Olisitko tälläisessä suhteessa?

Anonyymi

Kello soi kuudelta. Mies pukee vaatteet päälle, ja lähtee huoltikselle turisemaan kavereiden kanssa ennen työpäivää. Aikaa lähtöön kuluu 5 min.

Mies tulee töistä, ja käy suihkussa. Lähtee taas kavereiden luo. Illalla katsoo muutaman tunnin telkkaria, eikä puhu mitään.

Mies hankki asunnon 100 kilometrin päästä. Asuin itsekin siellä vähän aikaa. Hänen käytöksensä oli niin sietämätöntä, että oli pakko muuttaa pois.

Pe hän lähtee heti töiden jälkeen tänne asunnolle, ja tulee minun luokseni maanantaina töiden jälkeen. Välillämme ei ole mitään fyysistä toimintaa.

Aikoinaan puhuin paljonkin erosta, mutta vuosien myötä olen turtunut. En oikeastaan välitä pätkääkään siitä, missä hän on.

En ole enää miettinyt eroa. Jotenkin tuntuu kammottavalta tai työläältä lähteä tutustumaan uuteen ihmiseen. Siinäkin olisi taas ennemmin tai myöhemmin joitain ongelmia. Ne olisivat vaan eri tyyppisiä.

Mies on todella kunnollinen. Ei polta tai juo. Sitä kyllä arvostan suuresti. Luojan kiitos meillä ei ole lapsia. Heille näin viileä koti olisi kauhea.

95

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska maalla on mukavaa niin suhdekin voi siitä kärsiä. Olisin mielummin yksin, kuin suhteessa, joka ei anna kuin kysymyksiä.

    • Anonyymi

      Mies on raitis eli todella tylsä ja saamaton eikä edes nussi naistaan. Olisit kelpuuttanut viinamiehen joka pitää hauskaa kanssasi ja tekee juttuja kuten vie veneilemään ja kalaan tai tekee ruokaa kanssasi ja juttelee myössekä hieroo selkääsi ja saunoo kanssasi ja juo olutta.

      Raittiit mieht on just epäsosiaalisia eikä ne huomioi naistaan yhtään.

      • Anonyymi

        No kyllä ne tissuttelijatkin ovat saamattomia. Hyvä vaan, ettei juo. Siitä vasta ongelmia tulisi.


    • Anonyymi

      Viinamies myös puristelee naisensa tissejä säännöllisesti ja nuolee alapäätä.

      • Anonyymi

        Tuskin kuitenkaan viisari kauheasti värähtää vuosien juomisen jälkeen.


    • Anonyymi

      "Jotenkin tuntuu kammottavalta tai työläältä lähteä tutustumaan uuteen ihmiseen. Siinäkin olisi taas ennemmin tai myöhemmin joitain ongelmia. Ne olisivat vaan eri tyyppisiä"

      Miksi pitäisikään? Kyllä se on ihan laillista olla sinkkuna.

      • Anonyymi

        Olin ennen tätä suhdetta pitkään yksin. Omalla kohdallani ilman parisuhdetta oleminen alkaa ahdistaa ennemmin tai myöhemmin.

        Jokainen kaipaa rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin ennen tätä suhdetta pitkään yksin. Omalla kohdallani ilman parisuhdetta oleminen alkaa ahdistaa ennemmin tai myöhemmin.

        Jokainen kaipaa rakkautta.

        Ei tuo kyllä miltään parisuhteelta kuulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin ennen tätä suhdetta pitkään yksin. Omalla kohdallani ilman parisuhdetta oleminen alkaa ahdistaa ennemmin tai myöhemmin.

        Jokainen kaipaa rakkautta.

        "Jokainen kaipaa rakkautta."

        Miksi sitten roikkua suhteessa, jossa sitä ei ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen kaipaa rakkautta."

        Miksi sitten roikkua suhteessa, jossa sitä ei ole?

        Tämä on parempi kuin ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on parempi kuin ei mitään.

        Ei ole. Vaikuttaa omanarvontunteeseesi tuollainen suhde. Jos kaikki läheisyys puuttuu, koet että et ole tuon enemmän arvoinen. Jos kuitenkin siis itse sitä läheisyyttä kaipaisit. En pystyisi alentamaan itseäni tuollaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Vaikuttaa omanarvontunteeseesi tuollainen suhde. Jos kaikki läheisyys puuttuu, koet että et ole tuon enemmän arvoinen. Jos kuitenkin siis itse sitä läheisyyttä kaipaisit. En pystyisi alentamaan itseäni tuollaiseen.

        Ei rakkautta, ei läheisyyttä, pelkkä mykkä ukko. Parempi kuin ei mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rakkautta, ei läheisyyttä, pelkkä mykkä ukko. Parempi kuin ei mitään?

        Kuulostaa kyllä koomiselta. Taidan olla vaan niin mukavuudenhaluinen, etten uskalla ottaa riskiä, että seuraavassa suhteessa asiat ovat vielä huonommin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin ennen tätä suhdetta pitkään yksin. Omalla kohdallani ilman parisuhdetta oleminen alkaa ahdistaa ennemmin tai myöhemmin.

        Jokainen kaipaa rakkautta.

        ei tuossa ole rakkautta ollenkaan

        toiseen tottumusta ainoastaan


    • En olisi. Mutta siksi mä oonkin sinkku.

      Mulla on omakotitalo, vuorotyö ja sitten lisäksi vielä maapaikka perikunnalla, mitkä vie leijonaosan mun valveillaoloajoista. Siihen kun laskee päälle harrastukset, niin eipä jäis aikaa toiselle. Se pitäisi tehdä sinne se aika.

      Ja millä hinnalla? Jos toinen on varovainen, liian tunkeileva, kryptinen tai muuten vaan hankala tapaus, niin loppuu tutustuminen ennenkuin alkaakaan.

      Suhteet on vaikeita saada toimiviks ja niistä saatu henkinen ja fyysinen etu parhaimmillaankin on aika pieni verrattuna siihen, mitä niihin pitäis panostaa, että ne toimisi oikein.

      Ehkä silloin junnuna sitä oli sinisilmäisempi ja uskoi johonkin, mutta ihminen on kuitenkin ihminen...jokainen menee siitä yli, mistä matalin aita. Ja ne, jotks jaksaa hampaat irvessä jonkin aikaa yrittää jotain muuta, joutuvat vaan toteamaan sen pikkuisen myöhemmin.

      Nyt kun miettii tässä ihan lähipiirissä ihmisiä, niin eipä kovin monella ole sellaista hyvin toimiva suhde...oikeastaan omalla pojalla 19 v on terveellä pohjalla oleva suhde. Muut ovat yhdessä lasten tai kiinteän omaisuuden takia. Eivät jaksa edes toisilleen marista...

      • Anonyymi

        Näin meilläkin. Ei jakseta edes tapella, koska mitään tunnetta ei ole.

        Olen myös huomannut, että ehkä 10% keski-ikäisistä pariskunnista on edes jollain tavalla onnellisia.

        Itse jaksoin panostaa aikani, en enää.


      • Anonyymi

        Palstaneito on vapaa? Siitä lyyti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin meilläkin. Ei jakseta edes tapella, koska mitään tunnetta ei ole.

        Olen myös huomannut, että ehkä 10% keski-ikäisistä pariskunnista on edes jollain tavalla onnellisia.

        Itse jaksoin panostaa aikani, en enää.

        Niin. Mä oon ajatellut, ettei tälleen vanhemmalla iällä enää pystykkään mihinkään vakavaan hommaan enää.

        Pitäis muuttaa niin paljon kaikkea itsessään, elämässään ja arvoissaan, että kuullostaa jo omaankin korvaan rankalle. Ja kaikki jonkun vuoksi, mistä et tiedä mitään.

        Ei ole sen väärti...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstaneito on vapaa? Siitä lyyti

        Ei se Lyyteistä kiinni ole...onhan niitä, maailma pullollaan.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin. Mä oon ajatellut, ettei tälleen vanhemmalla iällä enää pystykkään mihinkään vakavaan hommaan enää.

        Pitäis muuttaa niin paljon kaikkea itsessään, elämässään ja arvoissaan, että kuullostaa jo omaankin korvaan rankalle. Ja kaikki jonkun vuoksi, mistä et tiedä mitään.

        Ei ole sen väärti...

        Tisse on palstan tavoitelluin savolainen :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstaneito on vapaa? Siitä lyyti

        Palstatermein olen ennemmin nahistunut kuin neito. Ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin. Mä oon ajatellut, ettei tälleen vanhemmalla iällä enää pystykkään mihinkään vakavaan hommaan enää.

        Pitäis muuttaa niin paljon kaikkea itsessään, elämässään ja arvoissaan, että kuullostaa jo omaankin korvaan rankalle. Ja kaikki jonkun vuoksi, mistä et tiedä mitään.

        Ei ole sen väärti...

        Minne on kadonnut positiivinen mies? Nyt vaan näet vaikeuksia ja onnettomuutta romanttisessa ihmissuhteessa. Nytkö kyyninen keski-ikä pamahti päälle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minne on kadonnut positiivinen mies? Nyt vaan näet vaikeuksia ja onnettomuutta romanttisessa ihmissuhteessa. Nytkö kyyninen keski-ikä pamahti päälle?

        Niin kai sitten...
        Katson ennemmin vanhaa konna ja kaukku elokuvaa nettflixistä, kun mietin edes romanttisia suhteita. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne on kadonnut positiivinen mies? Nyt vaan näet vaikeuksia ja onnettomuutta romanttisessa ihmissuhteessa. Nytkö kyyninen keski-ikä pamahti päälle?

        Minäkin olen tuollainen! Kyyninen keski-ikäinen! Ehkä juuri tuon kyynisyyden takia en uskalla lähteä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin kai sitten...
        Katson ennemmin vanhaa konna ja kaukku elokuvaa nettflixistä, kun mietin edes romanttisia suhteita. 😄

        Ajattelin juuri noin 10 vuotta. Olin toisaalta välillä niin yksinäinen että itkin. (Varsinkin juhlapyhinä.) Olin toisaalta todella helpottunut. Ei tarvinnut miellyttää ketään.

        Olen alkanut uskoa kohtaloon ihmisten kohdalla. Jos jonkun on tarkoitus tulla elämään, se tulee vaikka ovista ja ikkunoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin juuri noin 10 vuotta. Olin toisaalta välillä niin yksinäinen että itkin. (Varsinkin juhlapyhinä.) Olin toisaalta todella helpottunut. Ei tarvinnut miellyttää ketään.

        Olen alkanut uskoa kohtaloon ihmisten kohdalla. Jos jonkun on tarkoitus tulla elämään, se tulee vaikka ovista ja ikkunoista.

        No miehenä mun ei tartte murehtia kuka se vois olla. Saa olla varsin rauhassa. Ei tungettele ovista ja ikkunoista kun korkeintaan itikoita. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin juuri noin 10 vuotta. Olin toisaalta välillä niin yksinäinen että itkin. (Varsinkin juhlapyhinä.) Olin toisaalta todella helpottunut. Ei tarvinnut miellyttää ketään.

        Olen alkanut uskoa kohtaloon ihmisten kohdalla. Jos jonkun on tarkoitus tulla elämään, se tulee vaikka ovista ja ikkunoista.

        Paitsi jos asut kerrostalon ylimmissä kerroksissa. :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Paitsi jos asut kerrostalon ylimmissä kerroksissa. :)

        Toisaalta "ne" ois oikeesti tosissaan. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Toisaalta "ne" ois oikeesti tosissaan. 🤣

        Hahhaa. Totta! 😂


    • Kuulostaa suhteelle jota ei ole. En viihtyisi tuollaisessa suhteessa ja tarkemmin ajatellen en viihdy oikein missään suhteessa missä tökkii yhdessäolo.

      • Anonyymi

        Älä valehtele ja puhu potaskaa kummiskin tykkäät kun kikkeli tökkii pimppiäsi ja taas tähän sopii meiju suvaksen laulu tää onnea on kun kikkeli tökkii sinua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele ja puhu potaskaa kummiskin tykkäät kun kikkeli tökkii pimppiäsi ja taas tähän sopii meiju suvaksen laulu tää onnea on kun kikkeli tökkii sinua

        Suksi kuuseen Välis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele ja puhu potaskaa kummiskin tykkäät kun kikkeli tökkii pimppiäsi ja taas tähän sopii meiju suvaksen laulu tää onnea on kun kikkeli tökkii sinua

        tai "pure korvaan mua"...


      • Bätääs: "Kuulostaa suhteelle jota ei ole. En viihtyisi tuollaisessa suhteessa ja tarkemmin ajatellen en viihdy oikein missään suhteessa missä tökkii yhdessäolo."

        En viihtyisi minäkään tuolaisessa suhteessa. Enemmän yhteistä pitää olla.

        Nyt on muuten jo kesä Suomessa! :) Eläköön! :) Oliko se kesä sinulle paras vuodenaika?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Bätääs: "Kuulostaa suhteelle jota ei ole. En viihtyisi tuollaisessa suhteessa ja tarkemmin ajatellen en viihdy oikein missään suhteessa missä tökkii yhdessäolo."

        En viihtyisi minäkään tuolaisessa suhteessa. Enemmän yhteistä pitää olla.

        Nyt on muuten jo kesä Suomessa! :) Eläköön! :) Oliko se kesä sinulle paras vuodenaika?

        Kesä on ehdottomasti vuoden parasta aikaa kaikinpuolin. :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Kesä on ehdottomasti vuoden parasta aikaa kaikinpuolin. :)

        Hyvää kaunista kesää sitten Teille koko perheelle! :) Minustakin kesä on paras vuodenaika! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Hyvää kaunista kesää sitten Teille koko perheelle! :) Minustakin kesä on paras vuodenaika! :)

        Kiitos. :)

        Sinulle myös hyvää ja kaunista kesää. Hyvää yötä myös. :)


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Bätääs: "Kuulostaa suhteelle jota ei ole. En viihtyisi tuollaisessa suhteessa ja tarkemmin ajatellen en viihdy oikein missään suhteessa missä tökkii yhdessäolo."

        En viihtyisi minäkään tuolaisessa suhteessa. Enemmän yhteistä pitää olla.

        Nyt on muuten jo kesä Suomessa! :) Eläköön! :) Oliko se kesä sinulle paras vuodenaika?

        Pitkästä aikaa! Mitäs sulle kuuluu? Onko vaimo jo löytynyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitkästä aikaa! Mitäs sulle kuuluu? Onko vaimo jo löytynyt?

        Anonyymi: "Pitkästä aikaa! Mitäs sulle kuuluu? Onko vaimo jo löytynyt?"

        Menossa huomenna Joensuuhun, jossa on lauantaina Mestarien liiga -studio kavereitten kanssa. Jyväskylästäkin tulee kaveri katsomaan matsia luokseni. Hän on perheellinen, mutta minä olen luopunut vaimon etsinnästä. Taidan pysyä sinkkuna, vaikka kävin yhden naisen kanssa tässä runsas kuukausi sitten konsertissa. Hänestä ei tule varmasti vaimoa. Hyvää kesää Sinulle anonyymi, kuka lienet olet! :)


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Pitkästä aikaa! Mitäs sulle kuuluu? Onko vaimo jo löytynyt?"

        Menossa huomenna Joensuuhun, jossa on lauantaina Mestarien liiga -studio kavereitten kanssa. Jyväskylästäkin tulee kaveri katsomaan matsia luokseni. Hän on perheellinen, mutta minä olen luopunut vaimon etsinnästä. Taidan pysyä sinkkuna, vaikka kävin yhden naisen kanssa tässä runsas kuukausi sitten konsertissa. Hänestä ei tule varmasti vaimoa. Hyvää kesää Sinulle anonyymi, kuka lienet olet! :)

        Olen aina tykännyt sun jutuista ja ihmetellyt, missä piileksit..

        Entä su jääkiekko? Pronssiottelu ja finaali..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina tykännyt sun jutuista ja ihmetellyt, missä piileksit..

        Entä su jääkiekko? Pronssiottelu ja finaali..

        Anonyymi: "Olen aina tykännyt sun jutuista ja ihmetellyt, missä piileksit.. Entä su jääkiekko? Pronssiottelu ja finaali.."

        Kiva, jos olet tykännyt jutuistani. Sunnuntaina olen lupautunut mennä pronssiottelun aikoihin jalkapallo-otteluun. Jalkapallo kiinnostaa enemmän. Katsoin juuri tänään Ruotsin ja Kanadan välisen ottelun. Se oli suurta viihdettä, mutta Suomen otteluja en taida katsoa, sillä jännitän niitä liikaa. Katsoin kyllä esimerkiksi Suomi-Tshekki -ottelun ja pari muuta, mutta finaalin taidan jättää väliin, vaikka Suomi pelaisi siellä. Teksti-tv:stä tai Internetistä tarkastan kyllä Suomen tuloksen melko tuoreelta.

        Hyviä toukokuun lopun jääkiekko-otteluita Sinulle! :)


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Olen aina tykännyt sun jutuista ja ihmetellyt, missä piileksit.. Entä su jääkiekko? Pronssiottelu ja finaali.."

        Kiva, jos olet tykännyt jutuistani. Sunnuntaina olen lupautunut mennä pronssiottelun aikoihin jalkapallo-otteluun. Jalkapallo kiinnostaa enemmän. Katsoin juuri tänään Ruotsin ja Kanadan välisen ottelun. Se oli suurta viihdettä, mutta Suomen otteluja en taida katsoa, sillä jännitän niitä liikaa. Katsoin kyllä esimerkiksi Suomi-Tshekki -ottelun ja pari muuta, mutta finaalin taidan jättää väliin, vaikka Suomi pelaisi siellä. Teksti-tv:stä tai Internetistä tarkastan kyllä Suomen tuloksen melko tuoreelta.

        Hyviä toukokuun lopun jääkiekko-otteluita Sinulle! :)

        Kaikkea hyvää sinullekin! ❤️


    • Anonyymi

      Keksin hyvän oopperajutun , oopperan nimi Belladonna El Muerto, ai siis hahah

      • Anonyymi

        tai Levanta Muerto

        (noin niinku E-Amerikan murteella, ei Espanjan kirjakielellä tulkittuna...)


      • Anonyymi

        Belladonna La Muerta


    • Anonyymi

      Vain viinaa juova mies on paras kumppani. Siinäpäs se taas nähtiin että naisesta tulee tunteeton elukka kun ottaa tylsimys raittiin miehen.

      T viinamies

      • Anonyymi

        Tiedät itsekin, että viisikymppiset viinamäen miehet ovat hiekkakylvyssä. Niistä on vaikea valita.


    • Tuo vaikuttaa enemmänkin kaverisuhteelta. Mies ei ole sitoutunut, etkä taida olla sinäkään. Roikutte kummatkin suhteessa, joka on väljähtynyt ja olematon.
      Ehkä vaan sen takia, ettei tarvitsisi olla yksin?
      Itsen en jaksaisi tuollaista. Olisin mielummin tyytyväisenä yksin, kuin huonossa parisuhteessa kaksin.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Olen joskus kauhulla miettinyt, että jos olisin nuorena tiennyt, että ( todennäköisesti) viimeisin parisuhteeni on tälläinen, olisin varmasti "tappanut" itseni!!! En edes osaa sanoa, mikä vuosi tai miksi suhde ajan myötä muuttui tälläiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Olen joskus kauhulla miettinyt, että jos olisin nuorena tiennyt, että ( todennäköisesti) viimeisin parisuhteeni on tälläinen, olisin varmasti "tappanut" itseni!!! En edes osaa sanoa, mikä vuosi tai miksi suhde ajan myötä muuttui tälläiseksi.

        On täysin turhaa ajan haaskausta roikkua jossain suhteessa, joka ei anna mitää ja on pelkkä rasite, Mitä nopeammin siitä tekee lopun, sen parempi. Ne asiat eivät itsestään parane. Molemmilla pitää olla tahtoa lähteä muuttamaan asioita. Kommunikoinnin pitää toimia, jotta saadaan muutosta aikaseksi.
        Ilman kommunikointia ja yhteistä tahtoa muuttaa asioita, jäljelle jää vain hukkaan heitetty elämä. Eihän kukaan halua sellaista.


      • Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

        On täysin turhaa ajan haaskausta roikkua jossain suhteessa, joka ei anna mitää ja on pelkkä rasite, Mitä nopeammin siitä tekee lopun, sen parempi. Ne asiat eivät itsestään parane. Molemmilla pitää olla tahtoa lähteä muuttamaan asioita. Kommunikoinnin pitää toimia, jotta saadaan muutosta aikaseksi.
        Ilman kommunikointia ja yhteistä tahtoa muuttaa asioita, jäljelle jää vain hukkaan heitetty elämä. Eihän kukaan halua sellaista.

        Kiitos tästä. Tiedän, että olet oikeassa.

        Kun katson ympärilleni, mitä näen:

        -yksinäisiä sinkkuja, jotka eivät löydä ketään
        -kaltaisiani kuolleeseen suhteeseen tyytyjiä
        -epätasapainoisia kukasta kukkaan hyppelijöitä
        -jotkut hyvin harvat ovat onnellisessa parisuhteessa


    • Anonyymi

      En olisi tuollaisessa suhteessa. Mutta luuserit roikkuvat huonommissakin.

    • Anonyymi

      Miksi tuolla asenteella että uudessa suhteessakin olisi ongelmia. Tietenkin ei varmaan sellaista suhdetta olekaan missä ei mitään ole. Mutta voisi olla myös rakkautta, intohimoa, lämpöä ja ihminen joka on läsnä. Eikö tuo nyt ole enemmän kaveri/kämppis suhde. Ettei miehellä ole toinen kun noin paljon on poissa kotoa ja teillä ei ole seksiä. Tulee vain mieleen.

    • Anonyymi

      En ymärtänyt.Ex: Joka nyt kuolut. Kun olimme suhtessa asui 100km päkaupunki setu vanhempien luona ilmaseksi. Tuli perjantai ilta häipy lauantai iltapäivä.Leikimme vikonloput kotia.Kun tytäremme oli 1-vai 12 vuotta latoin miehn menee.Eli rahoillani vikonloput.Vedoten kun ei asu kansaame ei maksa mitään.Kalit ulkolinja puhelut työn soitti puhelimeni.Aika kun lankapuhelimet. Tilinsätuhlasi pajatsos ja istu taveissa ja tietysti keikka työn takia kaljaan.Kiltti oli selvänä ,sika kännissä.Valitsi pulon,ilmais asumisen vanhempien luonna .Löysi alueltaan samanlaisen juoppo naisen ,mutta ei hänen koti asunnut. Pullon takia,on haudassa iki unessa.Ainakin on rauha,kipu tuska pois.

    • Anonyymi

      Jos mies kirjoittaisi vastaavaa naisesta täällä kommentoitaisiin: "koita ymmärtää naisella on varmaan vaikea elämänvaihe"
      Mutta kun kyse miehestä, niin yleisimmät vastaukset varmasti "jätä se sika"
      Alanpa tutkimaan vastauksia.

    • Anonyymi

      Itse olen taloudellisesti riippumaton, joten en olisi tuollaisessa suhteessa.

      • Anonyymi

        Niin minäkin. Meillä on eri taloudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin. Meillä on eri taloudet.

        Sitten on hyvin asiat, helpompaa irtautua taikka miettiä mitä oikeasti haluaa.


    • Anonyymi

      Missä tuossa on se suhde? Miksette puhu mitään? Oletteko keskustelleet suhteenne tilasta? Miksi mies hommasi toisen asunnon?

      Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys, ja siltähän tuo teidän "suhteenne" vaikuttaa kovin, on molemminpuolista.

      Miksi pitäisi eron jälkeen tutustua uuteen ihmiseen?

      - Sheena

    • Anonyymi

      Siis eikö nainen osaa erota vai miksi aloittaja itkee palstalla. Pyydä äiti apuun tai talonmies jos ei äiti auta. Kyllä pitää olla omat aivot ja osata ajatella sen verran että millaista elämää tahtoo elää.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lähinnä näyttäisi rivien välistä että jotenkin hyödyt kumminkin siitä suhteesta. Eihän tuossa ole muuten mitään järkeä.

      • Anonyymi

        Ei tule kyllä mitään mieleen. Muistelen paljon alkuaikoja, jolloin kaikki oli hyvin. Ne eivät kuitenkaan enää palaa. Myös sukulaiset ja ystävät ihmettelisivät, että miksi jätin niin kunnollisen miehen. On hänessä hyvääkin. Hän on rauhallinen, tasapainoinen ja turvallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule kyllä mitään mieleen. Muistelen paljon alkuaikoja, jolloin kaikki oli hyvin. Ne eivät kuitenkaan enää palaa. Myös sukulaiset ja ystävät ihmettelisivät, että miksi jätin niin kunnollisen miehen. On hänessä hyvääkin. Hän on rauhallinen, tasapainoinen ja turvallinen.

        On varmasti paljon hyvää, kirjoittamasi perusteella hän ei halua viettää aikaa kanssasi olet ” vain nainen joka asuu siellä” todennäköisesti hyvä talouden hoitaja. Jossain vaiheessa saattaa tulla hänelle sellainen nainen vastaan joka mielenkiinnon niin tuollaisesta tapa suhteesta on hänen helppo irtaantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmasti paljon hyvää, kirjoittamasi perusteella hän ei halua viettää aikaa kanssasi olet ” vain nainen joka asuu siellä” todennäköisesti hyvä talouden hoitaja. Jossain vaiheessa saattaa tulla hänelle sellainen nainen vastaan joka mielenkiinnon niin tuollaisesta tapa suhteesta on hänen helppo irtaantua.

        Joka herättää hänen mielenkiinnon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule kyllä mitään mieleen. Muistelen paljon alkuaikoja, jolloin kaikki oli hyvin. Ne eivät kuitenkaan enää palaa. Myös sukulaiset ja ystävät ihmettelisivät, että miksi jätin niin kunnollisen miehen. On hänessä hyvääkin. Hän on rauhallinen, tasapainoinen ja turvallinen.

        Hän on "rauhallinen, tasapainoinen ja turvallinen" ja silti "hänen käytöksensä oli niin sietämätöntä, että oli pakko muuttaa pois." Kummanlainen hän siis oikeastaan on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on "rauhallinen, tasapainoinen ja turvallinen" ja silti "hänen käytöksensä oli niin sietämätöntä, että oli pakko muuttaa pois." Kummanlainen hän siis oikeastaan on?

        Ensimmäinen on perusluonne. Nuo ikävät puolet tulivat siis esiin kun asuimme vähän aikaa yhdessä.


    • Anonyymi

      Jaa, koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä muutoksia elämässä.

    • Anonyymi

      Sitten kun elämä loppuu, niin tuollaista asiaa kyllä ihan varmasti katuu, ettei tullut lähdettyä huonosta suhteesta. Jos taas aidosti olisi yrittänyt etsiä parempaa, niin sitä ei todennäköisesti katuisi, vaikkapa ei sitten lopulta olisi kumppania löytänytkään. Olisi kuitenkin antanut onnelle mahdollisuuden ja ihan varmasti se olisi tuonut mukanaan jotain erityistä.

      Ihminen on kuitenkin sellainen eläin, joka haluaa, että asiat pysyvät ennallaan. Muutos tuntuu useimmista pelottavalta, vaikka mitä todennäköisimmin se toisi mukanaan vain parempaa.

      "Kuolee hitaasti hän,
      joka ei matkusta eikä lue,
      ei kuuntele musiikkia,
      ei rakasta itseään.

      Kuolee hitaasti hän,
      joka tuhoaa oikean rakkautensa,
      joka ei anna itseään autettavan.

      Kuolee hitaasti hän,
      joka muuttuu tavan orjaksi,
      käyden joka päivä samoja polkuja,
      joka ei muuta rutiinia ja joka ei riskeeraa vaihtamalla vaatteittensa väriä
      tai puhumalla muukalaisen kanssa.

      Kuolee hitaasti hän,
      joka kieltää intohimonsa
      ja niiden tunteiden kuohun,
      jotka kirkastavat katseen ja eheyttävät särkyneet sydämet.

      Kuolee hitaasti hän,
      joka ei vaihda elämänsä tyyliä, kun on tyytymätön työhönsä ja rakkauteensa,
      joka ei riskeeraa varmaa epävarman sijaan,
      jotta voisi kulkea unelmiensa perässä,
      joka ei anna itselleen mahdollisuutta ainakin yhden kerran elämässään paeta viisailta neuvoilta.

      Elä tänään,
      riskeeraa tänään,
      tee tänään,
      älä anna itsesi kuolla hitaasti,
      älä unohda olla onnellinen."

      - Pablo Neruda -

      • Anonyymi

        Todella ihana runo. Kiitos tästä.


    • Anonyymi

      Itswe nukuin jowkain pahasti, käsi alla nukkumasa ja ikävää jutua, murtuu..

    • Pakko olla joku, pakko olla, ihan pakko...

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille vastauksista. Vastaan jokaiselle jotain illalla, kun on enemmän aikaa. Olin siis ennen tätä pitkään yksin, varmaan 10 vuotta. Järkyttävän pitkä aika. Kävin kyllä harvakseltaan treffeillä. Lähinnä kaksnelosen kautta. Vaikka vaatimukset eivät olleet kovat, niin voi herrajestas, mitä tuli vastaan! Löysin sitten nykyisen mieheni. Tämä oli alusta asti todella vakavaa, meidän piti mennä naimisiinkin. Korona kuitenkin sotki suunnitelmat. Miehen välinpitämättömyys on alkanut asteittain, ja nyt tilanne on ollut tämä jo pitkään. Olen yrittänyt sata kertaa puhua asioista, mutta hän joko suuttui tai mitätöi kaiken mitä sanon. Emme ole mitään nuoria enää. Se tässä onkin. Nuorena oli helppo lähteä. Oli niin paljon valinnanvaraa, ja kaikki olivat jotenkin samalla viivalla. Tuo 10v yksin oleminen ja sen aikaiset kokemukset olivat jotenkin traumatisoivia. Tuntuu jotenkin, että mies käyttää kaikki paukut kodin ulkopuolisen sosiaalisen elämän pyörittämiseen, eikä jaksa kotona yhtään mitään. Kaikki kehuvat aina häntä. "On niin ihana ja hyvä mies". Totuus kotona on vaan toinen.

      • Ootko nostanut asiat esille miten topakasti?

        Mä tässä taannoin nostin kissan niin sanotusti pöydälle ja puhuin asiallisesti, mutta rehellisen suoraan mistä mun kenkää puristaa. Muistin kertoa myös, että rakastan häntä, kumppaniani enkä halua meidän ajautuvan erilleen ja eroon siksi, ettei yritettäis puhua ja tehdä korjausliikkeitä asioihin mitkä kumpaakin yhdessä olossa nyrppii.

        Sanoin suoraan, että tarvin sua lähelleni, kiinnostumaan asioistani, tarvin sun hellyyttäs ja halauksias. Haluan joka päivä tuntea että rakastat ja siihen riittää, kun huomaat mut ja kosketat vaikka edes ohimennen. Olen fyysisempi kuin hän ja tartten hellyyttä ihan fyysisesti.

        Puhuttiin myös asioista mitkä häntä nyrppii. Ja annan hänelle enemmän tilaa nyt, kun ymmärrän että uupumus työstä on iso syy miksi monotooninen olo on jäänyt päälle.

        Vaikka ärsyttää puhua puhumasta päästyä, mutta jomman kumman on oltava sinnikkäämpi ratkomaan ja tarttumaan ongelmiin kiinni. Jos kumpikin vaan aattelee antaa olla, kohta erotaan kun ei viitsinyt kumpikaan vähän kopistella homeita nurkista. Juttele. :)


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ootko nostanut asiat esille miten topakasti?

        Mä tässä taannoin nostin kissan niin sanotusti pöydälle ja puhuin asiallisesti, mutta rehellisen suoraan mistä mun kenkää puristaa. Muistin kertoa myös, että rakastan häntä, kumppaniani enkä halua meidän ajautuvan erilleen ja eroon siksi, ettei yritettäis puhua ja tehdä korjausliikkeitä asioihin mitkä kumpaakin yhdessä olossa nyrppii.

        Sanoin suoraan, että tarvin sua lähelleni, kiinnostumaan asioistani, tarvin sun hellyyttäs ja halauksias. Haluan joka päivä tuntea että rakastat ja siihen riittää, kun huomaat mut ja kosketat vaikka edes ohimennen. Olen fyysisempi kuin hän ja tartten hellyyttä ihan fyysisesti.

        Puhuttiin myös asioista mitkä häntä nyrppii. Ja annan hänelle enemmän tilaa nyt, kun ymmärrän että uupumus työstä on iso syy miksi monotooninen olo on jäänyt päälle.

        Vaikka ärsyttää puhua puhumasta päästyä, mutta jomman kumman on oltava sinnikkäämpi ratkomaan ja tarttumaan ongelmiin kiinni. Jos kumpikin vaan aattelee antaa olla, kohta erotaan kun ei viitsinyt kumpikaan vähän kopistella homeita nurkista. Juttele. :)

        Todella hyviä neuvoja. Olemme vähän huonoja puhumaan. Aikoinaan vaan purin hammasta yhteen. Sitten muutaman kerran vuodessa räjähdin niin, että sanoin kaikki mahdolliset loukkaukset.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ootko nostanut asiat esille miten topakasti?

        Mä tässä taannoin nostin kissan niin sanotusti pöydälle ja puhuin asiallisesti, mutta rehellisen suoraan mistä mun kenkää puristaa. Muistin kertoa myös, että rakastan häntä, kumppaniani enkä halua meidän ajautuvan erilleen ja eroon siksi, ettei yritettäis puhua ja tehdä korjausliikkeitä asioihin mitkä kumpaakin yhdessä olossa nyrppii.

        Sanoin suoraan, että tarvin sua lähelleni, kiinnostumaan asioistani, tarvin sun hellyyttäs ja halauksias. Haluan joka päivä tuntea että rakastat ja siihen riittää, kun huomaat mut ja kosketat vaikka edes ohimennen. Olen fyysisempi kuin hän ja tartten hellyyttä ihan fyysisesti.

        Puhuttiin myös asioista mitkä häntä nyrppii. Ja annan hänelle enemmän tilaa nyt, kun ymmärrän että uupumus työstä on iso syy miksi monotooninen olo on jäänyt päälle.

        Vaikka ärsyttää puhua puhumasta päästyä, mutta jomman kumman on oltava sinnikkäämpi ratkomaan ja tarttumaan ongelmiin kiinni. Jos kumpikin vaan aattelee antaa olla, kohta erotaan kun ei viitsinyt kumpikaan vähän kopistella homeita nurkista. Juttele. :)

        Täytyy myöntää, että olen vähän ihastunut yhteen toiseen mieheen. Ei se ole kuitenkaan pidemmän päälle hyvä ratkaisu vaihtaa muutaman vuoden jälkeen aina uuteen kokeakseen taas alkuhuuman ja suuret tunteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyviä neuvoja. Olemme vähän huonoja puhumaan. Aikoinaan vaan purin hammasta yhteen. Sitten muutaman kerran vuodessa räjähdin niin, että sanoin kaikki mahdolliset loukkaukset.

        Joo, puhuminen on yllättävän vaikeaa välillä. Etenkin jos tuntuu, että puhuu yksinään ja toinen vaan möllöttää hiljaa ilman vastareaktiota. Tulee vähän hölmö olo yksinpuhelusta. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että olen vähän ihastunut yhteen toiseen mieheen. Ei se ole kuitenkaan pidemmän päälle hyvä ratkaisu vaihtaa muutaman vuoden jälkeen aina uuteen kokeakseen taas alkuhuuman ja suuret tunteet.

        Yym, se on mahdollista että ihastuu välillä suhteen ulkopuolisiin. Varmaan vielä herkemmin, jos saa sellaista huomiota mitä ei omassa suhteessa saa? Mille on niin sanotusti tarvetta. Se voi olla ihan ihme juttujakin, pieniä mutta tärkeitä mitkä saa viehättymään jostain toisesta.

        Niin, jos kerran olet aikeissa jatkaa suhteessasi, niin kannattaa panostaa siihen olemassa olevaan suhteeseen eikä ihastukseen. Ei se ihastus välttämättä sen autuaammaksi tee, vaikka vaihtaisit lennossa uuteen. Hänessäkin on omat haasteensa aivan varmasti, vaikka ihastuessa näkee mielummin kaiken ihanan ja kiehtovan ensimmäiseksi.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Yym, se on mahdollista että ihastuu välillä suhteen ulkopuolisiin. Varmaan vielä herkemmin, jos saa sellaista huomiota mitä ei omassa suhteessa saa? Mille on niin sanotusti tarvetta. Se voi olla ihan ihme juttujakin, pieniä mutta tärkeitä mitkä saa viehättymään jostain toisesta.

        Niin, jos kerran olet aikeissa jatkaa suhteessasi, niin kannattaa panostaa siihen olemassa olevaan suhteeseen eikä ihastukseen. Ei se ihastus välttämättä sen autuaammaksi tee, vaikka vaihtaisit lennossa uuteen. Hänessäkin on omat haasteensa aivan varmasti, vaikka ihastuessa näkee mielummin kaiken ihanan ja kiehtovan ensimmäiseksi.

        Toisen miehen huomio ja kehut ovat piristäneet paljon, vaikka en niihin niin uskokaan. Ei minulla ole siis mitään sivusuhdetta, mutta lähetellään viestejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisen miehen huomio ja kehut ovat piristäneet paljon, vaikka en niihin niin uskokaan. Ei minulla ole siis mitään sivusuhdetta, mutta lähetellään viestejä.

        Ole nyt kuitenkin varovainen, kun annat pikkusormen ettei nappaa koko kättä. Tiedän, että se vaara siinä on, kun huomaa että toinen kuuntelee ja sympatisoi, löytyy ymmärrystä ja myötätuntoa, niin äkkiä alkaa tunteita kehittymään.


      • Bätääs kirjoitti:

        Ole nyt kuitenkin varovainen, kun annat pikkusormen ettei nappaa koko kättä. Tiedän, että se vaara siinä on, kun huomaa että toinen kuuntelee ja sympatisoi, löytyy ymmärrystä ja myötätuntoa, niin äkkiä alkaa tunteita kehittymään.

        Ihminen on kuitenkin sen verran needy, kun kärsii huomionvajeesta, että aivot voi tehdä tepposet, vielä jos ihminen jolta sitä ravintoa saa nälkäänsä on miellyttävä muutenkin ihmisenä, niin riski on olemassa. Noin muuten tsemiä. :)


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ole nyt kuitenkin varovainen, kun annat pikkusormen ettei nappaa koko kättä. Tiedän, että se vaara siinä on, kun huomaa että toinen kuuntelee ja sympatisoi, löytyy ymmärrystä ja myötätuntoa, niin äkkiä alkaa tunteita kehittymään.

        Olin aluksi niin ihastunut, että olin valmis jättämään mieheni -oli sitten seurauksena ihan mitä tahansa. (Siis sellaiseen ihmiseen, jota en yhtään edes tuntenut. )Nyt on tullut järkeä päähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olin aluksi niin ihastunut, että olin valmis jättämään mieheni -oli sitten seurauksena ihan mitä tahansa. (Siis sellaiseen ihmiseen, jota en yhtään edes tuntenut. )Nyt on tullut järkeä päähän.

        No hyvä, että tuli järkeä päähän. :)


      • Anonyymi

        Hmm...mies voi olla hyvä mutta ei todennäköisesti palavan janoisesti rakasta sinua koska me jotka niin teemme (mahdollisia omiamme kohtaan) nostamme naisemme jalustalle.
        Mutta, ei kannata ehkä olla huolissaan vaikka hän pitääkin sinua arkipäiväisen varmana naisena jota kohtaan ei tarvitse tehdä oikein mitään. Voihan hän rakastaa ja olla hyvä mies tuosta huolimatta.

        AV


    • Anonyymi

      Väähän hassdsua kun sairaanhoitajat tuovat kaikkiaq ruokiwa jne itselle.

    • Anonyymi

      En olisi.

      Voi opetella olemaan myös yksin, ei välttämättä tarvitse lähteä tutustumaan uuteen ihmiseen, vaikka eroaisikin.

    • Anonyymi

      Selvästikin miehelläsi on toinen nainen.

      • Anonyymi

        Hyvä jos olisi, ja se ratkaisisi tämän ongelman. Edellinen pitkä suhteeni oli myös sellainen, ettemme millään päässeet toisistamme eroon, vaikka meni vuosia huonosti. Sen päätti sitten lopuksi exän toinen nainen. Onneksi päätti. Tätä kirjoittaessani tajuan, että toistan samoja virheitä. En tahdo millään päästä parisuhteessa alkuun ja kun pääsen, en millään pysty kuolluttakaan suhdetta lopettamaan. Jotenkin kiinnyn syvästi, jos olen jonkun kanssa pitkään. Sitten olen taas pitkiä aikoja yksin päättäen, etten seurustele koskaan. Nyt on kuitenkin se, että elämä on kääntymässä iltaan. Aikaa ei ole loputtomasti jatkaa tätä kierrettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos olisi, ja se ratkaisisi tämän ongelman. Edellinen pitkä suhteeni oli myös sellainen, ettemme millään päässeet toisistamme eroon, vaikka meni vuosia huonosti. Sen päätti sitten lopuksi exän toinen nainen. Onneksi päätti. Tätä kirjoittaessani tajuan, että toistan samoja virheitä. En tahdo millään päästä parisuhteessa alkuun ja kun pääsen, en millään pysty kuolluttakaan suhdetta lopettamaan. Jotenkin kiinnyn syvästi, jos olen jonkun kanssa pitkään. Sitten olen taas pitkiä aikoja yksin päättäen, etten seurustele koskaan. Nyt on kuitenkin se, että elämä on kääntymässä iltaan. Aikaa ei ole loputtomasti jatkaa tätä kierrettä.

        Myös mieheni toistaa samoja virheitä. Hän on sanonut, että jokainen nainen jonka kanssa hän on seurustellut, on löytänyt suhteen aikana uuden miehen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös mieheni toistaa samoja virheitä. Hän on sanonut, että jokainen nainen jonka kanssa hän on seurustellut, on löytänyt suhteen aikana uuden miehen.

        Ei sullakaan sitten muu auta.

        Enkä toisaalta ihmettelekään, että miehellesi on noin käynyt. Toivottavasti hän tajuaa, että hänen oma käytöksensä on todennäköisesti ajanut kumppanit siihen.


    • En.

      (ja vaikutan kuulemma botilta🤔)

      • Anonyymi

        No mitä olet valmis hyväksymään / mitä et?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mitä olet valmis hyväksymään / mitä et?

        Tällä hetkellä en toivo minkäänlaista suhdetta joka vaatisi juurikaan minkään "sietämistä",
        Kevyet tapailusuhteet on ihan jees, ja yksin olokin on ihan vaihtoehto,
        Yhteen muuttaminen kenenkään kanssa ei tällä hetkellä ole mulle vaihtoehto,
        en nyt vaan jaksaisi sitä..😀


    • Anonyymi

      Hyviä voimistelujuttujakin, koska itseni pitäisi tehdä koska psrtumassa.

    • Anonyymi

      Okei...eli siis mies on kunnollinen, ei polta tai juo mutta ei kyllä välitä sinustakaan. On oma päätöksesi elää tuollaisessa parisuhteessa, harva tosin tuohon tyytyisi koska kuten totesin, mies ei sinusta v¨älitä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1725
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1345
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1157
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      192
      949
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      84
      931
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      877
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      788
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe