Missä on keväthelteet?

Anonyymi

Hellekausi on monina vuosina käynnistynyt jo toukokuun alkupuoliskolla. Nykyisin on niin kylmää, ettei jäätkään ole vielä kaikista vesistöistä lähteneet.

Onko hiilidioksdia ilmakehässä jo liian vähän, vai mikä jäähdyttää maapalloa?

58

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti pysyvät poissa samoin kuin kesähelteet. Paras kesä on sellainen kun lämpötila ei nouse yli 15 asteen.

      • Anonyymi

        Nälkä tulee parin sellaisen kesän jälkeen.


      • Anonyymi

        Muuta Lappiin, uuno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta Lappiin, uuno.

        Utsjoki on ollut joinakin vuosina Suomen kuumin paikka. Pitäisi muuttaa vuodenaikojen mukaan pallonpuoliskolta toiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta Lappiin, uuno.

        Muuta sinä etelän lämpöön jos kovia helteitä kaipaat, sairaat ja varsinkin iäkkäät ihmiset EI helteitä kaipaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta sinä etelän lämpöön jos kovia helteitä kaipaat, sairaat ja varsinkin iäkkäät ihmiset EI helteitä kaipaa!

        Hoitakaa jäähdytys kuntoon asunnoissanne. Tuo ongelma on täysin itse tehty ongelma. En näe mitään syytä tehdä mitään muutosta elämässäni tai käyttää valtavia määriä rahaa sähköautojen tapaisiin idioottimaisiin mulkunjatkeisiin. Oma budjettini ilmastonmuutoksen torjuntaan on tasan nolla euroa.


      • Anonyymi

        Itse toivon, että lämpötilat olisivat kesällä jatkuvasti yli 25 astetta ja yölläkin 20 astetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse toivon, että lämpötilat olisivat kesällä jatkuvasti yli 25 astetta ja yölläkin 20 astetta.

        Saisi olla talvellakin, niin ei tarvitisi polttomoottoriautoon ostaa moottorilämmitintä ja nastarenkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitakaa jäähdytys kuntoon asunnoissanne. Tuo ongelma on täysin itse tehty ongelma. En näe mitään syytä tehdä mitään muutosta elämässäni tai käyttää valtavia määriä rahaa sähköautojen tapaisiin idioottimaisiin mulkunjatkeisiin. Oma budjettini ilmastonmuutoksen torjuntaan on tasan nolla euroa.

        Ei tasan ole itse tehty ongelma vaan rakennusvaiheessa tehty ongelma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse toivon, että lämpötilat olisivat kesällä jatkuvasti yli 25 astetta ja yölläkin 20 astetta.

        Muuta sitten etelän lämpöön mutta älä toivo kovia helteitä kiusaksi sairaille ja vanhuksille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tasan ole itse tehty ongelma vaan rakennusvaiheessa tehty ongelma!

        Itse tehty ongelma, koska asunnon voi itse valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta sitten etelän lämpöön mutta älä toivo kovia helteitä kiusaksi sairaille ja vanhuksille!

        Sää on mitä on, ei ihmiset siihen mitään vaikuta. Joten voi elää ihan normaalisti eikä tehdä mitään muutosta elämässään. ”Ilmastonmuutos” on typerä syy haaskata rahoja.


      • Anonyymi

        Alle 15 astetta on kamalan kylmä kesällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 15 astetta on kamalan kylmä kesällä.

        Parasta olisi myös, että talvella ei ole yhtään pakkasta eikä ollenkaan lunta. Lumesta on pelkkää harmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tehty ongelma, koska asunnon voi itse valita.

        Ei ole itse tehty ongelma koska emme tienneet tähän muuttaessamme että asunto olisi näin kuuma kesäisin!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole itse tehty ongelma koska emme tienneet tähän muuttaessamme että asunto olisi näin kuuma kesäisin!!!

        Vaihtakaa sitten asuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtakaa sitten asuntoa.

        Tai hiippakuntaa. Helvetissä on kuulemma kuuma. Taivaassa vissiin sitten abs. nollapiste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta sitten etelän lämpöön mutta älä toivo kovia helteitä kiusaksi sairaille ja vanhuksille!

        "Muuta sitten"

        Eräs vaihtoehto on jättää ilmasto muuttamatta. Ostaa vaikka sähköauton ja siirtyy käyttämään maalämpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muuta sitten"

        Eräs vaihtoehto on jättää ilmasto muuttamatta. Ostaa vaikka sähköauton ja siirtyy käyttämään maalämpöä.

        Sähköauton on vain rahojen vetämistä vessasta alas. Niiden ekologisuus on valetta. Sähköautoja myyvät ovat ammattimaisia huijareita.


    • Anonyymi

      Kyllä jönssi tietää että nyt on globaali helle.

    • Anonyymi

      Mikäli viitsii katsoa keskilämpötiloja menneiltä vuosilta, niin näitä viileämpiä keväitä on mahtunut useita. Vuodet eivät ole kopioita toisistaan.

      • Anonyymi

        Usein lämpimät jaksot ovat alkaneet jo huhtikuun puolella. Tänä vuonna kevät on ainakin kuukaudella myöhässä normaalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein lämpimät jaksot ovat alkaneet jo huhtikuun puolella. Tänä vuonna kevät on ainakin kuukaudella myöhässä normaalista.

        Sellaista se sään satunnainen vaihtelu teettää. Aiempien keväiden säistä ja kuukausikeskiarvoista on kerätty tilastoa Ilmatieteen laitoksen sivuille:

        https://www.ilmatieteenlaitos.fi/tilastoja-vuodesta-1961

        Kevät noissa tilastoissa on siis ajanjakso maaliskuu-huhtikuu-toukokuu.

        Tuolta kun katsoo niin esimerkiksi Tampereella on viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut keskimääräistä (vuosien 1991-2020 keskiarvo) lämpimämpi kevät kahdeksana vuotena. Mitä kauemmas taaksepäin ajassa mennään sitä vähemmän löytyy tuota keskiarvoa lämpimämpiä keväitä. Sama ilmiö on havaittavissa käytännössä kaikissa Suomen mittauspisteissä.

        Olisi todella paljon helpompaa suunnitella kesäloman paikkaakin jos tietäisi etukäteen, milloin kesällä tulee helteitä tai tuleeko niitä ollenkaan. Valitettavasti säästä ei ole mahdollista tehdä luotettavia päivä- tai viikkokohtaisia pitkän ajan ennusteita. Sen satunnainen vaihtelu ulottuu vuositasolta useiden vuosien skaalaan asti osin johtuen usean vuoden vaihtelevan pituisella jaksolla toistuvista ilmiöistä (ENSO, El Nino).

        Keväthelteiden puuttumisesta tai ilmaantumisesta keskusteluun oikeampi paikka olisi sääpalsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista se sään satunnainen vaihtelu teettää. Aiempien keväiden säistä ja kuukausikeskiarvoista on kerätty tilastoa Ilmatieteen laitoksen sivuille:

        https://www.ilmatieteenlaitos.fi/tilastoja-vuodesta-1961

        Kevät noissa tilastoissa on siis ajanjakso maaliskuu-huhtikuu-toukokuu.

        Tuolta kun katsoo niin esimerkiksi Tampereella on viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut keskimääräistä (vuosien 1991-2020 keskiarvo) lämpimämpi kevät kahdeksana vuotena. Mitä kauemmas taaksepäin ajassa mennään sitä vähemmän löytyy tuota keskiarvoa lämpimämpiä keväitä. Sama ilmiö on havaittavissa käytännössä kaikissa Suomen mittauspisteissä.

        Olisi todella paljon helpompaa suunnitella kesäloman paikkaakin jos tietäisi etukäteen, milloin kesällä tulee helteitä tai tuleeko niitä ollenkaan. Valitettavasti säästä ei ole mahdollista tehdä luotettavia päivä- tai viikkokohtaisia pitkän ajan ennusteita. Sen satunnainen vaihtelu ulottuu vuositasolta useiden vuosien skaalaan asti osin johtuen usean vuoden vaihtelevan pituisella jaksolla toistuvista ilmiöistä (ENSO, El Nino).

        Keväthelteiden puuttumisesta tai ilmaantumisesta keskusteluun oikeampi paikka olisi sääpalsta.

        Olet oikeassa ja Pakistanin ja Intian lämpöaalloistakaan ei tarvitse puhua koska nekin kuuluvat sääpalstalle. Tuollaisista asioista on turha rääkyä.


    • Anonyymi

      Keskusteluhan kuuluisi sää-palstalle, mutta täytyy toivoa tässä maailmantilanteessa että kesän säät tulevat olemaan otolliset viljasatojen onnistumiselle, niin meillä kuin muuallakin. Sehän ei hellettä kaipaa, vaan sopivasti ja tasaisesti aurinkoa ja sadetta.

    • Anonyymi

      On se hyvä että yksi merirta pystyy globaalisti vaikuttamaan globaaleihin lämpötilohin.
      Nyt vaan laitetaan isot potkurit auttamaan merivirtaa niin maapallo pysyy viileänä lapsenlapsillemmekin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Globaaleilla merivirroilla on yllättäen globaaleja vaikutuksia. Ilman tuota olisi täällä Suomessakin varsin kolea ilmasto.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_Stream

        Kartasta katsoen tuo Golf-virta ei ole erityisen globaali.
        Varmaan joku globaalimpi merivirta voisi tehdä Suomeen vielä globaalimman ilmaston.


    • Anonyymi

      "Ilmastokriisi" on ollu jo meneillään ainakin 30 vuotta ja ilmastotalkoilla on vimmattu kiire, ettei vaan ilmasto pääse vielä tästä lämpenemään, en tiiä sitten miten se talkoilla tapahtuu ja onnistuu. Enkä tiiä sitten miksi "ilmastonmuutoksella" pitää panikoija koko kansan voimin, koska siitä ei ole vakuuttavaa havaintoa eikä sillä rahastuksella ole minkään laista vakutusta ilmastoon. Paitsi että verovarat menee jonnekin ja on poissa yhteiskunnalta, siis, sinulta ja minulta.

    • Anonyymi

      En kaipaa helteitä, eikä kaipaa niitä sairas äitinikään. Tämä asunto jossa asumme, on niin kuuma kesäisin ilman helteitäkin että kuolisimme jos kovia helteitä olisi tulossa.

      • Anonyymi

        Suomessa saa sentään itse vapaasti valita missä asuu.

        Kunhan ei vaan tulisi 1860-luvun toisinto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa saa sentään itse vapaasti valita missä asuu.

        Kunhan ei vaan tulisi 1860-luvun toisinto.

        Luuletko että asunnon vaihto on niin helppoa ja muuttokin sen päälle? Ehei, ensin pitää myydä vanha asunto ja ostaa uusi, sitten pakata, muuttaa, purkaa tavarat ja hei, me ollaan muutettu elämämme aikana niin monta kertaa että saa jäädä tähän nyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että asunnon vaihto on niin helppoa ja muuttokin sen päälle? Ehei, ensin pitää myydä vanha asunto ja ostaa uusi, sitten pakata, muuttaa, purkaa tavarat ja hei, me ollaan muutettu elämämme aikana niin monta kertaa että saa jäädä tähän nyt!

        Älä sitten ruikuta kuin typerä idiootti. Miksi piittaisin paskaakaan sinun asuntosi kuumentumisesya? Itsepähän olet valinnut asuntosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten ruikuta kuin typerä idiootti. Miksi piittaisin paskaakaan sinun asuntosi kuumentumisesya? Itsepähän olet valinnut asuntosi.

        Sinä se ruikuttaja itse olet! Eikä me tiedetty tänne muuttaessamme että asunto tulee kesäisin olemaan näin kuuma! Harva on noin täydellinen kuin sinä itse olet, tai luulet olevasi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se ruikuttaja itse olet! Eikä me tiedetty tänne muuttaessamme että asunto tulee kesäisin olemaan näin kuuma! Harva on noin täydellinen kuin sinä itse olet, tai luulet olevasi!!!

        Tuo on silti pelkästään sinun ongelmasi eikä siitä tarvitse muiden piitata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on silti pelkästään sinun ongelmasi eikä siitä tarvitse muiden piitata.

        Sinä olet sellanen p*skiainen ja idiootti etten viitsi enempää kirjoitella, välität vain itsestäsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa saa sentään itse vapaasti valita missä asuu.

        Kunhan ei vaan tulisi 1860-luvun toisinto.

        "Suomessa saa sentään itse vapaasti valita missä asuu."

        Tuskinpa se ihan noin helppoa on.
        Esimerkiksi meidän talon pyöräkellarista sinut heitettäisiin ulos aika pian. Samoin minun parvekkeeltani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet sellanen p*skiainen ja idiootti etten viitsi enempää kirjoitella, välität vain itsestäsi!

        Ihan hyvä kun et enää kirjoittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet sellanen p*skiainen ja idiootti etten viitsi enempää kirjoitella, välität vain itsestäsi!

        Sinun asunto-ongelmasi yhtä tärkeä tieto muille kuin joidenkin miesten erektio-ongelmat. Toisin sanoen, ongelma ei kuulu muille eikä siitä tarvitse välittää pätkän vertaa.


    • Anonyymi

      Viileä kevät johtuu ilmaston lämpenemisestä, kuten moni tässä ketjussa onkin jo todistanut. Ja ilmaston lämpeneminen on taasen yhtä kuin ilmastokriisii, joka siis aiheuttaa viileitä keväitä, oikeastaan kaikenlaiset keväät ovat ilmastokriisin syytä.,.

      Ilmastokatastrofi on siitä kiva, että sillä voi selittää kaikki säät. Kylmät koska ääri-ilmiöt lisääntyy, kuumat koska ilmasto lämpeää, sateiset koska kosteus liisääntyy, kuivat koska helteet lisääntyy. Jokaikinen sää on ilmastokatastrofin osoitus.

    • Anonyymi

      Ei tästä ole kuin viisivuotta (2017) kun oli kolea kevät, puihinkin tuli lehdet Etelä-savossa ainakin, vasta toukokuun lopulla eikä se kesä muutenkaa mikään lämmin ollut. Nyt on ollut 4 lämmintä vuotta peräkkäin joten vaihtelun vuoksi tulee aina jokunen koleampikin kesä. Sama homma talvella..

      • Anonyymi

        Eli mitään todistetta ilmastonmuutoksesta ei ole. Tämä selvä.


    • Anonyymi

      Jos täällä mainitsee kevään olevan kuukauden myöhässä,kehoitetaan poistumaan sääpalstalle.Vastaavasti jos tulisi viisi perättäistä hellepäivää täällä on ilmastokriisi päällä joka vaatii välittömiä toimia.

      • Anonyymi

        Jokaista todellista helteen väittämistä ilmaston lämpenemiseksi kohti löytyy palstalta noin 100 kpl valituksia siitä, että säätä väitetään ilmaston lämpenemiseksi. Se valitus toistuu suunnilleen joka kolmannessa denialistiviestissä.

        Jokaista todellista kylmyyden väittämistä ilmaston viilenemiseksi kohti löytyy aika tarkkaan yksi huomautus siitä, että säätä väitetään ilmaston jäähtymiseksi.

        Alkaa olla siis paitsi paikkansapitämätön niin myös aika kulunut argumentti jonka esitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaista todellista helteen väittämistä ilmaston lämpenemiseksi kohti löytyy palstalta noin 100 kpl valituksia siitä, että säätä väitetään ilmaston lämpenemiseksi. Se valitus toistuu suunnilleen joka kolmannessa denialistiviestissä.

        Jokaista todellista kylmyyden väittämistä ilmaston viilenemiseksi kohti löytyy aika tarkkaan yksi huomautus siitä, että säätä väitetään ilmaston jäähtymiseksi.

        Alkaa olla siis paitsi paikkansapitämätön niin myös aika kulunut argumentti jonka esitit.

        Ja kumpikin noista kuluu sääpalstalla. Helteet eivät todista mitään ilmastonmuutoksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kumpikin noista kuluu sääpalstalla. Helteet eivät todista mitään ilmastonmuutoksesta.

        Höpsis.
        Kyllä helteet todistavat ihmisen aiheuttaman globaalin ilmastonlämpenemisen jos kerran jönssi tai joku muu ilmastontorjuja niin päättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaista todellista helteen väittämistä ilmaston lämpenemiseksi kohti löytyy palstalta noin 100 kpl valituksia siitä, että säätä väitetään ilmaston lämpenemiseksi. Se valitus toistuu suunnilleen joka kolmannessa denialistiviestissä.

        Jokaista todellista kylmyyden väittämistä ilmaston viilenemiseksi kohti löytyy aika tarkkaan yksi huomautus siitä, että säätä väitetään ilmaston jäähtymiseksi.

        Alkaa olla siis paitsi paikkansapitämätön niin myös aika kulunut argumentti jonka esitit.

        Hihhulia harmittaa kun uskonnolle nauretaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihhulia harmittaa kun uskonnolle nauretaan.

        Nuo kommentit taitavat tulla pikanäppäimistä kun toistuvat vakiomuotoisina. Tai sitten on botti kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kommentit taitavat tulla pikanäppäimistä kun toistuvat vakiomuotoisina. Tai sitten on botti kyseessä.

        Jos pikkusen ilkkuu näitä ilmastohihhuleta, niin herne on nenässä, niinkuin nyt sinulla.

        Hauskaahan se on seurata, kuinka jokainen pienikin poikkeama lämpötilassa ylöspäin on ilmastonmuutoksesta todiste, ja jokainen poikkeama lömpätilassa alaspäin on normaalia sään vaihtelua.

        Ulkontohan tämä ilmastonmuutoksesta saarnaaminen on. Uskontoihin kuuluu liturgiat ja ehdoton varmuus oman aatteen oikeellisuudesta, nekin aivan tyylipuhtaasti edustettuna noissa ilmastoalarmistien kirjoituksissa. Samoin kuin muiden leimaaminen harhaoppisiksi.

        Olkaatten siis uskossanne vahvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kommentit taitavat tulla pikanäppäimistä kun toistuvat vakiomuotoisina. Tai sitten on botti kyseessä.

        Ja hihhulia harmittaa ja hyvä niin.
        Jönssiltä minä opin pikanäppäinten käytön.


    • Anonyymi

      Maapallon keskarit ne vaan jatkaa hissukseen kohoamistaan ilmastonmuutoksen vastustajien yöhötyksestä huolimatta.

      • Anonyymi

        Ja tuon takia normaalien kuluttajien ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Varsinkin rahan käyttäminen ”ilmastonmuutoksen” takia on idiotismin huippu. Ihmisten pitää leikata rahan käyttöä, ei lisätä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon takia normaalien kuluttajien ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Varsinkin rahan käyttäminen ”ilmastonmuutoksen” takia on idiotismin huippu. Ihmisten pitää leikata rahan käyttöä, ei lisätä sitä.

        Splitataan euro, eli puolitetaan euron ostovoima. Jo pelkästään sillä saataisiin päästöjä vähennettyä merkittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Splitataan euro, eli puolitetaan euron ostovoima. Jo pelkästään sillä saataisiin päästöjä vähennettyä merkittävästi.

        Juu, kun tehdään ihmisistä köyhiä joillain mitään ei ole varaa ostaa niin heidän päästönsä vähenee huomattavasti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Yhtä kuumaa on ollut aiemminkin joten ei mitään uutta auringon alla eikä ilmastotorjunnalle ole mitään tarvetta.


    • Anonyymi

      Itse hankin juuri ilmastointilaitteen kerrostaloasuntoon makuuhuoneen viilentämistä varten. Olen tässä (Etelä-Suomessa) asunut kohta 30 vuotta eikä aiemmin ole tälläiselle juurikaan ollut tarvetta. Mutta viimeisen yli kymmenen vuoden ajan on keväällä ja kesällä tullut sen verran paljon lämpötilaltaan tukalia öitä että hankinnalle oli perusteet. Sähköähän tuo tietenkin syö.

      Vanhempi sukulainen on joutunut viime vuosien aikana viettämään useita pidempiä jaksoja sairaalassa kesäaikaan. Siellä ei tietenkään ole ilmastointia vaikka nykyisellään olisi sille todellakin tarvetta. Todennäköisesti Suomen sairaaloissa kuolee väkeä kesäisin turhaan tuon liian korkean lämpötilan vuoksi. Aiemmin ei sairaaloissakaan ole ollut tarvetta ilmastoinnille. Nyt sitä tarvittaisiin.

      • Anonyymi

        Entä sitten? Ei tuo vaikuta mitään siihen mitä teen. Ei anna yhtäkään syytä tehdä mitään muutosta omassa elämässä.

        Ja sinun muistisi tuntuu olevan huono, kun et muista aiempia lämpimiä kesiä, joita on ollut ihan samalla tavalla aiemminkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      8004
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4666
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3371
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2196
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1697
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1606
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      359
      1533
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1209
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1128
    Aihe