Keripukkiko

Anonyymi

Mä luin tässä keripukista. Ja tajusin että mistä ihmeestä mä saan c vitamiinia edes??
Oonko vaarassa saada keripukin kun mun kuukauden ruokiin on kuulunut vaan mehu missä ei vitamiinia, joku synteettinen askorbiinihappo. Tonnikalaa, pastaa, leipää, kanamunia todella vähän, juustoa, salaattia kurkkua joskus. Multitabs, rautatabu, kanaa, keltaistaöljyä, sipulitenrenkaita, harvoin perunaa ja porkkanoita, suklaata.. fetapasteijoita, Jaffaa, riisiä. Joskus lohia.
Et eihä tuossa tule c vitamiinia.
Multitabsissa on ceetä aa 80mg kuitenkin.
Nii ja joskus 2 kertaa kuukaudessa ostan sitä koneessa puristettua appelsiinimehua.

Mulla on vähä väliä ollut ihme kipuja joka läpäsee koko jalan ja käden. Ikenet on aina vuotanut. Onko hätä päivää?
Nyt juon appelsiinitäysmehua ja jätän sen toisen mehun pois.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nii ja vesimeloniaja banaanrja menee jonkin verran ehkä kerran viikossa. Mä en syö muuta lihaa ku kanaa ja kalaa. Kanan haluan jättää vielä pois. Ja jonkin sortin vesimeloni dieettiä oon suunnitellut. Et ois vaikka jokapäivä vesimelonia. Ja sen lisäks öö. Salaattia? Sen kans kalaa? Muitakin hedelmiä niinku banaania. Ja joisin just jotain pullovettä ja sitä appelsiini mehua.
      Ja maitotuotteet pois ku laktoosi intorelanssi on. Ja suklaakakku täytyy jäädä pois :(
      T. Aloittaja

    • Anonyymi

      Miksi pullovettä, kun hanasta saa puhdasta kylmää vettä?. Osta appelsiineja ja greippejä.

    • Anonyymi

      Ota apteekista sellaisia 500mg pelkkiä C-vitamiini tabletteja, niitä 1 päivässä aamuisin aina aamupalalla, minulla on Multivita C-vitamiini 500mg.

      Nuo maistuvat ihan kirpeille hedelmäkarkeille, voi pureksia ja imeksiäkin noita, eli siis ihan hyvän makuisiakin kirpeitä.

    • Anonyymi

      Paprikaa ja appelsiinia kannattaa suosia, saa ihan hyvin C-vitamiinia, ja muita terveellisiä ravinteita siihen päälle. Ja aikuiselle C-vitamiinin päivittäinen minimisuositus on 75mg, eli periaatteessa kai olet saanut sen. Ienten vuotaminen kuitenkin viittaisi, että lisä-C, saattaisi tehdä hyvää.

    • Anonyymi

      Syö enemmän tuoreita (kuumentamattomia) hedelmiä, marjoja ja kasviksia.
      C-vitamiini tuhoutuu kuumentaessa.

      "C-vitamiini on vesiliukoinen vitamiini, joka edistää kasvua sekä luuston ja hampaiden muodostumista. Se toimii myös antioksidanttina eli suojaa elimistöä haitalliselta hapettumiselta. C-vitamiinia saadaan kasviksista, hedelmistä ja perunasta. C-vitamiinin liian pieni saanti aiheuttaa väsymystä ja infektioherkkyyttä, pitkäaikainen puute voi johtaa keripukkiin."

      https://fineli.fi/fineli/fi/ravintotekijat/2270

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe