Oi voi sentään

Anonyymi

Aika paljon tylsiä juttuja palstalla eikä kukaan jaksa keskustella.

18

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No onpahan sullakin aihetta oivoivoitella. 😄

• Anonyymi

Olipa loistava alotus, HEKO HEKO SANO LEKO !

• Anonyymi

Niiin, kenen syy?

• Anonyymi

Servin käyttöjärjestelmän vika jälleeeen..

Hassu juttu sinänsä: kokeilin kun c-vitamiinit ovat siks hsudksn mskuidis niin kokeile puraista jotain kipulääke tabblettia :D

• Anonyymi

Natossa kohta. Boris tuli suomeen antamaan apua. Pian sitä tarvitaankin meinaa lisää hoitsuja koska suomalaiset hoitajat eroaa. Venäjä myös alkaa ampua ohjuksia rajan yli niin miten nato sen estää koska ei nato venäjälle voi hyökätä.

• Anonyymi

Minä jo mietinkin, että mikä täällä suhahtelee

• Anonyymi

Niitäkin on vain niin rajallinen määrä. Ja taitaa olla Ukrainassa palanut jo enimmät ettei ole enää kuin jokunen hassu jäljellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitäkin on vain niin rajallinen määrä. Ja taitaa olla Ukrainassa palanut jo enimmät ettei ole enää kuin jokunen hassu jäljellä.

Ja jos yksikin ohjus kun lentäisi ruskilasta Naton puolelle jota Suomikin kohta virallisestikkin on, oikeuttaa maailman silmissä vastatoimenpiteisiin. Ja sodassa kannattaa vastata aina vähintäänkin samalla mitalla takaisin. Ellei jopa paremmin.

• Anonyymi

Taidankin tästä liueta ilmaa pilaamasta...

𝕵𝖆𝖘𝖚

• Anonyymi

Porukka valmistautuu pakenemaan ruotsiin. Suomi natoon, venäjä tulee suomeen ja suomalaiset lähtee ruotsiin pakoon. Ei ehdi nyt palstailla.

• Taitaa palstalla olla meneillään vähän sellainen ajanjakso, että läheskään kaikki ei ole kiinnostuneita toistensa jutuista, jolloin vastauksetkin voi jäädä vähän laihoiksi, ja ketjut siten jotenkin lyhyiksi tai ontoiksi 🙄 Toisena pidempiaikaisena ilmiönä tietynlainen kuppikuntautuminen tiettyjen aiheiden ympärille, joissa koalitiot ovat vaihtuneet vuosien kuluessa tavallaan omalla tahdillaan. Ja aivan ymmärrettävästi niihinkin hakeutuu/päätyy osapuilleen samanikäisiä, -tyylisiä ja samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia kirjoittajia. Mulla on annettavaa avioeroista, kouluikäisistä lapsista, nykypäivän normaalien aikuisten s-asioista kaikkine sairaine vivahteineen varmaankin suunnilleen yhtä paljon kuin valtaosalla muilla kirjoittajilla vaikkapa formuloihin, pelikulttuuriin, yli 15 vuotta vanhoihin autoihin yms. liittyen 😅

Ihan varmasti jotkut kirjoittamani nippelitiedot esim. kilpa-autoilusta voivat kyllästyttää, ja kaikesta ei tarvitse edes olla samaa mieltä, mutta ainakin mä olen vähentänyt palstailua yksinkertaisesti ihan siksi kun keskustelut ei ole ottaneet tuulta alleen entiseen tapaan. Autot ja racing-jutut on kai vähän loppuunkaluttuja aiheita, alkoholismiani olen käsitellyt omasta mielestäni melko lailla tarpeeksi, mp-harrastuskerhoon kuuluvien palstanimimerkkikaverieni (B, Make yms.) edesottamukset yli 10 vuoden ajalta ovat ehkä vähän tuntemattomia monelle nykykirjoittajalle, Venäjästä en ole onnistunut tänä keväänä keskustelemaan palstalla mitenkään rakentavasti vaikka nyttemmin suuren enemmistön kanssa tuomitsenkin sodan jne. Olen ehkä muutaman rasisminvastaisen yksinpuhelun tänne kirjoittanut, jotka nekin lopulta poistettu 🙄

Ja sen lisäksi, että olen oikeassa elämässä kuullut pitkin alkuvuotta sen vain 4kk totaalisen sulun (saikun) aikana kasvotusten epäilyjä psykoosista, ympäristöviranomaisista, konkurssista, perinnöllä elelystä, muuttoon valmistautumisesta yms. niin palstalla on kutsuttu lähinnä työnvieroksujaksi. Keväällä sitten puolestaan nuijittiin maan rakoon suunnilleen maailman, tai ainakin tän palstan itsekeskeisimpänä ihmisenä, kun halusin itse olla ensimmäisenä mainitsemassa että ilmoitukseni ovat aktiivisia jälleen ja kunnon levon jälkeen työasiani ovat sujuneet suht hyvin omassa mittakaavassani, omien rajoitteideni puitteissa. Eli väärin tehty sekin. 😂

Eikä tämä ulkopuolisuuden kokemus rajoitu pelkästään tähän palstaan kuten olen maininnutkin joskus. Aika kuvaavaa on se, että viime viikonloppuna, eräs parhaimpana kaverinani pitämäni henkilö oli laittanut pitkästä aikaa viestiä ja siinä kun kirjoiteltiin, niin kuulin sitten sellaisenkin uutisen, että oli mennyt kihloihin reilut 3kk sitten. Viimeksi ollaan nähty pitkälti yli vuosi sitten. 🙄 Toinen viesti oli espanjalaiselta pelikaveriltani, jossa hän pahoitteli että joutui hylkäämään mun suorituksen sääntörikkomuksen vuoksi, ja kolmas sen päivän aikana eräältä ranskikselta joka inffosi toisen pelin alkamisajankohdasta ja yllättäen käytti sanaa "bro" kun kirjoitti mulle.

Vielä kun tietäisi, hajottiko korona-aika todellakin noin paljon ihmissuhteita, olenko edelleen joidenkin aiempien venäjämielipiteideni vanki, kulminoituiko kaikki aiemmin aina vain äitini ympärille, kuinka isossa osassa alkoholinkäytöstä pidättäytyminen on muiden silmissä jne. 🙄

• Anonyymi

Ruskeakieliset Putin-ylistykset eivät unohdu.

• Anonyymi kirjoitti:

Ruskeakieliset Putin-ylistykset eivät unohdu.

Näköjään ei, kun asialla on ollut toinen kanssasuomalainen tavis. Mitäpä poliitikoista, suurliikemiehistä, urheiluvaikuttajista jne. joiden yhteyksissä on liikkunut varmaan miljardeja jatkuvasti. Näkeehän sen jo tällä palstalla, oikean elämän tuttujen kesken, ja ääriesimerkki on se että todennäköisesti työnsä puolesta eräs perhetuttu esti mut hiljattain Twitterissä. En mene yksityiskohtiin onko kyse politiikan, turvallisuuden, median vai minkä alan henkilöstä, mutta jo koronarokotekeskustelun aikana hän lopetti kaikenlaisen reagoinnin ja nyt alkuvuoden aikana on blokannut kokonaan. Itse en aio ottaa asiaa ikinä mitenkään puheeksi, ikäänkuin en olisi huomannutkaan, mutta mitäpä tuohon nyt sanoisi. En mä ole loukkaantunut, melkeinpä lähinnä ylpeä, vaikkakaan pitkin alkuvuotta en ole Ukrainan tai Venäjän asioita ruotinut mitenkään suuntaan tai toiseen. Sen verran olen velkaa esim. sotaveteraaneille, että tiedän milloin on parempi vain pitää suunsa kiinni ja jäädä miettimään omia aiempia sanomisiani.

Mutta kenen etua tollanen käytös (mukaanlukien sun kommenttisi) palvelee tässä maailmantilanteessa? Kuten toisessa ketjussa muutama päivä sitten sanoinkin, niin mulla nyt on elämän peruspilarit ihan ok kantimissa ja olen noin muutenkin ihan tervepäinen, huumorintajuinen ja rauhallinen tyyppi, mutta mä näen silti pienen riskin siihen, että jotkut yksittäiset henkilöt pahimmillaan voivat radikalisoitua tms. jos kokevat että keskiluokka tuomitsee norsunluutornistaan jotain, mitä on päästänyt suustaan tyyliin viisi vuotta sitten 🙄

Nyt ei saisi olla yhtään sijaa suomalaiseen venäläisvähemmistöön kohdistuvalle rasismille, ei luonnollisesti myöskään ukrainalaisia pakolaisia kohtaan, mutta ei kiitos myöskään mitään kansalaisten keskinäistä syyttelyä tai vihanpitoa.

• Anonyymi

Tai sitten pellejantterit tms älyvapaat jankkaavat samoja juttujaan ketjusta toiseen

• Anonyymi

Profetiasi osuu varmasti osittain oikeaan

• Äyäyäy kuten Kata Kärkkäinen "lauloi"...

• Anonyymi

Hyönteisten leuat onkin mestarityötä.

• Anonyymi

Mielestäni turun baareista saa melko helposti naisen iskettyä. Jos siis ei ole aivan liikaa kännissä vaan sopivissa. Se vaan voi tulla välillä kalliiksi kun saa naisen ja sitten taxilla kotiin tai naisen luokse niin rahaa kuluu baari iltoihin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Täti-ihminen Sofia ja nuori kanadalainen lätkänpelaaja

Sofialla on kiikarissa Logan Thompson 25v, Las Vegasissa pelaava kanadalaispelaaja. Tätä se kai tarkoitti, kun sanoi Seiskalle, ettei tiedä kuinka pit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      4004
    2. Some pillastui: Farmin voitto pedattiin Teemulle?!? "Törkee temppu" "Taina oli ihan vailla mahiksia"

Ohhoh, Farmi-kaksintaistelu ja finaali on saanut tunteet kuumiksi - ja ehkä syystäkin Suomi24 Keskustelu -palstalla... Olisiko Tainalla ollut mahdolli
      Suomalaiset julkkikset
      32
      3594
    3. Suomessa todettu ilmeisesti eka apinarokkotapaus

Euroopassa matkailleella miehellä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008841676.html
      Maailman menoa
      131
      1947
    4. Voiko Martinaa muuta kuin nauraa

Baha oli "tiedän, että ollaan loppuelämä yhdessä."😂 Pikkarainen oli " tässä on nyt se oikea ihminen, en luovu susta koskaan."😂 Lippispojasta sanoo "
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1733
    5. Mitäs ajattelisit

Jos saisit häneltä tänään pienessä sievässä lähetetyn viestin puhelimeen "haluan nähdä" tai "ikävä"?
      Ikävä
      106
      1273
    6. Sofia ilmestyi eilen illalla instaansa, on silmät surulliset ja koko kasvojen olemus .

Ei ole koskaan helppoa eroa olemassa, vaikka kuinka sitä toisin jotkut väittävät.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      864
    7. Onko kaivatullasi jokin taito

millä saada sinut polvilleeen?
      Ikävä
      37
      857
    8. Se mitä meidän välillämme oli

Oli vasta lämmittelyä. Haluatko sukeltaa syvään päähän ✨
      Ikävä
      49
      734
    9. Ajattelin valvoa vielä tunnin

hänestä haaveillen..
      Ikävä
      56
      717
    10. En halua nähdä sua enää

jos et tunne mitään mua kohtaan. Mitä muuta kuvittelet? Olen roikkunut sinussa. SINUSSA!
      Ikävä
      66
      639
    Aihe