Olen kuullut tarinoita, että jotkut ovat juosseet maratonin päivässä 365 päivän ajan.
Mikä on normaali kilometrimäärä, jonka tavallinen kuntoilija voi asettaa vuositasolle ?
Riittääkö 2000 km tavoite ylläpitämään riittävää juoksukuntoa ?
Paljonko on normaali vuositasolla
18
63
Vastaukset
- Anonyymi
Kovin yksilöllistähän se on kuinka jalat kestää määrää. 2000km vuodessa on jo aika paljon kuntoilijalle, ja mahdollistaa tavoitteellisesti harjoittelemalla sub 45min ajat kympillä.
- Anonyymi
Eihän tuo tarvitse kuin neljä kymmenen kilometrin hölkkää viikossa ja pitää kaksi lepoviikkoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo tarvitse kuin neljä kymmenen kilometrin hölkkää viikossa ja pitää kaksi lepoviikkoa
Niin mutta neljä 5km hölkkää tekee vain tuhat kilometriä. 10km hölkkääjät ovat ammattilaisia.
- Anonyymi
Reilusti alle 1000 km normaalille ihmiselle suositeltava määrä, esim kolmasti viikossa 5 km, satoi tai paistoi, Lumikautena aina vähemmän, mieluummin hiihtona.
- Anonyymi
Kyllä sen oma tuntemus kertoo, tiettyyn rajaan saakka
- Anonyymi
Kerran viikossa hölkkä riittää peruskuntoon
- Anonyymi
Riippuu mitä muuta teet kuin hölkkäät. Jos kerrytät kävelyaskelia 20k päivässä niin ehkä silläkin on jokin vaikutus peruskuntoon.
- Anonyymi
Ammattiurheilijat seuraavat enemmänkin harjoitustunteja kuin kilometrejä.
- Anonyymi
Väätäinen nosti kmt yli 10.000 ja tulosta alkoi tulla !
- Anonyymi
Eikös noi Maaninka ja Ulmala vedelleet aikoinaan 14000 km vuosia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös noi Maaninka ja Ulmala vedelleet aikoinaan 14000 km vuosia
Maraton päivässä paitsi jouluna.
- Anonyymi
Minä en juokse, mut kävelen 5000 km vuodessa
- Anonyymi
Paula Radcliffe juoksi aktiiviaikoinaan (maraton 2.15) noin 200 km/vko, parhaimmillaan 250 km/vko ja nykyisin kuntouttaa itseään suomalaiseen tapaan sauvakävelyllä.
- Anonyymi
Ei aivan päässyt baltsun viikkolukemiin.
- Anonyymi
Paljonko sauvakävelee viikossa?
- Anonyymi
Radcliffellä oli astmalääkitys, luvallinen
- Anonyymi
0 millimetriä.
- Anonyymi
Valmentajan tehtävä on ottaa selvää urheilijasta, minkä tyyppinen harjoittelu tuo parhaiten kehitystä ja mikä on paras kilpailumatka. Yhden harjoituskauden perusteella ei kannata vielä suuria johtopäätöksiä tehdä varsinkaan nuoren kasvavan urheilijan kohdalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391