mulla lyö tyhjää.......

iiro1963

terskapa heppis kaikki rullailugurut!
ja sitten kysymys...harrastan rullailua sauvojen kera ja mulla on sauvat merkkiä exel nordic blader b1! eli tollaset sauvat missä kovametallipiikki tulee kumitassun läpi.Ja ropleema on se että mielestäni sauva ei pidä riittävästi,aivan liian usein työntö menee ns. läpi,koska sauva ei PIDÄ! kertokaapa viisaammat mikä avuksi? kovametallipiikki ei mielestäni ole tylsä vaan nyt on vika jossain muualla? luistelen sauvoilla viikossa 120-180 km eli jonkunverran,mikä mahtais olla paras sauvamerkki rullailuun? muuten toi exel tuntus olevan ihan ok,mutta perkele kun sudittaa...heh-heh....APUVA!!!!

9

2341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pro

      Ylivoimaisesti paras kärki on pelkkä kovametallipiikki(terävänä ja teroitettuna) ilman mitään kumituttihässäköitä. Tämä on lopullinen totuus.

    • ekseli

      Lyötkö sauvoilla liian kovaa? Mielestäni niillä ei tarvi hakata asfalttia niin, että kipinät lentää.
      Lyökö vain toinen sauva tyhjää? Silloin vika voisi olla tassun kumiosassa (piikki liian syvällä) tai sitten tekniikkavirhe, esim. työntö suuntautuu liikaa sivulle.

      • pro

        kun sauvomistekniikka on reilassa, ei kumitutteja tarvita. Sauvoja ei tosiaan hakata asfalttiin, pikemminkin kiinteästi painetaan. Tällöin pelkkä piikki paras, ei kai kukaan tosisauvoja muita käytäkään.


      • iiro1963
        pro kirjoitti:

        kun sauvomistekniikka on reilassa, ei kumitutteja tarvita. Sauvoja ei tosiaan hakata asfalttiin, pikemminkin kiinteästi painetaan. Tällöin pelkkä piikki paras, ei kai kukaan tosisauvoja muita käytäkään.

        joo,kiitti vaan vastauksista....meikäläinen tekee nyt sillälailla et terottaa piikin tosiaan "veitsenteräväks" ja katotaa mitä tapahtuu...vähä mä epäilen tätä,mut kokeillaa...!! itekkin oon epäilly tota että piikki olis liian syvällä tossa kumitötsässä...mun mielestä piikkiosan pitäs olla pidempi,mutta en tosiaan oo mikään proo tason hemmo vaikka suht paljon kesäsin luistelenkin...itseasiassa en ees tienny että että on sauvoja missä ei oo tota kumitsydeemiä,ilmeisesti urheiluliikkeistä löytyy..pitää käydä kattomassa!!


      • höpsö
        iiro1963 kirjoitti:

        joo,kiitti vaan vastauksista....meikäläinen tekee nyt sillälailla et terottaa piikin tosiaan "veitsenteräväks" ja katotaa mitä tapahtuu...vähä mä epäilen tätä,mut kokeillaa...!! itekkin oon epäilly tota että piikki olis liian syvällä tossa kumitötsässä...mun mielestä piikkiosan pitäs olla pidempi,mutta en tosiaan oo mikään proo tason hemmo vaikka suht paljon kesäsin luistelenkin...itseasiassa en ees tienny että että on sauvoja missä ei oo tota kumitsydeemiä,ilmeisesti urheiluliikkeistä löytyy..pitää käydä kattomassa!!

        Muista, ettei ole syytä teroittaa ohueksi piikiksi, vaan säilytä piikin muoto alkuperäisenä.

        särmäät vaan kulmat....

        jos piikit veistelee liian ohuiksi, niin tylsistyminen tapahtuu ensimmäisen sadan metrin matkalla....


      • ei lyö....
        höpsö kirjoitti:

        Muista, ettei ole syytä teroittaa ohueksi piikiksi, vaan säilytä piikin muoto alkuperäisenä.

        särmäät vaan kulmat....

        jos piikit veistelee liian ohuiksi, niin tylsistyminen tapahtuu ensimmäisen sadan metrin matkalla....

        Paiskaa ne rullaromut kaatopaikalle ja ala oikea kuntoilu pururadalla, niin lakkaa lyömästä tyhjää. Itseasiassa teillä se lyö tyhjää siellä yläpäässä, jäätyneissä aivoissa! Ei persekään kapene ei levene. Olette kuin pingviinejä, haarat levällään, perse pystyssä tullaan vastaan. Oksettaa!!!!!!!


      • kateelliselle
        ei lyö.... kirjoitti:

        Paiskaa ne rullaromut kaatopaikalle ja ala oikea kuntoilu pururadalla, niin lakkaa lyömästä tyhjää. Itseasiassa teillä se lyö tyhjää siellä yläpäässä, jäätyneissä aivoissa! Ei persekään kapene ei levene. Olette kuin pingviinejä, haarat levällään, perse pystyssä tullaan vastaan. Oksettaa!!!!!!!

        Sinullekin kateelliselle on edullisesti rullaluistimia kaupoissa myytävänä. Jätät vain kaljanjuonnin vähemmälle ja lopetat tupakanpolton, niin olet säästänyt jo luistinten hinnan, eikä tarvitse enää kadehtia toisten harrastusta. Tosin kateutesi sitten varmasti kohdistuu toisten välineisiin.

        Muita säästövinkkejä, jotta voit ostaa luistimet:
        - lopeta parturissa käynti (säästö n 15€/kk)
        - lopeta tv-luvan maksaminen (luovu tv:stä ;) )
        - laita auto seisontavakuutukseen vaikka kuukaudeksi
        - tongi ruuat roskiksesta tai osta viimeisen myyntipäivän tuotteita

        Lisätkää jos tulee muuta mieleen


      • hyvät ihmiset
        kateelliselle kirjoitti:

        Sinullekin kateelliselle on edullisesti rullaluistimia kaupoissa myytävänä. Jätät vain kaljanjuonnin vähemmälle ja lopetat tupakanpolton, niin olet säästänyt jo luistinten hinnan, eikä tarvitse enää kadehtia toisten harrastusta. Tosin kateutesi sitten varmasti kohdistuu toisten välineisiin.

        Muita säästövinkkejä, jotta voit ostaa luistimet:
        - lopeta parturissa käynti (säästö n 15€/kk)
        - lopeta tv-luvan maksaminen (luovu tv:stä ;) )
        - laita auto seisontavakuutukseen vaikka kuukaudeksi
        - tongi ruuat roskiksesta tai osta viimeisen myyntipäivän tuotteita

        Lisätkää jos tulee muuta mieleen

        vastailko näille Huuhaa-osastolta meidän palstalle karanneille. Lisäätte vaan vettä myllyyn. Pian täällä ei voi enää keskustella rullaluistelusta ja välineistä!


    • jullemä

      Kyllä rullaluistelu on kelpo kuntoilua ja hyvää luisteluhiihto harjoittelua. Itse keksin sen vasta nyt, kun olen melkein 65v vanha. Kovametallipiikeillä "sauvon" ja hyvin pitää, kun ei päästä kovin pyöreäksi piikin päätä. Kovametallin teroitus vaatii jonkinmoisen timanttiviilan t.m.s. Työkalun, normaali metalliviila ei oikein pysty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe