Peruslukema

Anonyymi

En tiedä pitäisikö kysymys esittää ennemminkin matematiikka-palstalla, koska liittyy lukuihin, mutta tänne tämä nyt tuli.

Toisinaan sanotaan esimerkiksi naaman olevan peruslukemilla. Mitä se tarkoittaa ja miksi?

Nimittäin pankkitilin saldokin voi olla peruslukemilla, eli näyttää nollaa.

11

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lukema tai edes peruslukema ei ole mikään matemaattinen termi.
      Jollain fyysikolla saattaa olla lukema. Tai ehkä kielitieteilijällä.

    • Anonyymi

      Kun naama on peruslukemilla, se on palautettu tehdas-asetuksiin. Naamassa on harras perusilme, josta ei ole havaittavissa poikkeamia millään mittarilla.

      • Anonyymi

        Naama on valmistettu tehtaassa?


      • Anonyymi

        Itsellänikin tuli "tehdasasetus" mieleen. Se on basic, jota ei ole muokattu käyttäjän toimesta.
        Mutta miksi ilmeen pitäisi olla harras? Eikö se olisi ilme, jossa sen paremmin hartaus kuin muukaan tunne ei vaikuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellänikin tuli "tehdasasetus" mieleen. Se on basic, jota ei ole muokattu käyttäjän toimesta.
        Mutta miksi ilmeen pitäisi olla harras? Eikö se olisi ilme, jossa sen paremmin hartaus kuin muukaan tunne ei vaikuta?

        Adjektiivilla harras kuvattiin tuossa vain sellaista vakaata ja yksitotista perusilmettä, joka on esimerkiksi kissalla, joka on kakalla.


    • Anonyymi

      Peruslukemilla ollaan kun näet tonnin setelin.

    • Antiikin spartalaiset kohtasivat vaikka kuoleman naama peruslukemilla.

      "Ei virnuilla muodossa!"

      • Anonyymi

        Itse asiassa ammoin koulussa oppimani ateenalaisten laulu olisi sopinut paremmin spartalaisiin. Ainakin takavuosina MPKK:n kadeteilla oli yksitotinen vastaus kysymykseen, mitä kuuluu.
        "Kuolla kuuluu."

        "Nuorukaiselle kuolla kuuluu...."
        Itse asiassa kuolema on viimeinen demokratian linnake, joka kuuluu kaikille tasavertaisesti. Sen kun kohtaa naama peruslukemilla, on varmaan elänyt elämänsä kohtuu hyvin.


    • Anonyymi

      Peruslukemat on armeijatermi, sillä tykit ja kranaatinheittimet asetetaan alussa peruslukemille, mikä tarkoittaa, että niiden suuntaus (koro ja sivu) asetetaan tiettyihin vakioarvoihin.

      • Anonyymi

        Armeijassa on paljon hyvää termistöä. Esimerkiksi talvipäähinettä kutsutaan norsunvituksi. Ja koska naama voi olla peruslukemilla, niin se voi tietenkin olla myös norsunvitulla.


    • Anonyymi

      Kun naama on peruslukemilla, niin naama on kiinni akuankassa ja seiskapäivässä,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1499
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1126
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      47
      951
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      179
      835
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      605
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe