Jos ihmisen hermoimpulssit ovat sähköisiä, missä on virtalähde ja äly sähköimpulssien muotoiluun, lähetykseen ja vastaanottamiseen, en minä ainakaan ajattele, että lähetetäämpäs nyt vaikka 10 millivoltin, sen ja sen aaltomuotoinen pulssi kädelle tai jalalle ja "kuunnellaan" mitä käsi tai jalka vastaa hermoväylää pitkin :P
Sähköiset hermoimpulssit, mistä käyttöjännite?
11
1014
Vastaukset
- Anonyymi
Anna hevosen miettiä. Hevosella on iso pää.
- Anonyymi
Akku ladataan nukkuessa. Sitten on taas virtaa impulsseille.
- Anonyymi
jaa minä arvelin että jossain päin kroppaa on sähkölaitos, muuntajat ja kaikki :P
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jaa minä arvelin että jossain päin kroppaa on sähkölaitos, muuntajat ja kaikki :P
Laitat vaan itsesi yöksi latautumaan. Tarvitaan yleensä vähintään 8 tunnin latausaika, jotta akut ovat latautuneet 100 %.
- Anonyymi
Kyseessä on sähkökemiallinen ilmiö. Perustuu natrium- ja kalium ioneihin.
- Anonyymi
Solukalvo on sähkön kannalta eriste. Solukalvossa on proteiinirakenteita, jotka pumppaavat ioneita solukalvon lävitse tuottaen sen yli jännite-eron.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Natrium-kaliumpumppu
Tarvitsemansa energian nuo natrium-kaliumpumput saavat purkamalla ATP - molekyylejä takaisin ADP:ksi. Tuo ADP sitten ladataan uudelleen ATP:ksi ruoansulatuksen kautta saatavalla energialla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Solukalvo on sähkön kannalta eriste. Solukalvossa on proteiinirakenteita, jotka pumppaavat ioneita solukalvon lävitse tuottaen sen yli jännite-eron.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Natrium-kaliumpumppu
Tarvitsemansa energian nuo natrium-kaliumpumput saavat purkamalla ATP - molekyylejä takaisin ADP:ksi. Tuo ADP sitten ladataan uudelleen ATP:ksi ruoansulatuksen kautta saatavalla energialla.Eihän tuo solukalvo voi olla mikään eriste jos kerran siitä sähkövirta kulkee läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo solukalvo voi olla mikään eriste jos kerran siitä sähkövirta kulkee läpi.
Sähkövirta kulkee solukalvon lävitse vain niistä kohdista joista sen annetaan kulkea. Kuten juurikin natrium-kaliumpumpun kohdalta pakotettuna lataamaan sähkövarausta solun sisälle.
Hermosoluissa solu jatkuu aksonina parhaimmillaan luokkaa metrin verran ja siinä pitkässä johtimessa on solukalvon lisäksi sähkön eristeenä myeliinituppi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hermosolu
- Anonyymi
Vedät vaan ruisleipää ja hernekeittoa niin kaasuvoimalasi tuottaa sähköä siinä pierujen ohessa.
- Anonyymi
Ihminen on kuin iso perunaparisto.
- Anonyymi
Aerobisen elämän, esimerkiksi ihmisen, virtalähde on käsittääkseni ilmakehä-ruoka.
Hengitysilman happiatomien ydin on tämän virtalähteen plusnapa ja ruoan hiili- ja vetyatomien ulkoeletronit ovat miinusnapa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495607Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042056Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998