Hakusessa on siis keskikokoinen kamadogrilli. Vilkaisin tarjontaa. Hintahaarukka on todella laaja, mutta maallikon silmiin Motonetin n. 600€ grilli näyttää väritystä lukuunottamalta aika samankaltaiselta kuin yli tuplasti kalliimmat Big Green Egg tai Kamado Joen Classic 3 -sarja. K-rauta myy myös kohtuuhintaista Cello merkkistä kamadoa.
Eli saako rahalla selvästi parempaa, vai ajaako puolta halvemmat ”markettimallit” yhtä hyvin asiansa? Kokemuksia?
Kamadojen erot
17
6433
Vastaukset
- Anonyymi
Ostin ensimmäisen kamadon Motonetin Roastmasterin 21" kamadon, kun siihen sai käyttää sen 10% alennuksen.
Vaikuttaa oikein hyvältä, ensin ajattelin hankkia pienemmän, mutta päädyin isompaan malliin, niin mahtuu siinä hyvin grillamaan ja myös leipomaan kakkuja, koska kamado on kuin uuni, pitää lämmön useita tunteja.
En tiedä maksaako niissä merkki, kun samanlaisia yleensä ovat rakenteeltaan ja valmistettu samasta savesta.
Onhan niitä metallisia kamadoita, joissa on eristys materiaali välissä, mutta sellainen maksaa yli 1300€ tai sitten se Evendure 4K, joka maksaa lähes 2700€ ja tarvitsee sähköä, vaikka sitä voi ilman sähköäkin käyttää, mutta lämpömittari siinä oli digitaalinen.
Mielestäni grillin täytyy toimia ilman mitään sähköä, jos sattuu tilanne, ettei sähkö ole, niin miten sitten valmistat ruokaa ja leivot leipää, kuin perinteisellä kamadolla. - Anonyymi
Eroa on materiaaleissa, varaosien ja varusteiden saatavuudessa, pienissä toiminnallisissa seikoissa sekä takuun kestossa.
Roastmaster ja Cello ovat toimivia peruskamadoja ja riittävät useimpien tarpeisiin, mutta jos kaipaat huippulaatua, osta Big Green Egg tai vaihtoehtoisesti Camado Joe Classic 3 (jos sitä saa Suomesta).- Anonyymi
Weber kannattaa ostaa mielummin. Ovat kunnon laatua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Weber kannattaa ostaa mielummin. Ovat kunnon laatua.
🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Weber kannattaa ostaa mielummin. Ovat kunnon laatua.
Veeperi on halpa makkaranlämmitin niille, joilla ei ole rahaa kunnon kamadoon. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veeperi on halpa makkaranlämmitin niille, joilla ei ole rahaa kunnon kamadoon. 😁
Hiilen kulutus kamadolla on minimaalista verrattuna halpaan veeberiin, joka ei varastoi lämpöä, kuten kamado.
Kourallisella hiiliä paistaa makkaroita, mutta veeberissä tarvii useamman kourallisen hiiliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiilen kulutus kamadolla on minimaalista verrattuna halpaan veeberiin, joka ei varastoi lämpöä, kuten kamado.
Kourallisella hiiliä paistaa makkaroita, mutta veeberissä tarvii useamman kourallisen hiiliä.Veeberi ei ole halpa, liki 500 € pallogrillistä on paljon rahaa.
Kun laittaa tonnin lisää saa jo laadukkaan ja tarpeeksi ison kamadon, esim. Bastard Urban Largen. Big Green Egg maksaa sitten reilusti enemmän, kun jalusta ja kaikki varusteet pitää hankkia erikseen, mutta normigrillaaja pärjää halvemmallakin kamadolla.
- Anonyymi
Kamadon myyjät täällä kehuu tuotteitaan😂🫣
- Anonyymi
Bastard on laadukas kamado 20 vuoden takuulla. Paljon halvempi kuin Big Green Egg, jossa hintaan sisältyy vain grillin runko, tulipesä ja ritilä.
- Anonyymi
Jepulis, käytännössä ihan yhtä hyvä kuin Kamado Joe Classic 3 tai Big Green Egg, mutta halvempi. Myös varusteita saa kiitettävästi.
- Anonyymi
Muistakaa paloturvallisuus!
- Anonyymi
Tutkimusten mukaan kalliskaan kamado ei kasvata pilin kokoa sen enempää kuin pallogrilli.
- Anonyymi
Mutta hyviä ruokia sillä pystyy tekemään 🤣
- Anonyymi
Minulla on niin iso pili, että grilliksi riittää vanha kaivonrengas ja pino koivuklapeja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on niin iso pili, että grilliksi riittää vanha kaivonrengas ja pino koivuklapeja
Minä laita ruokaa grillillä, kattiloilla, keittiövälineillä jne. Sinä varmaan kohennat hiilloksen ja sekoitat nakkikeitonkin pililläsi. Iso pili kun on niin paska riittää, ei siinä tarvi hyvää grilliä ja keittokauhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä laita ruokaa grillillä, kattiloilla, keittiövälineillä jne. Sinä varmaan kohennat hiilloksen ja sekoitat nakkikeitonkin pililläsi. Iso pili kun on niin paska riittää, ei siinä tarvi hyvää grilliä ja keittokauhaa.
Kun on iso pili niin voi hommata kokkaajan ellei itse viitsi kokata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hyviä ruokia sillä pystyy tekemään 🤣
Hyviä pizzoja saa tehtyä, lasagnea olen tehnyt ja bostonkakun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121236
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201111- 1381003
- 98833
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten308792Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514