Peruslukema

Anonyymi

En tiedä pitäisikö kysymys esittää ennemminkin matematiikka-palstalla, koska liittyy lukuihin, mutta tänne tämä nyt tuli.

Toisinaan sanotaan esimerkiksi naaman olevan peruslukemilla. Mitä se tarkoittaa ja miksi?

Nimittäin pankkitilin saldokin voi olla peruslukemilla, eli näyttää nollaa.

11

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lukema tai edes peruslukema ei ole mikään matemaattinen termi.
      Jollain fyysikolla saattaa olla lukema. Tai ehkä kielitieteilijällä.

    • Anonyymi

      Kun naama on peruslukemilla, se on palautettu tehdas-asetuksiin. Naamassa on harras perusilme, josta ei ole havaittavissa poikkeamia millään mittarilla.

      • Anonyymi

        Naama on valmistettu tehtaassa?


      • Anonyymi

        Itsellänikin tuli "tehdasasetus" mieleen. Se on basic, jota ei ole muokattu käyttäjän toimesta.
        Mutta miksi ilmeen pitäisi olla harras? Eikö se olisi ilme, jossa sen paremmin hartaus kuin muukaan tunne ei vaikuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellänikin tuli "tehdasasetus" mieleen. Se on basic, jota ei ole muokattu käyttäjän toimesta.
        Mutta miksi ilmeen pitäisi olla harras? Eikö se olisi ilme, jossa sen paremmin hartaus kuin muukaan tunne ei vaikuta?

        Adjektiivilla harras kuvattiin tuossa vain sellaista vakaata ja yksitotista perusilmettä, joka on esimerkiksi kissalla, joka on kakalla.


    • Anonyymi

      Peruslukemilla ollaan kun näet tonnin setelin.

    • Antiikin spartalaiset kohtasivat vaikka kuoleman naama peruslukemilla.

      "Ei virnuilla muodossa!"

      • Anonyymi

        Itse asiassa ammoin koulussa oppimani ateenalaisten laulu olisi sopinut paremmin spartalaisiin. Ainakin takavuosina MPKK:n kadeteilla oli yksitotinen vastaus kysymykseen, mitä kuuluu.
        "Kuolla kuuluu."

        "Nuorukaiselle kuolla kuuluu...."
        Itse asiassa kuolema on viimeinen demokratian linnake, joka kuuluu kaikille tasavertaisesti. Sen kun kohtaa naama peruslukemilla, on varmaan elänyt elämänsä kohtuu hyvin.


    • Anonyymi

      Peruslukemat on armeijatermi, sillä tykit ja kranaatinheittimet asetetaan alussa peruslukemille, mikä tarkoittaa, että niiden suuntaus (koro ja sivu) asetetaan tiettyihin vakioarvoihin.

      • Anonyymi

        Armeijassa on paljon hyvää termistöä. Esimerkiksi talvipäähinettä kutsutaan norsunvituksi. Ja koska naama voi olla peruslukemilla, niin se voi tietenkin olla myös norsunvitulla.


    • Anonyymi

      Kun naama on peruslukemilla, niin naama on kiinni akuankassa ja seiskapäivässä,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2396
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      884
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      845
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      743
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      547
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      67
      529
    Aihe