Metsään en näin kuumalla mene

Anonyymi

Nyt on aivan liian tukalan kuumaa mennä metsään, nevalle, suolle tai metsäaukolle.
Risut, oksat ja maaperä ritisee kuivuudesta ja kiukuiset itikat hyökkäävät kimppuun.
Hiki valuu norona, iho muuttuu nahkeaksi, alkaa huimaamaan, korvissa humisee paahtava helle ja itikoiden ininä ja pörinä.
Varmaan paarmat ovat kuoriutuneet ja valmistautuneet hyökkäämään metsään, nevalle, suolle ja metsaukolle uskaltautuneen kulkijan kimppuun.
Paarmat, nuo kiusanhenget syöksyvät ja lentelevät ihmisuhrin pään ympärillä yrittäessä iskeä pistimensä ihmisuhrin ihoon.
Hevospaarmat ja sokkopaarmat hyökkäävät, mäkäräiset mönkivät korvaan, nenään, silmiin ja järjetömän paukaman tekevät purtuaan, polttiaiset nuo viheliäiset millin kymmenys osan kokoiset kiusanhenget, kärpäset surisevat, nenään ja suuhun yrittävät, hyttyset illalla alkavat inisemään ja kuppaavat viatonta ihmistä puutarhassaan.

On aivan liian kuuma lähteä päivällä pyöräilemään. varjossa mittari näyttää 33 astetta ja auringon paahteessa on varmasti 50 lämmintä.
Ei pyöräilyssä ilmavirta nyt virkistä yhtään, tulee kuuma olo, hiki virtaa, iho on nahkea, paita liimautuu selkään, korvissa humisee, silmissä humisee.

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä nyt on kuuma ulkona. Liian kuuma. Saunassa ollessa voi välillä virkistäytyä suihkussa, mutta ulkona kuumalla ollessa ei pahemmin virkistä mikään. Ehkä joku juoma kuten vichyvesi hetkellisesti. Kuumalla täytyy mennä sisätiloihin, vaikka ruokakaupan pakastealtaiden ja pakastekaappien eteen tai olla kotona sisätiloissa, jos mahdollista. Itse en kuumalla kauheasti liiku ellei ole pakko.

      • Anonyymi

        Saunaa en kuumenna tällaisilla helteillä, eri asia jos olis ulkosauna, mut kun sauna on asunnossa, niin kaikenlainen toiminta, joka tuottaa lämpöä sisälle asuntoon, niin pitää minimoida, kun asteen lämpötilan nostokin lisää tukaluutta.

        Kaupan pakastealtaiden lähellä on viileää, mutta kun menomatkalla tulee hirittävän kuuma ja kun pakastealtaan äärellä virkistyy, niin kotimatkalla on taas kuuma, eikä virkistymisestä ole juurikaan hyötyä.


    • Lupauduin katusäbään tälle iltaa. Saattaapi olla, että hiki on melkoinen. Yövuorojen jälkeen kroppa on muutenkin vähän sekaisin, mutta eiköhän siitä selviä. Pitää ottaa vettä mukaan reilusti ja koittaa ottaa suht iisisti. 😎👌

      • Ehkä iltaa kohden vähän viilenee.. lippis päähän jos aurinko vielä paistaa.. ja taas mä kotkotan sulle..heh.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ehkä iltaa kohden vähän viilenee.. lippis päähän jos aurinko vielä paistaa.. ja taas mä kotkotan sulle..heh.

        No mä muulen, että päivän kun on porottanut siihen asfaltille, niin ei siinä asteen parin viilenemistä edes huomaa. 😄

        Lippis on jees, mutta otan myös tummrnnetut Bollet. Suojalasit. Viimeks kun kävin, sai kaveri pallosta silmään, onnfks oli se silloin ainoa, jolla oli suojalasit...nyt on mullakin muuten..


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä muulen, että päivän kun on porottanut siihen asfaltille, niin ei siinä asteen parin viilenemistä edes huomaa. 😄

        Lippis on jees, mutta otan myös tummrnnetut Bollet. Suojalasit. Viimeks kun kävin, sai kaveri pallosta silmään, onnfks oli se silloin ainoa, jolla oli suojalasit...nyt on mullakin muuten..

        Hjuuva, hjuuva. Suojavarusteet pelin mukaan.

        Ota vielä ylimääräinen vesipullo ja pieni pyyhe. Voit kastella pääsi ja enimmät kuivata pyyhkeeseen.. freesaa ihan älyttömästi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hjuuva, hjuuva. Suojavarusteet pelin mukaan.

        Ota vielä ylimääräinen vesipullo ja pieni pyyhe. Voit kastella pääsi ja enimmät kuivata pyyhkeeseen.. freesaa ihan älyttömästi.

        No saatan mä ottaakin...
        Pikkupyyhkeen oon aina ottanutkin mukaan, että saan kuivattua hikeä naamalta. Mutta ne suojalasit pitää muistaa myös ottaa..

        Hyvä se vähän on hikoillakin. Sitten illslla lämmittää vielä saunan, niin ei enää 28 astetta tunnu miltään. 😆


      • Disseisback kirjoitti:

        No saatan mä ottaakin...
        Pikkupyyhkeen oon aina ottanutkin mukaan, että saan kuivattua hikeä naamalta. Mutta ne suojalasit pitää muistaa myös ottaa..

        Hyvä se vähän on hikoillakin. Sitten illslla lämmittää vielä saunan, niin ei enää 28 astetta tunnu miltään. 😆

        Onkos se rai rai saunailta? Olit vissiin juhannuksen töissä. Näin uumoilin. Mä en pystyisi kyllä saunomaan näillä helteillä.. en sit millään.
        Piti tänään tehdä pihahommia, mutta aivan liian kuuma.. ne hommat ei karkaa mihinkään. Ehkä sitten iltasemmalla, kun arska ei enää porota tuohon pihalle.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ehkä iltaa kohden vähän viilenee.. lippis päähän jos aurinko vielä paistaa.. ja taas mä kotkotan sulle..heh.

        Eikä viilene. Housussas viilenee. Helteet ovat ja pysyvät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä viilene. Housussas viilenee. Helteet ovat ja pysyvät.

        Olisikin kiva jos housuissani viilenisi.. ei olisi pihi ongelmaa..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Onkos se rai rai saunailta? Olit vissiin juhannuksen töissä. Näin uumoilin. Mä en pystyisi kyllä saunomaan näillä helteillä.. en sit millään.
        Piti tänään tehdä pihahommia, mutta aivan liian kuuma.. ne hommat ei karkaa mihinkään. Ehkä sitten iltasemmalla, kun arska ei enää porota tuohon pihalle.

        Ei. Ihan nätisti meinasin saunoa. Tyttö ja poitsukin on kotosalla. Ja tällä helteellä alkoholia iltasella, on takuuvarma päänsärky ja voimattomuus huomisella. En takuulla ota tippaakaan.

        Sitten muutenkin meinasin olla ottelematta tässä kesällä. Ei nyt oikeen oo siihen fiilistä. Otan nämä vapaat iisisti ja sit seuraavilla vapailla ois tarkoitus tehdä vähän puuhommia maalla ja töissä. Ja ne ei onnistu näillä keleillä, jos erehtyis pikkusenkin kipottelemaan. 😁

        Elokuussa on vähän lomaa, jos sitten kävis mökillä veneilee vähän ja sit maissa vähän rairai-meininkiä.

        Ei, mutta tästähän on kohta lähdettävä. Meinasin moottoripyörällä hurauttaa. Otan vanhan kypätän, se voi hikeentyä ja sit mailakassi ja reppu selkään. 😁👌


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei. Ihan nätisti meinasin saunoa. Tyttö ja poitsukin on kotosalla. Ja tällä helteellä alkoholia iltasella, on takuuvarma päänsärky ja voimattomuus huomisella. En takuulla ota tippaakaan.

        Sitten muutenkin meinasin olla ottelematta tässä kesällä. Ei nyt oikeen oo siihen fiilistä. Otan nämä vapaat iisisti ja sit seuraavilla vapailla ois tarkoitus tehdä vähän puuhommia maalla ja töissä. Ja ne ei onnistu näillä keleillä, jos erehtyis pikkusenkin kipottelemaan. 😁

        Elokuussa on vähän lomaa, jos sitten kävis mökillä veneilee vähän ja sit maissa vähän rairai-meininkiä.

        Ei, mutta tästähän on kohta lähdettävä. Meinasin moottoripyörällä hurauttaa. Otan vanhan kypätän, se voi hikeentyä ja sit mailakassi ja reppu selkään. 😁👌

        Älä juo viinaa. Vanhan ja viisaan neuvo.
        Saat hyvän kesän.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei. Ihan nätisti meinasin saunoa. Tyttö ja poitsukin on kotosalla. Ja tällä helteellä alkoholia iltasella, on takuuvarma päänsärky ja voimattomuus huomisella. En takuulla ota tippaakaan.

        Sitten muutenkin meinasin olla ottelematta tässä kesällä. Ei nyt oikeen oo siihen fiilistä. Otan nämä vapaat iisisti ja sit seuraavilla vapailla ois tarkoitus tehdä vähän puuhommia maalla ja töissä. Ja ne ei onnistu näillä keleillä, jos erehtyis pikkusenkin kipottelemaan. 😁

        Elokuussa on vähän lomaa, jos sitten kävis mökillä veneilee vähän ja sit maissa vähän rairai-meininkiä.

        Ei, mutta tästähän on kohta lähdettävä. Meinasin moottoripyörällä hurauttaa. Otan vanhan kypätän, se voi hikeentyä ja sit mailakassi ja reppu selkään. 😁👌

        No naatiskele hyvä mies.. naatiskele.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No naatiskele hyvä mies.. naatiskele.

        älä mongerra sitä murretta kun et osaa…


      • Anonyymi kirjoitti:

        älä mongerra sitä murretta kun et osaa…

        Jaa palstapoliisi saapui.
        En osaa montaakaan asiaa, silti teen niitä alvariinsa. Joten joudut nyt kestämään ..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa palstapoliisi saapui.
        En osaa montaakaan asiaa, silti teen niitä alvariinsa. Joten joudut nyt kestämään ..

        Missä sheriffit ratsastaa, siellä ei voi lampaat laiduntaa


      • Anonyymi

        Tuskinpa siellä muutkaan pelaa täysillä, varmaan enemmän hengailua ja sählyjuomia otetaan eli olutta ja siideriä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No naatiskele hyvä mies.. naatiskele.

        No kiva oli pelatakin... mutta kyllä vähän veto lähti lopussa...

        En ollut syönyt mitään, niin puhti loppui. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kiva oli pelatakin... mutta kyllä vähän veto lähti lopussa...

        En ollut syönyt mitään, niin puhti loppui. 😁

        Ota hyvä mies äkkiä makkara!


      • Disseisback kirjoitti:

        No kiva oli pelatakin... mutta kyllä vähän veto lähti lopussa...

        En ollut syönyt mitään, niin puhti loppui. 😁

        Mutta selvisit hengissä.. hyvä juttu. Mä nollaan vellikellon ja menen nukkumaan. Aikasta raskas palstapäivä.. parisataa viestiä.. huhaijekkaa. Nyt väsyttää jo.

        Sinulle hyviä jatkoja.. ja hyvää yötä kun sit joskus menet nukkumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota hyvä mies äkkiä makkara!

        No mä tiedustelin kotona olevalta kaksikolta ruokatoiveita ja kuulemma ruokaisa salaatti. No kävin kaupasta sit salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, salaattijuustoa ja jotain kanafilesysteemejä. Linkosuon savupekoni sipsuja, kervaviiliä ja namuja.

        Tyttö oli ottanut pakkasesta mummon tekemiä karjalanpiirakoita ja siihen laitoin metua ja juustoa, sit salaattia ja litra varmaan vissyä. Sitruuna lime bon aqua.

        Nyt taas näkyy kaikki yhtenä. 😁

        Vielä muutama lunkosuon ruissipsi tacodipin kaa... ja avot.

        Yöllähän on taas herätys 03:00...🤔


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta selvisit hengissä.. hyvä juttu. Mä nollaan vellikellon ja menen nukkumaan. Aikasta raskas palstapäivä.. parisataa viestiä.. huhaijekkaa. Nyt väsyttää jo.

        Sinulle hyviä jatkoja.. ja hyvää yötä kun sit joskus menet nukkumaan.

        No hyviä öitä ja meen mäkin kohta ottaa tirsat ennen änäripeliä. Alkaa kolmelta. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No hyviä öitä ja meen mäkin kohta ottaa tirsat ennen änäripeliä. Alkaa kolmelta. 😁

        Kuudes peli.. niin olin katsovinani ohjelmaoppaasta.. no niih.. jännittävää lätkäyötä sitten vaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuudes peli.. niin olin katsovinani ohjelmaoppaasta.. no niih.. jännittävää lätkäyötä sitten vaan.

        Joo. Pitää vaan toivoa, että Parkkila on vetänyt kanin hatusta. Se kanuski ei sais ees rantapalloo kiinni. 😁


    • Anonyymi

      Naapurin vanhuksilla varmaan asunnossa yli 30, kun ulko-ovi on ollut auki jo monta tuntia auringon puolella ja pihalla puuhasivat pihatöitä. kyllä on liian kuuma tehdä mitään ulkona ja varsinkin auringon puolella.
      Varjossakin on 30 astetta.
      Illalla, kun viilenee, niin naapurila on ulko-ovi kiinni, en tajua.
      Meillä on ulko-ovi kiinni ja vasta myöhemmin illalla ulko-ovi saa olla auki ja tuuletin puhaltaan viileämpää ulkoilmaa sisälle.
      Nyt on 27 lämmintä sisällä, järkyttävän kuuma on.

    • Anonyymi

      Warum nicht? Der ist sauergrauten im meine Lederhosen, shaisse. Liian kuumaa. Alan puhua saksaa.

      • Anonyymi

        Ei h….tti 😂😂😂😂


    • Anonyymi

      Oli pakko aloittaa puolikas kesäloma nyt kuumuuden takia. Syksyllä toinen puolikas. Ei tuolla voi raskasta ulkotyötä nyt tehdä. Sisällä ihana olla ilmalämpöpumpun viilennyksellä säädettynä 20 asteeseen.
      Ja meteorologit sun muut lusmut hypettää kuinka "ihanat ilmat" nyt on. Mitä ihanaa tuossa on, kun ei sisältä voi ulkoilmaan poistua.
      Ja kyllä. Olen erittäin terve fyysisesti ja urheilullinen, kun joku kohta tulee valittamaan että laihduta niin jaksat. Kuumuutta ei ole ihmiselle tarkoitettu ja piste. Kovassa pakkasessakin pärjää vaatetuksella, mutta helteessä ei.

      • Anonyymi

        Ei kesälomia saa niin vaan puolittaa! Ne määrätään tammikuussa. Takaisin töihin siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kesälomia saa niin vaan puolittaa! Ne määrätään tammikuussa. Takaisin töihin siitä!

        Jaa no kerro se sitten pomolleni. Minä voin pitää kesälomani vaikka neljänä viikon jaksona koko vuodelle jaettuna. Ja sama meno on jatkunut 15 vuotta. Voi harmi kun työnantajani ei sinun kommenttiasi tiedä ja tänään vielä puhelimessa kommentoi hyvät juhannukset ja alkavat parinviikon lomat.
        Lomakausi määrätään huhtikuusta vuodeksi eteenpäin, jos sinulle on utopiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa no kerro se sitten pomolleni. Minä voin pitää kesälomani vaikka neljänä viikon jaksona koko vuodelle jaettuna. Ja sama meno on jatkunut 15 vuotta. Voi harmi kun työnantajani ei sinun kommenttiasi tiedä ja tänään vielä puhelimessa kommentoi hyvät juhannukset ja alkavat parinviikon lomat.
        Lomakausi määrätään huhtikuusta vuodeksi eteenpäin, jos sinulle on utopiaa.

        Kyllä nämä hommat tiedetään!


    • Anonyymi

      Tällaisella säällä se ötökkäverkollavarustettu huvimaja kuulostaa hyvältä. Samoin aitassa nukkuminen. Kylmä suihku. Miksei oma piilopirttikin sellainen korsu.

      • Anonyymi

        Eiku joo…


      • Anonyymi

        Luin, että olet ”sellainen norsu”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin, että olet ”sellainen norsu”.

        Sotanorsu wunderbaumit kaulalla roikkuen menossa tolleen tossa......


    • Anonyymi

      Kokeile liiikuttaa hampaita kuuin Teemu-Irmeli, minä niin että jospa kipu helpottaisi.

      • Anonyymi

        👍😅🤣 teemu wannabe-Irmeli


    • Anonyymi

      niin ei ehkä kannasta sormillas aslkss törkkimään hs,åsoyslssm lpdls pm ss,,syyoösodry dröösodos bstyrm-

    • Anonyymi

      Menit sitten metsään töihin tai lenkille, pitää mennä heti aamusta jo todella aikaiseen, silloin viileämpää. Ja ennen puoltapäivää tulla pois kun, kuumuus nousee näin helteellä poikkeuksellisesti jopa aina kello iltakuuteenkin saakka.

    • Anonyymi

      Menen huomenna kalaan. 10 km pitäisi polkea satamaan ja saman verran takas. Merellä on varmaan aia lämmin joten menen sitten uimaan yhteen saareen myös.

      • Anonyymi

        Menetkö siikoja ongimaan ja vene ei käytä kuin 2 litraa viikossa bensaa ja myyt kaikki kalasi?


    • Anonyymi

      Silloin voi laittaa työnantajan töihin ja katosa vaikka jotain hämähäkki-elokuvaa. big asss spide3r ainan hyvä.

    • Anonyymi

      En viitsi edes katsoa, aika kuumaa ulkopuolella tietokoneen mittas

    • Moni on metsään eksynytkin, jäänytkin. Ei sinne passaa mennäkkään.

      • Anonyymi

        Minä meinasin kerran eksyä metsään, sellaiseen 4-5 metriseen taimikkoon.
        Taimikon reunaa meni selvä traktoritie, sitten poikkesin sivummalle ja pyörin jonkun aikaa, niin enpä enää osannut sille traktoritielle enkä tiennyt mistä olin tullut.
        Olin niin syrjäisessä metsässä, ettei siellä autojen ääniä kuullut.
        Aukkoa etenini ja huomasin metsäautotien ja menin sinne, sitten huomasin autoni, olin mennyt 200 metriä vikasuuntaan.
        Lähdin heti kotiin, mutta rengas mokoma puhkesi siellä ja joutui sen vaihtamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä meinasin kerran eksyä metsään, sellaiseen 4-5 metriseen taimikkoon.
        Taimikon reunaa meni selvä traktoritie, sitten poikkesin sivummalle ja pyörin jonkun aikaa, niin enpä enää osannut sille traktoritielle enkä tiennyt mistä olin tullut.
        Olin niin syrjäisessä metsässä, ettei siellä autojen ääniä kuullut.
        Aukkoa etenini ja huomasin metsäautotien ja menin sinne, sitten huomasin autoni, olin mennyt 200 metriä vikasuuntaan.
        Lähdin heti kotiin, mutta rengas mokoma puhkesi siellä ja joutui sen vaihtamaan.

        No se varmaan säikäytti, että löytääkö takas? Minä en ihan mielellään mene pimeällä metsään. Muuten en metsiä pelkää, mutta pimeä metsä on jotenkin epämukava, kun kuulee hyvin mutta näkee huonosti.

        Onneksi et ihan hukkaan ennättänyt kulkea.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No se varmaan säikäytti, että löytääkö takas? Minä en ihan mielellään mene pimeällä metsään. Muuten en metsiä pelkää, mutta pimeä metsä on jotenkin epämukava, kun kuulee hyvin mutta näkee huonosti.

        Onneksi et ihan hukkaan ennättänyt kulkea.

        Nössöt. Mennä nyt suomalaista metsää pelkäämään. Höpö höps.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nössöt. Mennä nyt suomalaista metsää pelkäämään. Höpö höps.

        Onhan siellä petoeläimiä ja kallionkin reunalta voi pudota kohtalokkain seurauksin pimeässä. Piikkilankaa jätettynä metsiin mihin takertuu pimeässä kintuistaan ja kävelee vielä suohon, perkele sentään ja hukkuu.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Onhan siellä petoeläimiä ja kallionkin reunalta voi pudota kohtalokkain seurauksin pimeässä. Piikkilankaa jätettynä metsiin mihin takertuu pimeässä kintuistaan ja kävelee vielä suohon, perkele sentään ja hukkuu.

        Pohjanmaalla on tasamaata, vanhaa merenpohjaa mutta meillä on korkeita ja jyrkkiä kallioita täällä. Liukkaitakin.


    • Kalsarit jalassa istun tietokoneella, tornituuletin haarojen välissä.

    • Anonyymi

      Kaikkien muiden kanssa pärjää jotenkin mutta polttiaiset ovat sellaisia että heitän pyyhkeen kehään. Ei niille voi mitään. Ne syövät korvalehdet alkupaloiksi ja eipä tarvitse nähdä yöllä painajaisia kun ei saa kutinalta edes nukuttua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe