4-6 metrinen puurima, minkä pituinen on rima kaupassa, niin sellainen rima sitten kotiin kuljettaa vajaa 3 km matkan.
Pyörällä ajan kauppaan ja katson sopivan vahvuisen riman.
Siinä sitä onkin pohtiminen, miten sen kotiin kuljetat.
On ylipitkä kuljetus, edessä 2 metriä ja takana 4 metriä.
Ongelmia tulee, pyörän kanssa, kun on käsijarrut ja rimakädellä on jarrutettava,
Onko pyörää talutettava rima olkapäällä tai rima ohjaustangon päällä ja riman pää raahaa asfaltilla raaaaps. raaaaps....
4-6 metrin puuriman kuljetus
40
238
Vastaukset
Tarvitsetko sen kokonaisena? Voitko lyhentää sitä jo etukäteen pariin kolmeen osaan käytön kannalta?
- Anonyymi
Ei saa lyhentää, ennen koeponnistusta, voi joutua hankkiin toisen riman, jos tämä yksi on riittävän pitkä, ei sitä saa katkoa ennen kokeilua.
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa lyhentää, ennen koeponnistusta, voi joutua hankkiin toisen riman, jos tämä yksi on riittävän pitkä, ei sitä saa katkoa ennen kokeilua.
No jopas... pyydä kuljetus kotiin. Ehkä joku kuljetusyritys sen tuo kokopitkänä. 😁
- Anonyymi
Mitä teet sillä? Vastaa! Rimoja ei turhaan hankita! Perustele.
- Anonyymi
Siitä tulee kaide katolle tekemiini portaisiin. Kaiteelle ripustan pahveja ja preussuja, että tulee kuja katolle, ei näe sivuille, eikä huimaa.
Anonyymi kirjoitti:
Siitä tulee kaide katolle tekemiini portaisiin. Kaiteelle ripustan pahveja ja preussuja, että tulee kuja katolle, ei näe sivuille, eikä huimaa.
Rimast fi tule kyllä tukeva kaide... osta paksumpaa.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Rimast fi tule kyllä tukeva kaide... osta paksumpaa.
Ei tarvi paksumaa, se on psyykkinen juttu tämä rima, luo turvallisuuden tunteen, kuin kaiteettomat rappuset.
Oletkos sitä miettinyt, miksi korkeat rakennus telineet katetaan muovilla.
Siitä syystä, että se on psyykkinen juttu, avoimilla telineillä, että selkäsi takana avautuu pudotus takanasi, niin muovipressu estää näkymän telineitä, jolloin siellä ei huimaa, vaikka pressu ei olekaan mikään tukeva seinä, mutta aivot käsittelevät sen turvallisemmaksi, kuin ilman pressua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi paksumaa, se on psyykkinen juttu tämä rima, luo turvallisuuden tunteen, kuin kaiteettomat rappuset.
Oletkos sitä miettinyt, miksi korkeat rakennus telineet katetaan muovilla.
Siitä syystä, että se on psyykkinen juttu, avoimilla telineillä, että selkäsi takana avautuu pudotus takanasi, niin muovipressu estää näkymän telineitä, jolloin siellä ei huimaa, vaikka pressu ei olekaan mikään tukeva seinä, mutta aivot käsittelevät sen turvallisemmaksi, kuin ilman pressua.Muovinen pressu on siinä kylläkin suojaamassa sateelta rakennusta ja työmiehiä. Jos ei olisi huppua, paikat kastuisivat töiden aikana ja sitten valitettaisiin homeesta.
- Anonyymi
Sidot sen narulla kiinn pyörän runkoon. Jos pyörä on 2 metriä, jää 6 m kangesta sekä eteen että taakse 2 metriä koska pyörä vie 2 metriä.
Sitten vaan ajat kun ohjus. Ei se sen kummempaa ole.
Tässä vähän idoita https://www.youtube.com/watch?v=SKmNpqukU1Y
Tässä lisää jopa rimojen kuljetuksia https://www.youtube.com/watch?v=XTy2aifnvRQ - Anonyymi
Oletko nyt muka joku rakennusmestari?? Vain rakennusmestarit saavat kuljettaa sellaisia rimoja eikä niitä todeöllakään millään pyörällä ajeta!!
- Anonyymi
Minä kuljetan mitä minä haluan.
Voi samalla tökätä kurppaa takapuoleen sillä rimalla ja kuuluu kova kirkaisu IIIIIIIKKKKKKK ja perään, ei saa pökkiä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kuljetan mitä minä haluan.
Voi samalla tökätä kurppaa takapuoleen sillä rimalla ja kuuluu kova kirkaisu IIIIIIIKKKKKKK ja perään, ei saa pökkiä...Sinulla ei ole papereita riman ohjaukseen !
- Anonyymi
Pyydä hiab-kuljetus.
- Anonyymi
Kaidepuu kannattaa sahata kaupassa kahteen kappaleeseen jiirinä eli vinosti. Kotona liimataan yhteen. Tulee siisti.
- Anonyymi
Tuossa ei ole mitään järkeä, sahata rima ja sitten liimata se kasaan.
Liimasauma heikentää riman kestäsyyttä, Oletko mahdollisesti kurppa nainen, kun tuollaisia ehdottelet.
Sama, kuin sahaisit maitopurkin kahtia ja kotona liimaisit maitopurkin kasaan ja lorottaisit pussista maidot purkkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei ole mitään järkeä, sahata rima ja sitten liimata se kasaan.
Liimasauma heikentää riman kestäsyyttä, Oletko mahdollisesti kurppa nainen, kun tuollaisia ehdottelet.
Sama, kuin sahaisit maitopurkin kahtia ja kotona liimaisit maitopurkin kasaan ja lorottaisit pussista maidot purkkiin.Sama se sinun psykologinen rima vaikka ei tuliskaa.
- Anonyymi
Pitää katkoi 20 sentin pätkiksi se ja takakonttiin ja liimata takaisin oieaan pituuteensa sitten perillä B4-vesikestävällä puuliimalla!
- Anonyymi
Nyt hieman liioittelet. Tulee turhan paljon hommaa. Mutta toki vesikestävällä liimalla, että kestää kosteutta.
- Anonyymi
Tulee mieleen se yksi refleksikotelo jonka rakensin. Tilasin kotelon rungoksi paperitehtaalta paperirullan ylijäämäpalan. Pituus 150cm ja halkaisija 60cm.
Niitä lahjoitetaankin rahtikulujen hinnalla pois wooferin rakentajille. Siitä on molemminpuolista hyötyä. Toisen roska on toisen aarre.
Kuitenkin Saabilla (se viritetty aero) olin hakemassa sitä matkahuollosta, eikä tietenkään peräkärryä mukana.
Laitoin vänkärin puoleisen penkin ihan eteen ja kallistin selkänojankin. Silti oli melkoinen saavutus, että sain sen takapenkille kyytiin.
>🐖💨< - Anonyymi
Voit tietenkin kuljettaa sen pystyasennossa.
- Anonyymi
Mikään rakennusmestari ei kuljeta rimaa pystyasennossa. Tavara on aina vaakasuorassa.
Varmaan melkoista hommaa polkupyörällä, mutta ilmasto kiittää hei 😱😂
Mä olen pisimmillään jotain 4,5m pitkiä lautoja kuskannut peräkärryssä, ja se kun on kolme metriä pitkä, niin ihan hyvin ovat pysyneet kyydissä eritoten kun on oikein kiinnitetty. Ja yleensä olen sitonut jonkun vanhan huomioliivin tms. sahatavaran päähän merkiksi takanatuleville. En ole varma, mutta muistaakseni laki edellyttää tuota merkitsemistä jos ylitys on yli metrin 🤔
Mun olisi tarkoitus lähiaikoina viedä metalliromua ihan kilohinnalla, joten siinä pitää taasen huomioida kärryn ja auton rengaspaineet yms. Helposti jää kärryssä tarkistamatta ja lisäämättä, jos pääosin kuskaa suht kevyttä kuormaa. Kokohan mun kärryssä ei ekana lopu kesken, ja noinkin tavallisessa etuvetoisessa henkilöautossa on yllättävän hyvä vetomassa (1500kg) mutta toisaalta jarruttomassa kärryssä on joka tapauksessa omat rajansa, jotka pitää huomioida.
Mutta alkuperäiseen aiheeseen, niin ei se autottomuus aina haittaa jos intoa riittää johonkin. Olen mäkin ostanut hitsauskoneeni syksyllä 2008 ollessani 16, ja toin sen buss(e)illa Motonetista kotiin koulupäivän päätteeksi 😁 Ja sama homma paineilmakompressoria hankkiessa 17-kesäisenä. Olisi noi ehkä Mankin kyydissäkin tulleet, mutta sen verran pienessä mopossa takapainoisuuden kyllä tunsi ja joku yli 20km yhdensuuntainen matka kyseisellä romulla, niin juuei, koin bussin luotettavammaksi ja helpommaksi vaihtoehdoksi. 😅- Anonyymi
Minä kuskasin auton akun pyörän peräkärryssä, ylämäki aiheutti vastusta.
Anonyymi kirjoitti:
Minä kuskasin auton akun pyörän peräkärryssä, ylämäki aiheutti vastusta.
Uskon, äkkiä sellanen painaa noin 15-20kg. Mutta jossain Mankissa tuntuma olisi ollut kuin heittäisi vasaraa varsi edellä, jos olisin noi aikoinaan kuskannut mopolla kotiin taajama-alueiden ja isojen teiden kautta 😅
Mä vein jalometallini tänä aamuna ostopisteeseen, ja vaa'alla suorastaan järkytyin yhdistelmän kokonaismassasta sekä kuorman painosta 😱 Tai no, kuorman painosta lähinnä positiivisesti 😃 Mutta kyllä se menomatkalla pompottikin, kuin joku Mersun tämän kauden F1-auto ratojen suorilla 😂 Sinänsä ihan suht tasapainoinen kuorma se kuitenkin oli, hyvin kiinnitetty, ja kärryn sekä auton rengaspaineet korotin ennen lähtöä. Ja toki se tärkein, että huomioin järkevän tilannenopeuden, pidentyneen jarrutusmatkan etc. Sekä se, että ajoin tarpeeksi pienellä vaihteella ja korkeammilla kierroksilla, auto periaatteessa tykkää siitä enemmän kuin isolla vaihteella vedättämisestä.
- Anonyymi
Pysyttelet siinä keskellä vaan kyllä se siitä.
- Anonyymi
Nyt minä keksin, millä helpolla konstilla saa 4-6 metrin riman kuljetettua pyörällä kotiin.
Naula rimaan metrin narunpätkällä rima kiinni pyörän takapyörön akseliin tai vielä parempi, jos on pöyrän peräkärry, niin sinne naru kiinni ja rima tulee perässä, kun riman vedettävä pää on ylhäällä, ei tökkää pyörätien puunjuuriin. - Anonyymi
Rimoja ei juhannuksena myydä!
- Anonyymi
Älä vänkyröi vastaan, rimoja pitää myydä juhannuksenakin, minä vaadin.
Nyt on liian kuuma ilma riman kuljetukseen, tulee hiki.
Kaupan pitäisi olla auki yöllä klo 23 jälkeen, on viileä ja hyvä rimankuljetus ilma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vänkyröi vastaan, rimoja pitää myydä juhannuksenakin, minä vaadin.
Nyt on liian kuuma ilma riman kuljetukseen, tulee hiki.
Kaupan pitäisi olla auki yöllä klo 23 jälkeen, on viileä ja hyvä rimankuljetus ilma.Mennään jätskille
- Anonyymi
Olen hakenut pitkiä rimoja kävellen ja kantaen kotiin. Ei siitä mitään tuu jos fillarilla kuljettaa. Hain myös pari 4 metrin höylättyä lautaa kotiin kävellen sidoin ne vaan yhteen ja kannoin kotiin.
- Anonyymi
Kuljeta pystyssä, taivas rajana😭
- Anonyymi
Se voi olla hankalaa jos ei ole autoa ja peräkärryä. Peräkärryynkin voi olla vaikea sellaista kiinnittää. Itse tein peräkärryyn sellaisen telineen johon lautatavaraa saa kiinnitettyä Poliisikin kerran pysäytti mutta sanoi että on asiallinen..
- Anonyymi
Rimat ja listat on tänä juhannuksena jo aiheellista toimittaa ihan perille asti.
- Anonyymi
Kävin tänään tutustumassa rimoihin remontointi myymälässä.
Paljon oli rimaa, lautaa lankkua.
Tuollaisen 100x200mm ja 5 metriä pitkän parrun raahaaminen kotiin olisi kova urakka, onneksi ei tarvitse sellaista jöötiä mihinkään.
Katselin ohuita rimoja. - Anonyymi
Ostat tai rakennat tollasen kuusmetrisen cargopyörän ensin itelles niin saat sen rimaski kotiin kunnialla ja tyylikkäästi.https://youtu.be/DP18vaeP_oM
- Anonyymi
Tai tommonen hieman halvempi viritelmä niin saa rimoja sun muuta kotiin aina ku haluaa
https://youtu.be/mlYBLokOzIY
tai sen maata laahaavan pään laittaa kiinni johonki pyörälliseen kuten lonkkariin jeesusteipillä ja toisen pään jeesusteipillä pyörän runkoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai tommonen hieman halvempi viritelmä niin saa rimoja sun muuta kotiin aina ku haluaa
https://youtu.be/mlYBLokOzIY
tai sen maata laahaavan pään laittaa kiinni johonki pyörälliseen kuten lonkkariin jeesusteipillä ja toisen pään jeesusteipillä pyörän runkoononhan näitä, länsimaissa on tätä roinaa näihin hyödynnettäväksi eri lailla ku jossain Kongossa https://youtu.be/oGAZMNLjsQI
- Anonyymi
Ei tuu mitään, menee liian paljon aikaa rakentaa cargopyörä ja pitää siihenkin materiaalit raahata rautakaupasta kotiin ja maksaa enenmmän, kuin ne rimat.
Tänään tai huomenna on rimojen 2kpl hakupäivä, mukavan vilpoisa keli 16 astetta ja pilvistä rimojen kantamiseen ja testaus asentamiseen ja katolle möyrimiseen.
- Anonyymi
Notkut vaan eri tahtiin samassa rytmissä sen kanssa eteenpäin. Niin pääsee eteenpäin nopeinta tietä.
- Anonyymi
Rimoja on kotiin haettu kävellen, nyt on jalat sitten kipeät, varpaat tulessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059