Palstakamu laihtuu

En ole kuulumisia palstalle vähään aikaan päivittänyt, joten ajattelin välillä tänne poiketa. Minulla on menossa jonkin sortin kolmenkympin kriisi ja olen alkanut miettimään omaa terveyttäni, sekä sitä kuinka sitä riittäisi vielä vanhoille päiville.

Viime aikoina olen alkanut suosimaan vegeruokaa. Käytännössä syön kananmunan päivässä ja kerran viikossa jonkin sortin lihaa. Muuten olen porskuttanut kasvikunnan tuotteilla. Tämän seurauksena viimeisen kuukauden aikana painoa on tippunut 11 kg. Jos kaikki jatkuu yhtä hyvin, haaveissa olisi pudottaa vielä ainakin kahdeksan kiloa. Kunhan tämä tavoite on saavutettu, saatan jopa tavoitella normaalipainoa, mutta aika näyttää.

Havahduin myös siihen, että olen syönyt mielialalääkkeitä vähän niin kuin varmuuden vuoksi. Olenkin vähentänyt mielialalääkettä 225 mg:sta 75 mg:n enkä ole huomannut voinnissa mitään eroa. Olisi aika veikeää päästä tilaan, jossa elimistö olisi kokonaan puhdas kaikista mömmöistä.

Ajattelin aloittaa myös harrastuksena kuntosalin. Seuraavalla viikolla lähden kaverin mukaan kuntosalille tutustumiskäynnille. Olisi kiva saada uuden hoikemman ulkomuotoni kaveriksi edes vähän lihasta, ihan jo yleistä hyvinvointia ajatellen.

Ajatuksen elämänmuutokseen sain kun Peris postasi ennen ja jälkeen kuvat omasta muutoksestaan palstalle, joten kiitos siitä hänelle. Vaikken parisuhdetta tavoittelekaan, on tuntunut aika kivalta kun on saanut muutoksen myötä positiivista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta ja se on kannustanut jatkamaan valitsemallani tiellä.

Mites täällä?

48

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jee! Sinä pitkästä aikaa. 🤗✨

      Kuulosta oivalta plääniltä sun suunnitelma. 👍 Peukkupottua pystytän.

      Jestas miten hyvin on elopaino pudonnut, nopeesti. Mulla lähti se 11 kg vuodessa. Vielä on matkaa tavoitepainoon. Mutta vaatekoko on nyt L jopa M riippuen vaatekappaleesta. Se oli vielä alkuvuodesta XL.

      M kokoon pyrin. Sitten ei ole plösöä missään. 75 kg on semmonen passeli mulle. Vähemmän, niin oon liian kuikelo.

      Sulle.

      https://youtu.be/pZV5WxprpNY

      Kiva kun välillä poikkeet. On ollu ikävä.

      • Vau. Mahtavaa! Muistan kun puhuit omasta projektistasi. Tuntuu kivalta kulkea samoja polkuja.

        Ja palsta on aina välillä käynyt mielessä. Erityisesti olen miettinyt, että mitä sinulle kuuluu? Ainakin vaikutat kuplivalta, joten toivon että sinulle kuuluu pelkkää hyvää.

        Ite olen jotenkin tasapainossa itseni kanssa. Välillä yritin maskuliinisempaa roolia, mutta jotenkin se ei tuntunut omalta jutulta. Joten päätin vain olla oma itseni ja olla juuri niin feminiininen mies kuin hyvältä tuntuu.

        Ja kiitos kannustuksesta. Vähän jännittää tuon saliharrastuksen aloittaminen, että miten sovin saliyrmyjen joukkoon, mutta eipä sitä tiedä ennen kuin kokeilee.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Vau. Mahtavaa! Muistan kun puhuit omasta projektistasi. Tuntuu kivalta kulkea samoja polkuja.

        Ja palsta on aina välillä käynyt mielessä. Erityisesti olen miettinyt, että mitä sinulle kuuluu? Ainakin vaikutat kuplivalta, joten toivon että sinulle kuuluu pelkkää hyvää.

        Ite olen jotenkin tasapainossa itseni kanssa. Välillä yritin maskuliinisempaa roolia, mutta jotenkin se ei tuntunut omalta jutulta. Joten päätin vain olla oma itseni ja olla juuri niin feminiininen mies kuin hyvältä tuntuu.

        Ja kiitos kannustuksesta. Vähän jännittää tuon saliharrastuksen aloittaminen, että miten sovin saliyrmyjen joukkoon, mutta eipä sitä tiedä ennen kuin kokeilee.

        Jep. Hyvä me painonpudottajat. 🤘😄

        Ihan hyvää kuuluu, olen aikalailla päässyt vireeseen pitkähkön alakulossa yms. kierimisestä, kiitos varmaan masennuslääkkeen joka hiukan tuntuu auttavan osaan kivuistakin ja kesän, minä piristää kun on aktiviteetteja ja valoa.

        Puutarha saa aina eloa aikaan. Ja lasten kesäloma, kun voidaan pörheltää vapaasti ilman kellon kyttäämistä kuin lystätään.

        Puolisolla on vähän terveyshuolia, mutta eiköhän ne selkiä. Muuten meillä menee mukavasti, mälsää ja tylsää vaihe tuntuu olevan ohitettu ja nyt on mukavaa yhdessä oloakin. ☺️

        Kiva kuulla, että olosi tuntuu tasapainoiselle. Ihanaa. 💙

        On vaan semmonen kun on, joko kelpaa tai on kelpaamatta. Ja minusta sä oot hyvä noin.

        No me käytiin tuossa yhdellä salilla kuntoutuksessa ja kokeilin kaikkea vähän liiankin kanssa, tuli kipuja pariksi päiväksi. Mutta kummasti sitä rautaa jaksoi pumpata.

        Huvitti vähän vaan, kun isoin osa tuntui olevan siellä merkkikuteissa ja kuvaili kännyllä itseään eri poseerauksin. Harva teki treeniä oikeen kunnolla. Lähinnä ne lesoimman näköset keekoili ja keräili katsojia. 😆


      • Bätääs kirjoitti:

        Jep. Hyvä me painonpudottajat. 🤘😄

        Ihan hyvää kuuluu, olen aikalailla päässyt vireeseen pitkähkön alakulossa yms. kierimisestä, kiitos varmaan masennuslääkkeen joka hiukan tuntuu auttavan osaan kivuistakin ja kesän, minä piristää kun on aktiviteetteja ja valoa.

        Puutarha saa aina eloa aikaan. Ja lasten kesäloma, kun voidaan pörheltää vapaasti ilman kellon kyttäämistä kuin lystätään.

        Puolisolla on vähän terveyshuolia, mutta eiköhän ne selkiä. Muuten meillä menee mukavasti, mälsää ja tylsää vaihe tuntuu olevan ohitettu ja nyt on mukavaa yhdessä oloakin. ☺️

        Kiva kuulla, että olosi tuntuu tasapainoiselle. Ihanaa. 💙

        On vaan semmonen kun on, joko kelpaa tai on kelpaamatta. Ja minusta sä oot hyvä noin.

        No me käytiin tuossa yhdellä salilla kuntoutuksessa ja kokeilin kaikkea vähän liiankin kanssa, tuli kipuja pariksi päiväksi. Mutta kummasti sitä rautaa jaksoi pumpata.

        Huvitti vähän vaan, kun isoin osa tuntui olevan siellä merkkikuteissa ja kuvaili kännyllä itseään eri poseerauksin. Harva teki treeniä oikeen kunnolla. Lähinnä ne lesoimman näköset keekoili ja keräili katsojia. 😆

        Siis kun mulla on ollu mielikuva, että salille mennää treenaamaan lihaskuntoa eikä mannekiiniksi. Niin yllätyin.


      • Bätääs kirjoitti:

        Jep. Hyvä me painonpudottajat. 🤘😄

        Ihan hyvää kuuluu, olen aikalailla päässyt vireeseen pitkähkön alakulossa yms. kierimisestä, kiitos varmaan masennuslääkkeen joka hiukan tuntuu auttavan osaan kivuistakin ja kesän, minä piristää kun on aktiviteetteja ja valoa.

        Puutarha saa aina eloa aikaan. Ja lasten kesäloma, kun voidaan pörheltää vapaasti ilman kellon kyttäämistä kuin lystätään.

        Puolisolla on vähän terveyshuolia, mutta eiköhän ne selkiä. Muuten meillä menee mukavasti, mälsää ja tylsää vaihe tuntuu olevan ohitettu ja nyt on mukavaa yhdessä oloakin. ☺️

        Kiva kuulla, että olosi tuntuu tasapainoiselle. Ihanaa. 💙

        On vaan semmonen kun on, joko kelpaa tai on kelpaamatta. Ja minusta sä oot hyvä noin.

        No me käytiin tuossa yhdellä salilla kuntoutuksessa ja kokeilin kaikkea vähän liiankin kanssa, tuli kipuja pariksi päiväksi. Mutta kummasti sitä rautaa jaksoi pumpata.

        Huvitti vähän vaan, kun isoin osa tuntui olevan siellä merkkikuteissa ja kuvaili kännyllä itseään eri poseerauksin. Harva teki treeniä oikeen kunnolla. Lähinnä ne lesoimman näköset keekoili ja keräili katsojia. 😆

        Kiva kuulla että teillä menee hyvin. Sekin vaikuttaa varmasti jo paljon mielialaan. Ja ehdottomasti kannattaa syödä masennuslääkettä jo ihan kipuja silmällä pitäen. Ketäpä ei masentaisi jatkuvat kivut. Mutta kaiken kaikkiaan kuulostaa ihanalta tuo yhdessä puuhaaminen. Toivottavasti puolisollasi ei ole mitään vakavaa terveyshuolta.

        Se sali mitä itse meinasin, niin siellä on kanssa kuulemma tällaisia fitness-tyyppejä. Onneksi liikun kuitenkin niin erikoisiin kellonaikoihin työni puolesta, ettei siellä ruuhkaa pitäisi olla.

        Minua vähän hävettää tulla palstalle, kun ottaa huomioon miten paljon olen vuosien aikana kaatanut omaa pahaa oloa palstalaisten niskaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Kiva kuulla että teillä menee hyvin. Sekin vaikuttaa varmasti jo paljon mielialaan. Ja ehdottomasti kannattaa syödä masennuslääkettä jo ihan kipuja silmällä pitäen. Ketäpä ei masentaisi jatkuvat kivut. Mutta kaiken kaikkiaan kuulostaa ihanalta tuo yhdessä puuhaaminen. Toivottavasti puolisollasi ei ole mitään vakavaa terveyshuolta.

        Se sali mitä itse meinasin, niin siellä on kanssa kuulemma tällaisia fitness-tyyppejä. Onneksi liikun kuitenkin niin erikoisiin kellonaikoihin työni puolesta, ettei siellä ruuhkaa pitäisi olla.

        Minua vähän hävettää tulla palstalle, kun ottaa huomioon miten paljon olen vuosien aikana kaatanut omaa pahaa oloa palstalaisten niskaan.

        Kyllä vaikuttaa joo. Toki. Parisuhde vaikuttaa paljon koko olotilaan. Syön lääkettä joo ja alan käymään psykoterapiassa juttusillakin jahka tulee kutsu. Kiireetön lähete, niin kestää...

        Nojoo, voihan sitä itse keskittyä treeniin, vaikka jotkut vaan pelleilis siellä. Niitä on kuulemma joka puolella jokka on enemmän vaan esittelemässä itseään, kun oikeesti treenaamassa.

        Noo, ihminen purkaa kun on purettavaa. Varmaan moni ymmärtää, jos vilpittömästi kertoo olevansa pahoillaan, jos joitakuita on kohtuuttomasti kohdellut tms.


      • Bätääs kirjoitti:

        Kyllä vaikuttaa joo. Toki. Parisuhde vaikuttaa paljon koko olotilaan. Syön lääkettä joo ja alan käymään psykoterapiassa juttusillakin jahka tulee kutsu. Kiireetön lähete, niin kestää...

        Nojoo, voihan sitä itse keskittyä treeniin, vaikka jotkut vaan pelleilis siellä. Niitä on kuulemma joka puolella jokka on enemmän vaan esittelemässä itseään, kun oikeesti treenaamassa.

        Noo, ihminen purkaa kun on purettavaa. Varmaan moni ymmärtää, jos vilpittömästi kertoo olevansa pahoillaan, jos joitakuita on kohtuuttomasti kohdellut tms.

        Nostan hattua. Päätös psykoterapiaan lähtemisestä on aina vaikea. Siellä kuitenkin joutuu käsittelemään juuri niitä epämieluisia asioita, joista puhuminen ei ole niin kivaa. Ja liittyyhän siihen vielä jonkinlainen sosiaalinen stigma, vaikka asian tulisi olla juuri päinvastoin. Mutta hyvää kannattaa odottaa. Vaikka väärinhän se on että yhteiskunta säästää näin tärkeästä asiasta.

        Näinpä. Keskittyy vaan salilla siihen että itsellä on hyvä fiilis. Vaikka siellä on kuulemma niitäkin tyyppejä, jotka mittailevat toisten suorituksia.

        Pitää tilaisuuden tullen muistaa varovasti jotain sanoa heille, joita kohtaan olen ollut kohtuuton.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Nostan hattua. Päätös psykoterapiaan lähtemisestä on aina vaikea. Siellä kuitenkin joutuu käsittelemään juuri niitä epämieluisia asioita, joista puhuminen ei ole niin kivaa. Ja liittyyhän siihen vielä jonkinlainen sosiaalinen stigma, vaikka asian tulisi olla juuri päinvastoin. Mutta hyvää kannattaa odottaa. Vaikka väärinhän se on että yhteiskunta säästää näin tärkeästä asiasta.

        Näinpä. Keskittyy vaan salilla siihen että itsellä on hyvä fiilis. Vaikka siellä on kuulemma niitäkin tyyppejä, jotka mittailevat toisten suorituksia.

        Pitää tilaisuuden tullen muistaa varovasti jotain sanoa heille, joita kohtaan olen ollut kohtuuton.

        Itseasiassa päätös oli helppo. Kun lääkäri ehdotti sitä vaihtoehtoa, niin tartuin oitis tilaisuuteen. Oon jo pitkään miettinyt, että mun olis hyvä käydä monia kipeitä asioita läpi jonkun asiaan vihkiytyneen ammattilaisen kanssa.

        Joka voi tukea löytämään vastauksia ja saan vuosien takaraivoon peränurkkaan työnnettyjä tuskallisia asioita.

        Olen täällä alkanut purkaa tuntojani ja huomasin, että purkaminen keventää mutta kaipaan jonkun tukeakin. Kotiväki on liian lähellä, sen pitää olla joku joka pysyy objektiivisena eikä myötää liikaa. Vaan saa työskentelemään mut.

        Aika paljon osaan itse itseäni käsitellä ja psyykata, mutta nyt on olo että haluan jonkun avukseni.

        Ei mua haittaa sosiaaliset stugmat yhtään, mä olen ihminen ja herkkä ja sielukas sellainen, pahoja kokenut paljon ja tuskaa raahannut mielettömiä määriä. Tartten tukea joten kun saan sitä, otan sen vastaan.

        Jees. 👍

        😊


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Kyllä vaikuttaa joo. Toki. Parisuhde vaikuttaa paljon koko olotilaan. Syön lääkettä joo ja alan käymään psykoterapiassa juttusillakin jahka tulee kutsu. Kiireetön lähete, niin kestää...

        Nojoo, voihan sitä itse keskittyä treeniin, vaikka jotkut vaan pelleilis siellä. Niitä on kuulemma joka puolella jokka on enemmän vaan esittelemässä itseään, kun oikeesti treenaamassa.

        Noo, ihminen purkaa kun on purettavaa. Varmaan moni ymmärtää, jos vilpittömästi kertoo olevansa pahoillaan, jos joitakuita on kohtuuttomasti kohdellut tms.

        Mitä ihmeen kutsua odotat, eikö psykoterapia aloiteta heti kun löydät itsellesi terapeutin? Vai meinaatko Kelan päätöstä?


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Itseasiassa päätös oli helppo. Kun lääkäri ehdotti sitä vaihtoehtoa, niin tartuin oitis tilaisuuteen. Oon jo pitkään miettinyt, että mun olis hyvä käydä monia kipeitä asioita läpi jonkun asiaan vihkiytyneen ammattilaisen kanssa.

        Joka voi tukea löytämään vastauksia ja saan vuosien takaraivoon peränurkkaan työnnettyjä tuskallisia asioita.

        Olen täällä alkanut purkaa tuntojani ja huomasin, että purkaminen keventää mutta kaipaan jonkun tukeakin. Kotiväki on liian lähellä, sen pitää olla joku joka pysyy objektiivisena eikä myötää liikaa. Vaan saa työskentelemään mut.

        Aika paljon osaan itse itseäni käsitellä ja psyykata, mutta nyt on olo että haluan jonkun avukseni.

        Ei mua haittaa sosiaaliset stugmat yhtään, mä olen ihminen ja herkkä ja sielukas sellainen, pahoja kokenut paljon ja tuskaa raahannut mielettömiä määriä. Tartten tukea joten kun saan sitä, otan sen vastaan.

        Jees. 👍

        😊

        Hassua, muistan että vielä hiljattain olit kovin terapiavastainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen kutsua odotat, eikö psykoterapia aloiteta heti kun löydät itsellesi terapeutin? Vai meinaatko Kelan päätöstä?

        Menen keskussairaalaan, en yksityiselle. Sinne on lähete ja jonossa ollaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hassua, muistan että vielä hiljattain olit kovin terapiavastainen.

        Vain jos joku rääkyen sitä tyrkyttää.


      • Bätääs kirjoitti:

        Menen keskussairaalaan, en yksityiselle. Sinne on lähete ja jonossa ollaan.

        Olen myös psykofyysistä fysioterapian jonossa.


      • Bätääs kirjoitti:

        Olen myös psykofyysistä fysioterapian jonossa.

        Psykofyysisen.. Korjaan. Nyt öitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen kutsua odotat, eikö psykoterapia aloiteta heti kun löydät itsellesi terapeutin? Vai meinaatko Kelan päätöstä?

        Sosiaalitoimisto maksaa niin täytyy mennä minne sosiaalitoimisto käskee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalitoimisto maksaa niin täytyy mennä minne sosiaalitoimisto käskee

        Ei liity mihkään rahaan, vaan tieto kulkee talossa jossa hoidetaan myös mun tuki-ja liikuntaelin ongelmia. Kuntoutumisen kannalta oleellista, että työtahot on yhteydessä toisiinsa. Eikä sillisalaattina ympäri kyliä.


      • Bätääs kirjoitti:

        Psykofyysisen.. Korjaan. Nyt öitä.

        En ole kuullutkaan moisesta terapiamuodosta. Kuulostaa ihan sun jutulta. Osaavat varmasti huomioida sinun kivut ja lähestyä asioita myös siltä kantilta.


      • Bätääs kirjoitti:

        Ei liity mihkään rahaan, vaan tieto kulkee talossa jossa hoidetaan myös mun tuki-ja liikuntaelin ongelmia. Kuntoutumisen kannalta oleellista, että työtahot on yhteydessä toisiinsa. Eikä sillisalaattina ympäri kyliä.

        Itse tykkään, että keskittäminen saman toimijan piiriin palvelee mua parhaiten ja ajaa mun terveydellisiä etuja myös paremmin. Kun eri tahot jotka mun kanssa asioi voivat nähdä samalta koneelta ja tarvittaessa palaveerata samassa talossa jakaen tietonsa keskenään, jotta asiat sujuu ja tieto siirtyy.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En ole kuullutkaan moisesta terapiamuodosta. Kuulostaa ihan sun jutulta. Osaavat varmasti huomioida sinun kivut ja lähestyä asioita myös siltä kantilta.

        Joo, en minäkään ennen kun lääkäri fysiatri siitä kertoi.

        http://yle.fi/uutiset/3-9367184

        Uskon olevan mulle hyvä muoto, kun kivut on olleet läsnä kuitenkin vuosikymmeniä. Migreeni alkoi 7 vanhana ja siitä jatkui erilaisien kipujen puhkeaminen ympäri kehoa. Että 39 vuotta kipuja säännöllisesti.

        On vaikuttanut varmasti persoonaankin. Plus kaikki muu sisään padottu.


      • Bätääs kirjoitti:

        Itse tykkään, että keskittäminen saman toimijan piiriin palvelee mua parhaiten ja ajaa mun terveydellisiä etuja myös paremmin. Kun eri tahot jotka mun kanssa asioi voivat nähdä samalta koneelta ja tarvittaessa palaveerata samassa talossa jakaen tietonsa keskenään, jotta asiat sujuu ja tieto siirtyy.

        Siellä hoidetaan mun munuaiset, tuki- ja liikuntaelin asiat, leikataan mun rinnat, hoidetaan diabetes ja verenpaine, hoidetaan mun korvien väliä eli moni asia toimii samassa talossa. Eri osaajat vaan asialla kussakin.

        Mulla kun on hyvon monia sairauksia.


      • Bätääs kirjoitti:

        Joo, en minäkään ennen kun lääkäri fysiatri siitä kertoi.

        http://yle.fi/uutiset/3-9367184

        Uskon olevan mulle hyvä muoto, kun kivut on olleet läsnä kuitenkin vuosikymmeniä. Migreeni alkoi 7 vanhana ja siitä jatkui erilaisien kipujen puhkeaminen ympäri kehoa. Että 39 vuotta kipuja säännöllisesti.

        On vaikuttanut varmasti persoonaankin. Plus kaikki muu sisään padottu.

        Varmaan tarkistavat koko sinun lääkityksen sitten samalla? Mietin vaan että ovatko muut kuin mt-lääkkeet ajan tasalla? Itellä helpotti jo se kun sain sen hormonilääkityksen ja allergia-/astmalääkitys pistettiin kuntoon.


      • Bätääs kirjoitti:

        Joo, en minäkään ennen kun lääkäri fysiatri siitä kertoi.

        http://yle.fi/uutiset/3-9367184

        Uskon olevan mulle hyvä muoto, kun kivut on olleet läsnä kuitenkin vuosikymmeniä. Migreeni alkoi 7 vanhana ja siitä jatkui erilaisien kipujen puhkeaminen ympäri kehoa. Että 39 vuotta kipuja säännöllisesti.

        On vaikuttanut varmasti persoonaankin. Plus kaikki muu sisään padottu.

        Lueskelin vielä tuota linkkiä ja just saman suuntaisia ajatuksia itellä. Terve mieli ja hyvinvoiva keho ovat toistensa kavereita. Joskus on vaikea sanoa kumpi on syy ja kumpi seuraus, mutta kun molempia hoitaa, niin ne tukevat toisiaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Varmaan tarkistavat koko sinun lääkityksen sitten samalla? Mietin vaan että ovatko muut kuin mt-lääkkeet ajan tasalla? Itellä helpotti jo se kun sain sen hormonilääkityksen ja allergia-/astmalääkitys pistettiin kuntoon.

        Pitäis ne olla, ei mulla muita ookkaan masennuslääkkeen lisäksi, kun diabetekseen ja verenpainetautiin lääkitys. Ja minipilleri kierukan pois ottamisen jälkeen. Sekin lähinnä pitää kurissa endometrioosia.

        Käyn säännöllisesti kokeissa ja tapaamassa hoitajia ja lääkäreitä ja kuntoutusyksikössä tarkistavat myös.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Lueskelin vielä tuota linkkiä ja just saman suuntaisia ajatuksia itellä. Terve mieli ja hyvinvoiva keho ovat toistensa kavereita. Joskus on vaikea sanoa kumpi on syy ja kumpi seuraus, mutta kun molempia hoitaa, niin ne tukevat toisiaan.

        Juu. Niin lääkärikin pohti ja minä lääkärille.


      • Bätääs kirjoitti:

        Pitäis ne olla, ei mulla muita ookkaan masennuslääkkeen lisäksi, kun diabetekseen ja verenpainetautiin lääkitys. Ja minipilleri kierukan pois ottamisen jälkeen. Sekin lähinnä pitää kurissa endometrioosia.

        Käyn säännöllisesti kokeissa ja tapaamassa hoitajia ja lääkäreitä ja kuntoutusyksikössä tarkistavat myös.

        Se mitä olen nyt huomannut, niin masennuslääkkeet on pahentaneet levottomia jalkoja. Oireet on lisääntyneet niin, että jalkoja pitää hangata jatkuvasti, niissä on ihan järkyn epämukava tunne ja nyt on käsissäkin sama. Herättää aamuyöstä joka yö ne oireet.


      • Bätääs kirjoitti:

        Se mitä olen nyt huomannut, niin masennuslääkkeet on pahentaneet levottomia jalkoja. Oireet on lisääntyneet niin, että jalkoja pitää hangata jatkuvasti, niissä on ihan järkyn epämukava tunne ja nyt on käsissäkin sama. Herättää aamuyöstä joka yö ne oireet.

        Se noradrenaliinin takaisinotto ominaisuus...


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Vain jos joku rääkyen sitä tyrkyttää.

        Taidat itse olla ainoa rääkyjä.

        Eikö voisi vain todeta ”joo, muutin mieleni, on niin paljon ongelmia että otetaan kaikki apu vastaan”.

        Kuulunee tuohon sun ongelmakokonaisuuteen, että ei edes tällaista pientä asiaa voi ottaa ownata. No, siellä terapiassa ne pikkuhiljaa alkaa aueta. (Pahimmilla vastarannankiiskeillä ei kyllä välttämättä sielläkään)


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Olen myös psykofyysistä fysioterapian jonossa.

        Onnee vaan sitten sillä tiellä….


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla ainoa rääkyjä.

        Eikö voisi vain todeta ”joo, muutin mieleni, on niin paljon ongelmia että otetaan kaikki apu vastaan”.

        Kuulunee tuohon sun ongelmakokonaisuuteen, että ei edes tällaista pientä asiaa voi ottaa ownata. No, siellä terapiassa ne pikkuhiljaa alkaa aueta. (Pahimmilla vastarannankiiskeillä ei kyllä välttämättä sielläkään)

        En mä rääy, mulle vaan on esitetty asiat ylimielisellä äänensövyllä, silloin otan sen lähinnä vittuiluna. Kirjoitusasuaan voi kukin miettiä tykönään miten asioita esittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onnee vaan sitten sillä tiellä….

        Niin on tarkoitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla ainoa rääkyjä.

        Eikö voisi vain todeta ”joo, muutin mieleni, on niin paljon ongelmia että otetaan kaikki apu vastaan”.

        Kuulunee tuohon sun ongelmakokonaisuuteen, että ei edes tällaista pientä asiaa voi ottaa ownata. No, siellä terapiassa ne pikkuhiljaa alkaa aueta. (Pahimmilla vastarannankiiskeillä ei kyllä välttämättä sielläkään)

        Niin kun tääkin sun viestikokonaisuus on täynnä sanavalintoja joilla nostat itsees ja alennat toista, ylimielinen kirjoitusasu. Mitäs luulet, ottaako kukaan sun kehoitusta kohteliaana auttamisena vai päänaulomisena?

        Ja kun päätä auot, niin saat takas samaa.


      • Bätääs kirjoitti:

        Niin kun tääkin sun viestikokonaisuus on täynnä sanavalintoja joilla nostat itsees ja alennat toista, ylimielinen kirjoitusasu. Mitäs luulet, ottaako kukaan sun kehoitusta kohteliaana auttamisena vai päänaulomisena?

        Ja kun päätä auot, niin saat takas samaa.

        Mun kanssa ei ainakaan tuolla sävyllä tule menestymään. Tiputan takas maanpinnalle.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Mun kanssa ei ainakaan tuolla sävyllä tule menestymään. Tiputan takas maanpinnalle.

        Et sä ketään muuta tiputtanut kuin itsesi.

        Ootko koskaan miettinyt jos oot hengannu palstalla liikaa/liian kauan? Tulkitset kaiken vittuiluna.

        Mä ihmettelin ainoastaan sun totaalista takin kääntöä terapia-asiassa niin sulla palo käpy totaalisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sä ketään muuta tiputtanut kuin itsesi.

        Ootko koskaan miettinyt jos oot hengannu palstalla liikaa/liian kauan? Tulkitset kaiken vittuiluna.

        Mä ihmettelin ainoastaan sun totaalista takin kääntöä terapia-asiassa niin sulla palo käpy totaalisesti.

        Kirjoitusasusi oli vaan kuten sanoin vittuileva tuossa edellisessä. Haistan kyllä millä asenteella ihminen mua lähestyy. Teksi kertoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sä ketään muuta tiputtanut kuin itsesi.

        Ootko koskaan miettinyt jos oot hengannu palstalla liikaa/liian kauan? Tulkitset kaiken vittuiluna.

        Mä ihmettelin ainoastaan sun totaalista takin kääntöä terapia-asiassa niin sulla palo käpy totaalisesti.

        Sinäkö sitä terapiaa joskus rääkyen tarjosit, kun kuittasit kuten kuittasit edellisen viestisi, osuiko se sinuun sitten tuo mitä sanoin? Rääkyen tarjoomisesta vai miksi töksäyttelet mulle?


    • Mun ei tartte laihtua, olen jo tarpeeksi laiha tai hoikka muutenkin. Tosin en sitten liho kovin helposti, saatan laihtua helpommin jos lisään liikuntaa ja jos syöminen ei lisäänny kulutukseen nähden.

      • Itekkin olen luonnostaan hoikka. Lihoin vaan 30 kg masennuslääkkeiden myötä... Saa nähdä saanko kaikkea pois nyt vähennettyäni niitä.


    • Anonyymi

      Onnea ja tsemppiä. Pieni varoituksen sana kuitenkin siitä, että painonpudotustahti kuulostaa aikamoisen rajulta. Toisaalta, jos tuossa on ollut mukana paljon esim nesteturvotusta, niin sitten vauhti tasoittuu ajan kanssa.

      Varoittelen ihan omasta kokemuksesta, että painonpudotuksen kanssa ei kannata päästää vauhtisokeutta valloilleen. Niihin syömiinsä kaloreihin kannattaa kiinnittää huomiota, että niitä tulee kuitenkin tarpeeksi. Itse pudotin aikanaan masennuksesta toipuessani 35 kiloa viidessä kuukaudessa ja tahti oli turhan raju. En mä sitä sillon pudottaessa huomannut, kun olin sellasessa melkein jopa maanisessa tilassa sen pudotukseni kanssa. Söin noin 800 kcal per päivä ja vedin päivittäin yli kymmenen kilometrin lenkkejä sekä lihaskunto siihen päälle. Vaan siinä kohtaa kun oli tavotteessani eli 55kg, niin mä olis varsin poikki. Sen huomasi, kun siihen tavotteen saavuttamiseen katkesi hetkeksi kaikki jaksaminen.

      • Jotenkin paino on tuntunut lähtevän laskemaan kuin itsestään. Olen vaan ollut aika tarkka mitä suuhuni laitan ja pyrkinyt syömään vain sellaista mistä saa hyviä ravintoaineita. Eli paljon hyvää ja vain hyvin vähän huonoa (Vaikka on tähän väliin pitsapäiviäkin mahtunut). Eikä paino varmasti tule enää tätä tahtia laskemaan. Katellaan miten jatkuu. Kiitos varoituksesta. Ei tässä kuitenkaan ole tarkoitus itseäni loppuun ajaa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Jotenkin paino on tuntunut lähtevän laskemaan kuin itsestään. Olen vaan ollut aika tarkka mitä suuhuni laitan ja pyrkinyt syömään vain sellaista mistä saa hyviä ravintoaineita. Eli paljon hyvää ja vain hyvin vähän huonoa (Vaikka on tähän väliin pitsapäiviäkin mahtunut). Eikä paino varmasti tule enää tätä tahtia laskemaan. Katellaan miten jatkuu. Kiitos varoituksesta. Ei tässä kuitenkaan ole tarkoitus itseäni loppuun ajaa.

        Mulla oli ihan sama juttu siinä mielessä, että paino tuntu tippuvan ihan itellään. Eka kymmenen lähti silleen melkein vahingossa. Ei vain ruoka maistunut ja tuli koko ajan touhuttua. En sen suuremmin edes huomannut tehneeni jotain eri tavalla.

        Sitten kun 10 lähti, niin tuntu että antaa mennä, kun näin helposti lähtee. Vasta jälkikäteen sitten laskin noita syömisiäni ja tajusin miten suurilla alijäämillä mentiin. En mä sitä mitenkään sillon huomannu ja olo oli koko ajan hyvä. Toki tiesin syöväni vähemmän, mutta en lainkaan sitä miten vähän mä söin. Likunnan lisäämisen tiedostin paremmin, mutta sekin tuli luonnostaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli ihan sama juttu siinä mielessä, että paino tuntu tippuvan ihan itellään. Eka kymmenen lähti silleen melkein vahingossa. Ei vain ruoka maistunut ja tuli koko ajan touhuttua. En sen suuremmin edes huomannut tehneeni jotain eri tavalla.

        Sitten kun 10 lähti, niin tuntu että antaa mennä, kun näin helposti lähtee. Vasta jälkikäteen sitten laskin noita syömisiäni ja tajusin miten suurilla alijäämillä mentiin. En mä sitä mitenkään sillon huomannu ja olo oli koko ajan hyvä. Toki tiesin syöväni vähemmän, mutta en lainkaan sitä miten vähän mä söin. Likunnan lisäämisen tiedostin paremmin, mutta sekin tuli luonnostaan.

        Pitääpi siis olla varovainen. En halua että olo muuttuu ihan paskaksi. Tosin itellä oli paljon nesteturvotusta kaikesta epäterveellisestä syömisestä, joten paljon oli varmaan ihan nestettä ja vasta nyt sitten alkaa kunnolla läski palamaan. Lähtöpaino kun oli niin iso, niin sitten paljon mahtuu nesteturvotustakin.


    • Anonyymi vastasi aloittamaasi keskusteluun:
      "Palsta on edelleen teidän mt-ongelmaisten temmellyskenttä."

      Onko se sitten jotenkin huono juttu? Ei mt-ongelmat miestä pahenna, ellei sitten mies sitä. Muutenkin olen päässyt ongelmieni kanssa niskan päälle, tai ainakin sinuiksi niiden kanssa.

    • Kiva että menee mukavasti 👍 Ja vielä kivempi, että muhun viittaava nimimerkki mainitaan kerrankin osapuilleen positiivisessa valossa jonkun aloituksessa😂

      Mä takerrun heti noihin lääkkeisiin, oikeastaan siksi kun tähän aikaan kirjoittelen palstalle. Mainitsit mielialan lisäksi kivun, ja lääkityksesi milligrammoja, joten todennäköisesti me saatetaan syödä samaa lääkettä, mutta mä toki voin puhua vain omasta puolestani. Mulla perusannostus Lyricaa on ollut kuutisen vuotta 600mg/vrk, välillä olen saattanut syödä gramman molemmin puolin, ja alkuvuodesta kun olin julkisella sektorilla palloteltavissa vähän ei-kenenkään maalla ja olin syönyt lääkkeitäni normaalia sykliä nopeammin, niin pudotin sen 300mg/vrk pienten reflojen saattelemana. Ja olen siinä sittemmin pääpiirteittäin pitäytynyt, niin jääpähän enemmän pelivaraa.

      Mistä päästäänkin siihen, että monia ihmisiä kyseinen lääke väsyttää, mutta mua päinvastoin piristää, joten sen (ja ehkä työjuttujenkin) takia mä olen monesti mennyt nykyään tyyliin iltakasilta nukkumaan, mutta olen toki kyllä nukkunut normaalit 7-8h yöunet 🙄 Aamun lääkkeet kantaa sen muutaman tunnin ja usein aiheuttaa alkuillasta väsymystä, mutta paradoksaalisesti taas yötä vasten otettava häiritsee mahdollisesti unia. Samaten sen vähentäminen mullakin on joko vähentänyt ruokahalua, tai jotenkin poistanut turvotusta, nestettähän tuo lääke voi kerätä jos paljon ja jatkuvasti syö, ja kaurakeksit maistuu kahvin kanssa.

      Painosta sen verran, että mähän olen ollut suuren osan aikuisiästäni noin 70kg painoinen ja suunnilleen sen 184cm pitkä. Varmaan joskus alkuvuodesta 2018 paino alkoi pikkuhiljaa nousta sen ylenpalttisen juomisen, pizzojen yms. energiapommien vuoksi ja keväällä 2020 painoin joku 95-100kg 🙄 Silloin kun olin sairaalassa, muistaakseni sen vajaan parin viikon aikana lähti ekat 7kg ja ehkä puolessa vuodessa aloin olemaan taas vanhoissa mitoissani oikeastaan tekemättä sen eteen mitään.

      Mä en siitä enää ole paljoakaan laihtunut, eikä enempää tarvitsekaan. Enkä ole pahemmin treenannut viime aikoina, mutta työjuttujen ja muiden maaseudun juttujen kautta tulee hyvin hyötyliikuntaa. Vaikka ei niin aktiivisesti treenaisikaan, niin proteiinin saatavuudesta kannattaa pyrkiä huolehtimaan. Pari lämmintä ateriaa mäkin syön päivässä, ja niiden lisäksi jos päivän aikana syö jotain rahkaa tms. vaikka 2-3 purkkia, niin siinä on jo noin 40-60g proteiinia lisää ja samalla se tuo kylläisyydentunnetta, joka ideaalitilanteessa on pois hiilarihötöstä. 👍 Eikä vegeruokien proteiinin aminohappojakauma ole kaikissa tapauksissa ihan yhtä hyvä kuin eläinkunnan tuotteissa.

      Mainitsit myös naisten suunnalta tulevan huomion, niin jännästi ainakin mä olen saanut kehuja pyöreämmässä kunnossa ollessani ja nyt normaalipainoisenakin 😅 Ei se mullakaan mikään suurin motivaationlähde ole, mutta olen järkeillyt että jos ei ole viimeisen päälle treenattu kuin joku Brucie Kibbutz, niin seuraavaksi paras vaihtoehto on olla hoikka ja ns. kaunis mies. Itse en tykännyt siitä "isimasustani" yhtään niin paljoa kuin jotkut tapaamani naiset, mutta voi olla että siihenkin kehumiseen saattoi joskus liittyä jonkinlaista lohduttautumista omaan ylipainoon liittyen, kun kerran näkivät että parikymppinen mieskin oli päästänyt itsensä siihen kuntoon. 🙄

      Annan vielä sellaisen vinkin, että jos olet tyytyväinen hoikempaan lookkiisi, niin viimeinen silaus on hyvin istuvat ja sopivankokoiset vaatteet, joita sulla varmasti onkin, mutta kunhan mainitsin.👍 Itse nimittäin näytän ihan eriltä esim. S-koon t-paidassa ja koon 48 työhousuissa kuin vaikkapa 3 vuotta vanhoissa väljähköissä vaatteissa joita käytän kotona toisinaan. 😅

      • Oikeastaan mua melkeinpä ärsyttää nykyinen unirytmini/vireystilani vuorokaudenajasta riippuen, ja ensi viikollakin kun on pari ammattilaisten tapaamista (vihdoinkin) niin ajattelin ihan tarkoituksella yrittää korjata rytmiäni tässä viikonlopun aikana, ettei olisi aivan rättiväsyneen oloinen keskellä päivää ja varsinkin tuntikausien odottelu ajanvarauksiin on rasittavaa, kun ei oikein osaa tehdä mitään sitä ennen 😅

        Oman tekstini luettuani, huitaisin äsken 900mg Lyricoja kahvin kanssa masuun, enkä sen myötä tänään aja autolla, niin saapi nähdä olenkohan taas pitkin päivää täynnä energiaa palstaillessa, pelatessa ja viesteihin vastaillessa, ja illalla joskus normaaliin aikaan terveellä tavalla väsynyt. Tuntuu että kunnon tymäys aamulla toimii paremmin ahdistukseen ja lopulta parantaa unenlaatuakin, kuin syödä 300-450mg jaettuna 2-3 annokseen päivän aikana, vaikka lyhyen puoliintumisajan vuoksi vaikutuksen pitäisi periaatteessa olla päinvastoin 🙄 Josko tänään illalla jaksaisi katsoa mitähän enohahmoja Kova Laki sarjassa on, ja huomenna heräisi vaikkapa seiskalta niin olisin varsin tyytyväinen. Joskus tarkoituksellinen valvominen voi jopa olla paras tapa korjata unirytmiä, kun eipä sitä unta aamuisinkaan loputtomiin riitä.


      • Eipä minulla koskaan ole ollut sinusta kuin positiivista sanottavaa. Vaikka ei välttämättä kaikesta oltaisi samaa mieltä, olet aina ollut asiallinen palstalainen. Ehkä jokseenkin väärin ymmärretty sellainen.

        Minun lääkitys on tällä hetkellä Venlafaxin 75 mg ja Serdolect 4 mg. Minulla oli aikaisemmin kipuja liittyen hormonaaliseen epätasapainoon, mutta sittemmin ne ovat jääneet pois ongelman ratkettua. Jännä miten paljon kivut vaikuttavat mielialaan ja yleiseen jaksamiseen. Ihan jo kivunkannalta mt-lääkkeet olivat hyödyllisiä. Mutta painoa ja nesteturvotusta ne minulle kyllä tuovat.

        Itellä paino lähti käsistä, kun tuo Venlafaxin pisti syötättämään. Harmi sinänsä kun toisia se laihduttaa. Mutta mitäpä sitä ei oman hyvinvointinsa eteen tekisi. Minulla on aina paino kerääntynyt kasvojen alueelle, joten paino ei ole oikein pukenut minua. Olen näyttänyt lähinnä sellaiselta sairaaloisen turpeiselta, joten ymmärrettävästi naiset eivät ole olleet mieleissään. Lähinnä minusta on joku kiinnostunut luonteeni puolesta, tai sitten joku joka tykkää pönäkemmistä miehistä.

        Minun työ on jonkin verran fyysistä, joten jo työn puolesta on kertynyt jonkin verran lihasta käsiin ja vietän paljon aikaa jalkojen päällä. Veikkaan siis että kynnys aloittaa saliharrastus ei ole ihan hirveä. Varasin ensi viikolle tutustumiskäynninkin. Tästä se lähtee.

        Jossain vaiheessa pitää laittaa vaatekaappi uusiksi, mutta odotan mihin se paino asettuu. Jännä miten paljon 11 kg vaikuttaa. Nykyiset vaatteet ovat alkaneet roikkumaan päällä. Töissä olen jo joutunut vaihtamaan kokoa pienempiin työvaatteisiin. Se oli sellainen herätys, että tässähän jotakin tapahtuu ihan oikeasti.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Eipä minulla koskaan ole ollut sinusta kuin positiivista sanottavaa. Vaikka ei välttämättä kaikesta oltaisi samaa mieltä, olet aina ollut asiallinen palstalainen. Ehkä jokseenkin väärin ymmärretty sellainen.

        Minun lääkitys on tällä hetkellä Venlafaxin 75 mg ja Serdolect 4 mg. Minulla oli aikaisemmin kipuja liittyen hormonaaliseen epätasapainoon, mutta sittemmin ne ovat jääneet pois ongelman ratkettua. Jännä miten paljon kivut vaikuttavat mielialaan ja yleiseen jaksamiseen. Ihan jo kivunkannalta mt-lääkkeet olivat hyödyllisiä. Mutta painoa ja nesteturvotusta ne minulle kyllä tuovat.

        Itellä paino lähti käsistä, kun tuo Venlafaxin pisti syötättämään. Harmi sinänsä kun toisia se laihduttaa. Mutta mitäpä sitä ei oman hyvinvointinsa eteen tekisi. Minulla on aina paino kerääntynyt kasvojen alueelle, joten paino ei ole oikein pukenut minua. Olen näyttänyt lähinnä sellaiselta sairaaloisen turpeiselta, joten ymmärrettävästi naiset eivät ole olleet mieleissään. Lähinnä minusta on joku kiinnostunut luonteeni puolesta, tai sitten joku joka tykkää pönäkemmistä miehistä.

        Minun työ on jonkin verran fyysistä, joten jo työn puolesta on kertynyt jonkin verran lihasta käsiin ja vietän paljon aikaa jalkojen päällä. Veikkaan siis että kynnys aloittaa saliharrastus ei ole ihan hirveä. Varasin ensi viikolle tutustumiskäynninkin. Tästä se lähtee.

        Jossain vaiheessa pitää laittaa vaatekaappi uusiksi, mutta odotan mihin se paino asettuu. Jännä miten paljon 11 kg vaikuttaa. Nykyiset vaatteet ovat alkaneet roikkumaan päällä. Töissä olen jo joutunut vaihtamaan kokoa pienempiin työvaatteisiin. Se oli sellainen herätys, että tässähän jotakin tapahtuu ihan oikeasti.

        Kiva kuulla, ja samoin 👍 Jotkut tosiaan ottaa "kaveripiirini" palstalla vähän turhankin haudanvakavasti, ja vaikka välillä kaikkea tulee möläyteltyä, niin yleensä pyrin tosiaan välttämään henkilöhyökkäyksiä. Antaa asioiden ennemmin riidellä jos sikseen on.

        Ok, mulla ei tosiaan ole koskaan ollut masennuslääkkeitä käytössä, niin ei ole pahemmin omakohtaisia kokemuksia. Eikä itse asiassa masennusta missään muodossa niiden 7 diagnoosin joukossa 😁 Ketipinoria mä söin 2016 joku puolisen vuotta, ja sen olisi todennäköisesti pitänyt lihottaa, mutta ei mulle niin käynyt. Muita haittavaikutuksia oli kyllä ihan riittävästi, joten lopetin sen ominpäin, neuvottelin bentsot ja Lyricat, ja olen viime vuosina mm. niiden avulla pysynyt suunnilleen toimintakykyisenä vaikeinakin aikoina.

        Se oli jännä, että ihmiset jotka tutustuivat ylipainoiseen muhun, melkeinpä hätkähtivät loppuvuotta 2020 kohti mentäessä että miten mä yhtäkkiä näin hoikka olen, vaikka käytännössä paino vain palautui ennalleen. Sama toisinpäin, että jos esim. talvella 2020 ollessani painavimmillani, tapasin joitain ihmisiä pienen tauon jälkeen, niin he taas kiinnittivät huomiota että mä "olen syönyt hyvin" tms. 😅

        Vaatteet tosiaan vaikuttaa yllättävän paljon siihen näyttääkö terveeltä, hyvinvoivalta ja urheilulliselta nuorelta mieheltä, vaiko joltain kaljulta rotalta. Esim. aikaisemmin aamulla mulla oli päällä vuonna 2018 ostetut collegehousut joiden narua saa kiristää suht tiukalle, sekä joku L-kokoinen huppari. Oma peilikuva suorastaan hävetti 🙄 Nyt on päällä musta S-koon t-paita sekä tummansiniset, varmaankin S-koon verkkareista saksitut shortsit, ja look aivan erilainen vaikkakaan ei erityisen trendikäs nytkään 😃
        Ruokana mulla on kinkkupastaa jota tein eilen. Paistoin pari pussia jotain -30% lapun kinkkusuikaleita, purkki tavallista ruokakermaa ja toinen jotain pippurikermaa, ja pastan sekä kasvikset keitin erikseen kattilassa. Valutin ne, sekoitin kinkkukastikkeen kattilaan, ja köyhän miehen pasta carbonara oli valmis. 👌


      • Anonyymi
        hondakuski kirjoitti:

        Kiva kuulla, ja samoin 👍 Jotkut tosiaan ottaa "kaveripiirini" palstalla vähän turhankin haudanvakavasti, ja vaikka välillä kaikkea tulee möläyteltyä, niin yleensä pyrin tosiaan välttämään henkilöhyökkäyksiä. Antaa asioiden ennemmin riidellä jos sikseen on.

        Ok, mulla ei tosiaan ole koskaan ollut masennuslääkkeitä käytössä, niin ei ole pahemmin omakohtaisia kokemuksia. Eikä itse asiassa masennusta missään muodossa niiden 7 diagnoosin joukossa 😁 Ketipinoria mä söin 2016 joku puolisen vuotta, ja sen olisi todennäköisesti pitänyt lihottaa, mutta ei mulle niin käynyt. Muita haittavaikutuksia oli kyllä ihan riittävästi, joten lopetin sen ominpäin, neuvottelin bentsot ja Lyricat, ja olen viime vuosina mm. niiden avulla pysynyt suunnilleen toimintakykyisenä vaikeinakin aikoina.

        Se oli jännä, että ihmiset jotka tutustuivat ylipainoiseen muhun, melkeinpä hätkähtivät loppuvuotta 2020 kohti mentäessä että miten mä yhtäkkiä näin hoikka olen, vaikka käytännössä paino vain palautui ennalleen. Sama toisinpäin, että jos esim. talvella 2020 ollessani painavimmillani, tapasin joitain ihmisiä pienen tauon jälkeen, niin he taas kiinnittivät huomiota että mä "olen syönyt hyvin" tms. 😅

        Vaatteet tosiaan vaikuttaa yllättävän paljon siihen näyttääkö terveeltä, hyvinvoivalta ja urheilulliselta nuorelta mieheltä, vaiko joltain kaljulta rotalta. Esim. aikaisemmin aamulla mulla oli päällä vuonna 2018 ostetut collegehousut joiden narua saa kiristää suht tiukalle, sekä joku L-kokoinen huppari. Oma peilikuva suorastaan hävetti 🙄 Nyt on päällä musta S-koon t-paita sekä tummansiniset, varmaankin S-koon verkkareista saksitut shortsit, ja look aivan erilainen vaikkakaan ei erityisen trendikäs nytkään 😃
        Ruokana mulla on kinkkupastaa jota tein eilen. Paistoin pari pussia jotain -30% lapun kinkkusuikaleita, purkki tavallista ruokakermaa ja toinen jotain pippurikermaa, ja pastan sekä kasvikset keitin erikseen kattilassa. Valutin ne, sekoitin kinkkukastikkeen kattilaan, ja köyhän miehen pasta carbonara oli valmis. 👌

        Tesla

        Munson

        Mikä neropatti


    • 11 kg kuulostaa ällistyttävältä määrältä. Mä olen kerran tietoisesti viikon ollut suunnilleen kokonaan liikkumatta ja syönyt hotellin aamupala-, lounas- ja päivällispöydässä kaiken mahdollisen ja saavin jäätelöä jälkiruuaksi ja sain viikossa 1,5 kg lisää. Oikeasti taisi tulla joskus lintsattua ruokapöydästä kun ei vaan ollut nälkä.

      Kuntosalit on vähän tylsämielisten paikkoja mutta jonkinlainen liikunta kyllä paitsi muuttaa kehoa niin pitää mielen virkeänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      329
      4169
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      25
      2458
    3. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      25
      1633
    4. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      50
      1532
    5. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      29
      1427
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      34
      1420
    7. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      125
      1383
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      95
      1292
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      55
      1193
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      161
      1137
    Aihe