Skitsofreniaa sairastavan läheinen-vertaistuki??

Anonyymi

Hei!Onko kellään mitään käryä löytyykö mitään vertaistukea skitsofreniaa sairastavien läheisille?Tai jotain suljettua ryhmää...

14

326

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensimmäisenä tulee mieleen Finfami
      https://finfami.fi/

      Heillä on toimintaa niin maanlaajuisesti netissä, kuin kivasti myös paikallisia yhdistyksiä. Toivottavasti sieltä löytyy tietoa taitoa ja voimavaroja.

      • Anonyymi

        Juu hei kiitos!Katson sieltä👍


    • Anonyymi

      Missä olisi läheisistä kärsivien vertaistukea?

      • Anonyymi

        Omaiset mielenterveystyön tukena


      • Anonyymi

        Minulta ainakin hoitaja kysyi jokaisella käynnillä, ja sama jatkui kun tutustuin potilaisiin.


      • Anonyymi

        Eikös niille narsistin uhreille ole se ihan oma yhdistys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös niille narsistin uhreille ole se ihan oma yhdistys?

        Voisi perustaa myös epävakaa persoonallisuus ryhmä läheisille. Ne on yhtä pahoja kun narsisti, ellei pahempia ja hankalampia hoidettavia


    • Anonyymi

      Ei täällä kannata auttaa kun apuviestit poistetaan.

      • Anonyymi

        Jäin vähän samaa ihmettelemään. Välillä selävsti herjaavat viestit saa olla päivä, tai jopa viikko tolkulla, ja sitten viestit jotka ei millään mittarilla ole samaa tasoa, lähtee muutamassa minuutissa... Sattumaako?


      • Anonyymi

        Kaikkia ei pysty auttamaan, vaikka kuinka parhaansa yrittää.


    • Anonyymi

      Monella median työntekijällä on persoonallisuus häiriö.

    • Hei,

      Saitkin jo hyviä vinkkejä, mutta vastaan vielä minäkin ja laitan tiedoksi muutaman linkin, josta voi saada vertaistukea sekä myös ammattilaisen tai koulutetun vapaaehtoisen tukihenkilön tarjoamaa keskusteluapua.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Keskustelussa mainittiin aikaisemmin Finfami ja se tarjoaa palveluitaan myös Tukinetin välityksellä. Viikottain aina keskiviikkoisin klo 17-19 on Avoin chat mielenterveysomaisille https://tukinet.net/teemat/avoin-chat-mielenterveysomaisille-keskiviikkoisin-klo-17-19/ryhmachatit/

      Lisäksi FinFamilla on Tukinetissä omaisille suunnattua yksilöllistä keskustelutukea https://tukinet.net/teemat/tukea-psyykkisesti-oireilevien-tai-sairastavien-omaisille-ja-laheisille/tukisuhteet/

      Tukinetin sivuilla palveluita tarjoaa yli 100 järjestöä, joten sieltä löytyy monenlaista muutakin ammatti- ja vertaistukea.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Täällä nainen, jonka puolisolla skitsofrenia. Kaipaisin vertaistukea myös.

    • Anonyymi

      FinFamista saa hyvin apuu, itte ainaki oon hyötyny niiden palveluista. Vahva suositus.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2134
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1288
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      906
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      855
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      71
      824
    7. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      660
    9. 50
      644
    10. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      640
    Aihe