Markku Hirvonen oikeuteen!

perättömistä väitteistä

Vedämme Markku Hirvosen oikeuteen
perättömistä väitteistä laittomasta työvoimasta.

Vaadimme lisäksi Hirvosen menettämään
virkansa. Katsomme, ettei tuollaisia lausuntoja
jakava korkea virkamies voi olla muutoinkaan
perillä työhönsä liittyvästä lainsäädännöstä.

Vuokratyövoiman välitys Virosta on laillista
liiketoimintaa Suomen ja EU:n lainsäädännön mukaan.

Hesari tänään:

"Pimeä ulkomainen työvoima ongelma Suomessa
Julkaistu 9:29

tulosta juttu
lähetä linkki

Laiton ulkomainen pätkätyövoima aiheuttaa häiriöitä Suomen työmarkkinoilla, sanoo valtiovarainministeriön projektipäällikkö Markku Hirvonen Ylen radiouutisten haastattelussa.
Hirvosen mukaan pimeää työvoimaa käyttävät yritykset vievät urakoita rehellisiltä yrityksiltä.

Pimeitä pätkätöitä tekee Suomessa arviolta 20 000 lähinnä Virosta ja muista Baltian maista tullutta työntekijää. Eniten heitä on Uudellamaalla rakennus- ja telakkateollisuudessa. Myös puutarha- ja ravintola-aloilla on paljon pimeää työvoimaa.
Yksinomaan rakennusalalla valtion arvioidaan menettävän usean miljoonan euron verotulot kuukaudessa pimeän työvoiman takia."

8

815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä, häh?

      Mene kipin kapin Hirvosen kanssa oikeuteen, niin häviät takuuvarmasti, ja tapiksi maksat vielä hänenkin oikeudenkäyntikulut. Hirvonen on puhunut 100 % faktaa. Yritätkö tosissaan väittää, että pimeä ulkomainen työvoima ei ole ongelma? Tutustuisit kortistolainen vähän työmarkkinoihin!

      • urakointia!

        Uudellamaalla.

        Meillä on puolensataa virolaista työntekijää
        työkomennuksella Suomessa.

        Heille maksetaan normaali virolaisen käytännön
        mukainen palkka. Sen lisäksi heille maksetaan
        normaali suomen päiväraha.

        Toimintakonseptimme on tarkistutettu
        suomalaisilla viranomaisilla.
        Heillä ei ole ollut huomautettavaa.

        Nyt Hirvonen lähtee meuhkaamaan ja sotkemaan
        bisneksiämme raskaimman päälle.
        Minuun on oltu jo tänään kahden asiakkaan taholta
        yhteyksissä ja tivattu toimintamme laillisuutta.

        Liiketoiminnallemme syntyneet vahingot
        vaaditaan Hirvoselta todennäköisesti
        täysimääräisenä korvattaviksi.

        Lakimiehemme on aloittanut asian selvittämisen.


      • ole nimennyt
        urakointia! kirjoitti:

        Uudellamaalla.

        Meillä on puolensataa virolaista työntekijää
        työkomennuksella Suomessa.

        Heille maksetaan normaali virolaisen käytännön
        mukainen palkka. Sen lisäksi heille maksetaan
        normaali suomen päiväraha.

        Toimintakonseptimme on tarkistutettu
        suomalaisilla viranomaisilla.
        Heillä ei ole ollut huomautettavaa.

        Nyt Hirvonen lähtee meuhkaamaan ja sotkemaan
        bisneksiämme raskaimman päälle.
        Minuun on oltu jo tänään kahden asiakkaan taholta
        yhteyksissä ja tivattu toimintamme laillisuutta.

        Liiketoiminnallemme syntyneet vahingot
        vaaditaan Hirvoselta todennäköisesti
        täysimääräisenä korvattaviksi.

        Lakimiehemme on aloittanut asian selvittämisen.

        teidän puljua! Hän puhuu toimialoista. Se, että jos hän puheillaan on aiheuttanut vaikeuksia toimessanne, on merkki siitä, että tilaajien keskuudessa asia otetaan vakavasti. Hyvä niin, ala alkaa puhdistumaan. Jos kerran yrityksessänne kaikki on laillista, eihän sinulla ole huolta, vaan niillä kolleegoillasi, jotka todella sikailevat alallasi. Mietipä muutama päivä, ota kylmä suihku, ja tee sitten päätös käräjistä. Kerjäät verta nenästäsi.


      • Teukka
        ole nimennyt kirjoitti:

        teidän puljua! Hän puhuu toimialoista. Se, että jos hän puheillaan on aiheuttanut vaikeuksia toimessanne, on merkki siitä, että tilaajien keskuudessa asia otetaan vakavasti. Hyvä niin, ala alkaa puhdistumaan. Jos kerran yrityksessänne kaikki on laillista, eihän sinulla ole huolta, vaan niillä kolleegoillasi, jotka todella sikailevat alallasi. Mietipä muutama päivä, ota kylmä suihku, ja tee sitten päätös käräjistä. Kerjäät verta nenästäsi.

        Hirvonen on kai yleistänyt aiemminkin kaikki
        virolaisia keikkamiehiä käyttävät yritykset
        laittomiksi. Tästä lienee kyse?


      • Management.
        Teukka kirjoitti:

        Hirvonen on kai yleistänyt aiemminkin kaikki
        virolaisia keikkamiehiä käyttävät yritykset
        laittomiksi. Tästä lienee kyse?

        Aivan! Lisänsä soppaan työntää media.
        Valitettavasti.


    • lylynlykkimät

      Hirvonen voisi keskittyä ratsailemaan suuryrityksiä veronkierrosta eikä puuhastella pienten kanssa.

      Hirvosella on vain kuitenkin niin pienet munat siihen hommaan ja siksi suostuu olemaan SAK:n punikkitoimitsijoiden hyppyapinana.

    • Tapsan.tsto

      ja tieto perustuu tosiasioihin. Siitä vain oikeuteeen niin näemme mitä tapahtuu. Viejät vastaavat rikosilmoituksestaan ja seuraamuksista. Odotamme mielenkiinnoilla nähdäksemme oletteko vain normaaleja poskisolisteja.

      Arja (kesk), Tuulikki (kok)

    • Ole hyvä ja erittele tarkemmin monistettavaksi suosittelemastasi uutisesta se osa, joka ei pidä paikkaansa. Otan sitten kantaa asiaan!
      vom

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe