En tiedä pitäisikö kysymys esittää ennemminkin matematiikka-palstalla, koska liittyy lukuihin, mutta tänne tämä nyt tuli.
Toisinaan sanotaan esimerkiksi naaman olevan peruslukemilla. Mitä se tarkoittaa ja miksi?
Nimittäin pankkitilin saldokin voi olla peruslukemilla, eli näyttää nollaa.
Peruslukema
11
377
Vastaukset
- Anonyymi
Lukema tai edes peruslukema ei ole mikään matemaattinen termi.
Jollain fyysikolla saattaa olla lukema. Tai ehkä kielitieteilijällä. - Anonyymi
Kun naama on peruslukemilla, se on palautettu tehdas-asetuksiin. Naamassa on harras perusilme, josta ei ole havaittavissa poikkeamia millään mittarilla.
- Anonyymi
Naama on valmistettu tehtaassa?
- Anonyymi
Itsellänikin tuli "tehdasasetus" mieleen. Se on basic, jota ei ole muokattu käyttäjän toimesta.
Mutta miksi ilmeen pitäisi olla harras? Eikö se olisi ilme, jossa sen paremmin hartaus kuin muukaan tunne ei vaikuta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellänikin tuli "tehdasasetus" mieleen. Se on basic, jota ei ole muokattu käyttäjän toimesta.
Mutta miksi ilmeen pitäisi olla harras? Eikö se olisi ilme, jossa sen paremmin hartaus kuin muukaan tunne ei vaikuta?Adjektiivilla harras kuvattiin tuossa vain sellaista vakaata ja yksitotista perusilmettä, joka on esimerkiksi kissalla, joka on kakalla.
- Anonyymi
Peruslukemilla ollaan kun näet tonnin setelin.
Antiikin spartalaiset kohtasivat vaikka kuoleman naama peruslukemilla.
"Ei virnuilla muodossa!"- Anonyymi
Itse asiassa ammoin koulussa oppimani ateenalaisten laulu olisi sopinut paremmin spartalaisiin. Ainakin takavuosina MPKK:n kadeteilla oli yksitotinen vastaus kysymykseen, mitä kuuluu.
"Kuolla kuuluu."
"Nuorukaiselle kuolla kuuluu...."
Itse asiassa kuolema on viimeinen demokratian linnake, joka kuuluu kaikille tasavertaisesti. Sen kun kohtaa naama peruslukemilla, on varmaan elänyt elämänsä kohtuu hyvin.
- Anonyymi
Peruslukemat on armeijatermi, sillä tykit ja kranaatinheittimet asetetaan alussa peruslukemille, mikä tarkoittaa, että niiden suuntaus (koro ja sivu) asetetaan tiettyihin vakioarvoihin.
- Anonyymi
Armeijassa on paljon hyvää termistöä. Esimerkiksi talvipäähinettä kutsutaan norsunvituksi. Ja koska naama voi olla peruslukemilla, niin se voi tietenkin olla myös norsunvitulla.
- Anonyymi
Kun naama on peruslukemilla, niin naama on kiinni akuankassa ja seiskapäivässä,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 532396
- 85884
- 49866
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11845- 69743
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35731Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27640Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap82547- 48545
- 67529