Nyt kyllä pitäisi panna se KUVITTEELLINEN ilmastokriisi hyllylle

Anonyymi

kun TODELLISIA kriisejä on toinen toisensa päällä:
- koronakriisi (ei ole kokonaan ohi vieläkään)
- sotakriisi (sota Ukrainassa uhkaa laajeta maailmansodaksi ja ydinsodaksi)
- energiakriisi
- velkakriisi
- nälkäkriisi
- kriisikriisi

38

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinhän tuo aina on ollut. Eli että juuri tuo yksi ongelma [täytä_tähän_oma_valintasi] on muihin ongelmiin verrattuna niin pieni ja jopa kuvitteellinen ettei juuri sitä tarvitse huomioida ollenkaan. Tällä on ihan oma nimensäkin:

      https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

      Kun Etiopiassa ihmisiä kuolee nälkään ja Ukrainassa ihmisiä tapetaan niin kaikki pienemmät pahat voidaan unohtaa. Ja kun noille isoille pahoille ei voi tehdä mitään niin, tämäpä olikin kätevää, ei tarvitse tehdä pienemmille pahoille yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Ja kuvitteletko, että tulevassa kaikkien aikojen suurimmassa lamassa ihmiset viitsisivät haaskata rahojaan ja ottaa vielä velkaa päälle ”ilmastonmuutoksen” takia? Todellisuudessa ihmisten kannattaisi pikemminkin leikata rahojen käyttöä. Ja rahojen haaskaaminen sähköautojen kaltaisiin typeriin mulkunjatkeisiin olisi idiotismin huippu. Pikemminkin kannattaisi ajaa nykyisillä autoilla paljon nykyistä kauemmin. 20 vuotta vanhalla autolla voi ajaa vielä monta vuotta, ei ole syytä vaihtaa uudempaan.


      • Anonyymi

        Huuhaajutuille ei tosiaankaan tarvitse tehdä mitään muuta kuin nauraa.


      • Anonyymi

        Ei vaan riitä auttajallakaan voimat ja rahkeet auttaa kaikessa mahdollisessa. Sitä on pian itsekin siellä autettavien listalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuvitteletko, että tulevassa kaikkien aikojen suurimmassa lamassa ihmiset viitsisivät haaskata rahojaan ja ottaa vielä velkaa päälle ”ilmastonmuutoksen” takia? Todellisuudessa ihmisten kannattaisi pikemminkin leikata rahojen käyttöä. Ja rahojen haaskaaminen sähköautojen kaltaisiin typeriin mulkunjatkeisiin olisi idiotismin huippu. Pikemminkin kannattaisi ajaa nykyisillä autoilla paljon nykyistä kauemmin. 20 vuotta vanhalla autolla voi ajaa vielä monta vuotta, ei ole syytä vaihtaa uudempaan.

        Käyn huomenna hakemassa alle kolmen tonnin sähköavusteisen mulkunjatkeen, jolla kauppareissut taittuvat ilman autoa ja lakkasuolle viitsii lähteä kauemmaskin. Autoni ei ole vielä rippikouluikäinenkään, mutta sekin kuluttaa mielestäni liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaajutuille ei tosiaankaan tarvitse tehdä mitään muuta kuin nauraa.

        Taitaa olla surullisenkatkeraa naurua, kun ilmastonmuutos jatkuu vuosien kitinöistänne huolimatta. Myös ilmastotoimet jatkuvat ja nykyinen energiakriisi vain vauhdittaa niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla surullisenkatkeraa naurua, kun ilmastonmuutos jatkuu vuosien kitinöistänne huolimatta. Myös ilmastotoimet jatkuvat ja nykyinen energiakriisi vain vauhdittaa niitä.

        Nykyinen energiakriisi päinvastoin hidastaa ilmastotoimia. Ihmisten elintaso heikkenee, joten ei ihmiset rupea haaskaamaan rahojaan typerään paskaan kuten ylihintaisiin sähköautoihin. Itse uskon uusien autojen kaupan täydelliseen romahdukseen. Koska rahojen määrä vähenee niin nykyisillä autoilla tullaan ajamaan paljon kauemmin.

        Ihmisten pitäisi tässä tilanteessa leikata rahojen käyttöä, ei käyttää sitä lisää. Rahojen käyttäminen "ilmastonmuutoksen" takia on idioottimaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn huomenna hakemassa alle kolmen tonnin sähköavusteisen mulkunjatkeen, jolla kauppareissut taittuvat ilman autoa ja lakkasuolle viitsii lähteä kauemmaskin. Autoni ei ole vielä rippikouluikäinenkään, mutta sekin kuluttaa mielestäni liikaa.

        Useimpien ihmisten mielestä sähköpyörät ovat aivan älyttömän kalliita. Kun kolmen sadan pyörään laitetaan sähkömoottori niin yhtäkkiä se on muka 3 tonnin arvoinen. Jos ostan polkupyörän niin siinä ei ole sähkömoottoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimpien ihmisten mielestä sähköpyörät ovat aivan älyttömän kalliita. Kun kolmen sadan pyörään laitetaan sähkömoottori niin yhtäkkiä se on muka 3 tonnin arvoinen. Jos ostan polkupyörän niin siinä ei ole sähkömoottoria.

        Persaukiselle sossun elätille kaikki on kallista.

        Edullisetkin vähänkin laadukkaammat täysjousitetut mastopyörät maksavat hyvinkin pari tonnia ja jos haluaa huippulaatua, hinta menee yli kymppitonnin. Ja ihan ilman sähköä.

        Jos joku asennuttaa kolmensadan fillariin sähkömoottorin, on päässä vikaa. En tiedä suostuuko mikään laadukkaampi pyöräliike sellaista asennusta edes tekemään. Varsinkin etumoottori voi aiheuttaa ikävän yllärin vanhan fillarin käsiteltävyyteen.
        Sähköistys lisää fillarin painoa ja se pitää huomioida rungon suunnittelussa.
        Maastokäyttöön tarkoitetussa sähköfillarissa pitäisi olla käsiteltävyyden takia keskimoottori ja sitä ei normaaliin runkoon saa edes asennetuksi.

        Ei sähköpyörä ole kallis siihen nähden, mitä rahalle saa vastinetta. Minullakin sähköfillari säästää bensarahoissa hintansa kolmessa vuodessa. Moottorien viritykset vanhoihin fillareihin kannattaa suosiolla unohtaa.

        Otat kantaa asioihin, joista et näköjään tiedä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persaukiselle sossun elätille kaikki on kallista.

        Edullisetkin vähänkin laadukkaammat täysjousitetut mastopyörät maksavat hyvinkin pari tonnia ja jos haluaa huippulaatua, hinta menee yli kymppitonnin. Ja ihan ilman sähköä.

        Jos joku asennuttaa kolmensadan fillariin sähkömoottorin, on päässä vikaa. En tiedä suostuuko mikään laadukkaampi pyöräliike sellaista asennusta edes tekemään. Varsinkin etumoottori voi aiheuttaa ikävän yllärin vanhan fillarin käsiteltävyyteen.
        Sähköistys lisää fillarin painoa ja se pitää huomioida rungon suunnittelussa.
        Maastokäyttöön tarkoitetussa sähköfillarissa pitäisi olla käsiteltävyyden takia keskimoottori ja sitä ei normaaliin runkoon saa edes asennetuksi.

        Ei sähköpyörä ole kallis siihen nähden, mitä rahalle saa vastinetta. Minullakin sähköfillari säästää bensarahoissa hintansa kolmessa vuodessa. Moottorien viritykset vanhoihin fillareihin kannattaa suosiolla unohtaa.

        Otat kantaa asioihin, joista et näköjään tiedä yhtään mitään.

        Hyviä perusfillareita saa muutamalla satasella ja kaupunkipyörään ei sen enempää kannata haaskata rahoja. Tuollaisissa 3 tonnin sähköpyörissä on yleensä surkea paskarunko eikä runko yksinään ole edes parin sadan euron arvoinen. Sähköfillareissa maksetaan järjettömästi rahaa surkeasta paskasta.

        Normaalien ihmisten ei kannata haaskata useita tonneja rahaa sähköfillareihin kun muutamalla satasella saa hyviä pyöriä, varsinkin jos huolii käytetyn pyörän. Ei pyörässä mitään sähkömoottoria tarvita, lihasvoima riittää hyvin. Jos ei pyörällä pysty ajamaan ilman sähkömoottoria niin sitä ei kannata omistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persaukiselle sossun elätille kaikki on kallista.

        Edullisetkin vähänkin laadukkaammat täysjousitetut mastopyörät maksavat hyvinkin pari tonnia ja jos haluaa huippulaatua, hinta menee yli kymppitonnin. Ja ihan ilman sähköä.

        Jos joku asennuttaa kolmensadan fillariin sähkömoottorin, on päässä vikaa. En tiedä suostuuko mikään laadukkaampi pyöräliike sellaista asennusta edes tekemään. Varsinkin etumoottori voi aiheuttaa ikävän yllärin vanhan fillarin käsiteltävyyteen.
        Sähköistys lisää fillarin painoa ja se pitää huomioida rungon suunnittelussa.
        Maastokäyttöön tarkoitetussa sähköfillarissa pitäisi olla käsiteltävyyden takia keskimoottori ja sitä ei normaaliin runkoon saa edes asennetuksi.

        Ei sähköpyörä ole kallis siihen nähden, mitä rahalle saa vastinetta. Minullakin sähköfillari säästää bensarahoissa hintansa kolmessa vuodessa. Moottorien viritykset vanhoihin fillareihin kannattaa suosiolla unohtaa.

        Otat kantaa asioihin, joista et näköjään tiedä yhtään mitään.

        "Edullisetkin vähänkin laadukkaammat täysjousitetut mastopyörät maksavat hyvinkin pari tonnia ja jos haluaa huippulaatua, hinta menee yli kymppitonnin."

        Normaaleissa pyörissä ei tarvitse ollenkaan jousitusta ja muutamalla vaihteellakin pääsee kaikkialle. Itse asiassa, kaupungissa monet ajavat vaihteettomilla pyörillä. Normaaliin käyttöön tarkoitetut pyörät eivät montaa satasta maksa ja ovat ihan hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persaukiselle sossun elätille kaikki on kallista.

        Edullisetkin vähänkin laadukkaammat täysjousitetut mastopyörät maksavat hyvinkin pari tonnia ja jos haluaa huippulaatua, hinta menee yli kymppitonnin. Ja ihan ilman sähköä.

        Jos joku asennuttaa kolmensadan fillariin sähkömoottorin, on päässä vikaa. En tiedä suostuuko mikään laadukkaampi pyöräliike sellaista asennusta edes tekemään. Varsinkin etumoottori voi aiheuttaa ikävän yllärin vanhan fillarin käsiteltävyyteen.
        Sähköistys lisää fillarin painoa ja se pitää huomioida rungon suunnittelussa.
        Maastokäyttöön tarkoitetussa sähköfillarissa pitäisi olla käsiteltävyyden takia keskimoottori ja sitä ei normaaliin runkoon saa edes asennetuksi.

        Ei sähköpyörä ole kallis siihen nähden, mitä rahalle saa vastinetta. Minullakin sähköfillari säästää bensarahoissa hintansa kolmessa vuodessa. Moottorien viritykset vanhoihin fillareihin kannattaa suosiolla unohtaa.

        Otat kantaa asioihin, joista et näköjään tiedä yhtään mitään.

        Ja täytyy olla aika harhainen kuplassa elävä elitisti-idiootti, jos väittää paria tonnia edulliseksi pyöräksi. Tuollainen on jo älyttömän kallis pyörä. Jopa tuhat euroa on todella paljon fillarista. Edullinen fillari maksaa alle 500 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persaukiselle sossun elätille kaikki on kallista.

        Edullisetkin vähänkin laadukkaammat täysjousitetut mastopyörät maksavat hyvinkin pari tonnia ja jos haluaa huippulaatua, hinta menee yli kymppitonnin. Ja ihan ilman sähköä.

        Jos joku asennuttaa kolmensadan fillariin sähkömoottorin, on päässä vikaa. En tiedä suostuuko mikään laadukkaampi pyöräliike sellaista asennusta edes tekemään. Varsinkin etumoottori voi aiheuttaa ikävän yllärin vanhan fillarin käsiteltävyyteen.
        Sähköistys lisää fillarin painoa ja se pitää huomioida rungon suunnittelussa.
        Maastokäyttöön tarkoitetussa sähköfillarissa pitäisi olla käsiteltävyyden takia keskimoottori ja sitä ei normaaliin runkoon saa edes asennetuksi.

        Ei sähköpyörä ole kallis siihen nähden, mitä rahalle saa vastinetta. Minullakin sähköfillari säästää bensarahoissa hintansa kolmessa vuodessa. Moottorien viritykset vanhoihin fillareihin kannattaa suosiolla unohtaa.

        Otat kantaa asioihin, joista et näköjään tiedä yhtään mitään.

        "Jos joku asennuttaa kolmensadan fillariin sähkömoottorin, on päässä vikaa. En tiedä suostuuko mikään laadukkaampi pyöräliike sellaista asennusta edes tekemään. "

        Sähkömoottorin voi asentaa itsekin (tosin minusta fillari ei mitään moottoria tarvitse), ei siihen mitään pyöräliikettä tarvita. Ja kaiken pyörähuollonkin voi tehdä itse, ei pyörän huolto ole mitään rakettitiedettä. Pyöräliikettä tarvitaan korkeintaan pyörän ostamiseen eikä välttämättä enää siihenkään, kun pyörän voi tilata netistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen energiakriisi päinvastoin hidastaa ilmastotoimia. Ihmisten elintaso heikkenee, joten ei ihmiset rupea haaskaamaan rahojaan typerään paskaan kuten ylihintaisiin sähköautoihin. Itse uskon uusien autojen kaupan täydelliseen romahdukseen. Koska rahojen määrä vähenee niin nykyisillä autoilla tullaan ajamaan paljon kauemmin.

        Ihmisten pitäisi tässä tilanteessa leikata rahojen käyttöä, ei käyttää sitä lisää. Rahojen käyttäminen "ilmastonmuutoksen" takia on idioottimaista.

        Hidastaa?
        EU myönsi juuri uuden ison tukipaketin uusiutuvien energioiden kehittämiseen. Venäjän fossiilisista pyritään irti nopeutetulla aikataululla.

        Jos Ukrainan sodasta on edes jotain hyötyä, niin sitten sen kautta, että se lisää ponnisteluja fossilisista irtautumieksi. Mitä autoihin tulee, niin sähköautoja menisi paljon enemmän. kuin niitä kyetään toimittamaan. Sekin lisäys on bensan ja dieselin rajun kallistumisen aikaan saamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä perusfillareita saa muutamalla satasella ja kaupunkipyörään ei sen enempää kannata haaskata rahoja. Tuollaisissa 3 tonnin sähköpyörissä on yleensä surkea paskarunko eikä runko yksinään ole edes parin sadan euron arvoinen. Sähköfillareissa maksetaan järjettömästi rahaa surkeasta paskasta.

        Normaalien ihmisten ei kannata haaskata useita tonneja rahaa sähköfillareihin kun muutamalla satasella saa hyviä pyöriä, varsinkin jos huolii käytetyn pyörän. Ei pyörässä mitään sähkömoottoria tarvita, lihasvoima riittää hyvin. Jos ei pyörällä pysty ajamaan ilman sähkömoottoria niin sitä ei kannata omistaa.

        Sähköfillariksi suunnitellussa on tukevampi ja jäykempi runko kuin normaalissa. Niiden rungot ovat yleensä paljon parempia kuin normaalifillareissa; ei paskempi, kuten itket. Sinulla taitaa keittää aika pahasti.

        Kyse ei ole pystymisestä. Minulla on pyöräilytausta ja vieläkin fillarointi onnistuu tasaisella asfaltilla pitkiäkin matkoja. On kuitenkin eri asia ajella metsäpolkuja 20 kilometriä kuin asfalttitietä 30 kilometriä. Pieni hinta hienosta harrastuksesta. Siihen kun yhdistää sienestyksen ja marjastuksen, niin mikä sen hienompaa.

        Mutta kun pitää ruikuttaa, niin pitää ruikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täytyy olla aika harhainen kuplassa elävä elitisti-idiootti, jos väittää paria tonnia edulliseksi pyöräksi. Tuollainen on jo älyttömän kallis pyörä. Jopa tuhat euroa on todella paljon fillarista. Edullinen fillari maksaa alle 500 euroa.

        On aivan eri asia, puhutaanko kaupunkipyörästä vai maastopyörästä. Pyörä valitaan käyttötavan mukaan. Polkeehan joku Jopollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hidastaa?
        EU myönsi juuri uuden ison tukipaketin uusiutuvien energioiden kehittämiseen. Venäjän fossiilisista pyritään irti nopeutetulla aikataululla.

        Jos Ukrainan sodasta on edes jotain hyötyä, niin sitten sen kautta, että se lisää ponnisteluja fossilisista irtautumieksi. Mitä autoihin tulee, niin sähköautoja menisi paljon enemmän. kuin niitä kyetään toimittamaan. Sekin lisäys on bensan ja dieselin rajun kallistumisen aikaan saamaa.

        Kyllä, oikeasti kriisi hidastaa ilmastotoimia, vaikka kuinka suuria paketteja laitettaisiin. Tietenkin Suomessa voidaan Venäjän fossiilisia korvata moninkertaistamalla turpeen ja puun polttaminen. Turpeen tuotannon alasajo tullaan perumaan ja tuotantoa päinvastoin lisätään.

        Sähköautojen akkujen materiaaleistakin suuri osa tulee Venäjältä ja esimerkiksi VW:n autojen (myös sähköautojen) osia tehdään Ukrainassa ja niitäkään ei ole saatu tehtyä. Siksi sähköautojen tuotantoa on jopa ajettu alas ajoittain. Sähköautojen myynnit tulevat kasvamaan paljon vähemmän kuin aiemmin seuraavat vuodet.

        Eikä nyt kun elintaso romahtaa käytetä rahaa kymppitonneja sähköautoihin eli mulkunjatkeisiin. Päinvastoin, ihmiset tulevat ajamaan paljon kauemmin aikaa nykyisillä vanhoilla autoilla. Uusien autojen kauppa tulee romahtamaan, myös sähköautojen myynti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan eri asia, puhutaanko kaupunkipyörästä vai maastopyörästä. Pyörä valitaan käyttötavan mukaan. Polkeehan joku Jopollakin.

        Hyviä maastopyöriäkin saa muutamalla satasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköfillariksi suunnitellussa on tukevampi ja jäykempi runko kuin normaalissa. Niiden rungot ovat yleensä paljon parempia kuin normaalifillareissa; ei paskempi, kuten itket. Sinulla taitaa keittää aika pahasti.

        Kyse ei ole pystymisestä. Minulla on pyöräilytausta ja vieläkin fillarointi onnistuu tasaisella asfaltilla pitkiäkin matkoja. On kuitenkin eri asia ajella metsäpolkuja 20 kilometriä kuin asfalttitietä 30 kilometriä. Pieni hinta hienosta harrastuksesta. Siihen kun yhdistää sienestyksen ja marjastuksen, niin mikä sen hienompaa.

        Mutta kun pitää ruikuttaa, niin pitää ruikuttaa.

        Sähköfillarit ovat surkeita siinä mielessä, että niiden käyttöikä on lyhyt. Itse tunnen monia, jotka käyttää 80-luvun pyörää edelleen. Mitään merkittävää kehitystä ei nimittäin pyörissä tapahtunut 80-luvun jälkeen. Myös sähköfillarin pitäisi kestää käyttöä kymmenien vuosien ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan eri asia, puhutaanko kaupunkipyörästä vai maastopyörästä. Pyörä valitaan käyttötavan mukaan. Polkeehan joku Jopollakin.

        Mikä ero on kaupunkipyörälä ja maastopyörällä?
        Saako maastopyörällä ajaa kaupungissa tai päinvastoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ero on kaupunkipyörälä ja maastopyörällä?
        Saako maastopyörällä ajaa kaupungissa tai päinvastoin?

        Erot ovat osittain kuvitteellisia. Maastopyöriksi ajatellaan yleensä pyöriä, joissa on jousitus, mutta ennen vanhaan maastossa ajeltiin pyörällä ilman jousitusta. "Maastopyörällä" voi ajaa kaupungissa aivan kuten Jopolla voi ajaa maastossa. Useimpien kannattaa ostaa pyörä ilman jousitusta, vaikka toisinaan maastossa kulkisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla surullisenkatkeraa naurua, kun ilmastonmuutos jatkuu vuosien kitinöistänne huolimatta. Myös ilmastotoimet jatkuvat ja nykyinen energiakriisi vain vauhdittaa niitä.

        Ilmastonmuutos on jatkunu jonkun rätingin mukaan 4.5mrd. vuotta ja koskaan aikasemmin sillä ei oo rahastettu. Vihervasemmisto keksi tehdä sillä rahaa ja kehitteli siitä mörön jonka voi vain torjua imuroimalla rahat valtiosta "ilmastonmuutos", "ilmastokriisi" ja seuraavana on vuorossa "ilmastokatastrofi" agendaan ja muuhun hömppään. Nämä pitäisi olla vapaa ehtoisia, niin että joilla on liikaa rahaa saavat siirtää rahansa vihervasemmiston hyvinvoinnin tukemiseen "ilmastotoimet" etiketillä, ja ilman veronvähennys oikeutta vaan verotettavana tulona. Ja ne kansalaiset jotka eivät halua osallistua vihervasemmiston tukemiseen voivat käyttää rahansa johonkin hyödylliseen.

        Ilmassa on hiilidioksidia n.0.03% ja tästä ihmisen osuus n.0.0012% ja happea n.21% nämä on kytketty toisiinsa siten että kun ilman CO₂ laskee niin O₂ laskee samalla.
        CO₂ on välttämätön kaasukomponentti kaikille viherkasveille, kasvit käyttävät CO₂ fotosynteesillä tarvitsemansa C sokereiden, selluloosan, viitamiinien kuten C vitamiinin, alkaloidien, flavonoidien etc. syntesointiin. Kasvien fotosynteesissä syntyy päästöä, happea, jonka kasvi vapauttaa ilmakehään. Hiili sitoutuu kasveihin ja näin vähentää ilmakehän CO₂ pitoisuutta. Eläinkunta käyttää hapen elintoimitoimintoihinsa ja syntyy CO₂ "päästö" joka on sitten se vihervasemmiston lanseeraama mörkö ja joka pitäisi muka poistaa ilmakehästä ettei se "kuumenna" ilmastoa ja he tarvitsevat rahaa johonkin heille tärkeään.

        Planeettamme historia osoittaa selkeästi sen että CO₂ on ollut paljonkin korkeampi historiansa aikana kuin mitä se on tänään, IPCC on kiinnostunut mittaamaan CO₂ pitoisuuksia ja pelottelee kansoja ja jota vihervasemmisto median hallinnassaan siteeraa ahkerasti saadakseen heidän omia poliittisia päämääriään tukevia laikimuutoksia, uusia pykäliä fossiilisia energialähteitä eliminoivia ja sitä varten raskaita veroja, maksuja ja tariffeja muka "suojellakseen" ilmastoa.

        Kivihiilikaudella happipitoisuuden on arveltu olleen yli 30% ja nyt olisi syytä selvittää mahdollisimman tarkka korrelaatio CO₂ ja O₂ suhteesta ilmakehässä niin että voidaan jokseenkin luotettavasti analysoida CO₂ pitoisuuksien lasku ja sen mahdollinen nopeus historiallisessa kontekstissa. Rahoitus on jo siihen valmiina kun "ilmastonmuutos" agendalla vedetyt resurssit ohjataan tutkimukseen ja mielellään ilman vasemmistolaisen "ilmastomuutos" agendan vaikutusta joka varmasti vaikuttaa tutkimustuloksiin.

        Vasemmisto ei ole koskaan sanoutunut irti virheellisestä marxilaisesta yhteiskunta evoluution mallista ja koska proletariaattia ei tänään sellaisenaan ole, sellainen on luotava. Yksi tehokkaimmista monista muista agendoista on osoittautunut "ilmastonmuutos" agenda, sillä verukkeella lamautuu yhteiskunta ehkä nopeimmin ja neoproletariaattia kohden ja siten kumoukselliseen manipulaatioon.


    • Anonyymi

      Aika järjettömältä tuntuu kun suomen vaikutus koko pallon ilmastokriisiin vain promillen osia, sitten joku ryssä polttaa taivaalle p..kaa kaiken aikaa ja vielä sotii josta lisäksi kaikenlaisia myrkkyjä ilmaan ja pallolle. Sitten suomen pitäisi yksin pelastaa koko pallo!!!

      • Anonyymi

        Huuhaakriisiin Suomen vaikutus on ihan sama kuin kiinalaisten ja intialaisten ja venäläisten eli tasan tarkkaan nolla.


    • Anonyymi

      Rajansa kaikella, ei kansalaiset jaksa enää mitään keksittyjä wannabe-kriisejä joihin vielä pitäisi maksaa kuin kuollutta hevosta, alkaa olla fyrkat loppu väeltä muutoinkin.

    • Anonyymi

      Kuvitteelliset kriisit kannattaakin panna hyllylle. Todellisen ilmastonmuutoksen torjuntaan nykyinen energiakriisi antaa melkoisen boostin. Euroopalla ja muullakin maailmalla on kiire päästä irti ylihintaisesta fsossiilisesta polttoaineesta.
      Sähköautojakin menisi tulpa määrä siihen nähden, mitä kyetään tuottamaan. Tämä tulee kasvattamaan s-autojen tuotantokapasiteettia tulevaisuudessa. Hyvä niin.

      • Anonyymi

        Ilmastopntorjunta on tärkeää ja ilmastoapostolien ja itsekeksittyjen satujen kertaamnen tällä palstalla on vielä tärkeämpää.


      • Anonyymi

        Nykyinen kriisi aiheuttaa sen, että ihmiset elintaso romahtaa. Ei silloin ihmiset haaskaa kymppitonneja sähköautoihin vaan päinvastoin ajavat nykyisillä autoilla vielä monta vuotta kauemmin. Suomessa ajetaan bensa-autoilla vielä yli 30 vuotta ja muualla maailmassa vähintään 50 vuotta.

        Fossiilisista ei päästä eroon edes 50 vuodessa.


      • Anonyymi

        Muuten, siinä vaiheessa kun fossiilisten kulutus laskee niin myös fossiilisten polttoaineitten hinnat laskevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen kriisi aiheuttaa sen, että ihmiset elintaso romahtaa. Ei silloin ihmiset haaskaa kymppitonneja sähköautoihin vaan päinvastoin ajavat nykyisillä autoilla vielä monta vuotta kauemmin. Suomessa ajetaan bensa-autoilla vielä yli 30 vuotta ja muualla maailmassa vähintään 50 vuotta.

        Fossiilisista ei päästä eroon edes 50 vuodessa.

        Sähköautojen kysyntä on ylittänyt tuplasti niiden tarjonnan. Fossiilisten polttoaineiden kallistuminen tekee sähköautoista yhä houkuttelevampia vaihtoehtoja. Kiinakin alkaa valmistaa sähköautoja, jotka tulevat maksamaan Kiinassa n. 7 000 euroa.

        Vaikka kokonaan ei päästäisikään eroon fossiilisista edes 30 tai 50 vuodessa, niin tärkeintä on, että niiden käyttöä vähennetään mahdollisimman nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen kriisi aiheuttaa sen, että ihmiset elintaso romahtaa. Ei silloin ihmiset haaskaa kymppitonneja sähköautoihin vaan päinvastoin ajavat nykyisillä autoilla vielä monta vuotta kauemmin. Suomessa ajetaan bensa-autoilla vielä yli 30 vuotta ja muualla maailmassa vähintään 50 vuotta.

        Fossiilisista ei päästä eroon edes 50 vuodessa.

        Laivoissa ja lentokoneissa ja Putlerin panssarivaunuissa ei öljyn käyttö polttoaineena lopu edes sadassa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen kysyntä on ylittänyt tuplasti niiden tarjonnan. Fossiilisten polttoaineiden kallistuminen tekee sähköautoista yhä houkuttelevampia vaihtoehtoja. Kiinakin alkaa valmistaa sähköautoja, jotka tulevat maksamaan Kiinassa n. 7 000 euroa.

        Vaikka kokonaan ei päästäisikään eroon fossiilisista edes 30 tai 50 vuodessa, niin tärkeintä on, että niiden käyttöä vähennetään mahdollisimman nopeasti.

        Nuo Kiinassa tehdyt halvat sähköautot ovat oikeasti lähinnä turvattomia mopoautoja eikä ne läpäisisi mitään turvavaatimuksia. Ne eivät tule koskaan saamaan käyttölupaa normaalina autona EU:ssa. Ja muuten, noita on myyty jo pitkään Kiinassa, mutta varmaa on, että niitä ei Suomeen tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo Kiinassa tehdyt halvat sähköautot ovat oikeasti lähinnä turvattomia mopoautoja eikä ne läpäisisi mitään turvavaatimuksia. Ne eivät tule koskaan saamaan käyttölupaa normaalina autona EU:ssa. Ja muuten, noita on myyty jo pitkään Kiinassa, mutta varmaa on, että niitä ei Suomeen tule.

        Mopoluokan sähköautoja on myyty pitkään Kiinassa, mutta tässä on kyse aivan uudesta konseptista.

        "Kiinalainen Great Wall Motors on aloittanut Kiinassa ensimmäisen alle 10 000 euroa maksavan sähköauton myynnin. Yhtiö suunnittelee Ora R1-mallin tuomista myös Euroopan markkinoille."
        Eiköhän Kiina tiedä, mitkä ovat Euroopassa autojen turvallisuusvaatimukset.

        Olet nolo. Joka asiassa pitää rähjätä vastaan, vaikka ei asiasta mitään tiedäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopoluokan sähköautoja on myyty pitkään Kiinassa, mutta tässä on kyse aivan uudesta konseptista.

        "Kiinalainen Great Wall Motors on aloittanut Kiinassa ensimmäisen alle 10 000 euroa maksavan sähköauton myynnin. Yhtiö suunnittelee Ora R1-mallin tuomista myös Euroopan markkinoille."
        Eiköhän Kiina tiedä, mitkä ovat Euroopassa autojen turvallisuusvaatimukset.

        Olet nolo. Joka asiassa pitää rähjätä vastaan, vaikka ei asiasta mitään tiedäkään.

        Tuo Ora R1 on myös lähinnä mopoluokan sähköauto ja senkin teoreettinen maksiminopeus on noin 100 km/h (käytännössä pikemmin 80 km/h). Ei kelpaa edes Suomen moottoriteille. Luultavasti Suomessa se tulee myyntiin mopoautona, siihen tarvitaan vain pieni tehon leikkaus. Lisäksi tuo hinta tulee olemaan tuplat Kiinan hinnasta. Jos sitä myydään 10 000 eurolla Kiinassa niin se maksaa 20 000 euroa Suomessa.

        Kiina yrittää mallin tuomista Eurooppaan, mutta sitä ei välttämättä koskaan tule myyntiin. Suunnittelu on aivan eri asia kuin toteuttaminen. Valmistajat suunnittelevat satoja asioita, joita ne eivät koskaan toteuta. Esimerkiksi autovalmistajat esittelevät jatkuvasti prototyyppejä, joista ei koskaan tule tuotantomallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopoluokan sähköautoja on myyty pitkään Kiinassa, mutta tässä on kyse aivan uudesta konseptista.

        "Kiinalainen Great Wall Motors on aloittanut Kiinassa ensimmäisen alle 10 000 euroa maksavan sähköauton myynnin. Yhtiö suunnittelee Ora R1-mallin tuomista myös Euroopan markkinoille."
        Eiköhän Kiina tiedä, mitkä ovat Euroopassa autojen turvallisuusvaatimukset.

        Olet nolo. Joka asiassa pitää rähjätä vastaan, vaikka ei asiasta mitään tiedäkään.

        Ja on hölmöä puhua "uudesta konseptista" kun Ora R1 on ollut olemassa jo kolme vuotta. Tuo lainaamasi lausekin on 3 vuoden takaa. Kolmessa vuodessa tuota mallia ei ole Eurooppaan saatu. Ei tainnut mennä läpi turvallisuusvaatimuksista kuten ei valtaosa muistakaan kiinalaisista autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopoluokan sähköautoja on myyty pitkään Kiinassa, mutta tässä on kyse aivan uudesta konseptista.

        "Kiinalainen Great Wall Motors on aloittanut Kiinassa ensimmäisen alle 10 000 euroa maksavan sähköauton myynnin. Yhtiö suunnittelee Ora R1-mallin tuomista myös Euroopan markkinoille."
        Eiköhän Kiina tiedä, mitkä ovat Euroopassa autojen turvallisuusvaatimukset.

        Olet nolo. Joka asiassa pitää rähjätä vastaan, vaikka ei asiasta mitään tiedäkään.

        Ja minusta kaikki Kiinassa tehdyt autot pitäisi kieltää. Kiinalaisia autoja voi ehkä olla, mutta ne pitää tehdä kokonaan Euroopassa. Siis ihan jokainen osa autosta. On idiotismia rahdata autoja Kiinasta Eurooppaan. Kiinalaisia tuotteita pitäisi muutenkin boikotoida.


    • Anonyymi

      MUTTA kun se ilmasto uskonto vaatii kansalaisten kurittamista ja nöyryytystä . Vihervasemmistolainen uskonto johon pitää jokaisen alistua .

    • Anonyymi

      Samaa mieltä, se ns. ilmastonmuutos on täyttä paskaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe