Alan olemaan jo henkisesti loppu

Anonyymi

Isäni diagnoosista tuli vuosi aiemmin viikolla. Nyt jokusen päivän ollut taas kovinkin hankala tapaus. Tehnyt lähtöä autolla kotipaikalleen muutaman kilometrin päähän, ja luonnollisesti isällä ei enää ajo-oikeutta. Tajuaa sen jotenkin itsekin. Mutta nyt auton akku latauksessa, oli illalla myöhään laittanut. Ei ukko tajua että auton akku lopullisesti tyhjä, eikä laturi näytä myöskään toimivan. Joten tästä saa minun verenpaineet nousuun, kun yritän saada ukon tajuamaan tilanteen. Hän on ikänsä pelannut autojen kanssa niin luulisi sen verran muistavan että jos akku lopullisesti mennyttä niin uuden akun paikka. En enää jaksa vääntää mokomalle samaa asiaa. En enää ota vastuuta jos sattuu jotain pahempaa. Luoja sentään miten onkin rasittava sairaus hänellä, eikä taida parempaan suuntaan mennä.

5

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mene parempaan suuntaan, ei. Helpottaa sitten, kun ukko liikunta- ja puhekyvyttömänä vuoteessa. Mutta se voi kestää ja oikeasti vaikeita aikoja tulee ennen sitä.

    • Anonyymi

      Tuttavallani poika pisti isän auton myyntiin kun ajelu alkoi olla vaarallista. No ukkohan alkoi suunnittelemaan tutun miehen kanssa autokaupoille lähtöä. "Onneksi" dementia eteni niin nopeasti että auton osto unohtui ennen kuin toteutti sen.

    • Anonyymi

      Miksi sukulaiset jättävät muistisairaan yksin?Muistisairaalle olisi hyväksi saada virikkeitä,omassa tutussa ympäristössään.Kesälomat alkamassa .älkää unohtako
      käydä moikaamassa muistisairaita sukulaisianne.Omaishoitajillekin olisi,hyvä saada hetken vapaata,vaikka vain päiväksi.Ei kenelläkään olisi pahasta tutustua Muistisairaan ihmisen päivittäiseen elämään. Älkää jättäkö muistisairasta ystäväänne yksin,vaikka tämä tuntuisikin taakalta.Pienikin hetki ajastanne auttaa muistisairasta,
      irtautumaan päivän rutiineista.

      • Anonyymi

        No tätäkään asiaa ei voi yleistää mitenkään, muistisairaus kun esiintyy niin eri tavalla ihmisissä .omaishoitajan tilanne on usein lohduton , ja usein ei ymmärretä täysin minkälainen sairaus on oikeastaan.
        Omaiset jankuttavat usein potilaalle sitä ns oikeaa asiaa ymmärtämättä että se ei enää mene jakeluun hänen aivoissaan .
        Dementia on omaistenkin sairaus , kun haluaisi auttaa vaan ja huomaa ettei mikään auta.
        Joten se on raskasta omaisille , paras tapa vaan myötäillä niin että potilas pysyy rauhallisena ja puhua hänen kanssaan aiheista mitä hän vielä hallitsee .
        Ja sitä ei voi vaatia tutuilta ja ystäviltä asioita jos he eivät itse kykene käsittämään omaisen tilannetta saada hieman omaakin aikaa . Joten yhteiskunta voisi ehkä suunnitella hieman enemmän näitäkin asioita ja antaa tarvitsevan avun omaishoitajille .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe