Elämä pilalla

Anonyymi

Piiiitkästä aikaa olin/olen koko vkl:n vesiselvänä. Voi hitto, kun tunnit matelee ja on hemmetin tylsää. On niin paskaa, ettei mikään edes kiinnosta.

Olenkin mennyt jo 21-22 välillä nukkumaan, kun on niin hemmetin ankeaa. Siitä syystä olenkin sitten herännyt näin 05:n aikaan, eli huonoja puolia putkahtaa koko ajan enemmän.

Pitäisiköhän maksimoida kurjuus ja mennä kirkkoon kuuntelemaan papin yksitoikkoisella äänellä kertomia tarinoita? Sinnekään ei varmana päästettäisi, koska olen eronnut kirkosta yli 20 vuotta sitten.

Minun kirkollisverorahoillani ei niitä uusia urkuja silloin maksettu. Vanhat olisivat olleet ihan hyvät.

>simiti<

39

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt kun tajuat elämäsi olevan paskaa, olisi oiva tilaisuus tehdä muutoksia siihen. Hae siis ammattiapua ja laita elämäsi järjestykseen.

      • Anonyymi

        Mitä oikein sekoilet? Hae vain ihan keskenäsi apua omaan mitättömään elämääsi. Näillä palstoilla voi kirjoittaa ihan mitä vain, oli totta tai ei.

        Idiooteimmat vastaavat syyttämällä Venäjän trolliksi, tai tyyliin:

        -hanki elämä
        -hae apua mitättömyytesi
        -sinulla on väärä mielipide
        -et vain osaa
        -elä kuten minä itse, tai olet paska tyyppi
        -minun neuvoni ovat ainoita oikeita ja koko maailman tulee noudattaa niitä.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä oikein sekoilet? Hae vain ihan keskenäsi apua omaan mitättömään elämääsi. Näillä palstoilla voi kirjoittaa ihan mitä vain, oli totta tai ei.

        Idiooteimmat vastaavat syyttämällä Venäjän trolliksi, tai tyyliin:

        -hanki elämä
        -hae apua mitättömyytesi
        -sinulla on väärä mielipide
        -et vain osaa
        -elä kuten minä itse, tai olet paska tyyppi
        -minun neuvoni ovat ainoita oikeita ja koko maailman tulee noudattaa niitä.

        >simiti<

        Ymmärrän kommenttini herättämän raivontunteen. Syvällä sisimmässäsi kuitenkin tiedät tarvitsevasi apua alkoholismiisi.


      • Anonyymi

        Kyllä täällä voi näin aamusella olla ihan tervepäisiäkin jotka täällä palstalla voi olla vaikka tittelintuure. Ei pitäisi olla muiden ongelma. Tulin just huoraamasta. Oli 50 ukkoa tänä yönä.
        Eikö sillä ny tämän päivän pärjää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä voi näin aamusella olla ihan tervepäisiäkin jotka täällä palstalla voi olla vaikka tittelintuure. Ei pitäisi olla muiden ongelma. Tulin just huoraamasta. Oli 50 ukkoa tänä yönä.
        Eikö sillä ny tämän päivän pärjää.

        Oma on elämäsi.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Oma on elämäsi.

        Stalttaatko se on laitonta


      • Anonyymi

        💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩
        Mikä sinä olet muita neuvomaan ja haukkumaan.
        sivusta


      • Anonyymi

        Onko omasi 100% elämä
        Sinullekin voi tapahtua vaikka mitä vielä
        Ei kannatta olla noin koppava huonompi osaisille.
        Tilanteet voi muuttua sullakkin vaikka jo huomenna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko omasi 100% elämä
        Sinullekin voi tapahtua vaikka mitä vielä
        Ei kannatta olla noin koppava huonompi osaisille.
        Tilanteet voi muuttua sullakkin vaikka jo huomenna.

        Ei Timo ole huono-osainen. Timolla on ongelma. Ongelmat on tehty ratkaistaviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä oikein sekoilet? Hae vain ihan keskenäsi apua omaan mitättömään elämääsi. Näillä palstoilla voi kirjoittaa ihan mitä vain, oli totta tai ei.

        Idiooteimmat vastaavat syyttämällä Venäjän trolliksi, tai tyyliin:

        -hanki elämä
        -hae apua mitättömyytesi
        -sinulla on väärä mielipide
        -et vain osaa
        -elä kuten minä itse, tai olet paska tyyppi
        -minun neuvoni ovat ainoita oikeita ja koko maailman tulee noudattaa niitä.

        >simiti<

        Luettelit juuri vihervasemmiston listan asioita joita heitetään aina poliittisideologisesti erimieltä oleville.
        Et hyväksy siis samaa pilkkaa itsellesi mitä heität muita kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko omasi 100% elämä
        Sinullekin voi tapahtua vaikka mitä vielä
        Ei kannatta olla noin koppava huonompi osaisille.
        Tilanteet voi muuttua sullakkin vaikka jo huomenna.

        Tilanne on 100% huono kuoleman suhteen

        😄


    • Anonyymi

      Niin on tiedän sen kyllä.
      Oletko muuten palstavahti kuka

    • Anonyymi

      Voisit käydä uusien urkujen bassot testaamassa. Vaihtoivat ne aikanaan ihan pelkästään avuttoman bassotoiston takia.

      • Anonyymi

        Mikäs mättää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs mättää

        Asioille pitää antaa mahdollisuus. Ei kannata takertua ikiaikaisiin ennakkoluuloihinsa ja asenteisiinsa. Uudet urut saattavat olla hemmetin paljon paremmat kuin vanhat. Uudet urut ovat tietenkin metafora elämälle itselleen, sen kaikille ulottuvuuksille, sen syvimmälle olemukselle, kaiken uuden kokemiselle ja löytämiselle.

        Ja toisekseen, ei voi olla ikinä hauskaa, ellei ole välillä tylsää. Kontrastit tuovat värit esille ja useimmat meistä pitävät värikkyydestä, ilosta, riemusta, kutkuttavasta himosta ja siitä, kun urkujen jyhkeä sointi uppoutuu suoraan sieluun.


    • Anonyymi

      Kirkossa ei yleensä tarkisteta pääsylippuja tai jäsenkirjaa. Sinne vaan! Tai no.. jos se on ns. moderni kirkko, eleetön hailu halli, en ehkä menis. Mutta nuo vanhemmat, joissa on vielä koristeita ja maalauksia, vois mennäkin.

      xLiner

    • Minusta tylsyyskin on joskus jopa kivaa.

      Mulla tuppaa olemaan vaikka mitä menoa ja tekemistä kokoajan, niin joskus jos ei huvita mikään ja makaan vaan flekuna, se onkin fine... tosin harvinaista.

      Yleensä tuollaisten flekmaattisten hetkien jälkeen touhuan massana jotain. Sitten lähtee pyykkikasat ja haravoin pihan kerralla, vaihdan renkaat, korjaan aidan ja kaadan pari puuta ja pilkon. 😁

      Tylsyyskin on osa pakettia. 😄👌

    • Anonyymi

      Yleensä ihmiset käyttää päihteitä turruttaakseen todellisuuden, jota he eivät selvinpäin kestä.

      • Todellisuus on pregabaliinin puutteen aiheuttama illuusio. 😅


      • Anonyymi

        Ei muuten pidä paikkaansa ja voin vakuuttaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkaansa ja voin vakuuttaa sen.

        Niin no silloin kun runsas käyttö johtaa riippuvuuteen, niin silloinhan se enää ei olekaan omissa käsissä se valinta, vaan elimistön sanelema pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no silloin kun runsas käyttö johtaa riippuvuuteen, niin silloinhan se enää ei olekaan omissa käsissä se valinta, vaan elimistön sanelema pakko.

        Se on kai alkoholismin termi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no silloin kun runsas käyttö johtaa riippuvuuteen, niin silloinhan se enää ei olekaan omissa käsissä se valinta, vaan elimistön sanelema pakko.

        Nimenomaan. Omalla kohdallakin oli hauskuus kaukana todella pitkään, ja hilpeä nousuhumala kaukainen muisto nuoruudesta. Jos ajatellaan, että se kunnon putkeni kesti kesäkuun alusta 2018 huhtikuuhun 2020, eli 22kk ajan päivittäin kunnon kännit, niin se oli todellakin pitkän aikaa pelkkien fyysisten oireiden ja jopa deliriumin tms. torjuntaa heti aamusta alkaen ja illalla sammuen. Ja toleranssi sitä luokkaa, että alkuvuodesta 2020 noin 30 annosta päivässä piti osapuilleen toimintakykyisenä, terveen/selväpäisen näköisenä, ja osuin torx-avaimilla ruuvinkantoihin. Ärhäkkä sairaus se haimatulehdus, mutta jotenkin paradoksaalisesti pelasti henkeni. Kuitenkin nuorena hyväkuntoisena miehenä olen toipunut siitä fyysisesti ihan ennalleen, mutta jos se ei olisi iskenyt, niin pelkkä rasvamaksa ei olisi kauaa riittänyt vaan mahdollinen kirroosi tms. vakavempi sairaus olisi iskenyt ennenpitkää. Tai tapaturma tms.

        Kunnon juopon tuuria oli matkassa monen monta kertaa, ja lopulta näköjään myös tuon sairastumisenkin ja raitistumisen osalta. Ei lähtenyt henki, ei tarvittu Jeesusta, AA:ta, katkolta kadulle tyylistä menoa tai muuta stereotypiaa 😅


      • Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

        Nimenomaan. Omalla kohdallakin oli hauskuus kaukana todella pitkään, ja hilpeä nousuhumala kaukainen muisto nuoruudesta. Jos ajatellaan, että se kunnon putkeni kesti kesäkuun alusta 2018 huhtikuuhun 2020, eli 22kk ajan päivittäin kunnon kännit, niin se oli todellakin pitkän aikaa pelkkien fyysisten oireiden ja jopa deliriumin tms. torjuntaa heti aamusta alkaen ja illalla sammuen. Ja toleranssi sitä luokkaa, että alkuvuodesta 2020 noin 30 annosta päivässä piti osapuilleen toimintakykyisenä, terveen/selväpäisen näköisenä, ja osuin torx-avaimilla ruuvinkantoihin. Ärhäkkä sairaus se haimatulehdus, mutta jotenkin paradoksaalisesti pelasti henkeni. Kuitenkin nuorena hyväkuntoisena miehenä olen toipunut siitä fyysisesti ihan ennalleen, mutta jos se ei olisi iskenyt, niin pelkkä rasvamaksa ei olisi kauaa riittänyt vaan mahdollinen kirroosi tms. vakavempi sairaus olisi iskenyt ennenpitkää. Tai tapaturma tms.

        Kunnon juopon tuuria oli matkassa monen monta kertaa, ja lopulta näköjään myös tuon sairastumisenkin ja raitistumisen osalta. Ei lähtenyt henki, ei tarvittu Jeesusta, AA:ta, katkolta kadulle tyylistä menoa tai muuta stereotypiaa 😅

        Siihen se monesti joillain loppuu se yletön käyttö, kun tulee haimatulehdus tai vastaava. Joku taas tukehtuu omaan oksennukseensa. Mutta alkoholismi on sairaus josta ei koskaan parane kokonaan. Elämän pituutta se usein lyhentää verrattuna siihen, mitä se olisi ollut terveenä. Tämä seikka harvoja päihdekäyttäjiä kiinnostaa, koska tavoitehan on nimenonaan turruttaa todellisuuden aiheuttama tuska, kunnes se käyttö muuttuu pakoksi käyttää.


      • Anonyymi

        Korjaus edeltävään: aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen se monesti joillain loppuu se yletön käyttö, kun tulee haimatulehdus tai vastaava. Joku taas tukehtuu omaan oksennukseensa. Mutta alkoholismi on sairaus josta ei koskaan parane kokonaan. Elämän pituutta se usein lyhentää verrattuna siihen, mitä se olisi ollut terveenä. Tämä seikka harvoja päihdekäyttäjiä kiinnostaa, koska tavoitehan on nimenonaan turruttaa todellisuuden aiheuttama tuska, kunnes se käyttö muuttuu pakoksi käyttää.

        Juu totta. Aikoinaan pùolisoni tuhkattiin haiman pettämisen takia.


      • Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

        Nimenomaan. Omalla kohdallakin oli hauskuus kaukana todella pitkään, ja hilpeä nousuhumala kaukainen muisto nuoruudesta. Jos ajatellaan, että se kunnon putkeni kesti kesäkuun alusta 2018 huhtikuuhun 2020, eli 22kk ajan päivittäin kunnon kännit, niin se oli todellakin pitkän aikaa pelkkien fyysisten oireiden ja jopa deliriumin tms. torjuntaa heti aamusta alkaen ja illalla sammuen. Ja toleranssi sitä luokkaa, että alkuvuodesta 2020 noin 30 annosta päivässä piti osapuilleen toimintakykyisenä, terveen/selväpäisen näköisenä, ja osuin torx-avaimilla ruuvinkantoihin. Ärhäkkä sairaus se haimatulehdus, mutta jotenkin paradoksaalisesti pelasti henkeni. Kuitenkin nuorena hyväkuntoisena miehenä olen toipunut siitä fyysisesti ihan ennalleen, mutta jos se ei olisi iskenyt, niin pelkkä rasvamaksa ei olisi kauaa riittänyt vaan mahdollinen kirroosi tms. vakavempi sairaus olisi iskenyt ennenpitkää. Tai tapaturma tms.

        Kunnon juopon tuuria oli matkassa monen monta kertaa, ja lopulta näköjään myös tuon sairastumisenkin ja raitistumisen osalta. Ei lähtenyt henki, ei tarvittu Jeesusta, AA:ta, katkolta kadulle tyylistä menoa tai muuta stereotypiaa 😅

        Kiitos tiadosta aloittaja😉 valistus on hyvä asia juopoille


    • Anonyymi

      Mites ne viikot sitten kuluu eläkeläisellä?
      Kyllä pitäis paremmat eläkkeet olla suomenmaassa. Hiivaan ja sokeriin ei sais rahat loppua.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Olen myös ihan helvetin masentunut. Niin masentunut, että se uhkaa jopa henkeä.

      Ei apua nykyään saa. Psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa pääsee harvakseltaan keskustelemaan, mutta jos vastassa on vähänkin vaikeampi tapaus, niin ammattitaito riittää vaan höpöttämään diipa daapa kirvesvartta, mikä on jokseenkin hyödytöntä.

    • Anonyymi

      Elämä ei kestä ikuisuuksia. Nauti siitä nyt kun vielä voit.

      Arpinaama "Jokainen päivä maanpinnan yläpuolella on hyvä päivä".

      • Anonyymi

        No olipa hyvin sanottu! Kiitos tästä!

        Toisaalta: Jokainen päivä on ollut viime aikoina ahdistavaa kärsimystä aamusta iltaan -ja tätä saattaa olla vielä 30v jäljellä.


    • Anonyymi

      Minulla on omasta mielestäni parhaimmat ja hauskimmat jutut syntyneet eristyksissä. Ei puhelinta, nettiä, telkkua ta radiota. Pari-kolme päivää moista elämää riittää avaamaan oman mielen todellisia sopukoita.

      Viimeksi tuli niin hervotonta komediaa, että tuskin koskaan julkaisen edes netissä.

      Olen sitä mieltä, että jos aikuisella on tylsää, ei vika ole ympäristössä vaan aikuisessa.

      Sanoo erkki-täti

      • Anonyymi

        Ihana erkki-täti! <3

        Mitäs sulle kuuluu pitkästä aikaa?


    • Anonyymi

      Kirkkoon meno on hyvä idea. Istuu vain niin kauan kuin huvittaa. Kuuntelee urkuja, siitä rutiininomaisesta vuorolaulusta ja virrenveisuusta löytyy rauhaa. Minä tein niin, en mitään eritystä alkoholismia, mutta kuitenkin tapatissuttelua. Toinen on kun vaan kävelee ulkona, katsoo uusia reittejä ja pyrkii keskittymään johonkin mitä ei ole ennen tullut tarkastelleeksi, joku rakennus vaikka.
      Kummasti on mukavampi olo kun tulee taas kotiin. Ei läheskään kaikki tarvitse ammattiapua, tiedän monta jotka ovat vain jättäneet juopottelun omin päin, minulla nyt reilu vuosi takana. On nytkin joskus tylsää, ei siitä tunteesta kokonaan ikinä pääse eikä ole tarkoituskaan. Sanotaanhan että tylsästä olosta sikiää luovuus.

    • Ei viikonloppuisin aika pitkäks ainakaan tule. Mä lähdin heti lauantaina tampereelle. Ja kattelin ratikka työmaata ja lielahden vanhaa tehdasaluetta. Koko päivä meni sinne. Ja sunnuntaina menin googlen streetviewillä tsekkeihin. Kävin kattomassa miltä Brno näyttää. Se on tosi hyvä tapa matkailla,kun ei täältä pohjoisilta perukoilta ihan viikonloppuna mihinkään pääse. On meillä täällä kotipaikkakunnalla vanha keskiaikainen kirkkokin ja siinä holvi katto. Kun monessa vanhassa kirkossa jäi se katto tekemättä. Suomea kun on aina vaivannu sellanen kesken jäämisen kulttuuri. Ei siinä mikää urkujen uusinta auta, jos ei oo kaikupohjaa.

    • Jos on saanut alkoholismiin johtavat geenit, tulee maassa, jossa käytetään alkoholia, käytännöllisesti katsoen aina ilmiasuiseksi alkoholistiksi. Pitkäaikaisesti kuiville pääsee vain 1 - 2 %, alkoholisteista. Se ei siis ole realistinen mahdollisuus.

      Aniharvoilla, jotka pääsevät kuiville, vaikeinta henkisesti lienee nelisen kuukautta alussa. Vähitellen alkoholin halu vähenee, mutta ei katoa koskaan. Eikä kuivilla olo ole muutenkaan terveyttä vastaava tila, ja aiheuttaa ystävyyssuhteissakin paljon ongelmia.

      Olipa kentällä tai kuivilla, alkoholismi on elämänikäinen vakava sairaus, johon ei tunneta parannusta. 🌹👀

    • Anonyymi

      Anders gärderod polkee vanhoja urkuja ja mummuja kirkon alttarilla

      Takuutyönä huohottavat pitkään

    • Anonyymi

      Sun pitää vähintäin kaksi kuukautta olla selvänä, ennenkuin aivosi tajuaa mikä järki siinä on. Koeta kestää.

    • Anonyymi

      Joo se om semmoset kuukauden päivät ennenkö alkoholin aiheuttama torellisuuren vääristymä oikenee jos kehtaa sen ensin myöntää, että ohrapirtelö kävi liikaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1745
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1365
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1167
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      193
      961
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      84
      941
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      903
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      798
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe