Miesten riidanhaluisuus

on juttu, mikä ihmetyttää.
Mikä ihme saa nuoret miehet uhoamaan toisilleen ihan tyhjänpäiväisistä asioista..

Niin tässä on tarina takana.. avataampa sitä hieman.

Meillä oli työpaikan bileet ja jatkoille lähdettiin .. lopulta päädyin parin kolmekymppisen nuorukaisen kanssa yökerhoon joka oli itseasiassa teinihelvetti...
Ehdotin pojille että pelataan bilistä, sillä pöytä oli vapaana. Nooh.. hain vuokrapallot tiskilta ja alettiin pelaamaan.

Eipä mennyt viittä minuuttia kun paikalle tuli uhoamaan kundeja, että me vietiin pöytä heiltä ja ovat jo odottaneet puoli tuntia ynnä muuta..
Sanottiin että pelataan pari peliä ja siinä kaikki. Että odottakaa vuoroanne.

No hädin tuskin saimme pelattua toisen pelin loppuun kun taas kundit tuli biliskeppeineen siihen ja väittivät että olivat odottaneet puolitoista tuntia, veivät pöydän lähes väkisin.
No siitäkös ilo irtosi. Tämä toinen kavaljeereistäni yritti puhua järkeä näille kundeille, mutta inttämiseksihän se meni. Ja todellakin alkoholilla oli osuutta asiassa.

Minä päätin siinä hetkessä, että kerään pallot ja vien ne tiskille. Luovutan pöydän. Yksi niistä kundeista yritti pitää pallot pöydällä, väitti, että pelaaminen olisi ilmaista, vaikka mittari raksutti minun piikkiini.
Jos olisin ollut mies, olisi siitä tilanteesta tullut riita.

Lopulta tarjoilija tuli keräämään pallot ja maksoin laskun. Kokonaiset 6.5 euroa.
Toinen kavaljeereistani oli koko ajan sivussa tilanteesta ja toinen länkytti suutaan noille kundeille. Menin tilanteeseen väliin ja saatoin hänet pois siitä. Olin luovuttanut pöydän noille riidanhaastajille.

Vielä pöydässa toinen harmitteli, että olin luovuttanut liian helpolla.

Itse koen, että uhoaminen ja riiteleminen biliksen takia on tyhmää. Se on vain peli, mutta siitä tuli tälle toiselle seuralaiselleni reviirikiista.

Niin monta nyrkkitappelua on aloitettu turhasta. Tuossakin olisi ollut ainekset kunnon nujakointiin.

Mikä saa osan miehistä reviiritietoiseksi ja jopa riidanhaluiseksi pikkuasioiden tähden?
Onko se jokin itsetunnon pönkittämisjuttu vai ihan biologiaa?
Jännä kuitenkin, että toinen kavereistani oli ihan samaa mieltä, että pöydän luovuttaminen oli fiksu veto. Ennemmin kuin tyhjänpäiväinen riiteleminen.

144

996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkäpä se on palleissa/testossa, tai joku siinä hormonitoiminnassa suuntautuu päin helvettiä.
      Monet nuoret miehet on vihaisia ja äkäisiä. Rauhoittuvat vasta ajan myötä.
      Kenties biologinen lajiominaisuus, joka ei ole vielä karsiutunut pois, vaikka onkin nykyään turha.

      Me fiksummat olemme aina olleet paremmassa neuvottelu- ja juoksukunnossa kuin nuo öyhöttäjät.

      -keinovaginamies-

      • Se voi todellakin olla testosteronissa tai sen puutteesta. Mutta itse ajattelen sen olevan jotakin psykologista egoismiin kuuluvaa asennevammaisuutta. Kaikki miehet syyllistyvät siihen julmistumiseen jossakin vaiheessa elämäänsä. Tai luulisin näin.
        Toiset vaan herkemmin kuin toiset.
        Itse olen sitä mieltä että valitse taistelusi. Jopa silloinkin kun alkoholilla on osuutta asiassa.

        Tuntemattomien kanssa vänkääminen tyhjästä .. tuntuu vaan niin turhanpäiväiseltä. Mitä mies saavuttaa sillä, että saa olla kukkulan kuningas vähän aikaa?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Se voi todellakin olla testosteronissa tai sen puutteesta. Mutta itse ajattelen sen olevan jotakin psykologista egoismiin kuuluvaa asennevammaisuutta. Kaikki miehet syyllistyvät siihen julmistumiseen jossakin vaiheessa elämäänsä. Tai luulisin näin.
        Toiset vaan herkemmin kuin toiset.
        Itse olen sitä mieltä että valitse taistelusi. Jopa silloinkin kun alkoholilla on osuutta asiassa.

        Tuntemattomien kanssa vänkääminen tyhjästä .. tuntuu vaan niin turhanpäiväiseltä. Mitä mies saavuttaa sillä, että saa olla kukkulan kuningas vähän aikaa?

        Jos yrittävät osoittaa voimaa ja valtaa lauman naaraille? Saako sillä tavalla pesää?
        Eikös tämä ainakin gorilloilla toimi?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos yrittävät osoittaa voimaa ja valtaa lauman naaraille? Saako sillä tavalla pesää?
        Eikös tämä ainakin gorilloilla toimi?

        -keinovaginamies-

        Joo, saa pesää alkukantaisilta naarailta alkukantaisilla keinoilla.

        Joku nainen oileasti voi tykätäkin siitä että mies "pitää pintansa".

        Luolamiesten keinot pätee vain luolanaisiin.


      • Anonyymi

        Testosteronin määrä yhdistettynä väkivaltakulttuurin ihannointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yrittävät osoittaa voimaa ja valtaa lauman naaraille? Saako sillä tavalla pesää?
        Eikös tämä ainakin gorilloilla toimi?

        -keinovaginamies-

        Ennenvanhaan tökkästiin sormella selkään ja kun Tollo kääntyi , nyrkillä suoraan lärviin
        Siitä sai tietyn edun, Ku toisella oli näkökenttä veressä.

        😅😅😁😁


    • Ongelmat tunteidenkäsittelyssä.

      Siinä se. :o)

      • No, ehkä. Mutta minulle tuntemattomien öykkäröinti on se ja sama. Jätän ne omaan arvoonsa ja vetäydyn takavasemmalle.

        On toki naisiakin jotka puolustavat reviiriään, mutta harvemmin miestä kohtaan. Reviirikiistat esiintyvät yleensä oman sukupuolen kanssa. Ja vastakkainen sukupuoli on joskus se tilanteen ratkaiseva osapuoli tai laukaiseva.

        Se voi liittyä vahvastikin tunteiden hallitsemisen kykenemättömyyteen. Jonkinlaiseen alikehittyneisyyteen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No, ehkä. Mutta minulle tuntemattomien öykkäröinti on se ja sama. Jätän ne omaan arvoonsa ja vetäydyn takavasemmalle.

        On toki naisiakin jotka puolustavat reviiriään, mutta harvemmin miestä kohtaan. Reviirikiistat esiintyvät yleensä oman sukupuolen kanssa. Ja vastakkainen sukupuoli on joskus se tilanteen ratkaiseva osapuoli tai laukaiseva.

        Se voi liittyä vahvastikin tunteiden hallitsemisen kykenemättömyyteen. Jonkinlaiseen alikehittyneisyyteen.

        Joo, jotkut on tarkempia oikeuksistaan kun toiset....ja välillä varsinkin noissa viihtymispaikoissa se korostuu... Siis kännissä tehdään toisten ja oma olo p.skaks ihan vaan tyhmyyttään. Ei sitä voi muuksi muuttaa....

        Mutta jos on lusikalla annettu, ei kauhalla voi vaatia...

        Tietenkin rafla ois voinut tuohonkin tehdä selkeät sävelet.... joku varauslista tai vst. Mutta eipä se aina sellainenkaan idiootteja poista.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, jotkut on tarkempia oikeuksistaan kun toiset....ja välillä varsinkin noissa viihtymispaikoissa se korostuu... Siis kännissä tehdään toisten ja oma olo p.skaks ihan vaan tyhmyyttään. Ei sitä voi muuksi muuttaa....

        Mutta jos on lusikalla annettu, ei kauhalla voi vaatia...

        Tietenkin rafla ois voinut tuohonkin tehdä selkeät sävelet.... joku varauslista tai vst. Mutta eipä se aina sellainenkaan idiootteja poista.

        Kyllä siinä olisi ollut järkkäreille töitä, jos tilanne olisi kulminoitunut pidemmälle. Onneksi ei kuitenkaan.

        Mutta tuo uhoaminen.. sitä harrastaa niin miehet kuin naisetkin humalassa. Naiset vähän vähemmän, mutta kumminkin. Eli olisikos sittenni kyse iloliemen vaikutuksesta. Päästää primitiivisen olion vapaaksi..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä siinä olisi ollut järkkäreille töitä, jos tilanne olisi kulminoitunut pidemmälle. Onneksi ei kuitenkaan.

        Mutta tuo uhoaminen.. sitä harrastaa niin miehet kuin naisetkin humalassa. Naiset vähän vähemmän, mutta kumminkin. Eli olisikos sittenni kyse iloliemen vaikutuksesta. Päästää primitiivisen olion vapaaksi..

        No alkoholi vahvistaa tunnetiloja ja kyllä se juurikin toimii 98-oktaanisena bensiininä liekkeihin...mutta sellaiset, jotka riehuu kännissä, on heillä muutenkin tunteiden käsittelyssä ongelmia. Että ihan yksinomaan käytöstä ei voi alkoholilla selittää...

        Mulla on yks kaveri, jolla on rankkaa kotosalla...on vammainen lapsi ja sitten muutenkin se on aikamoinen hissukka... Ei niinkuin osaa sanoa selvinpäin mitään....
        Mutta annas kun vetäsee kännit ja menee johonkin baariin...no ensinnäkin se vetää kaksin käsin ja sammuu jossain vaiheessa...kun on väsynyt tietenkin työviikosta...sit portsarit tai muut alkaa herättelemään, niin sehän pillastuu ja alkaa öykkäämään... On hivenen rasittavaa baariseuraa, mutta välttelen baarireissuja hänen kanssaan....


      • Disseisback kirjoitti:

        No alkoholi vahvistaa tunnetiloja ja kyllä se juurikin toimii 98-oktaanisena bensiininä liekkeihin...mutta sellaiset, jotka riehuu kännissä, on heillä muutenkin tunteiden käsittelyssä ongelmia. Että ihan yksinomaan käytöstä ei voi alkoholilla selittää...

        Mulla on yks kaveri, jolla on rankkaa kotosalla...on vammainen lapsi ja sitten muutenkin se on aikamoinen hissukka... Ei niinkuin osaa sanoa selvinpäin mitään....
        Mutta annas kun vetäsee kännit ja menee johonkin baariin...no ensinnäkin se vetää kaksin käsin ja sammuu jossain vaiheessa...kun on väsynyt tietenkin työviikosta...sit portsarit tai muut alkaa herättelemään, niin sehän pillastuu ja alkaa öykkäämään... On hivenen rasittavaa baariseuraa, mutta välttelen baarireissuja hänen kanssaan....

        No kaverisi yrittää vissiin vapaalle päästyään korvata sen, mitä kokee menettäneensä elämässään. Tai sit hukuttaa surujaan viunaan.

        Sairaan lapsen kanssa ei ole helppoa elää ja tulee herkästi tunne siitä, että elämä on kusettanut.

        Se uhoaminen on turhaa, mutta ei sitä tajua humalassa ollessaan, jos ei osaa käsitellä niitä tunteitaan selvinpäin. Sit kun tajuaa, että elämä on kovaa kuolemaan asti, voi syntyä sellainen marttyyriasenne tai yksikertaisesti hyväksyy sen ja ottaa ilon niistä pikkujutuista irti.

        Jotkut oikeasti luulee että alkoholi tekisi elämästä helpompaa, koska humalassa on helpompi olla kuin selvinpäin. Mutta se on kuitenkin tilapäinen ratkaisu pysyvään ongelmaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No kaverisi yrittää vissiin vapaalle päästyään korvata sen, mitä kokee menettäneensä elämässään. Tai sit hukuttaa surujaan viunaan.

        Sairaan lapsen kanssa ei ole helppoa elää ja tulee herkästi tunne siitä, että elämä on kusettanut.

        Se uhoaminen on turhaa, mutta ei sitä tajua humalassa ollessaan, jos ei osaa käsitellä niitä tunteitaan selvinpäin. Sit kun tajuaa, että elämä on kovaa kuolemaan asti, voi syntyä sellainen marttyyriasenne tai yksikertaisesti hyväksyy sen ja ottaa ilon niistä pikkujutuista irti.

        Jotkut oikeasti luulee että alkoholi tekisi elämästä helpompaa, koska humalassa on helpompi olla kuin selvinpäin. Mutta se on kuitenkin tilapäinen ratkaisu pysyvään ongelmaan.

        No välillä tuntuu, että jotkut jopa oikeuttaa itselleen asioita kännissä...

        Sitten voi sanoa, että no kun olin niin kännissä....

        Mutta kyllä jos joku v.tuttaa ja ahistaa, niin känniä siihen ei kyllä toinna ottaa... Sillä yleensä kyllä saa pienestä pulmasta ison jne.


      • Disseisback kirjoitti:

        No välillä tuntuu, että jotkut jopa oikeuttaa itselleen asioita kännissä...

        Sitten voi sanoa, että no kun olin niin kännissä....

        Mutta kyllä jos joku v.tuttaa ja ahistaa, niin känniä siihen ei kyllä toinna ottaa... Sillä yleensä kyllä saa pienestä pulmasta ison jne.

        Totta turiset. Alkoholi ei paranna yhtään vaivaa. Pahentaa vain.

        Viina on viisaten juoma, se pitää paikkaansa.
        Sit on tyyppejä, joiden juomaan on aina sekoitettuna niitä rähinäpillereitä. Se rähinä tekemällä tehdään jostakin.
        Semmoisen kun saa vastaansa, on ihan turhaa uhota. Ainoa minkä voi tehdä - on liueta paikalta vähin äänin. Tai tapella jostakin tyhmästä syystä.

        Juomareitakin on niin monenlaisia. Toisten seurassa homma pelittää ja toisia pitää varoa tai kannatella.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Totta turiset. Alkoholi ei paranna yhtään vaivaa. Pahentaa vain.

        Viina on viisaten juoma, se pitää paikkaansa.
        Sit on tyyppejä, joiden juomaan on aina sekoitettuna niitä rähinäpillereitä. Se rähinä tekemällä tehdään jostakin.
        Semmoisen kun saa vastaansa, on ihan turhaa uhota. Ainoa minkä voi tehdä - on liueta paikalta vähin äänin. Tai tapella jostakin tyhmästä syystä.

        Juomareitakin on niin monenlaisia. Toisten seurassa homma pelittää ja toisia pitää varoa tai kannatella.

        Niin... kumpiko on isäntä? Juoma vai juoja?


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin... kumpiko on isäntä? Juoma vai juoja?

        No mulla lähti ihan lapasesta noissa bileissä juominen. Myönnettävä, että juoma oli emäntänä talossa. Mutta silti järki pelitti viimeiseen asti. Vaikka pientä hapuilua oli.

        Join paljon. Kymmenisen tuopillista olutta, Breecerin, kolme rommikolaa ja GT:n. Noin 12 tunnin aikana. Ja se on tosissaan paljon tälläiselle hukkapätkälle. Ja vielä nainen. Eli juoma vei ja minä vikisin kun heräsin. Krapula oli mahtava. Mutta helvatun mukavaa oli.

        Ja kotona kiltisti jo puoli kuudelta aamulla.
        Eli ei se järjen köyhyys aina katso sitä humalatilan määrää.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mulla lähti ihan lapasesta noissa bileissä juominen. Myönnettävä, että juoma oli emäntänä talossa. Mutta silti järki pelitti viimeiseen asti. Vaikka pientä hapuilua oli.

        Join paljon. Kymmenisen tuopillista olutta, Breecerin, kolme rommikolaa ja GT:n. Noin 12 tunnin aikana. Ja se on tosissaan paljon tälläiselle hukkapätkälle. Ja vielä nainen. Eli juoma vei ja minä vikisin kun heräsin. Krapula oli mahtava. Mutta helvatun mukavaa oli.

        Ja kotona kiltisti jo puoli kuudelta aamulla.
        Eli ei se järjen köyhyys aina katso sitä humalatilan määrää.

        Eipä se määrä, vaan laatu. 😁👌

        Mä olin liki viikon ainakin jonkinlaisessa humalatilassa kun täytin 40. 😁 Ja en tiedä, enkä halua tietääkään mitä kaikkee imin. 🙃

        Mutta pääasiassa oli hauskaa ja mukavaa... kaveri kuoli samaan aikaan, niin se latisti kyllä...🙄
        Tunteita laidasta laitaan, mutta kyllä oli silti huikeeta. Tekisin kaiken samoin vieläkin. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Eipä se määrä, vaan laatu. 😁👌

        Mä olin liki viikon ainakin jonkinlaisessa humalatilassa kun täytin 40. 😁 Ja en tiedä, enkä halua tietääkään mitä kaikkee imin. 🙃

        Mutta pääasiassa oli hauskaa ja mukavaa... kaveri kuoli samaan aikaan, niin se latisti kyllä...🙄
        Tunteita laidasta laitaan, mutta kyllä oli silti huikeeta. Tekisin kaiken samoin vieläkin. 😁

        Joo alko on kuin tuli. Siinä polttaa näppinsä kovin herkästi. Ja se vanha sanonta pitää paikkaansa..

        Asiasta kuudenteen.. mitäs sulle kuuluu?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo alko on kuin tuli. Siinä polttaa näppinsä kovin herkästi. Ja se vanha sanonta pitää paikkaansa..

        Asiasta kuudenteen.. mitäs sulle kuuluu?

        No ehkä niin... 🙄
        Siinä sen kanssa lotraamisessa ehkä sitten ollaan oikealla linjalla, kun ei satuta ketään...ei itseä, eikä muita. Tuli muuten mieleen ruåttalaisten lehtijuttu jenkkien pelaajista, ovst kuulemma viihtyneet TMpesterin illoissa... no jenkkien tiedottaja oli hyvin tuumannut, että se on ihan laillista. 🤣
        Siinä sai tämä eurooppalainen paheksuntaporukka kunnolla nenilleen. 😁

        No töitä ja sit ylpppärijärjestelyjä, sekä keväthommia puutarhoissa. 😊 Vähän meinaa turnausväsymystä pukata, mutta koitan pitää ens lsuantaina ihan vapaatakin vapaapäivänä ihan. Heitän moottoripyöräreissua, jos ei sit sada räntää. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        No ehkä niin... 🙄
        Siinä sen kanssa lotraamisessa ehkä sitten ollaan oikealla linjalla, kun ei satuta ketään...ei itseä, eikä muita. Tuli muuten mieleen ruåttalaisten lehtijuttu jenkkien pelaajista, ovst kuulemma viihtyneet TMpesterin illoissa... no jenkkien tiedottaja oli hyvin tuumannut, että se on ihan laillista. 🤣
        Siinä sai tämä eurooppalainen paheksuntaporukka kunnolla nenilleen. 😁

        No töitä ja sit ylpppärijärjestelyjä, sekä keväthommia puutarhoissa. 😊 Vähän meinaa turnausväsymystä pukata, mutta koitan pitää ens lsuantaina ihan vapaatakin vapaapäivänä ihan. Heitän moottoripyöräreissua, jos ei sit sada räntää. 🤣

        Kai sä olet hellinyt Kaisan kevät kuntoon..?

        Vapaapäivä kuulostaa ihan osuvalta ja hyvältä tähän saumaan. Muista nyt nauttia siitä.

        Mä lähden kanssa parin viikon päästä lapsuudenystävän pojan ylppäreihin pohojanmaalle. Sä voitkin nyt sitten neuvoa, mikä on hyvä ylppärisumma tuikituntemattomalle valmistujaiselle lahjaksi..? Mulla ei ole pienintäkään hajua, mikä on sopiva summa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kai sä olet hellinyt Kaisan kevät kuntoon..?

        Vapaapäivä kuulostaa ihan osuvalta ja hyvältä tähän saumaan. Muista nyt nauttia siitä.

        Mä lähden kanssa parin viikon päästä lapsuudenystävän pojan ylppäreihin pohojanmaalle. Sä voitkin nyt sitten neuvoa, mikä on hyvä ylppärisumma tuikituntemattomalle valmistujaiselle lahjaksi..? Mulla ei ole pienintäkään hajua, mikä on sopiva summa.

        No se saa uuden öljynsuodattimen jja pränikät öljyt. Kyllä se niillä kehrää. 😊👌

        Noh, suunniteltu reissua on, mutta saa nähdä mikä on keli sitten...siihen suuri ?- merkki... luultavasti pa.ka keli ja lämmitän vaan pönttöuunia kotona. 🤣

        No jos ois joku kummilaps, niin 50-100 euroa, mutta jos vaan kaverin muksu, eikä itse muksu ole läheinen, niin vähempikin käy. Mut ei ksi noihin oo mitään kaavaa... omantunnon mukaan. Ja talouden mukaan...🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        No se saa uuden öljynsuodattimen jja pränikät öljyt. Kyllä se niillä kehrää. 😊👌

        Noh, suunniteltu reissua on, mutta saa nähdä mikä on keli sitten...siihen suuri ?- merkki... luultavasti pa.ka keli ja lämmitän vaan pönttöuunia kotona. 🤣

        No jos ois joku kummilaps, niin 50-100 euroa, mutta jos vaan kaverin muksu, eikä itse muksu ole läheinen, niin vähempikin käy. Mut ei ksi noihin oo mitään kaavaa... omantunnon mukaan. Ja talouden mukaan...🤔

        No mä ajattelin sitä 50€ mutta tuumasin onko se liian vähän. Ehkä se riittää. En ole edes nähnyt koko veijaria koskaan.

        Juuri katselin säätiedotusta.. sun reissu saattaa jäädä tekemättä. Sateita ehkäpä ..

        Taitaa olla säät vielä kovin arvaamattomat. Kylmää kesäähän ne on lupailleet...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä ajattelin sitä 50€ mutta tuumasin onko se liian vähän. Ehkä se riittää. En ole edes nähnyt koko veijaria koskaan.

        Juuri katselin säätiedotusta.. sun reissu saattaa jäädä tekemättä. Sateita ehkäpä ..

        Taitaa olla säät vielä kovin arvaamattomat. Kylmää kesäähän ne on lupailleet...

        No sit 50 € riittää ja on hyvä. Opiskelijalle aina maksimit. 😁👌

        No katsellaan kelejä... saatan kyllä vaan kaivaa saderytkyt esille ja vetää reissun väkisin... v.ttu nää tästä parane. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        No sit 50 € riittää ja on hyvä. Opiskelijalle aina maksimit. 😁👌

        No katsellaan kelejä... saatan kyllä vaan kaivaa saderytkyt esille ja vetää reissun väkisin... v.ttu nää tästä parane. 🤣

        No mutta hyvää yötä nyt. Mä vetäydyn yöppispuuhille.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mutta hyvää yötä nyt. Mä vetäydyn yöppispuuhille.

        Sama... huominen päivä vapaa, mut nää 7-19 "aamut" vie puhdin... josko huomenna jotain puuhais, ennenkuin taas yövuorot kutsuu...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo alko on kuin tuli. Siinä polttaa näppinsä kovin herkästi. Ja se vanha sanonta pitää paikkaansa..

        Asiasta kuudenteen.. mitäs sulle kuuluu?

        Pisin känni oli 3 viikkoa, kun ryypättiin kesää, jumankauta tuli karsee rappis!


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä ajattelin sitä 50€ mutta tuumasin onko se liian vähän. Ehkä se riittää. En ole edes nähnyt koko veijaria koskaan.

        Juuri katselin säätiedotusta.. sun reissu saattaa jäädä tekemättä. Sateita ehkäpä ..

        Taitaa olla säät vielä kovin arvaamattomat. Kylmää kesäähän ne on lupailleet...

        Osta Kaks kossuu,ett saa aamulla rapularyypyt!


    • Anonyymi

      Riidasnkylväjäjä sodanhaluisuus natoon pakko yrittää liittyä.

      Muttta mikä olikaan jku hauska gunslinger Kifd Curry, pelissäkin jossain oli nopea laskemaan luoteja tuo :

    • Anonyymi

      Eikö sulle yksi mies riitä?

      • Heh. Toinen oli hyvä ystäväni ja toinen työkaverini. Kyse ei ollut romanttisesta illanvietosta.


    • Anonyymi

      Tyhmiä olette.

      • Ollaan, ollaan.

        Hyvä että sinä viisaana kerrot sen meille. Siinä piilee viisauden alku, kun ymmärtää olevansa tyhmä.


    • Anonyymi

      Hyvin yksinkertaista. Suomessa lisääntyvät vain ja ainoastaan vajaaälyiset idiootit. Kaikki älypäät lähtevät ja perustavat perheensä aivan muille maille.

      • No .. tota en allekirjoita. En edes hyvänä päivänä.


    • Anonyymi

      Tommosii ne korkeastikoulutetut on eli väkivaltaisia jänniä ja tekee jänniä juttuja voi voi mikä korkeastikoulutettuja oikein vaivaa

    • Anonyymi

      Itse niin aika hassuja tyttöjä kyllä näen myyjätyttöjäkin, joskus näen niin.

      Erityisesti huvittaa naapurin domintor, siiskin dominator pakoputket
      moottoripyörässä, hyvä ääni iskokaliiberissa.

      "domintor dominator" :D

    • Anonyymi

      Tommosta se on kun tinderiväki eli tinderiporukka menee baareihin niin heti levottomuutta riitaa ja tappelua ja pervoilua ja seksitouhui ja kun poistuitte niin baari rauhoittui kun jännät lähti niin olitteko sinä pujis ja ex miehesi baarissa niin tinderiporukka on vähän erilaista sakkia kuin muut ihmiset heti alkaa se jännä touhu

    • Anonyymi

      Olinko riidanhaluinen kun kävelin kerran torilla ja känniset aggressiiviset jonnet uhittelivat toisilleen. Kävelin niiden ohi niistä välittämättä mutta kuitenkin tiedostin että ne olisivat voineet tahallaan tai vahingossa osua minuun sekoillessaan toisiaan kohtaan, josta olisin saanut tekosyyn vittuilla niille ja jopa tapella sellaista vastaan. Olen siis jätkä ja mitään ei silti tapahtunut (onneksi). Olin itsekin juonut alkoholia tuota tilannetta ennen.

      • Ethän sie ollut tilanteessa yhtään riidanhaluinen. Ja on niitä riidanhaluisia naisiakin. Ei ihan niin paljon kuin miehiä, mutta on kuitenniin.

        Minulle kävi alta parinkympin sellainen juttu, joka jäi minun viimeiseksi baaritappeluksi.

        Istuin baarijakkaralla ja varasin kaverin tuolia jalallani.. siihen tuli neitokainen joka repäisi varaamani tuolin itselleen, sillä seurauksella että rojahdin lattialle. Julmettu kun suutuin.

        Mun silmissä pimeni raivosta ja seuraavan kerran kun havahduin, istun tuon neitokaisen päällä ja kuristan sitä maassa. Tajusin samantien että olin mennyt liian pitkälle.. tuolin takia. Nousin ylös ja otin kaiteesta kiinni purkaakseni lopun raivon. No tämä neitokainen siitä sitten hyppäsi takaapäin kuristamaan minua. Sisälleni laskeutui syvä levollinen rauha ja minua ei edes haitannut että olin neitokaisen kuristusotteessa. Se oli viimeinen kerta kun tappelin. Ja viimeinen kerta kun suutuin.

        Valitse taistelusi. Sillä se voi olla viimeisesi. Minkä puolesta olet valmis kuolemaan?


    • Anonyymi

      Jops maalilmankaikkeudessa ei ole yhtään tarpeeksi kaunista ja kiinnostavaa tyttöä?

      Silolloin nin ehkä löytää vajakeista kin sitten mukavia puolia?

      • Kaikissa on mukavia puolia ja jokaisessa on kauneutta. Se on katsojassa vika, jos ei näe sitä.


    • Anonyymi

      Ei pätkät naiset pelaa bilistä. Jäit äijä kiinni.

      • Kyllä minä vaan.. oikein surkeasti.


    • On tuota naisissakin. Yksikin tuttavanainen kun saa alkoholia sisuksiinsa, niin joka asia ärsyttää ja räyhätyttää. Vaikka päivät tekee esimiehenä töitä ihmispalvelun parissa ja on asiallinen.

      Joku vähän tönäisee ohimennen vahingossa, niin on jo nyrkit pystyssä ja rähjää.

      On sitä mussakin sen verran, että jos joku alkaa keulimaan tai uhittelemaan enkä pääse altakaan pois, niin sanon kyllä suoraan päin näköön mitä tyypistä ajattelen. Tai jos joku alkaa mun seurassa olijoita kiusaamaan, niin kyllä mä puolustamaan käyn. Normaalisti kuitenkin lähden mielummin vähin äänin pois, jos joku haastaa.

      Humalassa taas saatan olla itsekin sen verran kusipää, että räjähdän provosoituna. Yleensäkin jos nään jonkun touhut epäreiluina tai provosoivina saatan hiiltyä.

      • Anonyymi

        Eihän sinun pitänyt alkoholia juoda tai käyttää laisinkaan ja kummiskin humalassa olet erittäin riitainen ja agressiivinen


      • Olen saanut porttikiellon joskus ravintolaan. En ole käynyt kyseisessä paikassa enää sen jälkeen, kun ovella kaverit saattamassa iltaa istumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sinun pitänyt alkoholia juoda tai käyttää laisinkaan ja kummiskin humalassa olet erittäin riitainen ja agressiivinen

        En juokkaan just siksi, kun se ei sovi mulle. Ja tulee huono olo. Jos joisin joko hilluisin kuin päätön kana tai voisin olla mörkönä. Vaikee sanoa, riippuu ilmapiiristä.


      • Bätääs kirjoitti:

        En juokkaan just siksi, kun se ei sovi mulle. Ja tulee huono olo. Jos joisin joko hilluisin kuin päätön kana tai voisin olla mörkönä. Vaikee sanoa, riippuu ilmapiiristä.

        Mulle kun riittää pari olutta jo tukevaan humalaan.


      • Bätääs kirjoitti:

        En juokkaan just siksi, kun se ei sovi mulle. Ja tulee huono olo. Jos joisin joko hilluisin kuin päätön kana tai voisin olla mörkönä. Vaikee sanoa, riippuu ilmapiiristä.

        Eikä diabetestä sairastavan pidä alkoholin kanssa läträtäkkään. Mun lääkkeet jo voi aiheuttaa yhdessä alkoholin kanssa maitohappoasidoosin. Ja pysyvät munuaisvauriot. Plus että käytän masennuslääkettä jonka kanssa ei myöskään alkoholia suositella käytettäväksi.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Olen saanut porttikiellon joskus ravintolaan. En ole käynyt kyseisessä paikassa enää sen jälkeen, kun ovella kaverit saattamassa iltaa istumaan.

        Anteeksi vaan mutta puutun taas eihän sinulla pitänyt kavereita olla ja nyt kavereita onkin ja rafloissa ja baareissa käytte luulin ettet käytä alkoholia


      • Bätääs kirjoitti:

        Eikä diabetestä sairastavan pidä alkoholin kanssa läträtäkkään. Mun lääkkeet jo voi aiheuttaa yhdessä alkoholin kanssa maitohappoasidoosin. Ja pysyvät munuaisvauriot. Plus että käytän masennuslääkettä jonka kanssa ei myöskään alkoholia suositella käytettäväksi.

        Duloxetine kuuluu SNRI lääkkeisiin ja alkoholi on epäsopiva sen kanssa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Mulle kun riittää pari olutta jo tukevaan humalaan.

        Eikö paljon alkoholia käyttäneet lopuksi tule humalaan parista kaljasta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta puutun taas eihän sinulla pitänyt kavereita olla ja nyt kavereita onkin ja rafloissa ja baareissa käytte luulin ettet käytä alkoholia

        On nuoruudessa ollut paljonkin kavereita ja pörrätty yhdessä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Eikä diabetestä sairastavan pidä alkoholin kanssa läträtäkkään. Mun lääkkeet jo voi aiheuttaa yhdessä alkoholin kanssa maitohappoasidoosin. Ja pysyvät munuaisvauriot. Plus että käytän masennuslääkettä jonka kanssa ei myöskään alkoholia suositella käytettäväksi.

        Eikö masentuneet juuri juo alkoholia paljon pakko kysyä oletko sinä tämän palstan viinamies hahmo sopis sinuun hyvin


      • Joo, voin sinusta kuvitella hyvinkin, että olet sellainen henkivartijatyyppi. Sulla on pettämätön oikeudentaju ja liipaisin herkässä. Surutta annat palaa, jos sinulle tärkeä ihminen on uhattuna.

        Minullekin on monasti baarissa sanottu miesten puolelta, että he katsovat perääni tai suojelevat minua..
        En ymmärrä miksi. Ihan kuin minulla olisi jotakin pelättävää.
        Olen baarihistoriassani keskeyttänyt kaksi joukkotappelua, useita nyrkkikahakoita, yhden maassapotkitun pelastin Pasilan asemalla ventovieraalta joukkiolta.

        Nyt kun asiaa tarkemmin mietin.. syynä uhoamiseen on perimmiltään pelko. Pelko siitä että näyttää heikolta ..
        .. tai alempiarvoiselta. Että olisi riittämätön.

        Minulle on riittänyt se, että olen mennyt väliin. Mitään ei ole tarvinnut sanoa tai tehdä. Tai no yksi joukkotappelu lopetettiin suutelemalla. Meitä oli neljä tai viisi naista, otettiin suuteloihin aina yksi mies kerrallaan.. pois massasta jossa viha riehui.

        Oli miehet niin ällikällä lyötyjä kun vieras nainen yhtäkkiä tulee ja suuteloi. Unohtui rähinöinti.

        Mutta on niitä rähisijöitä naisissakin. Tosiasia.
        Eli ei välttis ole kyse testosta tai palleista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö paljon alkoholia käyttäneet lopuksi tule humalaan parista kaljasta

        Ei kun just päinvastoin. Juopottelijalla toleranssi kasvaa ja voi juoda juomistaan kunnes päihtyy.

        Vähän alkoholia juovat päihtyy pienemmästäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö masentuneet juuri juo alkoholia paljon pakko kysyä oletko sinä tämän palstan viinamies hahmo sopis sinuun hyvin

        Jotkut voi juodakin. Mä en taas tunne mitään tarvetta. Alkoholi maistuukin niin helvetin pahalle. Ei sellasta paskaa voi juuri juoda.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo, voin sinusta kuvitella hyvinkin, että olet sellainen henkivartijatyyppi. Sulla on pettämätön oikeudentaju ja liipaisin herkässä. Surutta annat palaa, jos sinulle tärkeä ihminen on uhattuna.

        Minullekin on monasti baarissa sanottu miesten puolelta, että he katsovat perääni tai suojelevat minua..
        En ymmärrä miksi. Ihan kuin minulla olisi jotakin pelättävää.
        Olen baarihistoriassani keskeyttänyt kaksi joukkotappelua, useita nyrkkikahakoita, yhden maassapotkitun pelastin Pasilan asemalla ventovieraalta joukkiolta.

        Nyt kun asiaa tarkemmin mietin.. syynä uhoamiseen on perimmiltään pelko. Pelko siitä että näyttää heikolta ..
        .. tai alempiarvoiselta. Että olisi riittämätön.

        Minulle on riittänyt se, että olen mennyt väliin. Mitään ei ole tarvinnut sanoa tai tehdä. Tai no yksi joukkotappelu lopetettiin suutelemalla. Meitä oli neljä tai viisi naista, otettiin suuteloihin aina yksi mies kerrallaan.. pois massasta jossa viha riehui.

        Oli miehet niin ällikällä lyötyjä kun vieras nainen yhtäkkiä tulee ja suuteloi. Unohtui rähinöinti.

        Mutta on niitä rähisijöitä naisissakin. Tosiasia.
        Eli ei välttis ole kyse testosta tai palleista.

        Heh, suutelo saa varmasti hämilleen. :D

        Mjoo. Ei siihen tosiaan miessukupuolta tarvita, kun rähisyttää. Jotkut naiset on selvinpäinkin ihan perkeleitä ja huutaa ja riitelee kun mielipuolet. Ei vaan voi antaa periksi vaikka ois väärässäkin. On niitä siis tosi hankalia naisiakin.

        Joo, mä olen aika tarkka ja herkkä kiinnittämään huomiota mm. miten mua kohdellaan. Jos nään ylimielisyyttä tai röyhkeyttä tai sellaista epähuomaavaisuutta, ettei oteta mua huomioon asiassa joka koskee muakin, saatan näpäyttää.

        Kuten nyt vaikka tyyppi joka äityi pussailemaan mun silloista kumppania, eikä kumppanikaan ottanut huomioon miltä musta tilanne tuntui. Riitahan siitä tuli. Pikkasen vois miettiä mitä touhuu ihmisen nähden jolla on tunteita sua kohtaan, mutta ei nämä moukat älynneet. Oma napa vaan tärkein.


      • Bätääs kirjoitti:

        Heh, suutelo saa varmasti hämilleen. :D

        Mjoo. Ei siihen tosiaan miessukupuolta tarvita, kun rähisyttää. Jotkut naiset on selvinpäinkin ihan perkeleitä ja huutaa ja riitelee kun mielipuolet. Ei vaan voi antaa periksi vaikka ois väärässäkin. On niitä siis tosi hankalia naisiakin.

        Joo, mä olen aika tarkka ja herkkä kiinnittämään huomiota mm. miten mua kohdellaan. Jos nään ylimielisyyttä tai röyhkeyttä tai sellaista epähuomaavaisuutta, ettei oteta mua huomioon asiassa joka koskee muakin, saatan näpäyttää.

        Kuten nyt vaikka tyyppi joka äityi pussailemaan mun silloista kumppania, eikä kumppanikaan ottanut huomioon miltä musta tilanne tuntui. Riitahan siitä tuli. Pikkasen vois miettiä mitä touhuu ihmisen nähden jolla on tunteita sua kohtaan, mutta ei nämä moukat älynneet. Oma napa vaan tärkein.

        Hienotunteisuus on hyve. Kaikki ei vaan sitä osaa ja päätin etten minäkään sitten hoida hienotunteisesti asiaa, kun ei toisetkaan, meni sitten tappeluksi. Ja sain porttikiellon.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ei kun just päinvastoin. Juopottelijalla toleranssi kasvaa ja voi juoda juomistaan kunnes päihtyy.

        Vähän alkoholia juovat päihtyy pienemmästäkin.

        Olen kuullut et aluksi alkon sietokyky kasvaa ja kasvaa ja vuosien päästä pari kaljaa riittää ja sammuu


      • Bätääs kirjoitti:

        Heh, suutelo saa varmasti hämilleen. :D

        Mjoo. Ei siihen tosiaan miessukupuolta tarvita, kun rähisyttää. Jotkut naiset on selvinpäinkin ihan perkeleitä ja huutaa ja riitelee kun mielipuolet. Ei vaan voi antaa periksi vaikka ois väärässäkin. On niitä siis tosi hankalia naisiakin.

        Joo, mä olen aika tarkka ja herkkä kiinnittämään huomiota mm. miten mua kohdellaan. Jos nään ylimielisyyttä tai röyhkeyttä tai sellaista epähuomaavaisuutta, ettei oteta mua huomioon asiassa joka koskee muakin, saatan näpäyttää.

        Kuten nyt vaikka tyyppi joka äityi pussailemaan mun silloista kumppania, eikä kumppanikaan ottanut huomioon miltä musta tilanne tuntui. Riitahan siitä tuli. Pikkasen vois miettiä mitä touhuu ihmisen nähden jolla on tunteita sua kohtaan, mutta ei nämä moukat älynneet. Oma napa vaan tärkein.

        Exäsi siis pussaili toisen kanssa sun nähtesi? Siitä varmasti tuli vedenjakaja. Mun suhteessa tuommoinen ei olisi ollut juttu eikä mikään, mutta sun lojaaliteetillasi.. huh ja huh.

        Silloin kun me pussailtiin se joukkotappelu hiljaiseksi, ei me mietitty oliko pussattava vapaa vai varattu tai oliko niillä tyttöystävät mukana. Piti saada väki nopeasti pois siitä raivosta mikä siellä velloi. Mutta onnistuttiin ja poliisit tuli paikalle ja sammuttivat loput vihan liekit. Saattoihan tempauksemme aiheuttaa hieman hämmennystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut et aluksi alkon sietokyky kasvaa ja kasvaa ja vuosien päästä pari kaljaa riittää ja sammuu

        Jaa? No olen koulutuksessa kuullut päinvastaista. Mielenterveys- ja päihdetyön opetuksessa. Myöskin päihdeklinikalla. Jossa eräs jonryyppäämiseen kuollut exäni kävi katkaisuhoidossa jokusen kerrankin. Muttei päässyt kuiville vaan kuoli monielivaurioihin lopulta 46-vuotiaana


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Exäsi siis pussaili toisen kanssa sun nähtesi? Siitä varmasti tuli vedenjakaja. Mun suhteessa tuommoinen ei olisi ollut juttu eikä mikään, mutta sun lojaaliteetillasi.. huh ja huh.

        Silloin kun me pussailtiin se joukkotappelu hiljaiseksi, ei me mietitty oliko pussattava vapaa vai varattu tai oliko niillä tyttöystävät mukana. Piti saada väki nopeasti pois siitä raivosta mikä siellä velloi. Mutta onnistuttiin ja poliisit tuli paikalle ja sammuttivat loput vihan liekit. Saattoihan tempauksemme aiheuttaa hieman hämmennystä.

        Juu, tämä jo juopotteluun kuollut exä. Vuosia sitten. Olin vielä alta parikymppinen silloin ja herkkä mimosakin sen puoleen.

        Ja joo, mä kyllä en jätä huomauttamatta jos kumppani säätää jonkun muun kanssa nähteni. Se on varma.

        No ehkä säästyi käräjiltä pusujenne ansiosta. :)


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Jaa? No olen koulutuksessa kuullut päinvastaista. Mielenterveys- ja päihdetyön opetuksessa. Myöskin päihdeklinikalla. Jossa eräs jonryyppäämiseen kuollut exäni kävi katkaisuhoidossa jokusen kerrankin. Muttei päässyt kuiville vaan kuoli monielivaurioihin lopulta 46-vuotiaana

        No voin olla väärässä en ole alan asiantuntija eli en ole juoppo ja alkoholisti enkä korkeastikoulutettu bile ihminen eli en tinkaa kun en tiedä mut noin olen kuullut


      • Anonyymi kirjoitti:

        No voin olla väärässä en ole alan asiantuntija eli en ole juoppo ja alkoholisti enkä korkeastikoulutettu bile ihminen eli en tinkaa kun en tiedä mut noin olen kuullut

        Kuulopuheet on kuulopuheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta puutun taas eihän sinulla pitänyt kavereita olla ja nyt kavereita onkin ja rafloissa ja baareissa käytte luulin ettet käytä alkoholia

        Baarissa voi käydä vaikkei joisikaan alkoholia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baarissa voi käydä vaikkei joisikaan alkoholia.

        Ihan paras huomio!


    • Anonyymi

      Olen yrittänyt etsiä omistaja kuion joku Sherlock Holmes vanhasta viime vuosituhannen filfirullasta juttuja, aika arkaluontoisia kuvia, voisin olla kuin Master Kiristäjä :D

    • Anonyymi

      Viisaampi väistää.

      Mainituilta nuorukaisilta oli omat pallot laskeutumatta. Siksi uho.

    • Anonyymi

      Jenni Hsuukion rendimmä'imnrm pmsmpomyso ÅSsbp öoååpdrm lsmdds libsdds _F

    • Monet miehethän pitävän liikennettäkin kilpailutilanteena urosten kesken, vaikka naaraita ei olisi lähimaillakaan. ; )

      Ihminen on eläin, ja reviirikäyttäytymisen elkeet nousevat pintaan etenkin pienessä sievässä myös oltaessa ulkona viihteellä ja näin itse asiassa kaukana omalta reviiriltä.

      Vähän erikoista sikäli, että esimerkiksi moni koira, joka on omalla pihallaan ärsyttävä riidanhaastaja on poissa omilta kulmiltaan niin leppoisa ja kiltti vain omista asioistaan huolehtiva lammas. Ehkä ihminen "älykkäänä" on tarkempi omista todellisista ja kuvitelluista oikeuksistaan, muistakin kuin oman suojaetäisyyden ylläpitämisestä.

      Olihan tuossa jo mainittu, että osaavat ne naisetkin. Ja osaahan ne...

      • Juu, tuo kilpailutilanne miesten kesken.. ihan oma lukunsa .. se on sellainen maailma mistä minä en ymmärrä mitään.
        Minulta kun puuttuu kilpailuvietti ihan kokonaan.

        Minä noista koirista tiedän semmoisia jotka kotona hissukoita, mutta portin ulkopuolella ollaan niin isoa kaveria että. Ärhennellään kaikelle mikä liikkuu. Se on pelkoa. Pätee varmaankin myös ihmisiin. Peitetään omaa epävarmuutta ärhentelyllä. Esitetään niin kovaa, ettei isommat tule ja syö.
        Tyypillisempää pikkukoirilla, eli räksyttäjillä. Kompensoidaan puutteita isottelemalla.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu, tuo kilpailutilanne miesten kesken.. ihan oma lukunsa .. se on sellainen maailma mistä minä en ymmärrä mitään.
        Minulta kun puuttuu kilpailuvietti ihan kokonaan.

        Minä noista koirista tiedän semmoisia jotka kotona hissukoita, mutta portin ulkopuolella ollaan niin isoa kaveria että. Ärhennellään kaikelle mikä liikkuu. Se on pelkoa. Pätee varmaankin myös ihmisiin. Peitetään omaa epävarmuutta ärhentelyllä. Esitetään niin kovaa, ettei isommat tule ja syö.
        Tyypillisempää pikkukoirilla, eli räksyttäjillä. Kompensoidaan puutteita isottelemalla.

        Omien kokemusteni mukaan myös pikkumiehet ovat usein tarpeettoman aggressiivisia, sillä tavalla ärhäköitä etenkin sanomisissaan, että vähän tulee kompensaatio mieleen itse kullakin. Eivät pienet naiset ole tuollaisia...

        Pelko tosiaan sotkee niin ihmisten kuin eläintenkin käyttäytymisen, ja osa etenkin pienen koiran epävarmuudesta saattaa aiheutua siitä, että on lieassa pääsemättä pakoon epämiellyttäväksi koetusta tilanteesta. Ehkä minäkin murisisin kadulla pakosta kulkiessani vastaantulijoille jos olisi naru kaulassa.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Omien kokemusteni mukaan myös pikkumiehet ovat usein tarpeettoman aggressiivisia, sillä tavalla ärhäköitä etenkin sanomisissaan, että vähän tulee kompensaatio mieleen itse kullakin. Eivät pienet naiset ole tuollaisia...

        Pelko tosiaan sotkee niin ihmisten kuin eläintenkin käyttäytymisen, ja osa etenkin pienen koiran epävarmuudesta saattaa aiheutua siitä, että on lieassa pääsemättä pakoon epämiellyttäväksi koetusta tilanteesta. Ehkä minäkin murisisin kadulla pakosta kulkiessani vastaantulijoille jos olisi naru kaulassa.

        Hee.. sait taas minut nauramaan.
        Just sain taas työpaikan bileissä kuulla miten elämääni tyytyväiseltä mä näytän.. sillä vaan, että me pienen naiset harvoin ollaan kovin ärhäköitä..
        Paitsi että ollaan.
        Meistä löytyy sisua ja perkelettä.
        Minulle ennen vanhaan sanottiin, että miksi sä olet noin agressiivinen ja muuta, mutta minusta elämä kouli lampaan.

        Ennen sanoin mur-mur ja lääkärin ohjeistuksella nykyään bää-bää. Aivot kun oikeasti ei tykkää ressistä. Joten hei hei temperamentille. Mitä vain, kunhan saa olla terveenä mahdollisimman pitkään.

        Ja olen jo sopeutunut lampaana olemiseen. Ja maistun hyvälle mintun kanssa.. ja pah.. lammas maistuu villasukalle. Siitä ei päästä yli eikä ympäri.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Omien kokemusteni mukaan myös pikkumiehet ovat usein tarpeettoman aggressiivisia, sillä tavalla ärhäköitä etenkin sanomisissaan, että vähän tulee kompensaatio mieleen itse kullakin. Eivät pienet naiset ole tuollaisia...

        Pelko tosiaan sotkee niin ihmisten kuin eläintenkin käyttäytymisen, ja osa etenkin pienen koiran epävarmuudesta saattaa aiheutua siitä, että on lieassa pääsemättä pakoon epämiellyttäväksi koetusta tilanteesta. Ehkä minäkin murisisin kadulla pakosta kulkiessani vastaantulijoille jos olisi naru kaulassa.

        Itsellä taas pelko on poissa silloin, jos ärsyynnyn johkun. Ei ole minkäänlaista pelon tunnetta, mies tai nainen se joka saa ärsyyntymään. Päinvastoin en ärhentele koskaan pelosta vaan silkasta vitutuksesta.


    • Anonyymi

      Mikä oloisi hauskin hahmo... avaruuslentäjänä näytellyt on muutakin näytelly Marjorie Monaghan Jo-jo, Space Rangers sarjass oli :D

    • Anonyymi

      Joo avaeuualwnräjä nkiinoarukawn kohs :_S

    • Anonyymi

      Jos naiset eivät viehättyisi miesten väkivaltaisuudesta, evoluutio olisi kyseisen piirteen hävittänyt jo aikaa sitten.

      • Evoluutio toimii niin hitaasti suhteessa yhteiskunnallisiin muutoksiin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Evoluutio toimii niin hitaasti suhteessa yhteiskunnallisiin muutoksiin.

        Ihmiskunnan suurimpia ongelmia on juuri se, että evoluutio toimii niin hitaasti suhteessa yhteiskunnallisiin muutoksiin.

        Oman työpöytänsä ääressä näppäimistöä hiplaava etätyötä tekevä insinööri on sisäisesti perimänsä käyttäytymismalleilta, "vaistoiltaan" edelleen savannien ihmisapina. Koulutus, "sivistys" sekä sosiaalinen paine ennen kaikkea pitävät kurissa raa'an, ahneen, väkivaltaisen ja arvaamattoman ison apinan. Eläin pääsee irti jos jokin side löystyy vaikka otettaessa vähän liikaa tai jos yhteiskunta romahtaa esimerkiksi sodassa.

        "Sodassa niin ihmisen kaikki hyvä kuin pahakin pakotetaan pintaan".


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Ihmiskunnan suurimpia ongelmia on juuri se, että evoluutio toimii niin hitaasti suhteessa yhteiskunnallisiin muutoksiin.

        Oman työpöytänsä ääressä näppäimistöä hiplaava etätyötä tekevä insinööri on sisäisesti perimänsä käyttäytymismalleilta, "vaistoiltaan" edelleen savannien ihmisapina. Koulutus, "sivistys" sekä sosiaalinen paine ennen kaikkea pitävät kurissa raa'an, ahneen, väkivaltaisen ja arvaamattoman ison apinan. Eläin pääsee irti jos jokin side löystyy vaikka otettaessa vähän liikaa tai jos yhteiskunta romahtaa esimerkiksi sodassa.

        "Sodassa niin ihmisen kaikki hyvä kuin pahakin pakotetaan pintaan".

        Asian ytimessä. Juuri noin minäkin ajattelen. Sinä vain osasit sanoittaa sen.


    • Anonyymi

      Hyviä mielikuvituksiakin: avaruus kapteenit ja seikkailee avaruudessa :D

      • No mutta räyhäävätkö ne siellä juovuspäissään.. ?


    • Anonyymi

      Miehet haastaa riitaa koska ovat jännämiehiä ja siksi naiset haluaa jännämiehiä. Niin se vaan on. On toisenlaisia miehiä eli kilttejä kunnollisia miehiä jotka ei riitele ja silloin ei naisetkaan niitä halua.

      • Höpsis pöpsis sun jännämiesjuttujasi. Toi pätee ihmisiin 12-16 v. Joten kasva sinäkin aikuiseksi ja unohda noi jutut jo.


      • Anonyymi

        Nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin, viittä vailla etten ehdota foliohattua tännekin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin, viittä vailla etten ehdota foliohattua tännekin...

        Joo.. vaihda foliohattu karvalakkiin, niin sovit porukkaan ..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo.. vaihda foliohattu karvalakkiin, niin sovit porukkaan ..

        heh, jätän väliin...jokaisen vaihtoehdon


    • Anonyymi

      Eksyin tuossa sattumalta äsken windows ketjuun missä vähän oikaisin nuoria miehiä eräässä jutussa ja huomioin samalla kirjoitusten olevan melko agressiivisia sävyltään, liekö sitten kysymys iästä tai kokemuksesta vai pelkästä testosteronin puutteesta niin tapa käsitellä ongelmia oli papan mielestä lähinnä huvitusta herättävää 😁 ja voi olla että foliohatut oli myyty loppuun eikä niitä kaikille ketjussa riittänyt suojausta hoitamaan. Tuo taustasäteilyn saanti ilman suojausta saanee aikaan ainakin käytösmutaatioita...

    • Anonyymi

      On sitä tullut monesti joku känniääliö haastamaan riitaa ja tyyppi sitten on tippunut tajuttomana maahan kun olen vedellyt sitä. Kerran grilli jonossa yks tyyppi kuvitteli että saa etuilla ja tuli siihen suoraan työnsi muita pois tieltä ja olin siinä seuraavana jonossa ja tuli tiskille tilaamaan. Kova känni päällä ja kova uho mutta se jäi ilman ruokaa koska ei uskonut hyvällä että jonon perään kuulu mennä. Jouduin sitten tiputtamaan sen kanveesiin koska kävi ekaksi minuun käsiksi.

      • Tuliko hyvä mieli? Oikeasti väkivalta on lahjattomien ja kykenemättömien keino. Miksi sinä koet itsesi niin riittämättömäksi, että lyöt?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tuliko hyvä mieli? Oikeasti väkivalta on lahjattomien ja kykenemättömien keino. Miksi sinä koet itsesi niin riittämättömäksi, että lyöt?

        Sinulle tulis hyvä mieli kun et osaa puolustaa itseään ja joku tulee hakkaamaan sinua. Tais itten kumppaniasi hakataan niin katsot vaan vierestä etkä uskalla puolustaa. Jokainen tekee kuten haluaa mutta minä ainakin puolustan itseäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle tulis hyvä mieli kun et osaa puolustaa itseään ja joku tulee hakkaamaan sinua. Tais itten kumppaniasi hakataan niin katsot vaan vierestä etkä uskalla puolustaa. Jokainen tekee kuten haluaa mutta minä ainakin puolustan itseäni.

        Voit löytää itsesi linnasta sovittamassa kuoleman tuottamusta tai maksamasta isoja korvauksia aivovauriosta. Puhetaitoisen normaaliälyisen ei tarvitse turvautua nyrkkeihin.


    • Anonyymi

      Tuskinpa poitsut yökerhossa ensitöixeen biliksen peluuta miettivät vaikkakin kohteliaasti ehdotit. Olisiko tekijöiden summa lyönyt yli. Viinaa veressä, odotukset illasta, yökerhon "riista", jännite takaraivossa, ärsyke, kiista kusitolpasta, kukkotappelu. Muutama vuosi takaperin ja silloin mätkittiin toisia koipiluun pätkillä ja voittaja raahasi muijan luolaan. Tuskinpa "järjestäytyneen" yhteiskunnan keinotekoiset puitteet ja "äly"aika geeniperintöä niin vain steriloivat. - cu-

      • Nih.. oltiin aika pierussa kaikki. Se savuinen neonhelvetti teinipimpskoineen ei nyt oikein sytyttänyt teknohitteineen meitä rockhenkisiä immeisiä. Bilis oli oiva vaihtoehto. Loppuyö meni mukavasti bubin puolella turistessa kolmeen pekkaan.
        Tämä sinkkupoikahan se kovasti haastoi meidän biliksenpelaamisoikeuden puolesta.

        Juu, kyllähän luolamiehestä on jo aikaa, mutta ei näköjään riittävästi. Liskoaivot jylläävät edelleen. Ja vaikka kuinka kehittyneitä oltaisiinkin, fakta on, että ollaan eläimiä. Yhäkin.


    • Anonyymi

      Mjaa, pallot käydään tiskiltä, joten kyllä baarimikko kertoo onko varauksia ja jos niitä ei ole, hän on se joka määrää kuka pelaa (määrittelee varaukset)?
      Itselleni ei ole tullut tuollaisia ongelmia bilispöydässä mutta se johtuu varmaan siitä etten pelatessa pidä takkia päällä. T-paidassa oleva olemus karkottaa häiriköt läheltä kuten off karkottaa itikoita.
      Ystävällisesti olisin mennyt kysymään tiskiltä oliko pojilla varaus vai ei, jos ei olisi ollut olisin ottanut häirikön biljardikepiksi. Kyllä sellaisella paksulla puupäällä olisi muutama pallo voinut mennä pussiin ilman kiksiäkin, jopa humalassa.

      AV

      • No kun saavuimme baariin.. pöytä oli tyhjä eli ei ketään pelaamassa, pallot saatiin tiskiltä suoraan ja en oikeasti tiedä kauanko pelasimme, mutta jos hinta oli 6.5 egee, niin veikkaisin 15- 20 minsaa.

        Se tyyli millä ne uhoajat tulivat varastamaan pöytämme, sai minut luovuttamaan. Mieluummin niin kuin että siitä olisi syntynyt kähinää enempi. Meillä oli jopa mukavampaa istua ja jutella kuin bilistä pelatessa.

        Eli sä olet niitä tyyppejä, joille ei uhota. Sä peloitat ulkoisella habituksellasi pikkukollit pois. No minun seurueessani ei ollut sellaisia. Joten parempi näin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No kun saavuimme baariin.. pöytä oli tyhjä eli ei ketään pelaamassa, pallot saatiin tiskiltä suoraan ja en oikeasti tiedä kauanko pelasimme, mutta jos hinta oli 6.5 egee, niin veikkaisin 15- 20 minsaa.

        Se tyyli millä ne uhoajat tulivat varastamaan pöytämme, sai minut luovuttamaan. Mieluummin niin kuin että siitä olisi syntynyt kähinää enempi. Meillä oli jopa mukavampaa istua ja jutella kuin bilistä pelatessa.

        Eli sä olet niitä tyyppejä, joille ei uhota. Sä peloitat ulkoisella habituksellasi pikkukollit pois. No minun seurueessani ei ollut sellaisia. Joten parempi näin.

        Juu, olen se ruma mies jonka olemus ei useinkaan tuota miespuolisille olioille lähentelyyn viittaavaa käyttäytymistä. Kiltti ja oikeudenmukainen, se on hyvä tyyli. Jos joku haluaa haastaa vääryydellä, on lupa ojentaa jo oikeudenmukaisuuden lähtökohdasta.
        Usein tilanteista selviää puhumalla, arvioimalla myös sitä omaa käyttäytymistään.
        Jokaiselle kun löytyy se kesyttäjä, ei kannata esiintyä liian villisti. Mieluummin hallitun rauhallisesti.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olen se ruma mies jonka olemus ei useinkaan tuota miespuolisille olioille lähentelyyn viittaavaa käyttäytymistä. Kiltti ja oikeudenmukainen, se on hyvä tyyli. Jos joku haluaa haastaa vääryydellä, on lupa ojentaa jo oikeudenmukaisuuden lähtökohdasta.
        Usein tilanteista selviää puhumalla, arvioimalla myös sitä omaa käyttäytymistään.
        Jokaiselle kun löytyy se kesyttäjä, ei kannata esiintyä liian villisti. Mieluummin hallitun rauhallisesti.

        AV

        "Juu, olen se ruma mies jonka olemus ei useinkaan tuota miespuolisille olioille lähentelyyn viittaavaa käyttäytymistä."

        Mutta heterona tuo on sulle ihan passeli. Luulisin..

        Minun habitukseni kun kertoo, kävele minun yli, niin eip ole paljon nauramista kun neljä kollia tulee haastamaan riitaa bilispöydästä.

        Jos olisin pelannut tyttöpörukassa, eivät nuo kollit olisi niin agressiivisia olleet. Pojillehan ne isottelivat ja minut jättivät lähes huomioimatta.

        Mutta ne kollit olivat paikallisia ja selvästi vakiokävijöitä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        "Juu, olen se ruma mies jonka olemus ei useinkaan tuota miespuolisille olioille lähentelyyn viittaavaa käyttäytymistä."

        Mutta heterona tuo on sulle ihan passeli. Luulisin..

        Minun habitukseni kun kertoo, kävele minun yli, niin eip ole paljon nauramista kun neljä kollia tulee haastamaan riitaa bilispöydästä.

        Jos olisin pelannut tyttöpörukassa, eivät nuo kollit olisi niin agressiivisia olleet. Pojillehan ne isottelivat ja minut jättivät lähes huomioimatta.

        Mutta ne kollit olivat paikallisia ja selvästi vakiokävijöitä.

        Olen pieni ulkomuodoltani kuten sinäkin. Muttei kukaan ole vielä tullut riitaa haastamaan, vaikka olen ollut tapahtumajärjestäjänäkin. Johtunee auktoriteetistani, sitä kuulemma on 🙄. Jos jostain syystä olisin tuohon tilanteeseen joutunut, olisin kyllä hoitanut asian henkilökunnan kanssa. On se nyt pe**le, jos tullaan tuolla tavalla ryppyilemään.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Minä en iha periaatteesta ole sellaisten henkilöiden seurassa jotka juo viinaa koska tiedän että sellaiset haastaa riitaa. Juon kyllä itse alkoholia mutta juon sitten yksin omassa seurassa tai tyttöystävän seurassa. Oon nähnyt kyllä kaikenlaisia nuorempana että parin ryypyn jälkeen jotkut sekoo täysin.

      • Juu, olen minäkin nähnyt. Mutta olivat nk, sekakäyttäjiä. Eli steroidien käyttäjiä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu, olen minäkin nähnyt. Mutta olivat nk, sekakäyttäjiä. Eli steroidien käyttäjiä.

        No niin, sitten vielä stereoiditkin. Ihmiset tekevät todella paljon tuhotakseen itsensä ennen aikojaan.

        Sheena


    • Anonyymi

      Ei muut kuin työläisnaisten vähäpojat.

    • Anonyymi

      Se on kun tota viinaa vedetään. Ei sovi monelle suomalaiselle, tulevat agressiivisiksi. Itse en ole koskaan ketään lyönyt, mutta mua on lyöty 4 kertaa yöelämässä, täysin syyttä. Näistä pari oli vielä suckerpuncheja takaviistosta. Onneksi koskaan ei oo hajonnut mitään. Joillain miehillä todella viiraa päässä. Suomalaisten kannattaisi vaihtaa viina johonkin terveellisempiin päihteisiin...

      • Anonyymi

        Terveellisiä päihteitä ei ole.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveellisiä päihteitä ei ole.

        - Sheena

        Ihmiskunta on aivan alkuhämäristä ottanut tavakseen muuntaa todellisuuttaan. Päihdehän lähinnä tarkoittaa vain sitä, että näet asiat erillä tavalla. Tämän tyyppistä käytöstä on myös havaittu eläimillä. Rentoutuminen ja mielentilan muokkaaminen on osa eläimien (ihmisapinoidenkin) luonnollista käytöstä.

        Alkoholi on työikäisten miesten suurin tappaja Suomessa. Joka vuosi tuhansia suomalaisia kuolee alkoholiin joko välillisesti tai suoraan. Ylivoimasesti suurin osa väkivalta- sekä henkirikoksista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena.

        Verrataan tätä meininkiä johonkin poltettavaan luonnontuotteeseen - siihen ei kukaan maailmanhistoriassa ole kuollut, eikä sen vaikutuksen alaisena tulisi mieleenkän tehdä pahaa toisille.

        Olen tutkinut näitä asioita vuosikymmeniä, ja tiedän, että terveellisempiäkin vaihtoehtoja löytyy. Aina jollain suomalaiset kuitenkin sekoittavat päänsä, ja alkoholi on erittäin, erittäin huono vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiskunta on aivan alkuhämäristä ottanut tavakseen muuntaa todellisuuttaan. Päihdehän lähinnä tarkoittaa vain sitä, että näet asiat erillä tavalla. Tämän tyyppistä käytöstä on myös havaittu eläimillä. Rentoutuminen ja mielentilan muokkaaminen on osa eläimien (ihmisapinoidenkin) luonnollista käytöstä.

        Alkoholi on työikäisten miesten suurin tappaja Suomessa. Joka vuosi tuhansia suomalaisia kuolee alkoholiin joko välillisesti tai suoraan. Ylivoimasesti suurin osa väkivalta- sekä henkirikoksista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena.

        Verrataan tätä meininkiä johonkin poltettavaan luonnontuotteeseen - siihen ei kukaan maailmanhistoriassa ole kuollut, eikä sen vaikutuksen alaisena tulisi mieleenkän tehdä pahaa toisille.

        Olen tutkinut näitä asioita vuosikymmeniä, ja tiedän, että terveellisempiäkin vaihtoehtoja löytyy. Aina jollain suomalaiset kuitenkin sekoittavat päänsä, ja alkoholi on erittäin, erittäin huono vaihtoehto.

        Karu tosiasia on, että eri päihteiden samanaikainen käyttö on lisääntynyt todella paljon, ja kaikki mahdolliset haitat siinä mukana. Aika harvalla päihdeongelmaisella Suomessa on pelkkä alkoholiongelma. Sairaaloiden poliklikat tukkii nykyisin sekakäyttäjät.

        Alkoholin kanssa suosituinta on käyttää kannabista tai kokaiinia. Siksi on vähän surkeaa ja erittäin sinisilmäistä "suositella" kannabista alkoholin tilalle, koska sitä käytetään jo nyt laajasti alkoholin rinnalla. Lisäksi on koko joukko käyttäjiä, joille kelpaa mikä vaan mitä saa jostain hankittua, alkoholin lisäksi tietenkin.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karu tosiasia on, että eri päihteiden samanaikainen käyttö on lisääntynyt todella paljon, ja kaikki mahdolliset haitat siinä mukana. Aika harvalla päihdeongelmaisella Suomessa on pelkkä alkoholiongelma. Sairaaloiden poliklikat tukkii nykyisin sekakäyttäjät.

        Alkoholin kanssa suosituinta on käyttää kannabista tai kokaiinia. Siksi on vähän surkeaa ja erittäin sinisilmäistä "suositella" kannabista alkoholin tilalle, koska sitä käytetään jo nyt laajasti alkoholin rinnalla. Lisäksi on koko joukko käyttäjiä, joille kelpaa mikä vaan mitä saa jostain hankittua, alkoholin lisäksi tietenkin.

        - Sheena

        En puhunut mistään ongelmakäyttäjistä tai edes sekakäyttäjistä. Tämän ketjun aihe on alkoholin vaikutuksen alaisena raivopäisenä riehuvat ihmiset. Jotka voivat olla aivan normaaleja ihmisiä, eivätkä mitään päihderiippuvaisia. Siksi ilmaisinkin, että voisi olla järkevämpää, etteivät tuhoaisi kehoaan (aivoja, sisäelimiä) tai käyttäytyisi typerästi eli väkivaltaisesti. Alkoholi aiheuttaa erittäin väkivaltaista käyttäytymistä.

        Olisi todellinen siunaus, jos suomalaiset vaihtaisivat päärentoutusaineensa alkoholista kannabikseen. Sadat tuhannet olisivat ne ihmiset, jotka säästyisivät kaikelta pahalta, mitä alkoholi aiheuttaa. Kymmenet tuhannet elämät säästyisivät kymmenien vuosien aikana. Vankiloita voitaisiin lakkauttaa, sosiaaliset ongelmat vähentyisivät puolella.


    • Anonyymi

      Onks kukaan kokenut että oltais hakattu potkittu kiusatt röökin pummimisen takia? Siinä tilanteessa Dodge Viper kun ois pakoautona ollut niin olis jalat säästyneet eiksni :DD Whuuumm dodgella karkuun pahoinpitelijöitä kun ei juosta jaksa :´D vaan tuomituksi tulevat hakkaajat isän kaikkivaltiiaan jum'alan ja ainoan poikansa toimista ja helkuttiin joutuvat

      • Anonyymi

        kyynärsauvvasi olivat kuin paholaisen hiilihango


    • Anonyymi

      Naiset haluaa seurustella riidanhaluisten miesten kanssa. Ei kelpaa kiltti ja kunnollinen mies.

      • Anonyymi

        Ei nyt ihan noinkaan, kiltin ja kunnollisen pitäisi vain opetella tuomaan se persoonansa esiin näkyville, liian matalaa profiilia ei kukaan huomaa. Ei sitä uhoamaan tarvitse lähteä että erottuisi, tuo esiin hyviä puoliasi. Pienellä ripauksella tuuria joku huomaa sen kiltin ja kunnollisenkin


    • Osa varmaan johtuu luonteenpiirteistä joita alkoholi vahvistaa. Toinen asia sitten on että tämä on ehkä se ainut ratkaisumalli jonka on oppinut kotoa, koulussa tai lähiympäristöstä. Vielä jos tällä pääsee päämääräänsä niin aika lailla helppo perustella itselleen sen käyttöä.

      Kyynisesti ajatellen kyse vain on kilpailutilanteesta jonka tahdot voittaa ja päämäärän saavuttamiseksi yleensä käytät niitä resursseja joita sinulla on. Jos haet vaikka lääkikseen ja sinulla on rahaa niin mahdollisesti ostat niillä rahoillasi lisäopetusta joka parantaa mahdollisuuksiasi. Harva siinä miettii niitä huono-osaisia joilla ei ole varallisuutta niihin lisäkoulutuksiin.

      • Anonyymi

        En nyt lähtisi vertaamaan lääkikseen pyrkimistä ja typerää mahtailua biliksen kanssa baarissa 🤔

        - Sheena


    • Anonyymi

      Rähinäviina (muut päihteet), huono käytös, impulsiivisuus ja olemattomat tunnetaidot. Siinä varmaan tärkeimmät syyt.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Pahinta on kai se että pahiksia kiinnostaa tutustua vahvemman näköisiin miehiin koska he itse elävät väkivaltaisesti. Tuo voi tulla hyvässä keskusteluhengessä tai sitten väkivalta hakuisesti.
        On elämässä ollut tilanteita. Yksi tulee mieleeni miten oma käyttäytyminen ja hienovarainen kieltäytyminen tutustumisesta voi pelastaa illan ja ehkä sen lähitulevaisuuden.

        Kesähelteellä olin baarissa ystävän kanssa ja odoteltiin taksia jatkopaikkaan kun baariin astui Cannon Balls tyyppejä suoraan oikeudenkäynnistä. Ilmeisen tyytyväisiä olivat lopputulokseen koska juhlivat sitä railakkaasti. No siinä heidän pomo iski silmänsä minuun ja tuli juttelemaan kertoen tarjoavansa juoman. Kieltäydyin ystävällisestä tarjoilusta kertoen miten kyyti on juuri tulossa, kuulin miten baarimikko kertoi heille ettei kannata lähteä tanssiin kanssani, halusi tietää heti kuka olen. Olin ilmeisen pahassa maineessa vaikken sitä ansaitse. Ihmiset usein mieltävät kiltitkin vaarallisiksi, ainakin joskus jos näkisivät tilanteita vain osittain.
        Toki sama baarimikko oli nähnyt miten olin nostanut yhden narkkarin kaulasta pidellen ilmaan vahvistaakseni sanojani. Mutta, sehän oli ystävällisesti tehty. Mies kasvoi pari senttiä lisää pituutta muuten huumeiden riuduttamaan kokonaispituuteensa. Silti, voihan se olla joillekin järkytys nähdä miten mies nousee ilmaan kaulasta nostaen ja niska vielä kestää...mutta kai se on normaalia jos joskus miehet haluavat toisia miehiä "halailla" jos omassa elämässä on jotain itselle selvitettävää.

        Näin vanhempana ei kiinnosta enää "halailla", tulisi olla joku hyvin pitävä ja pätevä syy moiseen käyttäytymiseen.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahinta on kai se että pahiksia kiinnostaa tutustua vahvemman näköisiin miehiin koska he itse elävät väkivaltaisesti. Tuo voi tulla hyvässä keskusteluhengessä tai sitten väkivalta hakuisesti.
        On elämässä ollut tilanteita. Yksi tulee mieleeni miten oma käyttäytyminen ja hienovarainen kieltäytyminen tutustumisesta voi pelastaa illan ja ehkä sen lähitulevaisuuden.

        Kesähelteellä olin baarissa ystävän kanssa ja odoteltiin taksia jatkopaikkaan kun baariin astui Cannon Balls tyyppejä suoraan oikeudenkäynnistä. Ilmeisen tyytyväisiä olivat lopputulokseen koska juhlivat sitä railakkaasti. No siinä heidän pomo iski silmänsä minuun ja tuli juttelemaan kertoen tarjoavansa juoman. Kieltäydyin ystävällisestä tarjoilusta kertoen miten kyyti on juuri tulossa, kuulin miten baarimikko kertoi heille ettei kannata lähteä tanssiin kanssani, halusi tietää heti kuka olen. Olin ilmeisen pahassa maineessa vaikken sitä ansaitse. Ihmiset usein mieltävät kiltitkin vaarallisiksi, ainakin joskus jos näkisivät tilanteita vain osittain.
        Toki sama baarimikko oli nähnyt miten olin nostanut yhden narkkarin kaulasta pidellen ilmaan vahvistaakseni sanojani. Mutta, sehän oli ystävällisesti tehty. Mies kasvoi pari senttiä lisää pituutta muuten huumeiden riuduttamaan kokonaispituuteensa. Silti, voihan se olla joillekin järkytys nähdä miten mies nousee ilmaan kaulasta nostaen ja niska vielä kestää...mutta kai se on normaalia jos joskus miehet haluavat toisia miehiä "halailla" jos omassa elämässä on jotain itselle selvitettävää.

        Näin vanhempana ei kiinnosta enää "halailla", tulisi olla joku hyvin pitävä ja pätevä syy moiseen käyttäytymiseen.

        AV

        Kiperissä tilanteissa kannattaa tosiaan poistua takavasemmalle, muuten voi mennä ilta tai pahimmillaan koko elämä pilalle. Tämä itsepuolustuksen ohje numero 1 pätee ihan kaikkeen. Missä häiriö/riehuntaa > mene muualle tai hakeudu turvallisten ihmisten seuraan.


        - Sheena


    • Anonyymi

      Mies on miehelle susi.

    • Anonyymi

      Niitä ei ole kukaan vielä vetäny kunnolla pataan mutta kyllä se päivä aina koittaa on näitä aina ollu.

    • Anonyymi

      Se on evoluution luomaa. Nuorilla miehillä on testosteronin tasot korkeat, jotka näkyvät käyttäytymisessä. Myös aivojen kehittyminen jatkuu vielä n 25 - 30 vuotiaaksi (joillakin yksilöillä ei kehity koskaan:), lisää mm riskinottoa.

    • Anonyymi

      Poliiai kiwlrää uehwilun, eli silloin poliiain pirää irawlrään poiatoon kkaikki moottoreiajowucor.

    • Anonyymi

      Tuolllainen ei ole joo ihan vähän jota jotain kylkiluita murskana ja, ja tuntuu.

    • Anonyymi

      Ei tunnu sillwei että olisi jotain vähän jos luita murtunut.

    • Laitat ihmiseen alkoholia ja saat siitä erilaisen otuksen esille, ei se sen ihmeempää vaadi.

      • Noh tuosta alkoholista tulikin mieleeni, että se olut mitä esittelin oli hyvä. Suosittelen.
        Kyllä tommoinen EBU 30 on aika hyvä minunkin makuuni.
        Tänään ostin taas neljä erikoisolutta ..yksi jopa jossa EBU on 40.
        Täytynee sanoa että IPA on ihan hyvää, jos ei ole kovin kitkerä tapaus kyseessä.

        Niinhän sitä sanotaan, että viina on viisasten juoma.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Noh tuosta alkoholista tulikin mieleeni, että se olut mitä esittelin oli hyvä. Suosittelen.
        Kyllä tommoinen EBU 30 on aika hyvä minunkin makuuni.
        Tänään ostin taas neljä erikoisolutta ..yksi jopa jossa EBU on 40.
        Täytynee sanoa että IPA on ihan hyvää, jos ei ole kovin kitkerä tapaus kyseessä.

        Niinhän sitä sanotaan, että viina on viisasten juoma.

        Nyt en enää muista mikä se nimenomainen olut olikaan, mutta eipä maailma siihen kaadu, ehtii noita.

        Olen seuraillut omaa IPA EBU-makuani ja sinällään samoilla linjoilla mennään, mikä johtunee siitä, että useat IPA:t on tehty suurelle yleisölle eli helposti juotaviksi. Mutta on tullut maisteltua hyviä 50-60 -EBU:n tuotteitakin.
        Joo, IPA:t on varsin hyviä ja sitten on onneksi valtava nippu muita hyviä oluita.

        Mä alan olemaan vähän sitä mieltä, että kun on riittävän viisas, ei enää kaipaa viinaksia ollenkaan, mistään syystä. Ei niin, että niitä vastustaiskaan, mutta itse ei niitä kaipaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Nyt en enää muista mikä se nimenomainen olut olikaan, mutta eipä maailma siihen kaadu, ehtii noita.

        Olen seuraillut omaa IPA EBU-makuani ja sinällään samoilla linjoilla mennään, mikä johtunee siitä, että useat IPA:t on tehty suurelle yleisölle eli helposti juotaviksi. Mutta on tullut maisteltua hyviä 50-60 -EBU:n tuotteitakin.
        Joo, IPA:t on varsin hyviä ja sitten on onneksi valtava nippu muita hyviä oluita.

        Mä alan olemaan vähän sitä mieltä, että kun on riittävän viisas, ei enää kaipaa viinaksia ollenkaan, mistään syystä. Ei niin, että niitä vastustaiskaan, mutta itse ei niitä kaipaa.

        Juu, ymmärrän tuon ettei kaipaa viinaksia. Mulla oli noin monta kymmentä vuotta. Jotenkin sinkkuna ollessa alkanut harrastamaan moisia.

        Maistelen erilaisia maun vuoksi, en humalahakuisesti. Aikanaan kun ms-tautini oli pahenemisvaiheessa ja olin heikossa kunnossa, oli kuin olisin ollut katokännissä 24/7. Maailma pyöri ja oksentelin .. mikään ei tuntunut hyvälle. Yksikään taso ei näyttänyt silmissäni suoralta ja pärjäsin joten kuten kun silmäni olivat suljettuna. Istuin valveillaoloni lattialla selkä seinää vasten, silmät tiukasti kiinni, siten pärjäsin joten kuten. Sitä pyörrytystä kesti pitkälle toista viikkoa.

        Eli ei kiitos känneille. En halua kokea sitä kun maailma pyörii vapaaehtoisesti. Se on kamala tunne.

        Alkoa otan maltillisesti. Maun vuoksi.
        Harrasteena. Tosin olen aloittelija vielä.
        Tosin joskus hyvässä seurassa tulee juotua liikaa, sen myönnän. Ei kuitenkaan siten, että filmi pätkäisisi. Ja heti kun alkaa tuntumaan kännioireita, siirryn kirkkaista parhaimpaan. Eli veteen.

        Oletkos sinä sitten riittävän viisas jo? Ilmeisesti. No minä ainakin pidän sinua aika viisaana.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu, ymmärrän tuon ettei kaipaa viinaksia. Mulla oli noin monta kymmentä vuotta. Jotenkin sinkkuna ollessa alkanut harrastamaan moisia.

        Maistelen erilaisia maun vuoksi, en humalahakuisesti. Aikanaan kun ms-tautini oli pahenemisvaiheessa ja olin heikossa kunnossa, oli kuin olisin ollut katokännissä 24/7. Maailma pyöri ja oksentelin .. mikään ei tuntunut hyvälle. Yksikään taso ei näyttänyt silmissäni suoralta ja pärjäsin joten kuten kun silmäni olivat suljettuna. Istuin valveillaoloni lattialla selkä seinää vasten, silmät tiukasti kiinni, siten pärjäsin joten kuten. Sitä pyörrytystä kesti pitkälle toista viikkoa.

        Eli ei kiitos känneille. En halua kokea sitä kun maailma pyörii vapaaehtoisesti. Se on kamala tunne.

        Alkoa otan maltillisesti. Maun vuoksi.
        Harrasteena. Tosin olen aloittelija vielä.
        Tosin joskus hyvässä seurassa tulee juotua liikaa, sen myönnän. Ei kuitenkaan siten, että filmi pätkäisisi. Ja heti kun alkaa tuntumaan kännioireita, siirryn kirkkaista parhaimpaan. Eli veteen.

        Oletkos sinä sitten riittävän viisas jo? Ilmeisesti. No minä ainakin pidän sinua aika viisaana.

        Nooo, kaipailee, ei kaipaile, mutta ehkä vähitellen alkaa heräämään siihen, se kaipaus saattaakin olla eräänlainen harha. Ja sitä harhaa tässä nyt ihmettelen, mietin.

        Mulla ja viinaksilla on pitkä ja kirjava suhde takana. Paljon on maisteltu, makuja ja annoksia, paljon koettu, on sählätty ja on oltu herrasmiehiä, itketty ja naurettu, on remuttu ja joskus aikanaan kaduttukin. Ja paljon on opittukin, mutta ei ehkä riittävästi. Aika perinteinen oman ikäpolveni tarinan kulku sinällään.

        En, en ole, en lähellekään riittävän viisas, enkä etenkään tässä asiayhteydessä. Mutta niin kauan kuin henki pihisee ja tolkkua riittää, voi asioita alkaa tekemään eri tavalla. Ja jossain siellä se viisauskin kaukaisuudessa vilkuttelee, jos oikein tarkasti katsoo.


      • randombypasser kirjoitti:

        Nooo, kaipailee, ei kaipaile, mutta ehkä vähitellen alkaa heräämään siihen, se kaipaus saattaakin olla eräänlainen harha. Ja sitä harhaa tässä nyt ihmettelen, mietin.

        Mulla ja viinaksilla on pitkä ja kirjava suhde takana. Paljon on maisteltu, makuja ja annoksia, paljon koettu, on sählätty ja on oltu herrasmiehiä, itketty ja naurettu, on remuttu ja joskus aikanaan kaduttukin. Ja paljon on opittukin, mutta ei ehkä riittävästi. Aika perinteinen oman ikäpolveni tarinan kulku sinällään.

        En, en ole, en lähellekään riittävän viisas, enkä etenkään tässä asiayhteydessä. Mutta niin kauan kuin henki pihisee ja tolkkua riittää, voi asioita alkaa tekemään eri tavalla. Ja jossain siellä se viisauskin kaukaisuudessa vilkuttelee, jos oikein tarkasti katsoo.

        Mutta pääasia on että tiedostat itse tilanteesi. Alkoholi muodostaa ongelman, jos sen käytön tilaa ei itse tunnista.

        Jokos muuten olet mökkikauden avannut, päässyt upottamaan sormesi multaan? Tai näin ymmärsin, että se on sun juttusi...

        Mulla on pihalla yksi istutuslaatikko ja siinä kasvamassa naposteluporkkanoita. Minä en ole kummoinen multasormi ja viherpeukalonikin on ilmeisesti hometta.. heh.
        Hölmönä laitoin porkkanan siemenet mashan jo huhtikuussa ja olin jo varma, ettei edes idä.
        Niin olin taas väärässä. Runsain mitoin jo taimia rivissä.
        No ehkä mä onnistun ne vielä tappamaan..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta pääasia on että tiedostat itse tilanteesi. Alkoholi muodostaa ongelman, jos sen käytön tilaa ei itse tunnista.

        Jokos muuten olet mökkikauden avannut, päässyt upottamaan sormesi multaan? Tai näin ymmärsin, että se on sun juttusi...

        Mulla on pihalla yksi istutuslaatikko ja siinä kasvamassa naposteluporkkanoita. Minä en ole kummoinen multasormi ja viherpeukalonikin on ilmeisesti hometta.. heh.
        Hölmönä laitoin porkkanan siemenet mashan jo huhtikuussa ja olin jo varma, ettei edes idä.
        Niin olin taas väärässä. Runsain mitoin jo taimia rivissä.
        No ehkä mä onnistun ne vielä tappamaan..

        On se mökkikausi avattu, mutta ei kasvimaata, saa jäädä kesannolle tänä vuonna. Tai voipi olla, että viikon parin päästä käännän sen pinnasta ja kylvän pörriäisille aitohunajakukkaa, niin saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

        No talvivalkosipulipenkkiä tuli hoidettua, kun kerran tuli niitä istutettuakin syksyllä. Mutta se on aika helppoa niiden kanssa, lähinnä tarvitsee seurata, etteivät kuivu jos tulee pidempiä helteitä.

        Kappas. No ei se todellakaan hölmöyttä ollut, istuttaa ajoissa. Olin kyllä siinä uskossa, että porkkana kaipaa tosiaan lämpösempää keliä, mutta tietty jos kylvetyt siemenet säilyvät tovin penkissä mätänemättä, niin sittenhän se toimii. Olennaista kuitenkin olisi lähinnä se, ettei tule kovin kummoisia halloja itämisen jälkeen, muuten tulee noutaja. Sulla on sitten hyvä nippu naposteltavaa tiedossa :)

        Ja höpsis, et sinä niitä tappamaan onnistu ellet tosissasi yritä. Jos tulee selvästi viileää ja kosteaa viikoiksi, niin ne voisivat kupsahtaakin, helteillä taas pystynet kastelemaan, niin kaikki hyvin.

        Ja jos haluat myöhemmin kesällä lisää naposteltavia, niin kylvät kohta lisää porkkanoita.


      • randombypasser kirjoitti:

        On se mökkikausi avattu, mutta ei kasvimaata, saa jäädä kesannolle tänä vuonna. Tai voipi olla, että viikon parin päästä käännän sen pinnasta ja kylvän pörriäisille aitohunajakukkaa, niin saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

        No talvivalkosipulipenkkiä tuli hoidettua, kun kerran tuli niitä istutettuakin syksyllä. Mutta se on aika helppoa niiden kanssa, lähinnä tarvitsee seurata, etteivät kuivu jos tulee pidempiä helteitä.

        Kappas. No ei se todellakaan hölmöyttä ollut, istuttaa ajoissa. Olin kyllä siinä uskossa, että porkkana kaipaa tosiaan lämpösempää keliä, mutta tietty jos kylvetyt siemenet säilyvät tovin penkissä mätänemättä, niin sittenhän se toimii. Olennaista kuitenkin olisi lähinnä se, ettei tule kovin kummoisia halloja itämisen jälkeen, muuten tulee noutaja. Sulla on sitten hyvä nippu naposteltavaa tiedossa :)

        Ja höpsis, et sinä niitä tappamaan onnistu ellet tosissasi yritä. Jos tulee selvästi viileää ja kosteaa viikoiksi, niin ne voisivat kupsahtaakin, helteillä taas pystynet kastelemaan, niin kaikki hyvin.

        Ja jos haluat myöhemmin kesällä lisää naposteltavia, niin kylvät kohta lisää porkkanoita.

        Hei.. mulla on viisi metriä porkkanaa yhdessä lootassa..

        En tosiaankaan aio istuttaa lisää. Jos siitä satoa tulee, niin sitä saa pakastaa naapurin pakastimeen .. omaani ei paljoa mahdu.

        Ystäväni vaimo antoi minulle harsoa, joten porkkanat nyt harson alla. Kuulemma pitäisi suojata hallalta.

        Tuurilla saan kesällä napostella omasta istutuslaatikostani, tai sitten en. Jääp nähtäväksi. Hommassa voin hävitä vain siemennauhapussin hinnan.

        Viime vuonna exä yritti perunaa kasvattaa mun lootassa, mutta ei siitä satoa tullut. Mä voisin ensi kesänä kokeilla samaa. Idättää perunat vaan kunnolla ensin, josko se sitten onnistuisi.

        Aikanaan kun olin vielä exän kanssa, meillä oli itäneitä perunoita ja kaivettiin ne pihalle. Ihan kiva sato tuli muutamasta perunasta. Ei me niitä mitenkään hoidettu, kasteltiin samalla kun nurmikkokin. Mutta viimekesänä oli alkuun niin kuivaa ja exä ei kastellut perunoitaan ja minä kieltäydyin hoitamasta hänen pottujaan, joten satoa ei tullut.

        Kaipa se oli jonkinmoinen rajanveto minulta. Vaikka nyt seinänaapureina ollaan ja hyvin tullaan toimeen, en suostu enää olemaan hänen piikansa. Tein sitä jo liian monta vuotta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hei.. mulla on viisi metriä porkkanaa yhdessä lootassa..

        En tosiaankaan aio istuttaa lisää. Jos siitä satoa tulee, niin sitä saa pakastaa naapurin pakastimeen .. omaani ei paljoa mahdu.

        Ystäväni vaimo antoi minulle harsoa, joten porkkanat nyt harson alla. Kuulemma pitäisi suojata hallalta.

        Tuurilla saan kesällä napostella omasta istutuslaatikostani, tai sitten en. Jääp nähtäväksi. Hommassa voin hävitä vain siemennauhapussin hinnan.

        Viime vuonna exä yritti perunaa kasvattaa mun lootassa, mutta ei siitä satoa tullut. Mä voisin ensi kesänä kokeilla samaa. Idättää perunat vaan kunnolla ensin, josko se sitten onnistuisi.

        Aikanaan kun olin vielä exän kanssa, meillä oli itäneitä perunoita ja kaivettiin ne pihalle. Ihan kiva sato tuli muutamasta perunasta. Ei me niitä mitenkään hoidettu, kasteltiin samalla kun nurmikkokin. Mutta viimekesänä oli alkuun niin kuivaa ja exä ei kastellut perunoitaan ja minä kieltäydyin hoitamasta hänen pottujaan, joten satoa ei tullut.

        Kaipa se oli jonkinmoinen rajanveto minulta. Vaikka nyt seinänaapureina ollaan ja hyvin tullaan toimeen, en suostu enää olemaan hänen piikansa. Tein sitä jo liian monta vuotta.

        Mittava loota...

        Harsolla on hyvä suojata hallat, toimii hyvin kun maan lämpö jää harson alle ja halla ylle. Harsolla voi tarvittaessa suojata myös hellepäivien paahteilta.

        On muutaman kerran tullut laitettua perunaa maahan, mutta lopetettiin sillon se exän kanssa, kun satoa tuli enemmän kuin tarpeeksi. Kerran tai pari tuli käytettyä itäneitä pottuja, mutta muuten aina suoraan kaupan laarista pussillinen sopivaa perunaa, hyvin itivät mullan alla.

        Se oppi (tai harhaoppi) on jostain jäänyt mieleen, että perunan voi puolittaa ennen maahan kaivuuta ja hyvin se on toiminut ittellä. Ei tartte niin montaa kymmentä ituperunaa.

        Se on ihan hyvä rajanveto, ettei aivan kaikkeen ole käytettävissä aina, vaikka sovussa naapureina asustelettekin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mittava loota...

        Harsolla on hyvä suojata hallat, toimii hyvin kun maan lämpö jää harson alle ja halla ylle. Harsolla voi tarvittaessa suojata myös hellepäivien paahteilta.

        On muutaman kerran tullut laitettua perunaa maahan, mutta lopetettiin sillon se exän kanssa, kun satoa tuli enemmän kuin tarpeeksi. Kerran tai pari tuli käytettyä itäneitä pottuja, mutta muuten aina suoraan kaupan laarista pussillinen sopivaa perunaa, hyvin itivät mullan alla.

        Se oppi (tai harhaoppi) on jostain jäänyt mieleen, että perunan voi puolittaa ennen maahan kaivuuta ja hyvin se on toiminut ittellä. Ei tartte niin montaa kymmentä ituperunaa.

        Se on ihan hyvä rajanveto, ettei aivan kaikkeen ole käytettävissä aina, vaikka sovussa naapureina asustelettekin.

        No.. ei se loota ole kuin neliömetrin. Mutta kun en lukenut kylvöohjeita kuin vasta kun siemenet oli mullissa.

        Katsos ohjeet on nööseille..

        Olen elämässäni tarvinnut kerran käyttöohjeita.
        Meillä oli mittava keittiöremontti ja pari vuotta sen jälkeen ilmeni ongelma.. liesi ei toiminu. Ilmoitti L ja C.
        Kyllä mä tajusin heti, että oli mennyt lapsilukkoon. Näytössä oli kaksi näppäintä ja avonaisen lukon kuva. Sen siis tajusin, että näitä kahta painamalla lukituksen saisi pois.
        Yritin ja yritin.

        Näpyttelin ja pidin pohjassa. Kaikkea kokeilin.

        Ei auttanut kuin ohjeet käteen.. vitjake.. 13 sekuntia pidettävä molempia pohjassa yhtäaikaisesti. Se yllättävän pitkä aika. Ei oma pää olisi keksinyt moista aikaa. Yleensä kun koneitakin nollataan se kymmenen sekuntia on se normi. Joillakin hankalammilla koneilla 15.

        Mutta kyseessä oli vain erillisliesi. Mutta laadukas sellainen. Ja ilmeisen turvallinen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No.. ei se loota ole kuin neliömetrin. Mutta kun en lukenut kylvöohjeita kuin vasta kun siemenet oli mullissa.

        Katsos ohjeet on nööseille..

        Olen elämässäni tarvinnut kerran käyttöohjeita.
        Meillä oli mittava keittiöremontti ja pari vuotta sen jälkeen ilmeni ongelma.. liesi ei toiminu. Ilmoitti L ja C.
        Kyllä mä tajusin heti, että oli mennyt lapsilukkoon. Näytössä oli kaksi näppäintä ja avonaisen lukon kuva. Sen siis tajusin, että näitä kahta painamalla lukituksen saisi pois.
        Yritin ja yritin.

        Näpyttelin ja pidin pohjassa. Kaikkea kokeilin.

        Ei auttanut kuin ohjeet käteen.. vitjake.. 13 sekuntia pidettävä molempia pohjassa yhtäaikaisesti. Se yllättävän pitkä aika. Ei oma pää olisi keksinyt moista aikaa. Yleensä kun koneitakin nollataan se kymmenen sekuntia on se normi. Joillakin hankalammilla koneilla 15.

        Mutta kyseessä oli vain erillisliesi. Mutta laadukas sellainen. Ja ilmeisen turvallinen.

        No jotain sellaista vähän ajattelinkin, harva viittii tehdä/hankkia uima-altaan kokoista lootaa istutuksille. Eikä se mitään olennaisesti haittaa, että istuttaa tiiviimpään, kunhan nyt ei ihan kylki kylkeen laita.

        Ei ne manuaalit ihan turhia ole, etenkä nykyään kun kaikessa on tietotekniikkaa joka tunnetusti välillä hieman takkuaa...


      • randombypasser kirjoitti:

        No jotain sellaista vähän ajattelinkin, harva viittii tehdä/hankkia uima-altaan kokoista lootaa istutuksille. Eikä se mitään olennaisesti haittaa, että istuttaa tiiviimpään, kunhan nyt ei ihan kylki kylkeen laita.

        Ei ne manuaalit ihan turhia ole, etenkä nykyään kun kaikessa on tietotekniikkaa joka tunnetusti välillä hieman takkuaa...

        Eihän ne manuaalit missään nimessä turhia ole. Tosin olen sen todennut että ne kuuluvat minua viisaammille. Jos en itse pärjää, pyydän ennemmin apua kuin turvaudun manuaaliin.

        Minä kun en jaksa keskittyä niihin käyttöohjeisiin. Ja vaikka jaksaisinkin, katson, että se on minua arvokkaampien olioiden hommaa, varsinkin töissä. Minä teen työni ja työnkuvaani ei kuulu ongelmanratkaisu. Siitä ei minulle makseta. Joten tehköön ne, joiden palkkapussissa se näkyy.

        Aikanaan tein töissä vianetsintää ja sainkin monta vikaa korjautetuksi - ei tullut kuin paskaa niskaan. Yhden työpaikan olin menettää kun löysin tuotantopäälikön tekemän virheen suunnittelussa.

        Olen oppinut paikkani kantapään kautta. Minua ei arvosteta yhtään enempää tein sitä ylimääräistä duunia tai en.. mutta kun suosiolla olen tyhmä ja yksikertainen, sekä jätän asiat viisaammilleni.. ainakaan en saa turhaa paskaa niskaan.

        Paree näin.. kotona taas en niin vällää yksinkertaisten juttujen takia ohjeita lukea. Jos törmään ongelmaan, netin ihmeellinen maailma auttaa täsmällisemmin kuin manuaalit.

        Toisaalta laki vaatii manuaalien olemassaoloa vielä monessakin asiassa. Vaikka kuinka kukaan ei niitä lukisikaan. Mutta tosiaan, olen aika soveltava. Opin mieluummin tekemällä kuin lukemalla. Se ei ole sen parempi tai huonompi tapa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eihän ne manuaalit missään nimessä turhia ole. Tosin olen sen todennut että ne kuuluvat minua viisaammille. Jos en itse pärjää, pyydän ennemmin apua kuin turvaudun manuaaliin.

        Minä kun en jaksa keskittyä niihin käyttöohjeisiin. Ja vaikka jaksaisinkin, katson, että se on minua arvokkaampien olioiden hommaa, varsinkin töissä. Minä teen työni ja työnkuvaani ei kuulu ongelmanratkaisu. Siitä ei minulle makseta. Joten tehköön ne, joiden palkkapussissa se näkyy.

        Aikanaan tein töissä vianetsintää ja sainkin monta vikaa korjautetuksi - ei tullut kuin paskaa niskaan. Yhden työpaikan olin menettää kun löysin tuotantopäälikön tekemän virheen suunnittelussa.

        Olen oppinut paikkani kantapään kautta. Minua ei arvosteta yhtään enempää tein sitä ylimääräistä duunia tai en.. mutta kun suosiolla olen tyhmä ja yksikertainen, sekä jätän asiat viisaammilleni.. ainakaan en saa turhaa paskaa niskaan.

        Paree näin.. kotona taas en niin vällää yksinkertaisten juttujen takia ohjeita lukea. Jos törmään ongelmaan, netin ihmeellinen maailma auttaa täsmällisemmin kuin manuaalit.

        Toisaalta laki vaatii manuaalien olemassaoloa vielä monessakin asiassa. Vaikka kuinka kukaan ei niitä lukisikaan. Mutta tosiaan, olen aika soveltava. Opin mieluummin tekemällä kuin lukemalla. Se ei ole sen parempi tai huonompi tapa.

        Niin, eipä noita manuaaleja tosiaan hirveästi tule selailtua ja kuten totesit, usein paremman ohjeistuksen saa netistä. Meillä oli menneen maailman aikaan töissä sanontakin, että manuaaleja ei lue kuin nnnnnnnnnnnnnnnnn, josta jätän poliittisen korrektiuden takia tuo olennaisen osan pois. Ja ei niitä luettu ennen ongelmia milloin minkäkin vipstaakin kanssa, mutta varsin harvakseltaan niitä tarvitsi silloinkaan.

        Taitaa olla muutenkin aika yleistä, että tehdään ylimääräistä, kuka nyt mitäkin sillä haluaa saavuttaa, arvostusta kai tosiaan lähinnä. Itsellä on tuota vikaa ja kovasti tässä koitetaan oppia siitä pois, tehdään se mistä on sovittu hyvin ja vain hyvin, se siitä. Tosin työnkuvakin on sellainen, että sillä ylimääräisellä jonkinlaista arvostusta saakin, mutta joo...
        Ja on siinä, että kun on surutta hieman toistaitoinen joiltain osin, niin se joku jolle todella maksetaan ko. asian hoitamisesta, saa varmasti jonkinasteisen pienen egoboostin, tavalla tai toisella.

        Sama vika täällä, tekemällä menee oppi mieluisammin ja myös paremmin pääkoppaan.


    • Anonyymi

      Katsokaapas juutupista strelka-videoita, niin jo alkaa adrenaliini kuohumaan. Vähän niinkuin gladiaattorimeininkiä. Se mun on pakko sanoa että nyrkkeilysäkin mätkiminen on paras mahdollinen keino päästä patoutuneista aggressioistaan eroon.

    • Anonyymi

      Entä jos postiosoittesi olisi 0007 Pippeliniemi?

    • Anonyymi

      Viimeyönä huhhuh oli kuumaa, ein saanut nukuttuakaan ollenkaan kunnolla, vasta aamuyöstä jotenkin. Tai en tiedä jos se johtui jostain särkypilleristä kuuma olo.

      Koska joudun joskus käyttämään kipujen taqkia, ollut melkein liikuntakyvytön jonkin aikaa, mutta paranen vuosien ja kuukausien kuluessaq.

      • Minäkin ostin viileämmät peitot kesäkaudelle. Nämä untuvapeitot mitä nyt käytän, ovat liian kuumat. Talvella tosin aivan ihanat.

        Jaa, että semmoista sinulla.. ei voi muuta kuin toivoa sinulle parempia aikoja ja jaksamista.
        Olen minäkin ollut liikuntakyvytön kertaalleen elämässäni.. makasin kolmisen kuukautta sairaalassa ja edes vessaan en omin neuvoin päässyt. Ainoa viihdyke oli radio, jota kuuntelin yhdellä korvalla, sillä toinen korvanikin oli tilapäisesti kuuro. Joten tiedän varmaankin miltä sinusta tuntuu ja toivotan paranemista.


    • Anonyymi

      Voi tulla huono olo jos mahaan menee ilma-aluksia kuten Zeppeliinejä, mutta vielä paqhe3mpi jos mahaqan menee jotqin aqvqaruusaqluksia , kuin vaikka joku Klingon Warbird.

    • Anonyymi

      En tiedä että kuks haluaisi tuollsw tsvoin haastaa riitss.

      Muttws swiks hyvä voimidyr4lu-irs iydrllä: jod idyuu bswikksdohbslls twsi nojatuolissw voi voimistells liikuyysmaswlls kädiä js js

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe