Uudestisyntyykö vauva kasteessa?

Anonyymi

Minulle on nyt parilta taholta kerrottu niin, että kun vauva kastetaan vedellä, niin siinä samalla vauva uudestisyntyy.

Onko tämä Lutherilaisen kirkon virallinen kanta, vai muutaman henkilön oma kanta vain?

734

1503

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja vielä kerran uudelleen syntyy herätysliikkeen kasteessa. Ja kuoltuaan ei kuolekkaan vaan "sielu" nousee taivaaseen ja taas herää ylösnousemus ruumiissaan henkiin ja elelee taivaassa henkenä ikuisesti aina aikojen loppuun asti ?

• Anonyymi

Ei vapaissa suunnissa ja herätysliikkeissä tollasta uskota .

• Anonyymi

Hellarit jäi puhdistumiskasteille ja parannuksen kasteille.

• Anonyymi

Helluntaikaste on tämä YouTube mikhve babtism

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaikaste on tämä YouTube mikhve babtism

Eli ei kristillinen kaste

• Anonyymi

Uudestisyntyminen ei ole päälaen valelu-operaation seurausta, vaan ihminen uudestisyntyy kuulemisesta, siis evankeliumin kuulemisesta uskoontulossa Jeesukseen ja tätä seuraavassa upottamisessa, missä henkilö samaistuu Jeesuksen kuolemaan (upotus) ja ylösnousemukseen (nousee vedestä ylös) ja sitten elää tässä uudestisyntyneessä olotilassa iankaiken yhdessä Jeesuksen kanssa.

• Anonyymi

Nikodeemuksen kysymys on kuvaava "Joh. 3:4

Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?""

Eli siis vanhanako ihminen syntyy uudesti?

• Anonyymi

Ellei lestat laita saatanalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?""

Joh 3 on kohta uskon Jeesuksen olevan Kristus Messias Jumalan poika taivaasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene nyt johonkin jordanille jo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikodemus siinä juutalaisena hoviherrana tunnustaa Jeesuksen ristillä poikana sovittaneen syntinsä ja ottaa sitten kasteen Jumalan poikaan Jeesukseen siinä ja jatkaa matkaa kohti Etiopiaa kertomaan muillekin. Näin hän ei enää olekaan vanhassa hapatuksessa juutalainen vaan hänestä tuli Kristuksen uskoinen. Älkää nyt vaan sekoilko että jo kristityn pitää uudelleen tulla kristityksi tai muuttua joksikin juutalaiseksi enää kun on sieltä jo 2000 vuotta sitten pois lähdetty. Aamen. Eihän teillä ole edes ajantajuakaan.

• Anonyymi

No onko se uudesti syntymä ( joga) nyt se pakkomielle tässä ????. 👿

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kato Nico deemus ihan itse Rooman alueelta mitä kuuluu kuule siitä onkin aikaa vasta 2000 vuotta kun viimeksi tavattiin. Näytät tosi tuoreelta vielä ! 🤪🤪🤪

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikodemus siinä juutalaisena hoviherrana tunnustaa Jeesuksen ristillä poikana sovittaneen syntinsä ja ottaa sitten kasteen Jumalan poikaan Jeesukseen siinä ja jatkaa matkaa kohti Etiopiaa kertomaan muillekin. Näin hän ei enää olekaan vanhassa hapatuksessa juutalainen vaan hänestä tuli Kristuksen uskoinen. Älkää nyt vaan sekoilko että jo kristityn pitää uudelleen tulla kristityksi tai muuttua joksikin juutalaiseksi enää kun on sieltä jo 2000 vuotta sitten pois lähdetty. Aamen. Eihän teillä ole edes ajantajuakaan.

Kenellähän sitä tajua ei ole ?
        Kirjoitat Etiopialaisen hoviherran kertomusta ja sotket sen Nikodeemukseen,
        Joh. 3:
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

Vastaavanlaisia asioiden sotkijoita on ketju täynnä : (

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenellähän sitä tajua ei ole ?
        Kirjoitat Etiopialaisen hoviherran kertomusta ja sotket sen Nikodeemukseen,
        Joh. 3:
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

Vastaavanlaisia asioiden sotkijoita on ketju täynnä : (

Niin tuntuu olevan.

• Anonyymi

Vastauksia on tullut, mutta ei yhtään vastausta minun kysymykseeni.

• Anonyymi

On luterilaisen kirkon käsitys.

Oliko vielä muuta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On luterilaisen kirkon käsitys.

Oliko vielä muuta?

Luterilaisen kirkon käsitys voi olla, mutta sehän voi olla mikä tahansa...
        Luterilaisen tunnustuksen ja Raamatun mukainen se ei ole.

Jeesus opettaa Nikodeemusta Joh. 3 luvussa näin;

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Ihminen uudestisyntyy siinä hetkessä, kun hän vastaa Jeesuksen kutsuun (ts. avaa sydämensä Jeesukselle, Ilm.3: 20)

Tuota tapahtumaa Jeesus tuossa Nikodeemukselle kuvaa.

Kasteessa ihminen liitetään Jumalan lapseksi.
        Tämän jälkeen tapahtuu opetus, kuten Jeesus lähetyskäskyssään sanoo,

Matt.28:
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

T: U.m

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen kirkon käsitys voi olla, mutta sehän voi olla mikä tahansa...
        Luterilaisen tunnustuksen ja Raamatun mukainen se ei ole.

Jeesus opettaa Nikodeemusta Joh. 3 luvussa näin;

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Ihminen uudestisyntyy siinä hetkessä, kun hän vastaa Jeesuksen kutsuun (ts. avaa sydämensä Jeesukselle, Ilm.3: 20)

Tuota tapahtumaa Jeesus tuossa Nikodeemukselle kuvaa.

Kasteessa ihminen liitetään Jumalan lapseksi.
        Tämän jälkeen tapahtuu opetus, kuten Jeesus lähetyskäskyssään sanoo,

Matt.28:
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

T: U.m

Kysynkin uudestikastajilta, mikä tässä lähetyskäskyssä on epäselvää, kun esitätte, että lapsia ei voi kastaa ?
        Jeesus sanoo tuossa, ensin kastamalla ja tämän jälkeen opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää..

Tässä ei puhuta uudestisyntymästä mitään, vaan se on erillinen tapahtuma meille jokaiselle.
        Uudestisyntymä tapahtuu silloin, kun otat Jeesuksen sydämeesi Ilm.3: 20.
        Kaste on uuden liiton vastine ympärileikkaukselle, Jeesus myös ympärileikattiin, mutta se oli ennen Hänen toimintansa alkua ja juutalainen traditio, ymmärtäkää myös se, että Jeesus syntyi juutalaiseen perheeseen.

Vuorisaarnassa Jeesus sanookin, ettei hän ole tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään, Matt.5 ---

Matt.28:

• Anonyymi

Aloittajalle vastaus :” EI ”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalle vastaus :” EI ”

Aloittajalle vastaus: kyllä

• Anonyymi

tottakai uudestisyntyy.

"jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan
      valtakuntaan" Joh: 3: 5

"Sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2:11

• Anonyymi

valtakuntaan" Joh: 3: 5"

Juuri näin, ihmisen tulee syntyä uudestaan evankeliumin kuulemisesta ja sitten vedestä ylösnoustuaan. Upotuksessa uskon Jeesukseen vastaanottanut (Jumalan hengen vaikutuksesta) syntyy vedestä, ei siis päälaen valelusta.

• Anonyymi

Onko tämä siis kirkon viralinen kanta, vai vain sinun omasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

valtakuntaan" Joh: 3: 5"

Juuri näin, ihmisen tulee syntyä uudestaan evankeliumin kuulemisesta ja sitten vedestä ylösnoustuaan. Upotuksessa uskon Jeesukseen vastaanottanut (Jumalan hengen vaikutuksesta) syntyy vedestä, ei siis päälaen valelusta.

Ja PUHDISTAAKSESI heidät tee näin: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä""
        4 Moos: 8: 7

Jumalan sanassa ei ole "viimeistä käyttöpäivää"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja PUHDISTAAKSESI heidät tee näin: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä""

Taas tuo pelle yrittää väärentää Jumalan sanaa ja ottaa vain pätkän tuosta Jumalan käskystä:
        4. Moos 8
        "Ota leeviläiset erilleen muista israelilaisista ja puhdista heidät.
        Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä, ja heidän on ajeltava tukkansa, partansa ja kaikki ihokarvansa ja pestävä vaatteensa. Sitten he ovat puhtaat. Heidän on tuotava polttouhriksi nuori sonni ja ruokauhriksi parhaista vehnäjauhoista ja öljystä tehtyä taikinaa. Syntiuhriksi sinun on otettava toinen nuori sonni."

Kun pätkii Raamattua oman harhaoppinsa mukaan, saa juuri tuollaia tuloksia-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tuo pelle yrittää väärentää Jumalan sanaa ja ottaa vain pätkän tuosta Jumalan käskystä:
        4. Moos 8
        Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä, ja heidän on ajeltava tukkansa, partansa ja kaikki ihokarvansa ja pestävä vaatteensa. Sitten he ovat puhtaat. Heidän on tuotava polttouhriksi nuori sonni ja ruokauhriksi parhaista vehnäjauhoista ja öljystä tehtyä taikinaa. Syntiuhriksi sinun on otettava toinen nuori sonni."

kuule, se "pätkä" on yhä tänäänkin Raamatun sanaa !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuule, se "pätkä" on yhä tänäänkin Raamatun sanaa !!!

Totta, mutta se on tarkoitettu vain juutalaisille, leeviläisten pappien puhdistautumismenoihin!
        Ei se tarkoita vauvakastetta, vaikka kasteenpalvojat niin kuvittelevatkin.
        Miksi ette aja vauvoilta myös ihokarvoja? Eikö se olekkaan nykypäivää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, mutta se on tarkoitettu vain juutalaisille, leeviläisten pappien puhdistautumismenoihin!

"tarkoitettu vain leeviläiselle"

Kastekäskyn Jeesus Kristus antoi Ylösnousemuksensa jälkeen, > "KAIKKI KANSAT"

"Sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2: 11

helluntailaiset kohta lisää edelliseen Raamatun sanaan, "niin mutta" !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kastekäskyn Jeesus Kristus antoi Ylösnousemuksensa jälkeen, > "KAIKKI KANSAT""

Hyvä huomio, että tämä upotuskäsky on uuden liiton ihmisille ja pirskotukset sitten Mooses-uskoisille. Hehän eivät Jeesukseen usko.

Tuo Jeesuksen lähetyskäsky on jo kutakuinkin toteutettu, sillä kaikille kansoille jokseenkin on uskosta Jeesukseen julistettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää Mooses ei nyt mitenkään liity golgatan ristiin naulittuun ✝️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4. Moos 8

Lestat vetää tätä leeviläistä kuulkaa ne ei ikinä pääse mihinkään. Uudessa liitossa ollaan Jeesuksen pappeudessa . Älkää antako eksyttää .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Mooseksen uskoisten polttouhri oli aikoinaan Jeesuksen uhrin vertauskuva. Jeesuksen uhri oli kertakaikkinen eikä enää uusia uhreja eikä vanhan liiton pirskotus ym. - rituaaleja ei enää tarvita vaikka luterilaiset tekevätkin paluuta vanhaan liittoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään mikään vanhan testamentin muiden uskontojen mikään liity poikaan Jeesukseen sentään ihan eri asia uhrata elukoita kuin elää sovituksessa Golgatan ristillä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää Mooses ei nyt mitenkään liity golgatan ristiin naulittuun ✝️

Raamattu on Jumalan sanaa KAIKKINA AIKOINA .

MYÖS Apostolit tutki Vanhan liiton kirjoituksia !!!

"tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin" Apt: 17: 11

Apostoleilla ei mitään Uutta testamenttia ollut, ja Suomenkielisenäkin vasta
        1600 -luvun JÄLKEEN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on Jumalan sanaa KAIKKINA AIKOINA .

MYÖS Apostolit tutki Vanhan liiton kirjoituksia !!!

"tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin" Apt: 17: 11

Apostoleilla ei mitään Uutta testamenttia ollut, ja Suomenkielisenäkin vasta
        1600 -luvun JÄLKEEN.

"Raamattu on Jumalan sanaa KAIKKINA AIKOINA ."

Ja juuri tästä syystä luemme, että Mooseksen uhrirituaalit olivat juutalaisille, mitkä Jeesuksen uhri kertakaikkiaan korvasi.

Hepr. 10:14

Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on taas vauvannussija eli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa täälläkin. Se puhuu aina vauvoist. Kyseessä on saatananapalvoja joka vihaa KRistuksenpalvojila eli meitä uskovia.

Tuo on yksi kasteen esikuvista. Ihokarvojen ajo ei ole sitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tämä siis kirkon viralinen kanta, vai vain sinun omasi?

Kuule et edes kyselisi tyhmiä jos uskoisit Jeesukseen . ✝️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooses jäi kyllä siinaille ....kuoli siellä sitten. Ne teki kultaisen vasikan lehmän jumalaksi sitten.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4. Moos 8

Budhamunkit ajelee päänsä niin kyllä ja että vielä uhraa sonni. No sehän se pelastaa. ✡️💩💩💩💩🐮🐮🐮

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heittäkää hellari ortodoksit muut uskonnot ulos kirkoista eksyttämästä. !!!Jehova uhraa elukoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heittäkää hellari ortodoksit muut uskonnot ulos kirkoista eksyttämästä. !!!Jehova uhraa elukoita.

Samaa mieltä

• Anonyymi

Tarkoitatko hindujen jälleen syntymistä

• Anonyymi

Uudestisyntyminen on kristillinen tapahtuma missä uskon Jeesukseen ottanut upotetaan veteen ja ylös vedestä nousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

Jälleensyntyminen on sitten aivan eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestisyntyminen on kristillinen tapahtuma missä uskon Jeesukseen ottanut upotetaan veteen ja ylös vedestä nousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

Jälleensyntyminen on sitten aivan eri asia.

kasteessa JUMALA toimii veden ja Sanan kautta.

vaan helluntailaisille kaste on IHMISEN oma teko.

helluntailaiset > "sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä mikä on ihmisen"
        Mt: 8: 33

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kasteessa JUMALA toimii veden ja Sanan kautta.

vaan helluntailaisille kaste on IHMISEN oma teko.

helluntailaiset > "sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä mikä on ihmisen"
        Mt: 8: 33

"kasteessa JUMALA toimii veden ja Sanan kautta."

Hyvin huomattu! Tästä vankin todiste on Jeesuksen upotus, sillä heti kun Hän nousi vedestä aikuisena niin Pyhä henki ja Jumala itse tulivat tilaisuuteen välittömästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kasteessa JUMALA toimii veden ja Sanan kautta."

Hyvin huomattu! Tästä vankin todiste on Jeesuksen upotus, sillä heti kun Hän nousi vedestä aikuisena niin Pyhä henki ja Jumala itse tulivat tilaisuuteen välittömästi.

Ja vielä vankempi todistus veden taikavoimasta on Putin. Hänet on lapsena kastettu, rippikoulun käynyt ja rokotettu. Ihmeellistä tuo "Pyhän hengen " työ hänessä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vielä vankempi todistus veden taikavoimasta on Putin. Hänet on lapsena kastettu, rippikoulun käynyt ja rokotettu. Ihmeellistä tuo "Pyhän hengen " työ hänessä!

oletko koskaan lukenut Raamatusta:

"Älkää saattako MURHEELLISEKSI Jumalan Pyhää Henkeä"
        Ef: 4: 30

siis kuka tahansa voi saattaa Jumalan antaman Pyhän Hengen myös murheelliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oletko koskaan lukenut Raamatusta:

Ef: 4: 30

siis kuka tahansa voi saattaa Jumalan antaman Pyhän Hengen myös murheelliseksi.

"oletko koskaan lukenut Raamatusta:

Ef: 4: 30"

Olen!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"oletko koskaan lukenut Raamatusta:

Ef: 4: 30"

Olen!!

Kyllä, mutta kun Putin ei ole koskaan saanutkaan Pyhää henkeä, niin ei hän voi sitä murehduttaakkaan. Pyhä henki kun ei tule kasteessa, vaan vain niille, jotka ovat tulleet uskoon:
        Ef 1
        "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi — hänen kirkkautensa kiitokseksi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, mutta kun Putin ei ole koskaan saanutkaan Pyhää henkeä, niin ei hän voi sitä murehduttaakkaan. Pyhä henki kun ei tule kasteessa, vaan vain niille, jotka ovat tulleet uskoon:
        Ef 1
        "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi — hänen kirkkautensa kiitokseksi."

Kasteesa Pyhä Henki on luvattu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteesa Pyhä Henki on luvattu

Näin on asia

• Anonyymi

eli uudesti syntyy kommunistiksi ja jakaa jeesuksen sanomaa 🤣

• Anonyymi

Vastasikin jo, miten uudestisynnytään Raamatun mukaan, mutta vastaan tähän kysymykseesi vielä;
      "Minulle on nyt parilta taholta kerrottu niin, että kun vauva kastetaan vedellä, niin siinä samalla vauva uudestisyntyy."

Näinhän asia ei tietenkään voi olla, vaan tällaiset väitteet tulevat ihmisiltä, jotka eivät joko ymmärrä lukemaansa tai tulkitsevat Raamattua omiin tarkoituksiinsa.
      Esimerkkeinä vaikkapa uudelleenkastajat, heille on kovin tärkeää yrittää saada ihmisiä ns omaan leiriinsä.

Ihminen liitetään Jumalan lapseksi kasteen kautta ja tämän jälkeen tulisi Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan opettaa tuota ihmistä niinkuin Jeesus opetti opetuslapsiaan. (Vert. Matt.28: 19,20.)

Uudestisyntymä on erillinen tapahtuma, jossa ihminen päästää Jeesuksen sydämeensä, kuten ilmestyskirjasta voidaan lukea, Ilm.3: 20.
      Ihminen voi kasvaa tuohon yhteyteen tai se voi tapahtua hyvinkin nopeasti, koska me kaikki ihmiset olemme yksilöitä, millaisina Jumala meitä myös kohtaa.
      Johanneksen evankeliumin 3 luvun alussa Jeesus opettaa tätä Nikodeemukselle, joka oli sen ajan kirjanoppineita ja opettajia.

T:U.m

• Anonyymi

Näin yksinkertaista se on.

Efesolaiskirje:
      4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Yksi Herra tarkoittaa Jeesusta - yksi usko tarkoittaa sitä uskoa, joka Jeesuksella oli -yksi kaste tarkoittaa kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen.

Kirkkoherra on väärä herra, lapsenuko on väärä usko ja vauvakaste on väärä kaste.

• Anonyymi

Ensiksi pitäisi tarkentaa mitä uudestisyntyminen tarkoittaa. Raamatun ja myöskin kirkon käsityksen mukaan usko+kaste=uudestisyntyminen. Eli kaste on vain se ensimmäinen osa, vaikka siinä toki vauva siirtyy pimeyden valtakunnasta Jumalan valtakuntaan. Vauvan kasvettuaan on kuitenkin kuultava evankeliumia, jotta usko hänessä voi syntyä.

• Anonyymi

Vauvahan on syntynyt vedestä ja hengestä, miksi hänen pitäisi syntyä uudestaan?
      Jos joku meistä aikuisista syntisäkeistä tulkitsee pelastuvansa teoistaan jollakin alkukantaisella rituaalilla niin kai se on hänen asiansa.
      Vauvana ihminen on aitona ihmisenä lähempänä Luojaansa kuin myöhemmän elämänsä aikana.

• Anonyymi

Ei ole syntynyt vedestä ja hengestä automaattisesti.

• Anonyymi

"vauva syntynyt vedestä"

"mikä lihasta on syntynyt on liha" Joh: 3:6
        "ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 kor: 15: 50

"jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

uudestisyntyminen on siis vedestä ja Hengestä > kristillinen kaste.

"kun Jeesus oli KASTETTU, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki
        Jumalan Hengen tuleva alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen hänen päällensä."
        Mt: 3: 16

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole syntynyt vedestä ja hengestä automaattisesti.

Vauvahan nimenomaan syntyy vedestä ja hengestä. Aivan luonnollinen tapahtuma joka pitäisi olla jokaiselle vanhemmalle selviö.
        Mitenkäs se teidän kaste, toteutatteko te sen kirjaintakaan muuttamatta Raamatun Kirjoituksissa kerrotulla tavalla, vai onko kyseessä pelkkä tulkinta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"vauva syntynyt vedestä"

"mikä lihasta on syntynyt on liha" Joh: 3:6
        "ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 kor: 15: 50

"jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"

uudestisyntyminen on siis vedestä ja Hengestä > kristillinen kaste.

"kun Jeesus oli KASTETTU, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki
        Jumalan Hengen tuleva alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen hänen päällensä."

Tapahtuuko tuo Raamatussa kerrottu kaste siis käytännössä nykyäänkin samalla tavalla?
        Kastajana Raamatussa kerrotunlainen mies sekä kastettavat uskonnollisilta tavoiltaan ja henkisiltä ominaisuuksiltaan Raamatussa kerrotun mukaiset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvahan nimenomaan syntyy vedestä ja hengestä. Aivan luonnollinen tapahtuma joka pitäisi olla jokaiselle vanhemmalle selviö.
        Mitenkäs se teidän kaste, toteutatteko te sen kirjaintakaan muuttamatta Raamatun Kirjoituksissa kerrotulla tavalla, vai onko kyseessä pelkkä tulkinta?

Jeesuskin syntyi Neitsyr Mariasta, ja oli siinyt Pyhästä Hengestä, ja siitä huolimatta Jeesus otti KASTEEN, ja sanoo:

"SALLI nyt, sillä näin meidän sopii täyttää KAIKKI laki" Mt: 3: 15

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapahtuuko tuo Raamatussa kerrottu kaste siis käytännössä nykyäänkin samalla tavalla?
        Kastajana Raamatussa kerrotunlainen mies sekä kastettavat uskonnollisilta tavoiltaan ja henkisiltä ominaisuuksiltaan Raamatussa kerrotun mukaiset?

"kastettavat"

vaan Jeesuksen opetuksen mukaan, ei pidä katsoa IHMISIIN, Jeesus sanoo:

"sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä mikä on ihmisten"
        Mt. 16: 23

"Seuraa sinä minua" Joh: 21:22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuskin syntyi Neitsyr Mariasta, ja oli siinyt Pyhästä Hengestä, ja siitä huolimatta Jeesus otti KASTEEN, ja sanoo:

Aivan! Varmasti teillä on hieno kastetoimitus, kun pystytte kaiken toteuttamaan Raamatun Kirjoituksissa kerrotulla tavalla kirjaintakaan muuttamatta.
        Jopa uskonnollisilta tavoiltanne elämään Raamatussa kerrotulla tavalla, onneksi ihmiskunnassa olette edes te joiden ansiosta ihminen ei katoa omaan turhuuteensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kastettavat"

vaan Jeesuksen opetuksen mukaan, ei pidä katsoa IHMISIIN, Jeesus sanoo:

"sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä mikä on ihmisten"
        Mt. 16: 23

Tarkoittasko kommenttisi, että on aivan sama miten kastetaan, kunhan se on teidän tavallanne hyväksytty tapa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan? Lapsi kuitenkin syntyy vedestä ja hengestä luonnollisesti, toisin kuin aikuinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan? Lapsi kuitenkin syntyy vedestä ja hengestä luonnollisesti, toisin kuin aikuinen.

kaikki tänne syntyneet on syntyneet äidin kohdusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaikki tänne syntyneet on syntyneet äidin kohdusta.

Juuri niin! Vauvat ovatvedestä ja hengestä syntyneet elämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin! Vauvat ovatvedestä ja hengestä syntyneet elämään.

Mitä höpiset

• Anonyymi

Pää kastetaan vedellä, kuten Johannes, ja pistetään nimi Elämän kirjaan, Seurakuntaan, ja annetaan kristillinen nimi, jota ei saa muuttaa ilman uutta kastetta, tai joutuu Helvettiin.

• Anonyymi

Kaste on symbolinen toimitus.

• Anonyymi

Ei Raamatun mukaan

• Anonyymi

>> kaste on vain se ensimmäinen osa, vaikka siinä toki vauva siirtyy pimeyden valtakunnasta Jumalan valtakuntaan. Vauvan kasvettuaan on kuitenkin kuultava evankeliumia, jotta usko hänessä voi syntyä. <<

Raamatussa asia on aivan päinvastoin:

-ensin on kuultava evankeliumia, jotta usko voi syntyä
      -vesikaste on vasta toinen osa

Se, että veden kautta "vauva siirtyy pimeyden valtakunnasta Jumalan valtakuntaan", ei perustu mihinkään raamatun kohtaan, vaan on täyttä ihmisoppia ja harhaoppia, joka kumoaa Jeesuksen omat sanat ja raamatun opin:

"tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"
      "jotka ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin"

Vauvakaste on puhdas kirkollinen toimenpide, jolla ei ole raamatullista pohjaa.

• Anonyymi

"Johannes kastoi PARANNUKSEN kasteella, kehottaen kansaa uskomaan häneen, joka oli
        tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen" Apt: 19: 4

erottakaa nyt edes Johanneksen kaste, kristillisestä kasteesta,

"Kaikki te, jotka olette KRISTUKSEEN kastetut, olette KRISTUKSEN päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

• Anonyymi

Uskon syntyminen ja kaste ei ole aikasidonnaisia. Molemmat tarvitaan.

Kristukseen kasteessa liitytään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon syntyminen ja kaste ei ole aikasidonnaisia. Molemmat tarvitaan.

Kristukseen kasteessa liitytään

Edellä on aivan turhaa saivartelua vauvan uudestisyntymisestä. Eihän vauva ole edes vielä kuollut hengellisesti, joten miksi hänen pitäisi uudestisyntyä?
        Vauvan kastaminen on turhaa.
        Vasta sitten, kun vauva kasvaa ja tulee tietoiseen ikään ja tekee syntiä, hänestä tulee hengellisesti kuollut. Raamattu opettaa:
        Ef 2
        "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja,"

Vauva ei ole vielä vaeltanut "ennen" tämän maailman mukaan!!!!

• Anonyymi

Aivan? Teidän "oikea" kaste on siis Raamatussa kerrottu kaste, vaikka sen enenpää kastaja kuin kastettavatkaan tai kastetilaisuus uskonnollisilta tavoiltaan eivät ole Raamatussa kerrotun mukaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellä on aivan turhaa saivartelua vauvan uudestisyntymisestä. Eihän vauva ole edes vielä kuollut hengellisesti, joten miksi hänen pitäisi uudestisyntyä?
        Vasta sitten, kun vauva kasvaa ja tulee tietoiseen ikään ja tekee syntiä, hänestä tulee hengellisesti kuollut. Raamattu opettaa:
        Ef 2
        "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja,"

vaan:

"niinkuin yhden ihmisen kautta , tuli synti maailmaan, ja synnin kautta KUOLEMA, niin
        KUOLEMA on tullut KAIKKIEN ihmisten osaksi, koska KAIKKI ovat syntiä tehneet"
        Room: 5: 12

pieniä vauvojakin kuolee, "kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet" > "synti, joka minussa asuu" Room: 7: 20

vauvat on myös Aadamin synnin "perillisiä", koska kuolema on tullut synnin seurauksena > niin siis kaikki ovat syntiä tehneet"

Raamatun sana on Raamatun sana, ja siihen on uskominen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ef 2

Kaikki syntyvät hengelliseti kuolleina. Raamattu ei tunne mitään tietoisen iän tuomaa hengellistä kuolemaa eikä Raamattu muutenkaan opeta että synti tulisi vasta jossakin tietyssä vaiheessa ihmiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ef 2

Kerrotko vielä miten pitkästi on vaellettava ollakseen kelvollinen syntymään uudelleen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vaan:

"niinkuin yhden ihmisen kautta , tuli synti maailmaan, ja synnin kautta KUOLEMA, niin

pieniä vauvojakin kuolee, "kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet" > "synti, joka minussa asuu" Room: 7: 20

vauvat on myös Aadamin synnin "perillisiä", koska kuolema on tullut synnin seurauksena > niin siis kaikki ovat syntiä tehneet"

Raamatun sana on Raamatun sana, ja siihen on uskominen.

Jumala on ihmisen luonut ja hän tietää, että vastasyntynyt on syyntakeeton, joka ei pysty "tekemään parannusta", ennen kuin lapsi kasvaa ja kehittyy niin, että ymmärrystä syystä ja seurauksesta tulee.

Aivopuoliskojen väliset yhteydet ovat lapsuudessa vielä melko hitaita. Nopeat yhteydet kypsyvät murrosiässä. Siksi lapsen on esim. vaikea kertoa, miksi hän toimii tietyllä tavalla. ”En mä tiedä”, on tavallinen ja ymmärrettävä vastaus, kun aikuinen tivaa ”Miksi sinä noin menit tekemään?” Vajaan kahden vuoden iässä lapselle kehittyy usein aiempaa parempi kyky suunnitella omaa toimintaansa. Noin 6-8 vuoden isässä lapsi ymmärtää syy-seuraussuhteita, hän ei enää toimi ja ajattele samalla tavoin tässä ja nyt, kuten pienempi lapsi.

https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/vanhemmuus-ja-kasvatus/lapsen-ja-vanhemman-varhainen-vuorovaikutus/varhaisten-kokemusten-vaikutus-aivojen-kehitykseen/

On naurettavaa väittää, että Jumala tuomitsisi lapsen, joka ei edes kykene ymmärtämään tekojaan ym. asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on ihmisen luonut ja hän tietää, että vastasyntynyt on syyntakeeton, joka ei pysty "tekemään parannusta", ennen kuin lapsi kasvaa ja kehittyy niin, että ymmärrystä syystä ja seurauksesta tulee.

Aivopuoliskojen väliset yhteydet ovat lapsuudessa vielä melko hitaita. Nopeat yhteydet kypsyvät murrosiässä. Siksi lapsen on esim. vaikea kertoa, miksi hän toimii tietyllä tavalla. ”En mä tiedä”, on tavallinen ja ymmärrettävä vastaus, kun aikuinen tivaa ”Miksi sinä noin menit tekemään?” Vajaan kahden vuoden iässä lapselle kehittyy usein aiempaa parempi kyky suunnitella omaa toimintaansa. Noin 6-8 vuoden isässä lapsi ymmärtää syy-seuraussuhteita, hän ei enää toimi ja ajattele samalla tavoin tässä ja nyt, kuten pienempi lapsi.

https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/vanhemmuus-ja-kasvatus/lapsen-ja-vanhemman-varhainen-vuorovaikutus/varhaisten-kokemusten-vaikutus-aivojen-kehitykseen/

On naurettavaa väittää, että Jumala tuomitsisi lapsen, joka ei edes kykene ymmärtämään tekojaan ym. asioita.

Kylläpä ne juutalaisetkin ympärileikattiin vauvoina, vaikkeivat uskosta mitään ymmärtäneet. Kaste on liiton merkki, eikä mikään kuuliaisuuden osoitus. Teille ja teidän lapsillenne tämä on luvattu, kirjoitti apostoli Pietari.

• Anonyymi

"Vauvakaste on puhdas kirkollinen toimenpide, jolla ei ole raamatullista pohjaa."

Nimenomaan sillä on Raamatullinen pohja, sillä jo apostolit kastoivat ihmisiä perhekunnittain ja väitätkö sinä, että tuolloin pehekuntiin ei kuulunut lapsia ?
        Raamattu tuntee monia perekuntakasteita ja näistä on kirjoittanut monet vanhat kirkkoisät.

Huomioi myös Ortodoksien ja Katolilaisten kastetoimistus, sillä hekin kastavat pieniä lapsia, kuten ovat aina tehneet.

Te uudestikastajat teette tästä jopa pelastuskysymyksen, jota se ei tietenkään ole.
        Vai kastettiinko toinen ryöväreistä ristillä, kun Jeesus lupasi hänelle, että tänäpäivänä olet kanssani paratiisissa ?
        Tai tuhlaajapoika, joka palasi perinnön tuhlattuaan Isän luo takaisin ?
        Minusta voisitte pysyä omilla foorumeillanne ja liottaa toisianne vaikka joka päivä, tällainen vouhkaaminen ei ole teiltä muuta, kuin aivopesun tulosta ja olen kuullut, että parhaimmillaan onnettomia ihmisiä on kastettu 3-4 kertaa, riippuen siitä, mihin lahkoon tuo onneton ihmispoloinen on milloinkin erehtynyt revittäväksi, häpeäisitte edes käytöstänne,

Ef. 4: 5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste.
        Kasteessa ihminen liitetään Jumalan lapseksi ja kaste on ympärileikkauksen vastine uudessa liitossa.

Lähetyskäsky; Matt. 28: 19,20.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vauvakaste on puhdas kirkollinen toimenpide, jolla ei ole raamatullista pohjaa."

Nimenomaan sillä on Raamatullinen pohja, sillä jo apostolit kastoivat ihmisiä perhekunnittain ja väitätkö sinä, että tuolloin pehekuntiin ei kuulunut lapsia ?
        Raamattu tuntee monia perekuntakasteita ja näistä on kirjoittanut monet vanhat kirkkoisät.

Huomioi myös Ortodoksien ja Katolilaisten kastetoimistus, sillä hekin kastavat pieniä lapsia, kuten ovat aina tehneet.

Te uudestikastajat teette tästä jopa pelastuskysymyksen, jota se ei tietenkään ole.
        Vai kastettiinko toinen ryöväreistä ristillä, kun Jeesus lupasi hänelle, että tänäpäivänä olet kanssani paratiisissa ?
        Tai tuhlaajapoika, joka palasi perinnön tuhlattuaan Isän luo takaisin ?
        Minusta voisitte pysyä omilla foorumeillanne ja liottaa toisianne vaikka joka päivä, tällainen vouhkaaminen ei ole teiltä muuta, kuin aivopesun tulosta ja olen kuullut, että parhaimmillaan onnettomia ihmisiä on kastettu 3-4 kertaa, riippuen siitä, mihin lahkoon tuo onneton ihmispoloinen on milloinkin erehtynyt revittäväksi, häpeäisitte edes käytöstänne,

Ef. 4: 5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste.
        Kasteessa ihminen liitetään Jumalan lapseksi ja kaste on ympärileikkauksen vastine uudessa liitossa.

Lähetyskäsky; Matt. 28: 19,20.

Vielä tähän jatkoksi tälle, väitit tuolla ylempänä, että ensin julistetaan evankeliumia, mutta Lähetyskäskyssä Jeesus sanoo juuri päinvastoin, eli ensin kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki se, mitä minä olen teille opettanut.

Miten voitkin kääntää asian näin nurinkurisesti ylösalaisin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä tähän jatkoksi tälle, väitit tuolla ylempänä, että ensin julistetaan evankeliumia, mutta Lähetyskäskyssä Jeesus sanoo juuri päinvastoin, eli ensin kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki se, mitä minä olen teille opettanut.

Miten voitkin kääntää asian näin nurinkurisesti ylösalaisin ?

Niin se Jeesus sanoi, kastamalla ja opettamalla

• Anonyymi

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Jeesus on kaiken perusta, ei kaste, kaste on seuraus. Ilman uskoa katoamattomaan siemeneen kaste on hyödytön.
      Kaste on kuolema tälle maailmalle ja synnille. Ilman Jeesuksen uskoa se on mahdotonta. Se on Jumalan ilmainen lahja.

• Anonyymi

JUMALA on se joka synnyttää uskon, ei ihminen ITSE:

"Se on JUMALAN teko, että te USKOTTE häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
        Joh: 6: 29

"Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa , kenet tahtoo"
        Room: 9: 18

vois nuo helluntailaisetkin usko Jumalan Sanaa !!

• Anonyymi

Mitään ilmaista lahjaa ei ole hengen rintamalla, vai oliko se ilmainen kun se usko on vienyt hengen miljoonilta syyttömiltä ihmisiltä.

ja vie joka päivä edelleen. Jeesus joutui ristille vain siksi että oli täyttämässä Isänsä tahtoa, ja jokaisen hänen seuraajansa käy samoin jollain tasolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JUMALA on se joka synnyttää uskon, ei ihminen ITSE:

"Se on JUMALAN teko, että te USKOTTE häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
        Joh: 6: 29

"Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa , kenet tahtoo"

vois nuo helluntailaisetkin usko Jumalan Sanaa !!

kyllä ne uskoo, mutta sinäkin voisit edes yhden raamatun jakeen oppia ymmärtämään oikein tämän ajallisen elosi aikana vai mitä!

ja s e jae olisi aluksi tuo ..se on Jumalanteko...!

eikö olekkin kummallista että koko elämä meinaa mennä vain hokemalla jotain kohtaa raamatusta vaikak ei ol ekoskaan sitä ymmärtänyt oikein!

se on vähän kuin menisi kadun yli jalkapatikassa vihreillä, aina selkä edellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kyllä ne uskoo, mutta sinäkin voisit edes yhden raamatun jakeen oppia ymmärtämään oikein tämän ajallisen elosi aikana vai mitä!

eikö olekkin kummallista että koko elämä meinaa mennä vain hokemalla jotain kohtaa raamatusta vaikak ei ol ekoskaan sitä ymmärtänyt oikein!

ja vaikka kirjoitan nyt tuon selvän tarkistamisen kehoituksen, taas huomenna sama hokema esiintyy eikä kirkkolaista kiinnosta vähääkään miettiä mitä on juuri lukenut !

eikö ol e ihme sekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle tuntuu olevan vaikea tuo Jumalan teko. Paasaa nsiitä koko ajan. Usko on sinulle vain oma ratkaisu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään ilmaista lahjaa ei ole hengen rintamalla, vai oliko se ilmainen kun se usko on vienyt hengen miljoonilta syyttömiltä ihmisiltä.

ja vie joka päivä edelleen. Jeesus joutui ristille vain siksi että oli täyttämässä Isänsä tahtoa, ja jokaisen hänen seuraajansa käy samoin jollain tasolla.

Jeesus sovitti kaikki synnit että meillä rauha olisi Jumalan kanssa, jotka uskoo Kristuksen Jeesuksen suorittaman työn.
        Ottakaa armo vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sovitti kaikki synnit että meillä rauha olisi Jumalan kanssa, jotka uskoo Kristuksen Jeesuksen suorittaman työn.
        Ottakaa armo vastaan.

hvyin sanotti

• Anonyymi

sanokaapas mistä Jumala syyttää heti pian syntymisensä jälkeen kuollutta pikkuihmistä?

• Anonyymi

ellette pysty tuohon vastaamaan oikein, kaikki selityksenne vauvakasteen autuudesta on tyhjän veroisia !

• Anonyymi

"mistä syyttää"

Aadamin synnin tähden.

"Niinkuin YHDEN ihmisen kautta tuli synti maailmaan, ja synnin kautta KUOLEMA, niin

pieniä vauvojakin kuolee > "synnin tähden = Aadamin synnin seurauksena, KAIKKIA ihmisiä kohtaa KUOLEMA , - myös pieniä vauvoja kohtaa kuolema.

"synti, joka minussa asuus" Room: 7: 20
        kaikissa lihallisissa ihmisissä a "asuu" siis tuo "Aadamin synti , koska me olemme KAIKKI "
        "Aadamin jälkeläisiä.

• Anonyymi

Tuollaisen kysymyksen esittäjä ei ymmärä mikä on synti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"mistä syyttää"

Aadamin synnin tähden.

"Niinkuin YHDEN ihmisen kautta tuli synti maailmaan, ja synnin kautta KUOLEMA, niin

pieniä vauvojakin kuolee > "synnin tähden = Aadamin synnin seurauksena, KAIKKIA ihmisiä kohtaa KUOLEMA , - myös pieniä vauvoja kohtaa kuolema.

"synti, joka minussa asuus" Room: 7: 20
        kaikissa lihallisissa ihmisissä a "asuu" siis tuo "Aadamin synti , koska me olemme KAIKKI "
        "Aadamin jälkeläisiä.

"pieniä vauvojakin kuolee > "synnin tähden = Aadamin synnin seurauksena, KAIKKIA ihmisiä kohtaa KUOLEMA , - myös pieniä vauvoja kohtaa kuolema."

Adamin takia vauva ei kuole, vaan vasta sitten tämä ihminen kuolee syntiin kun tekee synnin teon.

• Anonyymi

Vauvojen päälakivalelijoiden halu tappaa myös vauvoina ihmiset on ihmistuhontaa, mikä ei kuulu kristinuskoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvojen päälakivalelijoiden halu tappaa myös vauvoina ihmiset on ihmistuhontaa, mikä ei kuulu kristinuskoon.

Jotenkin tuntuu että nämä vauvojen tappajat ovat ihan sairaita ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvojen päälakivalelusta puhuvat tuntuvat olevan tappajia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin tuntuu että nämä vauvojen tappajat ovat ihan sairaita ihmisiä.

Jotenkin tuntuu että sinä olet sairas ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"pieniä vauvojakin kuolee > "synnin tähden = Aadamin synnin seurauksena, KAIKKIA ihmisiä kohtaa KUOLEMA , - myös pieniä vauvoja kohtaa kuolema."

Adamin takia vauva ei kuole, vaan vasta sitten tämä ihminen kuolee syntiin kun tekee synnin teon.

ettekö ny tollot käsitä, että PELKÄSTÄÄN kaikkien ihmisten luoinnollinen kuolema on synnin seurausta ; siis Aadamin synnin seurausta !!!

helluntailaiset ei osaa edes lukemaansa lukea . . .
        kyllä on paksu peitto silmillä !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ettekö ny tollot käsitä, että PELKÄSTÄÄN kaikkien ihmisten luoinnollinen kuolema on synnin seurausta ; siis Aadamin synnin seurausta !!!

helluntailaiset ei osaa edes lukemaansa lukea . . .
        kyllä on paksu peitto silmillä !!

Ne on täysin ulalla kyllä

• Anonyymi

No on hihuleilla jutut.

• Anonyymi

Jeesukseen uskova uudestisyntyy kuulemisesta eli Jumalan Sanan kuulemisesta ja omaksumisesta ja sitten upotuksessa kun nousee ylös vedestä Jeesuksen tavoin aikuisena.

• Anonyymi

Ja kolmikymppisenä eikö niin ?!

• Anonyymi

helluntailaiset ainakin kieltää RAAMATUN sanan.

jos helluntailaiset käsittäis pisaraakaan kasteesta, niin ottaisivat kiireesti kasteen, NIIN teki alkuseurakuntakin, kukaan ei viivytellyt, eikä harkinnut "parikymmentävuotta", niinkuin helluntailaisten "perhekunnat".

selitäpä helluntailainen, miksi Alkuseurakunta otti KIIREESTI kasteen !!!

"yhtennäpäivänä kastettiin noin kolmetuhatta sielua"

• Anonyymi

"kuulemisesta"
        vaan, kun helluntailaiset on vääristäneet sen Jumalan SANAN kuulemisen omiksi jorinoikseen,
        elikkä ihmisoppiin,, mikä sopii lihallisen mielelle.

"Sillä MINUN ajatukseni, ei ole TEIDÄN ajatuksianne, eivätkä TEIDÄN tienne ole MINUN
        teitäni, sanoo Herra" Jes: 55: 8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kolmikymppisenä eikö niin ?!

Joo ja vielä Jordanissa, missä Jeesuskin kastettiin, eikö niin ?
        Sama paikka pitää ehdottomasti löytää, mutta olen lukenut, että juuri sillä paikalla on vettä ainoastaan nilkkoihin asti, joten kaivatteko sitten siihen poteron, että voi upottaa ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ja vielä Jordanissa, missä Jeesuskin kastettiin, eikö niin ?
        Sama paikka pitää ehdottomasti löytää, mutta olen lukenut, että juuri sillä paikalla on vettä ainoastaan nilkkoihin asti, joten kaivatteko sitten siihen poteron, että voi upottaa ???

Hyvä pointti, kukaan ei vastaa vain tähän

• Anonyymi

<< "Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa , kenet tahtoo"
      Room: 9: 18<<

Näin Jumala ilmoittaa kaikkivaltiuteensa, jos tekee niin menettää Pyhyytensä ja oikeudenmukaisuutensa, ja saatana nauraa. Paatunut itse luopuu Jumalasta.
      Jumala haluaa että kaikki pelastuu. Muuten Jumala olisi despootti.

Jumala on eheä puhdas saasteeton oikeudenmukainen laupias armollinen Agape Rakkaus, ei varjon varjoa missään. ei rypyn ryppyä. Ei sorru epäoikeudenmukaisiin tekoihin.

Jumala ei luovu kunniastaan.

• Anonyymi

helluntailaiset vääristää Jumalan sanaa, "paatunut ITSE luopuu . . . siis RAAMATTU sanoo:

"HÄN armahtaa / HÄN paaduttaa (Room: 9:18)
        siis "Hän"., ei sanota että ihminen "valitsee", vaan :

"Hän siis on armollinen , kenelle tahtoo, ja paadutta, kenet tahtoo"

edellisessä Raamatun sanassa EI sanota, että "ihminen ensin luopuu, ja lääp, lääp, lääp, näitä hellareitten ihmisoppia, ei vi##u, että helluntailaiset vääristää ja LISÄÄ omia tekstejään Raamatun sanaan !!

"Jos joku panee niihin jotain lisää, , niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset,
        jotka on kirjoitettut tähän kirjaan" Ilm: 22: 18

• Anonyymi

<<"HÄN armahtaa / HÄN paaduttaa (Room: 9:18)
      siis "Hän"., ei sanota että ihminen "valitsee", vaan :<<<
      Saatana vääristelee ja tekee Pyhästä Jumalasta mielettömän despootin, silloin Jumala menettää oikeudenmukaisuutensa.
      Nyt on tulkinnasta kysymys. Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

• Anonyymi

helluntailaiset "kirjanoppineet", kyllä hyvin osanneet kuolettaaja ja vääristää Jumalan sanan !

"Sinä et ajttele sitä, mikä on JUMALAN, vaan sitä mikä on IHMISTEN"
        Matt: 16: 23

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaiset "kirjanoppineet", kyllä hyvin osanneet kuolettaaja ja vääristää Jumalan sanan !

"Sinä et ajttele sitä, mikä on JUMALAN, vaan sitä mikä on IHMISTEN"
        Matt: 16: 23

Niin ne tekee

• Anonyymi

Raamatun mukaan ensin on kuultava evankeliumi, jotta usko voi syntyä. Uskon synnyttyä Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä eli uskova saa sinetin sydämeensä, merkkinä Jumalan lapseudesta. Jeesuksen antama Pyhän Hengen kaste on siis se kaste, joka on välttämätön pelastukselle. Vesikasteelle mennään sen jälkeen.

Se, että joku veden kautta tai vauvana siirtyisi pimeyden valtakunnasta Jumalan valtakuntaan, ei perustu raamattuun. Sellainen on ihmisoppia ja harhaoppia, joka kumoaa Jeesuksen omat sanat ja raamatun opin:

"tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"
      "jotka ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin"

• Anonyymi

Ei veden kautta vaan veden ja Hengen kautta. Perustuu selvään Raamatun ilmoitukseen. Sinä opetat harhaoppia.

• Anonyymi

"parannus"

Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli
        tuleva
        hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen"
        Apt: 19: 4

erottakaa nyt lukemastanne / ymmärryksellänne , edes Johanneksen kaste ja Jeesuksen
        kaste
        toisistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei veden kautta vaan veden ja Hengen kautta. Perustuu selvään Raamatun ilmoitukseen. Sinä opetat harhaoppia.

Vesi on Jumalan sana, elävä vesi.

Kirkko on harhaopettaja kasteasiassa. Jeesuksella ei ole ymmärtämättömiä vastasyntyneitä opetuslapsia. Opetuslapseksi tullakseen on tehtävä parannus ja uskottava evankeliumi.

Samoin ne, jotka opettavat "vasta vesikasteen pelastavan ihmisen kunnolla", opettavat harhaa ja itse asiassa pilkkaavat ristintyötä, koska lisäävät Jeesuksen ristintyöhön ja vereen "vesivaatimuksen".

Vesi pelastaa ihan samalla tavoin kuin härkien ja kauristen veri, eli on mahdotonta, että vesi pelastaisi. Jeesus pelastaa. Vesikaste kuuluu jo uskoon tulleelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vesi on Jumalan sana, elävä vesi.

Kirkko on harhaopettaja kasteasiassa. Jeesuksella ei ole ymmärtämättömiä vastasyntyneitä opetuslapsia. Opetuslapseksi tullakseen on tehtävä parannus ja uskottava evankeliumi.

Samoin ne, jotka opettavat "vasta vesikasteen pelastavan ihmisen kunnolla", opettavat harhaa ja itse asiassa pilkkaavat ristintyötä, koska lisäävät Jeesuksen ristintyöhön ja vereen "vesivaatimuksen".

Vesi pelastaa ihan samalla tavoin kuin härkien ja kauristen veri, eli on mahdotonta, että vesi pelastaisi. Jeesus pelastaa. Vesikaste kuuluu jo uskoon tulleelle.

Vesi on vesi.

Opetuslapseksi ei tulla omien ansioiden kautta.

Kaste pelastaa uskon kautta.

Laitat veden ja Jeesuksen vastakkain etkä ota huomioon että kaste liittää Kristuksen kuolemaan jossa on pelastus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vesi on vesi.

Opetuslapseksi ei tulla omien ansioiden kautta.

Kaste pelastaa uskon kautta.

Laitat veden ja Jeesuksen vastakkain etkä ota huomioon että kaste liittää Kristuksen kuolemaan jossa on pelastus

Oikein sanoit

• Anonyymi

2 Mooses: 33:5 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille: Te olette niskurikansa. Jos minä silmänräpäyksenkään vaeltaisin sinun keskelläsi, minä hukuttaisin sinut.
      Kuinka Pyhä Jumala on?
      Jumala ei ole mielivaltainen despootti, se ei sovi Agape Rakauteen mitenkään.
      Eikä luovuta kunniaansa kenellekäkään. Ja muita jumalia ei ole.

• Anonyymi

"pieniä vauvojakin kuolee, "kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet"

Vauvanakastettukin voi kuolla heti kasteen jälkeen, joten sillä vauvakasteella ei ollut mitään merkitystä tai vaikutusta ihmisen kuolemiseen. Mutta kuolemassa vain ruumis kuolee ja
        sielu jatkaa elämää joko taivaassa tai kadotuksessa.
        Vauva on Jeesuksen sanojen mukaan autuas, joten hänen paikkansa on Jumalan luona.
        Matt 18
        "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa."

Miksihän luterilaiset eivät halua vauvojensa olevan Jumalan omia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"pieniä vauvojakin kuolee, "kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet"

Vauvanakastettukin voi kuolla heti kasteen jälkeen, joten sillä vauvakasteella ei ollut mitään merkitystä tai vaikutusta ihmisen kuolemiseen. Mutta kuolemassa vain ruumis kuolee ja
        Vauva on Jeesuksen sanojen mukaan autuas, joten hänen paikkansa on Jumalan luona.
        Matt 18
        "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa."

kristillinen kaste ei ole , tätä maallista elämää varten, vaan kaste on kaste KRISTUKSEEN.

jos sitä käsität !!

"Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 18

Ei Raamatussa sanotakaan että kaste vaikuttaa kuolemiseen. Puhut ihan ihmeitä

Jeesus ei sano missään lasta autuaaksi. Lapsi on Jumalan luona uskon kautta kuten muutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Raamatussa sanotakaan että kaste vaikuttaa kuolemiseen. Puhut ihan ihmeitä

Jeesus ei sano missään lasta autuaaksi. Lapsi on Jumalan luona uskon kautta kuten muutkin.

ei kaste kuolemaa poista tietenkään , myös Jeesus kuoli ristillä MEIDÄN syntiemme takia.

kristillisen kasteen saanut kuolee "KRISTUKSESSA", siinä se ero.

"Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettu, olette Kristuksen päällenne pukeneet"

"Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille
        kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille
        elämän vanhurskauttamiseksi" Room: 5: 18

Kristukseen kastettu, kuolee Kristuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kaste kuolemaa poista tietenkään , myös Jeesus kuoli ristillä MEIDÄN syntiemme takia.

kristillisen kasteen saanut kuolee "KRISTUKSESSA", siinä se ero.

"Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettu, olette Kristuksen päällenne pukeneet"

"Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille
        kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille

Kristukseen kastettu, kuolee Kristuksessa.

Miksihän luterilaiset eivät halu tulla vanhurskaiksi:
        ", niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille

Vasta sitten, kun ihminen tekee syntiä, hän menettää tuon vanhurskauden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän luterilaiset eivät halu tulla vanhurskaiksi:
        ", niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille

Vasta sitten, kun ihminen tekee syntiä, hän menettää tuon vanhurskauden.

Ihmisellä ei ole vanhurskautta ilman Jeesusta.

Miksi hellarit eivät halua pelastua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä ei ole vanhurskautta ilman Jeesusta.

Miksi hellarit eivät halua pelastua?

Hyvä kysymys

• Anonyymi

Älkää tuomitko ettei teitä tuomita. Jätkää tuomitseminen Jumalalle.
      Kuka tuomitsee pieniä viattomia vauvoja, syntyiväthän ne pahaan maailmaan.

Maailma on pahuuden vallassa. Ellette usko niin katsokaa mediaa, se on pahuutta täynnä koska ihminen on syntinen ja synti on pahuutta ja sikiää kuin tauti.

Kristus on uudestisyntymisen perusta ja kaste sen seuraus. Jeesukseen kaikki kastetaan. Hen on se joka tekee eläväksi.

• Anonyymi

Raamattu ei opeta että kaste on uudestisyntymisen seuraus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, mutta Raamattu opettaa, että uudestisyntynyt antaa kastaa itsensä:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen....."

Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen eikä pakkoon, kuten vauvakaste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei myöskään opeta että ihminen oppii kävelemään alle kaksivuotiaana !

se vain näkyy käytännön elämässä. eikö olekkin aivan ihmeellistä!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, mutta Raamattu opettaa, että uudestisyntynyt antaa kastaa itsensä:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen....."

Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen eikä pakkoon, kuten vauvakaste.

Tuossa kohdin ei puhuta uudestisyntyneistä vaan niistä jotka olivat saaneet piston sydämeensä.

Vapaehtoisuudesta ei Raamattu puhu tuossa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa kohdin ei puhuta uudestisyntyneistä vaan niistä jotka olivat saaneet piston sydämeensä.

Vapaehtoisuudesta ei Raamattu puhu tuossa mitään.

Miksei inttäjäeksyttäjä vastaa tähän?

• Anonyymi

Kaste on kuolemista tälle maailmalle ja synnille.
      Älkää mukautuko tämän maailman mukaan.

JOs kiivaillette kasteesta olette vielä lihallisia.
      Joh: 15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
      Ilman Jeesuksen apua ei onnistu, mutta tahdotko seurata? Tahdotko?

• Anonyymi

"tälle maailmalle ja synnille"

"Jos olemme panneet TOIVOMME Kristukseen ainoastaan TÄMÄN ELÄMÄN ajaksi, niin
        olemme kaikkia
        muita ihmisiä surkuteltavammmat" 1 Kor: 15: 19

• Anonyymi

"Kaste on kuolemista tälle maailmalle ja synnille.
        Älkää mukautuko tämän maailman mukaan."

Ilmankos Putin ei mukaudu tämän maailman menon mukaan vaan tapattaa viattomia. Nämä todella kuolevat tälle maailmalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaste on kuolemista tälle maailmalle ja synnille.
        Älkää mukautuko tämän maailman mukaan."

Ilmankos Putin ei mukaudu tämän maailman menon mukaan vaan tapattaa viattomia. Nämä todella kuolevat tälle maailmalle.

Epätoivosta tas käyttää Putin-korttia

Kun Raamattu ei kelpaa niin puhutan Hitlereistä ja Putineista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"tälle maailmalle ja synnille"

"Jos olemme panneet TOIVOMME Kristukseen ainoastaan TÄMÄN ELÄMÄN ajaksi, niin
        olemme kaikkia
        muita ihmisiä surkuteltavammmat" 1 Kor: 15: 19

Roomalaiskirje: 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
        Kolossalaiskirje: 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Miksi pidätte vääristelyä yllä, sen on syntiä ja eksytystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epätoivosta tas käyttää Putin-korttia

Kun Raamattu ei kelpaa niin puhutan Hitlereistä ja Putineista

Huomattu on

• Anonyymi

Keskenkasvuiset luterilaiset lapsenuskoiset ovat päättäneet mielikuvituksessaan uudestisynnyttää vauvan ja pyyhkiä pois vauvan synnit koko elämän ajalta. Suoritettuaan pakkokasteen he ovat tyytyväisiä, kun taas on saatu yksi vauva uudestisynnytettyä ja pelastettua perisynnin vallasta.

• Anonyymi

uudestisyntyminen EI ole IHMISEN teko, vaan JUMALAN teko.

"vedestä ja Hengestä" > Jumalan SANAN voimasta .

"Sanallaan hän loi taivaat ja maan"

""että taivaat ja samoin maa, VEDESTÄ ja VEDEN kautta rakennettu olivat ikivanhastaan
        Jumalan SANAN voimasta
        2 Piet: 3: 5

• Anonyymi

Keskenkasvuonen uudestikastaa aukoo päätään asiasta josta ei tiedä mitään

Vauvat niilä on mielessä

• Anonyymi

Noin paljon sanoja, mutta ei yhtään sanaa siitä, mistä Jumala syyttää vastasyntynyttä ja paiskaa pienen kadotukseen jossa sitten ihmettelee miksi olen täällä !

auttaisko jos kysyy mistä Jumala syyttää jumalattomasti elävää aikuista, mitäs arvelette siitä ?

aina vainko se aatami siellä kummittelee?

jos luterilainen siis jää kiinnni ylinopeudesta, jota ei tietenkään tapahdu koskaan, onhan hän uudestisynytnyt heti kummien ja papin voimallisella avustuksella, mutta jos jäisi niin, eikö sakotettava voisi hyvinkin sanoa että tämä on Aatamin syytä, laittakaa sakko sinne osoitteeseen, miten on?

• Anonyymi

"mistä Jumala syyttää"

"Niinkuin YHDEN ihmisen KAUTTA, tuli synti maailmaan, ja synnin kautta KUOLEMA,, niin
        on
        tullut KAIKKIEN ihmisten osaksi, koska KAIKKI ovat syntiä tehneet"

kaikki "lihassa" synntyneet on "Aadamin (yhden ihmisen) "perillisiä" > perisynti, ja
        "vasta KRISTUKSESSA se katoaa" 2 Kor: 3: 14

"Kristuksessa"
        "Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"

• Anonyymi

tähän sopii vanha tarina siitä kun renki lähti aamulla myllyyn jyviensä kanssa!

illalla kun renki palasi myllystä oli jahoista suuri osa pitkin tietä josta isäntä moitti renkiään !

renki vastaa, että isäntähän itse sitoi säkit aamulla.

• Anonyymi

Paaaljon sanja muta ei yhtään mitään asiaa kääkältä

Ylinopeudella ei ole mitään tekemistä uudestisyntymisen kanssa.

• Anonyymi

Uudestikaetttu on uudestisyntynyut papin avustuksella, heheheheh

Eikä ne tajua että synti on ihmise omaa syytä mutta syntiturmelus tuli lankeemuksesta, hehe

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tähän sopii vanha tarina siitä kun renki lähti aamulla myllyyn jyviensä kanssa!

illalla kun renki palasi myllystä oli jahoista suuri osa pitkin tietä josta isäntä moitti renkiään !

renki vastaa, että isäntähän itse sitoi säkit aamulla.

"renki"

eihän edellisessä ollut Raamatun sanaa pätkääkään . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paaaljon sanja muta ei yhtään mitään asiaa kääkältä

Ylinopeudella ei ole mitään tekemistä uudestisyntymisen kanssa.

ei noi kääkät ole tainneet paljon Raamattua lukea.

eihän niillä ole koskaan Raamatun sanaa, mihin asiansa vetoisivat.
        Jeesus vetosi aina Jumalan Sanaa: " Kirjoitettu on"

helluntailaiset luottaa "henkeen"

RAAMATTU sanoo: "Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei noi kääkät ole tainneet paljon Raamattua lukea.

eihän niillä ole koskaan Raamatun sanaa, mihin asiansa vetoisivat.
        Jeesus vetosi aina Jumalan Sanaa: " Kirjoitettu on"

helluntailaiset luottaa "henkeen"

RAAMATTU sanoo: "Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17

Onneksi noinn

• >>Kun Raamattu ei kelpaa niin puhutan Hitlereistä ja Putineista.>>

Myös Hitler ja Putin ovat Jumalan luomia ja Jeesus on kuollut myös heidän puolestaan.

• Anonyymi

hyvin sanottu !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyvin sanottu !!

Aamen tohon

• Anonyymi

Ainoa vertailupiste on Puhdas Jeesus Kristus, johon tule verrata Pyhä elämä.
      Omat teo on Jumalan edessä saastainen vaate, joka ei kelpaa.

Uksottomat ei usko että asian on näin. Siitä seuraa maailman pahuus ja syntisyys.

Kiristykset ja pakottamiset rauhaan ja sotaan j.n.e. nämä ovat saastaisuuden ja synnin seurausta.

Kevät to rannoille haakalinnut ja muut itikat ja rääpiät.

Jotka on minua vastaa ei rakenna vaan hajottaa, sanoi Jeesus ja rakkauden Hengessä. Rakenna siis Jeesuksen kanssa samassa Hengessä.

Kannattaa opetella! Muuten ei hyvä seuraa.

• Anonyymi

monet pitää uskona sitä, kun katsoo itseensä ja omiin tekoihin,
        eivätkä usko Kristukseen "lain täyttäjänä"

"älköön oikea kätesi tietäkö, mitä vasen antaa"
        Matt: 6: 3

"olla Kristuksessa, = ITSENSÄ unohtaen,

"Sillä armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta, ette itsenne kautta - se on
        Jumalan lahja -
        ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi"
        Ef: 2: 8-9

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

monet pitää uskona sitä, kun katsoo itseensä ja omiin tekoihin,
        eivätkä usko Kristukseen "lain täyttäjänä"

"älköön oikea kätesi tietäkö, mitä vasen antaa"
        Matt: 6: 3

"olla Kristuksessa, = ITSENSÄ unohtaen,

"Sillä armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta, ette itsenne kautta - se on
        Jumalan lahja -

""olla Kristuksessa, = ITSENSÄ unohtaen,"

Ja tästä syystä tulee ottaa usko Jeesukseen vastaan ja alkaa seurata Jeesusta kuten Jeesus opetuslapsia kehoitti. Ja sitten hänet voidaan upottaa ja vedestä nousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""olla Kristuksessa, = ITSENSÄ unohtaen,"

Ja tästä syystä tulee ottaa usko Jeesukseen vastaan ja alkaa seurata Jeesusta kuten Jeesus opetuslapsia kehoitti. Ja sitten hänet voidaan upottaa ja vedestä nousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

Noin se menee

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumi:
      3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Turhaan siis kasteesta väittelette. Henki huolehtii että toimitte oikein, olette Herran töissä.

• Anonyymi

Tuo on totta:
        ""Sillä armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta, ette itsenne kautta - se on
        Jumalan lahja -

Lisäisin siihen vielä, että " ette papin tekojenkaan kautta"!
        "Se on Jumalan teko, että uskotte." Siihen ei tarvita vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on totta:
        ""Sillä armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta, ette itsenne kautta - se on
        Jumalan lahja -

Lisäisin siihen vielä, että " ette papin tekojenkaan kautta"!
        "Se on Jumalan teko, että uskotte." Siihen ei tarvita vettä.

Uudestikastajat kai pelastuvat papin tekojen kautta kun koko ajan höpöttävät

Uskoon ei tarvita vettä vaan kasteeseen tarvitaan. Meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajat kai pelastuvat papin tekojen kautta kun koko ajan höpöttävät

Uskoon ei tarvita vettä vaan kasteeseen tarvitaan. Meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan.

Sinä kai luulet pelastuvasi kasteen avulla, kun koko ajan siitä höpötät.
        Me muut pelastumme uskomalla Herraan Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä kai luulet pelastuvasi kasteen avulla, kun koko ajan siitä höpötät.
        Me muut pelastumme uskomalla Herraan Jeesukseen.

Sinä pelastut pappien tekojen avulla. Me muut pelastumme Kristuksen kautta - siis uskon ja kasteen kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä pelastut pappien tekojen avulla. Me muut pelastumme Kristuksen kautta - siis uskon ja kasteen kautta.

Sinä et siis luota yksin Kristukseen, vaan tarvitset sen lisäksi vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et siis luota yksin Kristukseen, vaan tarvitset sen lisäksi vettä.

Minä luotamn yksin Kristuksen joka toimii myös veden kautta

Kaste ei ole Kristuksesta erillinen asia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudessa Testamentissa aika moni muukin tuntui tarvitsevan kasteen eil "sitä vettä" Tämä ei tarkoita sitä etteivät he luottaneet yksin Kristukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on juuri se harhaluulo, johon kasteenpalvojat turvaavat: "Minä luotamn yksin Kristuksen joka toimii myös veden kautta"

Kristus ei tarvitse vettä toimiakseen, vaan Raamattu osoittaa: "Henki on se, joka eläväksi tekee."
        Vedellä ei ole tällaisia ominaisuuksia ihmiseen. Se on vain tätä aika varten, eikä sitä tarvita iankaikkisuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on juuri se harhaluulo, johon kasteenpalvojat turvaavat: "Minä luotamn yksin Kristuksen joka toimii myös veden kautta"

Kristus ei tarvitse vettä toimiakseen, vaan Raamattu osoittaa: "Henki on se, joka eläväksi tekee."
        Vedellä ei ole tällaisia ominaisuuksia ihmiseen. Se on vain tätä aika varten, eikä sitä tarvita iankaikkisuudessa.

Tuo on juuri ise harhaluulo mitä tuo satananpalvoja yrittää uskotella. Kristus toimii kuten on luvannut ja hän toimii kasteessa, pesten juuri vedellä ja Sanalla. Tämä ei ole sen kanssa että Henki toimii koska kolminaisuuden persoonat ovat yhtä.

Vedellä ei ole ihmeellisiä ominaisuuksia vaan Jumalan Sanalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen ei julista mitä Kristus tarvitsee tai ei tarvitse vaan ihminen luottaa niihin tapoihin toimia jotka Jumala on Sanassaan luvannut

Kukka kun tuo pelle ei väitä "Kristus ei tarvitse Sanaa toimiakseen"

Kristus ei ole vain tätä aikaa vaan iankaikkisuutta varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen ei julista mitä Kristus tarvitsee tai ei tarvitse vaan ihminen luottaa niihin tapoihin toimia jotka Jumala on Sanassaan luvannut

Kukka kun tuo pelle ei väitä "Kristus ei tarvitse Sanaa toimiakseen"

Kristus ei ole vain tätä aikaa vaan iankaikkisuutta varten.

Totta
        Jeesus tulee luoksemme veden ja veren kautta.

Meidän on kastettu Kristuksen kuolemaan.

• Anonyymi

"kaste Kristukseen:

"Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani"
      Joh: 13: 8

• Anonyymi

Totta: "Vedellä ei ole ihmeellisiä ominaisuuksia vaan Jumalan Sanalla"

Siksi kaste ei pelasta ketään, vaan se, että ihminen uskoo Herraan Jeesukseen:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi." Ap 16

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta: "Vedellä ei ole ihmeellisiä ominaisuuksia vaan Jumalan Sanalla"

Siksi kaste ei pelasta ketään, vaan se, että ihminen uskoo Herraan Jeesukseen:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi." Ap 16

Kaste on Jumalan Sanaa! Ja Pietari sanoi suoraan että kaste pelastaa.

Ei auta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste on Jumalan Sanaa! Ja Pietari sanoi suoraan että kaste pelastaa.

Ei auta

Pyhän Hengen kaste!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhän Hengen kaste!

Se on sama kuin vesikaste

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sama kuin vesikaste

kylläm yksi kaste

• >>Uudestisyntyykö vauva kasteessa?>>

En tiedä uudestisyntyykö vauva mutta Teuvo Hakkarainen uudestisyntyi.

• Anonyymi

Tuossa edellä on hyvää evankeliumia että ei mikään valeluoperaatio pelasta, vaan usko ja uskoontulo Jeesukseen ja tässä uskossa eläminen ja toiminen, pelastaa taivaan iloon ja rauhaan ja rakkauteen Jeesuksen kanssa. Tämän jälkeen Jeesuksen antaman esimerkin mukaan ihminen upotetaan veteen ja kuten Jeesus, niin sieltä vedestä nousee ylös uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

• Anonyymi

Tarkoitatko että kasteessa tapahtuu uudestisyntyminen?

Vain Jeesus peastaa ja usko on tapa ottaa pelastus vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evankeliumia ei ole se mikä ei pelasta vaan evankeliumia on pelastava Jeesus Kristus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uudestisyntyminen , raamatun mukaan on "vedestä ja Henhestä",
        helluntailaisuus on eksytys, niillä on ihan omat vääristellyt uudestisyntymiset.

helluntailaisuus on eksytys. Ja piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uudestisyntyminen , raamatun mukaan on "vedestä ja Henhestä",
        helluntailaisuus on eksytys, niillä on ihan omat vääristellyt uudestisyntymiset.

helluntailaisuus on eksytys. Ja piste.

Kääkän mukaan ihminen uudestisyntyy kun hän huutaa lujaa

Täysin vierasta Raamatulle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kääkän mukaan ihminen uudestisyntyy kun hän huutaa lujaa

Täysin vierasta Raamatulle

"uudestisyntyminen EI ole näkyvää !!

helluntailaisuus ei tunnusta mitään mikä ei NÄY.

"Ei Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla"
        Luuk: 17: 20

"Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"
        Luuk: 17: 21

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"uudestisyntyminen EI ole näkyvää !!

helluntailaisuus ei tunnusta mitään mikä ei NÄY.

"Ei Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla"

Tarkoitatko että vauvakaste suoritetaan silmät peitettynä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvat taas mielessä tuolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekös sinua kismittää! Oletko vielä poikamies?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se muusta puhukaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"tarkoitatko"

haluat siis vääristellä RAAMATUN sanaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"tarkoitatko"

haluat siis vääristellä RAAMATUN sanaa.

Sitä ne tekee koko ajan. Joka päivä.

• Anonyymi

Lahkoihin uudestikastetut/syntyneet muuttuvat heti kasteensa jälkeen pahantuulisiksi kiukuttelijoiksi vaikka uskon pitäisi olla iloinen asia.

• Anonyymi

He tuntuvat haukkuvan niitä jotka uskovat Jeesuksen sanoihin sellaisenaan ja Raamatun lupauksiin.

• Anonyymi

Me pallopäät olemme juuri sellaista. Eikö nin?

• Anonyymi

Niinkö sinulle kävi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö sinulle kävi?

Niin on moni uskova joutunut uudestikastajien haukunnan kohteeksi. Moni.

• Anonyymi

Jos syntyy suoraan Jeesukseen Kristukseen, kuten Johannes kastaja.

• Anonyymi

kasteessa on "uudestisyntyminen" > vedestä ja Hengestä"

"jos joku ei synny vedestä ja Hengestä ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"

kaste annetaan Jumalan Sanalla >"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

helluntailaisille raamatun sana on "hullutus", vaan:

"vaan Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka
      uskovat" 1 Kor: 1: 21

"yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark: 9: 42
      "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla"

"teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; kun Kristus,
      elämämme ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa"
      Kol: 3: 3

• Anonyymi

Kasteessa ei kukaan ole vielä uudestisyntynyt, vauvoista puhumattakaan, vaan Raamatun mukainen uudestisyntyminen tapahtuu YLHÄÄLTÄ, sanan kautta ja siihen ei tarvita vettä, joka on näkyvää.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."
        Ikävää, että luterilaisten vauvakasteoppi perustuu väärään Raamatun tulkintaan ja harhaanjohtamiseen. Kun Jeesus puhui Nikodeemukselle "vedestä ja hengestä syntymisestä", niin Hän ei puhunut kasteesta mitään, vaan sanan ja hengen kautta ihminen uudestisyntyy uskomalla Herraan Jeesukseen. Jeesushan ei kastanut Nikodeemusta.
        Luterilaisille tämä on hullutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa ei kukaan ole vielä uudestisyntynyt, vauvoista puhumattakaan, vaan Raamatun mukainen uudestisyntyminen tapahtuu YLHÄÄLTÄ, sanan kautta ja siihen ei tarvita vettä, joka on näkyvää.
        Ikävää, että luterilaisten vauvakasteoppi perustuu väärään Raamatun tulkintaan ja harhaanjohtamiseen. Kun Jeesus puhui Nikodeemukselle "vedestä ja hengestä syntymisestä", niin Hän ei puhunut kasteesta mitään, vaan sanan ja hengen kautta ihminen uudestisyntyy uskomalla Herraan Jeesukseen. Jeesushan ei kastanut Nikodeemusta.

Koko luterilainen kirkko on pelkkää muotomenoa ja rituaaleja, jolla on eksytetty miljoonat suomalaiset pois pelastuksen tieltä!

sokeutettu vauvakasteella, jolla ei ole pennin merkitystä mihinkään hengelliseen, ellei kirkon kirstun kilinää lasketa joka ei ol e mitään hengellistä sekään. !

paavin etäpääte se on piskuinen kioski pihansa perällä. kuihtuu pois hissukseen eikä kukaan huomaa mitään, vain lisääntyneet marjastajat syksyllä kun pappiskunta on työtön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste on Raamatun mukaan uudestisyntymisen peso - ei uudestisyntyneen peso. Kaste KRistuksen kuolemaan ja Kristuksen ruumiin jäseneksi tarkoittaa myös uudestisyntymistä

Uudesikastajien koko oppi perustuu väärään Raamatu tulkintaan ja Jeesuksen sanojen mitätöntiin. Jeesus EI puhu sanasta ja Hengestä vaan hän puhuu vedestä ja Hengestä joten turha väittää ettei vettä tarvita.

Mutta Jeesuksen sanat on uudestikastajile hullutusta

• Anonyymi

Tuollaista on kirkollisten raamatun opetus, jaikeita sekaisin sieltä täältä joissa on sopivia sanoja.

mitään logiikkaa ei tuossakaan tarjonnassa ole.

mutta hyvä että sanot vauvakastetta hullutukseksi, se on hyödyllistä ja oikein !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko luterilainen kirkko on pelkkää muotomenoa ja rituaaleja, jolla on eksytetty miljoonat suomalaiset pois pelastuksen tieltä!

sokeutettu vauvakasteella, jolla ei ole pennin merkitystä mihinkään hengelliseen, ellei kirkon kirstun kilinää lasketa joka ei ol e mitään hengellistä sekään. !

paavin etäpääte se on piskuinen kioski pihansa perällä. kuihtuu pois hissukseen eikä kukaan huomaa mitään, vain lisääntyneet marjastajat syksyllä kun pappiskunta on työtön.

Jännä että se on pelkkää muotomenoja mutta silti siellä on emennän uskovia kuin muissa puljuissa yhteens. Uudestikastajille rukous on vain muotomeno, sairasta

JA kappas, tuli taas vauvat medokääkälle mieleen, ei luterilasiet kasta vauvakasteella vaan kasteella jos et tiennyt. Ja kasteella on selvä merkitys Raamatussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhamin pikkuinen kioski ja sen muutama epätoivoinen evankelista yrittää urputtaa

Kertokaa kun kirkon väkimäärä tippuu uudestikastajien tasolle, heh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>"ei tarvita vettä"<

Jeesus otti kasteen , VEDESSÄ.

"Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta VEDESTÄ, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän
        näki
        Jumalan Hengen laskeutuvan alas, niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan alas hänen
        päällensä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>"ei tarvita vettä"<

"Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta VEDESTÄ, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän
        näki
        päällensä."

Alkukristityt ainakin tarvitsivat kasteen vedessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>"ei tarvita vettä"<

näki
        päällensä."

"Jeesus otti kasteen , VEDESSÄ."

Juuri näin, Jeesus upotettiin veteen ja sitten sieltä nousi ylös Jumalan Poika mutta myös ihminen Jeesus Kristus ja läsnä tässä upotuksessa oli Isä, Jeesus ja myös Pyhä henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus otti kasteen , VEDESSÄ."

Juuri näin, Jeesus upotettiin veteen ja sitten sieltä nousi ylös Jumalan Poika mutta myös ihminen Jeesus Kristus ja läsnä tässä upotuksessa oli Isä, Jeesus ja myös Pyhä henki.

Raamattu ei opeta moista

• Anonyymi

Kuinkahan monta kymmentä jäsentä kirkossa olisi jos ne sinne omatahtoisesti liittyisivät uskoon tultuaan ensin tietenkin.

olisko enemmän kuin sata jäsentä, onkohan ollut puhetta sakastissa.

• Anonyymi

En tiedä, pieni on kylä helluntaikirkko Suomessa

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, pieni on kylä helluntaikirkko Suomessa

Helluntaiseurakunnat ovat yksi maailman suurimpia kristityjä yhteisöjä. He ovat maailman laajimmin sevinnyt ja Jumalan läheisimpien yhteisöjä.
        Heissä näkyvät selvästi Raamatun mukaiset Jumalan vaikutukset.
        Lue Joh. Luku 14.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Helluntaiseurakunnat ovat yksi maailman suurimpia kristityjä yhteisöjä. He ovat maailman laajimmin sevinnyt ja Jumalan läheisimpien yhteisöjä.
        Heissä näkyvät selvästi Raamatun mukaiset Jumalan vaikutukset.
        Lue Joh. Luku 14.

niinhän sä luulet.

• Anonyymi kirjoitti:

niinhän sä luulet.

Tutki puolueettomia tilastoja.

• Anonyymi

Tästä ei asia enää muutu yksinkertaisemmaksi.

Efesolaiskirje:
      4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Yksi Herra tarkoittaa Jeesusta - yksi usko tarkoittaa sitä uskoa, joka Jeesuksella oli -yksi kaste tarkoittaa kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen.

Kirkkoherra on väärä herra, lapsenusko on väärä usko ja vauvakaste on väärä kaste.

Näin yksinkertaista se on.

• Uskon ratkaisu jonka ihminen tekee täytyy olla niin ,että ihminen ymmärtää tekevänsä uskon ratkaisun ja syntyy myös uudesti ylhäältä.

• Anonyymi

Entä jos uskoo ilman ratkaisuja? Onko uudestisyntymä riippuvainen ihmisen ymmärryksestä? Ei ainakaan luonnollinen syntymä ole sitä

• Anonyymi

Miten se ratkaisu tehdään ja mistä tietää että se on oikea? Katsoin jotain tv7 ohjelmaa jossa oli jonkinlainen litanja rukous jeesukselle,antaa elämänsä. Minusta kuulosti aika samalta kuin syntisen rukous joka luetaan luterilaisessa kirkossa. Miten nämä kaksi eroavat toisistansa ja miten ihmeessä voitte kuvitella että usko syntyy kun lukee jonkun litanjan? Eikö usko olekaan Jumalan teko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se ratkaisu tehdään ja mistä tietää että se on oikea? Katsoin jotain tv7 ohjelmaa jossa oli jonkinlainen litanja rukous jeesukselle,antaa elämänsä. Minusta kuulosti aika samalta kuin syntisen rukous joka luetaan luterilaisessa kirkossa. Miten nämä kaksi eroavat toisistansa ja miten ihmeessä voitte kuvitella että usko syntyy kun lukee jonkun litanjan? Eikö usko olekaan Jumalan teko?

Hyvä pointti. Jotkuthan opettaa että ellet tiedä tarkkaa kellonlyömää milloin teit ratkaisun niin et ole mikään oikea uskova.

• Anonyymi kirjoitti:

Entä jos uskoo ilman ratkaisuja? Onko uudestisyntymä riippuvainen ihmisen ymmärryksestä? Ei ainakaan luonnollinen syntymä ole sitä

Se tapahtuu sydämmen tasolla .Jumala kyllä tietää sen eli ei siitä sen kummempaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala kyllä 100 varmasti tietää ,mitä tapahtuu ihmisessä kun pyytää ja kertoo suullaan ,mitä sydän haluaa eli koko olemus haluaa.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Jumala kyllä 100 varmasti tietää ,mitä tapahtuu ihmisessä kun pyytää ja kertoo suullaan ,mitä sydän haluaa eli koko olemus haluaa.

"Jumala tietää"

"Sillä hän tietää, minkälaista tekoa me olemme, hän MUISTAA meidät tomuksi"
        Ps. 103: 14

"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa"
        2 Kor: 5:19

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Niin mutta mikä ratkaisu tuo on? Jos ylipäätään tuollaista litanjaa lukee ja psyykkaa itsensä että juuri sillä hetkellä tapahtuu jotain maagista vai?

• Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta mikä ratkaisu tuo on? Jos ylipäätään tuollaista litanjaa lukee ja psyykkaa itsensä että juuri sillä hetkellä tapahtuu jotain maagista vai?

Ei siinä hetkellä tarvitse tapahtua maagista ,mutta voi tapahtua.
        Kun sydämmessä on halu niin se on silloin siinä.
        Sehän on varma ,että Jumala meidät tuntee kun on meidät tehnytkin.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Ei siinä hetkellä tarvitse tapahtua maagista ,mutta voi tapahtua.
        Kun sydämmessä on halu niin se on silloin siinä.
        Sehän on varma ,että Jumala meidät tuntee kun on meidät tehnytkin.

Jos sydämessä on halu, niin eikö silloin jo ole uskossa. Mitä se litanjan lukeminen muuttaa? Vai onko kyse siitä että pitää "tulla näyttävästi uskoon", että kaikki varmasti huomaavat? Tulee mieleen fariseus ja publikaani vertaus.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos sydämessä on halu, niin eikö silloin jo ole uskossa. Mitä se litanjan lukeminen muuttaa? Vai onko kyse siitä että pitää "tulla näyttävästi uskoon", että kaikki varmasti huomaavat? Tulee mieleen fariseus ja publikaani vertaus.

Se Jeesus ,jonka itse tunnen ja puheen olen kuullut on hyvin nöyrä mies joka ei maallisiin suuruuksiin mielly eikä muuhunkaan kliseilyyn.

Se usko sydämmessä on Totuus ja suun sana vahvistaa Totuuden.
        Tässä kaikessa on Jumala.

• Jeesuksen Kristuksen tarjoaman sovun Jumalan ja ihmisen itsensä välillä näkyy ihmisen koko eämässä kun hän on udestisyntynyt Jumalan Hengestä.

Lue Johanneksen evankeliumin luku 14. Kokonaan ja tarkaan.
      Huomioi kaiki sanat.
      Minä käytän Raamattu kansalle käänöstä.

• Mitään uudestisyntymisiä ei tarvita. Jos joku haluaa aikuisena sitten kasteen ottaa, olkoon se hänen asiansa mutta täytyy ihmetellä sitä ilkeyden määrä mikä uudelleen voidelluissa palstalla näkyy. Tosiaan jopa pienten vauvojen "kimppuun" käydään tässä kasteasiassa. Tuollainen kööri sitten väittää olevansa vähän jotain "ylempää" kastia.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Mitään uudestisyntymisiä ei tarvita. Jos joku haluaa aikuisena sitten kasteen ottaa, olkoon se hänen asiansa mutta täytyy ihmetellä sitä ilkeyden määrä mikä uudelleen voidelluissa palstalla näkyy. Tosiaan jopa pienten vauvojen "kimppuun" käydään tässä kasteasiassa. Tuollainen kööri sitten väittää olevansa vähän jotain "ylempää" kastia.

Totta: "Tosiaan jopa pienten vauvojen "kimppuun" käydään tässä kasteasiassa. "

Luterilainen kirkko käy pienten lasten kimppuun ja väittää näitä syntisiksi ja perkeleen lapsiksi, kuten Luther opettaa.
        Tuollainenhan on ihmisoikeusrikos. Eikö valtakunnansyyttäjän pitäisi puuttu siihen?

• Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kirkko käy pienten lasten kimppuun ja väittää näitä syntisiksi ja perkeleen lapsiksi, kuten Luther opettaa.
        Tuollainenhan on ihmisoikeusrikos. Eikö valtakunnansyyttäjän pitäisi puuttu siihen?

Se on kuule ihan vanhempien valinta kastetaanko lapsi vai ei, kirkko ei millään tavalla pakota eikä edes lähesty lapsen vanhempia ilman, että he itse tekevät aloitteen. Tuosta perisynnistä sinun ei ehkä kannata alkaa keskustelua virittämään kun et selvästi ole sitä sisäistänyt.

• Anonyymi

Se on kuule ihan vanhempien valinta kastetaanko lapsi vai ei, kirkko ei millään tavalla pakota eikä edes lähesty lapsen vanhempia ilman, että he itse tekevät aloitteen. Tuosta perisynnistä sinun ei ehkä kannata alkaa keskustelua virittämään kun et selvästi ole sitä sisäistänyt.

Tuota samaa asiaa tuo helluntailainen on märissyt ihmisoikeusrikoksista pitkään. Menisi siten tekemään niitä ilmoituksia eikä itkisi täällä.

Ateisteille synnistä puhuminen on kauhistus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhempia pelotellaan päälaen valeluun sillä periaatteella että annetaan ihmisten ymmärtää, että muuten vauva menee helvettiin paholaisen sekasikiön ominaisuudessa. Mutta jos katsoo pientä vauvaa, niin täytyy jo olla aika helvetellinen pappi jos näkee hänessä kastamattomana saatanan sekasikiön. Kuvastaa kuinka pahuuden valtaama laitos luterilainen kirkko nykymuodossaan ja kaikessa "homottamisissaan" on.

• Anonyymi

"Se on kuule ihan vanhempien valinta kastetaanko lapsi vai ei"??????

Kirkko opettaa, että kasteessa vauvasta tulee Jumalan lapsi. Kenen lapsi hän on ennen sitä? Mahdollisuuksia on tasan kaksi. Etkö osaa käyttää järkeäsi vai etkö uskalla pohtia asiaa?

Noiden vauvakastefanaatikkojen raivostuminen paljastaa sen, että hekin ovat epävarmoja asiasta. Perisynti on kirkkoisä Augustinuksen keksintö ja on outoa, että vielä 2000-luvulla tolkulliseksi itseään väittävät ihmiset uskovat tuon vanhan miehen höpinöihin.
        Mutta muutoinhan kirkko ei saisi vanhempia viemään vauvojaan kastettavaksi ja tuolle kauniille seremonialle pitäisi keksi jokin uusi selitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhempia pelotellaan päälaen valeluun sillä periaatteella että annetaan ihmisten ymmärtää, että muuten vauva menee helvettiin paholaisen sekasikiön ominaisuudessa. Mutta jos katsoo pientä vauvaa, niin täytyy jo olla aika helvetellinen pappi jos näkee hänessä kastamattomana saatanan sekasikiön. Kuvastaa kuinka pahuuden valtaama laitos luterilainen kirkko nykymuodossaan ja kaikessa "homottamisissaan" on.

Ihminen on syntinen ja sitä ei todeta järjellä vaan Jumalan Sana sen kertoo.

Kuka kristity ei haluaisi lasta Kristuksen ruumiin jäseneksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko opettaa, että kasteessa vauvasta tulee Jumalan lapsi. Kenen lapsi hän on ennen sitä? Mahdollisuuksia on tasan kaksi. Etkö osaa käyttää järkeäsi vai etkö uskalla pohtia asiaa?

Noiden vauvakastefanaatikkojen raivostuminen paljastaa sen, että hekin ovat epävarmoja asiasta. Perisynti on kirkkoisä Augustinuksen keksintö ja on outoa, että vielä 2000-luvulla tolkulliseksi itseään väittävät ihmiset uskovat tuon vanhan miehen höpinöihin.
        Mutta muutoinhan kirkko ei saisi vanhempia viemään vauvojaan kastettavaksi ja tuolle kauniille seremonialle pitäisi keksi jokin uusi selitys.

Raamattu opettaa että kasteesa päsätään Jumalan valtakuntaan ja Kristuksen kuolemasta osalliseksi.

Tuon uudestikastefanaatikon hermostuminen luterilaisten paölsytalla kertoo siitä etei hän ymmärrä Raamatun ilmoitusta synnistä väittäen sitä Augustinuksen keksinönksi.

Vanhemmat halauvat kastaa lapsensa Kristukseen, Augustinus ei sitä asiaa muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu opettaa että kasteesa päsätään Jumalan valtakuntaan ja Kristuksen kuolemasta osalliseksi.

Tuon uudestikastefanaatikon hermostuminen luterilaisten paölsytalla kertoo siitä etei hän ymmärrä Raamatun ilmoitusta synnistä väittäen sitä Augustinuksen keksinönksi.

Tuo helluntailainen on synnin ja lasten kastamista vastaan taisteleva fanaatikko.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinähän olet tietenkin noita uudelleen valeltuja ja koet varmaan syvästi nyt olevasi jotenkin Jumalan oma vaikka todellisuudessa sinullakin lienee kuitenkin vanhemmat. Kyseessä on siis ihan se, että lapsi otetaan jäseneksi Jumalan seurakuntaan.

Perisyntikäsite on tosiaan vanhaa ja uskallan ihan mutulla heittää, että jos menet toreille ihmisiltä kysymään miksi lapsia kastetaan niin hyvin harva antaa vastaukseksi perisynnin.
        Tuo johtuu ihan siitäkin, ettei edes kirkko ole enää vuosikymmeniin käyttänyt sitä ja siitä on jopa kirkon keskuudessa erimielisyyttä mitä sillä tarkoitetaan ja, että onko se voimassa oleva asia.

Kirkko ei siis tee mitään aggressiivista kampanjointia siitä, että vauvat tulee kastaa perisynnin vuoksi. Itseasiassa kuten aikaisemmin sanoin se ei edes lähesty vanhempia eli sen ensimmäisen kontaktin asiassa ottavat vanhemmat. Loppukaneettisi menettää siis pohjansa ja nimeäkään ei tuolle toimitukselle tarvitse muuttaa koska sitä kutsutaan kasteeksi. Tilanne tietenkin olisi vallan eri jos kyse olisi manauksesta mutta kuten hyvin tietänet kirkko ei peuhaa lahkojen lailla kaiken maailman henkiolentojen kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän perisynti totta ja se vaikuttaa meidän jäsenissämme lihassamme saaden tekemään lihassa sen himoja ,mutta Hengessä vaeltamalla voimme kukistaa ne.
        Mitä lapsiin tulee tai vauvoihin....he ne eivät ole toteuttaneet perisyntiä ja sen himoja eli tehnyt syntiä lihassa.
        Tuomiolla tuomitaan teot ja pikku vauvat ovat viattomia mihinkään.
        Helvetissä ei voi näkyä vauvoja..
        Perisynti on mennyt monelta pieleen ,mitä se oikeasti tarkoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei opeta kasteesta niinkuin katolisen kirkon tytärkirkko lutherin kautta opettaa.

Raamatussa on ainoastaan uskoon tulleiden kaste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on syntinen ja sitä ei todeta järjellä vaan Jumalan Sana sen kertoo.

Kuka kristity ei haluaisi lasta Kristuksen ruumiin jäseneksi

Lapset eivät ole tehneet syntiä. Siksi he eivät ole syntisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei opeta kasteesta niinkuin katolisen kirkon tytärkirkko lutherin kautta opettaa.

Raamatussa on ainoastaan uskoon tulleiden kaste.

Lopeta valehtelu, Raamattu ei tunne mitään uskoon tulleiden kasteita, vaan tämän, jonka Jeesus ilmoittaa Lähetyskäskyssään: Matt. 28: 19, 20.

Ensin kastetaan ja sitten opetetaan, niinkuin Jeesus opetti opetuslapsiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta valehtelu, Raamattu ei tunne mitään uskoon tulleiden kasteita, vaan tämän, jonka Jeesus ilmoittaa Lähetyskäskyssään: Matt. 28: 19, 20.

Ensin kastetaan ja sitten opetetaan, niinkuin Jeesus opetti opetuslapsiaan.

Olet oikeassa

• Vauva on synnitön, eikä tarvitse uudestisyntymää, tai kastetta.
      Perisyntiä ei ole, sellaisen lausuminen on pilkkalause. Jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaN

Hesekiel luku 18:
      Jokainen kantaa vain oman syntivelkansa
      1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
      2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
      Jer. 31:29
      3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
      4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
      1Moos. 18:25
      5. Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:
      6. ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei ryhdy naiseen, joka on kuukautistilassa,
      3Moos. 18:19; 3Moos. 20:10
      7. ei sorra toista, vaan antaa takaisin velanpantin, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
      2Moos. 22:26; 5Moos. 24:10; Jer. 58:6; Matt. 25:35
      8. ei anna rahaansa korolle, ei ota voittoa, vaan pidättää kätensä vääryydestä, tekee oikean tuomion miesten välillä,
      2Moos. 22:25; 5Moos. 23:19; Ps. 15:5
      9. vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on - hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.
      10. Mutta jos hänelle on syntynyt poika, väkivaltainen, verenvuodattaja, joka tekee yhtäkin näistä,
      11. mitä hän itse ei ole tehnyt: syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
      12. sortaa kurjaa ja köyhää, riistää ja raastaa, ei anna takaisin panttia, luo silmänsä kivijumaliin, tekee kauhistuksia,
      Aam. 2:8
      13. antaa rahansa korolle ja ottaa voittoa - saisiko tämä elää? Ei hän saa elää: kaikkia näitä kauhistuksia hän on tehnyt, hänet on kuolemalla rangaistava; hän on verivelan alainen.
      3Moos. 20:9
      14. Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt - näkee ne eikä tee sellaisia:
      15. ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
      16. ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
      17. pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
      18. Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.
      19. Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
      20. Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
      5Moos. 24:16; 2Kun. 14:6; 2Aikak. 25:4
      21. Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
      22. Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
      23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
      Hes. 33:11; 2Piet. 3:9
      24. Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee - saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.
      Hes. 3:20; Hes. 33:12
      25. Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
      Hes. 33:17
      26. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.
      27. Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa.
      28. Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistänsä, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.

• Anonyymi

Ei perisynti tarkoita sitä, että kastamaton lapsi menisi kadotukseen vaan sillä tarkoitetaan ihmisen lankeamista.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei perisynti tarkoita sitä, että kastamaton lapsi menisi kadotukseen vaan sillä tarkoitetaan ihmisen lankeamista.

Jotakuinkin noin. Tuntuu vaan olevan lahkolaisille kovin vaikea ymmärtää tuo asia ja siksi keskustelujentaso on alhainen.

Joka tapauksessa perisyntikäsitteessä on tapahtunut melkoinen konsensus sitten Lutherin päivien. Eikä itse asiassa siitä valitse edes kristittyjen keskuudessa yksimielisyyttä. Varmaa on kuitenkin se, ettei kukaan ajattele sen pienen vauvan olevan jotenkin "perkeleellinen"
        ja , että hänet tulee siksi kastaa jotta saadaan synti pestyä pois. Kyseessä on vanha kulttuuriperinteinenkin tapa jolla lapsi otetaan osaksi seurakuntaa. Hänelle nimetään kummit joiden merkitys on tänä päivänä eri mitä se muinoin on ollut. Aikoinaan he nimittäin toimivat ikään kuin varavanhempina eli tuolla oli myös se tarkoitus, että turvattiin lapsen elämää.

• Anonyymi

Jotakuinkin noin. Tuntuu vaan olevan lahkolaisille kovin vaikea ymmärtää tuo asia ja siksi keskustelujentaso on alhainen.

Joka tapauksessa perisyntikäsitteessä on tapahtunut melkoinen konsensus sitten Lutherin päivien. Eikä itse asiassa siitä valitse edes kristittyjen keskuudessa yksimielisyyttä. Varmaa on kuitenkin se, ettei kukaan ajattele sen pienen vauvan olevan jotenkin "perkeleellinen"
        ja , että hänet tulee siksi kastaa jotta saadaan synti pestyä pois. Kyseessä on vanha kulttuuriperinteinenkin tapa jolla lapsi otetaan osaksi seurakuntaa. Hänelle nimetään kummit joiden merkitys on tänä päivänä eri mitä se muinoin on ollut. Aikoinaan he nimittäin toimivat ikään kuin varavanhempina eli tuolla oli myös se tarkoitus, että turvattiin lapsen elämää.

Kyllä, ja kristillistä kasvatusta myös

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ja kristillistä kasvatusta myös

Totta. Ennen tuo oli tietenkin päivänselvää sillä oltiin uskonnollisempia mutta on sillä edelleen se merkitys. Tietenkin tuon voimakkuus vaihtelee sitten vanhempien suhtautumisesta mutta ihan noin yleisesti jopa liberaaleimmat pitävät niitä kristillisiä arvoja mitä kirkko edustaa hyvänä ohjenuorana ajatellen elämää ja kaikki vanhemmat yleensä toivovat lapselleen parasta mahdollista.

• Anonyymi

"Juuri näin, Jeesus upotettiin veteen ja sitten sieltä nousi ylös Jumalan Poika mutta myös ihminen Jeesus Kristus ja läsnä tässä upotuksessa oli Isä, Jeesus ja myös Pyhä henki."

Kristinuskossa on hyvä siis noudattaa Jeesuksen esimerkkiä joka upotettiin veteen Johanneksen toimesta aikuisena. Ei tule säveltää omia rituaaleja koska valelut ym. ovat vain ihmiskeksintöä. Päälaen valelusta ei ole ainuttakaan esimerkkiä Raamatussa, ei yli sen mitä on kirjoitettu.

• Anonyymi

Raamattu ei missään sano että Jeesus upotettiin. Kastetavasta ei Raamattu puhu.

Jos jostakin ei ole esimerkkiä Raamatussa, se ei tee siitä väärää tapaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei missään sano että Jeesus upotettiin. Kastetavasta ei Raamattu puhu.

Jos jostakin ei ole esimerkkiä Raamatussa, se ei tee siitä väärää tapaa

Apostolit aina upottivat ja Jeesuskin nousi vedestä sitten kun Hänet oli upotettu ensin veteen Johanneksen toimesta. Alkukielessä käytetään AINA upotus-sanaa eikä koskaan valelu-sanaa tässä yhteydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostolit aina upottivat ja Jeesuskin nousi vedestä sitten kun Hänet oli upotettu ensin veteen Johanneksen toimesta. Alkukielessä käytetään AINA upotus-sanaa eikä koskaan valelu-sanaa tässä yhteydessä.

Alkukielen sana tarkoittaa muutakin kuin upoetusta. Logiikkasi ei siis toimi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkukielen sana tarkoittaa muutakin kuin upoetusta. Logiikkasi ei siis toimi

Baptitzoo- sana tarkoittaa laivan uppoamista eli näillä mennään, myös kastelussa kastellaan aine koko esine tai ihminen. Kieroilu ja sanoilla leikkiminen jälkikäteen ei vaan toimi. Aina pitää katsoa miten apostolit ja Jeesus toimivat, ei jälkikäteen viisastelijat. Ei ihmisviisautta, vaan se mitä on kirjoitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Baptitzoo- sana tarkoittaa laivan uppoamista eli näillä mennään, myös kastelussa kastellaan aine koko esine tai ihminen. Kieroilu ja sanoilla leikkiminen jälkikäteen ei vaan toimi. Aina pitää katsoa miten apostolit ja Jeesus toimivat, ei jälkikäteen viisastelijat. Ei ihmisviisautta, vaan se mitä on kirjoitettu.

Uppoaminen on eri asia kuin upottaminen. Tuolla verbillä on muitakin merkityksiä joten et nyt onnistu ihan oppiase perustelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uppoaminen on eri asia kuin upottaminen. Tuolla verbillä on muitakin merkityksiä joten et nyt onnistu ihan oppiase perustelemaan.

Baptitzoo- sanaa kuitenkin Raamatussa käytetään apostolisen upottamisen yhteydessä ja näillä siis mennään jos Jumalan sanaa eli Jeesusta halutaan seurata.

Baptitzoohan tarkoittaa laivan uppoamista - - mutta myös laivan upottamista :))

• Anonyymi

"Vanhempia pelotellaan päälaen valeluun sillä periaatteella että annetaan ihmisten ymmärtää, että muuten vauva menee helvettiin paholaisen sekasikiön ominaisuudessa. Mutta jos katsoo pientä vauvaa, niin täytyy jo olla aika helvetellinen pappi jos näkee hänessä kastamattomana saatanan sekasikiön. Kuvastaa kuinka pahuuden valtaama laitos luterilainen kirkko nykymuodossaan ja kaikessa "homottamisissaan" on."

Täytyy aina tiedostaa, että Jumala katsoo miten ihmiset käytännössä toimivat ja tuollaistahan se kirkon toiminta tarkasti ottaen on. Ei Jumala katso ovelan ihmisen selittelyitä ja vaan miten faktisesti hän tai laitoskirkko toimii.

• Anonyymi

Nyt tolkullan kehuvakin tunnustaa tosiasian: "Kyseessä on vanha kulttuuriperinteinenkin tapa jolla lapsi otetaan osaksi seurakuntaa."

Sitähän vauvakaste juuri on eikä sillä ole mitään tekemistä raamatullisen kasteen kanssa, jossa uskoontullut samaistuu Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
        Mutta lut kirkon virallinen kanta ei tue tuota tolkun ihmisen väitettä, vaan tunnustuskirjojen mukaan vauva on edelleen perkeleen oma ilman kastetta, vaikka nuo vauvakastefanaatikot koettavat väittää toista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tolkullan kehuvakin tunnustaa tosiasian: "Kyseessä on vanha kulttuuriperinteinenkin tapa jolla lapsi otetaan osaksi seurakuntaa."

Sitähän vauvakaste juuri on eikä sillä ole mitään tekemistä raamatullisen kasteen kanssa, jossa uskoontullut samaistuu Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
        Mutta lut kirkon virallinen kanta ei tue tuota tolkun ihmisen väitettä, vaan tunnustuskirjojen mukaan vauva on edelleen perkeleen oma ilman kastetta, vaikka nuo vauvakastefanaatikot koettavat väittää toista.

Nimenomaan seurakuntaan ottaminen ON raamatullinen tapa ja raamatulinen kaste. Mistään Jeesuksen kuolemaa nsamaistumisesta ei Raamattu puhu vaan sellainen on uudestikatajien keksintö jolla yrittävät kaupata epäraamatullista symbolikastettaan.

Kukaan ei ole Kristusken oma ellei ole Kristuksen kastetu ja usko häneen vaikka tuo fanaatinen uudestiastefani yrittää muuta inistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan seurakuntaan ottaminen ON raamatullinen tapa ja raamatulinen kaste. Mistään Jeesuksen kuolemaa nsamaistumisesta ei Raamattu puhu vaan sellainen on uudestikatajien keksintö jolla yrittävät kaupata epäraamatullista symbolikastettaan.

Kukaan ei ole Kristusken oma ellei ole Kristuksen kastetu ja usko häneen vaikka tuo fanaatinen uudestiastefani yrittää muuta inistä

Mutta kun Raamatun mukaan seurakuntaan ei oteta ketään vastoin omaa tahtoaan. Ainoastaan uskoontulleet ja sen jälkeen kastetut kuuluivat seurakuntaan.
        "Jotk nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

Ei tuo asia muutu miksikään, vaikka kuin haukut toista uudestikastajaksi. Tuo haukkuminen vaan paljastaa sen, että olet epävarma asiasta.

• Anonyymi

Voisitteko te nyt jo vihdoinkin päättää millainen kaste oikeasti ihmisen pelastaa?
        Jos tarkoitetaan Raamatun Kirjoituksissa kerrottua kastetta, niin kukaan ei vielä ole osoittanut kykenevänsä sellaista kastetta ottamaan kirjaintakaan muuttamatta.
        Joitakin omaehtoisiin tulkintoihin perustuvia palstallakin viljellään, mutta sanokaa nyt jo tietääkö ylipäätään joku oikeasti mikä merkitys on kasteella jota ei toteuteta Raamatussa kerrotulla tavalla kirjaintakaan muuttamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun Raamatun mukaan seurakuntaan ei oteta ketään vastoin omaa tahtoaan. Ainoastaan uskoontulleet ja sen jälkeen kastetut kuuluivat seurakuntaan.
        "Jotk nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

Ei tuo asia muutu miksikään, vaikka kuin haukut toista uudestikastajaksi. Tuo haukkuminen vaan paljastaa sen, että olet epävarma asiasta.

Tuollaista opetusta ei ole misäsään Raamatussa "Mutta kun Raamatun mukaan seurakuntaan ei oteta ketään vastoin omaa tahtoaan."!

Otettiin vanhaan liittoonkin ihmisiä ilman näiden omaa tahtoia. Kristity vanhemmat ajkattelevat lapsen parasta

Asia ei muuksi muutu vaikka haukut kristittyjä minkälaisilla termeillä. Haukkumallahan koitat omaa asiaasi täällä ajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitteko te nyt jo vihdoinkin päättää millainen kaste oikeasti ihmisen pelastaa?
        Jos tarkoitetaan Raamatun Kirjoituksissa kerrottua kastetta, niin kukaan ei vielä ole osoittanut kykenevänsä sellaista kastetta ottamaan kirjaintakaan muuttamatta.
        Joitakin omaehtoisiin tulkintoihin perustuvia palstallakin viljellään, mutta sanokaa nyt jo tietääkö ylipäätään joku oikeasti mikä merkitys on kasteella jota ei toteuteta Raamatussa kerrotulla tavalla kirjaintakaan muuttamatta.

Ei meidän tarvitse siitä päättää. Kaste on ilmoitettu Raamatussa niin selvästi, että sen huomaa sokeakin:
        Ap 8
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

Vauvojen kastamista Raamattu ei tunne. Kaste ei pelasta ketään olipa se minkälainen tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei meidän tarvitse siitä päättää. Kaste on ilmoitettu Raamatussa niin selvästi, että sen huomaa sokeakin:
        Ap 8
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

Vauvojen kastamista Raamattu ei tunne. Kaste ei pelasta ketään olipa se minkälainen tahansa.

Tuossa Ap tekojen kohdassa ei MÄÄRITELLÄ kastetta. Kristillinen kaste määritellään kohdissa joissa opetetraan kasteen merkitys.

Lasten kastamisen Raamattu tuntee siinä missä aikuistenkinh kastamisen mutta uudellen kastamista Raamattu ei tunne

Raamatun mukaan kaste pelastaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa Ap tekojen kohdassa ei MÄÄRITELLÄ kastetta. Kristillinen kaste määritellään kohdissa joissa opetetraan kasteen merkitys.

Lasten kastamisen Raamattu tuntee siinä missä aikuistenkinh kastamisen mutta uudellen kastamista Raamattu ei tunne

Raamatun mukaan kaste pelastaa

Noinhan ne luterilaiset koettavat kiertää Raamatun ilmoituksen, kun eivät halua totella sitä mutta Jumalan sana on muuttumaton:
        ""Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

Vauvakasteesta ei ole mitään mainintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinhan ne luterilaiset koettavat kiertää Raamatun ilmoituksen, kun eivät halua totella sitä mutta Jumalan sana on muuttumaton:
        ""Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

Vauvakasteesta ei ole mitään mainintaa.

Noinhan tuo typerä pelle yrittää yhden jakeen avulla määritellä kasteen vaikka kohta ei sinänsä puhu kasteen merkityksestä mitään. Jumalan Sana on muutumaton ja se opettaa kasteen pelastavan. Jeesuksen käsky ei kelpaa helluntailaisille.

Lapsille ei ole omaa kastetta. Uudestikasteesta ei ole mitään mainintaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan seurakuntaan ottaminen ON