Normaalimiehen ja buumerin ero.

Huomaa hyvin tämän palstan lisäksi myös ihan katukuvassa, milloin on kyse normaalista miehestä ja buumerista.
Buumereilla on todella vahvat mielipiteet vaikka mistä, mutta perustelut on ainoastaan oma tuntuma, fiilis tai suppea lähiympäristö (muut boomerit) mistä kokonaiskuva jostain asiasta luodaan ja sitä on jankutettava vaikka maailman tappiin asti.

Mutta vaikka ikää olisikin, ei sentään kaikki miehet todellakaan ole buumereita. Normaalit miehet ovatkin valmiita ottamaan jotain uutta aina vastaan, eivätkä jumitu yhteen totuuteen. Heidät erottaa hyvin buumereista jo ulkomuodon perusteella. Vaatetus on nykyaikaisempaa, luultavasti käyttävät älypuhelinta rennosti ja innostuvat uusista äpeistä. Osallistuvat "äijäjumppaan" ja ovat fyysisestikin paremmassa kunnossa.

Harrastavat ja liikkuvat enemmän, sekä seuraavat maailmantapahtumia ja muutoksia avoimemmin, kuin buumerit, joitten mielestä kaikki pitäisi palata sinne nuoruusvuosien totuttuihin tapoihin ja tottumuksiin ja kun niin ei tunnu tapahtuvan, buumereista tulee jatkuvia kitisijöitä. Maristaan marisemisen perään. Marinan ja kitinän aiheuttaman "stressitilan" jatkuvuus kalvaa näiden terveyttä ja mielialaa jatkuvasti.

94

917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumpi olet?

      • Koitan olla muu kuin boomeri. Mua kyllä ajoittain ketuttaa, että kaikki muuttuu ja pitää muuttaa tapaansa elää, tehdä töitä jne. mutta helpompi on vaan kuitenkin tutustua uusiin juttuihin ja helpottaa siten jotain ja parantaa elämäänsä, vaikka alkuun ei sille tunnu.

        Ennenkaikkea en haluis olla kitisevä ja katkera jäärä ikinä.


    • Mä oon ihan vannoutunut boomer, maailma vaan oli paljon parempi paikka ennen, etenkin 80-90 -lukujen taitteen ympärillä, aivan priimaa.

      Ja kuka muka tarttee kännykkää mihinkään? Lankapuhelin oli ja on loistava keksintö. Tietsikkakaan ei tartte muita värejä kuin mustan, valkoisen, vihreän ja oranssin, loput värit on parempi kokea luonnossa ja leffoissa.

      Jatkanko? Ai jaa, no ei sit 😂

      • Ruoka oli parempaa, renkaat mustempii, bensa halvempaa, autot parempia....Ei kukaan lihonnut, tiet oli tasaisia, talvet sopivia, kesät kivoja....


      • Disseisback kirjoitti:

        Ruoka oli parempaa, renkaat mustempii, bensa halvempaa, autot parempia....Ei kukaan lihonnut, tiet oli tasaisia, talvet sopivia, kesät kivoja....

        No vähän niinku 👍😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No vähän niinku 👍😁

        Tulee mieleen se puuilo-mainoksen asiakas....


      • Disseisback kirjoitti:

        Tulee mieleen se puuilo-mainoksen asiakas....

        En tuu (hakeen)!!! Tuun... Ja morjensta pöytään 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        En tuu (hakeen)!!! Tuun... Ja morjensta pöytään 😁

        Niin... se just... ja sekin on vaan mun fiilis, mikä on .inusta boomeri...


      • Olen minäkin tuohon nostalgisointiin ja muisteloihin mennyt välillä. Mitä enemmän vuodet vierii, niin sitä enemmän muistelee menneitä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ruoka oli parempaa, renkaat mustempii, bensa halvempaa, autot parempia....Ei kukaan lihonnut, tiet oli tasaisia, talvet sopivia, kesät kivoja....

        Kesät oli pitkiä eikä ollu niin tuskaisen kuuma helteellä kuin nykyään, talvella oli yli 20 astetta pakkasta, joskus jopa -30 (liian kylmiä mun mielestä nykyään tuollaiset pakkaslukemat), kesäisin näki monenlaisia perhoslajeja ja muita hyönteisiä (nyt eniten näkyy hämähäkkejä, joita mulla on asunnossa välillä sekä joskus sokerimuurahaisia), kukat tuoksui ja aurinko paistoi.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Olen minäkin tuohon nostalgisointiin ja muisteloihin mennyt välillä. Mitä enemmän vuodet vierii, niin sitä enemmän muistelee menneitä.

        Noo, piloilla puolet ja totta toinen puoli, harvassa on ne ihmiset, joilla aika ei kultaa muistoja.

        Se on kyllä fakta, että kun on lapsuutensa ja nuoruutensa elänyt lankapuhelinaikaa, niin olihan tuo kännykkä aiwan kerta kaikkiaan fantastinen aparaatti, mutta nyt kun sillä tehdään aivan kaikkea ja se on osa elämää, niin enpä tiiäkään enää. Se alkaa olemaan kirous. Itellä on nykyisin ns. toimistoaikaa lukuun ottamatta sekä työ että siviilikapulat äänettömällä omassa rauhassaan ja voisin hyvin luopua molemmista häiriköistä. Pois lukien paikannus ja hätätilassa avun pyytämisen mahdollisuudet, siihen ei lankapuhelin veny mitenkään, jos on edes marjamettällä. Tai ainakin tarttee piruksen pitkät piuhat...


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kesät oli pitkiä eikä ollu niin tuskaisen kuuma helteellä kuin nykyään, talvella oli yli 20 astetta pakkasta, joskus jopa -30 (liian kylmiä mun mielestä nykyään tuollaiset pakkaslukemat), kesäisin näki monenlaisia perhoslajeja ja muita hyönteisiä (nyt eniten näkyy hämähäkkejä, joita mulla on asunnossa välillä sekä joskus sokerimuurahaisia), kukat tuoksui ja aurinko paistoi.

        Mun muistikuvan mukaan kesät oli pitkiä, mutta viileitä vaikka poutaisia, ei ehkä niin sateisia. Talvet oli ensin hetken märkiä ja sitten monta kuukautta ihanan lumisia ja kylmiä (siis etelä-Suomessa). Elukoita oli enemmän, paljon enemmän, sen huomaan parhaiten mökillä, jossa olen isoja osia kesistä viettänyt sitten -75, eron huomaa ja se surettaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Noo, piloilla puolet ja totta toinen puoli, harvassa on ne ihmiset, joilla aika ei kultaa muistoja.

        Se on kyllä fakta, että kun on lapsuutensa ja nuoruutensa elänyt lankapuhelinaikaa, niin olihan tuo kännykkä aiwan kerta kaikkiaan fantastinen aparaatti, mutta nyt kun sillä tehdään aivan kaikkea ja se on osa elämää, niin enpä tiiäkään enää. Se alkaa olemaan kirous. Itellä on nykyisin ns. toimistoaikaa lukuun ottamatta sekä työ että siviilikapulat äänettömällä omassa rauhassaan ja voisin hyvin luopua molemmista häiriköistä. Pois lukien paikannus ja hätätilassa avun pyytämisen mahdollisuudet, siihen ei lankapuhelin veny mitenkään, jos on edes marjamettällä. Tai ainakin tarttee piruksen pitkät piuhat...

        Nyt tuntuu, että täytyis olla puhelimen ääressä 24/7 ja välillä se rasittaa, mutta sitten jos kännykkää ei olisi, niin mulle ainakin tulis turvaton olo. Joskus kun en ole hetkeen löytäny kännykkää, niin tuntuu, että yhteys ulkomaailmaan on poikki. Ei tällaista ollu lankapuhelinten aikana. Silloin ihmiseen sai yhteyden vain kotoa käsin tai puhelinkopista (ehkä joillain oli kasarina tai ysärinä autossaan autopuhelin ja joillain joskus ysärinä uusi hieno keksintö, langaton puhelin, jolla saattoi puhella missä tahansa huoneessa, ei tarttenu istua tai seisoa puhelinpöydän vieressä).

        Tosin nyt netissä olo on helpompaa kuin lankapuhelinten aikana. Muistan, kun puhelimella ei voinut soittaa, jos oli netissä tai jos puhui puhelimessä ei voinut mennä nettiin. Netissäkään ei voinnu olla kauan, koska se kasvatti puhelinlaskua. Ja se modeemin ääni, kun meni nettiin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt tuntuu, että täytyis olla puhelimen ääressä 24/7 ja välillä se rasittaa, mutta sitten jos kännykkää ei olisi, niin mulle ainakin tulis turvaton olo. Joskus kun en ole hetkeen löytäny kännykkää, niin tuntuu, että yhteys ulkomaailmaan on poikki. Ei tällaista ollu lankapuhelinten aikana. Silloin ihmiseen sai yhteyden vain kotoa käsin tai puhelinkopista (ehkä joillain oli kasarina tai ysärinä autossaan autopuhelin ja joillain joskus ysärinä uusi hieno keksintö, langaton puhelin, jolla saattoi puhella missä tahansa huoneessa, ei tarttenu istua tai seisoa puhelinpöydän vieressä).

        Tosin nyt netissä olo on helpompaa kuin lankapuhelinten aikana. Muistan, kun puhelimella ei voinut soittaa, jos oli netissä tai jos puhui puhelimessä ei voinut mennä nettiin. Netissäkään ei voinnu olla kauan, koska se kasvatti puhelinlaskua. Ja se modeemin ääni, kun meni nettiin.

        Jep, se on mielenkiintoista miten tärkeä kännykästä on tullut, se on elämänlanka nykyisin.

        Oi niitä internetin alkuaikoja, se ihana modeemin rutina ja piipitys... Ja se yhteyksien hitaus sekä jatkuva pätkiminen...


    • Anonyymi
      • Olen Boomeri, se nyt oli selvää ilman testiäkin


      • Anonyymi

        "Olet boomer! Taidat kuulua siihen ryhmään, joka rakenteli lapsena käpylehmiä ja hiihti niillä kouluun ja susia karkuun."

        Khyllä.

        xLiner


      • Anonyymi

        "Nuori ja nykyajassa kiinni
        Lit! Et selvästikään ole boomer, vaan nuori ja trendikäs."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet boomer! Taidat kuulua siihen ryhmään, joka rakenteli lapsena käpylehmiä ja hiihti niillä kouluun ja susia karkuun."

        Khyllä.

        xLiner

        Mitä sitten? Käpylehmät kestivät mummolta kehtoon ja ovat vieläkin kiehtovia. Halveksin sellaisia juuri 35 vuotiaita teinejä.

        Oikea ihmisen ymmärrys alkaa vasta 40 ikäisenä. Kurt Cobain ei koskaan siihen yltänyt, mutta haistatti silti:

        https://youtu.be/hTWKbfoikeg


    • Tulo tosta mieleen myös aivan mieletön keskustelu kummipoikien ja faijansa kanssa vajaa pari vuotta sitten aiheesta boomer. Meillä oli jätkien faijan kanssa (samaa vuosimallia) aivan hiivatin hauskaa ja toki saatiin Total Boomer -leimat heti kättelyssä ihan ansaitusti, 6-0 ja se siitä, mutta oppi pojatkin hiukan lisää maailmasta samalla, ne ilmeet oli loistavia.

      Onks tollastakin ollut, ihan karmeeta? Ai siis mikä laite, nevöhööd, huijaat? Niin, no, en mä oo ottanu selvää mitä se boomer alkujaan tarkotti, ei sil oo välii, se vaan tarkottaa et joku on ihan out, old school, seniili, ei hiffaa kaikkii juttui, puhuu ihan väärin.

      Jep, that's me.

      • No siis oon mäkin ihan nykynuorten kaikista kotkotuksista pihalla kuin lumiukko, en kiellä, mutta sentään osaan vastailla viesteihin whatsapissa ja kopioida vaikka viestistä tilinumeron ja laittaa sen pankkiäppiin ja maksaa suoraan, että näpyttelen koko litaniaa lapulta tms. Ja jos en jotain tiedä/osaa, kysyn pojalta ja sit opetellaan. Mutta kyllä munkin ikäisissä on paljon tyyppejä, jotka tekee kaiken samoin, kun niin on tehty jo vuonna nakki ja kirves... :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No siis oon mäkin ihan nykynuorten kaikista kotkotuksista pihalla kuin lumiukko, en kiellä, mutta sentään osaan vastailla viesteihin whatsapissa ja kopioida vaikka viestistä tilinumeron ja laittaa sen pankkiäppiin ja maksaa suoraan, että näpyttelen koko litaniaa lapulta tms. Ja jos en jotain tiedä/osaa, kysyn pojalta ja sit opetellaan. Mutta kyllä munkin ikäisissä on paljon tyyppejä, jotka tekee kaiken samoin, kun niin on tehty jo vuonna nakki ja kirves... :oD

        Sama täällä, melkein. Maksan edelleen laskut vain läppärillä, mitään pankkiäppejä en *tana ala käyttään 😂


      • Boomeri tulee englanninkielisestä sanasta baby boomers, joka tarkoitta Yhdysvalloissa vuosina 1945-1965 syntyneitä (Suomessa suuret ikäluokat eli 1945-1950 syntyneet).


      • Boomeri tarkottaa puhekielessä juurikin tuota, että ei tajua kaikkia nuorten juttuja, ei osaa nuorten puhekielen sanoja, on old school niin kuin sanoit. Boomeri voi olla ihan minkä ikäinen täysi-ikäinen ihminen tahansa, ei tartte olla keski-ikäinen tai sitä vanhempi, kunhan on vähän ulalla esim. teinien jutuista jne.

        Itse taidan olla vähän old school, kun kuuntelen enemmän vanhempaa musiikkia kuin nykymusiikkia, en tiedä kaikkia uusia nuoria laulajia ja näyttelijöitä, monista nykyajan tv-sarjoista puhumattakaan. Toki en ihan ulalla ole nykymenosta ja tiedän nykyaikaisiakin laulajia ja näyttelijöitä, joitain nuoriakin, mutta enemmän vanhempia. Nykyajan uusia tv-sarjoja (fiktio) en tiedä kauheasti ja älykännykkää mulla ei ole, näppäinkännykkä niin kauan kuin niitä vielä saa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Boomeri tarkottaa puhekielessä juurikin tuota, että ei tajua kaikkia nuorten juttuja, ei osaa nuorten puhekielen sanoja, on old school niin kuin sanoit. Boomeri voi olla ihan minkä ikäinen täysi-ikäinen ihminen tahansa, ei tartte olla keski-ikäinen tai sitä vanhempi, kunhan on vähän ulalla esim. teinien jutuista jne.

        Itse taidan olla vähän old school, kun kuuntelen enemmän vanhempaa musiikkia kuin nykymusiikkia, en tiedä kaikkia uusia nuoria laulajia ja näyttelijöitä, monista nykyajan tv-sarjoista puhumattakaan. Toki en ihan ulalla ole nykymenosta ja tiedän nykyaikaisiakin laulajia ja näyttelijöitä, joitain nuoriakin, mutta enemmän vanhempia. Nykyajan uusia tv-sarjoja (fiktio) en tiedä kauheasti ja älykännykkää mulla ei ole, näppäinkännykkä niin kauan kuin niitä vielä saa.

        Boomeri on kulahtanut, ei muksut enää käytä sitä kun siitä on tullut mainstream-termi. Tai siis näin opasti kummihyypiö pari vuotta sitten, vaikka käyttäähän ne sitä jonkun verran edelleenkin. Tosin nyt kun neljäkymppiset haukkuu toisiaan boomereiksi ja välillä työpaikan 16v. kesäduunariakin, ymmärtää hyvin, että se meni jo, sen termin käyttö itsessään kertoo lähinnä siitä, että sen käyttäjä on boomeri...

        Old school on siinä mielessä jopa kuvaavampi, että se tyytyy lunkisti toteamaan, että old schooler on vain otus, jonka mielestä moni asia tai jopa kaikki oli ennen paremmin tai vähintäänkin moni uusi asia/kotkotus on aivan turhaa hapatusta, ilmankin pärjää loistavasti tai jopa paremmin. Tai kuten toinen, nenäkkäämpi kummihyypiö asian totesi männä suvena, "bro, sä oot niin SLS". Ai täh? Eli So Last Season, tai siis OS, Old School. Lasten suusta totuus... 😂


    • Anonyymi

      Tässä boomertesti:

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a959d05a-f389-4915-934e-e08cd852b508

      Se mikä joskus hieman ärsyttää on minua paljon nuorempien ihmisten valitus "ollaan vanhoja" "enää ei voi mitään tehdä, toista se oli nuorena, tehtiin kaikkea" "eikö jo voisi päästä eläkkeelle" "kaikki on nähty".

      Sheena
      Nuori ja nykyajassa kiinni
      Lit! Et selvästikään ole boomer, vaan nuori ja trendikäs.

      • Olet nuori ja ajantasalla. 4/10 pointsia.


      • WTF???

        Oletko boomeri?
        Sait 2/10 pistettä!
        Olet nuori ja ajantasalla.

        Ööö, no joo en kai sit, ja pisteet tais tulla siitä että A) omistin aikoinaan Noksun kapulan matopelillä ja B) tiesin mankan ja vhs:n...

        Oisko ollu iltsikassa tai hesarissa jossa oli joku esim. 14 tms. kohdan boomer-quiz ja siitä sain tulokseksi selkeän boomerin, kuten pitäisikin :)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niin ja sinun ikäsihän ei tuon vuodatuksen perusteella siis linkity "normaalimies" luokkaan. xD

    • Ristus miten vierastan tuota sanaa normaali.

      • No ehkä se on osa provokatiivisuutta tässä....


      • Disseisback kirjoitti:

        No ehkä se on osa provokatiivisuutta tässä....

        Juu ymmärsin yskän. Oli kynikselle kynittäväksi. Mut noin muuten sana normaali on epäkäytännöllinen, koska se tekee kaikesta muusta viallista, jos se ei saa normaali leimaa kylkeensä.


      • Bätääs kirjoitti:

        Juu ymmärsin yskän. Oli kynikselle kynittäväksi. Mut noin muuten sana normaali on epäkäytännöllinen, koska se tekee kaikesta muusta viallista, jos se ei saa normaali leimaa kylkeensä.

        Riippuu siitä miten sen normaalin itse sisäistää... Minulle kaikki itselle toimiva on normaalia...


    • Anonyymi

      😂😂😂

      • Ei se nyt hauskaa voinut olla. :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Ei se nyt hauskaa voinut olla. :)

        Tai siin noin hauskaa voinut olla. :)


      • Olitko eka joka hoksas?


    • Anonyymi

      Minulle tuli joka testissä vastaus että olet tosi nuori taidat olla teini tai esi buberteetti just alkamassa ja tiedät vain nuorten asioista ja 15v sinusta ei saa tekemälläkään vaan olet 10-13v

    • Anonyymi

      Kannattaa olla aktiivinen oma itsensä, olkoon sitten mikä luokitus tahansa voimassa.

      Tänään laitoin nappikset tyttären jalkaan testatakseni vieläkö viimevuotiset nappikset sopivat (katsoi pikkukakkosta samalla). Ne olivat juuri sopivan kokoiset ja lähdettiin potkimaan kentälle palloa. Hän oli jopa niin innoissaan ettei katsonut pikkukakkosta loppuun vaan halusi lähteä kesken katsomisen.
      Lämmiteltiin pallotellen ja syötellen. Vuoroteltiin maalivahteina 10 laukaisu yritystä ja se joka sai enemmän maaleja sai palkinnon. Jostain syystä tytär voitti ja oli iloinen osaamisestaan:)
      Mikähän siinä on että tytär voittaa usein isänsä...olipa sitten kai normaali mies kysymyksessä tai sitten se joku "buumeri"?

      AV

    • Nuorisokulttuuri ei ole koskaan puhutellut minua. Munsta tuli boomeri 16-vuotiaana.

      • Ei minusta tarvitse mitenkään nuorison tavoilla koettaa elää. Ehkä jotain buumeripelkoa olisi se, että koittaisi olla joku ikinuori...

        Minusta buumeri on sellainen, joka jämähtää jonnekin Kekkosen aikaan, eikä halua pois ihan vaan periaatteesta, vaikka sen kannattaisikin. Lisäksi jaksaa aina valittaa joka asiasta, vaikka oikeastaan ei vaan itse suostu niille tekemään mitään.

        Jos katsot kesällä sitä kärpästä mikä pärrää äkäisenä lasia vasten ihan kaistana....se on boomeri... Se keskittää kiukkunsa siihen, ettei pääse siitä lasista läpi mitenkään, vaikka vieressä olisi iso ovi-aukko.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei minusta tarvitse mitenkään nuorison tavoilla koettaa elää. Ehkä jotain buumeripelkoa olisi se, että koittaisi olla joku ikinuori...

        Minusta buumeri on sellainen, joka jämähtää jonnekin Kekkosen aikaan, eikä halua pois ihan vaan periaatteesta, vaikka sen kannattaisikin. Lisäksi jaksaa aina valittaa joka asiasta, vaikka oikeastaan ei vaan itse suostu niille tekemään mitään.

        Jos katsot kesällä sitä kärpästä mikä pärrää äkäisenä lasia vasten ihan kaistana....se on boomeri... Se keskittää kiukkunsa siihen, ettei pääse siitä lasista läpi mitenkään, vaikka vieressä olisi iso ovi-aukko.

        Minä olen sellainen korkeakulttuuriboomeri, jonka mielestä kaikki sellainen, mistä kansa nauttii, on paskaa, ranskalaisittain sanottuna "merde".
        Sitten minulla on omituisia kuvitelmia siitä, että akateeminen tutkinto "aateloi" ihmisen.

        Kyllä kaikki tämä viittaa siihen, että olen pahasti jämähtänyt boomeri. :/


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Minä olen sellainen korkeakulttuuriboomeri, jonka mielestä kaikki sellainen, mistä kansa nauttii, on paskaa, ranskalaisittain sanottuna "merde".
        Sitten minulla on omituisia kuvitelmia siitä, että akateeminen tutkinto "aateloi" ihmisen.

        Kyllä kaikki tämä viittaa siihen, että olen pahasti jämähtänyt boomeri. :/

        No en kyllä sinun jutuista minkäänlaista marinaa ole havainnut. Ja selkeesti muun maailman meno ei hirveesti hetkauta, vaan keskityt lähinnä korkeintaan ihmettelemään. Eli minun boomeritutka ei inahdakaan sun kohdalla....valitan...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei minusta tarvitse mitenkään nuorison tavoilla koettaa elää. Ehkä jotain buumeripelkoa olisi se, että koittaisi olla joku ikinuori...

        Minusta buumeri on sellainen, joka jämähtää jonnekin Kekkosen aikaan, eikä halua pois ihan vaan periaatteesta, vaikka sen kannattaisikin. Lisäksi jaksaa aina valittaa joka asiasta, vaikka oikeastaan ei vaan itse suostu niille tekemään mitään.

        Jos katsot kesällä sitä kärpästä mikä pärrää äkäisenä lasia vasten ihan kaistana....se on boomeri... Se keskittää kiukkunsa siihen, ettei pääse siitä lasista läpi mitenkään, vaikka vieressä olisi iso ovi-aukko.

        Toi oli hyvä vertaus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi oli hyvä vertaus!

        Joo. Jonkinlainen Don Quiote-tyyppi kai... tappelee tuulimyllyjä vastaan...



    • Anonyymi

      Äijäjumpasta tuli mieleen sporttiliikkeen uusimpiin neonvärisiin trikoihin pynttäytynyt vitamiinikööri hölkkäämässä tuolla kadulla, tottakai aamuruuhkan aikaan, jotta mahdollisimman moni ohiajava heidät noteeraa. Usein korostetaan maailmantapahtumien seuraamista, halutaan näyttää olevan ajassa mukana. Mikä ettei, jos siihen sisältyy muutakin, kuin pääministerin/kansliapäällikön/erikoisasiantuntijan/helsingin pormestarin/valkoisentalontiedottajan/ekonomin/etc. etc. kommentti ja siitä kommentointi seuraavan aamun kahvitauolla. Hyvästä kunnosta puhuttaessa olen oppinut omakohtaisesti ja havainnoinnin avulla erottamaan salikunnon ja arkimaailman kunnon, eli pitkään salilla kolistellut saattaapi väsähtää nopeasti lapionvarressa. En ole vieläkään todennut kultaiseen kasari-lukuun verrattavaa menoa, joten aika moni asia oli ennensilloin paremmin :) - cu-

      • Minulle taas tuosta vitamiinikööristä hölkkäämässä kadulla ruuhka-aikaan ei herätä minkäänlaista tunnereaktiota, paitsi jos he yleisöosastolla alkavat vaatimaan muita ruuhkassa kulkijoita väistämään heitä ja antaa heille joku etuoikeus sinne ruuhkan keskelle.
        Maailmantapahtumiakin saa vaikka miten seurailla, vaikka vaan ovisilmästä, mutta kannattaa myös kuunnella muiden mietteitä, eikä vaan julistaa sitä omaa käytäväkuvaa jokapaikan totuutena.
        Kaikkien ei tarvitsekaan lapioida paljoa. Voi tehdä sen minkä pystyy. Silti kroppa ja mieli voi olla hyvässä kunnossa.
        Jos eläisit kasaria uudestaan, et kokisi samoin....koska itse et ole enää sen ikäinen kuin silloin. Ja he, ketkä ovat samanikäisiä kuin sinä silloin, ei viihtyisi siinä ajassa.


    • Anonyymi

      Äitis oli boimeri, kun sua teki. Arvaa kuka on iskäsi?

      >simiti<

      • Et ainakaan sinä, koska minusta Saabismi on sairaus. :oD


    • Pensan hinta huolestuttaa. Polttoaineverotusta on alennettava.
      Sähköautot on naurettavaa pelleilyä
      Ihminen on sekaruokavalioon tottunut ja tarvitsee lihaa
      Miehet on miehiä ja naiset naisia eikä välimuotoja ole
      Kaikki rikolliset ja ilkivallantekijät ovat vapaan kasvatuksen tulos
      Rättipäät pysykööt poissa

    • Anonyymi

      "Normaalimiehen ja buumerin ero."

      No ei nuo täällä mainitut seikat aina pidä ihan paikkaansa, tänä päivänäkään!
      Määritelmät jokseenkin vielä ymmärrän tuonne keski-ikään asti!
      Aika ja tavat yhteiskunnassa ovat muuttuneet, aiheuttaen ristiriitaisia tunnekuohuja.

      Mun Faija on 7-kymppinen sovinisti, jonka komentoa kukaan muu minun lisäkseni ei ole kyseenalaistanut! Tuon ikäluokan miehistä suurin osa kun oli perheessä; laki ja oikeus! Toiset perheenjäsenet ei edes kyseenalaistaneet hänen äänivaltaansa, jos ei oteta äitiäni huomioon. Otti näet avioeron lopulta, eikä jämähtänyt kyseenalaiseen avioliittoon.

      Mä puolestani olen kouluikäisestä asti pitänyt puoliani, vaikka kotiarestia tuli useammankin kerran ja tukkapöllyä myös. Olen myös saanut koivuvitsasta isän kädestä teini-ikäisenä ja (ihan syystäkin) tuli näet Faijalle ensin kalliiksi mun kapina, jonka mä maksoin kivelevin kintuin. Emokin puuttui asiaan sanoi; "ett annoit sitten olla viimeinen kerta kun tyttäriin käytät rangaistuksena selkäsaunaa"

      19 vuotiaana sain kotiarestia, koska olin kyydinnyt autossani; tuntematonta miestä. Samoin Faija otti synttärilahjaksi antamansa autonavaimet haltuunsa.
      Kotiaresti tuli lusittua ja sain autoni avaimet takaisin. Kiikutin autoon hiukan vaatteitani. Pakkasin toiseen kasiin myös; päälimäiseksi ison kylpypyyhkeen ja olin lähdössä muka uimaan. Se uintireissu kesti lähes 2,5 vuotta, avoliitossa.

      Teki kuulemma poliisiasemalla karkaamisilmoituksenkin; jota ei huolittu ikäni vuoksi. Myin autoni, saadakseni rahaa.. Toyota Celica, alle 3 vuotta vanhan.
      Faija teki tuloksemattoman rikosilmoituksen, minkäs teki; auto oli minun nimissäni, asiassa ei ollut mitään lainvastaista. Opiskelin liikunnanohjaajaksi, Emo rahoitti elämääni opiskeluaikana ja avomies, tein myös keikkahommaa; kotisiivouksia.
      Mä olin vaikeatapaus, itsepintainen sekä itsekäs... Pakko myöntää, ja tiedän mistä mä ne geenit olen perinyt!

      Mä alan olla keski-ikäinen ja yhä Faija on yrittänyt vaikuttaa mun elämääni järjelmällisesti, sopimalla asioista mun puolestani ja tekemällä omia ratkaisujaan.
      Faija oli sairaalassa potilaana, kun ennen nukutusta oli sanellut sairaanhoitajalle kirjeen, mulle tarkoitetun. Siinä kohtaa olin melkein valmis menemään kuristamaan gubben hengiltä!

      Faija oli vielä toipilaana sairaalassa kun mä järjestin itseni ja Mimmin lomalle pohjoiseen, koska mun oli pakko päästä miettimään ja rauhoittumaan. Verenperintönä saamani geenit; suoranainen RAIVO jylläsi mieltäni. Saatiin kumpikin ajatella, Faija parantua rauhassa ja mä rauhoittua; ennen koh- taamistamme.

      No asia selveni ja tilanne lieveentyi; ennen Mimmin ja mun kotiin paluutani.
      Harmis hieman neuvoi sivusta; täällä keskustellessamme ja sulla sekä Sheenallakin oli samansuuntaiset mielipiteet. Mä pohdin tosissani asiaa moneltakin kantilta, ennen ratkaisuni.

      Mä siis väitän ett lähes kaikki ennen 6-kymmentlukua syntyneet ovat järjestään; boomereita
      Boomer Simsson
      https://www.google.com/url?sa=i&url=https://www.youtube.com/watch?v=JIL2ldb5a9s&psig=AOvVaw1GQppcNdh-KklxKJgXgjKo&ust=1652874589308000&source=images&cd=vfe&ved=0CAoQjhxqFwoTCIjNtum75vcCFQAAAAAdAAAAABAE


      .

    • Anonyymi

      Sun disse kannattais hankkia apua tuohon miesvihaasi. Varmaan joku itsetuntojuttu että et voi yrittää olla pätemättä ja haukkumatta muita miehiä omien kuvitelmiesi perusteella. Ne miehet jotka taistelemalla mahdollisti sen että sinäkin voit päteä täällä netissä olisi sinun mielestä olleet boomereita kaikki, sinun kaltaiset miehet taas ei olisi samaan kyenneet mitä ne sinun mielestä buumerit.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Naisten suosio on taattu.


      • Anonyymi

        Sä ehkä näet asian noin...

        Mun ukki ei ollut boomeri tosiaankaan ja oli yksi heistä, joka mahdollisti tämänkin kirjoittelun.

        Ja ehkäpä juuri hänen vuokseen ajattelen näin. Enkä mä boomereita vihaa. En vaan hyväksy heidän tapaansa vähätellä muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä ehkä näet asian noin...

        Mun ukki ei ollut boomeri tosiaankaan ja oli yksi heistä, joka mahdollisti tämänkin kirjoittelun.

        Ja ehkäpä juuri hänen vuokseen ajattelen näin. Enkä mä boomereita vihaa. En vaan hyväksy heidän tapaansa vähätellä muita.

        Sori, lähti anona, mut mun teksti...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisten suosio on taattu.

        Luuletko, että kirjoittelen tänne mielipiteitäni saavuttaakseni naisten suosiota?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Luuletko, että kirjoittelen tänne mielipiteitäni saavuttaakseni naisten suosiota?

        Luulen🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulen🤭

        Okei. Enpä tuota ehkä kykene muuksi muuttaa? 🤔

        Enkä tiedä miksi tarvitsisikaan? Tai siis käyttää siihen yhtään voimavaroja?

        Minusta tämä on keskustelusivusto, eikä parinhakusivusto. Olkoot naiset mitä mieltä minusta tahaansa täällä. Olen kuitenkin anonyymi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä ehkä näet asian noin...

        Mun ukki ei ollut boomeri tosiaankaan ja oli yksi heistä, joka mahdollisti tämänkin kirjoittelun.

        Ja ehkäpä juuri hänen vuokseen ajattelen näin. Enkä mä boomereita vihaa. En vaan hyväksy heidän tapaansa vähätellä muita.

        Et hyväksy heidän tapaansa vähätellä muita, mutta huomaatko mitä itse teet? Dissaat heitä ihan oman aloituksen arvoisesti.


      • Anonyymi

        Nyt saattaa olla niin, ett käsitämme sanan boomer, ihan eritavoin. Minulle boomer tarkoittaa yksinkertaisuudessaan kotioloissa kotrolloijaa, jolla oli erilainen ajatus maailma, eikä hyväksynyt erilaisia mielipiteitä. Asia loppuun käsitelty; hänen arvomaailmansa mukaisesti.

        Mä olin se hankala yksilö lapsuudenkodissani, uhmaikäinen pentu... koska mullakin oli omat vahvat mielipiteeni omista asioista. Kuten en halunnut pitää mekkoa ylläni, sehän rajoitti mun liikkumistani, jos vertasi sortseihin tai farkkuihin. Mutt mekkoa oli käytettävä, ainakin jos tiedettiin vieraita tulevaksi, tai menimme vierailulle koko perhe.
        Olihan näitä idioottimaisia säädöksiä, joita mä rikoin aina kuin pystysin ja kotiarestia tuli.

        Se nyt oli sellaista patriarkallista kotikuria, jota Faija tahtoi noudattaa.
        Mulle se on ollut aina merkki tyranniasta, jota en ole ollut koskaan hyvä sietämään.
        Mä olin nähnyt hiukan muidenkin ihmisten perhe-elämää, joka oli paljon vapaampaa.
        Jokainen meistä varmaan ymmärtää boomeroinnin omalla tavallaan.

        Mä olen selittänyt oman käsitykseni asiasta... ja elän sen asian kanssa niin kauan sovussa, kunnes hän ylittää taas rajat!
        Hyvää yötä, tasapuolisesti kaikille palstaa lukeville!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et hyväksy heidän tapaansa vähätellä muita, mutta huomaatko mitä itse teet? Dissaat heitä ihan oman aloituksen arvoisesti.

        Ei se huomaa


      • Anonyymi

        Haukkumalla disseä vain nolaat itsesi.


    • Anonyymi

      Tiedätkö mikä on säälittävämpää kuin boomeri? Aikuinen mies joka epätoivoisesti käyttää teinislangia. Teinislangi vaihtuu joka toinen vuosi kuten emojit. Sitten jossain uutisten kevennyksessä selitetään mitä mikin emoji tänä vuonna tarkoittaa. Sillä ei mitään merkitystä, koska niillä on uudet merkitykset heti ensi vuonna.

      Kun olin ala-asteella, joku kaveri oli kuullut isoilta pojilta, että tukka tarkoittaa alapäätä. Jos erehtyi sanomaan "kampaa tukkasi" niin sai pihalla heti räkättävän idioottilauman ympärilleen. Minulle noi jutut oli liian lapsellisia jo 9 vuotiaana. Olin siis boomeri jo tuolloin.

      • No minustakin teennäinen pyrkimys karistaa jokin boomerin status jollain termitietämyksellä ja niiden käytöllä on epätoivoista.

        Itse vaan tykkään vaikka emojista.

        Mä irl puhuessanikin olen aika ilmeikäs. Jos vertais kahteen stand-up taiteilijaan, Hedbergiin ja Leikolaan, niin olen ehdottomasti Hedberg... siksi ehkä suosin emojii-kuvia. 😁


      • Anonyymi

        Makuasia miten teinislangi eroaa tavallisesta tai stadin slangista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Makuasia miten teinislangi eroaa tavallisesta tai stadin slangista.

        Varmaan...

        Minusta on ihan mielenkiintoista pysyä edes jotenkin mukana mistä puhutaan, vaikka en liiemmin meinaa niitä termejä ottaa itse käyttöön suoraan.

        Tää boomeri jotenkin kyllä myy... vaikka luon sille aikalailla oman kuvan kuitenkin..


    • Anonyymi

      Oi, on niin muodikasta olla aina "jotain" tai sitten ei vastapainoisesti olla "mitään". Tämä yleinen käsitys olemisesta jossain vitun muotissa tässä hevonpaskan yhteiskunnassa on oi niin hienoa

      • Nykyään keksitään termejä ja ihmisiset ajattelee ne muotteina mihin pitäisi sopia, vaikka kukaan ei edes pyydä?

        Nyttenkään tässä aloituksessa en ole edes ketään nimennyt tai osoittanut boomeriks, mutta useampi on hyppäämässä sinne ennemmin ja puolustaa jotain "rinkiä" mihin kuuluu...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nykyään keksitään termejä ja ihmisiset ajattelee ne muotteina mihin pitäisi sopia, vaikka kukaan ei edes pyydä?

        Nyttenkään tässä aloituksessa en ole edes ketään nimennyt tai osoittanut boomeriks, mutta useampi on hyppäämässä sinne ennemmin ja puolustaa jotain "rinkiä" mihin kuuluu...

        Boomeri termiä käyttävät kuuluvat rinkiin eikä päinvastoin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nykyään keksitään termejä ja ihmisiset ajattelee ne muotteina mihin pitäisi sopia, vaikka kukaan ei edes pyydä?

        Nyttenkään tässä aloituksessa en ole edes ketään nimennyt tai osoittanut boomeriks, mutta useampi on hyppäämässä sinne ennemmin ja puolustaa jotain "rinkiä" mihin kuuluu...

        Ennen boomereita sanottiin kalkkiksiksi. Oot sä kalkkis?


    • Anonyymi

      Nokiallahan nuo cai kuvaa kerrallaan yhä.

    • Anonyymi

      Buumerit juopottelee ja polttaa tupakkia.

      • Anonyymi

        Eipäs. Tosin riippuu ihmisestä.


    • Olin tuossa vajaa pri viikkoa komennuksella väkirikkaammassa osassa maatamme (sivuhuomiona todettava että Turku on kaunis kaupunki) ja voin tunnustaa etten osannut tuolta ihmisvilinästä buumereita tunnistaa. Voi toki olla että johtuu myös siitä että pidän buumereitakin ihan normaaleina.
      Itse aloituksesta en nyt ole ihan varma että pitääkö aloittaja tätä oikeasti sukupuolittuneena ongelmana vai halusi nostaa esille tuon päivämäärän 16.5 koska silloin vietetään kansainvälistä poikien päivää.

      Mitä tuossa ihmisiä on oppinut tuntemaan niin erittäin harvassa on ne jotka ovat joko-tai tyyppisiä; kyllä suurin osa on sekä-että luokituksen omaavia. Joissakin asioissa ehdottomia ja joissakin sitten hyvinkin taipuvaisia.
      Osa asioista tulee perintönä kotoa tai lähiympäristöstä, osa on kokemuksen tuomia havaintoja ja osaan päätöksistä vaikuttaa sellainenkin asia kuin raha. Kaikilla ei ole varaa salikorttiin jotta pääsee äijäjumppaan tai ennemmin rahat laitetaan ruokaan kuin trendivaatteisiin tai tonnin puhelimeen että sinne mahtuu kaikki sovellukset.

      • "Mitä tuossa ihmisiä on oppinut tuntemaan niin erittäin harvassa on ne jotka ovat joko-tai tyyppisiä; kyllä suurin osa on sekä-että luokituksen omaavia. Joissakin asioissa ehdottomia ja joissakin sitten hyvinkin taipuvaisia.
        Osa asioista tulee perintönä kotoa tai lähiympäristöstä, osa on kokemuksen tuomia havaintoja ja osaan päätöksistä vaikuttaa sellainenkin asia kuin raha. "

        No tämä. 👍


      • Anonyymi

        "harvassa on ne jotka ovat joko-tai tyyppisiä"

        Sama! Ja onneksi näin, sillä vahvasti joko-tai tyyppisellä ihmisillä on hyvin todennäköisesti jonkunsortin persoonallisuushäiriö.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Onko buumerilla ja setämiehellä jotain eroa? Kummallakin tarkoitetaan sellaista vanhan jäykkäniskaista ajattelua, jonka mukaan joskus "ennen" oli aina paremmin.

    • Anonyymi

      Buumeri on juossut yöllä äitinsä kanssa ulos pakkaseen, kun sodassa haavoittunut isänsä riehui humalassa.
      Buumeri oppi tältä samaiselta isältään, ettei sana "työ" ole ainoastaan pronomini kuopion torilla.
      Boomeri piti huolta sisaruksistaan koulumatkalla, kotona ja uimarannalla.
      Boomeri lapioi luistinradan järven jäälle. Sen lumi peitti seuraavana yönä.
      Boomerin toista korvalehteä särkee. Se paleltui pitkällä kävelymatkalla kouluun.
      Boomeri oppi, mikä on inflaatio, koska neljännentoista ikävuoden kesätyörahat eivät riittäneetkään polkupyörään.
      Saman kesän syksynä kerrottiin yleisradion uutisissa, että Suomi on maksanut viimeisen erän sotakorvauksia.
      Boomeri on tehnyt täyden työpäivän kolmenkymmenenkahdeksan asteen kuumessa, koska niin pitää tehdä.
      Nivelrikkoisen boomerin arkku lasketaan maan lepoon kymmenen vuoden sisällä, eikä siellä ole huaweitä tai samsungia, vaan siella on pala sitä SAATANAN kovaa moraalia, jolla suomemme olisi pelastettu.

      Terkkuja kasarin ja ysärin pystyynpaskannetuille lapamadoille toivoo
      BUUMERI!

      Ja tässä meille kaikille. Hyvää kesää!
      https://www.youtube.com/watch?v=lLjW6W-AFo4

      • Ennfn oli ennen, nyt on nyt.

        Moraali joskus saattoi olla opetettu (pakotettu) kouluissa, kotona ja papin suusta, nytten se keksitään ja halutaan toteuttaa itse, jos se älytään.


    • Anonyymi

      Itse teen ainakin kaikkeni ettei vaan tarvisi olla elossa enään montaa vuotta ihan vaan periaatteesta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Disse on hintti booomeriiiiii.

      • Täällähän saa sanoa mielipiteensä.


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus! Lisäänvielä sen, että nuorikin mies voi täyttää buumerin ominaisuudet:

      "todella vahvat mielipiteet vaikka mistä, mutta perustelut on ainoastaan oma tuntuma, fiilis tai suppea lähiympäristö (muut boomerit) mistä kokonaiskuva jostain asiasta luodaan ja sitä on jankutettava vaikka maailman tappiin asti."

      Nuoremmilla palstabuumereilla tuo jankuttava "naista ei saa" "naiset sitä, naiset tätä, jankunjankun" kertoo itsessään sen miksi tämä tyyppi ei saa naista. Kukaan kestä tuommoista marisija narisijaa.

      • Juu. Mun ukki oli 87, kun henki luiskahti. Tais olla vuosi 2000... ja hän ei ollut buumeri, vaikka ei osannut kaikkea uutta. Mut ikinä ei valittanut. 😁


    • Anonyymi

      Disse rakentaa itselleen narskulinnaa.

    • Anonyymi

      Disse on vanhabuumeri örkki.

      • Kiukuttaako palstasetää? Taitaa kiukuttaa, kun pitää kitistä jokakohtaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe