Tavaroiden myynti

Anonyymi

Vanhoista tavaroista voi saada hyvät rahat.
Ulkomaalaiset ostaneet viime aikoina minulta tv tasoa pöytää, tuolia, polkupyörää, pelejä, kalastusvälineitä. 200 euroa olen saanut rahaa. Oli kuitenkin hyviä ehjiä tavaroita. Tv tasokin ihan uudenveroinen. Varasto on nyt tyhjä melkein joten hieno homma.

67

835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mullakin olis paljon myytävää tavaraa. Tuutko hakeen pois ja myyt? Saat pitää rahat.

• Anonyymi

Tavara liikkuu ny uuteen ei kannata sijoittaa, näin epävarmassa yhteiskunnassa?💥☢️🚧💸

• Anonyymi

Facebookissa on osti ja myynti palstoja. Siellä myyn helposti tavarat.

• Anonyymi

Naisetkin myy vanhaa tavaraansa usein. Onkohan hinnat halvat en tiedä.

• Anonyymi

Myös posliinia on usein tarjolla.

• Anonyymi

Se on suuri työ ja vaiva tavaran myynti, varsinkin halpojen tavaroiden myynti.
      Otat kuvat, laitat myyntipalstalle ja päivystät ostajia.
      Sitten kun ostaja ilmaantuu, niin pitää ratkaista, että lähettääkö tavara sitten, kun ostaja on maksanut tavaran tai ostaja voi haluta tavaran ennen maksamista ja sitten jos lähetät tavaran ennen maksamista, niin joudut jännittämään tuleeko rahat tilille ja jos ei kuulu viikkoon, niin ostaja on huijari, koska tavara on viikossa perillä.
      Jos on paljon halpoja tavaroita myynnissä, niin sitten joutuu olemaan tarkkana, että menee oikea tavara ostajalle, ettei mene väärin.

• Anonyymi

Siinäpä se syy pitkälti tuli miksi en tavaroita missään nettikirppiksillä myy. Joskus olen yrittänyt päästä esim. hyväkuntoisista lastenvaatteista eroon, antamalla ne ilmaiseksi. Vaan silloinkin paikalle ilmaantuu joku, joka on siellä vain blokkaamasta joukosta muutaman vaatteen. Edes ilmaiseksi ei voinut ottaa koko kassia ja käydä tarkemmin läpi kotona. Ja nämä siis todellakin olivat kaikki hyväkuntoisia ja puhtaita.

Eli ei maksa vaivaa. Nytkin olisi tuossa mm. yksi hyväkuntoinen ja toimiva viitisen vuotta vanha arkkupakastin, josta haluan eroon. On tuolla varastossa paljon muutakin ja kaapeissa ylimääräisiä astioita jne. Vaan jumalaton vaiva alkaa noita missään myymään. Taidan vaan tilata noutotilauksen noille ja viekööt pois. Sinällään hullua tietysti, että mä maksan niille ja sitten ne myy pois, mutta pääseen eroon. Että jos joku haluaa tehdä pisnestä hakemalla ilmaseksi pois, niin olkaa hyvät vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä se syy pitkälti tuli miksi en tavaroita missään nettikirppiksillä myy. Joskus olen yrittänyt päästä esim. hyväkuntoisista lastenvaatteista eroon, antamalla ne ilmaiseksi. Vaan silloinkin paikalle ilmaantuu joku, joka on siellä vain blokkaamasta joukosta muutaman vaatteen. Edes ilmaiseksi ei voinut ottaa koko kassia ja käydä tarkemmin läpi kotona. Ja nämä siis todellakin olivat kaikki hyväkuntoisia ja puhtaita.

Eli ei maksa vaivaa. Nytkin olisi tuossa mm. yksi hyväkuntoinen ja toimiva viitisen vuotta vanha arkkupakastin, josta haluan eroon. On tuolla varastossa paljon muutakin ja kaapeissa ylimääräisiä astioita jne. Vaan jumalaton vaiva alkaa noita missään myymään. Taidan vaan tilata noutotilauksen noille ja viekööt pois. Sinällään hullua tietysti, että mä maksan niille ja sitten ne myy pois, mutta pääseen eroon. Että jos joku haluaa tehdä pisnestä hakemalla ilmaseksi pois, niin olkaa hyvät vaan.

Laita nettiin ilmoitus, että saa hakea ilmaiseksi, tai vaikka kympillä. Et ainakaan joudu maksamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita nettiin ilmoitus, että saa hakea ilmaiseksi, tai vaikka kympillä. Et ainakaan joudu maksamaan.

Justhan sanoin, että karsee riesa tollaset ilmotukset. Ihmiset kyselee, varailee, peruu, sanoo hakevansa, ei tulekaa, siirtää hakuaikaa ja kaikkea muuta pjaskaa. Ihmiset ei osaa olla pedantteja ja tehdä kuten on sovittu, ilman typerää säätöä. Mulla on elämässäni muutakin tekemistä, kun kytätä yhden pakastimen noutamista. Noutofirma ei ala säätää. Ne tulee ku on sovittu ja hoitaa homman. Simppeliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, mun aikaani on tuhlattu paljon isompien summien edestä noiden nettikirppisten kanssa. Satasella saan kaikki romut nurkista pyörimästä, ilman viikkojen säätämistä "ostajien" kanssa.

• Anonyymi

Noinhan se vähän on. Eikä tarvii olla ees halpa tavara. Mä ole myyny sohvaa, taulutelkkarii, jne. Jumalauta mikä operaatio oli molemmat noista mainituista.

Sohvaan tuli varauksia jonoksi saakka. Oli alustavaa varausta ja kaverille varausta ja mittaa se mitta ja mittaa tuo mitta ja mä kysyn vielä mieheltä ja kaikkea vastaavaa. Tuli ongelmia noudossa ja peruutusta on jo sovittu ja noutoaikaa siirretään ja kaikkea muutä. Jos mä joskus vielä jotain tollasella myyn, niin sen saa hakea tasan ilmottamanani aikana ja eka paikalle tulija saa. ;Muutoin lähtee kaatopaikalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinhan se vähän on. Eikä tarvii olla ees halpa tavara. Mä ole myyny sohvaa, taulutelkkarii, jne. Jumalauta mikä operaatio oli molemmat noista mainituista.

Sohvaan tuli varauksia jonoksi saakka. Oli alustavaa varausta ja kaverille varausta ja mittaa se mitta ja mittaa tuo mitta ja mä kysyn vielä mieheltä ja kaikkea vastaavaa. Tuli ongelmia noudossa ja peruutusta on jo sovittu ja noutoaikaa siirretään ja kaikkea muutä. Jos mä joskus vielä jotain tollasella myyn, niin sen saa hakea tasan ilmottamanani aikana ja eka paikalle tulija saa. ;Muutoin lähtee kaatopaikalle.

Itelläni on kokemusta tosta, mutta ostajan ominaisuudessa. Iso huonekalu, joka pitäisi hakea, eikä todellakaan mitään ilmaisia tavaroita vaan ihan kunnolla on saanut rahaa maksaa. Järjestät peräkärryn ja nostoapua, kello 17 pitäis olla hakemassa ja kello 15 tulee viesti "Meidän MiljaMattiAnterolla on tänään siis niin toooooosi tärkeet kaverisynttärit, joten se haku ei tänään onnistu. Tuutko huomenna?" Parikertaa on ollut tollasia, joissa haku on peruuntunut tollasen ihan siis henkeä uhkaavan tärkeän menon takia. Eivät sitten kahta päivää aiemmin, kun asia sovittiin, tienneet niistä synttäreistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää harkita asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla taas on ollut lähinnä positiivisia kokemuksia, sekä ostajana että myyjänä. Ainakin kaikki sovitut ajat on pitäneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla taas on ollut lähinnä positiivisia kokemuksia, sekä ostajana että myyjänä. Ainakin kaikki sovitut ajat on pitäneet.

Mulla taas ei ole piteneet ikinä. Yksikään sovittu aika ei ole pitänyt kunnolla. Vähintään puolen tunnin myöhästyminen on ollut aina.

Itelle on jo tullut sellanen olo, että Suomi on täynnä ihmisiä, jotka ei osaa aikatauluttaa elämäänsä edes vuorokaudeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla taas ei ole piteneet ikinä. Yksikään sovittu aika ei ole pitänyt kunnolla. Vähintään puolen tunnin myöhästyminen on ollut aina.

Itelle on jo tullut sellanen olo, että Suomi on täynnä ihmisiä, jotka ei osaa aikatauluttaa elämäänsä edes vuorokaudeksi.

Eikähän jollain puolella tunnilla toki olis aina väliä. Toikin vaan oli sellanen, jossa itse joustin ja lupasin, että ok se päivä sopii, jos tulette tasan kun sovitaan. Mulla kun oli itelläni sen jälkeen meno ja tuli kiire, mutta heilläkin oli kiire sen asian kanssa. Ostivat akvaarion, kun omansa oli mennyt rikki ja saatu jotenkin väliaikasesti pysymään kasassa.

• Anonyymi

Ei mitään rahaa lähetetä tilille. Ostajan pitää olla samalta paikkakunnalta ja se tulee hakemaan tavaran ja maksaa käteisellä. Niin minä olen toiminut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Facebookissa on paikkakuntakohtaisia osto ja myynti sivustoja. Eli turussa turkulaisille ja ostaja asuu samalla paikkakunalla kuin myyjä. Sitten ostaja tulee hakemaan tavarat ja maksaa rahat käteen niin se toimii. En missään nettikirppiksillä myisi tavaraa. Facebookin osto ja myynti palstat on todella hyviä. Siellä myydään omalla facebook tunnuksilla ja omalla kuvalla tavarat. Rahaa ei tietenkään pidä lähettää koskaan etukäteen ennen kun saa tavarat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin. Olen myynyt kaikenlaista tavaraa mitä en itse tarvii ja aina on kaupat syntyneet. Vaatteita olen antanut lähinnä ilmaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Facebookissa on paikkakuntakohtaisia osto ja myynti sivustoja. Eli turussa turkulaisille ja ostaja asuu samalla paikkakunalla kuin myyjä. Sitten ostaja tulee hakemaan tavarat ja maksaa rahat käteen niin se toimii. En missään nettikirppiksillä myisi tavaraa. Facebookin osto ja myynti palstat on todella hyviä. Siellä myydään omalla facebook tunnuksilla ja omalla kuvalla tavarat. Rahaa ei tietenkään pidä lähettää koskaan etukäteen ennen kun saa tavarat.

Kirppiksinä minä noita facen sivujakin pidän. En ole muita koskaan käyttänytkään. Just niillä Facen sivuilla mä olen tohon sekopäisten ostajien seurakuntaan törmännytkin. Useammalla paikkakunnalla olen asunut ja kaikkialla tasan sama meno.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama kokemus. Mä myin myös sohvaa ja hirvee härdelli yhden huonekalun ympärillä. Olis varmaan pitänyt pistää enemmän hintaa niin olis ehkä ollu rauhallisempaa. Joku oikeasti esimerkiksi varasi ja sitten pyytää mittaamaan käsinojan korkeuden ja leveyden. Meni mun mielestä kyllä jo hyppyyttämisen puolelle. Ulkomitat ymmärrän tilaan mahtumisen kannalta hyvin, mutta käsinojan leveys oli jo ihan naurettavaa. Se oli ulkomitassa ja mitä väliä muulla on? Noita esimerkkejä on muitakin, mutta toi nyt tuli ekana mieleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Itelläni on kokemusta tosta, mutta ostajan ominaisuudessa. Iso huonekalu, joka pitäisi hakea, eikä todellakaan mitään ilmaisia tavaroita vaan ihan kunnolla on saanut rahaa maksaa. Järjestät peräkärryn ja nostoapua, kello 17 pitäis olla hakemassa ja kello 15 tulee viesti "Meidän MiljaMattiAnterolla on tänään siis niin toooooosi tärkeet kaverisynttärit, joten se haku ei tänään onnistu. Tuutko huomenna?" Parikertaa on ollut tollasia, joissa haku on peruuntunut tollasen ihan siis henkeä uhkaavan tärkeän menon takia. Eivät sitten kahta päivää aiemmin, kun asia sovittiin, tienneet niistä synttäreistä.

"Meidän MiljaMattiAntero" Repesin...

Mutta kyllä saa olla tosi topakkana noitten nettimyyntien kanssa. Sopia tarkat ajat ja vastuuttaa se ostaja, eikä itseään.

Mä ehkä jossain vaihdeessa pidän pihakirppiksen. Sinne voi ottaa sitten vaikka tuttujenkin tavaroita myyntiin. Ja samalla pitää siinä kahvia ja jotain pullaa tarjolla, niistäkin saa ihan hyvät tuotot sivussa. :o)

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

"Meidän MiljaMattiAntero" Repesin...

Mutta kyllä saa olla tosi topakkana noitten nettimyyntien kanssa. Sopia tarkat ajat ja vastuuttaa se ostaja, eikä itseään.

Mä ehkä jossain vaihdeessa pidän pihakirppiksen. Sinne voi ottaa sitten vaikka tuttujenkin tavaroita myyntiin. Ja samalla pitää siinä kahvia ja jotain pullaa tarjolla, niistäkin saa ihan hyvät tuotot sivussa. :o)

Johonkin tollaiseen voisi osallistuakin myyjän ominaisuudessa. Tyylin koko kadun tai kadunpätkän pihakirppis. Saisi kaiken kerralla esille, eikä tarvitsisi rustailla montaa ilmoitusta ja sitten vahtia niitä ostajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Justhan sanoin, että karsee riesa tollaset ilmotukset. Ihmiset kyselee, varailee, peruu, sanoo hakevansa, ei tulekaa, siirtää hakuaikaa ja kaikkea muuta pjaskaa. Ihmiset ei osaa olla pedantteja ja tehdä kuten on sovittu, ilman typerää säätöä. Mulla on elämässäni muutakin tekemistä, kun kytätä yhden pakastimen noutamista. Noutofirma ei ala säätää. Ne tulee ku on sovittu ja hoitaa homman. Simppeliä.

Mä yleensä ootan, että saan rahat tilille ennenkuin lähetän. Ja näin on hyvin menny. Mulla on hyvin pisteitä ja ihmiset uskaltaa maksaa ennekkoon. Kerran yks osti multa monta tavaraa. Enkä viittiny oottaa maksua, kun olin muitakin lähettämässä. Paketti lähti pakettiautomaattiin. Ostaja ei hakenu niitä eikä maksua kuulunu. Sähjöpostiin ei vastannu ja tekstiviestiin laitto että on juuri maksamassa. Sitten tuli viimenen päivä ja paketti ois palautunu ja oisin joutunu maksaan sen palautusmaksun. Katselin seurannasta ettei ole hakenut. Kävin viittä minuuttia ennen sulkeutumista katsomassa ja paketti oli hakematta. Aattelin että siinä se oli. Seuraavana päivänä kun aloin selvittään että miten se paketti palautuu. Niin huomasin että ostaja oli hakemutkin paketin kahta minuuttia ennen paikan sulkeutumista. Maksukin tuli perille, että hyvin loppujen lopuksi meni, mutta pikkusen oli jännitystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Johonkin tollaiseen voisi osallistuakin myyjän ominaisuudessa. Tyylin koko kadun tai kadunpätkän pihakirppis. Saisi kaiken kerralla esille, eikä tarvitsisi rustailla montaa ilmoitusta ja sitten vahtia niitä ostajia.

No joistain tuotteista kuvia ja ilmoitusta kotipaikan ilmuitustaululle. Kyllä ihsn näppäfä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollainen käsitys minullakin on asioista..

En viitsi muutaman euron takia lähteä tuohon rumbaan. Olisi kyllä paljon hyväkuntoista myytävää.

Jos itse olen aikoinaan ostanut jotain, niin aina olen tuntenut itseni vähän huijatuksi.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No joistain tuotteista kuvia ja ilmoitusta kotipaikan ilmuitustaululle. Kyllä ihsn näppäfä...

Paljon näppärämpää, kun soitaa haun ja ovat poissa täysin ilman vaivaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Paljon näppärämpää, kun soitaa haun ja ovat poissa täysin ilman vaivaa.

No kuka hakee, kuka ei... Tuolleen voi uhrata päivän tai pari ja saa tavaraa pois, kun laittaa pienet hinnat. Me kerran penskojen kanssa pidettiin ja sisko oli myös mukana ja ihan kiitettävästi meni kamaa. Ja tuottokin oli parempi mitä jossain kirpparilla. Ei tarvinnut maksella pöydistä mitään. Ja penskat möi kahvia ja pullaakin leikkimökin ikkunasta. :oD

Mutta kuka tykkää mistäkin...

• Disseisback kirjoitti:

No kuka hakee, kuka ei... Tuolleen voi uhrata päivän tai pari ja saa tavaraa pois, kun laittaa pienet hinnat. Me kerran penskojen kanssa pidettiin ja sisko oli myös mukana ja ihan kiitettävästi meni kamaa. Ja tuottokin oli parempi mitä jossain kirpparilla. Ei tarvinnut maksella pöydistä mitään. Ja penskat möi kahvia ja pullaakin leikkimökin ikkunasta. :oD

Ai niin siis silleen haun....mä aattelin, että nettimyyntinä...

No jos ei halua mitään rahaa saada, niin voihan ne itsekin roudata kaatikselle tai kierrätykseen...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Firmat hakee kyllä, kun on sovittu. Jos nyt ei ihan johonkin nyrkkipajaan soittele ja kyllä nekin yleensä tekee miten ovat luvanneet.

Mä sanoin tossa yllä, että joku pihakirppis vois ollakin ok. Tavarat ovat nyt tässä, hae ois jos halua, illalla menevät kaatopaikalle. Mä en oikeasti jaksa montaa päivää tollasten kanssa päivystää. Mulla on muutakin puuhaa.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ai niin siis silleen haun....mä aattelin, että nettimyyntinä...

No jos ei halua mitään rahaa saada, niin voihan ne itsekin roudata kaatikselle tai kierrätykseen...

Siitä on vaivaa. Toi haku maksaa ainaki Pääkaupunkiseudulla käytännössä saman kun ite vei. Jos on paljon tavaraa, niin tulee jopa halvemmaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Firmat hakee kyllä, kun on sovittu. Jos nyt ei ihan johonkin nyrkkipajaan soittele ja kyllä nekin yleensä tekee miten ovat luvanneet.

Mä sanoin tossa yllä, että joku pihakirppis vois ollakin ok. Tavarat ovat nyt tässä, hae ois jos halua, illalla menevät kaatopaikalle. Mä en oikeasti jaksa montaa päivää tollasten kanssa päivystää. Mulla on muutakin puuhaa.

Joo. Sama vika...mutta tosiaan pihakirppiksen vielä joskus pidän, kunhan poika on omillaan. Lähtee nimittäis joutavat nurkista...

Mä kun joskus saan asuttaa tuota tönöä yksin, siellä kaikuu ja sisällä voi pelata jalista....ei oo romuja nurkissa ja niitäkin mitä on, ne löytyy aina. 😁👌

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä yleensä ootan, että saan rahat tilille ennenkuin lähetän. Ja näin on hyvin menny. Mulla on hyvin pisteitä ja ihmiset uskaltaa maksaa ennekkoon. Kerran yks osti multa monta tavaraa. Enkä viittiny oottaa maksua, kun olin muitakin lähettämässä. Paketti lähti pakettiautomaattiin. Ostaja ei hakenu niitä eikä maksua kuulunu. Sähjöpostiin ei vastannu ja tekstiviestiin laitto että on juuri maksamassa. Sitten tuli viimenen päivä ja paketti ois palautunu ja oisin joutunu maksaan sen palautusmaksun. Katselin seurannasta ettei ole hakenut. Kävin viittä minuuttia ennen sulkeutumista katsomassa ja paketti oli hakematta. Aattelin että siinä se oli. Seuraavana päivänä kun aloin selvittään että miten se paketti palautuu. Niin huomasin että ostaja oli hakemutkin paketin kahta minuuttia ennen paikan sulkeutumista. Maksukin tuli perille, että hyvin loppujen lopuksi meni, mutta pikkusen oli jännitystä.

Mäkin olen odottanut aina, että rahat tulee tilille. Tori.fi sivuilla olen myynyt. No problem.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä on vaivaa. Toi haku maksaa ainaki Pääkaupunkiseudulla käytännössä saman kun ite vei. Jos on paljon tavaraa, niin tulee jopa halvemmaksi.

Jos on käyttökelpoista voi viedä kierrätyskeskukseen. Ei nekään romua huoli.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. Sama vika...mutta tosiaan pihakirppiksen vielä joskus pidän, kunhan poika on omillaan. Lähtee nimittäis joutavat nurkista...

Mä kun joskus saan asuttaa tuota tönöä yksin, siellä kaikuu ja sisällä voi pelata jalista....ei oo romuja nurkissa ja niitäkin mitä on, ne löytyy aina. 😁👌

Itse olen siis tilannut haun useammallekin esineelle. Eikähän siitä aina tietenkään tarvitse itse maksaa. Esim. huonekaluja olen lahjoittanut Konttiin ja he hakevat hyväkuntoista tavaraa ilmaiseksi. tietenkin koskee vain sellaista tavaraa, joka heidän on sitten helppo saada myytyä eteenpäin ei esim. huonekaluja. Mä olen ottanut nuo hyväntekeväisyyden kannalta. Onhan noita paikkoja, joihin voi myyntiin lahjoittaa, muitakin.

Noissa vaan on se ongelma, ettei heille tosiaan kaikki kelpaa, koska eihän kaikki mene kaupaksi. Kierrätyskeskus hakee laajemmalla skaalalla, mutta heille joutuu jokusen kympin maksamaan. Sieltäkin kuitenkin iso osa lähtee vielä eteenpäin myytynä kiertoon, esim. kodinkoneita ovat ainakin aiemmin myyneet. Sitten on vielä nuo isot firmat (en ala sanoa nimiä), jotka hakevat isonkin satsin sekalaista - vaikka koko varaston sisällön, kantavat ja hoitavat lajittelut jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on käyttökelpoista voi viedä kierrätyskeskukseen. Ei nekään romua huoli.

Sekin vaatii vaivaa, jos niitä itse sinne alkaa roudata.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse olen siis tilannut haun useammallekin esineelle. Eikähän siitä aina tietenkään tarvitse itse maksaa. Esim. huonekaluja olen lahjoittanut Konttiin ja he hakevat hyväkuntoista tavaraa ilmaiseksi. tietenkin koskee vain sellaista tavaraa, joka heidän on sitten helppo saada myytyä eteenpäin ei esim. huonekaluja. Mä olen ottanut nuo hyväntekeväisyyden kannalta. Onhan noita paikkoja, joihin voi myyntiin lahjoittaa, muitakin.

Noissa vaan on se ongelma, ettei heille tosiaan kaikki kelpaa, koska eihän kaikki mene kaupaksi. Kierrätyskeskus hakee laajemmalla skaalalla, mutta heille joutuu jokusen kympin maksamaan. Sieltäkin kuitenkin iso osa lähtee vielä eteenpäin myytynä kiertoon, esim. kodinkoneita ovat ainakin aiemmin myyneet. Sitten on vielä nuo isot firmat (en ala sanoa nimiä), jotka hakevat isonkin satsin sekalaista - vaikka koko varaston sisällön, kantavat ja hoitavat lajittelut jne.

Joo, siis kyllähän jotkut tavarat joutais suoraan tuollaiseen, ehkä jotain vaatteitakin vaikka Ukrainalaisille....täälläkin taitaa olla erityinen paikka, minne voi käydä viemässä.

Munkin toisaalta pitää vielä odotella tuonne vuoden päähän syksyyn, kun poika muuttanee omilleen. Ottakuut se mitä tarttee ja haluaa, sitten voin pistää loput myyntiin ja kierrätykseen.

Mutta tästä ei ole monta vuotta kun pidettiin se kirppis ja taas on tavaraa liikaa... :o/
        Yks mitkä lähtee, on myös kirjat....niitä en aio enää säilytellä. Keräävät vaan pölyä ja ei niitä tuu luettua enää...jos kiinnostaa joku kirja lukee, niin käy kirjastosta...tai nettikirjana...

• Anonyymi

Voi käydä niin että se hakeminen tulee kalliimmaksi kuin se tavara, kodka polttoaineiden hinnatkin niin korkeat.

Itselläni eräs idea olisi, nimittäin laittaa erääseen nurkkaan toinen tietokone-piste, siis täysin itsenäinen toinen tietokone-piste, kummassakin pisteessä näissä on 2x 100M yhteyspistokkeita, ja pistorasioatakin, sopisi todella hyvinkin, pitäisi suunnitella.

• Anonyymi

Niin olishan tota tavaraa. Olis polkupyörä, ehjä, mutta huollon tarpeessa. Mullakin olis arkkupakastin. Oikeestaan kakskin, mutta toinen on jo yli parikymmentä vuotta vanha. Toimii erinomaisesti, mutta syö varmasti sähköä aikalailla. Menis varmasti, jos joku tarvis johonkin sellasen "hätävara pakastimen". Löytyy kaasuhella uuni, jokusen vuoden vanha, mut täysin käyttämätön (tehtaan paketissa), Löytyy myös astioita monenmoista. Löytyy ulkovaatetta monenmoista, mm. armeijan manttelia, naisten villakangasteakkeja ja huopakumisaapasta. Löytyy paraatimiekkakin, mallia SA int ja useampaa tyyppiä intin hattuja, se paraativersiokin löytyy. Löytyy makuupussia, rinkkaa, trangiaa, lasten kolmipyörää, aurinkotuolien pehmusteita, postilaatikko, parit kappaleet hyväkuntosia kiikareita, jumalaton pino kirjoja ja kaikkea muutakin. Mulla ei vaan todellakaan riitä aikaa, eikä varsinkaan energiaa noiden kaupitteluun.

• Anonyymi

Muutin siis pari vuotta sitten taloon, johon jäi suurin osa irtaimistosta edellisten asukkaiden jäljiltä. Paljon on jo lähtenyt, mutta vielä enemmän on vielä jäljellä.

• Anonyymi

Pitää olla viitseliäisyyttä ja sellainen elämänasenne että nauttii siitä että vanhat kamat menevät kiertoon niitä tarvitseville. Vain silloin vaiva kannattaa ja se on jopa ilo.
      Lähetän kun raha on tilillä. Yhtään negatiivistä kauppaa ei ole ollut ja vuosia olen myynyt. En pluffaa tippaakaan. Kerron rehdisti ihan kaiken. Huonoa tavaraa en laita myyntiin. Joku on jälkeenpäin vielä erikseen kiittänyt, se lämmittää.
      Sen sijaan kun ostin itse, tavara ei ollut niin hyvä kuin myyjä oli antanut ymmärtää. Se on harmi.

• Anonyymi

Samanlaisia kokemuksia. Suomalaiset on rehtiä porukkaa, myös ns uussuomalaiset.

• Anonyymi

No niin naiset. Myykää tavaraanne maksan kyllä hyvin.

• Anonyymi

Ostin kerran spr kirppikselta kaksi tv tuolia. Maksoin niistä 40 euroa. Myin ne 180 eurolla.

• Anonyymi

Ostajalle toimitus veloituksetta, eli 1000euroa toimisukuluihin myyjälle heti napsahtaapi

• Anonyymi

Eikö teille ole Siivouspäivä tuttu?

https://siivouspaiva.com/fi/cleaningday

Voisitte maalla järjestää johonkin pellolle oman Siivouspäivä-tapahtuman ja tiedottaa jossain kaupan ja kirkon ilmoitustaululla, facessa tms.

Seuraava kansallinen Siivouspäivä on elokuussa. Siivouspäivä tapahtumien pitämiseksi ei tarvitse mitään virallisia lupia, riittää, että merkitsee paikan kartalle eikä jätä roskia yleisille paikoille. Helsingissä tapahtuma keskittyy puistoihin ja väkeä riittää.

Helsingissä on joka sunnuntai Aleksis Kiven kadun kirppis Kalliossa, jonne saa ilmaiseksi mennä myymään. Kirpputori on paisunut ihan valtavaksi ja hintataso on alhainen jos tykkää shoppailla kirpputorilla ja on sunnuntaina Helsingissä niin kannattaa poiketa.

https://www.stadissa.fi/tapahtumat/52091/aleksis-kiven-kadun-kirppis

• Anonyymi

Tuo sopii heille, joilla tavarat ovat lahinnä pientä ja helposti kuljetettavaa. Yrittäpä raahata tuonne arkkupakastin, kun parkkipaikatkin ovat kiven alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo sopii heille, joilla tavarat ovat lahinnä pientä ja helposti kuljetettavaa. Yrittäpä raahata tuonne arkkupakastin, kun parkkipaikatkin ovat kiven alla.

Tosta syystä joku piha-/katukirppis olis ainut jossa voisin tavaraa itsekin myydä. Sillä tavalla, että tavarat tarvitsisi vain siirtää sisältä pihalle, eikä roudata mihinkään sen kauemmas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosta syystä joku piha-/katukirppis olis ainut jossa voisin tavaraa itsekin myydä. Sillä tavalla, että tavarat tarvitsisi vain siirtää sisältä pihalle, eikä roudata mihinkään sen kauemmas.

Siivouspäivänä voi myös myydä omassa pihassa ja ilmoittaa paikasta Siivouspäiväsivuilla, joissa voi myös mainita mitä on myynnissä.

Jos asuisin maalla, niin tsemppaisin ja ilmoittelisin tapahtumasta ja myytävästä tavarasta aktiivisesti ennen tapahtumaa jotta edes joku tajuaisi poiketa. Koittaisin ehkä tehdä siitä jonkinlaisen yhteisen kylätapahtuman missä useammat järjestäisivät omilla pihoilla myyntiä sovitusti ja olisi joku yhteismyyntitapahtuma vaikka jossain kirkon parkkipaikalla tms:)

Varmaan Siivouspäivä on suurin tapahtuma täälä Helsingissä, kun sitä jopa on bussien kyljissäkin mainostettu. Monet myyvät myös itsetehtyjä leivonnaisia ja ruokaakin on ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siivouspäivänä voi myös myydä omassa pihassa ja ilmoittaa paikasta Siivouspäiväsivuilla, joissa voi myös mainita mitä on myynnissä.

Jos asuisin maalla, niin tsemppaisin ja ilmoittelisin tapahtumasta ja myytävästä tavarasta aktiivisesti ennen tapahtumaa jotta edes joku tajuaisi poiketa. Koittaisin ehkä tehdä siitä jonkinlaisen yhteisen kylätapahtuman missä useammat järjestäisivät omilla pihoilla myyntiä sovitusti ja olisi joku yhteismyyntitapahtuma vaikka jossain kirkon parkkipaikalla tms:)

Varmaan Siivouspäivä on suurin tapahtuma täälä Helsingissä, kun sitä jopa on bussien kyljissäkin mainostettu. Monet myyvät myös itsetehtyjä leivonnaisia ja ruokaakin on ollut.

Eli helpommalla pääsee, kun vaan lahjottaa Konttin tmv.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli helpommalla pääsee, kun vaan lahjottaa Konttin tmv.

Niin varmasti pääsee helpommalla.

Itsellä on niin hyvää ja myyntikelpoista tavaraa, etten sitä mihinkään ala lahjoittamaan, niin hyvä ihminen en ole vaan haluan rahat tavaroista itselleni. Nyt kesän alussa on tullut Torin ja ilmaismyyntitapahtumien ansiosta n 650 € myynti, jolla osalla ostin kaksi valaisinta ja hienon koriste-esineen ja loput rahat meni muihin tarpeisiin.

Kirpputorimyynti on monelle mieluisa harrastus ja tapahtumat mukavaa sosiaalista puuhastelua ja kierrätystä ja aarteenetsintääkin:)))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellä on niin hyvää ja myyntikelpoista tavaraa, etten sitä mihinkään ala lahjoittamaan, niin hyvä ihminen en ole vaan haluan rahat tavaroista itselleni. Nyt kesän alussa on tullut Torin ja ilmaismyyntitapahtumien ansiosta n 650 € myynti, jolla osalla ostin kaksi valaisinta ja hienon koriste-esineen ja loput rahat meni muihin tarpeisiin.

Kirpputorimyynti on monelle mieluisa harrastus ja tapahtumat mukavaa sosiaalista puuhastelua ja kierrätystä ja aarteenetsintääkin:)))

Eli lisään tähän vielä sen että kierrätyksen ansiosta en käyttänyt varsinaisesti selvää rahaa kotini uudistamiseen ja jäi vielä ylikin.

Yleensä juuri "sijoitankin" näin kirpputorin myyntitulot, niin hyöty on maksimaalinen ja vaivannäkö tuntuu kannattavalta vaikka se ei ehkä ihan ajallisesti sitä olisikaan.

Ja toki tykkään puuhailla ja säätää enkä koe sitä vaivannäöksi.

Kukin tyylillään, pääasia on, ettei käyttökelpoinen tavara joudu kaatopaikalle tai pilaannu varastossa käyttökelvottomaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minullakin, mutta en ole tavarankerääjä, joten ei tulisi kirppareilla rahaa käytettyä. Nyt on vaan tosiaan mm. perintönä kertynyt tavaraa nurkkiin. Valtaosa on sellaista, että ihan mielelläni lahjoitan pois. Antaisin netissäkin ilmaiseksi, mutta en tosiaan halua itselleni sitä riesaa.

Toki noista osa on sellaisia, etten minäkään viitsi niitä ilman mitään antaa. Siellä on koristelasia ja keräilyastioita. Itse en moisia jaksa katsella pölyä keräämässä, mutta jotkut ilmeisesti noista tykkäävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minullakin, mutta en ole tavarankerääjä, joten ei tulisi kirppareilla rahaa käytettyä. Nyt on vaan tosiaan mm. perintönä kertynyt tavaraa nurkkiin. Valtaosa on sellaista, että ihan mielelläni lahjoitan pois. Antaisin netissäkin ilmaiseksi, mutta en tosiaan halua itselleni sitä riesaa.

Toki noista osa on sellaisia, etten minäkään viitsi niitä ilman mitään antaa. Siellä on koristelasia ja keräilyastioita. Itse en moisia jaksa katsella pölyä keräämässä, mutta jotkut ilmeisesti noista tykkäävät.

Minä kyllä olen keräilijä😂

Uuhhh..lasi ja posliini onkin vaikeaa kirpparitavaraa, kun se täytyy pestä ja pakata todella huolellisesti ja kuljettaminen on erityisen stressaavaa.

Voisit laittaa esim facen johonkin antiikki/design-ryhmään ilmoituksen kaikki kerralla pois, niin ehkä sillain voisit edes jotain saada.

Niissä ryhmissä voi myydä myös huutokaupalla tarjousten mukaan mikä sopinee hyvin isommalle erälle tavaraa.

Tai tarjota kuolinpesäkauppiaille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kyllä olen keräilijä😂

Uuhhh..lasi ja posliini onkin vaikeaa kirpparitavaraa, kun se täytyy pestä ja pakata todella huolellisesti ja kuljettaminen on erityisen stressaavaa.

Voisit laittaa esim facen johonkin antiikki/design-ryhmään ilmoituksen kaikki kerralla pois, niin ehkä sillain voisit edes jotain saada.

Niissä ryhmissä voi myydä myös huutokaupalla tarjousten mukaan mikä sopinee hyvin isommalle erälle tavaraa.

Tai tarjota kuolinpesäkauppiaille.

Täytynee jossain vaiheessa tarjota noita jollekin kauppiaalle. Tuossa on muutama sellainen esine, jotka annan luultavasti pyöreiden vuosien merkkipäivälahjoina eteenpäin. Sellaisille ihmisille, jotka noiden päälle tajuavat ja arvostavat. Siskontyttö menee kohta naimisiin ja tiedän, että siinä taloudessa on kaksi naista, jotka noista tykkäävät. Luultavasti yksi noista menee siis heille häälahjaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytynee jossain vaiheessa tarjota noita jollekin kauppiaalle. Tuossa on muutama sellainen esine, jotka annan luultavasti pyöreiden vuosien merkkipäivälahjoina eteenpäin. Sellaisille ihmisille, jotka noiden päälle tajuavat ja arvostavat. Siskontyttö menee kohta naimisiin ja tiedän, että siinä taloudessa on kaksi naista, jotka noista tykkäävät. Luultavasti yksi noista menee siis heille häälahjaksi.

Sehän on hyvä idea! Säästät lahjan hinnan heti👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on hyvä idea! Säästät lahjan hinnan heti👍

Noissa on signeerattujakin esineitä mukana ja listahintojen mukaan pari ihan arvokastakin. Toisen noista oikeasti arvokkaista ajattelin antaa. Täytyy vaan yrittää vähän kautta rantain selvitellä kumpi mahtaa olla enemmän heidän makuunsa. Noissa on sekin puoli, että mä olen itse aikanaan saanut nuo isoäidiltäni, joka siis on tuon siskontytön isoisoäiti, jota hän ei koskaan ehtinyt tavata. Mummu kuoli niin nuorena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noissa on signeerattujakin esineitä mukana ja listahintojen mukaan pari ihan arvokastakin. Toisen noista oikeasti arvokkaista ajattelin antaa. Täytyy vaan yrittää vähän kautta rantain selvitellä kumpi mahtaa olla enemmän heidän makuunsa. Noissa on sekin puoli, että mä olen itse aikanaan saanut nuo isoäidiltäni, joka siis on tuon siskontytön isoisoäiti, jota hän ei koskaan ehtinyt tavata. Mummu kuoli niin nuorena.

Anna toinen ja kun kiittää, niin mainitse vaihtoehdosta.

Luot sillä jopa lahjansaamiseen lisää jännitystä!

Kun ethän oikein voi kumpaakin kääriä pakettiin ja sitten viedä toisen pois🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos ne haluisikin molemmat, niin voithan aina pyytää esim vastalahjaa tai palvelusta tai vihjata, että olit ajatellut myydä kaikki ne esineet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän äitinsä konsultaatio auta. Tai sittne menen jollain tekosyylä kylään vähän vakoilemaan. En ole ikinä sisustusta erityisesti katsellen siellä kyläillytkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos ne haluisikin molemmat, niin voithan aina pyytää esim vastalahjaa tai palvelusta tai vihjata, että olit ajatellut myydä kaikki ne esineet.

No en mä nyt saman suvun jäseneltä tulisi ikinä pyytämään mitään perinnöksi saaduista esineistä. Tuleehan noita merkkipäiviä myöhemminkin. Eikä noista kaikki taatusti heitä kiinnosta. Kyllä mä sen verran heidän makuaan tunnen. Nuo isot kyllä, mutta ei hekään noista pienemmistä taida juuri tykätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en mä nyt saman suvun jäseneltä tulisi ikinä pyytämään mitään perinnöksi saaduista esineistä. Tuleehan noita merkkipäiviä myöhemminkin. Eikä noista kaikki taatusti heitä kiinnosta. Kyllä mä sen verran heidän makuaan tunnen. Nuo isot kyllä, mutta ei hekään noista pienemmistä taida juuri tykätä.

Se on kyllä vaikeaa antaa sisustuslahja.

Kannattaa mainita sekin, ettet pahastu jossei ole mieluinen ja haluaa myydä.

Ite koitin ensiksi myydä kirpparilla mitä sain kotitalosta mukaan, mutta suurimman osan lahjoitin Emmaukseen kun ei millään mennyt kaupaksi.

1900-luvulla tehtiin niin paljon semmoista tavaraa joka ei kulu ikinä rikki, muttei nyt ainakaan vielä ole arvossaan eikä innosta nuoriakaan sisustajia.

Varmasti joskus on, niinkuin hyvitehty tavara aina, varsinkin kun on materiaalipulaa ja hintojennousua tiedossa tulevaisuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on kyllä vaikeaa antaa sisustuslahja.

Kannattaa mainita sekin, ettet pahastu jossei ole mieluinen ja haluaa myydä.

Ite koitin ensiksi myydä kirpparilla mitä sain kotitalosta mukaan, mutta suurimman osan lahjoitin Emmaukseen kun ei millään mennyt kaupaksi.

1900-luvulla tehtiin niin paljon semmoista tavaraa joka ei kulu ikinä rikki, muttei nyt ainakaan vielä ole arvossaan eikä innosta nuoriakaan sisustajia.

Varmasti joskus on, niinkuin hyvitehty tavara aina, varsinkin kun on materiaalipulaa ja hintojennousua tiedossa tulevaisuudessa.

Juu, eihän se aina helppoa ole. Luulen kuitenkin, että kelpaa heille erinomaisesti. Mummulan vanhan kaappikellon ottivat ihan into piukkana ja sitä on siellä nyt innoissaan korjailtu ja kunnostettu.

• Anonyymi

Konttiin ei kannata tavaroitaan lahjoittaa.Äitini ja Isäni kuolivat hyvää tavaraa jäi paljon.Sovittiin niiden kanssa noutopäivä.Kuskit ei puhuneet sanaakaan Suomea eikä mitään muutakaan ymmärettävää kieltä.Eivät vieneet mitään mukanaan.Siihen päivään loppui SPR kannatus en mene edes verta luovuttamaan pitäköön tunkkinsa.

• Anonyymi

Sitten voi lahjoittaa muualle, jos tahtoo.

Se on kyllä totta, että Kontin kuskit ovat tosi tarkkoja mitä ottavat mukaansa. Viimeksi kävivät jokaisen huonekalun huolella läpi lommojen ja tahrojen ja muiden vikojen varalta. Kontissahan eivät korjaa mitään, vaan menee pitkälti sellaisenaan myyntiin. Varmaan jonkun peruspesun tekevät, mutta esim. isompia tahrojakaan eivät kuulemma ala poistella ja siksi tahraiset eivät kelpaa. Täältä kyllä ottivat sitten tutkimisen jälkeen kaiken tarjotun mukaansa.

• Minä poltan kaikki tarpeettomat palavat tavarat joita ei kannata tai viitsi myydä

• Anonyymi

Minä myin paljon äitini tavaroita silloin kun se kuoli. Lähes kaiki meni kaupaksikin. Huonekaluja oli paljon, tauluja ja myös auto. Otin itse jotain tavaroita myös muistoksi.
      Itse en keräile varastoon tavaraa mutta joskus on jotain ja myyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2751
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      954
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    9. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      66
      862
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe