Mitens nyt?

Anonyymi

Huomasin just, että Taffelin perunalastuissa on Ukrainan sodan takia auringonkukka öljy korvattu palmuöljyllä. Sehän taitaa olla huono juttu, koska palmuöljyä ei saisi käyttää enää suklaassakaan, taitaa jäädä nyt chipsit syömättä, vaikka en muutenkaan osta itselleni, kuin sen pienimmän pussin. Mitäs ootte tästä mieltä, meinaatteko tekin alkaa boikotoimaan nyt näitä perunalastuja?

9

868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En käytä ko firman tuotteita. Käytän harvoin vaan salt and vinegar perunalastuja.

      • Anonyymi

        Estrella käyttää näköjään edelleenkin auringonkukkaöljyä, sillähän on ainakin ollut tuota makua, joka taitaa itseasiassa olla ns. alkuperäinen maku.

        Ostakaa siis Estrellaa ja boikotoikaa Taffelia, joka käyttää vaarallista palmuöljyä, jossa on paljon kovaa rasvaa. Taffel selvästi haluaa vaan säästää käyttämällä halvempaa palmuöljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Estrella käyttää näköjään edelleenkin auringonkukkaöljyä, sillähän on ainakin ollut tuota makua, joka taitaa itseasiassa olla ns. alkuperäinen maku.

        Ostakaa siis Estrellaa ja boikotoikaa Taffelia, joka käyttää vaarallista palmuöljyä, jossa on paljon kovaa rasvaa. Taffel selvästi haluaa vaan säästää käyttämällä halvempaa palmuöljyä.

        Tuskin Estrellekaan voi kauan käyttää pelkästään auringonkukkaöljyä, koska sen hinta tulee varmasti nousemaan paljon. Nimittäin valtaosa maailman auringonkukkaöljystä tulee Venäjältä ja Ukrainasta. Ja yritysten pitää tehdä joko tuotteista voittoa tai lopettaa tuotanto. Yritys ei voi tehdä tuotteista suurta tappiota.

        Ja jos on huolestunut terveydestä niin sipsejä ei ylipäätään pidä syödä. Mitkään sipsit ei ole terveellisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Estrella käyttää näköjään edelleenkin auringonkukkaöljyä, sillähän on ainakin ollut tuota makua, joka taitaa itseasiassa olla ns. alkuperäinen maku.

        Ostakaa siis Estrellaa ja boikotoikaa Taffelia, joka käyttää vaarallista palmuöljyä, jossa on paljon kovaa rasvaa. Taffel selvästi haluaa vaan säästää käyttämällä halvempaa palmuöljyä.

        Ei kyse ole säästämisestä. Kaikkia öljyjä ei enää vain saa mistään


    • Anonyymi

      Auringonkukkaöljy lähes yhtä huonoa eikä suositella, ennemin vaikka rypsiöljyä tai oliiviöljy olisi terveellisin. En osta mitään säilykkeitä missä auringonkukkaöljyä (tai mitään öljyä) vaikka Ukrainaa haluankin tukea, en myöskään osta tuotteita missä palmurasvaa jos huomaan. Säilykkeet ilman muuta vedessä, sen voi käyttääkin ruokaa tehdessään tai vaikka juoda.

      • Anonyymi

        Oliiviöljy ei taida toimia sipseissä, joissa öljyn pitää pystyä kuumentamaan todella kuumaksi. Rypsiöljy ehkä onnistuisi, mutta maku muuttuisi paljon eikä kelpaisi monille.


    • Anonyymi

      Ei mitään hätää, kotimaista turvetta riittää.

    • Anonyymi

      Taffelia ei nyt voi ostaa, enkä ole voinut ostaa muutenkaan oikeastaan enää, kun olen ollut sinkkuna jo vuosikausia.

      Miksi helvetissä pussit on nykyään jotain megagiga-perhekokoisia, 350 grammaa, ei ole hyvä yhden syödä näitä sellaista määrää, minulle kun riittäisi se 75 grammaakin, ja lapsuudessani se taisi ollakin normaali pussin koko. Jos ihminen haluaa enemmän näitä, niin ostaa sitten useamman pienemmän pussin, nyt on pakko ostaa iso pussi. Bisnestä vissiin taas, että saadaan ihminen maksamaan isosta pussista, sitähän se kaikki nykyään on.

      On toki tullut nyt myyntiin taas pieniäkin pusseja, mutta vain pari eri makua, ei tietenkään sitä mitä haluaisi. Lapsuudessani Taffelin grillimaustetut oli parhaita, mutta nekin lopetettiin, taisivat tosin tulla uudelleen myyntiin pari vuotta sitten barbeque-nimellä, mutta vaan 350 grammaisina, Taffel teki myös reilut 30 vuotta sitten valkosipulin makuisia sipsejä, olivat aivan mahtavia, mutta nekin lopetettiin aika pian. Ihme juttu, että aina ne parhaimmat lopetetaan.

      • Anonyymi

        Minulla kestää helposti monta päivää ja harvoin ostankin, juustonaksut houkuttelee enemmän. Palmuöljyn käyttö tainnut jo loppua kaikilla, mitä lie ollut rasva ennen, mutta 80-luvulla olisi voinut perunalastuja syödä vaikka joka päivä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe