Mä luin tässä keripukista. Ja tajusin että mistä ihmeestä mä saan c vitamiinia edes??
Oonko vaarassa saada keripukin kun mun kuukauden ruokiin on kuulunut vaan mehu missä ei vitamiinia, joku synteettinen askorbiinihappo. Tonnikalaa, pastaa, leipää, kanamunia todella vähän, juustoa, salaattia kurkkua joskus. Multitabs, rautatabu, kanaa, keltaistaöljyä, sipulitenrenkaita, harvoin perunaa ja porkkanoita, suklaata.. fetapasteijoita, Jaffaa, riisiä. Joskus lohia.
Et eihä tuossa tule c vitamiinia.
Multitabsissa on ceetä aa 80mg kuitenkin.
Nii ja joskus 2 kertaa kuukaudessa ostan sitä koneessa puristettua appelsiinimehua.
Mulla on vähä väliä ollut ihme kipuja joka läpäsee koko jalan ja käden. Ikenet on aina vuotanut. Onko hätä päivää?
Nyt juon appelsiinitäysmehua ja jätän sen toisen mehun pois.
Keripukkiko
5
85
Vastaukset
- Anonyymi
Nii ja vesimeloniaja banaanrja menee jonkin verran ehkä kerran viikossa. Mä en syö muuta lihaa ku kanaa ja kalaa. Kanan haluan jättää vielä pois. Ja jonkin sortin vesimeloni dieettiä oon suunnitellut. Et ois vaikka jokapäivä vesimelonia. Ja sen lisäks öö. Salaattia? Sen kans kalaa? Muitakin hedelmiä niinku banaania. Ja joisin just jotain pullovettä ja sitä appelsiini mehua.
Ja maitotuotteet pois ku laktoosi intorelanssi on. Ja suklaakakku täytyy jäädä pois :(
T. Aloittaja - Anonyymi
Miksi pullovettä, kun hanasta saa puhdasta kylmää vettä?. Osta appelsiineja ja greippejä.
- Anonyymi
Ota apteekista sellaisia 500mg pelkkiä C-vitamiini tabletteja, niitä 1 päivässä aamuisin aina aamupalalla, minulla on Multivita C-vitamiini 500mg.
Nuo maistuvat ihan kirpeille hedelmäkarkeille, voi pureksia ja imeksiäkin noita, eli siis ihan hyvän makuisiakin kirpeitä. - Anonyymi
Paprikaa ja appelsiinia kannattaa suosia, saa ihan hyvin C-vitamiinia, ja muita terveellisiä ravinteita siihen päälle. Ja aikuiselle C-vitamiinin päivittäinen minimisuositus on 75mg, eli periaatteessa kai olet saanut sen. Ienten vuotaminen kuitenkin viittaisi, että lisä-C, saattaisi tehdä hyvää.
- Anonyymi
Syö enemmän tuoreita (kuumentamattomia) hedelmiä, marjoja ja kasviksia.
C-vitamiini tuhoutuu kuumentaessa.
"C-vitamiini on vesiliukoinen vitamiini, joka edistää kasvua sekä luuston ja hampaiden muodostumista. Se toimii myös antioksidanttina eli suojaa elimistöä haitalliselta hapettumiselta. C-vitamiinia saadaan kasviksista, hedelmistä ja perunasta. C-vitamiinin liian pieni saanti aiheuttaa väsymystä ja infektioherkkyyttä, pitkäaikainen puute voi johtaa keripukkiin."
https://fineli.fi/fineli/fi/ravintotekijat/2270
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481198Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 125979
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13825- 39812