ja vesimeloniaja banaanrja menee jonkin verran ehkä kerran viikossa. Mä en syö muuta lihaa ku kanaa ja kalaa. Kanan haluan jättää vielä pois. Ja jonkin sortin vesimeloni dieettiä oon suunnitellut. Et ois vaikka jokapäivä vesimelonia. Ja sen lisäks öö. Salaattia? Sen kans kalaa? Muitakin hedelmiä niinku banaania. Ja joisin just jotain pullovettä ja sitä appelsiini mehua.
      Ja maitotuotteet pois ku laktoosi intorelanssi on. Ja suklaakakku täytyy jäädä pois :(
      T. Aloittaja

• Anonyymi

Miksi pullovettä, kun hanasta saa puhdasta kylmää vettä?. Osta appelsiineja ja greippejä.

• Anonyymi

Ota apteekista sellaisia 500mg pelkkiä C-vitamiini tabletteja, niitä 1 päivässä aamuisin aina aamupalalla, minulla on Multivita C-vitamiini 500mg.

Nuo maistuvat ihan kirpeille hedelmäkarkeille, voi pureksia ja imeksiäkin noita, eli siis ihan hyvän makuisiakin kirpeitä.

• Anonyymi

Paprikaa ja appelsiinia kannattaa suosia, saa ihan hyvin C-vitamiinia, ja muita terveellisiä ravinteita siihen päälle. Ja aikuiselle C-vitamiinin päivittäinen minimisuositus on 75mg, eli periaatteessa kai olet saanut sen. Ienten vuotaminen kuitenkin viittaisi, että lisä-C, saattaisi tehdä hyvää.

• Anonyymi

Syö enemmän tuoreita (kuumentamattomia) hedelmiä, marjoja ja kasviksia.
      C-vitamiini tuhoutuu kuumentaessa.

"C-vitamiini on vesiliukoinen vitamiini, joka edistää kasvua sekä luuston ja hampaiden muodostumista. Se toimii myös antioksidanttina eli suojaa elimistöä haitalliselta hapettumiselta. C-vitamiinia saadaan kasviksista, hedelmistä ja perunasta. C-vitamiinin liian pieni saanti aiheuttaa väsymystä ja infektioherkkyyttä, pitkäaikainen puute voi johtaa keripukkiin."

https://fineli.fi/fineli/fi/ravintotekijat/2270

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1752
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      913
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      108
      771
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      208
      669
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      638
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      52
      591
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      20
      580
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      562
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    Aihe