Peruslukema

Anonyymi

En tiedä pitäisikö kysymys esittää ennemminkin matematiikka-palstalla, koska liittyy lukuihin, mutta tänne tämä nyt tuli.

Toisinaan sanotaan esimerkiksi naaman olevan peruslukemilla. Mitä se tarkoittaa ja miksi?

Nimittäin pankkitilin saldokin voi olla peruslukemilla, eli näyttää nollaa.

11

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lukema tai edes peruslukema ei ole mikään matemaattinen termi.
      Jollain fyysikolla saattaa olla lukema. Tai ehkä kielitieteilijällä.

    • Anonyymi

      Kun naama on peruslukemilla, se on palautettu tehdas-asetuksiin. Naamassa on harras perusilme, josta ei ole havaittavissa poikkeamia millään mittarilla.

      • Anonyymi

        Naama on valmistettu tehtaassa?


      • Anonyymi

        Itsellänikin tuli "tehdasasetus" mieleen. Se on basic, jota ei ole muokattu käyttäjän toimesta.
        Mutta miksi ilmeen pitäisi olla harras? Eikö se olisi ilme, jossa sen paremmin hartaus kuin muukaan tunne ei vaikuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellänikin tuli "tehdasasetus" mieleen. Se on basic, jota ei ole muokattu käyttäjän toimesta.
        Mutta miksi ilmeen pitäisi olla harras? Eikö se olisi ilme, jossa sen paremmin hartaus kuin muukaan tunne ei vaikuta?

        Adjektiivilla harras kuvattiin tuossa vain sellaista vakaata ja yksitotista perusilmettä, joka on esimerkiksi kissalla, joka on kakalla.


    • Anonyymi

      Peruslukemilla ollaan kun näet tonnin setelin.

    • Antiikin spartalaiset kohtasivat vaikka kuoleman naama peruslukemilla.

      "Ei virnuilla muodossa!"

      • Anonyymi

        Itse asiassa ammoin koulussa oppimani ateenalaisten laulu olisi sopinut paremmin spartalaisiin. Ainakin takavuosina MPKK:n kadeteilla oli yksitotinen vastaus kysymykseen, mitä kuuluu.
        "Kuolla kuuluu."

        "Nuorukaiselle kuolla kuuluu...."
        Itse asiassa kuolema on viimeinen demokratian linnake, joka kuuluu kaikille tasavertaisesti. Sen kun kohtaa naama peruslukemilla, on varmaan elänyt elämänsä kohtuu hyvin.


    • Anonyymi

      Peruslukemat on armeijatermi, sillä tykit ja kranaatinheittimet asetetaan alussa peruslukemille, mikä tarkoittaa, että niiden suuntaus (koro ja sivu) asetetaan tiettyihin vakioarvoihin.

      • Anonyymi

        Armeijassa on paljon hyvää termistöä. Esimerkiksi talvipäähinettä kutsutaan norsunvituksi. Ja koska naama voi olla peruslukemilla, niin se voi tietenkin olla myös norsunvitulla.


    • Anonyymi

      Kun naama on peruslukemilla, niin naama on kiinni akuankassa ja seiskapäivässä,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      254
      681
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      535
    Aihe