TAAS kauheaa hehkutusta helteiden ihanuudesta

Anonyymi

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008905980.html
"Näin tulikuuma ilma­massa pelmahtaa Suomen päälle – ja jämähtää siihen paikkaan
Noin 30 asteen helle hemmottelee suomalaisia.
– Näyttää siltä, että ensi viikko saadaan aikanakin nauttia tai kärvistellä tukalistakin lämpötiloista. Juhannuksena lämpenee ja lämmin ilma pysyy ensi viikon Suomen yllä, Ilmatieteen laitoksen päivystävä meteorologi Tuukka Keränen kertoo kupletin juonen.
Perinteiset ilon pilaajat, kuten Jäämereltä tuleva kylmä henkäys tai Siperian suunnalta käyvä puhallus, eivät pysty pilaamaan hellejuhlia.
Lämpö on samaa ilmamassaa kuin on ollut tukalan lämmön piinaamissa Välimeren maissa, Espanjassa ja Ranskassa. Lämmintä ilmaa yltää etelästä Suomeen asti.
Lämmöstä pääsee pikku hiljaa nauttimaan koko Suomi."

Hirveää tukalan kuumuuden ihannointia ja muka kaikki suomalaiset nauttisivat ja viettäisivät hellejuhlia.
Niinkuin helle olisi joku hyvin ja viileä ilma pahis.
Minä VIHAAN tuollaisia tappohelteitä, jotka korventaa ja tekee päivistä helvettiä, kun on kuumuus, jota ei pakoon pääse.
Kylmän kanssa pärjää, kun kylmää pääsee pakoon pukemalla vaatetta päälle.
Tuollaisessa tappohelteessä ei ole mitään nautintoa, vaan kärsimystä se on.
Päivällä ei pysty käymään kaupassa, kun on liian kuumaa ja illalla joutuu käymään kaupassa jasilloinkin on tukalan kuumaa.
Jäätelöä ei voi ostaa, koska se sulaa matkalla kotiin ja muutkin kylmätuotteet kuumenevat.

10

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisen fysiikka tykkää enemmän lämmöstä kuin pakkasesta. 30 asteen helteellä on hyvä mennä ulos, että saa ton liman pois keuhkoista. Tein tällä viikolla PEH seurantaa ja mun arvot on 80 vuotiaan tasolla. Ja ihan siitä syystä, että en oo saanu talven limoja vielä pois. Ette taida muistaa kuinka hirveä viime talvi oli ja kevät ei edenny yhtään. Ei kai me mitään ikuista talvee tänne haluta. Nivelet ja virtsatietkin tarttis vähän pidempää lämpöjaksoo. Eri asia on jollain inuitillä, jolla on kehittyny rasvakerros lämmittää, niin sillon vois olla helle aika kamala.

    • Anonyymi

      Joutilaat ja työttömät siitä ilakoi ei normaali kansa.

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä asumaan amerikkalaisten Death Valleyhyn, lämpöä voi riittaa.

      Missä itse olen, on kuin sellainen laakso ja kun aurinko tulee;: saakelin kuumaa on.

    • Anonyymi

      Piti yrittää keksiä, mikä tämä mosaiiikki-kappale on, "makkara-kakkaja-jakkara", on movetron-juttuja jotain, tuli mieleen ja youtube auttoi :D

      https://www.youtube.com/watch?v=XZnjRCAP1NI

      YTai popo-popio-pipo-täti.

    • Anonyymi

      Terve ihminen ei helteitä kammoksu. Aikoinaan painoin 130Kg ja silloin helteet olivat tuskaisia.

      Nyt 50Kg keveänpänä taasen on aina kylmä, koska ei ole enää eristekerrosta.

      >🥶<

      • Anonyymi

        Olen terve ihminen ja kammoksun. Pakko on tehdä ulkona raskasta työtä porotuksesta huolimatta. Se että sinua ei työt rasita ei sinusta tervettä tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen terve ihminen ja kammoksun. Pakko on tehdä ulkona raskasta työtä porotuksesta huolimatta. Se että sinua ei työt rasita ei sinusta tervettä tee.

        Olet harvinaisen oikeassa. Minulla on 2 tyypin diapetes, onnettomuuden aiheuttama vakava aivovaurio ja moni luukin on korvattu titaanitangolla.

        Jos olisin eläin, niin minut olisi lopetettu jo aikoja sitten. Elo heittelee ihmisiä, mitä sitten?

        Kovan elämäni ja entisenä ytminä olen oppinut suhtautumaan elon kiertokulkuun empaattisesti ja usealta kannalta.

        >ap simiti<


    • Anonyymi

      Kevyt pukupaita- natoytyylinern jsa nahkatakki suomalainen on viileä sopiva.. mutta jos erittäin raskas joku SS-upseerin tyyppinen isonahkainen musta takki, voi olla kuumaa senkin kanssa.

    • Anonyymi

      Minä olwn isoooori, koSKA voimistan itseäni kun katson elokuviakin siis sohvalla liikutan jalkoja samalla, mitä jännittävämpi elokuva sitä suurempi treeni.

    • Anonyymi

      Missä tuossa tekstissä on ses hehkutus?Taidat nyt vain lukea ja tulkita miten itse haluat. Minä näeen tuossa vain muutaman positiivisen lausahduksen, en hehkutusta. Sanotaanhan siinä myöskin, että "tai kärvistellä" ja lämpötila mainitaan tukalaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      169
      3160
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      139
      2127
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      2076
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      89
      1830
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      84
      1620
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      27
      1603
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1130
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      274
      1114
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      71
      1110
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      958
    Aihe